Ads by Google X

رواية زواج للتجاره الفصل الثالث 3 - بقلم زهرة الربيع

الصفحة الرئيسية

 رواية زواج للتجاره الفصل الثالث 3 - بقلم زهرة الربيع 

 يا ترى كام واحده كانت على ذمتك وكنت تبيتها في حضن غيرك

 راغب محسش بنفسه غير لما ضربها قلم قوي وقال بغضب...اخرسي لو قليتي ادبك تاني مش هيحصل لك كويس سامعه 

انهار اتصدمت انه ضربها وبقت دموعها تنزل وهي بتبكي بحزن شديد 

راغب اتنهد بحزن لما ضربها وقعد جنبها وبقى يمشي ايده بحنيه شديده على خدها اللي ضربها عليه وقال ...انا عمري ماتخيلت اني اضربك بس وجعتيني بكلامك يا انهار...انا...انا  عمري ما اتمنيت اكون الشخص اللي انتي قولتي عليه من شويه عمري ما اشتغلت في حاجه زي كده اصلا ...انا اتولدت لقيت نفسي مع الحناوي في وسط اولاد كتير زي كنا اطفال ما نفهمش يعني ايه اوامر ويعني ايه خوف ومع ذلك كنا نعمل الاوامر ونخاف لان اللي ما كانش يسمع ولا ينفذ كان يضرب عليه النار قدام الكل ويسيبوه يموت قدامنا محدش من صحابه ولا من اللي بيحبه بيقدر يساعده ....انا ياما شوفت اصحابي بيموتو قدام عيوني وكنت اشوفهم واسكت مكناش حتى نقدر نبكي

انهار بصتلو باهتمام وهو كمل بوجع ونزلت دموعه  وقال...عشنا كده وتربينا كده لما كبرت كان يبعتني امن له البضاعه بتاعته علشان محدش يقرب لها... لحد ما في يوم قال لي ان فيه واحد من رجالتو لقالو   بنت من منطقه بعيده وهو  محتاجها في شغل ...قال لي الراجل بتاعنا هناك قال ان البنت دي ملهاش اهل ومحدش هيسال عليها بس عشان تعرف تاخدها من المنطقه من غير ما حد يبلغ اكتب عليها وسلمها لي وترمي عليها اليمين... انا كنت اشوف صحابي بيعملوا الموضوع ده على طول وبيجيبو بنات على طول بالطريقه دي وكنت فاكر ان الموضوع زي ما قلت لك موضوع دعا،،،ره ...وهرمي  عليكي اليمين وخلاص قبل ما تشتغلي اي حاجه

لحد ما قابلتك وعشت معاكي ما بقتش قادره اعمل كده ابدا بقيت اماطل معاه  يوم في الثاني لحد ما قال انه هيبعت حد تاني ياخدك .... وقتها خوفت عليكي يقتلوكي واضطريت اخدك معايا هناك وقلت احاول معاه اعمل اي حاجه مقابل انو يسيبك ...بس  فاجئني انه مش عايزك للموضوع ده اصلا ....عايزينك في تجارة الاعضاء ...وقتها كان اهون عندي ياخدوني بدالك  احسن ما اكون جبتك للموت ...انا مش ببرأ نفسي انا غلطت بس هصلح غلطي ولاخر نفس فيا مش هخلي حد يقرب لك

و لسه هيقوم مسكت ايده وقالت بسرعه ...طب وانت... هيعملوا فيك ايه بعد كده

راغب  ابتسم بدموع وقال....زي ما بيعملو مع  اي حد ما بيسمعش الكلام بس يا ريت يقتلوني من غير عذاب القتل راحه بالنسبه للي بيحصل هناك يا انهار... تصبحي على خير 

انهار نزلت دموعها بحزن عليه رغم اللي حصل لها لكن صعب عليها جدا...لقتو بيجهز الكنبه هينام عليها  قالت بارتباك.. احم... تقدر تنام هنا على السرير ...اصلا هو  واسع

راغب ابتسم ونط على السرير بسرعه وقال... والله ده من ذوقك كمان لو تديني حضن اخووي لاني مفتقد للاهلي جدا 

بقلم...زهرة الربيع
انهار بصتلو بدهشه  وقالت... طب حتى اعزم عزومة مراكبيه قول لا انتي تعبانه خليلك السرير علشان ترتاحي انهارده 

راغب ضحك وقال... انا اطول تعزميني على النومه جنبك وعيزاني ارفض كمان

انهار  بصت له بتحذير وقالت.... مش جنبي...تلزم حدودك ولو قربت ولا قليت ادبك مش هيحصل طيب.   تصبح على خير ...وبصت بعيد وبقت تحاول تنام

 بعد دقايق افتكرها نامت وقرب منها حضنها بقوه ..كانت هتزعق له بس لقيته ماسك فيها جامد زي طفل متعلق بامه فضلت هاديه لحد ما انام

التفتتله وبادلته نفس الحضن وبقت تبص لملامحه الجميله اللي كان واضح دايما عليها الخوف... اتنهدت بحزن وهيه بتفتكر كلامو عن طفولته وقد ايه كان يصعب عليها لما جه عندهم الحاره اوقات كتير كان يجي له كوابيس حسيت بتعبه وألمه بعد ما حكالها...و حاولت تنام وهي بتحضنه وبتطبطب عليه 

في صباح يوم جديده قام من النوم لقاها حضناه بقوه وقريبه منه قوي ابتسم وبقى يبعدخصلات من شعرها  ورا ودنها وقرب باسها من جنب شفايفها برقه وقال بهمس ...اه لو تعزميني عليهم ..هفطر واحلي بيهم 

انهار فتحت عينيها بالراحه وقالت بضيق ...هم ايه دول 

راغب قرب  اكتر ا وقال بهمس.... مش عارفه ايه هم

 انهار دفعته وقالت.... لا مش عارفه ..ومش عايزه اعرف 

اتنهد وقال.... الوضع ده مش هينفع انا مش قادر امسك نفسي وانتي مش راضيه تحني طب لبس اهلك كده كمان مجنني اعمل ايه

انهار  ضحكت جامد ووقفت وهي بتتمايل بدلال وقالت ..مش مشكلتي انت السبب انت اللي ضيعت من ايديك كل ده

راغب  قرب عليها وقال... ما انا حكيت لك اللي حصل معايا 

انهار قالت بضيق ...وتفتكر اللي حصل معاك ده يغير حقيقه اني كنت هموت بسببك 

راغب اتنهد وقال.... لا طبعا...وحقك تزعلي بس انا عايز اعمل اي حاجه ارضيكي هموت واراضيكي

انهار ضحكت جامد ومشت ايدها على صدره بخفه وقالت... للاسف مش هيحصل لاننا ببساطه هنطلق ...ويكون  في علمك انا عايزه اطلق قبل ما ترمل يعني قبل ما يلاقوك ويقتلوك لازم تطلقني

راغب اتسعت  عينيه بدهشه من كلامها وقال... يا سلام هو ده اللي همك في الموضوع

انهار  بصت بعيد منه وهي عايز تضحك وقالت ...اه طبعا
 هو ده اللي هاممني...انت كده كده ميت...مش انت قولتلي  كده امبارح ...وكمان يا ريت اعرف هيدفنوك فين يعني لو دفنوك علشان اروح  اقرالك الفاتحه

راغب قال بزهول ...والله فيكي الخير كمان هتقري لي الفاتحه ده ايه الهنا اللي انا فيه ده

و لسه هيمشي مسكه ايده وبصت لعيونه وقالت .... انا متاكده ان مش هيحصل لك حاجه ...وسندت جيبينها على جبينه وقالت بهمس عند شفايفه... انت اسد ...اسدي الشديد اللي يفوت في الحديد 

قبض على وسطها بقوه لما قالت كده وقال.... ايه لازمه الكلام اللي  يولع  الاعصاب ده 

انهار ضحكت برقه وقالت... ده علشان النيه عندك مش سليمه ما فيش سلكان خاااالص

راغب ضحك وحضنها جامد وقال.... عارفه انا لو مت هبقى مبسوط علشان  بالايام اللي قضتها معاكي حاسس ان هما اللي طلعت بيهم من الدنيا 

انهار اتملت عيونها  دموع وبصت لعيونه وحطت ايديها على خدوده وقالت ....مش هيجرالك  حاجه ...انا متاكده ..رغم كل اللي حصل بس انا صدقت كل حرف قولتو ورغم ان قلبي اتحرق بعد اللي حصل لاكن مش هقدر استحمل انك تتأذي انت لو  حصل لك حاجه انا ممكن اروح فيها 

راغب ابتسم وهو بيبص لعيانها وقال ...  ليه

انهار  نزلت عيونها بارتباك وقالت....انت  عارف ليه 

راغب رفع وشها ليه وقال.... نفسي اسمعها تاني ..علشان احس انك سامحتيني 

انهار دفعته ومشيت واخذت العبايه وقالت.... لسه بدري عليك على بال ما تسمعها تاني ..ده لو سمعتها اصلا ....يلا المضطر يركب الصعب هضطر البس العبايه بتاعه الاخت ....هي اسمها ايه صحيح

راغب ضحك و قال ....مش فاكر الصراحه 

انهار قالت بغيظ .... طبعا وانت يا عيني هتفتكر مين ولا مين 

راغب ضحك جامد وقال...بهزر  اسمها نونا...نونا كهربا 

انهار لوت بقها بغيظ وقالت... نونا...اممم. تتربى في عزك ..ورفعت العبايه لفوق وقالت... مع ان شكلها مش نونا خالص

واخدتها وراحت على الحمام وهو بيضحك من قلبه على كلامها وغيرتها الواضحه 

 بعد شويه طلعت من الحمام وكانت لابسه العبايه ..كانت ضيقه وشكلها حلو جدا عليها 
راغب صفر بوقاحه وقرب منها وبص لها من فوق لتحت وقال.... ضحكوا علينا يا بت نونا  ما طلعتش كهربا ولا حاجه ....ده المحول كله قدامي اهو 

انهار ضحكت وقالت ...طب اوعى تقرب لتتلسع

راغب ابتسم وشدها عليه بقت في حضنه وقال....ما انا خايف لو بعدت اتحرق 

انهار ابتسمت بكسوف وقالت.... راغب وبعدين عايز ايه من الاخر 

راغب عض على شفته بوقاحه وقال.. عايز ابرد ناري ..واشوف المتداري

انهار ضربته  في صدر بخفه وقالت.... بطل سفاله هو فيه حاجه لسه مداريه بلبس الرقصات ده

راغب غمز وقال...طب ما ترقصي هو انا مش جوزك

انهار اتنهدت وقالت...وانبي فايق ورايق في الخيبه اللي احنا فيها دي....بقولك ايه  انا عايزه اقول لك على حاجه
 وخايفه تقول عليا ما عنديش دم 
بقلم...زهرة الربيع
راغب ضحك وقال.... لا قولي كده كده بعد كل اللي بعمله معاكي ده وما فيش فايده ما عندكيش ولا نقطه

 انهار ضحكت  وقالت ....بجد انا جعانه امبارح عملت عروسه وما رضيتش اكل..و بعد اللي حصل ما عرفتش اكل ابدا 

راغب ضحك بخفه وقال...من عنيا ما تقلقيش البيت هنا في اكل في الفريزر انا باجي هنا على طول لسه من يومين كنت هنا وعبيت التلاجه

انهار  قالت بسعاده ...بجد يعني هناكل

راغب  ابتسم وقال...هدخل بس اخد دش سريع و هنطلع نعمل مشاوي بره على البحر 

 انهار فرحت جدا و اغب دخل استحمى وهيه بقت تجهز الاكل اللي هيحتاجوه  وطلعوا سوا واخذوا الشوايه معاهم بقوا يعملوا كفته وكباب وكانت انهار  بتساعده ومبسوطين جدا والجو جميل 

بعد ما جهزو الاكل حطو مفرش على على الرمل وقعدو ياكلو سوا 

انهار قالت بابتسامه ....الاكل تحفه انت طلعت فنان في الطبيخ 

راغب غمز وقال..انا فنان في حاجات كتير بس انت اللي مش راضيه تخليني اثبت لك فني

انهار  ضحكت وقالت ...هو كل حاجه راشق فيها قله الادب انا بشكر في الاكل عادي جدا

راغب  ابتسم وقال....هو احم انا عايز اسألك سؤال وخايف اسد نفسك

انهار ابتسمت وقالت بسرعه...لا مش هتتسد وانت معايا

راغب اتفاجأ بجملتها وبقى يبصلها بابتسامه جميله وهيه خدت بالها وقالت بسرعه...قصدي يعني مش هتتسد اكتر من انك معايا

راغب ضحك وقال...اممم مصدقك...بجد حابب اسألك  انتي فين اهلك يا انهار

انهار  قالت بحزن ....انا بابا وماما ماتوا مع بعض في حادث ما عنديش غير خالتي في القاهره و

راغب قاطعها و قال بسرعه ....ايه ده بجد عندك خاله هنا

انهار قالت  باستغراب...اه عندي خالتي نرجس

راغب قال بسرعه...تعرفي عنوانها
انهار استغربت اكتر وقالت...اه  اعرف عنوانها طبعا 

راغب قال بسعاده ممتاز... انا اوديك عندها هي بدل ما ارجعك الحاره لسه وممكن يلاقوكي هناك 

انهار قالت بابتسامه.... انا لا هروح الحاره ولا هروح لخالتي انا هفضل معاك

راغب ضحك واتنهد وقال... دي امنيه حياتي يا انهار بس لا طبعا مش هينفع...و وقف وبقى يتمشى في المكان وهي قربت منه وقالت باستغراب ...مش هينفع ليه ما احنا عايشين مع بعض حلو اهو

راغب ابتسم بخزن وقال....  فين الحلوه يا انهار...انتي فاكره ان الحناوي مش هيعرف يوصلنا ..اكيد هيعرف اننا عايشين وهيعرف مكانا..ده غير العيشه نفسها هنصرف منين  تفتكري اللي عندنا دي هيدينا كام يوم وهضطر اطلع هسيبك مع مين...انا لازم كمان اهرب من هنا ... وانتي لازم تلاقي لك حته تقعدي فيها عند خالتك امن مكان 

انهار قالت بدموع...وهشوفك ازاي بعد كده 

راغب اتملت عيونه دموع وبعد عيونه عنها وقال... للاسف يمكن ما تشوفنيش اصلا تاني... زي ما قلت لك انا لازم ابعد عن البلد لو لاقوني هيقتلوني 

انهار قالت بسرعه ودموع... تمام... خدني معاك مكان ما هتروح 

راغب قرب منها وشدها عليه قوي وسند جيبينه على جبينها وقال.... انا لو عليا احطك في قلبي واروح بيكي كل حته ومتفارقنيش...بس  البلد اللي هروحها ايا كانت لحد دلوقتي ما حددتش ...معنديش فيها لا سكن ولا قريب ولا اكل ولا شرب مش هاقدر يكون معايا حد ثاني لان احتمال ابقى في الشارع انا مش هقدر احطك في المواقف دي بسببي..انا  الاول كنت معجب بيكي يا انهار بس دلوقتي عشقتك 

انهار رفعت عيونها ليه لما قال كده وهو كمل بصدق واضح وقال... اقسم بالله حبيتك...و ما بقاش عندي اغلى من امانك في الدنيا هوصلك  عند خالتك حتى هقدر اعمل اي حاجه

و لسه هيبعد  قربت  منو واتعلقت في رقبتو ودموعها بتنزل على خدودها
 وقالت بدموع.... انا كمان بحبك بحبك قوي... انا سامحتك سامحتك يا راغب

 راغب ابتسم وضمها بقوه وقال بدموع ...انا كده اخذت كل اللي انا عايزه من الدنيا ما بقاش ناقصني اي حاجه يا انهاري 

في مكان تاني كان واقف الحناوي مع رجالته وهيتجنن بغضب وجيه واحد وقال.... يا باشا طلع عنده بيت في منطقه معزوله على البحر هو والبنت هناك 

الحناوي وقف وابتسم وقال.... عفارم يا رجاله ...والله وقعت يا راغب ومحدش سمى عليك المره دي يلا بينا يا رجاله
 وطلعوا كلهم  على المكان اللي راغب موجود  وووو

يلا أقوى تفاعل علشان نكمل انا مكملها علشان خاطركم بس مفيش تقدير نهائيا لو حابين نكملها اتفاعلو لو سمحتو 🙆‍♀️

  •تابع الفصل التالي "رواية زواج للتجاره" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent