Ads by Google X

رواية ارهقني عشقها الفصل الثالث 3 - بقلم دينا عبدالله

الصفحة الرئيسية

 رواية ارهقني عشقها الفصل الثالث 3 - بقلم دينا عبدالله 

دخل معتز الاوضه لقاها نايمه وكانت لبسه فانله كات بيضه علي شورت احمر وشعرها مفرود علي المخده.. بصلها بتوهان من جمالها وانوثتها.. قرب منها ونام جنبها علي السرير 

صحيت بخضه لما حست بحركته علي السرير بصلته وكانت لسه هتتكلم بس قاطعها وهو بيلتهم شفتها بعمق بحلقت عينها بصدمه وبعدته عنها بكل قوتها وهي بتقول بغضب: انت اتجننت.. انت عملت ايه 

معتز مغضب عارم: هو ايه اللي عملت ايه... هو انا عملت حاجه غلط 

قامت من علي السرير وقالت: انا قولتلك ميت مره متقربش مني ولا تحاول تلمسني.. اي مبتفهمش 

معتز بانفعال: دا حقي وانا مش بطلب اكتر من حقي 

وجدان: مش هتقدر تقرب مني طول منا مش عايزه اييييه هو بالعافيه 

معتز بغضب: انا لحد دلوقتي صابر عليكي..وهصبر شوية كمان.. بس لو الموضوع ده طول كتيرر وصبري خلص متلوميش الا نفسك 

سابها وراح فتح البلكونه قعد فيها وطلع علبة السجاير وشربها بشراسه وهو بيطلع فيها كل غضبه 

راحت خدت عبايا لبستها تداري نفسها منه.. ونامت علي السرير وهي حاضنه نفسها ودموعها في عينيها بحزن شديد 

خلص سيجارته ودخل الاوضه ونام علي الجنب التاني من السرير بعيد عنها.. قامت بصتله وقالت: انت هتنام هنا 

رد عليها وهو مش بيبصلها: اومال هنام فين يعنى.. الكنبه وجعتلي ضهري.. ولا النوم علي السرير التاني ممنوع

تنهدت بغيظ... وقامت جابت مخده وحطتها حاجز ما بينهم... حس بيها وهي بتحط المخده وحاول انه يتماسك اعصابه ويسيطر على غضبه 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

في الصباح 

صحي معتز قبلها بصلها بعمق قد ايه هي بريئه وجميله وهي نايمه.. كان بيتمني لو يقدر ياخدها في حضنه ويحسسها انه قد ايه هو بيحبها 

بصلها بحزن بعدين وقف وراح الحمام اخد شاور وبدل هدومه ونزل وراح علي المزرعه  

قعد علي الكرسي وهو بيشوف الملفات اللي قدامه بشرود ومش مركز فيها.. دخل جاسم وصبح عليه.. بس استغرب ان معتز مردش عليه 

قعد قدامه وبصله بإستغراب اكتر انه محسش بوجوده.. حط جاسم ايده على ايد معتز وقال: مالك في ايه 

بصله معتز وقال: انت جيت امتي 

جاسم: انت مش مركذ خالص.. مالك حصل حاجه 

ساب الملفات اللي فإيده وقال مصوت مخنوق: مفيش حاجه 

جاسم: لاااا اكيد في حاجه باين من صوتك فيك اي يا اخويا قولي.. حصلت حاجه بينك وبين وجدان 

معتز: والله ما عارف اقولك ايه 

جاسم: قولي متقلقنيش اكتر من كده.. وجدان كويسه 

معتز بحزن: كويسه بس انا مش كويس خالص 

جاسم: ليه كده بس مالك.. انت تعبان اطلبلك دكتور 

معتز: دكتور أي بس الموضوع مش كدا 

جاسم: اومال ايه طيب 

زاح شعره لورا وهو بيقول بخنقه: الهانم يا سيدي مش راضيه تخليني اقرب منها لحد دلوقتي 

قام جاسم وقال بصوت عالي: اييييه 

معتز بغضب: وطي صوتك الله يخربيتك هتفضحنا 

قعد جاسم تاني وقال بصوت واطي: ازاي.. مش انتم قولتم يوم الصباحيه ان كل حاجه بينكم تمام.. اي اللي اتغير 

معتز: مفيش حاجه حصلت بينا اصلا.. احنا قولنا كدا كلام وخلاص 

جاسم: انت عارف لو ابوك عرف هيطين عيشتك 

معتز: لا ونبي متقولش لحد يا جاسم والا والله العظيم ما هقولك علي اي حاجه بعد كده 

جاسم: متقلقش مش هقول لحد.. انت عمرك قولتلي علي سر وانا روحت قولته لحد.... المهم دلوقتي هتعمل ايه وهتفضلوا علي الحال دا لأمتي دا امك حتموت وتسمع خبر حمل وجدان 

تنهد بعمق وقال بحزن: مش عارف اعمل معاها أي ومش هينفع اغصب عليها في حاجه زي كده 

جاسم: هو فعلا الحاجه دي مفهاش غصبانيه... بس هي رافضه ليه اي السبب 

معتز: قال مبتحبنيش يا سيدي مش عاجبها اني صعيدي.. كانت عايز تتجوز واحد مدني اسمه سي ادهم 

جاسم بصدمه: نعععم... لما هي مبتحبكش وافقت على الجواز ليه 

معتز بحزن: قال عشان خاطر ابوها... وانا تعبت.. تعبت منها.. و مقدميش حل غير اني اطلقها وتروح تتجوز اللي هي عايزاه 

جاسم بصدمه: تطلقها انت اتجننت... اوعي تفكر كدا تاني انت مفكر ان الطلاق ساهل.... اهدي اهدي وخلينا نفكر بالعقل... طيب هي اي اللي عاجبها في اللي اسمه ادهم دا 

معتز: معرفش 

جاسم: طيب اسمعني... اصبر عليها وعاملها بحب وخليك حنين معاها.. هاتلها هديه ورده شوكلاته.. البنات بتحب الحاجات دي اسمع مني... وحاول تعرف اي اللي بيعجبها فأدهم وخليك احسن منه... صدقني فوقت قصير هتلاقيها اتغيرت معاك 

معتز بأمل: تفتكر انها هيجي يوم وتحبني 

جاسم : طبعا هو انت قليل دا بنات الصعيد كلهم هيتجننوا عليك.. فالصعيد وبرا الصعيد كمان 

معتز: انا ميهمنيش دول كلهم انا اللي تهمني وجدان 

جاسم: وجدان دي لو تعرف بس انت قد ايه بتحبها.. بس معلش اديها شوية وقت 

هز راسه وقال: سيبك مني دلوقتي قولي عملت ايه مع بت عمك 

جاسم: رقيه.. ولا حاجه زي ما هي وكأني مش موجود قدامها اصلا... خايف لتكون بتحب حد تاني 

معتز: هتحب مين يعني.. هي مقدمهاش غيرك.. بس انت شد حيلك بس واتكلم معاها 

جاسم: اللي فيه الخير يقدمه ربنا 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

رجع من الشغل وطلع الشقه بتاعته لقاها قاعده قدام التلفزيون بتقلب في القنوات بملل.. بصتله بطرف عينها ورجعت تبص للتلفزيون تاني 

قعد جنبها وقال بابتسامة: هو انتي منزلتيش تحت ولا ايه 

وجدان بضيق: وهنزل تحت هعمل ايه اللي عايزني يطلعلي 

طلع من جيب الحلابيه علبه هدايه مد ايده ليها وقال: خدي دي 

بصت للعلبه بإستغراب وقالت بفضول: اي دي 

معتز: خديها افتحيها وشوفي 

خدتها وفتحتها بسرعه واتسعت عينيها لما لقيت انسيال الماس وشكله راقي وجميل.. خدته وهي منبهره بشكله وقالت: وااااو دا حلو اوى.. بس لمين دا 

معتز بابتسامة: عجبك 

وجدان بفرح: اكيد دا يجنن.. حلو اوي بس مقولتش لمين 

معتز بابتسامة: وهو في مين غير هنا.. طبعا ليكي 

بصت للانسيال بسعاده كبيره ولبسته وهي مبتسمه وسعيده جدا.. بص لابتسامتها وللفرحه اللي علي وشها بتوهان من جمالها 

اختفت ابتسامتها وقالت: بس اي المناسبه 

قام وهو بيقولها بحزن: متخفيش مش عايز منك حاجه.. هديه مني ليكي مش أكتر 

بعدين سابها وراح فتح الاوضه دخل وقفلها وراه... بصلته بإستغراب بعيدن بصت علي الانسيال بسعاده 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

بعد اسبوع 

كان معتز كل يوم وهو راجع من الشغل يجبلها حاجه معاه مره شوكلاته مره ورده مره خاتم ومره سلسله وكان بيتعامل معاها بحنيه ومحاولش ولا مره انه يقرب منها 

كانت مستغربه تصرفاته جدا وهي مش فاهمه بيعمل معاه ليه كده بس كل حاجه كان بيجبهالها كان بتبسطها وتبقي فرحانه بيها.. كأنه عارف هي عايزه ايه من قبل ما تتكلم 

كان نايم علي السرير بس صحي علي صوت رنين التلفون.. شاف مين اللي بيتصل كان رقم غريب 

رد معتز وقال بصوته القوى: الو

ردت بنت وكان صاحبة وجدان وقالت بتوتر: الو حضرتك الاستاذ معتز 

معتز بإستغراب: استاذ..... مين معايا 

 رغد بتوتر: انا رغد صاحبة وجدان اخدت رقمك من طنط كريمه لان برن علي وجدان مش بترد عليا فممكن بعد اذن حضرتك اكلمها 

نادم علي وجدان طلعت من الحمام.. مد التلفون ليها وقال: صاحبتك عايزه تكلمك 

اخدت التلفون بلهفه وجرت علي البلكونه وقالت بلهفه: رغد عامله ايه 

اخد ادهم التلفون من رغد بسرعه اول ما سمع صوتها وقال: وجدان حبيبتي عامله ايه 

وجدان بلهفه ودموع: ادهم عامل ايه وحشتني اوي 

ادهم بحب: وانتي كمان وحشتيني اوي اوي.. طمنيني عليكي ياقلبي 

وجدان بدموع: مش كويسه خالص طول منتا بعيد عني 

ادهم: وانا كمان انتي مش عارفه ازاي بيعدي اليوم عليا من غير ما اشوفك او اسمع صوتك وحشني صوتك وحشني شكلك ابتسامتك كل حاجه فيكي وحشتني 

بصت علي معتز لقته نايم كملت كلامها وهي بتقول: وانت كمان وحشتني وحشتني اوي اوي ونفسي اشوفك 

ادهم: بصي احنا عاملين حفله بعد يومين اي رايك لو تقنعي الواد الصعيدي دا انك تحضري معانا وبعدين ترجعي البلد تاني 

وجدان: معتقدش انه هيوافق 

ادهم: حاولي معاه حبيبتي.. وانتي اول ما تيجى هنا هاخد ونروح مكان بعيد مش هيقدر يلاقيكي فيه ونعيش انا وانتي زي ما كنا بنحلم بحياتنا مع بعض 

وجدان بتوتر: بس انا خايفه من الفكره دي 

ادهم: متخافيش انا معاكي.. حاولي تقنعيه وانا هكون مستنيكي... تمام 

وجدان: تمام يا حبيبي هعمل المستحيل عشان يوافق.... لا إله إلا الله 

ادهم بحب: محمد رسول الله 

بعدها قفلت وبصت لمعتز وهو نايم وهي بتفكر ازاي تقنعه يوافق انها تروح 



شكرا على تفاعلكم يا حلوين ♥✨

  •تابع الفصل التالي "رواية ارهقني عشقها" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent