رواية عشقت مطلقه و اولادها الفصل الثالث 3 - بقلم مارلي ايهاب
البارت الثالث
عشقت مطلقة و أولادها
مارلي ايهاب
لو البارت ده وصل 150 لايك صدقوني هنزلكم بارت في نفس اليوم اللي هيوصل فيه و متنسوش تعليقاتكم الجميلة و ياريت يكون بين كل مشهد. و مشهد اسيبكم مع البارت
//////
سلطان كان يقف يسمع صراخ شمس وهي بتقول ببكاء وعصبية
اخرج بره و النهاردة انا هكلم ابوك و هطلق يعني هطلق استحالة اعيش مع واحد زيك
سلطان بحزن
اني خابر ان اللي عملته معاكي كان غلط في الطريقة اللي عملتها بيها لكن ده حقي وشرع ربنا وهي طريقتي كانت غلط بس بسببك انتي اللي استفزتيني يا شمس وخرجتني عن شعوري اني اسف حقك عليا يا شمس و اللي انتي رايده
شمس ببكاء
ليه هو انت لما تجي تقولي اسف انا كدة هنسي اللي انت عملته فيا يا همجي انا مش هسامح حد وبقولك اهو اطلع بره انت مش هتقعد معايا في بيت واحد ولا ليه انا اللي همشي انا نسيت اصلا ان ده مش بيتي علشان اطردك منه
سلطان بضيق
يا شمس اعقلي شوية لا انتي هتخرجي ولا اني هخرج من هنا ابوي هيرفض يا شمس و اني مش خابر هو رايد اية من جوازتنا بس الاكيد ان انتي خابره هو جوزني ليكي قوليلي وريحي جلبي
شمس ببكاء
انا بقي مش هريحك ومش هتكلم في حاجه و اتفضل اطلع بره الاوضة وملكش دعوة بيا نهائي
سلطان بحزن
طيب يا شمس اني هجدر حالتك دي ومش هقرب منك واصل وهجرب منك واصل
شمس ببكاء
بره اخرج بره
خرج سلطان وهو بيتنهد بتعب شديد و قعد علي الكنبة وقال
يا مرك يا سلطان عملت اية في دنيتك علشان يُحصل فيك كل ده ليه يا بوي عملت فيا اجده
فاق سلطان من سرحانه علي صوت رنه تليفونه وكانت فرحه رد سلطان بحزن
سلطان بحزن
ايوة يا فرحة كيفك
فرحة
اني بخير طول ما انت بخير يا حبيبي كيفك انت وعملت اية
سلطان بحزن
اتجوزتها يا فرحة
فرحة بحزن مصطنع
ايوة ربنا معاك يا حبيبي مخابرش وجع جلبي كيف دلوجتي يا سلطان خابر ندمت اني جولت ليك اتجوزها كان نفسي اني بس اللي اكون معاك وفي بيتك دلوجتي مش هي
سلطان بحزن
انتي كمان هتبقي في بيتي يا فرحة اني جولتلها اني هتجوز غيرها صرحتها وفهمتها اني بحب واحدة وهتجوزها
فرحة بفرح
طيب امتي هتجي يا سلطان
سلطان
ان شاء الله قريب بس اعدي فترة من جوازتي من دي و بعدين اتجوزك
فرحة بضيق
فترة قد اية يا سلطان
سلطان بحزن
متجلجيش يا جلب سلطان يعني شهر ولا شهرين علشان ابوي ميضايجش مني
فرحة بضيق
طيب يا حبيبي بس اني رايده اطلب منك طلب
سلطان
انتي تؤمري يا فرحة جلبي
فرحة بدلع
مش رايدك تجرب منها خالص يعني ولا كأنها موجودة معاك يا سلطان
سلطان اتنهد بضيق
حاضر يا فرحة اللي انتي رايده
فرحة بحزن
مالك اضايجت ليه يا سلطان انت رايدها ولا اية
سلطان
رايد مين همليني لحالي يا فرحة اني مش طايجها ولا طايج نفسي يا فرحة
فرحة بحب وقلق مصطنع
ليه بس يا حبيبي حُصل اية
سلطان بحزن
ولا حاجة يا فرحة معلش اجفلي دلوجتي ارتاح و بعدين اكلمك
فرحة
حاضر بس متنساش تتطمني عليك يا حبيبي
سلطان بحزن
حاضر
قفل سلطان التليفون وفضل قاعد يفكر هيتعامل ازاي مع شمس
اما عند شمس قامت من علي السرير بصعوبة شديدة ودخلت الحمام و اخدت دوش سخن علشان تهدي من الالم اللي هي حاسة بيه في جسدها كانت تتبكي و تتأوه من الالم وهي تتذكر ما حدث لها في الماضي وهي متزوجة
فلاش باك كانت تقف شمس في المطبخ و تعمل الطعام دخل زوجها
انتي يا زفتة
شمس بتوتر
نعم
زوجها
انتي مش امي و اختي كانوا هنا ازاي تقلي ادبك عليهم و تطرديهم انتي اتجننتي
شمس
واقسم بالله هما اللي ضيقوني بكلامهم يا ايمن
ايمن بعصبية
براحتهم مين ادلك الحق انك تفكر اصلا تردي عليهم وتطرديهم انتي عايزه بقي تتربي من اول و جديد وانا هربيكي
شمس ببكاء
اقسم بالله يا ايمن هما اللي ضايقوني انا معملتش حاجة
ايمن بعصبية
حتي لو هما كسروا عضمك ما تفتحيش بقك بكلمة يا شمس قدامي بقي كدة
ايمن مسكها من شعرها و وصعفها عدة صفعات علي وجهها وهو يجرها علي الارض مثل الشوال و يحدفها علي السرير وقلع حزام بنطلونه و يبدا يضربها بيه بقسوة شديدة وهي تصرخ وتبكي ووتترجاه ان يتركها ولكن هو لم يبالي ببكاء و توسلها له
رائته بعد ضربه لها يقلع قميصه
شمس ببكاء وجهها احمر من البكاء
لا يا ايمن حرام عليك انا جسمي مبقاش مستحمل عنفك حرام عليك انا اسفة هعتذر منهم وربنا ما هعمل حاجه تاني يا ايمن
ايمن بسخرية
بقولك يا روحي وفري عياط ده هتحتجيه بعدين يا قلبي
شمس ببكاء
لا يا ايمن حرام عليك تعمل فيا كدة انا مغلطتش في حاجة
صرخت حينما امسكها من رجليها يقربها من ويمسك الحزام بتاعه و يربط يديها في السرير وهي تقاومه وتبكي ولكن يتعصب ايمن وضربها بالبوكس في وجهها وبدا يمزق ملابسها
ثم قال برغبة وهو يري جسدها ينزف دم امامه وبيقول
بعشقك يا حبيتي وانتي غرقانة في دمك شعور ممتع انا بقي عايزك تصرخي باعلي صوتك. لاني ناوي اخليكي خرسه خالص و متقدريش ترفعي عينيك اصلا في حد مش امي و اختي بس
نظر لشفتيها برغبة وشهوة والتهم شفتيها بعنف شديد ويصفعها علي وجهها ويديه يضعها علي رقبتها ويخنقها بايده كانت تبكي بشدة وتختنق وجهها اتقلب احمر وتشعر انها تلتقط انفاسها الاخيرة بين يديه ولكن علي اخر لحظه ابعد يديه عن رقبتها و اتبسم بنشوة علي شكلها المختنق وهي تبكي بقوة
شمس ببكاء وهي تكح بختناق
انا اسفة مش هتكلم تاني يا ايمن ابوس ايدك كفاية انا اسفة مش هتكلم ولا هفتح بقي بكلمة
ايمن ابتسم ابتسامه غريبة
ايوة اترجيني كمان وكمان و انا مش هسيبك برضه علشان تبقي عارفة
قرب منها مرة اخر وكتم صرختها بشفتيه
وبعد مرور عدة ساعات كانت تقوم شمس من علي السرير وهي منهارة تبكي بقهر وهي تحتضن جسدها وتنظر لنفسها بالم شديد
باك.
كانت تجلس في البانيو و الماء تغطي راسها وكانت تختنق ولا هي تشعر بسبب شردها في الماضي كانت تريد ان تخلص من حياتها المشؤمة المؤلمة لا تشعر بالدموع بسبب الماء المحيط بيها شعرت بالباب يدق ولكن لم تكن قادرة علي رفع راسها وتخرجها خارج الماء تتمني في هذا اللحظة ان الله ياخدها حتي ترتاح كانت تشعر انها سوف تموت الان واغمضت عينيها و يديها ارتخت الممسكة بالبانيو
يا قناوي مش رايح الشغل اياك
القناوي
رايده اية يا فاطمة نا تهمليني لحالي حبابه هيُحصل حاجة يعني
فاطمة
لا ما هيُحصل حاجة بس مش عوايدك يعني ده اللي اقصده
القناوي
عادي رايد ارتاح النهارده خلاص ترتاحتي اجده
فاطمة
مرتحتش و مش هرتاح يا قناوي غير لما اكون خابره اية اللي جوزي بيعمله وهو مخبي عليا
القناوي
واني هعمل اية يا مخبولة انتي
فاطمة بتريقة
كيف اللي عملته زمان يا قناوي ولا نسيت يا حبيبي
القناوي
انت لساتك منستيش يا فاطمة
فاطمة بتريقة
ومش هنسي يا قناوي الست لمت بتنجرح بذات من جوزها وتتخان منه عمرها ما هتنسي خيانته يا حبيبي و اني عمري ما هنسي اللي عملته فيا نهائي
القناوي ببرود
عادي متنسيش عاد و خليكي في حالك و هو كان مين السبب مش انتي السبب و انتي اللي خليتني اعمل اجده بسبب اسلوبك و طريقتك العفشة
فاطمة بتريقة
ايوة ايوة اقلب الترابيزة عليا يا قناوي ولزقها فيا علي العموم اني مش هممني حاجة بالاذن يا قناوي
انتهت حلقتنا يا تري شمس اية اللي هيحصل ليها هتموت ولا لاء
مستنية تعليقاتكم الجميلة ومتنسوش للايكات
ان شاء الله لو التفاعل كويس هنزلها فصول
•تابع الفصل التالي "رواية عشقت مطلقه و اولادها" اضغط على اسم الرواية