رواية حوريه الادهم الفصل الرابع 4 - بقلم مريم عباس
دخل باباها بغضب كبير وقال :اي الي عملتيه في البنت دا
لارا ببرود :عملت اي يعني ي بابي
الاب بغضب :انتي كنتي هتموتي البنت
لارا بحقد:بابي انا معملتش حاجه وبعدين هي تستاهل هي ديقت ادهم
حازم بصدمه :ادهم هو الي عمل كدا
لارا بتوتر : ايوه بس هو مكنش اصدو
حازم بحد :والله ي لارا لو لقيتك وقفه مع الي اسمو ادهم دا تاني لهوديكي مدرسه تانيه
وخرج الاب من غرفه بنته
لارا وهي تطلع حلويات من الدرج وعماله تاكل فيهم بشهيه
وبعديها دخلت الحمام
عند حوريه كانت تكلم صحبيتها الي اعترفت عليها اسمها سلمي وسلمي دي حظرت حوريه اكتر من مره أنها تبعد عن لارا لاكن حوريه كانت بتطنشها
حوريه وهي بتكلم سلمي وبتعيط :انا كنت هموت ي سلمي لولا يزن جه ونقذني كنت زماني ميته
سلمي :بعد الشر عليكي يا قلبي متقوليش كدا واكملت بغضب انا بفكر هننتقم من ادهم ازاي
حوريه مسحت دموعها زي الاطفال وقالت بسرعه :ازاي قولي بسرعه
سلمي :هو عندو عربيه حمره من غير سقف هنروح احنا ابل معاد المدرسه بي شويه وهنجهز الحجات وهقولك هناك باقي الخطه عشان ماما بتنده عليا يلا باي
حوريه :باي
عند ادهم كان عمال يفتكر كلام يزن وان البنت كانت هتموت بسببه راح قرر انو يكلم يزن فيديو كول
يزن :عاوز اي ي ادهم
ادهم: انا اسف ي يزن والله مكنتش اعرف انها كان ممكن تموت
يزن قال بي غضب :لا انت كنت عارف وكنت عارف انها عندها فبيا من الضلمه والمفروض تعتزر لي حوريه مش ليا
ادهم بي رفض :مستحيل انا مش هعتزر ليها مهما كان اي
يزن بخذلان لانو عارف ادهم مستحيل يعتزر لحد وقال :ماشي ي ادهم بس اوعدني انك مش هتقرب لي حوريه تاني
ادهم :وعد
يزن :بتعمل اي كدا
ادهم :هكون بعمل اي برسم
وفجاه دخلت الخدامه
ادهم بي غضب:انتي ازاي تخشي عليا كدا انتي هبله
يزن وهو ي حاول يهدي ادهم :خلاص ي ادهم محصلش حاجه يعني
ادهم بغضب :هي شافت رسماتي وانا مش بحب اخلي خد يشوفها غيرك
يزن :ادهم خلاص اهدي وأكمل بنعاس يلا بقا انا هقفل وانام ونتقابل بكره في المدرسه
ادهم :ماشي تصبح على خير
وقفل ودخل هو كمان ونام
صباح يوم جديد حوريه وسلمي طبعا كانو في المدرسه قبل الكل ودخلو وحضرو الحاجه
حوريه :انتي متأكدا من الي احنا هنعملو دا ي سلمي
سلمي :ايوه طبعا يبنتي
حوريه بي مرح :والله انا خايفه من الثقه الي عندك دي هتودينا في داهيه
سلمي بي مرح:وانا مالي ي لمبي
ضحكو هما الاتنين وبعدين خرجو هما الاتنين وكل واحد ماسكه جردل وفي سمك محفن وزباله وحاجات
واول ما ادهم وصل حدفو عليه الحاجه وجريو استخبو
ادهم بي صراخ :مين الي عمل كدا والله مهرحموو
وسعتها المدرسه كلها كانت اتجمعت حوليه وعملين يضحكو
ادهم بغضب :بتضحكو علي اي وأكمل بصراخ ادمممممممم
ادم جه جري وبص علي منظرو
وقال: مين الي عمل كدا
الجميع اعدو يقولو منعرفش
وادهم شك في حوريه عشان مكنتش موجوده بس شكو مكملش عشان لقي حوريه هي وسلمي دخلين عليهم وهما مشين
حوريه بتمثيل الغضب :اي دا مين الي عمل كدا
ادهم بصلها وقال :والله بعرف مين الي عمل كدا وسعتها مش هرحمو
حوريه دخلت هي وسلمي المدرسه واعدو يضحكو علي منظرو
حوريه وهي بتمثل ادهم :والله لعرف مين الي عمل كدا وسعتها مش هرحمو
وسلمي عماله تضحك عليها
دخل عليهم ادهم وقال بتهديد :عارفين لو انتو الي عملتو كدا مش هرحمكو
حوريه بتحدي :الي عندك اعملو
ادهم مشي وهو في قمة خضبه من كلامها
دخل عليها يزن وقال :حوريه جوبيني بصراحه انتي الي عملتي كدا
حوريه :ايوه عشان هو كان هيموتني يستاهل اكتر من كدا كمان
يزن بضحك :عملتيها ازاي كدا يبنت العيبه دا مفيش حد في المدرسه أدر يعملها
حوريه بفخر :انا مش اي حد ي مازن ي خويا دا انا حوريه
يزن بحب :واجمل حوريه كمان
حوريه بخجل :يلا ي سلمي عشان عندنا حصه
بعد مامشيه حوريه وسلمي
يزن قال بهيام :شكلي وقعت ومحدش سما عليا
وفجاه دخل ادم وقال
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حوريه الادهم ) اسم الرواية