Ads by Google X

رواية ارحمي قلبي الفصل الخامس 5 - بقلم نور الشامي

الصفحة الرئيسية

 رواية ارحمي قلبي الفصل الخامس 5 - بقلم نور الشامي 

الفصل الخامس
ارحمي قلبي

ابتعد حاتم عنها ودفعها ثم تجدث بغضب مردفا:  ساااره قولتلك مش بحب كده 
ساره بحزن:  يعني انا غلطانه اني جيتلك بعد ما طردتني اخر مره كده يا حاتم انت عارف اني بحبك
حاتم بعصبيه:  انتي كداااابه انتي بتحبي مروان وانتي ال حاولتي تقتلي جينا ساره انتي ال غلطانه من الاول انتي كنتي عارفه علاقه مروان بجينا ووافقتي انه يتسلي بيها حرام عليكي جايه دلوقتي عامله نفسك مظلومه
ساره بضيق : انا مش مظلومه وعارفه اني غلطانه بس مقدرش اسيب مروان .... مش علشان بحبه بس علشان اجات كتير
حاتم بغضب:  ولما انتي بتحبيه جيالي ليييه علشان هو مش مهتم بيكي صح انا مينفعش اخون صاحبي وقولتلك الحكايه دي مليوووون مره انا مش هخون مروان يلا اطلعي بره

اما عند جينا في المستشفي كانت جالسه بمفردها في الغرفه بعدما اخبرها شهاب انه سيذهب ليوصل ملك وشاهي الي بيت عمه حتي لا يبقوا وحدهم وفجأه دخل مروان الي الغرفه فتحدثت جينا بضيق مردفا:  انت اي ال جابك هنا
مروان:  جيت علشان اطمن عليكي واشوفك انتي متعرفيش انا كنت خايف عليكي ازاي
جينا بنفاذ صبر:  اطلع بره يا مروان وابعد عني انا مش عايزه اشوف وشك ال بينك وبينا شغل وبس وهيتلغي كمان يلا بقا امشي بقا

اقترب مروان منها اكثر ثم تحدث بضيق مردفا:  هو انتي فعلا بقيتي تكرهيني وتحبي شهاب ازاي نستيني بسرعه كده
جينا بعصبيه:  هو انت غبي ولا متخلف انت لعبت عليا وضيعتني ومثلت الحب وكنت خاطب وفي الاخر قولتلي معلش انا كنت بتسلي بيكي وجاي تقولي ازاي نسيتك بسرعه انا مش بس نسيتك انا كرهت اسمك وشكلك وكل حاجه فيك انا مبحبش غير شهاب وهو الوحيد ال مقدرش اعيش من غيره

نظر مروان اليها بضيق شديد ثم اقترب منها فجأه والتهم شفتيها في قبله طويله عنيفه حاولت جينا المقاومه ولكن لم تستطع وفجأه وجدت شهاب امامها وهو يسحب مروان بقوه ولكمه علي وجهه فنهض مروان وتحدث بخبث مردفا:  كل مره تيجي في الوقت ال مش مناسب قولتلك انها بتحبني لو مكتتش بتحبني كانت منعتني اني اقربلها

نظر شهاب اليها بغضب شديد ثم خرج من الغرفه فنهضت جينا بتعب وتحدثت بغضب مردفه:  انا بكرهك يا مروووان بكرهك وبكره كل حاجه فيك

القت جينا كلماتها ثم خرجت من المستشفي اما في قصر شهاب دخل الي غرفته وظل يكسر كل شئ في الغرفه وهو يتذكر منظر مروان وهو يقبل جينا حتي دخلت جينا بدموع وتعب واندهشت عندما وجدت الغرفه هكذا فتحدثت بدموع مردفه:  والله انت فاهم غلط يا شهاب صدقني انا بحبك والله حاولت امنعه قسما بالله بس معرفتش

وقف شهاب ينظر اليها بحزن شديد فتحدثت هي ببكاء مردفه:  والله العظيم ما عملت حاجه انت طول عمرك بتثق فيا حرام عليك يا شهاب بلاش تظلمني والله انا بحبك انت

نظر شهاب اليها بحزن شديد ثم تحدث مردفا:  ورقه طلاقك هتوصلك الاسبوع دا وملك تقدري تشوفيها في اي وقت في النهايه دي بنتك وانا مش هحرمك من بنتك

القي شهاب كلماته ثم ذهب من الغرفه فجلست علي الارض تبكي بشده حتي وجدت قطعه زجاج علي الارض فمسكتها ووضعتها علي يديها وفجأه مزقت شريانها اما عن شهاب كان يجلس في مكتبه يشعر،بغضب وحزن شديد حتي جاء رامي فنهض شهاب وتحدث بلهفه مردفا:  ها يا رامي شوفت كاميرات المستشفي
رامي بعصبيه:  ايوه شوفتها وجينا عندها حق الوسخ دا هو باسها بالعافيه وهي حاولت تمنعه بس معرفتش وقالتله انها بتحبك انت اتفضل شوف

اخذ شهاب الهاتف ونظر الي الفيديوا ثم تحدث بغضب مردفا:  قسما بالله لهدمرك يا مروان
رامي بعصبيه:  اطلع شوف جينا الاول ال زعلتها وقولت انك هتطلقها دي

صعد شهاب بسرعه الي الغرفه وفتح الباب فأنصدم عندما وجد جينا غارقه في دمائها فأقترب منها ومسك يديها وتحدث بلهفه مردفا:  جييينا مااالك لا قوومي يا حبيبتي جيينا

صعد رامي علي صوت شهاب وانصدم عندما وجد جينا هكذا فصرخ علي شهاب ليحملها بسرعه فحملها شهاب ونزلوا ووضعوها في السياره ثم ذهبوا الي المستشفي ظل شهاب ورامي امام غرفه الفحص مده طويله اما عند مروان وقف حاتم امامه وتحدث بغضب مردفا:  انت مبسووط كده فرحان بال بتعمله دا بتدمر حياتنا تاااني ليه حرام عليك
مروان بحده:  علشاااان بحبها مش قادر اشوفها مع حد غيري مش هقدر اعيش من غيرها ولا هقدر اعيش وهي مع حد غيري
حاتم بغضب:  بس هي مش بتحبك ولا هتحبك هي بتحب شهاب وعندهم بنت وعايشه حياتها مبسوطه انت بقيت زفت كده ليه عاايز تدمر حياتنا للمره التانيه لييه بتكون مبسوط كده وانت بتأذي الناس
مروان بعصبيه:  انت المفروض تكون معايا انا
حاتم بغضب:  لا انا عمري ما اكون مع الغلط انا مع الحق ومش هسمح بتدمير حياه جينا تاني مهما حصل 
مروان بضيق:  يعني اي
حاتم:  يعني طول ما انت بتعمل كده اعتبر،ان صحوبيتنا انتهت 

القي حاتم كلماته وذهب فوقف مروان مصدوم من رد فعل صديقه حتي قاطعته ساره مردفه:  بتخسر كل حاجه حواليك واول حاجه خسرتها هي صاحبك مبسوط دلوقتي بال بتعمله هتفضل عايش في وهم لحد امتي 
مروان بعصبيه: وانتي مااالك خليكي في نفسك انا اعمل ال يعجبني

اما عند شهاب في المستشفي ظلوا واقفين قرابه النصف ساعه حتي خرج الطبيب فتحدث شهاب بلهفه مردفا:  دكتور جينا كويسه
الطبيب:  نزفت دم كتير ووصلت متأخر للمستشفي للأسف وووووو

عايزه توقعاتكم ورأيكم

  •تابع الفصل التالي "رواية ارحمي قلبي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent