Ads by Google X

رواية الحب الحقيقي الفصل الخامس والاخير 5 - بقلم هاجر سلامة

الصفحة الرئيسية

 رواية الحب الحقيقي الفصل الخامس 5 - بقلم هاجر سلامة 

الاخير
ف المساء
انور قاعد ف اوضته بيرن علي سهيلة 
أنور..يارب ترد ردي بقي معقول يكون حصلها حاجة لا اكيد لا رن علي سجده 
سجده..الو مين 
انور بلهفة..انا أنور هي سهيلة كويسة صح 
سجده..انت جبت رقمي منين وانت مين علشان تعرف هي كويسة ولا لا 
أنور.. أنا عايز تطمن عليها 
سجده..يعني مش انت اللي عامل كل دا علشان توقع بينهم 
أنور بصدمة..لا والله محصلش انا كمان مصدوم والله من اللي حصل بس كنت عرف ان عمر دا راجل مش مطبوظ وقال بغيرة مانا قولت لسهيلة مسمعتش كلامي 
سجده..عالعموم هي كويسة يارب تخليك ف حالك وبس وفقلت ف وشه 
سهيلة وهي سمعت كل حاجة 
سجده..سهيلة انا متأكدة مليون ف الميه في حاجة غلط ف الموضوع دا لان بصراحة كد عمر كان عنده محاضرة اليوم امبارح وكان ف الكلية بس طلع ف النص المحاضرة ودا عرفته من بنات صحابي انهاردة صبح كانوا فاكرين حصلك حاجة 
سهيلة بتفكير..مش عارفة بس عندك حق طيب هقولك نعمل اي 
سجده..ماشي 

سليم دخل عند عمر لاقيه اغم عليه وكأنه تعب من الخبط و الصريخ 
سليم..انت يامحسن 
محسن ..نعم 
سليم بغضب ..انت ازاي تسيبه كل دا خده وراح المستشفى يلا بسرعة 
محسن..حاضر 

يارا دخلت لتولين 
لقيتها قاعدة علي السرير وسرحانة 
يارا بحزن قعدت جمبها وقالت متزعليش بقي اكيد ربنا وقف جمبك مش هيسيب حقك 
تولين بتمثيل..ازاي وانا شرفي ضاع خلاص 
يارا طبطبت عليها وخدتها ف حضنها وقالت حقك عليا ياحبيتي 
تولين ابتسمت بخبث 
يارا بعدت عنها وهي بتقول بكرا عمر هيجي يكتب الكتاب 
تولين بانهيار..اييي انتو لسه مصررين انا مش عايزة تجوزه مش عايزة 
يارا مسكت ايدها وقالت اهدي بس اهدي هو هيتجوزك بس شهرين ويطلقك بس 
تولين..مش عايزاه لا
يارا ..طيب اهدي نامي وبكره نتكلم ماشي 
تولين بصلتها بحزن كذب 
يارا طلعت من اوضتها 
تولين بفرح..اخيرا هتجوزه و هقهرك ياسهيلة نفسي شوف وشك ولما تعرفي 

اليوم التالي 
في المستشفى 
عمر..ياسليم صدقني متعملش حاجة والله كل اللي قولته حقيقي والله 
دخلوا اهل عمر 
نسمة بخوف ..عمر حبيبي انت كويس مين اعمل فيك كد 
محمد..ازيك ياسليم عامل اي حصل اي 
سليم بقرف..أنا كويس وبص لعمر وقال وانت هتيجي بليل هتكتب علي تولين عضب عنك انت فاهم ولا لا 
نسمة بغضب..انت ازاي تكلم مع ابني كد
محمد..اهدي خلينا نعرف حصل اي 
سليم بسخرية..خليه هو يقولك ياعمي احسن وطلع 
نسمة..عملت اي متقول 
عمر حكيلهم كل حاجة 
محمد ونسمة تصدموا 
نسمة..انت ازاي تعمل كد 
محمد..انت هتكتب علي البنت انهاردة زي م سليم قال وفكاية فصايح اكتر من كد
عمر ..بس والله متعملتش حاجة انا قولتلك اللي حصل انتو مش مصدقين ليه 
نسمة..مفيش دليل علي كلمك ياعمر انت قولت ان سليم دخل عليكو وشاف بعينه كل حاجة بس انت بتقول كلام تاني خالص 
محمد ..أنا ماشي احسن وطلع 
عمر..امي انتي مصدقني صح 
نسمة بصلته بحزن شديد واسكت 

ف المساء 
دخل عمر الفيلا وهو ابوه ومامته 
رفعت وسليم ويارا قعدين ف الصالون معاهم المأذون 
سليم..ماما طلعي هاتي تولين 
يارا..طيب 
رفعت ببرود ..يلا ياعم الشيخ اكتب 
عمر جري عليه وهو بيقول بس انا مش موافق لاني متعملتش حاجة 
محمد راح ناحية ابنه وقال اخرس خالص وبص ل رفعت وكمل انا مش عارف اقولك اي اللي انت شايفو اعملوا وانا معاك 

ف اوضة تولين 
يارا دخلت وقالت تولين حبيتي يلا خلينا ننزل 
تولين..خالتو انا فكرت ف كلامك ولقيت ان معاكي حق بس عندي شرط تجوزه بس هفضل قاعدة هنا م هيحصل بيني وبينه اي حاجة وبعد شهرين بضبظ ننطلق 
يارا بلهفة..م دا اللي هيحصل والله 
تولين بكسوف..سهيلة عرفة 
يارا بحزن..ايوا عارفة 
تولين قلبها بيرقص من الفرح وقالت بحزن قولتلها تسامحينى ونبي 
يارا ..هي مسامحكي متقلقيش لانك مليكش ذنب ف اي حاجة يلا تعالي 
تولين..ماشي 
ونزلوا سوا 

يارا نزلة علي السلم وراها تولين 
عمر شافها تعضب جامد وجري عليها ومسك ايدها وقال اكيد انتي اللي عملتي كل دا مفيش منطق غير كد ولا قولك تعالي نروح نكشف ونعرف كل حاجة 
تولين توترت بس مثلت الحزن والعياط وقالت اسيب ايدي انت بتقول اي ياحيوان 
سليم راح ضر.به بوكس 
عمر رد وضر.به وهو كمان بوكس وقال انا مش هسكت لاني متعملتش حاجة 
محمد راح عند ابنه وقال لو مسمعتش كلامي وعملت اللي قال عليه عمك رفعت لا انت إبني ولا عرفك 
عمر بصله بصدمة ..بابا 
محمد..يلا ياشيخ 
الباب تفتح بقوة ودخلت سهيلة وراها سجده وهي بتقول الجوازة دي مش هتكمل لان عمر معملش حاجة اصلا 
كلهم بصولها بصدمة 
عمر بفرح..سهيلة 
تولين توترت 
يارا جريت عليها وقالت بصوت واطي انا عارفة انك زعلانة ومصدومة بس مش وقته الكلام دا 
سهيلة بثقة..ليه بتقولي كد انا مش زعلانة لاني عارفة انا بقول اي كويس ومعايا دليل علي كلامي وبصت لعمر بابتسامة .
نسمة بصلتها بفرح 
تولين توترت وقالت دليل اي انتي بتعملي كد ليه 
سجده وقفت قدامها وقالت انتي تسكتي خالص احسنلك لانك حسابك جاي 
سهيلة..هاتي الفلاشة ياسجده 
سجده..أنا هشغلها وراحت عند الشاشة الكبيرة وحطت الفلاشة 
وتشتغل فديو كاميرات مراقبة من العمارة اللي قدام الشقة وتولين بتضر.ب عمر وخليت الرجالة يشيلوه لجوه الشقة وفقلت الباب وبعد ٥ دقايق رجالة طلعت من الشقة وتولين بتديهم فلوس 
رفعت بص ل تولين بصدمة وقال اي دا 
تولين بجنون..دا كدب اكيد فوتوشوب اكيد  وراحت ل يليم وقالت بجنون اكتر سليم م انت شوفت كل حاجة صح 
رفعت ضر.بها بالقلم جامد ..عملتي كد ليهه ذنبه اييييي مش كنتش مخطوبة وبتحبيه 
تولين وهي قاعدة ف الارض قال بغل انا عملت كد بسببك انت 
يارا رحت عندها وضر.بتها علي دماغها وقالت انتي بتقولي اي دا خالك انتي ناسية اعمل اي عشانك دا فاضلك علي بنته وصرف عليكي 
تولين بصلتها بغل وقالت م دا وجبه كاب يايارا هانم 
يارا بصدمة..اي 
رفعت.انتي بتقولي اي ياحيوا..نة انتي مين قالك الكلام دا 
سهيلة وسجده بيصوا لبعض بصدمة 
سليم بصدمة..انتي بتقولي اي يامجنونة انتي اكيد تعبانة ف مخك صح 
تولين بغل..لا انا بقول الحقيقية اللي عرفتها من امي قصدي امي بالتبني قالتلي انك ياخالو تبقي ابويا الحقيقي 
رفعت ضر.بها بالقلم وقال ياغبية ياغبية انتي فهمتي كل حاجة كل غلط انتي تبقي بنت اخويا الكبير من مراته التانية بس لما ابوكي وامك عملوا حادثة جدك رفض يعترف بيكي ومرات اخويا الاولي نفس الكلام ف قررت وديكي الاختي اللي هي امك عشان احميكي لانها كانت مسافرة مع جوزها بكدا جدك مش هيعرف حاجة عنك هي دي الحكاية انتي تبقي بنت اخويا مش بنتي 
تولين بصدمة..اييي 
يارا ..ايوا اهي دي الحقيقية
تولين بصدنة..بس ماما متقالتش انها عندها اخ تاني غيرك قالتلي قبل متموت اني بنت اخوها وقعدت ف الارض وقالت يعني انا فهمت كل حاجة غلط ازاي 
سهيلة بكره..حسبي الله ونعم الوكيل فيكي انتي دمرتي حياتي وحيات عمر مش مسامحكي طلعي برا البيت يلا 
رفعت بجدية..سهيلة 
سهيلة..بابا انا ياهي 
تولين بدموع..عندك حق ف كل حاجة بس والله لو كنت عرف مكنتش عملت كد والله 
سهيلة ..بابا انا ياهي لو هي فضلت ف البيت دا انا همشي ومش هتشوفني 
تولين بدموع..متقلقيش انا امشي من حياتك ومش هتشوفني تاني والله 
سجده بحقد..ياريت 
رفعت وقف مش عارف يعمل اي قرر قرار وقال عندي الحل تولين هتسافر كندا 
سهيلة بصلته 
رفعت..مقدرش ياسهيلة دي أمانة اختي هي هتسافر وهتفضل هناك 
سهيلة..تمم
تولين طلعت لمت هدومها ومشيت 
سليم راح لعمر وقال بكسوف متزعلش مني 
عمر بغيظ..انت بذات مش هسيبك ف حالك والله 
سليم بضحك..ياعم متزعلش بقي 
عمر..بشرط
سليم..نعم يا حيلتها عايز اي 
عمر ..أنا وسهيلة نكتب الكتاب بقي 
سهيلة بصلته بفرح وكسوف 
رفعت بضحك..وانا موافق لو سهيلة موافقة 
سليم بصله بصدمة وقال بابا
سهيلة بضحك..اكيد موافقة 
كلهم ضحكوا .
المأذون..اللهم بارك لهما وبارك عليهما وجمع بينهما في خير 
عمر قال لسهيلة بهمس اخيرا تجوزنا ياامراتي 
سهيلة بخجل..اتلم لسه هنعمل الفرح 
عمر بفرح وغمزلها ..المهم انك بقيتي مراتي 
سليم دخل ف النص وقال تحترم نفسك ياض اختي لسه ف بيت ابوها 
عمر زقه جامد وقال خليك انت بعيد احسنلك سهيلة مراتي واعمل اللي انا عايزاه 
سهيلة ضحكت عليهم وقالت كفاية عيب كد 
سليم بغيظ..انتي بتضحكي علي اي ها 
رفعت بفرح..خلاص يولاد خلينا نتعشي بالمناسبة الحلوة دي 
الكل..يلا 

بعد ١٠سنين 
سهيلة..يابت تعالي هنا لازم تعملي الواجب هتطلعي فاشلة زي ابوكي 
عمر بصلها بغيظ..ليه بتجيب سيرتي ليه دلوقتي وانا مالي 
سهيلة بعياط..انا زهقت والله رميت الكراسة وقالت خلاص تعبت انا هروح عند امي وانت هتطلقني مش كفاية ان عليا كل حاجة ف البيت دا وفوق كل دا حامل
عمر جري عليها وقال بخوف مالك ياحبيتي اهدي حقك عليا انا تعالي يايارا اكتبي الواجب عايزة ماما تزعل منك
يارا ببراءة..أنا اثفة 
سهيلة ضحكت عليها 
عمر حضنهم سوا وقال بحب ربنا يخليكو ليا يارب .
النهاية.
الحب الحقيقي 
هاجر سلامة
قولولي رايكوو اتمني تكون عجبتكوا ❤️

يتبع الفصل كاملا اضغط هنا ملحوظه اكتب في جوجل "رواية الحب الحقيقي دليل الروايات" لكي تظهر لك كاملة 

  •تابع الفصل التالي "رواية الحب الحقيقي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent