رواية سيطرت علي الفصل السابع 7 - بقلم ايه ماهر
البارت السابع
محسن: حبيبتي هدي انا جدك انا معاكي ياقلبي سمعاني ياقلب جدك
هدي: كانت نايمه ومش سامعه اي حاجه خالص
عمار: اهدي ياجدي هي تحت تتأثير البنج دلوقتي هنستني نشوف الدكتور هيقول اي
محسن: حفيدي الغاله شوف حالتها انا ممكن تحصلي حاجه لو هدي حصل معاها حاجه دي كل حياتي هي اللي ماليه عليا الدنيا شاف كام جهاز موصل بجسمها شايف وشها وارم ازاي انت بتقولي اهدي اهدي ازاي وبنتي وحبيبتي في حاله زي كده
عمار: ان شاء الله هنيقي كويسه والله بس لازم تاخد وقت علشان تقدر تفوق
الدكتور: للاسف النزيفه مش متجاوب للعلاج خالص وحالتها يتسوء اكتر بس ١٠ ساعات الجايين لو النزيف ماوقفش هنشوف اي اللي هيحصل بعد كده وهقولك هنعمل اي
محسن: ١٠ ساعات يعني اي مش تتجاوب للعلاج ازاي يعني انا هتجنن
عمار :اوعدك لو احتاجتك اي علاج من بره هيجبه حالها وانا هعمل اللي اقدر عليه وان شاء الله مش هيحصلها حاجه
محسن :قعد علي الكرسي وبدا يعيط وحاطتة ايده علي راسه وعمار بيبص عليه بحزن وتلفونه بيرن
عمار: الو يامعتز
معتز: الو يافندم التسجيلات جاهزه
عمار: تمام انا جاي ١٠دقايق واكون عندك سلام جدي انا رايح اشوف التسجيلات واعرف مين اللي وري الموضوع ده ان شاء الله مش هسيب حق هدي
محسن: وللله مش عارف اقولك اي شكرا علي مساعدتك مش عارف اقول اي والله لو حد غيرك كان خالي مسؤوليته من الموضوع ده
عمار: ماتقولش حاجه ياجدي هدي موظفيه عندي وسلامتها من سلامتي انا هعرف اتصرف في الموضوع ده بطريقيتي وسابه ومشيس ومحسن قعد جنب هدي علي السرير وماسك ايديها وبيبوسها
محسن :هدي حبيبتي مش هتصحي بقا انتي وحشتيني اوي وحشني هزارك وكلامك انتي الوحيده اللي مالبه عليا الدنيا انا اموت لوحصلك اي حاجه ياهدي فوقي بقا بتعذبني كده بسكوتك ده ماكنتش متخيل اني اشوفك في من الايام قي الحاله دي يارب تفوق يارب
في الشركه في اوضه الكاميرات الرئيسه عمار واقف ومركز في كل حته في التسجيل
معتز :عمار بيه التسجيلات دي مش موضحه حاجه خالص
عمار: استني بس انا متاكد ان اكيد في دليل في التسجيلات دي دايما اي حد بيعمل اي جريمه بيسب دليل وراه
معتز: تمام يافندم
عمار: شايف العربيه دي ماشيه بسرعه اوي ازاي
معتز :اه يافندم ووقفت مره واحد كمان
عمار: ده اكيد اللي خبطت هدي بس مش واضحه معايا في التسجيل
معتز: تفتكر يافندم
عمار :طبعا مش شايف العربيه ماشيه بسرعه اوي ووقفت فجاه اكيد خبطت حاجه فهمت
معتز: إن فهمت يافندم
عمار :انا عايز نمرة العربيه دي يامعتز
معتز: تمام يافندم ثواني كده وبدا يجيب الكاميره من زاويه مختلفه علشان يعرف نمرة العربيه اتفضل يافندم النمره
عمار: برافو عليك يامعتز يلا سلام
سابه وطلع من الاوضه وطلع تلفونه واتصل بحد من المرور يعرف صاحب العرييه مين
عمار: هبعتلك نمره عريبه تشوفلي مين صاحبها تمام ماتتاخرش عليا سلام
الشخص :الو يافندم صاحب العربيه اسمو محمود البدري
عمار: محمود انت طيب تمام سلام بقا محمود اللي وراي كل ده تمام واتصل علي محمود
محمو: الو ياعمار فينك مش موجد في الشركه من بدري يعني
عمار: انا عايزك عندي في االمكتب بعد نص ساعه تمام
محمود: في حاجه ولا اي ياعمار
عمار :هقولك كل حاجه لما اشوفك
محمود صاحب عمار المقرب ليه بس ماكنش متوقع انو هوا اللي وري الموضوع
عمار:انت اللي وري كل ده ايامحمود انا هعرف مين اللي اتفق معاك تعمل كده لانك مش هتعمل كده لوحدك
وبعد نص ساعه محمود كان في مكتب عمار
محمود: اهلا ياعمار مالك في حاجه ولا اي
عمار:محمود اتفضل عامل اي
محمود:انا الحمد في حاجه قلقتني
عمار: دي نمرة عربيك مش كده
محمود: اه دي نمرة عربيتي في حاجه ولا اي
عمار: قام من علي كرسي المكتب وراح وقف قدامه انت امبارح كنت معدي قدام الشركه وخبطت بنت في سن ٢٥ كده
محمود: اتواتر ومش عارف يقول اي اه كنت معدي بس ماخطبش حد
عمار:مسكه من لايقه قميصه انت ماخطبش حد انت هتكدب كمان
محمود: نزل ايدك ياعمار انت بتعمل اي ومين اللي خبطتها دي انا ماعملتش حاجه
عمار :انا كنت متاكده هتقول كده وانا معايا دليل بده ثواني جاب الاب توب وطلع التسجبل دي مش عربيتك دي ولا مش عربيتك
محمود :اتوتر اه عريتي بس مش باين في التسجيل اني خبطت حد ولا انت عايز تلبسهالي خلاص لا عرفت اني مراتك اقصد اللي كانت مراتك سابتك وجاتلي اي مالك فوق بقا مش خلاص اتطلقتوا ولا في كلام تاني انا ماعرفوش
عمار :بيصقف في وشه حقيقي مش عارف اقولك اي بس هعرف بطريقتي مين اللي عمل كده واذا كان علي مراتي اقصد طليقتي مش تفررق معايا سواء راجتلك او راجت لغيرك با امن
محمود :انت بتعمل اي
الامن :نعم ياعمار بيه
عمار: اتصلي بالبولس بلغهم في جريمه قتل حصلت قدام الشركه من شويه المتهم موجود قدامي اهوا
الامن: حاضر يافندم
محمود: انت بتعمل اي انا معملتش حاجه
عمار: هنعرف كل حاجه ماتستعجلش هنعرف اذا كنت كداب ولا لا بس بطريقه تاني ولا تعترف بنفسك وتخفف العقاب شويه وتقولي مين اللي وراك وقالك تعمل كده
محمود: بعد تفكير خلاص انا اقولك كل حاجه بس بلاش السحن
عمار: تمام اعتيره حصل يلا بقا زي الشاطر احكي كل اللي حصل بالتفصيل
محمود: غزل رنت عليا امبارح قالت انها عايزاني في كافيه الشركه ولما انا روحت قالت انها عايزه تخلص من واحده اسمها هدي موظفه هنا في الشركه وهي قالت الخطه وانا نفذتها
عمار :الخطه بظبط خالص انا ماعنديش وقت
محمود: هي ورتني صورتها واحده علي ألفون وطلبت مني اخلص منها قدام الشركه بيحث انها تكون بره الموضوع حدثه عادي وانا استنيتها لما طلعت من الشركه وتبعدي الطريق وبدعها خبطها بعربيتي
عمار :ااااااه انا كده فهمت تمام بس اي غرضها من كده
محمود: عايزه تخلص منها علشان ماتحبياش وتفكر اتجوزنها مش عايزه حد ياخد يكانها
عمار:بس احنا خلاص اطلقنا وموضوعها خلص ليه مصره دايقتي كده لولا الاولاد انا كنت رميتهاا بره الشركه من بدري
محمود: انا قولت كل اللي عندي ممكن امشي بقا
عمار :عايز تمشي بسهوله كده انت ناسي انك مساعدها في الموضوع ده ولا اي
محمود: انت قولت قول كل حاجه وهسيك تمشي
عمار :بعد تفيكر اه تمام امشي يامحمود انا هعاقب غزل بطريقتي بقا
محمود: تمام عن اذنك
عمار :اه متنساش انت مخصوم منك شهرين
محمود: ليه مش قولت ان موضوعي خلص
عمار: اه قولت كده مش احسن من الرفض برضوا يلا سلام ماتكترش كتير في الكلام
محمود: بغل تمام اللي تشوفه
عمار: بقا كده ياغزل انا هعرف اخد حق هدي ازاي وطلع فونه الو يامتر ممكن تيجي علي الشركه عايزك في موضوع مهم وماينفعش التاخبر تمام سلام
بعد ربع ساعه وصل المحامي علي مكتب عمار
ممدوح: اهلا ياعمار بيه اي الموضوع مهم
عمار: تحب تشرب اي الاول
ممدوح: تمام قهوة
عمار:عايزك تركز معايا في موضع هكلمك فيه لازم يتنفذ في اسرع وقت تمام
ممدوح: لما اعرف اللي حضرتك هتطلبه ساعتها هقدر اشوف وان شاء الله خير
البارت خلص
سيطرة عليا
بقلم اية ماهر
•تابع الفصل التالي "رواية سيطرت علي" اضغط على اسم الرواية