Ads by Google X

رواية عقاب الحب الفصل السابع 7 - بقلم صفاء حسني

الصفحة الرئيسية

 رواية عقاب الحب الفصل السابع 7 - بقلم صفاء حسني 

الفصل السابع 
طيب اسمع منى يا ابنى بالله عليك انت ليه مصمم تكسر كلامى 
صرخ جاسر 
اكسر كلامك طيب هوريك كسر الكلام يا امى 
سمعوا هبط من فوق شعر  جاسر 
بالخوف على شهد وجى يطلع
وقفته أمه 
اولا ده مرات ابنى وانا حرة فيها ولازم اخليها تحت طوعى انت ايه الا حرقك  ومعصبك كدة 
نفخ جاسر 
لا والا حاجه مفيش خلاص يا امى انت عملت حاجه  ل سمح الله مجرد جوزت اخوى الغير مواهل  لبنت فقيرة  وضحكت عليها وبعد كده فاهمت  ابنك أنك جايبة ليه  عروسته لعبة يلعب فيها  اتقي الله يا شيخة انتى عندك بنت 
قطع حديثهم  صريخ شهد 
فى الوقت الا كانوا بيتكلموا تحت كانت 
فاقت شهد  شافت نفسها على الاريكة ومسكت راسها وهى مش مستوعب ايه  الا حصل
وفجاءة شافت فستانها متقطع وفى لون احمر على هدومها  وافتكرته دم صرخت بعلو صوتها 
يا ولاد الحرام انا وقعت فين يارب، وقامت من على الاريكة لكن اتكعبلت ما بين نفسها وقعت  على الارض 
وصرخت وهى بتتواها واتسحبت على بابا الشقة 
وهى بتحاول  تفتح الباب لاقيت الباب مقفوله فضلت تضرب  في الباب وتصرخ افتحو الباب يا ولاد الحرام اقسم بالله ل هبلغ الشرطة تيجي تاخدكم افتحوا الباب 
كانت الأم بتحاول تمنعه 
انت بتدعى على اختك  يا جاسر 

تركها جاسر  وطلع بلهفه  وفتح الباب 
وانصدم لم شاف شهد اقعدة على الأرض  وهدومها متقطعة 
استغرب وافتكر أنها اقطعت هدومها وهى متعصبة 
ولكن اول ما شفته  شهد قدمها اترعشت وفضلت  تصرخ 
تضرب فيه 

اخد شرفي ليه مني، منك لله يا شيخ حسبي الله ونعم الوكيل فيك انا مرات اخوك انا عملت ايه ايه الجريمة الا اتحسب عليها ان يحصل في كدة 
استغرب جاسر من كلام شهد شرف ايه ومكنش فاهم 
انا مقربتش منك انتي عاوزه تتبلي عليا 
صرخت شهد ومدت يدها على هدومها  وهى بتضرب نفسها  بهستريا 
وايه ده وايه ده وهيا بتصرخ منكم لله حسبي الله ونعم الوكيل كسرتوا  فرحتي وكرهتونى في نفسي في أهم يوم في حياتي سمعت كلام الحربي امك 
مالك ساكت ليه تعال اضربنى تانى عشان بقول عليها حربيا 

كان مصدوم جاسر وبص لامه وفهم هيا ليه مكنتش عاوزه يطلع السلم وبعد كده دخل زي المجنون يدور في الغرف وشك أن تكون أمه دخلت حد يعتدي علي شهد لكن لاقي الغرف فاضيه 

دخلت خلفه سماح اخته 
و طلعت من جيبها زجاجة وقالت
مفيش حد يا خويا شهد سخ سليم  امي هيا اللي اقطعت هدومها ورشت من العلاج ده علي الفستان عشان شهد تستلمى للأمر الواقع  
خافت انك ترفض وجود شهد وتلغبط حساباتها 

نفخ جاسر امك دي شيطانه ربنا يلعنها وهيلعنا  احنا كمان يعني البنت دي ذنبها ايه من اول يوم ليها في بيتنا تعيش كل ده 
#الكاتبة #صفاء #حسنى الفصل٧ 
عقاب الحب 

#عقاب #الحب 
في الخارج اقترب وليد وقعد على الأرض وبطريقه طفوليه متعيطيش يا عروستي مين اللي زعلك تعالي نلعب مع بعض وسيبك منهم هما بيحبوا يتخانقوا كثير انا فرحان انك جيت تقعد معايا على طول 
خرج جاسر من الغرفة وبدا يفهم انها بدت تستوعب الا حصل 
مسكت ايدها سماح واقومتها من على الارض  وشهد فى حالة زهول وكانها  فى حلم 
وقف اقدمها جاسر 
انتي عندك حق تنصدمى لكن اقسم بالله محدش قرب منك وانتى سخ سليم 
نظرت له شهد وكانها فى وادى تانى  كل تركيزها على وليد الشاب الا على هيئة طفل عمل يطنط وفرحان 
ودخل جاب لعبة عريس وعروسة  وحطها على حجرها 
انا وانتى هنلعب مع بعض عروس وعريس 
العروسه ده اسمها شهد والعريس ده اسمه وليد 
اقترب جاسر من شهد عشان يفوقها من حالة الصدامة الا هى فيها ورم بقي زجاجة الدواء على وشها وعلى هدومها 
بدت تفوق شهد 
اتكلم بحدة جاسر وقال 
ده الا امى رميته على هدومك وهى الا قطعت هدومك عشان تكمل التمثيلة وتحطك ف الامر الواقع 
لكن انا بريئ من اعمال امى وانتى يا بنت الحلال 
جوازك من اخوى باطل لان من شروط الجواز انه يكون عاقل بالغ يعني ليك الحق ترجع ل بيت أهلك عشان الموضوع كله خدعة كبيرة 
نظرت له شهد وللجميع وهى مش مستوعب 
صدمتها حماتها 
على فكره امك وخالك يعرفوا بحالة ابنى ووافق على الجواز مش ذنبي أنهم خدعوكى 
شهقت شهد 
صرخ جاسر 
انتى ايه يا شيخة عشان مصلحتك عندك استعداد تدامر اي حد اقدمك 
نفخت الام 
انا بنورها عشان تعرف أن ملهاش غير هنا كنت عاوزة عريسك يا شهد اتفضلي عريسك 
صرخت شهد وضربت نفسها بالقلم مستحيل مستحيل وفجاة انتبهت وسالت جاسر 
انت اللي كنت بتكلمني صح 
استغرب جاسر 
كنت بكلمك ازى 
نزلت دموع شهد 
انتم كلكم لعبتوا عليا محدش فيكم مظلوم امك حبيكتها مع امى وزغللات عيونها وانت كنت الصوت بدل اخوك وخلتنى احبك بكلامك صح
نظر لها جاسر وهو مش مستوعب صوت ايه 
صرخت شهد 
لكن انا مش مسامحكم الكل يطلع من بيتى برا وزى ما لعبتوا بي هتدفعوا التمن 
نزلت عليا جري قبل ما يشوفها جاسر وهو مش فاهم 
وفعلا الكل نزل وفضل وليد وشهد فى الشقة
تابع 
ياتري رد فعل جاسر لم يعرف موضوع التسجيلات 
وياتري شهد هترضي ب الامر الواقع والا هتطلق 

#الكاتبة #صفاء #حسنى الفصل٧ 
عقاب الحب 

#عقاب #الحب 
مستحيل انتي كذابه كلكم كذابين كانت في حالة هستيريا 
اقترب منها وليد ومد يده علي وشها ومسح دموعها انتي بتعيطي ليه هما زعلوكى انا ها خرجهم كلهم بره دلوقتي 

قامت شهد وبعدت عنه وكانت ترجع للخلف وهيا خايفة منه 

وترجع لوراء كانت البلكونة مفتوحة وكان جاسر واقف وهو مضايق على حالتها ومش قادر يعمل حاجه وهيا بترجع للخلف ووليد بيقرب منها عشان يمسكها كانت هتقع من البلكونه مسكها جاسر  وفضل يهز فيها 

حاسبي يا شهد 

فوقي ياشهد بالله عليكي انا عارف بي كل اللي حصل ده غلط وانا هقف معاكي وها اشهد باني الجوازة دي باطلة
#الكاتبة #صفاء #حسنى 
#عقاب #الحب 
ضحكت الأم بسخرية ومتنساش تولع شعلة وتقول جواز عتريس من فؤاد باطل 

صرخ جاسر هو انتي ايه ياشيخة معندكيش مشاعر نفسي افهم انتى خطيتها إزاي 

وسأل شهد انتي ازاي صديقتي أمي وفقت بسرعه دي 

نزلت دموع شهد وهيا بتصرخ  يلعن اليوم اللي شفتكم في 

انا عاوزه اروح عند امي 

ضحكت حماتها بسخرية 

دخول الحمام مش زى خروجه يا عروسه طلبت عريسك عندك يلا بقا نسيب العرسان مع بعض  ضياعن وقت كبير 

رفضت شهد 

انا مش عايزة اقعد هنا ثانيه واحده  مفهوم واقتربت من جاسر 

مش حضرتك قولت هتساعدنى وشكلك انك مختلف  عنهم بالله عليك ساعدنى 
ونظرات العين اتقبلت لكن فجأة صرخت شهد
 
انت اللي كنت بتكلمني صح 

  •تابع الفصل التالي "رواية عقاب الحب" اضغط على اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent