Ads by Google X

رواية طفله ارهقها الزمن الفصل التاسع 9 - بقلم جنات بدر

الصفحة الرئيسية

 رواية طفله ارهقها الزمن الفصل التاسع 9 - بقلم جنات بدر 

"البارت التاسع "
قالت بحقد ان الأوان ياحلا إنك تعرفي انك مش من عيلتنا  وإنك بنت حرام. بداء العد التنازلي لي خروجك من ألبيت طفح الكيل منك يا حلا 

اشرقت شمس الصباح 
بعد مرور اسبوع كان جابر وضعه الصحي اتحسن وكانوا بيجهز و لي كتب كتاب مها 

كان جابر بيبص على أنس إللي مشغول مع العمال 
واتنهد بتعب وقال سامحني يابني والله مش بيدي حاجه اعملها 

ردت عايدة إللي كانت وقفه وراء منه ومش وخد باله
إبني انطفي وبعد مكان السعاده منوره في عينيه بقيت لمعة الحزن إللي ظاهره في عينيه وبقي 

أكل نفسه في الشغل ده ياحصرتي مش بينام ساعتين والنهار كله في الشغل مش بيجي غير في آخر الليل ويدوب بينام ساعتين ويمشي 

وكملت بدموع لو ده يرضيك انا مش راضيني حال إبني بشكل ده إبني عنده طاقه لو إبني جرة ليه حاجة انا مستحيل أسامحك ياجابر مستحيل أسامحك وانهارت عياط 

زقر جابر بحزن وقال عايزاني اعمل ايه يا عايده انا مش في أيدي حاجه انا مش هقدر أكسر قلب حلا حرام ياعايده حرام البنت هتدمر ...

ردت بغضب يعني انتي تهمك بنت الشوارع لي ملهاش اصل وابنك إللي من لحمك ودمك يموت بحصرته عادي 

أنت اي نوع من البشرية حرام عليك والله حرام....

رد جابر بغضب عايده دي اخر مره تقولي عن حلا بنت شوارع حلا بنتي ومستحيل أنس يتجوزها 

ردت عايدة بغضب وانا مستحيل اوفق على الزواج ده أصلا انا قررت اجوز إبني هجوزه وحده تخليه ينسي اي شي ويحبها هجوزه واحده بنت ناس تليق بي إبني 

والبنت دي في اقرب وقت تروح من بيتي يامه أتصرف معاها انا عشان مستحيل أخليها قصاد عين أنس تاني 
وخرجت بغضب 

تنهد جابر بتعب ورجع يبص على أنس 

في غرفة مها كانت مها بتجهز نفسها ومعها 
الميكب ارتست وحلا كمان إللي كانت جاهزه 

قالت منه صديقتهم واااو ياحلا طلعه تخطفي العقل بعد الفرح هتقدم لك طابور عرسان 

ضحك حلا وقالت مش لي الدرجه دي يا منه انتي مبالغة اوي 

ردت منه مبالغة إيه بس ده انتي عليكي جوز عيون يسحرو..

ردت مها بغيظ على فكره أنا العروسه لازم تتغزلو فيا انا الاه 

ردت منه انتي خلاص وقعتي الود خلاص جمالك بقي لي شخص  وكلمت بهيمان الدور والباقي عليا انا والبت حلا 

في اللحظه دي حلا افتكرت قرب أنس ليها وقلبها دق بطريقه غريبه 

بصت  مها ليها بغضب وقالت عبو شكلك يامنه انتي محسساني إنك عنستي يابت متهمدي شويه وقولي انا طلعه حلوه ولا لا

ردت منه طلعه مزه يامها الود عمران مش هيشيل عينو عنك إنتي هتسحريه ....ابتسمت مها بجد 

حضنتها منه طبعا ياروحي بجد ربنا يتم فرحتكم على خير ويسعدكم 

شددت من حضنها مها وعبالك ياروحي وبعدين بصو على حلا إللي وقفه وسرحانه

قالت مها وعبالك ياحلا ...حلا مردتش عليها 
قالت منه "عبالك يالولو 

حلا مازالت وقفه وسرحانه ....بصو لبعض وقالت منه مالها دي ....ردت مها مش عارفه هي كده بقالها كام يوم 

منه ضربتها في كتفها وقالت بت يا حلا....حلا حطط ايدها مكان الضرب وقالت اااه في إيه يامنه 

ردت منه سلامتك يا حب بقالنا ساعه بكلمك وانتي ولا هنا مين إللي اخد عقلك 

حلا كنتوا بتقولو إيه....ردت مها حلا انتي بتحبي صح 
لي لحظة أنس مر في مخيلتها وبعدين قالت بارتباك ببحب إيه بس يامها 

انا نسيت فوني في غرفتي هروح اجيبه وجريت على بره كانت بتجري من غير متبص قدامها وفجاه خبط في شخص وكانت هتقع شدها لي حضنه ....

كان أنس حضنها جامد وبقي يستنشك ريحتها باشتياق قد إيه وحشتو بقالها أسبوع غايبه عن عينه بقي يستنشك ريحتها كال غريق 

حلا كانت مغمضه عينيها بخوف وبعدين بعدت وقالت انا آسفه ماخدتش بالي ورفعة عينيها لي،فوق ...أنت أبيه 

أنس بلع ريقه من جمالها ومن عينيها إللي بتسحر ....ردت حلا أبيه أنت كويس بقالي اسبوع مش شايفاك 

اتكلم أنس بصعوبة انا كويس ياحلاي ضغط شغل مش أكتر ااه صحيح بتجري ليه 

ردت بارتباك لا مفيش كنت ناسيه الفون في غرفتي ورايحه اجيبه ومشيت من قدامه

قال انس "حلا ".....ردت حلا نعم ياابيه.  ....قال انس غيري الفستان ده 

ردت ليه ياابيه هو وحش البنات قالو حلو ...مشى إيده على دقنه ماهو المشكله إنو حلو وظاهر كل مفاتنك وده مينفعش ياحلا ده حرام

تجي ازي محجبه ولبسه لبس ملفت يعني يرضيكي تشيلي ذنوب كل شخص بص ليكي بصه مش كويس وده عشان انتي سمحتي ليهم يبوص عليكي 

عشان كدا بقولك غيري....تنهدت حلا بزعل وقالت حاضر ياابيه 

متزعليش انا بعمل كده لي مصلحتك....ابتسمت بهدوء مفيش زعل كويس إنك نورتني ونصحتني 

حضنته وقالت شكرا وبعدين مشيت ..

تنهد أنس بصعوبه وقال لطفك يالله 

دخلت حلا غرفتها وبعدين غيرت الفستان ب واحد تاني حشم عن اللي لبساه 

في غرفة أنس كان بيلبس والفون رن فتح "أيوه يا لاه فينك المعازيم والماذون قرب يوصل 

رد الاخر انا اهو في المطار....رد أنس طيب خليك عندك وانا جاي اخدك 

رد الاخر لا خلاص خليك أنت انا جاي اهوو....قال انس عز خلي بالك من نفسك 

ردبحب اوك مسافة الطريق وهكون معاكم 

دخلت حلا عند البنات "بنات المأذون وصل ....منه"ايه ده غيرتي يعني 

ردت حلا بتوتر مفيش المياه قعت عليا ....بعد فتره المأذون وصل والكل اتجمع 

شويه ودخل شاب وسيم وجذاب وقال بمرح ياقوم انا جيييت 

حلا ومها جريوا عليه حضنهم الشخص بحب وحشتوني موت 
مها"وحلا وانت كما بازيزو وحشتنا اكتر....ده كله حصل تحت صدمة عمران وغضب أنس 

قربت عايده وبعدتهم اوعي يابت منك ليها حبيبي وحشتني ياقلب امك كل ده غايب عننا طمني عليك ياروحي 

ابتسم عز "بحب انا الحمد لله بخير ياماما إنتي اخبارك ايه 
ابتسمت عايده انا بقيت زي العسل اول ماشوفتك ياحبيبي 

ابتسم عز. ازيك يا شق وحضنه ليك وحشة يارجل 
....ابتسم انس الحمد لله بخير طول مانت بخير 

بص عز وبعدين قال امال فين بابا...وضع جابر إيده على كتف عز "انا هنا ياحبيبي 

حضنه عز ليك وحشه يابابا طمني عنك دلوقتي احسن....ابتسم جابر انا بخير يابني تعال تعرف على زوج اختك المستقبلي وعيلته

اتعرف عز على الجميع وبعدين كتب الكتاب واعتلت اصوت الزغريط...

والكل بقي يهني العرسان والكل كان مبسوط معاده أنس إللي بيبص على حلا بحصره ووجع...

بعد فتره المعازيم بدأت تمشي....قال عمران عمي بعد إذنك انا هخد مها مشوار 

ابتسم جابر وقال تمام بس متتأخرةش 
سلام شريف وزوجته على العيله ومشيو ...

كان عز نايم على رجل عايده على الكنبه وقال وهو مغمض وحشتني لميتكم اوي والله 

عايده كانت بتلعب في شعره خلاص بقى انت مش هتسافر تاني كفايه كدا 

ابتسم عز وفتح عينيه وقال خلاص ياست الكل انا هستقر هنا وكمان هتجوز 

ابتسمت عايده أنت بتتكلم جد....هز رسه ايوه بجد ياماما 

قال جابر بستفسار ومين بقي إللي هتتجوزها ....
قالت عايده بس لحظه خلي موضوعك نأجله شويه عشان هنخطب لي أنس الأول 

حلا كانت جايبه صنية قهوة وقعت من ايدها....أنس قال بغضب مستحيل....يتبع 

والله تعبانه جدا بس ماهنش عليا ازعلكم وكتبت البارت 
شكرا على دعوتكم ليا بجد والله بمر بفتره صعبه ادعولي في ضهر الغيب 
قراءه ممتعه ومتنسوش التفاعل 


 •تابع الفصل التالي "رواية طفله ارهقها الزمن" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent