Ads by Google X

رواية احفاد الطوبجي(1) الفصل الثالث عشر 13 - بقلم اميرة اسامه

الصفحة الرئيسية

  

رواية احفاد الطوبجي(1) الفصل الثالث عشر 13 - بقلم اميرة اسامه


 

................



صدمه أصابت الجميع بمجرد ما سمعوا من جنه ان في زلزال مدمر حصل في تركيا.



روح قاعده منهاره و قابضه بكفها مكان قلبها زهره وصبا وفيروز جمبها بيحاولوا يهدوها وهما أصلا مش ماسكين نفسهم.



راجح كان متوار جداً والخوف والقلق بينهشوا في قلبه بس حب يبان متماسك فضل رايح جاي الموبايل علي ودنه 



راجح...موبايله مقفول لسه.



مراد....راجح يا حبيبي تعالي أقعد شويه وحاول تهدي خير ان شاء الله



راجح....أهدي ازاي بس يا مراد انا خايف علي أبني



مراد...بصوت واطي راجح انا حاسس بيك ويمكن خوفي علي نادر قد خوفك عليه بس أنت شايف حاله روح أمسك نفسك عشانها حتي لازم تكون أقوي من كده



راجح....أمثل يعني انا بموت كل ثانيه وابني مبيردش عليا



مراد...بعد الشر عليك وعليه بس والله انا حاسس انه بخير متقلقش



قرب منهم داوود اكتر كان سامع حوارهم.



داوود....يمكن موبايله اللي مقفول ده شبكه يا راجح اكيد كل وسائل الأتصال متعطله بسبب اللي حصل



مراد...بتصديق علي كلام داوود صح صح يا راجح اكيد طبعا الشبكه واقعه هناك



راجح....يارب يكون زي ما بتقولوا



مراد...خير يا حبيبي أطمن اقعد شويه بقي.



سالم....بعصبيه مقفول مقفول مقفول هنفضل ساكتين كده😠



ياسين....انا بحاول اتصل بكل اللي نعرفهم بس مفيش حاجه بتجمع



روح....هنفضل قاعدين هنا حاطين أيدنا علي خدنا رجعولي أبني حرام عليكم أعملوا حاجه



زيد...بتماسك روح يا حبيبتي احنا هنعمل كل حاجه نقدر عليها بس أنتي أهدي من فضلك شويه



روح...بأنهيار أهدي ازاي انت مش شايف الڤديوهات اللي نازله شكلها ايه دي كارثه ده كابوس انا عايزه ابني رجعولي ابني🥺💔



زهره....روح عشان خاطري اهدي كده هتتعبي 



صبا....صدقيني انا حاسه انه لما يعرف ان الخبر سمع اكيد هياخد باله من موبايله ويحاول يطمني عليه🥺



روح...يارب يارب.



داوود...ياجماعه ارجوكم نهدي شويه كلنا متوترين وعلي اعصابنا واللي بيحصل الوقت هيتعبنا اكتر خلينا نهدي شويه.



جلال...طيب مش يمكن نادر نسي يفتح موبايله من وقت ما نزل من الطياره واللي حصل ده خلاه أتلخم اكتر.
 
                
فيروز...بدموع اه صح ممكن 🥺



أخيراً طلع صوت يوسف كان تايهه وباصص في الفراغ خايف ومرعوب.



يوسف....أخويا حصله حاجه انا متأكد🥺 



بصوله كلهم بصدمه من كلامه.



سالم...بغضب وخوف بيحاول يخبيه يوووسف مش وقت كلامك ده نادر كويس انت فاهم😠



يوسف....بدموع نادر اول ما وصل كلمني 



روح...كلمك🥺 يعني كان وصل وفتح موبايله صح



يوسف....فضل معايا عالتليفون وكان في طريقه للفندق وانا فضلت اكلمه لحد ما طلع الأوضه بتاعته 🥺 فضل بضحك و يهزر 
وفجأه فضل يقول كلام غريب فضل يكبر و يتشاهد وبعدها الخط قطع كلمته لقيته مقفول فكرته بيهزر قولت هيكلمني تاني



بس انا أتلخمت في مشوار وبعد ما خلصت جيت علي هنا و سمعت خبر الزلزال أخويا مكانش بيهزر يا سالم نادر كام بيكلمني وقت الزلزال ما حصل🥺



انا السبب يا روح انا اللي خدت بالي من المعاد بتاع السفر انا اللي خدته من ايده وجريت بأقصي سرعه عشان أوصله بأيدي للموت💔



زيد....أسكت😠



يوسف....كنت بجري وانا مش عارف اني بوديه بنفسي للموت🥺



زيد...أسسسسسسكت اسكتوا كلكوا انا مش عايز اسمع صوت حد انتوا فاهمين



مراد...زيد أهدي



زيد....اخويا عايش انتوا فاهمين نادر عايش و مجرالوش أي حاجه



داوود....زيد اهدي شويه وتعالي معايا



زيد...بغضب انا مش رايح أي مكان أخويا عايش ولازم تعرفوا كده كويس.



روح...بأنهيار طيب رجعهولي يا زيد اعملوا حاجه عشان خاطري
🥺💔



قرب منها سالم بحزن حضنها فضلت روح تعيط وهي منهاره.



زيد...بوجع وخوف علي اخوه الصغير هيرجع يا روح و هيبقي وسطنا زي ما أختارت ان نادر يسافر تركيا هطمنك عليه بنفسي و هرجعهولك صدقيني💔



قال زيد كلمته وخرج بسرعه علي الجنينه بره



خرج وراه مراد وياسين



وقف يشرب سيجاره وفضل رايح جاي الموبايل علي ودنه



قرب منه مراد وبصله



مراد....انا عارف انك خايف عليه وعارف كمان أنك الوقت محمل نفسك المسؤوليه كلها زي ما يوسف كمان شايف ان هو السبب وكلامه هو اللي عصبك كده بس دي مش الحقيقه يا زيد



زيد....بغضب بيحاول يكبته امال ايه هي الحقيقه هااا مين السبب يا مراد قولي💔



مراد....النصيب يا زيد القدر المكتوب كل دي حجات خارجه عن إرادتنا تقدر تقولي لو كنت رشحت حد تاني كان نادر مش هيسافر مستحبل طبعاً كان هيتغير اي حاجه علي اخر لحظه زي ما حصل مع داوود بالظبط 
قاسم وأيمن بدل ما كانوا هيسافروا مع بعض كل واحد راح لوحده عشان يسدوا مكان داوود 




        
          
                
لو يوسف مكانش ساق بسرعه تفتكر كان في حاجه هتمنع سفره لا بردوا كان هيوصل وهيلحق الطياره



ياسين....مراد معاه حق يا زيد بطل تشيل نفسك اكتر من طاقتك وبعدين السبب اللي خلاك تسفر نادر هو انه الوحيد فينا اللي بيتكلم تركي وسبق وسافر كذا مره و بيسلك هناك اكتر مننا



مراد....بالظبط يعني لا أنت ولا يوسف ليكم ذنب.



زيد..انا هموت عليه يا مراد💔🥺
قلبي واجعنى بجد اول مره احس اني واقف عاجز مش قادر اتصرف 
وقفت ابويا قدامي وهو منهار من جواه و بيحاول يخبى بتقتلني



رغم توتره اللي ظاهر عليه لكن اللي جواه انا حاسس بيه هو متماسك عشان روح و عشاننا



مراد...عارف و حاسس بيه بس قولي احنا في ايدنا ايه نعمله و معملنهوش بص يا زيد ربنا عالم انا جوايا ايه و مرعوب اكتر منك قد ايه وعلي قد ما انا مستني اتصال منه علي قد ما انا خايف الاتصال ده ما يكونش خير بس احنا لازم نهدي ولازم نبان أقوي 



روح انت شايفها عامله ازاي اخواتك البنات أبوك حتي يوسف حالته وحشه احساسه بالذنب مخليه ضايع وسالم كمان نادر كان قريب منهم هما الأتنين اوي والموضوع مش سهل عليهم عشان كده لازم نهدي عشانهم علي الاقل



زيد...طيب فكروا معايا نقدر نعمل ايه انا متكتف يا مرااااد متكتف دماغي واقفه 



دخل عليهم في الوقت ده منذر بصوا كلهم عليه وهو داخل من البوابه



ركن منذر عربيته ونزل عليهم بسرعه



ياسين....منذر؟



مراد....تعالي يا منذر



منذر....بقلق هو في حاجه مش كده؟



زيد....بحزن بصله انت اكيد عرفت اللي حصل في تركيا



منذر....ماهو ده اللي جابني يا صاحبي سمعت العمال بيتكلموا مع بعض ان في زلزال في تركيا أفتكرت ان نادر مسافر كلمتك موبايلك مشغول وكلمتكم انتوا كمان محدش رد والأغلب مشغول طمنوني في ايه 



مراد....بحزن ولا عارفين اي حاجه يا منذر



منذر...يعني ايه مش عارفين مكلمتهوش طيب انا بعد ما سمعت اتصلت عليه لقيت موبايله مقفول 



زيد....مفيش اخبار ومش عارفين نوصل لأي حد يا منذر الكل موبيلاته مقفوله و مبتجمعش 
فكروا معايا ممكن نعمل ايه 



ياسين....انا حاولت أعرف اللي حصل في الفندق اللي كان فيه بس مش جايب اي اخبار



منذر....بصوا هو ان شاء الله خير بس طبعاً لحد ما نطمن هنفضل في القلق ده المهم الوقت نستني واكيد هو بخير و هيطمني بنفسه و بردوا نفضل وراء الموبيلات نكلم اي حد يقدر يساعدنا هناك.



مراد...غالباً ده اللي هيحصل وربنا يستر يارب تعالوا ندخل جوه الجو وحش و هتمطر تاني.



ياسين...يلا يا زيد يلا يا منذر




        
          
                
دخلوا كلهم تاني كل واحد فيهم قاعد في مكان جلال وفرح وجنه 
قاعدين علي السلالم الداخليه وساكتين



سلم عليهم منذر وحاول يطمنهم و اتصدم من وجود فيروز خارجه بكوبايه مايه لروح



بيحاول يخرب منها بأي طريقه حتي وجوده في المصنع مكانش عشان شغل زي ما قال لحسام بس كان بيجرب يبعد علي قد ما يقدر بس كأن القدر معاند انه كل ما يبعد عنها يلاقيها في وشه.



فيروز....أزيك يا منذر.



بصلها منذر ثواني ورجع فاق أزيك يا فيروز مكنتش أعرف انكم هنا



فيروز....انا هنا من الصبح وحسام مس معايا.



هز راسه من غير تعليق وراح قعد جمب راجح.



منذر...خير يا عمي اطمن هيبقي كويس و هيطمنا عليه



راجح...يارب يا منذر يارب🙏🏻



رن موبايل داوود ملهم بصوله فجأه😳



داوود...احممم اا دي ليلي اكيد عرفت اللي حصل وحاله تطمن



هز راجح راسه ليه بهدوء وخرج داوود بره يكلمها



داوود...ايوه ياليلي



ليلي....ايوه يا داوود انا بس كنت حابه اعرف منك يعني ااا



داوود....عايزه تطمني علي نادر صح.



ليلي....🥺اه يا داوود انا لسه شايفه اللي حصل وبصراحه قلقت و مكنتش عارفه انت عرفت ولا لا المهم طمني



داوود....موبايله مقفول ومش عارفين نوصله.



ليلي....ربنا يستر ان شاء الله هيكون بخير المهم طمني علي روح



داوود...هتتجنن طبعاً و منهاره وكلنا يا ليلي مرعوبين مستنينه يطمنا🙏🏻



ليلي.....هو انا ينفع أجيلكم يعني اقصد عشان اكون مع روح؟



داوود...طبعاً يا حبيبتي بس خليها الصبح الوقت أتأخر ومش هكون مطمن عليكي استني النهار يطلع ونكون حتي أطمنا



ليلي....ماشي يا حبيبي ان شاء الله هيتكلم و هيبقي بخير



داوود...يارب ياليلي معلش يا حبيبي هقفل انا الوقت عشان الوضع جوه مشحون علي الأخر وانا مش قادر اتلم علي أعصابي



ليلي....ماشي يا حبيبي خلي بالك من نفسك ولو اتصل طمني يا داوود انا صاحيه مش هنام



داوود...حاضر يا حبيبتي يلا سلام



ليلي....سلام.



دخل داوود جوه من تاني وقعد 



أتصل في الوقت ده قاسم بزيد



ومع كل رنه موبايل الكل يبص بفزع مش عارفين هما مستنين نادر يطمنهم ولا مستنين يسمعوا خبر وحش.



زيد....ده قاسم اكيد معاه خبر باللي حصل. الووووو



قاسم...بخوف واضح زيد بكلم نادر مبيردش في زلزال دمر تركيا يا زيد 




        
          
                
زيد....بوجع و غصه في حلقه من صوت قاسم اللي كله خوف ولهفه
احنا كمان بنكلمه و موبايله مقفول مستنينه يطمنا



قاسم....هما عرفوا في البيت عندك



زيد...ايوه كلنا هنا متجمعين 



قاسم...طيب و قولتوا لروح و ابوك ليه يا زيد.



زيد...كلنا اصلا عرفنا من جنه 



قاسم....طيب محاولتوش تكلموا حد هناك يطمنكم



زيد....مفيش حد موبايله مجمع 



قاسم...طيب وبعدين هنفضل كده مستنين؟



زيد...مش عارف يا قاسم انا دماغي واقفه.



قاسم...طيب اديني روح اكلمها



زيد....حاضر خليك معايا قرب زيد من روح قاسم عايزك يا روح



مسكت روح الموبايل.



روح.....اخوك يا قاسم رجعلى ابني يا حبيبي



قاسم...بوجع ايه ياروح استهدي بالله بس احنا هنبشر عليه ولا ايه



روح...قلبي واجعني ومرعوبه عليه



قاسم....وحياتك انتي هيبقي كويس و هيطلع راعبنا علي الفاضي.



روح...يارب يا قاسم يارب يا حبيبي يطمن قلبي عليكم ارجعلي انت كمان عشان خاطري ارجع انت وايمن لو بتحبني يا قاسم



قاسم....روح يا حبيبتي الدنيا هنا تمام مفيش حاجه وعند ايمن بردوا كله تمام متخليش خوفك يسيطر عليكي 



روح....مكانش لازم اسيبكم تبعدوا عني💔🥺



قاسم....يعني هي دي اول مره يا روح بالله عليكي اهدي عشان متتعبيش وبعدين بابا اكيد هيتجنن خصوصا وهو شايفك كده.



روح....حاضر يا حبيبي حاضر عشان خاطري خلي بالك من نفسك



قاسم...حاضر يا حبيبتي اطمني انا زي الفل مش ناقصني غير اطمن علي نادر وبس اديني بابا اكلمه.



مدت روح ايدها لراجح 



راجح....ايوه يا قاسم 



قاسم...ايوه يا حبيبي هنوصله وهنطمن عليه متقلقش



راجح...بتنهيده نادر كويس قلبي بيقولي انه بخير



قاسم....إن شاء الله بخير يا حبيبي المهم خلي بالك من نفسك وبلاش توتر عشان متتعبش



راجح....حاضر يا قاسم خد بالك من نفسك



قاسم....حاضر هكلمكم تاتي ولو اتصل بلغوني .



راجح...حاضر في حفظ الله



قفل راجح مع قاسم وخد زيد موبايله وراح قعد مكانه.



................



في بيت اهل خلود



رغم الوقت المتأخر إلا ان الشارع كان مقلوب عربيات شرطه وتجمع الناس بكاء والده تسنيم وجدتها 




        
          
                
وتمثيل من الكل انهم أتفاجئوا باللي حصل 



تصوير جثه تسنيم ومحاوله رفع البصمات في شقه سميره وشقه صباح. واتهام واضح من الكل ان اللي عملت كده في تسنيم هي خلود.



وجه الظابط سؤاله لأهل تسنيم



الظابط...ايه اللي يخلي خلود تعمل كده في تسنيم ؟



سميره...بدموع عشان واطيه مدنلها أيدينا و كانت اول ايد تعضها ايدنا بنتي كانت علي نيتها وبتحبها وبتعتبرها اختها 



صباح...البت دي طول عمرها بتكرهنا كلنا حتي بتكره نفسها طول عمرها غلاويه وكل ده بسبب انها كانت بتحب حسين ابن بنتي وهو حب اختها و اتجوزها من وقتها وهي متغيره و بتحقد علي الكل.



حسين...ايوه ايوه ياباشا و كتير كانت بتحاول تعمل بينا مشاكل وتشككني في اختها عشان اطلقها واتجوزها هي 



الظابط....امممم حلو طيب قولولي بقي انتوا قولتوا ان تسنيم كانت معاكم في الفرح تحت صح



حسين...صح يا باشا



الظابط....وخلود مكانتش معاكم؟



حسين...لا ياباشا مرضيتش تنزل



الظابط...ايه السبب؟



حسين....زي ما ستي قالت لسعادتك ياباشا هي من اتغيرت وبقت تكره الكل ومن بعد ما انا اتجوزت اختها مبقتش تحب تشوف لا فرح ولا اي اتنين بيتجوزوا و بيحبوا بعض بتحقد علي كل الناس دي حتي كمان مكانتش بتحب تروح في اي مكان  حتي الجيران مكانتش بتكلمهم



الظابط...بس مش غريبه يعني انها تبقي عايشه معاكم العمر ده كله و تفكر تسرقكم في الوقت ده بالذات



حسين....غريبه طبعاً يا باشا ومعرفش اصلا عملت كده ليه ده احنا مش حارمنها من اي حاجه.



الظابط....طيب و تفتكر عملت كده في تسنيم ليه وايه اصلا اللي طلع تسنيم.



سميره...تسنيم يا باشا طلعت قبلنا بشويه قالت انها صدعت ومش قادره تكمل الفرح وقالتلي هتطلع تطمن علي خلود وتقعد معاها شويه قبل ما تنام يا حبيبتي يا بنتي مكنتيش عارفه انها هتغدر بيكي😭😭😭



حماده....هي واضح يا باشا ان تسنيم لما طلعت وشافتها بتسرق دولاب امي حصل بينهم كلام خلاها تعمل اللي عملته ده و قتلتها وجريت 



الظابط....امممم هنشوف عموما البصمات هتترفع و هنبدأ تحقيق
و هنبلغ كمان علي المسروقات بعد ما تدونى أوصافها وهنستني نتيجه التشريح.



بصوا كلهم لبعض بقلق 



حسين...تمام يا باشا وانا عارف ان الحكومه هتجيب حق اختي الغلبانه.



بصله الظابط ببرود...اكيد القانون هيرجعلها حقها.



....................❣️




        
          
                
في قصر الطوبجي



الوقت بيعدي والنهار بيطلع ولسه مفيش أي جديد الكل مستني حاجه تطمنه كل واحد قاعد في مكان القلق والخوف بينهش فيهم



اتصل أيمن واطمن وهو هيتجنن وحاله من حالهم وفضل هو وقاسم علي اتصال معاهم كل شويه.



فرح كانت قاعده علي السلم دموعها نازله و وشها بقي احمر من شدة البكاء.



قام أمير بهدوء راح قعد جمبهم علي السلم.



حط ايده علي كتف جلال



بصله جلال بحزن



أمير....هيبقي كويس و هيرجعلنا من تاني🥺



جلال...بتنهيده وجع يارب💔🙏🏻



بص أمير علي فرح بهدوء 



أمير....كفايه عياط يا فرح 



بصتله فرح بوجع مش قادره تتكلم معاه ولا قادره تحكيله علي كم الوجع اللي جواها واللي جه كمله خبر الزلزال اللي مهدد حياه نادر.



أمير....أدعيله يبقي بخير ويتصل يطمنا وبعدين روح طول ماهي شيفاكم كده هتتعب اكتر.



بصت فرح ناحيه زيد و أتصدمت اول ما شافته مركز معاها و وشه ميبشرش بخير.😠



فرح...احممم ان شاء الله يا امير قامت وقفت وراحت قعدت جمب روح ورجعت بصت لزيد خوفها راح شويه لما حست ان الغضب اللي كان مرسوم علي ملامحه أختفت شويه.



رن موبايل مراد كان دكتور مجدي



روح....مين يا مراد🥺



مراد....لا ده تليفون شغل عادي 



بعد شويه ورد علي الموبايل



مراد...الوووو ايوه يا دكتور مجدي طمني البنت بخير؟



مجدي....اطمن يا مراد خرجت من العمليات من شويه صغيره استنيت بس تتنقل علي غرفه العنايه واطمن ان حالتها مستقره عشان اكلمك.



مراد....طيب الحمد لله المهم هي بخير يعني؟



مجدي....الحمد لله احسن هي طبعاً لسه تحت تأثير المخدر وطبعاً زي ما توقعت اتعرضت لكدمه جامده جداً هي اللي أتسببت في النزيف الداخلي ده وفي شرخ في ضلع من القفص الصدري هو مش خطير بس أكيد هياخد وقت خصوصا ان المكان ده مينفعش يتجبس.



مراد...مفهوم طبعاً طيب هي هتفوق امته



مجدي....مش قبل الصبح فا زيارتكم ليها مش مهمه الوقت هي اصلا مش حاسه بحاجه.



مراد...والله يا دكتور هو اصلا مش هينفع الوقت خالص نادر الن اخويا مسافر تركيا وحصل زلزال دمر الدنيا هناك مش عارف انت معاك خبر ولا لا.



مجدي....ياستر لا انا معرفش حاجه طيب طمني هو كويس



مراد.....منعرفش عنه حاجه لحد الوقت عشان كده مش هنقدر نيجي خالص خلي بس انت عينك عليها وزي ما قولتلك مش هنعمل اي حاجه غير لما هي تفوق وتكرر




        
          
                
مجدي...مفهوم يا مراد اطمن انت ومتشلش هم بس وابقي طمني بس



مراد...حاضر وبجد شكرا يا دكتور تعبناك معانا



مجدي....متقولش كده ده شغلي يلا هسيبك بقي الوقت



مراد....سلام يا دكتور



مجدي....مع الف سلامه.



مشي مراد ناحيه يوسف قعد جمبه بهدوء وبصوت واطي



مراد....ده دكتور مجدي بيطمني ان البنت خرجت من العمليه و كويسه الحمد لله.



يوسف....مراد انا مش هقدر اروح الوقت في اي مكان بلغه بهتم هو بالموضوع بنفسه.



مراد...قولتله كده و فهمته وهو تفهم الموضوع متقلقش انت



يوسف....تمام.



وفجأه قامت فيروز تجري علي أقرب حمام.



روح....فيروز مالك



زهره...ايده في ايه فيروز



راحت روح والبنات كلهم وراها بسرعه.



راجح....في ايه فيروز مالها



زيد....لحظه انا هشوفها.



فضلت فيروز ترجع كل اللي في معدتها وبعد ما خلصت سندت بتعب علي الحيطه



فيروز....ااااه ااااه.



روح...مالك يا قلب مامي فيكي ايه



زهره....انتي واخده برد شكلك



فيروز....معرفش مره واحده حسيت اني مش طايقه معدتي 



صبا....اكيد اللي حصل خلي القولون بتاعك يتعب



دخل زيد عليهم ووقف جمب صبا



زيد...بقلق مالك يا فيروز مالها ياروح



بعدت صبا عنه بمجرد ما كتفه لمس كتفها وبصتله بغضب 😠



بصلها زيد بحزن ورجع بص لروح بسرعه 



روح....يظهر خدت برد او من كتر العياط هب قولونها عصبي اصلا



زيد....اتصل بالدكتور يا فيروز طيب



فيروز...لا لا مش مستاهله يا حبيبي انا الوقت حاسه اني بقيت
أحسن.



زيد....طيب اطلعي ارتاحي شويه في اوضتك



فيروز....لا خليني معاكم مش هقدر اطلع غير لما نطمن علي نادر



زهره...طيب تعالي وانا هخلي حد يعملك حاجه دافيه تريح معدتك



خرجوا مع بعض فيروز كانت سانده علي روح وزهره



بمجرد ما شافها منذر غصب عنه اتكلم بلهفه



منذر....مالك يا فيروز انتي كويسه؟



فيروز.....الحمد لله بخير



راجح....مالك يا حبيبتي تعالي ارتاحي




        
          
                
زهره...هتبقي زي الفل هروح اجيبلها حاجه دافيه تشربها بس.



فضل منذر عينه عليها لحد ما قعدت وقبل ما يقعد هو كمان جات عينه في عين زيد اللي كان ساند علي عمود رخامي و باصصله بتركيز.



بعد منذر عينه بسرعه عن زيد وقعد وكأن بينهم لغه عيون هما بس اللي بيفهموها.



بصت روح علي الساعه ورجعت بصت لفوق وهي بتاخد نفس طويل ياااارب.



طبطب راجح علي راسها بحنان



بصتله روح بدموع🥺 هيبقي كويس يا راجح مش كده.💔



هز راجح راسه بأبتسامه حزن وباس كف ايدها 🥺



راجح....ربنا مش هيوجعنا في ولادنا ياروح.



روح...يارب سكتت شويه والكل ساكت مفيش كلام في الموقف ده وكأنهم محتاجين اللي يطمنهم 



رفعت روح راسها وهي بتبتسم ودموعها نازله.



روح....نادر ده أول ما عيني شافت 
لما قاسم وسالم وزيد أتولدوا مخدونيش معاهم المستشفي.



الوحيد اللي شوفته وهو بيتولد نادر حياه كانت تعبانه في اوي و الفتره دي مكنتش بسيبها ولما جالها الطلق كنت معاها وقتها ماما و راجح مكانوش عايزين ياخدوني وطلبوا مني افضل مع قاسم وزيد وسالم بس انا صممت وقولت اني هروح مع اختي مقدروش يعترضوا بس اتفاجئت بزيد جالي ومسك ايدي و كان شبطان فيا عشان اخده معايا🥺



أبتسم زيد بحزن لروح



قولت لراجح اني هاخدهم مكانش راضي في الاول بس اقنعته اني هاخد بالي منهم وكده هنبقي مطمنين عليهم اكتر وفعلاً خدتهم
فضلت معاهم طول الوقت 
ودخلت حياه تولد كانوا هما تعبوا ونيمتهم جريت علي باب اوضه العمليات فضلت واقفه لحد ما سمعت صوته بيعيط🥺



وبعد شويه خرجت الممرضه وهي شيلاه جريت عليها بفرحه خدته منها حضنته🥺 كنت اول حد امسكه و أشيله فضلت و خداه في حضني مش عايزه أديه لأي حد.. بعد ما خرجت حياه من المستشفي كنت معاها اسبوعين بحالهم مش بسيبها كنت بهتم بالولاد و بنادر خصوصا انها كانت تعبانه جدا و بدأت تتعب اكتر لما جالها الزايده بعد شهر بالظبط



وماتت حياه في العمليه وكأن قربي من الولاد بالشكل ده كان مقصود كأن ولاده نادر اللي علي ايدي دي كانت سبب اني اتجوز راجح مكنتش قادره اسيبه ولا ابعد عنه اوقات كتير كنت بقول لنفسي اني فرحانه اوي كده عشان اول حد اشوفه بيتولد و لأني بحب الأطفال جدا ده سبب
لكن مع الوقت أكتشفت ان اللي جوايا اكبر من كده بكتير انا أمه فعلًا🥺💔 نادر أول فرحتي 
لو جراله حاجه انا هموت 



راجح...بحزن وحدي الله يا روح بعد الشر عليكي وعيله قرب منها سالم باس راسها بوجع هيرجع ياروح والله هيرجع💔



............
في تركيا تحديداً في نفس التوقيت اللي كان بيتكلم نادر فيه مع يوسف.



نادر....ايوه بس فاصل والله من الصبح وانا في الشركه و حاسس اني مصدع. 




        
          
                
يوسف...خلاص يلا هبقي رحيم بيك وهسيبك تنام عشان بس تعرف اني قلبي طيب.



حس نادر بحاجه غريبه بتحصل في هزه هو متأكد انه مش دايخ



بص علي السقف شاف النجفه المتعلقه بتتهز ورجعت تاني حصلت هزه اقوي شويه



نادر....لا اله الا الله
 الله اكبر الله اكبر
وفجأه الاتصال اتقطع يووووسف والهزه بدأت تزيد وصوت صريخ بقي في كل مكان حط موبايله في جيبه ولبس شنطه صغيره علي دراعه فيها الباسبور والكرديت والفلوس و ساب شنطه الهدوم وجري بسرعه فتح الباب وخرج من الأوضه جري شايف ناس بتخرج من اوضهم يجروا بنات بتصرخ واطفال صغيره بتعيط ناس كبيره في السن بتحاول تجري الهزه قويه الفندق بيتحرك جامد مفيش توازن النور بيتقفل ويتفتح صوت إنذار بإخلاء الفندق فوراً شرارات نار بتخرج من كل مكان في كهرباء



نادر واقف مصعوق مش عارف يروح فين مش عارف يعمل ايه وياتري ده انفجار في الفندق ولا فعلاً ده زلزال فضل يجري بأقصي سرعه عنده وبدأ يطلع لفوق لان مفيش وقت ولو فكر ينزل مستحيل يلحق والفندق كله هيبقي في لحظه مجرد ركام



الحيطان بقت تتشرخ وصوت الجدران بيعمل صوت غريب كأنه بيفرقع من جوه وبيتشق طلع بسرعه نادر علي اخر دور قبل السطح ومعاه مجموعه من الناس كلهم بيصرخوا وبيزقوا في بعض 
لحد ما وصلوا لباب السطح وفجأه



انقطع التيار الكهربي تماماً الظلام في كل مكان مفيش غير اصوات بكاء و صريخ و أستنجاد الهزه بقت اقوي تراب بيقع وحجاره وفجأه الصريخ زاد وانهار في لحظه الفندق وفي أقل من ثانيه الفندق بقي في الارض.



نادر مكانش بينطق مكانش بيعمل ايه حاجه غير انه بيجري وصوت نفسه عالي كان حاسس انه بيحلم او في كابوس حس انه خلاص دي اخر لحظات ليه في الدنيا فضل يتشاهد ويستغفر  غمض عينه بقوه وفجأه محسش بنفسه غير والفندق كله واقع.



الصوت اللي كان سامعه واصوات الصريخ والبكاء في لحظه سكت تماماً زي ما في لحظه الفندق انهار 
كان حاسس بألم لكن مش عارف ايه بالظبط اللي واجعه حاسس انه مش قادر يتحرك و حاسس ان في سائل دافي نازل من راسه كان واثق ان ده دم وانه اتعور لكن حصله ايه مش عارف سامع اصوات جمبه لسه فيها نفس وسامع اصوات تانيه وكأن حد بيلفظ انفاسه الأخيره وأصوات تانيه بتآن من الوجع التراب اللي طلع من تدمير المكان كان مخليه مش قادر ياخد نفسه حاول نادر يحرك جسمه شويه عايز يجيب الموبايل من جيبه يفتح الكشاف بس غي حاجه مكتفه كل جزء فيه رجل عليها حاجه تقيله وايده وضهره وكأنه أتعجن بين الناس اللي كانت طالعه معاه.
بدأ نادر يتكلم بصوت عالي نسبياً بالتركي ويطمن علي الناس اللي جمبه عايشين ولا كلهم في عداد الأموات



نادر....في حد عايش؟ حد يساعدناااا حد سامعني 



شخص منهم...بألم ااااه رجلي أتكسرت مش قادر اتحمل الألم




        
          
                
شخص اخر....انا عايش.



وفضل كتير يردوا من اللي كانوا حواليه.



حاول يطمنهم نادر وان في حد هيجي ينقذهم 



سمع نادر شخص بيتألم جامد حاول يهديه هو والناس اللي جمبه وفجأه بدأ يتشاهد ويعمل اصوات غريبه وأتوفي جمبهم



نادر....بوجع وخوف. ياااااارب.
ونسي نفسه وبدأ يتكلم بلهجته المصريه حد ينقذناااااا



سمع نادر صوت ضعيف لبنت



أنت مصري؟ انا كمان مصريه؟



نادر....😳😳انتي كويسه فيكي حاجه



انا بموت مش قادره نفسي رايح من التراب ورقبتي فيها الم كبير



نادر...طيب طيب خليكي معايا متخافيش انتي كويسه هنطلع من هنا متقلقيش انتي بس اتحملي 



بدأت تعيط انا خايفه اوي🥺 انا عندي فوبيا من الضلمه والأماكن المقفوله انا هموت صح🥺



نادر...لا لا انتي عايشه بعد كل اللي حصل يعني هنطلع متخافيش🥺 انتي فين انا سامع صوتك بس مش قادر اركز انتي مش بعيده عني صح



لا انا قريبه منك بس مش عارفه اتحرك



نادر....طيب انا معايا موبايلي هو في جيبي هحاول اتحرك وهفتح الكشاف واشوفك



افتحه ارجوك انا مرعوبه🥺



نادر...طيب طيب يااا انتي اسمك ايه؟



أسمي مريم🥺



نادر....وانا نادر يا مريم متخافيش انا معاكي ماشي.



مريم...حاضر.



فضل نادر يحاول بكل الطرق انه يبعد الحمل التقيل عن دراعه كان نايم فوقيه شخص وواضح انه مات حاول نادر علي قد ما يقدر انه يسحب دراعه واخيراً نجح مد ايده براحه وبصعوبه جوه جيبه كان في شخص تاني علي رجله مش قادر يبعده دخل نادر صوباعين بس وفضل يحاول يسحب الموبايل لحد ما عرف.



نادر....مسكت الموبايل اهو متخافيش.



قرب نادر الموبايل بسرعه فتح الكشاف كان مصدوم الناس فوق بعضها التراب مغطي ملامحهم فيهم اللي عايش وفيهم اللي فارق الحياه.



نادر....مريم انتي شيفاني انا هنا اهو



مريم...وانا جنبك



بص نادر علي الصوت كانت موجوده بعد شخص ميت وسطهم



نادر...انا شوفتك اهو ابتسم براحه متخافيش ماشي🥺



مريم...بصدمه وخوف ده ماااات🥺 ومن خوفها بدأت تتنفس بصعوبه وأتمكن الخوف منها



نادر...مريم خليكي معايا متخافيش يا مريم هنخرج من هنا اوعدك غمضي عينك ومتبصيش علي اي حاجه حوالي اتفقنا 



مريم....انا خايفه



نادر....هاتي ايدك يا مريم 



حاولت مريم ترفع ايدها وهو مد ايده ليها لحد ما مسك كفها بين ايده




        
          
                
نادر....الوقت بقي متخافيش انا معاكي 



مريم....انا عايزه اخرج من هنا ارجوك🥺



نادر....وعد هخرج انا وانتي ومش هسيبك اتفقنا



مريم...حاضر



نادر....بصي يا مريم لحد ما يخرجونا ايه رأيك تنامي شويه حاولي تنامي ومتفكريش في اي حاجه اعتبري نفسك في حلم وانا ماسك ايدك مش هسيبك ماشي



مريم....حاضر مسكت مريم ايده بقوه عشان تضمن انه مش هيسيبها 



غمض نادر عينه هو كمان وفضل سايب الكشاف منور💔
...........



عند حسام وسما.



فضلت سما نايمه جمبه عينها علي الشباك وكأنها مستنيه وقت مناسب تصحي حسام وتصدمه



لحد ما بدأ النهار يطلع والليل يختفي.



بصت علي حسام و أبتسمت بشر
وأول ما حست انه بدأ يتحرك علي السرير قامت  قعدت في ركن علي الأرض ضمت رجلها علي  صدرها وهي مخبيه نفسها بالغطاء وبدأت تعيط والغريب انها كانت قادره تمثل ببراعه حاولت تعلي صوت شهقاتها شويه ودموعها المزيفه نزلت بغزاره



حس حسام بصوت بدأ يتحرك بإنزعاج من الصوت فتح عينه بهدوء مكانش مركز الصوت بقي سامعه بتركيز اكتر كان فاكر انه بيحلم و فجأه أستغرب شكل الأوضه اللي هو فيها قام أتعدل بسرعه وبص جمبه علي الصوت لمح سما منكمشه علي نفسها غي الارض جسمها باين من فوق و مغطيه الباقي دموعها مغرقه وشها جسمها في علامات حمراء الأوضه مش متربته واضح ان كان في معركه حاصله هو مش لابس هدومه من فوق جزمته مش في رجله وأتصدم أكتر لما شاف بقعه الدم علي السرير😳



قام بسرعه وقف بقي يبص شويه علي الدم اللي علي السرير وشويه علي سما وكأن الصدمه فقدته النطق مش فاكر اي حاجه حصلت
كل اللي فاكره انه كان طالع ينام وسما قالتله هتفرجه علي حاجه



قرب من سما بهدوء وهو حاسس انه ضايع قعد براحه علي ركبته



اول ما سما شافته رجعت في زاويه الحيطه بخوف منه.



حسام....متخافيش يا سما هو هو ايه اللي حصل.



سما....بدموع حرام عليك دمرتني ودمرت حياتي عملت كده ليه🥺



حسام....بذهول عملت ايه؟
أنا مش فاكر حاجه يا سما 



أنهارت سما وفضلت تعيط قدامه



حسام...بحزن سما أرجوكي أهدي عشان خاطري و فهميني حصل أيه بس انا مش عايز أصدق اللي في دماغي قولي ان مش هو ده اللي حصل أرجوكي قولي.



سما....طلبت منك تيجي اوريك حاجه كنت عايزه أوريك صوره أحمد كنت مبسوطه انك هتقف معايا وكنت متحمسه اني اخليك تشوفه و تتعرف عليه حتي لو من مجرد صوره دخلت وقعدت علي السرير وانا روحت فتحت الدولاب عشان اطلع الصوره أتفاجئت بيك بتمسك أيدي و بتقرب مني جريت منك بس انت مسكتني وروحت قفلت بالمفتاح كنت خايفه اصرخ عشان ماما وعشان خالتوا فضلت أترجاك تبعد بس انت مكنتش سامعني وبدأت تكتم نفسي
وووو🥺 حرام عليك ضيعتني 
هقول أيه لماما طيب واحمد احمد هقوله ايه او هعمل ايه ماما مكانتش موافقه عليه تفتكر بعد اللي حصل هو هيوافق عليا ويرضي بيا انت دمرت حياتي ياحسام خسرتني حب عمري وخسرتني كل حاجه.




        
          
                
حط حسام ايده علي راسه بيحاول يستوعب اللي هي بتقوله بيحاول انه يفتكر لكن عقله كان واقف حرفياً و حاسس انه في كابوس. بلع ريقه بصعوبه وقرب من سما يحاول يهديها.



حسام....سما !!  سما بطلي عياط عشان خاطري انا والله العظيم فعلاً مش فاكر اي حاجه من اللي أنتي بتقوليها دي



سما....بأنهيار هو ايه اللي مش فاكر انت كنت طبيعي وكنت كويس يعني ياريتك شارب حاجه هقول فعلا كان ناسي🥺



حسام...والله العظيم ده اللي حصل انا فعلاً مش فاكر وكأن عقلي واقف مش عارف اصلا من بعد ما دخلت معاكي ايه اللي حصل ولا نمت هنا ازاي المهم الوقت يا سما مش عايزك تخافي اكيد هنلاقي حل وانا مش هسيبك ياسما صدقيني



سما....بخبث وهي بتعيط هتعمل ايه يا حسام؟



حسام...بتفكير عينه رايحه جايه بتوهان رفع عينه و بصلها مش عارف يا سما بس أكيد في حل أحنا بس محتاجين نهدأ شويه 
ونفكر بهدوء أكيد هنلاقي حل.



سما....مفيش حل يا حسام مبقاش في اي حل غير اني اخلص من حياتي حاولت تقوم مسكها حسام



حسام....انتي هتعملي ايه يا مجنونه عايزه تموتي نفسك



سما...بدموع انا خايفه يا حسام خايفه اوي🥺🥺



قرب منها حسام حضنها وفضل يطبط علي ضهرها



حسام....اهدي و متخافيش والله مش هسيبك يا سما المهم الوقت لازم تفوقي شويه و تبطلي عياط ولازم تباني طبيعيه عشان محدش يحس بأي حاجه



سما....متسبنيش يا حسام عشان خاطري 🥺



حسام....متخافيش انا معاكي.



سما....طيب ممكن تخرج بقي عشان اقوم اخد شاور وارجع كل حاجه زي ما كانت اخرج من فضلك قبل ما خالتوا تصحي هي او ماما.



حسام...حاضر حاضر بس اوعي يا سما تعملي حاجه في نفسك انا وعدتك هلاقي حل ومش هتخلي عنك



سما....حاضر🥺



قام حسام لبس هدومه بسرعه ولبس جزمته وراح بهدوء علي الباب فتح و أتأكد ان الجو هادي مشي بسرعه علي الأوضه بتاعته.



وبمجرد ما قفلت سما وراه خدت نفس عميق و أبتسمت ابتسامه شر
............
في بيت ملك.



صحيت ملك حاسه بصداع شديد من كتر ما عيطت قامت لبست وجهزت نفسها ولأول مره متحضرش الفطار خرجت من اوضتها لقت ميار مستنياها ومحضره الفطار.



ميار....صباح الخير يا ملك🥺



ملك....بأقتضاب صباح النور



ميار...انا حضرتلك الفطار عشان نفطر سوا



ملك...افطري لوحدك مليش نفس



ميار...ملك عشان خاطري متعمليش فيا كده انا أتأسفت ومعترفه بغلطي أعمل ايه عشان تسامحيني🥺




        
          
                
ملك....ولا اي حاجه ومن فضلك انا دماغي هتتفرتك ومش قادره اتكلم في اي حاجه بعد أذنك



فتحت ملك باب الشقه و مشيت 



نزلت دموع ميار لكن قررت انها متستسلمش و هتقدر تخليها تصالحها🥺



..............



عدت الساعات ولسه نادر ومريم تحت الانقاض ساعدهم طلوعهم للدور الاخير ان اصابتهم تكون بسيطه و يفضلوا علي قيد الحياه



لكن طال وقت إنقذاهم لان الدمار اللي كان بره كان اكبر من انهيار الفندق.



وبعد ساعات اخيراً بدأت فرق الإنقاذ تساعد الناس اللي عايشه



حس نادر ان في صوت عربيات بره اسعاف وشرطه وعربيات حفر
أتنهد بأرتياح  وبدأ ينادي بصوت عالي عشان يعرفوا انه عايش



نادر....مريم هينقذونا يا مريم 



مكانتش بترد عليه فضل ينادي عليها وماسك في ايدها حس انها خلاص فارقت الحياه هي كمان خصوصا كفها كان متلج في ايده بس فضل ماسكها



لحد ما اخيراً وصلوله ورجال الأنقاذ خرجوا ساب ايدها بصعوبه



رفض نادر يروح معاهم علي الاسعاف



نادر...بوجع انا كويس بس في بنت لسه عايشه انا وعدتها اني مش هخرج غير بيها ارجوكم ساعدوها هي كانت جمبي



طلبوا منه يبعد شويه وبدأوا يشيلوا الركام ويطلعوا ناس اكتر وهو عينه علي المكان اللي هي كانت فيه



نادر....هي دي هي مريم مريم فوقي انتي كويسه



طلعوها رجال الإنقاذ وجريوا بيها علي الاسعاف راح وراهم نادر واطمن لما طلعت لسع عايشه ركبولها اكسچين و ركبولها رقبه طبيه في رقبتها مرضيش نادر يسيبها لحد ما وصلوا المستشفي



واول ما وصل خيطوله جرح في راسه من وراه وربطوله ايده بحامل علي رقبته كان فيها شرخ وهو مش حاسس وضهره كان في جرح مش كبير اوي لكن كان محتاج خياطه و جمب حاجبه كان محتاج يتخيط غرز بسيطه 



كان واقف نادر مصدوم وحاسس انه مصعوق من الحالات اللي موجوده ومن اللي حصل في البلد كلها.



وفجأه أفتكر عيلته😳



حاول يكلمهم مكانش بيجمع ابداً
فضل يسأل في المستشفي الكل موبيلاته مش بتجمع.



استسلمت بقله حيله وعدت ساعات تانيه ولسه مريم في الاوضه بتتعالج من اللي حصل فيها لكن صحتها كانت كويسه الي حد كبير 



حاول نادر يجرب تاني واخيراً الموبايل لقط شبكه.



رن علي زيد وبمجرد ما رن فتح زيد الموبايل وقاموا كلهم راحوا لزيد اول ما قال نادر بيتصل



زيد...ناااادر💔



نادر...بدموع زيد يا حبيبي انا كويس



زيد....بوجع طمني عليك انت كويس بجد




        
          
                
روح....نادر ياحبيبي يا قلب امك طمني عليك



نادر...بدموع فرحه وصدمه ووجع انا كويس يا حبيبتي والله كويس اطمنوا 



روح...وجعت قلبي يا نادر الكام ساعه اللي عدوا عليا بعمري كله💔



نادر....حقك عليا يا حبيبتي مكانش في شبكه والله



راجح...الف حمد وشكر ليه يارب فيك حاجه يا ابني طمني



نادر...انا زي الفل والله يا بابا متخافش عليا جرح بسيط واتخيط بس والله كويس 



روح...انت ترجع حالا انا بقولك اهو🥺💔



نادر...ازاي بس يا امي ازاي كل حاجه هنا واقفه حرفياً



سالم....نادر قولي انت فيك حاجه حصلك حاجه 



نادر....بدموع والله انا بخير



راجح....يا ابني في ايه صوتك مش مطمني انا بموت هنا يا نااادر وواقف عاجز قولي في ايه💔



نادر...بوجع وهو باصص علي المكان حواليه نزلت دموعه كابوس يا بابا كل حاجه اتدمرت في لحظه البيوت كلها وقعت ورا بعض كأنها نهايه العالم الشوارع كلها ناس ميته اطفال وكبار في السن ستات ورجاله اطفال تايهه من اهاليها امهات بتصرخ مش لاقيه ولادها كل حاجه مرعبه نفسي يكون حلم او كابوس مرعب واصحي منه💔



روح...بوجع هتبقي كويس يا حبيبي و هترجعلي



زيد....نادر انت قوي صح وانا واثق فيك هتعدي وهتنسي المهم الوقت اجمد وبمجرد ما الطيران يتفتح تمشي انت فاهم



نادر....بابتسامه مسح دموعه متخافوش عليا وانتي روح بلاش عياط بقي ابنك زي الفل وكمل بضحكه عشان يبعد خوفهم



عشان تعرفي بس اني جامد اول ما وصلت البلد عملت اكبر زلزال في الدنيا🥺 



يوسف...بابتسامه من بين دموعه عشان نحس كنت هتجنن عليك يا واطي🥺💔



نادر....كله منك كان لازم تشوف التيكت كان زماني أتأخرت ومسافرتش



يوسف...بوجع عارف ان انا السبب حقك عليا يا اخويا



نادر....ياواد انا بهزر ده نصيب عموما اطمنوا انا بخير والله وزي الفل هظبط نفسي كده وهحاول اشوف مكان اكون فيه وهكلمك عشان تطمنوا عليا اكتر.



روح....اوعي تروح الوقت اي مكان خليك في الشارع لحد ما الدنيا تستقر عشان خاطري الزلزال مش ساكت يا نادر🥺🥺



نادر...متخافيش يا حبيبتي ولو الشبكه قطعت تاني متقلقيش هعمل كل حاجه في ايدي عشان اوصلكم المهم الوقت اطمنوا انا زي الفل



راجح...خد بالك علي نفسك يا نادر متوجعش قلبي اكتر من كده



نادر....متقلقش يا باشا ربنا يستر 



زيد....ركز مع موبايلك يا نادر طول الوقت عشان خاطري وطمنا اول بأول



نادر....حاضر يا حبيبي خدوا بالكم من روح ومن بابا واطمنوا انا زي الفل يلا لا اله الا الله




        
          
                
كلهم محمد رسول الله يا حبيبي.



احساس بالراحه اخيراً دخل قلوبهم بعد ساعات من الخوف والقلق طمنوا قاسم وايمن وكانوا طايرين من الفرحه.



دخل نادر يطمن علي مريم بعد ما قفل معاهم كانت فايقه ابتسم اول ما شافها 



نادر....نفذت وعدي



مريم...بأبتسامه انا مديونالك بحياتي 



نادر....لا ياستي مفيش لا دين ولا حاجه اهم حاجه انك زي الفل



مريم....انا متخرشمه خالص وانت كمان



نادر...بابتسامه حزن الحمد لله انها جت علي قد الخرشمه دي الدكتور قال انك تقدري تمشي يلا بينا



مريم...هنروح فين بس كل حاجه راحت في الفندق ومعنديش مكان اروحه ولا حتي فلوس كل حاجتي سبتها هناك



نادر....بابتسامه يبقي كده مش هتبقي مديونه بحياتك بس هتبقي مديونه بفلوس كمان لاني مضطر اصرف عليكي😂



مريم....علي اساس انك معاك حاجه يعني



نادر....بثقه مش انا يا ماما هو انا خايب زيك 😂😂 شنطتي مسابتنيش لحظه



مريم ..بأبتسامه شكلك كنت عارف ان في زلزال هيحصل🤨



نادر....لا تقدري تقولي انا اللي جبت الزلزال يادوب حطيت رجلي في البلد وعينك ما تشوف الا النور😂



مريم...نحس يعني🤨



نادر....اخويا قاللي كده بردو😂
يلا بينا



مريم...يلا بينا.
............



خرجت صبا في الجنينه تكمل كلام مع أيمن بعد ما اطمنوا علي نادر



كان طاير من الفرحه إن نادر كويس و محصلوش أي حاجه



أيمن....صبا



صبا....نعم 



أيمن... أنا ليه حاسس أنك فيكي حاجه انا عارف ان الجو العام كان كله متوتر بس انا حاسس ان فيكي حاجه تاني.



صبا....بدموع أبداً يا حبيبي مفيش بس كان يوم صعب أوي كله خوف وتوتر وعدم نوم.



أيمن...عارف يا حبيبتي هو فعلاً كان يوم صعب انا كنت هتجنن بجد.



صبا...بدموع أيمن انت هترجع أمته🥺



أيمن....انا لسه واصل امبارح يا حبيبي متقلقيش الدنيا هنا تمام



صبا....عارفه يا أيمن💔🥺



أيمن....طيب أمال أيه؟ و بتعيطي ليه؟ في حاجه مضيقاكي



سرحت صبا في احداث اليوم وخصوصا اللي عمله زيد.



صبا....بدموع أبداً يا حبيبي وحشتني و محتاجه حضنك أوي لأني لسه خايفه🥺💔



أيمن...بحب خلاص يا حبيبي انا أخر الاسبوع هكون عندك و متخافيش الحمد لله عدت علي خير وعلي فكره أنتي كمان وحشتيني اوي.




        
          
                
خوف صبا اللي كانت تقصده مكانش الخوف اللي فهمه أيمن
بسبب أحداث اليوم بس اللي عمله زيد خلاها أتصدمت.



أيمن....بحبك يا صبا♥️



صبا...بدموع وانا كمان بحبك يا حبيبي💔🥺



قفلوا مع بعض مسحت صبا دموعها ولفت وشها عشان تدخل لقت زيد واقف وراها😳



حاولت تتجاهله وتدخل



زيد...استني يا صبا.



صبا...بغضب😠 أنت بتعمل أيه هنا ؟



زيد...بحزن صبا من فضلك وطي صوتك و أسمعيني.



صبا....انا لا هوطي صوتي ولا هسمعك ولا ليك أي علاقه بيا نهائي وبعدين أيه ؟ عايزني أوطى صوتي ليه خايف؟😠



زيد...بوجع لأ يا صبا مش خايف لو عليا انا مش مهم بس مش عايز حد يركز معاكي انتي



صبا....بدموع وغضب ومن بين سنانها انا مش عيزاك تخاف عليا ولا عيزاك ليك دعوه بيا خالص سبني في حالي أنت واحد غريب بالنسبالي اول مره اشوفه امبارح بليل زيد اللي كنت اعرفه مبقاش موجود أنا طول عمري بحترمك بس انت نزلت من نظري ومهما قولت مش هسامحك ولا هغير نظرتي عنك🥺



زيد.... صبا من فضلك أهدي شويه و أسمعينيى ولو كلامي معجبكيش أعتبري نفسك مسمعتيش اي حاجه واللي هيريحك هعمله حتي لو هسيب القصر خالص💔



صبا....مش عايزه أسمعك ولا طايقه أسمع صوتك مشيت صبا خطوه وفجأه قبض زيد علي دراعها بقوه  وهو بيضغط علي سنانه وكل عروق وشه بارزه و رجعها تاني تقف قدامه.



بصتله صبا بكرهه😠😠



زيد....صبا أنا عارف اللي عملته ده
مفيش أسف يمحيه أبداً من ذاكرتك ولا ممكن تسامحيني عليه
بس صدقيني انا مكنتش في وعيي انا انا كنت شارب وو ولما سمعت فرح بتتكلم معاكي عن أمير أضايقت أوى ووو معرفش أزاي عملت كده صدقيني كنت سكران...يعني غلطه مش مقصوده صبا انتي أختي ومرات أخويا وبنت عمتي يعني مستحيل أفكر فيكي بالطريقه دي💔 صدقيني🥺



صبا....بدموع بصتله طول عمرك ما بتعرفش تكدب يا زيد. فاكرني هصدق اللي بتقوله ده قولي كده يا زيد من امته وانت بتشرب وبتسكر طيب لو كان سالم ولا يوسف ولا نادر ولا ياسين او حتي جلال كنت صدقت بس أنت لأ يا زيد.🥺



زيد....بتوتر امبارح كان في حاجه مضيقاني في الشغل يا صبا وو روحت شربت عادي يعني مره كل فين وفين وعشان مش متعود محستش بنفسي.



صبا....مش بقولك مبتعرفش تكدب نسيت أنك روحت مع خالوا لداوود وليلي.



بصلها زيد...بغضب أعملك ايه عشان تصدقي 😠



صبا....تبعد عني ولسانك ما يجيش علي لساني و حسك عينك تفكر تقرب مني انت أستغليت انك عرفت ان انا و أيمن كنا زعلانين شويه مع بعض صح قولت وماله 




        
          
                
زيد....محسش بنفسه مسكها من فكها بغضب انا أمته أستغليت زعلكم انا كتير شوفتكم متخانقين وعمري ما ادخلت و المرادي اللي خلاني ادخل الزرقان اللي كان علي جسمك مش اكتر وبعدين انتي اكيد أتجننتي هو انتي واحده من الشارع عشان اعمل معاكي كده ساب وشها بحزن وبصلها



صبا انا عمري ما كنت وسخ انتي عرفاني عمرك ما شوفتي مني حاجه  وحشه ليه مصممه تخلي الكلام بينا بكون كده.



صبا....انا لا عايزه اتكلم معاك ولا حتي اسمع ومن اللحظه دي كلامي معاك هيكون قدامهم وبس وده عشان متقعش من نظرهم زي ما وقعت من نظري لكن طول ما انا لوحدي اياك تحاول تكلمني انت فاهم😠



زيد...خلاص يا صبا زي ما تحبي وعموما يا ستي انا هريحك مني خالص وهسيب القصر.



صبا...بغضب قصر ايه اللي تسيبه ولما يسألوك هتقول ايه



زيد....مش شغلك بقي دي بتاعتي انا هتصرف انتي مش هتكوني مرتاحه كده يبقي خلاص هريحك



صبا...بغضب يبقي افضل بردوا علي الأقل احاول انسي اللي عملته 😠😠 سابته صبا ودخلت بسرعه علي جوه



منذر....سلام يا صبا



دخلت صبا من غير ما ترد عليه
بص منذر لزيد اللي كان بيهرب بعينه بعيد



منذر....انا همشي بقي ماشي



زيد....طيب تمام تعبناك معانا يا منذر



منذر...تعب ايه بس ده اخويا الحمد لله اننا أطمنا عليه.



زيد....الحمد لله



منذر....بتركيز انت كويس يا زيد



زيد...اه الحمد لله مصدع بس ومش مظبوط



منذر...اطلع نام طيب شويه



زيد...لا انام ايه انا يادوب اطلع اخد شاور وهروح الشركه



منذر...شركه ايه الوقت



زيد....لازم محدش فينا هناك وبعدين مش عارف مين هيروح ومين مش هيقدر مينفعش كلنا نختفي 



منذر....خلاص مطولش بردو عشان ترجع ترتاح



بصله زيد...فاضي بليل شويه؟



منذر....اه عادي نتقابل.



زيد....تمام يبقي اشوفك بليل.



منذر...تمام سلام يا صاحبي.
............
فاقت خلود وبدأت تستوعب هي فين و تفتكر كل اللي خصل معاها
حجات كتير هاجمت عقلها وكأنه شريط بيمر بسرعه



ضرب حسين ليها هروبها مع تسنيم جريها في الشارع كتير
تعبها الشاب اللي انقذها وبعدين مش فاكره حاجه.



حاولت خلود تقوم لكن كان في آلم جامد في بطنها وجسمها كله
بس كانت بتحاول كل همها تمشي احسن حسين يلاقيها.



دخلت عليها الممرضه وبسرعه جريت عليها تحاول تهديها لكن مفيش فايده نادت علي الدكتور بسرعه.



الدكتور...اهدي عشان الجرح متقلقيش انتي بخير



خلود...بفزع انا كويسه انا لازم امشي من هنا 



الدكتور....مينفعش انتي عامله عمليه.



خلود...ارجوك خليني امشي 



مقدرش يقنعها الدكتور و مكانش قدامه خل غير انه يديها مهدأ كان مضطر .



خرج من الأوضه اتصل بمراد وبلغه ان خلود فاقت وانها مصممه تمشي وهو مش عارف يعمل ايه



قفل معاه مراد وراح ليوسف



مراد....يوسف بقولك ايه دكتور مجدي لسه قافل معايا البنت فاقت و مصممه تمشي وبيقول انها خايفه و قلقانه شكل البنت دي وراها حاجه روح شوف كده الدنيا فيها ايه انا بصراحه فاصل خالص.



يوسف....طيب تمام انا هظبط الدنيا.



مراد...ماشي خلينا علي تليفون 
  
google-playkhamsatmostaqltradent