رواية احفاد الطوبجي(1) الفصل العشرون 20 - بقلم اميرة اسامه
مملكة الطوبجي 1-2-3🔥💥💥
ملحمة
#مملكة_الطوبجي
#أميره_اسامه
#صاحبه_البطل_الواحد
البارت العشرين..
سمعت خلود الباب بيخبط حست بخوف وراحت علي الباب
خلود...بصوت مرعوب مين؟
تقي...انا تقي يا خلود افتحي
خدت خلود نفسها وفتحت الباب
خلود...تعالي يا تقي معلش اتخضيت لسه مش متعوده
بصت تقي علي لبسها و هيأتها ابتسمت بهدوء ولا يهمك متقلقيش المكان هنا في امن والبرج في ناس ساكنه
خلود...طيب اتفضلي
تقي...لا انا جايه عشان اخدك معايا نتعشي سوا عشان يبقي عيش وملح و بصراحه انا مش بحب اكل لوحدي
خلود....حبيبتي تسلمي بس صدقيني انا مليش نفس
تقي...مفيش الكلام ده هناكل سوا يعني هناكل انتي عليكي توصيه كبيره من استاذ مراد و استاذ يوسف
ابتسمت خلود بهدوء طيب ينفع بس اغير هدومي؟
تقي... يلا بسرعه
خدت خلود الشنطه ودخلت علي الحمام فتحت الميه غسلت وشها وايدها و لمت شعرها حاولت تفوق و لبست و خرجت
خلود...أتأخرت عليكي؟
تقي...لا خالص يلا بين وماتنسيش المفتاح
خلود...حاضر
دخلوا مع بعض وقعدوا علي السفره
تقي....مش عيزاكي تتكسفي وتخلصي كل اكلك
خلود....بأبتسامه تعبتك معايا
تقي...تعبك راحه دي حاجه بسيطه واهو علي الاقل نكون صحاب لو معندكيش مانع
خلود...طبعاً معنديش
فضلت خلود تاكل بهدوء
كسرت تقي الصمت وبصتلها انتي عارفه اننا فينا من بعض بصتلها خلود
تقي...أنا معرفش استاذ مراد بس هو راجل تقريباً كده اللي زيه خلصوا من زمان كنت بشوف ان الرجاله كلهم زي بعض معادا بابا المهم حصلي ظروف وحشه كتير خصوصا من بعد ما بابا اتوفي
خلود...الله يرحمه
تقي...يارب المهم من كام يوم قررت اني اخلص من حياتي كلها وارتاح ووقفت بليل علي الكوبري وكنت هرمي نفسي بصتلها خلود بصدمه
تقي...اه والله استاذ مراد لحقني واتكلم معايا ولما عرف اني مش عايزه ارجع او بمعني اصح مفيش مكان اروحه جابني هنا كنت متاخده شويه بس في حاجه جوايا كانت مطمناني من ناحيته وعشان مبقاش عندي حاجه اخسرها جيت معاه وعدني انه يجبلي شغل وفعلاً جابلي شغل و هبدأ من بكره كنت فاكره ان الحياه مبقاش ليها لازمه بس حسيت ان لسه في امل.
خلود...بحزن يمكن احنا فينا من بعض زي ماقولتي بس الحقيقه انك أجرأ مني بكتير
بصتلها تقي بأستغراب
خلود...يعني كنتي واخده قرار انك تخلصي من حياتك بس انا كنت اضعف بكتير من اني اخد القرار ده حاولت كتير اني اخده بس معرفتش
تقي....بابتسامه علي فكره ده مش ضعف انتي قويه ويمكن اقوي مني بكتير انا اللي كنت ضعيفه و هانت عليا نفسي وفقدت ايماني اوعي تفكري ان دي قوه بالعكس ده قمه الضعف
خلود...بس أوقات بردوا بتكون قوه أنك تاخدي قرار زي ده او يمكن بردوا كل مره كنت بفكر اني اعمل كده كنت بشوف ربنا قدامي ومش عارفه ليه كان جوايا احساس كبير ان هيجي عليا وقت واخلص من اللي انا فيه.
تقي....انا عكسك جه عليا وقت حسيت ان دي النهايه عشان كده بقولك انتي اقوي مني بكتير وفجأه اتجمعت الدموع في عين تقي و بصتلها وبدأت تحكيلها حكايتها من غير ما تحس خلصت كلامها وبصتلها اسفه نكدت عليكي.
خلود...لا خالص اوقات كتير بنبقي محتاجين نتكلم عشان نرتاح
تقي...وانتي مش حابه تتكلمي وترتاحي
خلود...بحزن أوقات الكلام بيوجع مش بيريح خصوصا لما تفتكري احداث بتتمني لو في اختراع يقدر يمحي جزء من ذاكرتك خالص
تقي....واضح انك تعبتي أوي؟
خلود ..بأبتسامه وجع يااااااه تعبت دي كلمه قليله اوي لو في كلمه اصعب من التعب تعبر عن اللي انا عيشته هختارها بس للاسف مفيش تقدري تقولي كده اني كنت محسوبه علي الحياه لكن مكنتش عايشه.
تقي....بس انتي الوقت احسن؟
خلود....بيتهيألي اني افضل شويه
تقي... الوقت كفيل انه يعالج اي وجع هتنسي وهتعيشي الحياه اللي تستحقيها ويوم ما تقدري تحكي صدقيني هتعرفي انك خفيتي و بقيتي احسن طول ما انتي لسه مش قادره تتكلمي اعرفي انك لسه موجوعه اوي. عموما انا هفضل جمبك لحد ما تبقي احسن و تقدري تتكلمي و تخرجي كل اللي جواكي ❣️
ابتسمت خلود لتقى و حست معاها براحه
..........
في ڤيلا الباشا
وقف حسام حط ايده علي راسه حاسس انه بينهار وهو سامع سما بتحكي لكاميليا
كل اللي حصل مثلت كاميليا الصدمه
كاميليا...بدموع تمثيل أكيد اللي بسمعه ده مش حقيقي مستحيل اللي بتقوليه ده يكون صح حسام قول حاجه
حسام...كاميليا ارجوكي اهدي و وطي صوتك صدقيني انا مش عارف ازاي ده حصل
كاميليا....اوطي صوتي بنتي اتفضحت وبتقولي وطي صوتك
حسام...صدقيني انا مش هتخلي عنها انا قولتلها كده هنلاقي حل اكيد بس مش لازم اي حد يسمع
كاميليا...ملهاش حل يا حسام انا بنتي حياتها ادمرت
حسام....مفيش الكلام ده اكيد في حل اللي حصل كان غلطه انا مش فاكر حاجه من اللي حصلت بس صدقيني لو ماما عرفت وفيروز ومنذر الدنيا هتبوظ فيروز مش هتستحمل وحملها هينزل ماما لو الحمل جراله حاجه مش هتسكت وهتهد الدنيا ومش بعيد كمان تشوف ان سما هي السبب والموضوع يتعقد اكتر لازم نلاقي حل بهدوء
كاميليا.....انا عارفه امك يا حسام اكتر منك كاريمان هتخسرني انا وبنتي وانا لايمكن اخسر اختي الوحيده ولايمكن يكون لينا يد في سقوط فيروز هي مش هتستحمل
حسام...بالظبط هو ده اللي بقوله عشان كده لازم نفكر بهدوء
كاميليا.. بصتله بقوه انا اختي غاليه عندي يا حسام بس بنتي اغلي اكيد هشيل هم فيروز بس هشيل هم بنتي اكتر عشان كده مفيش غير حل واحد 🤨
حسام...ايه هو يا كاميليا انا مستعد أنفذ كل حاجه.
كاميليا....تتجوز سما !!
حس بصدمه
اتجوز سما انتي بتقولي ايه احنا بنحاول نكون هاديين عشان ميعرفوش حاجه تقوليلي اتجوز سما
كاميليا....اه ومفيش غير الحل ده تتجوزها و هيكون سر بينا احنا التلاته محدش هيعرف بيه
حسام....طيب و الجواز هيفيدنا بأيه وهو في السر
كاميليا...ضمان لحق بنتي وحمايه ليها من الفضيحه علي الأقل يبقي معاها ورقه انها كانت متجوزه مش عملت علاقه في الحرام😠
حسام....طيب وهي هتعيش ازاي بعد كده هتفضل متجوزاني في السر
كاميليا...لا يا حسام هنستني بعد ما مراتك تولد وبعد كده هنعرف امك واخوك في السر ويتم الطلاق بهدوء من غير ما مراتك تعرف بس لازم يعرفوا لاننا عيله واحده ويوم ما بنتي تلاقي نصيبها محدش يتفاجئ
سكت حسام وحط ايده علي راسه
بصت سما لامها بأبتسامه ورجعت بسرعه قعدت علي السرير عملت نفسها بتعيط
كاميليا....قولت ايه يا ابن اختي؟
حسام....اقول ايه انا مش عارف افكر
كاميليا....انتوا اللي حطيتوا نفسكم في موقف زي الزفت وانا معنديش غير الحل ده او إني مفكرش في خساره اختي ولا حمل مراتك واجيب حق بنتي بس وقتها الموضوع هيكبر وهتبقي فضيحه وانا واختي هنقف قصاد بعض بسببك قولت ايه
حسام...انا موافق علي الحل الاول
ابتسمت سما بنصر عشان خطتها مشيت زي ما هي عايزه.
كاميليا....يبقي بكره نتقابل احنا التلاته و نروح نكتب كتابكم هخرج انا وسما من هنا كأننا رايحين نشتري حاجه للڤيلا وانت تيجي تقابلنا.
حسام....بقله حيله وحزن تمام 💔
خرج حسام بعد ما اتفق معاهم راح علي اوضته ودخل علي الحمام وقف تحت المايه علي امل يفوق من الكابوس اللي هو فيه🥺💔
اما سما جريت علي كاميليا حضنتها
سما...براڤو عليكي مكنتش اعرف انك جامده في التمثيل كده
كاميليا.. عملت اللي قولتي عليه بس لازم تعرفي اني مش مطمنه انتي قولتي هتخليه يقرب منك شويه بشويه لحد ما يتعامل علي انك مراته وتحملي منه وتحطيه قدام الامر الواقع بس مفكرتيش هتعملي ايه لو عرف انك بنت ولا في حاجه انا معرفهاش يابنت بطني
ارتبكت سما وبصتلها حاجه ايه بس هو انا بخبي عنك حاجه وبعدين وقتها يبقي ندور علي المهم بس خلينا في بكره دي اهم خطوه
كاميليا...ماشي ياسما هنشوف
سما...بتشكي فيا يا ماما علي فكره لو عايزه تيجي معايا عند دكتور وتطمني بنفسك معنديش مشكله انا كل همي في الدنيا اني ابقي مع حسام ومستحيل راجل غيره يلمسني
كاميليا.. انا واثقه فيكي ياسمها
حضنتها سما بفرحه.
.............
يوم جديد ملئ بالاحداث
بدأ ايمن يجهز عشان يخرج من المستشفي
دخل المكتب للدكتور وبدأ يقوله علي شويه حجات يلتزم بيها اولهم كان الاكل طلب منه يبعد عن أي كل يقلل من نشاطه العادي ولو بيشرب يبعد عن الشرب خالص وطلب منه يبتعد تماماً عن أي مشروبات تساعد علي الأسترخاء كمان كتبله شويه ادويه منشطه وڤيتامينات عامه للجسم تعزز من النشاط الدائم
الدكتور....استاذ ايمن لازم تلتزم بكل اللي قولته والاهم ممنوع اي علاقه جنسيه لمة شهرين كاملين مفيش تواصل جنسي بينك انت وزوجتك نهائي قبل ما اشوفك حتي لو حسيت انك محتاج ده أمتنع عنه فوراً في فحص مهم لازم يتعمل قبل إتمام العلاقه بشكل صحيح العمليه نجحت ودي كانت صدمه ليا قبل ما تكون ليك وبالنسبالي معجزه
ايمن...بسعاده اطمن يا دكتور انا هلتزم بكل حاجه متقلقش
الدكتور...مبروك يا استاذ ايمن اتمني ليك حياه زوجيه سعيده
ايمن....شكراً لحضرتك.
خرج ايمن من عند الدكتور طاير من السعاده و حاسس انه اتولد من جديد اتصل بصبا طمنها عليه وبلغها بكل اللي الدكتور قاله وبعدين قفل وقرر ان اليومين اللي باقينله في إنجلترا ينجز فيهم الشغل كله .
.........
اما عند تقي صحيت من نومها بنشاط وسعاده أفتقدتهم من سنين لبست ونزلت ركبت الباص وراحت علي الشركه.
قابلها مراد و بلغها انها هتبقي سكرتيرته الخاصه و أتصدمت لما عرفت ان مراد يبقي مراد الطوبجي نفسه 🙈
وبدأت تقي اول يوم في شغلها اللي كانت مركزه فيه جداً
................
اما عند سما و كاميليا علي العصر خرجوا وقابلوا حسام زي ما اتفقوا
وتمت خطتهم بنجاح وسما بقت زوجه تانيه لحسام.
حسام مكانش طايق نفسه مش عارف ايه اللي وصله لكده دماغه هتنفجر من كتر التفكير و الأسئله اللي بيسألها لنفسه
رجعت سما وهي حاسه انها حققت نصر كبير و خطتها مشيت زي ما كانت عايزه والغريب ان فرحتها وسعادتها انعكسوا علي فيروز اللي قعدت معاها و قربت منها و بينتلها قد ايه فرحانه بحملها و صدقتها فيروز كالعاده.
............
اما عند شمس كانت رافضه الإستسلام لذل سالم ليها صحيت راحت لوالدتها وهي بتحاول تبان قويه عشان تطمنها وخرجت من عندها تلف علي رجلها مفيش وظيفه مرتبها كويس مفيش وظيفه متاحه في اماكن تتمني تشتغل فيها كانت حاسه انها بتنهار حرفياً حست بتعب قررت تروح ترتاح شويه وتنزل تاني اخر النهار تدور وصلت البيت قابلت البواب
البواب...انسه شمس عامله ايه ووالدت حضرتك عامله ايه
شمس...بتعب الحمد لله ياعم سيد
البواب...يارب ديماً كنت عايز من حضرتك الايجار اصحاب البيت عايزينه مفيش غيرك اللي لسه مدفعش كمان في غاز دفتعته لحضرتك وفي كمان 200 جنيه صيانه للأسنسير
شمس...بتنهيده حاضر يا عم يا سيد حاضر اكتبلي ورقه بالمبلغ وانا شويه وهنزل تاني هبقي اديهملك.
خدت منه الورقه وطلعت الف ونص ايجار الشقه 200 اسنسير و 150 غاز المجموع كان الف 850
طلعت من الدولاب المبلغ جهزته وبصت علي الباقي معاها الف و100 جنيه ولسه مدفعتش الكهرباء غمضت عينها بوجع ونزلت دموعها مش عارفه هتعمل ايه ومفيش شغل من تعبها وتفكيرها نامت زي ما هي حتي مرضيتش تاكل كأنها بتحاول تحافظ علي الأكل اكبر فتره ممكنه💔
نامت شويه وصحيت خدت الفلوس ونزلت أدتهم للبواب وبدأت تلف من تاني علي رجلها مش عايزه تركب عشان متخسرش اخر مبلغ معاها.
............
اما عند نادر ومريم خرجوا مع بعض كانوا مبسوطين جدا بيتكلموا بيضحكوا قدروا الأتنين يسلوا بعض جداً ويضيعوا الوقت الممل ويقدروا يعرفوا بعض اكتر
علي قد ما كان حاسس نادر ان في حاجه واجعه مريم لكن كانت قادره تتخطي كل ده بشقاوتها وجنانها ونسي نادر تعبه هو كمان وبدأ يتجنن معاها بما ان مفيش شغل كأنهم اطفال صغيره بيسرقوا من العمر لحظه حلوه بقبل ما يرجعوا لحياتهم الطبيعيه.
.............
مر يومين وخلال اليومين دول زيد كان مركز جداً في الشغل و بيحاول يعرف اللي سرقوا و بيحاول يركز مع سالم و يبعد عنه اي آذي علي قد ما يقدر كان بيحاول ميستسلمش لتفكيره في صبا كل شويه بيتصل بنادر يطمن عليه ويرجع يتصل بفرح ويحاول يراضي روح ويرجع يكلم منذر و يطمن عليه و يطمن علي فيروز
بعد ما عرف خبر حملها اللي فرح الكل ورغم فرحتهم إلا انهم كانوا قلقانين عليها وعلي حملها.
كان شايل هم الكل و دافن نفسه في الشغل لدرجه انه نسي او أجل مشوار المطعم يعرف ايه حكايه السرقه دي. لكن قرر انه لازم يروح ويعرف الموضوع مجرد صدفه ولا حاجه مترتبلها🙄
.............
في صباح يوم وصول ايمن وقاسم.
وصل قاسم قبله بكام ساعه ارتاحت روح اول ما شافته وأطمنت عليه و زهره كانت مبسوطه رغم تعبها والدور اللي هي و خداه لكن كانت بتتنطط من الفرحه زي العيال الصغيره كأنه مسافر من كام سنه طلعت قاسم ينام ويرتاح شويه لحد ما أيمن يوصل و يتعشوا كلهم مع بعض.
وصل حسام فيروز علي القصر بعد ما سلم عليهم ومشي وكان هيرجع تاني بليل عشان يتعشي معاهم.
اما عند صبا كانت منتظره رجوع ايمن بشوق كبير مش بس عشان غايب بقاله اسبوع لكن كان نفسها تحضنه بعد الخبر اللي قاله❣️
عدي الوقت بسرعه وأخيراً وصل أيمن فرحه روح زادت اكتر الكل سلم عليه كان راجع بملامح مختلفه خالص عن اللي سافر بيها بيضحك ومبسوط ونفسيته مرتفعه جداً حضن صبا بشوف ولهفه وفرحه أتجمع الشباب مع بعض لحد ما العشاء يخلص وفضل ايمن وقاسم يعرفوهم اللي تم في السفريه.
عند روح كانت راحه جايه وهي مش طايقه نفسها.
زهره....مالك ياروح راحه جايه كده ليه.
صبا....هو احنا عندنا عزومه ومنعرفش يا روح😂
روح...بس يابت اخرسي شويه خلاص رجعتي تضحكي وتهزي عشان جوزك جه و بتألشي عليا😠
جنه....الحقي يا صبا روح بتقول تألشي😂😂
روح...ومالها روح يا بت ايه جايه من ايام زمان😠 شيلي بنتك من قدامي يا زهره بدل ما اقطعها😠
زهره...بضحك مالك بس يا روح قوليلنا في ايه
فيروز....اكيد عشان حبيب القلب نادر مش هنا😉
فرح...ماهو كل شويه يكلمها عشان تطمن بعمل ايه يقطع روحه يا ساتر😒
مسكتها روح من ودنها وانتي مالك بتتحشري ليه يا سوسه
فرح...بضحك اااه اااه ودني حرام عليكي😂😂
صبا....بقولك ايه يا زهره احنا نروح نهدي النفوس ونقول لأيمن وقاسم ان روح مش مبسوطه برجوعهم وعايزه نادر بس🙄
زهره...ايوه يلا بينا😎
روح....انتي بتسمعي كلام السوسه التانيه تصدقي انا غلطانه اني كنت بهتم بيكي وانتي تعبانه😠
زهره...مسكتها ايدها ونامت علي كتفها طب خلاص حقك عليا امشي يا بت انتي وهي قوليلي بقي مالك انتي مش مطمنه عليه
روح....انا مش مضايقه عشان نادر علي فكره انا قلقانه بس علي زيد حاسه ان في حاجه وهفضل وراه لحد ما اعرفها
اتغيرت ملامح صبا وبدأت تلعب في شعرها بتوتر
روح...أكدت عليه يجي حتي انهارده ويتعشي معانا ويطمن علي اخواته اللي وصله دول وبردوا مجاش
زهره....الوقت يجي يا روح وبعدين هيكون في ايه بس ماقالك شغل.
فيروز...فعلاً يا مامي هو كل شويه يكلمني يطمن عليا وحبيبي شكله مشغول خالص
روح....انا ام وقلبي حاسس ان ابني في حاجه وبصراحه قلقانه يكون في مشكله بينه وبين راجح ولا حد من اخواته ولا أعمامه
زهره...لا انتي كده حالتك ميتسكتش عليها ياروح يزعل مع مين بس يا روح دول ماشاء الله عليهم كلهم روحهم في بعض وعمر ما حد فيهم زعل من التاني
روح...امال ماله بس من يوم الزلزال اللي حصل و تاني يوم مشي بقالي اسبوع مشفتهوش يعني ابني جمبي هنا ومش مسافر ومش عارفه بردوا اشوفه.
زهره...انا هخلي قاسم يسأله بس لو قال شغل زي ما قال للكل يبقي تصدقيه ولو واحشك ياستي روحيله الڤيلا شوفيه بعد ما يرجع بليل و هاجي معاكي انا وقاسم نروح نطب عليه
فيروز....والله قلبي حاسس ان زيد قلبه وقع في الحب و حابب يكون بعيد ويتبسط لوحده
روح....بفرحه والنبي صحيح هو قالك حاجه
فيروز....يالهوي عليكي يا مامي بقول قلبي حاسس حاسس مش قاللي😒
روح...شوفوا البت بتبصلي ازاي امشي يابت من قدامي عشان مخبطكيش بحاجه
فرح...وانتي شاغله دماغك ليه ما تكلميه شوفيه فين مش يمكن جاي🙄
روح....مكلنش بيرد عليا🥺
جنه...جربي تاني مش صعبه يعني😒
روح....امشي يا زهره انتي وبنتك من قدامي😠
ضحكوا كلهم علي روح اما صبا كانت مرعوبه روح تضغط علي زيد و يقولها علي الغلطه اللي عملها وفضلت واقفه متوتره خايفه يجي ويبان عليها حاجه قدام ايمن.
روح...الووو
زيد...ايوه ياروح
روح...انت فين؟
زيد...بتنهيده انا لسه واصل حالا الڤيلا
روح...انت مش جاي تتعشي معانا يا زيد وتشوف اخواتك
زيد...كنت جاي والله يا حبيبتي بس مصدع اخواتي هشوفهم بكره في الشركه
روح....ياسلام طب وانااا😠
زيد...ياروح هجيلك والله يا حبيبتي
روح...بزعل ماشي يازيد اعمل اللي انت عايزه وانا ليك عليا مش هتكلم تاني ولا اقولك ارجع سلام
زيد....ااااااااه يارب 💔
.....................
بعد العشاء طلع ايمن وصبا اوضتهم حضنها ايمن بشوق ما صدق اتقفل عليهم الباب
ايمن...وحشتيني اوي
صبا...انت كمان وحشتني
قرب منها ايمن باسها بهدوء
صبا...🤨الدكتور قال ايه نلتزم وإلا انت عارف هطلع السلاح🗡️
ايمن...بضحك رفع ايده لا انا محترم وهسمع الكلام
ضحكت صبا ايوه كده مش عايزين نبوظ الدنيا لسه الايام الجايه كتير
أيمن...متقلقيش يا حبيبي انا هعمل كل اللي اقدر عليه عشان كل حاجه تمشي زي ما انت عايز
صبا...ان شاء الله خير يا حبيبي
ايمن...يارب يا صبا ممكن طيب بقي اخد شاور واجي انام في حضنك بأدب والله🙄
صبا...لو بأدب انا موافقه😂
حضنها ايمن بحب وراح خد شاور وطلع نام في حضنها نوم عميق❣️
....................
عدي اليوم وجه يوم تاني قابل زيد اخواته في الشركه وسلم عليهم كان بيهرب من عيون أيمن حاسس بالذنب من ناحيته
أتكلم قاسم عن رجوعه و كالعاده قالهم شغل ومحتاج يكون لوحده شويه ولما حس انهم مش مصدقين أضطر يقولهم هما كمان عن حكايه السرقه وظهور طارق المعداوي وابوه أتصدموا الاتنين
وقدر زيد يلهيهم و ينسيهم حكايه رجوعه القصر.
.....................
في المساء تعبت زهره اوي
وفجأه اغم عليها اتشغل الكل بيها وطلبوا الدكتور
سالم....اطمن يا قاسم هتبقي بخير
قاسم....دي وقعت فجأه كانت بتضحك معايا انا وجنه
جنه...بدموع مامي تعبانه بقالها كذا يوم🥺
ياسين....يابنتي اسكتي هو ناقص قلق شويه برد متخافيش
قاسم...انا قولتلها من وانا مسافر تروح للدكتور
راجح...يا ابني خلاص اهو الدكتور عندها الوقت يطمنا بلاش قلق بقي
يوسف....تعالي يا بابا اقعد بس هنا ارتاح شويه
راجح...اطمن بس علي زهره الاول
داوود....سلام عليكم في ايه اللي حصل😳
سالم....تعالي يا داوود دي زهره بس تعبانه واغم عليها الدكتور جوه معاهم
داوود...هي تعبت تاني؟
قاسم...هي اصلاً تعبانه و بتقاوح ديماً.
مراد....طيب تعالي تعالي بس اقعد بسيطه ان شاء الله
ثواني وخرج الدكتور علي وشه ابتسامه وراه روح مبتسمه هي وصبا
قاسم...خير يا دكتور
الدكتور...مالك قلقان ليه بس مبروك يا بطل مدام زهره حامل
بصله قاسم وهو مصدوم وفجأه ابتسم ودي كانت ملامحهم كلهم
راجح...الف حمد وشكر ليك يارب
قاسم...طب ازاي بس زهره بعد جنه حصلها مشاكل وقالوا احتمال كبير متعرفش تحمل تاني وفعلا فات علي ولاده جنه 16 سنه ومحملتش
الدكتور....بابتسامه واهي حملت يا بطل الحمد لله
الفرحه مكانتش تتوصف باركله الكل وكانوا طايرين حتي جنه اتصدمت لكن بسرعه فرحت جداً بالخبر
دخل قاسم بسرعه لزهره كانت مفحومه من العياط.
حضنها و هو طاير من الفرحه
ودخلت وراه روح وصبا
روح...شوف مراتك هتموت من العياط ازاي
قاسم...بتعيطي ليه بس ياقلبي مبسوطه صح😍
زهره...قاسم اللي في بطني ده لازم ينزل
بصلها قاسم بصدمه انتي بتقولي ايه.
دخلوا كلهم في الوقت ده وبدأوا يباركولها وهي بتعيط بأنهيار
روح...مضايقه يا سيدي بتقول للدكتور انها مش عايزه الحمل ده بتقوله انها مش صغيره مكسوفه قال وخايفه جنه تزعل
راحت عليها جنه قعدت جمبها مكانتش قادره زهره تبصلها كأنها عملت جريمه.
جنه....بتقولي ايه يا مامي ؟
راجح....في حد يقول اللي انتي بتقوليه ده طول عمري شايفك عاقله يا زهره
زهره....انا مبقتش صغيره بنتي كبرت وبقت عروسه ازاي بس🥺
مراد....مين دي اللي كبرت نروح احنا ندفن نفسنا يا ست زهره ولا ايه انتي لسه صغيره وزي القمر
قاسم...بحب زهره حبيبتي انتي ناسيه انك كان نفسك تجيبي اخ او اخت لجنه زيي واكتر مني كمان
زهره...كان زمان لما بنتنا كانت لسه صغيره بنتك هتدخل الجامعه السنادي
جنه...بس انا فرحانه يا مامي🥺
بصتلها زهره بدموع
جنه ...والله العظيم فرحانه اوي ومش مصدقه كمان اوعي يامامي تعملي كده ابداً لو بتحبيني
زهره...بدموع انتي مش زعلانه يا جنه اني هجيب بيبي وانتي بقيتي كبيره كده
جنه... ازعل وانا هيبقي عندي اخ او اخت؟
قاسم...بحب حط ايده علي كتف جنه اهي قالتلك ياست زهره
روح....ادي اللي كنتي شايله همها هتتنطط من الفرحه
مراد....وبعدين مالك يا ست زهره مستغربه ليه روح جابت فرح وانتي وسي قاسم بتحبوا بعض ولما اتجوز كانت عندها اربع سنين صحيح ذاك الشبل من ذاك الاسد😂😂😂😂😂
ضحكوا كلهم وبدأت زهره تفرح من قلبها الخبر طيرها من الفرحه لكن خوفها علي زعل جنه خلاها معرفتش تفرح و ارتاحت لما حست ان جنه فرحانه فعلاً
................
مر أسبوع كامل
تقي وخلود اتقربوا من بعض جداً لدرجه ان خلود رحبت بفكره تقي انهم يعيشوا مع بعض في نفس البيت وفعلاً بقوا قاعدين مع بعض
.................
كل وقت وكل ساعه وكل يوم كانوا بيمروا.
مريم ويوسف كانوا بيقربوا من بعض اكتر.. خلود وتقي علاقتهم بتقوي
زيد بيقرب من السارق
شمس بتضعف وبتنهار أكتر و بتتسد كل الابواب في وشها
صبا بتحاول توقف أيمن كل ما تحس انه بيضعف و هيقربلها.
حسام بيحاول يقرب من فيروز عشان يعوضها.
منذر حاله نفس حال زيد بيحاول يشتغل عشان يرحم عقله من التفكير.
.................
وكأن الكارما تعود من جديد أو بالأحري انها لم تذهب من الأساس فقط كانت البدايه وفي الوقت نفسه قررت الكارما أن تعود بقانونها قاصده مملكة الطوبجي
...................
في صباح يوم جديد صحيت شمس من نومها وهي مش شايفها حاجه قدامها فاقده كل حواسها ضايعه تايهه منتهيه راحت شافت والدتها كالعاده وفي اليوم ده تحديداً رجعت علي البيت بصت في شنطتها مفيهاش غير 150 جنيه ودول اخر مبلغ كانت تمتلكه بعد ما دفعت كل إلتزامتها و مكانتش تعرف هتعمل ايه في الفلوس اللي بيطبلوها منها في المستشفي ولا عارفه هتدفع الايجارات الشهر الجديد ازاي
قفل الشنطه و مسكت الموبايل وهي كل جزء فيها بيترعش
وبمجرد ما قال ألووو جريت دموعها وراء بعض🥺💔
شمس....أنا موافقه
أبتسم سالم بنصر رفعتي الرايه
شمس...🥺💔
سكت شمس ودموعها نازله بوجع
سالم....المعاد أمته؟
بصت شمس علي المبلغ اللي معاها🥺 النهارده لو ينفع
سالم....ينفع اوي وانا جاهز بالفلوس.
شمس...من فضلك عايزه الفلوس كاش
ضحك سالم بسخريه متقلقيش سالم الطوبجي مش بيضيع حق حد وانتي عارفه صح😠 الساعه عشره هتجيلي علي المكان اللي هقولك عليه تمام
شمس....تمام
سالم....باي يا شموسه😉
شمس...💔💔💔💔💔
................................
الساعات بتمر وشمس قاعده في نفس مكانها من وقت ما كلمته الصبح حاسه ان روحها بتروح بس خلاص أستسلمت
قامت شمس كانت الساعه سبعه بدأت تجهز نفسها عشان تروحله
..............
في تركيا.
وقف نادر في الصالاله تحت السلم الخشبي اللي بيطلع علي الدور التاني وهو بينادي بطريقه مضحكه علي مريم
نادر....مريم بت يا مرررريم انتي يابت😎
بصت مريم من فوق السلم نعمين يا سي نادر😂
نادر....بضحك بقولك ايه انا خارج اجيب الحاجه من السوبر ماركت ما تخليكي جدعه و تيجي معايا
مريم....لا روح انت واياك تنسي حاجه من اللي قولتلك عليها🤨
نادر...بضحك انا نفسي أعرف انتي بتأمريني علي اساس أيه يعني لا معاكي فلوس ولا عندك بيت ولا حتي معاكي باسبور ترجعي بيه مصر يابت انا لو رميتك في الشارع الوقت محدش هيعبرك😂
مريم....بضحك بقي كده يا سي نادر 🤔
نادر....لا خلاص صعبتي عليا مهما كان بنت بلدي بردوا علي الأقل عامله حس 😂
مريم....مصلحه يعني🤔
نادر....لو مش عاجبك الشارع عندك🤪 يلا انا ماشي مش هتأخر لو ناسيه حاجه مش هخرج تاني
مريم....لا مش ناسيه اوعي انت تنسي الشوكولاته🙄
نادر....احلي شكولاته ياستي
مريم...بضحك إن شالله يخليك يا سي نادر
نادر ..بضحك انتوا كان عندكم عرق صعيدي او من الارياف 😂
مريم...بضحك لا بس كان حلمي اكون ممثله😍
نادر....وهو بيلبس الكوتش وبيبصلها بجنب عينه علي فوق ومبقتيش ليه🙄
مريم...بابتسامه بسيطه هي جت عالتمثيل لو عَدتلك الأحلام اللي متحققش هَتقعد تعيط جمبي
نادر....خلاص لما أرجع عديلى 😉
مريم...بضحك ليه عايز تعيط🤨
نادر...بابتسامه جميله لأ هحققهالك😉❣️
ابتسمت مريم بسعاده من كلامه وفضلت بصاله وساكته
نادر...يلا خلي بالك من نفسك
مريم....وانت كمان متتأخرش
نادر....حاضر باي
مريم...باي.
خرج نادر ودخلت مريم تاني علي أوضتها تغير هدومها بعد حوالي اربع او خمس دقايق الباب خبط كتير
مريم....ايه ده انت لحقت وبعدين فين المفتاح اكيد نسيته طبعاً يا سي نادر فاكرني البواب بتاعك والله لا هوريك
نزلت مريم علي السلم بسرعه وهي بتستحلفله🤨
فتحت الباب ولسه هتتكلم أتسمرت في مكانها😳😳
اول ما لمحت رجلين طوال أجسامهم مرعبه تعرفهم عن ظهر قلب.
نبيل....حمد الله علي سلامتك يا مريم هانم
مريم....نبيل !! أنتوا هنا ازاي
نبيل....من فضلك مفيش وقت عزيز باشا منتظرنا نطمنه عليكي أتفضلي معانا
وقفت مريم بصالهم قلبها بيدق بطريقه فظيعه صدرها بيعلي وبيهبط بصوره مرعبه وعينها كلها دموع
نبيل....من فضلك يلا يا مريم هانم
بلعت مريم ريقها وهي حاسه بغصه في حلقها بتألمها
مريم....أكيد مش هاجي معاكم بالترننج هطلع اغير بسرعه
نبيل...طيب من فضلك بسرعه عشان لازم نرجع مصر علي طول
مريم....المطارات مقفوله ازاي هنرجع
نبيل....متقلقيش عزيز باشا عامل حسابه يلا بسرعه
مريم...بعصبيه ودموع بتحاول انها متنزلش هو ايه اللي بسرعه مش فاهمه
نبيل....اسف يا هانم بس حضرتك عارفه اننا بننفذ أوامر عزيز باشا وده شغلنا.
مريم...اوك خمس دقايق و هكون جاهزه.
طلعت مريم بسرعه علي فوق وهي بتحاول تخلص بسرعه قبل ما يجي نادر عشان خايفه انهم يأذوه
وبمجرد ما طلعت فتحت شنطته وطلعت منه ورقه وقلم وبدأت تكتبتله حاجه و سابتهاله علي الارض جمب الباب في اوضتها و لبست بسرعه و فضلت تمسح دموعها بوجع ونزلت علي طول
وفي لحظه كانوا مشيوا ❣️💔
بعد حوالي ساعه إلا ربع رجع نادر فتح الباب وهو مبتسم و شايل في ايده شنط كتير كأنه زوج راجع بطلبات البيت ودي كانت حاجه اول مره نادر يجربها
فتح نادر وهو بينادي علي مريم
نادر...مريم انا رجعت انتي يابت تعالي خدي الشنط وهاتي طبق مايه بملح حطيلي فيهم رجلي😂😂😂
نادر...اوعي تكوني مستخبيه و بتعملي شغل العيال ده والله هرميكي بره في التلج🧐
ساب من ايده الشنط علي جنب وقلع الكوتشي وفضل ينادي عليها وهي مش بترد
طلع علي فوق وهو لسه بينادي عليها باب اوضته كان مفتوح بص من بره مكانش في حد بص في تاني اوضه وبعدين راح علي اوضتها وهو بينادي خبط ولما مسمعش صوت فتح الباب بهدوء وشغل النور وبدأ يحس بالقلق
نادر...مررررريم دخل خطوه برجله في الاوضه لمح الورقه في الأرض
وعليها القلم حس ان قلبه أتقبض وطي بسرعه مسك بأيده الورقه بس متخيلش ابداً انه يقرأ اللي مكتوب.
👇
مريم....نادر متقلقش عليا انا بخير و متدورش عليا عشان مش هتلاقيني كان عندك شك ديماً ان في حكايه في حياتي غير حكايه مامي و بابي وأكيد انت صح مقصدتش اخبي عليك بس هتصدقي لو قولتلك اني نسيت الحكايه دي خالص وانا معاك أوقات كتير بنهرب من كل حاجه عشان ننسي حياه مفروضه علينا ومضطرين اننا نعيشها قولتلك اني بخاف من الضلمه والاماكن المغلقه و الموت والوحده والدم و الأختلاط بالناس بس مقولتلكش عن أكتر حاجه بخاف منها
الأحلام...انت كنت حلم جميل يا نادر مكنتش اتمني اني اصحي منه علي كابوس الواقع قولتلك لو عدتلك الأحلام اللي حلمتها و متحققتش هتعيط عشاني بس مكنتش اعرف انك هتكون حلم من ضمن احلامي💔
خلي بالك من نفسك و شكراً علي كل حاجه عملتها عشاني شكراً علي الأيام الحلوه اللي خلتني سرقتها من الدنيا شكراً علي اجمل ذكري في حياتي هتفضل في بالي طول العمر ....مريم❣️
مسك نادر دراعه بألم وحس انه هيتجنن نزل بسرعه وبقي ينادي عليها زي المجنون فتح الباب
وفضل ينادي عليها بعلو صوته وسط الشارع ويجري شمال ويمين ينادي من قلبه ويدور عليها
نادر.....مررررررررررريم مرررررررررريم
وكأن مريم دي كانت مجرد حلم أتبخرت في لحظه و مبقاش ليها أي وجود لدرجه انه حس انه فعلاً كان بيحلم ومريم دي مجرد شبح
دور عليها كتير وفضل رايح جاي زي التايهه مش عارف يروح فين ويسال عليها عين أو مين حاسس بخنقه غريبه وفي لحظه بقي كارهه المكان وبعد ما كانت ماليه عليه المكان بشقاوتها و جنانها حس بخنقه ووحده رهيبه تعب ودخل تاني البيت قفل الباب وفضل قاعد علي الكرسي زي الضايع أحساس غريب عمره ما حسه في يوم💔💔
و أختفت مريم🥺
..............................
عند خلود وتقي
وصل يوسف ومراد عندهم
قعدوا مع بعض شويه
يوسف....اتفضلي يا خلود ده الخط الجديد
تقي....الحمد لله انقذتني انا مش عارفه اجيبهولها خالص الباص بياخدني من تحت و يرجعني تاني
يوسف....عارف وانا مكنتش جيت كل ده معلش اتأخرت عليكي
خلود....لا خالص انا اصلا تعباكم كلكم معايا والله شكرا بجد
مراد...تعب ايه بس فين التعب ده يلا شغليه وادينا الرقم.
تقي....اهو الخط ده انا مبسوطه بيه اكتر عشان ابقي اطمن عليها وانا في الشغل.
خلود...ربنا يخليكي ليا و يخليكم ليا كلكم ❣️
شغلت خلود الخط وسجلت ارقامهم وهنا سجلوا رقمها وبعدين مسكت الموبايل بين ايدها وهي سرحانه ومهمومه
يوسف...خلود
بصتله خلود ...نعم
يوسف...مالك؟ سرحانه في ايه؟
خلود....تسنيم وحشتني وقلبي واجعني عشانها اوي خايفه يكون فيها حاجه.
تقي...هيكون فيها ايه بس وبعدين لو قلقانه اتصلي اطمني عليها يلا
مراد...صح كلميها
يوسف...انتي مكنتيش حابه تفتحي الخط القديم والوقت معاكي الخط الجديد يلا كلميها
بصتلهم خلود والدموع في عينها
خلود....انا مش عارفه هتفهموني ولا لأ بس انا قلبي مقبوض اوي خايفه عليها وفي نفس الوقت خايفه حد فيهم يرد عليا🥺
مراد.....خلود معلش يعني انا اسف انا طبعي مش فضولي خالص بس هو انتي مكبره الموضوع ولا هو الموضوع كبير اوي
يوسف...فهمينا في ايه يا خلود علي الاقل نبقي عارفين خوفك ده طبيعي ولا انتي اللي مخوفه نفسك.
بصتلهم خلود وهي دموعها نازله بوجع ولأول مره قدرت خلود تتخطي خوفها خصوصا لما اطمنتلهم و بدأت من غير ما تحس تحكيلهم علي المعاناه اللي عاشتها كانوا مصدومين أزاي اهل يعملوا كده ازاي ابن خالتها يفضحها في الشارع ازاي يحاول يغتصبها اكتر من مره واهلها موافقين علي اللي بيعمله ازاي يضربوها بالعنف ده و يحبسوها
كل ده ليه عشان فلوسها اللي هي مش من حقهم أزاي كان سبب في موت اختها وقادرين يكملوا معاها هي كمان
الكل اتعاطف معاها جداً ومع دموعها وانهيارها.
مكانش في كلام كتير ممكن يتقال اكتفت خلود بالحضن اللي حضنتهولها تقي وهي بتعيط عشانها🥺💔
خلود....انا بس محتاجه حاجه واحده بس اطمن علي تسنيم عشان عارفه انهم اكيد أذوها وضربوها لأنها ساعدتني انا من كتر ما انا خايفه منهم مش عارفه حتي اطمن عليها وحاسه اني وحشه اوي وأتخليت عنها بس غصب عني اللي شوفته معاهم مرعب بجد
يوسف...طيب اديني عنوانكم يا خلود وانا هتصرف
خلود.... بفزع لا لا مستحيل هيعرفوا مكاني🥺
مراد...خلود بعد اللي انتي حكتيه ده تسنيم في خطر معاهم الناس دي معندهاش قلب
خلود...عارفه🥺💔
مراد....طيب ممكن نتصل علي تليفون تسنيم من الخط الجديد
خلود....طيب ولو حد تاني رد هتقولهم ايه حضرتك متعرفهمش صدقني🥺
يوسف....طيب انا جالي فكره هي تسنيم بتشتغل
خلود...كانت بتشتغل وسابت الشغل والمفروض انها كانت بتدور علي شغل حسين اخوها كان رافض انها تقعد لان طول ماهي قاعده بتحاول تحميني منه علي قد ما تقدر وهو مكانش عايز كده كان عايزها بعيد ديماً
يوسف...بس انا جاتلي فكره هاتي التليفون
خلود....هتعمل ايه
يوسف...هاتي بس
خد منها يوسف التليفون وكتب وراها رقم تسنيم
ثواني وجاله رد كانت سميره والدتها
سميره....الووو
يوسف...الو مساء الخير يا افندم آنسه تسنيم
سميره....لا مين معايا انا والدتها
يوسف....طيب آنسه تسنيم كانت مقدمه علي وظيفه من فتره وكنت متصل أبلغها انها اتقبلت وتقدر تيجي تستلم الشغل.
سميره....اسفه يا استاذ بس هي مش هتقدر تشتغل
يوسف...ليه يا أفندم ؟هي مناسبه للشغل جداً
سميره....عشان تسنيم تعيش انت
وقف يوسف مره واحده وبص علي خلود اللي اترعبت فكرت خالتها اكتشفت انه تبعها
يوسف....حضرتك بتقولي ايه ازاي وامته؟
سميره....بنتي اتقتلت بنت خالتها قتلتها وهربت منها لله😭
بص يوسف بصدمه لخلود لا عارف يرد علي سميره ولا عارف ينطق قفل الخط ونزل الموبايل من علي ودنه وهو باصص لخلود
خلود....في ايه؟
مراد....ايه يا يوسف مالك باصص كده ليه؟
خلود....قالتلك ايه عرفت انك تبعي صح🥺
مراد....ما تنطق يا يوسف.
يوسف...خلود ااا
خلود....في ايه والنبي ما تسكت😭
تقي....حصل ايه قول؟
بصلها يوسف بصدمه هي قالت حاجه غريبه
مراد...قالت ايه يا ابني بلاش حرق الأعصاب للبنت ده
يوسف...يامراد انا مش عارف انطق😠
خلود....قول قول بالله عليك
يوسف....انا اسف يا خلود بس هي قالتلي ان تسنيم اااا البقاء لله يا خلود💔
خلود...🥺🥺🥺🥺
قربت منها تقي بسرعه وهي مصدومه
مراد...انت بتقول ايه ماتت ازاي وامته
يوسف....هي قالت انها أتقتلت
خلود...😳😳
يوسف....وقالت ان اللي قتلتها بنت خالتها وهربت💔
بصلها مراد بصدمه هو وتقي
خلود....مستحيل تسنيم مستحيل تموت دي كدابه كدابه تسنيم نزلت وصلتني هي اللي هربتني انا اقتل تسنيم ؟ تسنيم اصلا عايشه دي بتكدب مستحيل اكيد واخده منها الموبايل
مراد....انت متأكد من اللي سمعته
يوسف...ايوه يا مراد والله قالت كده
مراد....يبقي بتكدب ممكن
خلود....بصدمه لا لا مش بتكدب انا قلبي مش مرتاح قلبي كان مقبوض كنت حاسه ان في حاجه حاصله قتلوكي يا تسنيم قتلوكي عشان هربتيني يا حبيبتي حسين قتلك 🥺. اااااااااااااااااااااااه
تقي....خلووود اهدي
خلود...تسنيييييييم💔🥺
وقعت خلود بين ايدهم مش بتنطق وفقدت وعيها تماماً
................
وصل زيد المطعم قابل المسؤول عن المكان رحب بيه جداً واتأسفله عن اللي حصل وطلب منه زيد يحكيله اللي حصل خده علي مكتبه وحكاله كل حاجه
زيد....انا ممكن اشوف التسجيل بتاع الكاميرا ده من فضلك
المسؤول....طبعاً بس هو في حاجه تاني حصلت انا مشتها زي ما سالم باشا أمر
زيد...لا خالص تقدر تقول فضول مش أكتر
المسؤول اتفضل معايا خده معاه علي غرفه الكاميرات وفي ثواني كان شغل التسجيل الخاص بيوم السرقه فضل زيد باصص بتركيز وفجأه جحظت عينه😳 أول ما لمح شمس
زيد...وقف لحظه😳
حس زيد بصدمه غريبه مكانش مصدق خالص خد منه معلومات عنها وبعد كده مشي وقرر انه لازم يروح لشمس ويتكلم معاها لكن أجل المشوار لتاني يوم لحد ما يستوعب الصدمه.
.................
قبل كام ساعه وصلت ليلي علي المغرب تقعد معاهم شويه وتطمن علي روح وزهره وصبا
روح كانت حزينه ومش زي عادتها والسبب زيد طبعاً
وفجأه وهما قاعدين دخل عليهم زيد بالعربيه ونزل بهيبته المعهوده ورغم صدمته من اللي حصل في المطعم إلا انه رسم أبتسامه علي وشه لمح صبا من بعيد ولمح توترها بعد عينه وقرب من روح باس راسها وقعد علي ركبه باس ايدها
بصتله روح بزعل
زيد....حقك عليا♥️
روح...هونت عليك يا زيد
زيد...غصب عني يا حبيبتي.
حضنته روح وضمت راسه لحضنها حضنها زيد كأنه طفل اشتاق لحضن امه 💔
زهره...خلاص بقي يا روح سماح اهو جالك
ليلي....ينفع كده يا زيد تزعل روح
زيد...مقدرش دي روحي♥️
روح...اياك تمشي تاني
زيد....حاضر يا حبيبتي♥️
زهره....اهو ياستي خلاص قاعد معاكي
زيد...بأبتسامه مبروك يا ام عتريس
زهره... اهو ابتدينا بقي🤨
زيد....معلش جت متأخره شويه
زهره....ولا يهمك يا سيدي
زيد...عامله ايه يا ليلي
ليلي...بخير الحمد الله يا زيد
بص لصبا عامله ايه يا صبا
صبا...بابتسامه بسيطه الحمد لله يا زيد بخير.
زيد...طيب هسيبكم بقي مع بعض انا محتاج انام شويه يا روح
روح...اطلع يا حبيبي ولما يرجعوا و نحضر العشاء هصحيك
زيد...باس ايدها ماشي يا حبيبتي يلا بعد اذنكم
بعد وقت بسيط رجع قاسم عشان باخد زهره وجنه عشان يروحوا للدكتور ويشوفوا البيبي في السونار شبطت فيهم فرح وراحت معاهم.
...............
وصلت ملك البيت واول ما وصلت فضلت تنادي علي ميار ملقتهاش دورت عليها في الشقه كلها مش موجوده جريت اتصلت عليها فضل يرن ومش بترد بدأت تقلق
معرفتش تعمل اي حاجه و لقت نفسها من غير ما تحس بتتصل علي ياسين.
ياسين...طيب اهدي يا ملك اهدي ان شاء الله خير انا جاي حالاً
جلال..في ايه؟ مالها ملك؟
لف ياسين بالعربيه وغير إتجاهه
مش عارف ملك بتقول انها مش لاقيه اختها في البيت وانها مش بترد علي موبايلها.
....................
في قصر الطوبجي
رجع راجح وداوود وايمن
أنضموا لليلي و روح وصبا
طلع أيمن عشان ياخد شاور طلعت معاه صبا
وفجأه جه تليفون لليلي من المستشفي بلغوها ان والدتها تعبانه جداً قامت ليلي وهي مرعوبه ومش علي بعضها ومنهاره
جريت هي وداوود وراح معاها راجح وروح مرضيوش يسيبوها
وفجأه مبقاش في اي حد في البيت غير زيد وايمن وصبا
..............
في غرفه أيمن وصبا كان حاسس ايمن انه مش علي بعضه شايف صبا لابسه فستان جميل مجسم عليها كانت لابسه فوقيه جاكيت قصير ولما دخلت الاوضه قلعته بقي شكلها مثير اكتر فضل يقرب منها وهو مش قادر كان حاسس بشعور غريب خصوصا انه كان واخد أدويه الدكتور كاتبهاله منشط بتزود الإثاره بدأ يعرق ومبقاش طبيعي قرب منها وبدأ يبوس فيها في البدايه صبا كانت عاديه بس لما حست انه بيتمادي حاولت تبعده عنها وتفكره بكلام الدكتور لكن هو كان في دنيا تانيه
قربها من السرير وبدأ يحاول معاها وهي بدأت تخاف يمكن اتمنت اللحظه دي كتير لكن هي عمرها ما جربتها فا كان الخوف طبيعي خصوصا مع حالته الغريبه فضلت تقاومه وتترجاه وتعيط خافت يرجع لحالته لكن هو مكانش معاها اصلا حست صبا ان نفسها بيروح من هجومه عليها بالطريقه دي بدأ صوتها يعلي تصرخ وتتألم صوتها كان بيزود أثارته اكتر كان حاسس بأحساس اول مره يحسه حاسس انه بقي طبيعي وفجأه بعد وقت بسيط كل حاجه رجعت زي الأول قام فجأه وهو متعصب وحاسس انه منهار بدأ يكسر في كل حاجه قدامه قامت صبا وهي مذعوره حاسه بألم رهيب لكن خوفها منه كان راعبها اكتر لبست بسرعه هدومها وبدأت تصرخ
صبا...بس كفاايه حرام عليك🥺
قرب أيمن منها بغضب مسكها من شعرها بقسوه
ايمن...انتي السبب كل حاجه كانت ماشيه طبيعي مقاومتك ليا اللي عملت كل ده
صبا....حرام عليك يا ايمن سيبني بقي ااااه
حدفها ايمن بأيده علي الحيطه اتخبطت جامد قرب عليها تاني وهو حاسس انه انتهي شايف ان عياطها وخوفها اللي فصلوه مش مقتنع ان هو اللي أتسرع فضل ايمن يضربها وكانت اول مره يمد ايده عليها مكانش في وعيه
صحي زيد علي صوت صريخ مكانش مركز في ايه بيحصل قعد علي السرير فاكر انه بيحلم لكن لما اتاكد من الصوت خرج من اوضته بسرعه وهو مفزوع ولما سمع صوت صبا اتجنن اكتر جري من غير تفكير علي اوضتهم فتح الباب مكانش يعرف ايمن انه موجود محسش بنفسه غير وزيد بيبعده عنها وبكل قوته ضربه في وشه. أتصدم أيمن وكأنه فاق بص علي صبا وعلي شكل الاوضه كأنه كان مغيب تماماً خد مفاتيح عربيته و مشي بسرعه من القصر كله.
زيد كان مصدوم مش عارف هو بيحلم ولا صاحي مش مستوعب ان ايمن يعمل فيها كده راح عليها كانت قاعده علي الارض بتتنفس بسرعه وحاسه بوجع رهيب في كل جسمها
زيد....صبا صبا انتي كويسه.
صبا...بصتله ألحقني يا زيد انا بموت💔
غمضت صبا عينها وراحت منه خالص شالها زيد حطها علي السرير وجري بسرعه علي اوضته لبس في ثانيه ورجعلها شالها وجري بيها علي عربيته وقال للشغالين محدش ينطق بحرف ويطلعوا يرتبوا اوضتها بسرعه قبل ما يرجعوا.
جري علي العربيه وبسرعه خرج ووراه الجارد
وصل زيد المستشفي كان سايق بأقصي سرعه وكل شويه يبص عليها وهي نايمه في الكنبه وراء
نزل بسرعه شالها ودخل بيها خدوها منه بسرعه كان في دكتوره هي اللي في الأستقبال وقتها خدتها منه عشان تكشف عليها سألها عن دكتور مجدي قالتله انه اجازه وانها هتشوفها بنفسها كانت دكتوره صغيره في السن ومكانتش تعرفه.
...................
في الوقت نفسه كانت وصلت شمس العنوان اللي قالها عليه سالم.
فتحلها ودخلها كانت مش بتنطق مرعوبه لكن مفيش قدامها حل
حط سالم قدامها الشنطه فتحها وخلاها تشوف الفلوس وبعد كده خدها من أيدها علي الأوضه وهي ماشيه وراه من غير اي رد فعل حتي دموعها أتحجرت في عينها
عند زيد وصبا بعد وقت بسيط فتحت الدكتوره باب الاوضه دخل بسرعه زيد كانت صبا فايقه بس ساكته مش بتتكلم
زيد....طمنيني يا دكتور
الدكتوره....حضرتك جوزها
زيد... ااا لا انا اخو جوزها
الدكتوره...واضح انهم عرسان جداد
بصلها زبد باستغراب من غير ما يعلق.
الدكتوره.... للأسف هو اتعامل معاها بعنف شويه
زيد....انا مش فاهم حاجه هي فيها ايه؟
الدكتوره...أطمن هي فيها كدمات في جسمها بس بسيطه اما عن الدم فا ده دم عذريه يعني متقلقش.
صدمته اصابت كيانه بالكامل بص علي صبا اللي كانت نايمه علي السرير و باصه للسقف وسامعه كل كلمه وبمجرد ما نطقت الدكتوره كلمتها لزيد نزلت دموعها في صمت
زيد....حضرتك قولتي عذريه؟
الدكتوره....ايوه بس هو للأسف يعني واضح انه محصلش علاقه كامله والغشاء جزء بسيط منه اتقطع يعني نقدر نقول ان لسه الغشاء موجود
حس زبد ان الدنيا بتلف بيه مش فاهم اي حاجه وبيقسم لنفسه انه اكيد لسه بيحلم مقدرش يقول اي حاجه للدكتوره لانه مش فاهم حاجه اصلا هز راسه بهدوء
زيد...طيب نقدر نمشي امته
الدكتوره....الوقت لو تحب هكتبلك بس كريم للكدمات اللي في جسمها ومسكن .
هز زيد راسه ولسه علي صدمته
كتبت الدكتوره العلاج راح زيد لصبا بصلها بوجع وصدمه ومشاعر متخبطه مدلها ايده
مسكت صبا ايده وهي مش في وعيها خرج زيد بيها وبمجرد ما خرج من باب المستشفي لف ايده عليها ضمها لصدره بوجع💔
ركبها وركب بصلها وقبل ما يقول كلمه رن موبايله.
أمين الجارد بتاع سالم.
زيد....ايوه يا امين
أمين...زيد باشا البنت اللي سرقت سالم باشا جت الوقت في الشقه الخاصه بتاعت الباشا وواضح ان في حاجه غلط بتحصل سالم باشا طلب مننا نجبله حجات وقال روحوا انتوا واضح كده انه ناوي علي شر انا قولت ابلغ حضرتك
زيد...بصدمه أمين انت مشيت؟
أمين...انا تحت البيت لسه
زيد....اطلع بسرعه يا أمين هد الباب عليه اوعي تخليه يقربلها يا امين انت فاااهم 😠 رقبتك قصاد أذيه البنت دي فاهم انا جاي حالا
امين...حاضر يا باشا حالا هنطلع.
قفل زيد واتصل علي سالم وهو مرعوب حاسس انه بينهار اليوم غريب من بدايته كله صدمات
سالم مكانش بيرد حاول كتير وهو متعصب و صبا جمبه في دنيا تانيه
وأخيراً رد عليه سالم بكل هدوء..
زيد....ساااالم أوعي تلمسها يا سالم ورحمه امك اوعي تلمسها
سالم كان بيسمعه وهو مش فاهم حاجه من زيد
زيد....برجاء ورحمه امي وامك اوعي تلمسها هتعيش بذنبها طول عمرك انا ربع ساعه وهكون عندك وهفهمك كل حاجه انت سااامع لو اذيت شمس هقتلك انت فاهم يا غبي😠
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية احفاد الطوبجي) اسم الرواية