Ads by Google X

رواية احفاد الطوبجي(1) الفصل السابع و العشرون 27 - بقلم اميرة اسامه

الصفحة الرئيسية

    

رواية احفاد الطوبجي(1) الفصل السابع و العشرون 27 - بقلم اميرة اسامه

 


البارت السابع والعشرون.



..............



صدمة الفراق عمرها ما كانت ه‍َينه 
ابداً صدمه بتشبه إلي حد كبير الزلزال. بيجي يهز الأرض ياخد في طريقه حجات كتير وبيجي بعده توابع تاخد حجات اقل وبعدها بيهدأ بسيب آثر يمكن بيدمر و بيسبب خراب جايز لكن مع الوقت كل حاجه بترجع من تاني ويمكن احسن من الاول لكن صدمه الفراق عباره عن هزه جسديه وقلبيه مرعبه في بدايتها اللي بتطوله فيك بتدمره و توابعها بتفضل عايشه فيك العمر كله 
بتيجي علي هيئه هجمات مع كل موقف تفتكره مع الشخص اللي فارقته و فارقك توجعك في عز الوقت اللي بتضحك في من قلبك بمجرد ما طيف الشخص يمر قدام عينك تقتلك وانت في مناسبه حلوه والشخص ده مش معاك تدمرك وأنت في عز ضعفك ومشتاق لحضنه يطمنك يمكن الحياه بتمشي بعد الفراق لكن ديماً في قناعه جوانا أن في لحظه فارقه قبل وبعد الفراق قبل الفراق مهما عدي عليك من مواقف صعبه مع الوقت بتقدر تتخطي وجها ويمكن كمان تقويك وتغير نظرتك في الحياه لكن اللحظه اللي بعد الفراق خصوصاً لو من شخص كان هو كل حياتك بردوا الحياه بتمشي بس وأنت جواك غصه ووجع في قلبك لايمكن ترتاح منه ابداً لحظه بتعيش معاك العمر كله بتضعفك وبتخليك من جواك هش حاسس ان الشخص ده مشي وهو واخد معاه قلبك وروحك نص ضحكتك نص فرحتك نص حياتك 
نص كلامك وعلاقاتك مع الناس
بتعيش وأنت مقسوم نصين نص راح مع الشخص اللي فارقك ونص بيحاول يتعايش مع باقي الناس 
بأختصار الفراق بيخليك نص بني أدم💔



ويمكن بعد أول ايام من الفراق بتبقي ضايع و تايه مش قادر تحدد انت جواك أيه بالظبط وفي عز وجعك ممكن تضحك من قلبك الضحك وقت الحزن ناس كتير بره الموقف تشوفه مش صح تفكر ان الشخص ده مش فارق معاه اللي راح بس ده مش صح الضحك وقت الوجع ده من أكبر درجات الوجع نفسه و كأنك بتحاول تمسك في حاجه تخرجكك ولو ثواني من الهجمات اللي بتضرب في قلبك بعنف 
فا نصيحه ورجاء لو شوفت حد بيضحك في أصعب وقت بيعدي بيه فا بلاش تحكم عليه وركز الأول هو بيضحك من كتر الفرح ولا بيضحك من شدة الوجع💔



وده كان حال عائله الطوبجي.
................



مشيت مريم هي و أختها بعد ما أطمنت علي جلال.



جلال....منكم لله انا اتفضحت بقي يوم ما تفوق يا زيد تفوق عليا انا وتقولي قدامها تعالي اقعد.



زيد....بأبتسامه بخلص منك اللي بتعمله في الناس يمكن تتربي شويه.



جلال....ياعم هو حد داسلك علي طرف قبل كده وانا انا ياسالم تقولي قدام ملك طيبه قلبه علي اساس انها مافهمتش.



سالم...😂😂والله مافهمت روح هي اللي فضحتك.



روح....والله انتوا كلكم مشفتوش تربيه اصلاً وبعدين انا مفضحتهوش انا كنت بحاول انقذ الموقف البنت كانت مستغربه هي واختها من ضحككم ومش عارفه انتوا بتضحكوا علي ايه اصلاً خوفت تزعل وتفكر انك بتضحكوا عليها حبيت افهمها عشان تسكت وتبطل الكلام اللي بتقوله😂




                                  

 
          
                
نادر.....انا فصلت والله كل لما تقول عشان يبطل لعب واشوف ريأكشن جلال اموت😂🙈



مراد....😂😂😂طب والله انا اشفقت عليها أكتر لما عرفت



ياسين....والله وأنا كنتي سبتيها ياروح😂😂😂🙈



روح...اسيب ايه هو انتوا ساكتين انت كنت فطسان من الضحك جمبها 😒



قاسم....بيتهيألي ملك مش هتروح الشركه بكره😂



ياسين.....بكره بس انا حاسس انها هتستقيل😂😂😂🙈🙈



جلال...والله انا اللي هستقيل هحط عيني في عينها تاني ازاي منكم لله فضحتوني🙈



أمير....هتنسي هتنسي😂😂😂



جلال....انت تسكت خالص 😒



راجح....هو انت اول ولا اخر واحد يعمل عمليه ماخلاص متوجعش دماغنا بقي.



جلال....حقك ما انت مش مكاني 😭😭😭😭



زيد....قام وقف يلا انا هطلع انام 



راجح....خدني معاك انا كمان مش قادر.



طلع زيد وهو ماسك ايد راجح لحد ما وصل قدام الاوضه 



راجح...يلا تصبح علي خير يا زيد.



زيد.....بابا.



بصله راجح...نعم يا زيد.



راجح.....انت كويس؟



راجح...بأبتسامه بسيطه طبطب علي كتفه بخير اطمن



زيد....طول ما انت ساكت و مطلعتش اللي جواك أنا مش هعرف اطمن💔



راجح....أتعلم يازيد نصيحه مني يا ابني طول ما أنت حواليك ناس 
بيتأثروا بردود فعلك اوعي تبينها قدامهم لو هما فارقين معاك بلاش تظهر وجعك ليهم وتزود وجهم اكتر طول ما في حد بيستمد قوته منك اوعي في يوم تضعف قدامه.



زيد....بس اوقات الكتمان بيتعب اوي💔



راجح...عارف!! هو مش بس بيتعب يازيد ده بيموت كمان بس لما تبقي الكبير والسند و الضهر لكل اللي حواليك مينفعش تبوح بوجعك قدامهم عشان الهزه متبقاش أقوي عليهم لازم انت اللي تقوم وتسند من تاني ممكن تعبر بأي طريقه عن اللي جواك بس وانت لوحدك مع نفسك ومحدش شايفك بس بمجرد ما تبقي قدامهم ترجع تاني تصلب طولك. عارف يا زيد انك فيك شبه مني.



زيد....انا؟



راجح....ايوه خدت مني نفس الطبع ما انت كمان موجوع ومش بتبين اللي جواك بتحاول تكون جامد بس من جواك مش كده.



زيد....يمكن ده صح بس كمان هو طبع متعب اوي.💔



راجح....اللي بيكون من صغره شايل المسؤوليه وقوي وطبعه يكون ضهر وسند للي حواليه لازم يتعود ياما هنشوف وجع و صدمات يا زيد اوعي تفكر ان فراق ايمن هو اخر صدمه او اول صدمه ياما عدي عليا وياما هيعدي وانت كمان لازم تعرف ده كويس الحياه يا ابني متقلبه يوم فرح وضحك وايام وجع ودموع 




        
          
                
زيد...بتنهيده كل ده مش مهم المهم عندي اني اشوفك بخير عشان انا من أول الناس اللي بتشوفك ضهر وسند ليهم 



راجح...بحب طبطب علي خده متخافش يا ولا ابوك جامد وطول ما انا عايش هفضل ضهر ليك ولأخواتك وامك واخواتي هنفضل ايد واحده وهفضل ليكم الكتف اللي تتسندوا عليه في وجعكم.



زيد...بحب باس ايده ربنا يخليك لينا ياباشا وتفضل منور حياتنا❣️



راجح...ويخليكوا ليا يا حبيبي يلا روح نام عندنا شغل بكره.



زيد...تصبح علي خير❣️



راجح...وانت من اهل الخير يا ابني.



.............



في منزل ملك ميار كانت قاعده بتحاول تكتم ضحكها وملك راحه جايه بتكلم نفسها و باين عليها انها متعصبه.



ميار...😂😂🙄 هتفضلي راحه جايه كده.



ملك....بت انتي بطلي ضحك بدل ما اطلع اللي فيا عليكي .



ميار....😂😂🙈انا مش فاهمه انتي مالك متعصبه كده ليه بس موقف وراح لحاله.



ملك....موقف؟! انتي عايزه تقولي ان اللي انا هببته ده موقف وعدي ده انا خليت شكلي زي الزفت مان لازم اتسحب من لساني وارغي ما كنت قولت حمدالله علي سلامته وخلاص ايه اللي خلاني اتكلم والمصيبه اني متكلمتش قصاد كام حد منهم لا ده كان كلهم يعني مش هعرف ابص في عين حد فيهم ودول ما بيصدقوا 🙈



ميار...بضحك 😂انا معاكي انه كان موقف زي الزفت بس انتي كنتي بتتكلمي علي ودنه😂🙈



وبعدين بقي بيني وبينك انا في الاول لما لقيتهم بيضحكوا وشويه يتوشوشوا كنت مضايقه وكنت فكراهم بيتريقوا علينا وكنت عايزه اقولك يلا نمشي لأني مش فاهمه ولأني اول مره اصلاً اشوف اغلبهم واول مره نزورهم في بيتهم صراحه كنت حاسه انها قلة ذوق بس لما عرفت سبب ضحكهم عذرتهم وبقيت اضحك معاهم😂😂🙈 وكل ما افتكر كلامك افطس من الضحك اكتر



ملك....😭😭كلامي هو كلامي يارتني ما نطقت مش عارفه هحط عيني في عين جلال ازاي انا كنت بعتبره اخويا بهزر واضحك واتكلم معاه طول الوقت وياسين اللي مش هعرف انطق معاه بكلمه.



ميار....😂😂😂كنتي بتقولي عليه ابو لهب طلع مسخره.



ملك....هو انا بس اللي بقول وبعدين اخواته اللي مطلعين عليه الاسم انا عارفه هو كمان اتحول كده ليه ياريته فضل ابو لهب😭



ميار...😂😂😂 بقولك ايه خلاص بجد موقف وعدي واتعاملي عادي جداً لما تروحي بكره ومتفتحيش الموضوع تاني



ملك...بكره هي فيها بكره ده انا بفكر اقدم استقالتي😭



ميار...😂😂😂🙈لا والله عادي هما اصلاً كلهم لذاذ جداً وخدوا الموضوع بضحك يعني هيعدي.




        
          
                
ملك...اخو ضحكهم ده اللي موترني اكتر ربنا يستر بقي😭



فضلت ميار تضحك عليها لحد ما ملك حدفتها بعلبه المناديل وقامت ميار جري علي اوضتها.



.................
في صباح يوم جديد راح الكل علي الشغل.



وصل ياسين لمح ملك ابتسم وحاول يبان طبيعي عشان ميحرجهاش.



ياسين....صباح الخير يا ملك.



ملك من غير ما تبصله حطت شعرها وراء ودنها بارتباك صباح الخير يا مستر ياسين.



ياسين....خمس دقايق كده وهاتي ورق مشروع زايد وتعالي.



ملك....حاضر 



دخل ياسين مكتبه واول ما دخل فضل يضحك علي منظرها 
دقايق بسيطه ودخلت وراه ملك وهي بتحاول تكون طبيعيه بس من غير ما تبصله كانت عامله زي الإنسان الآلي بتقول كل حاجه بسرعه عشان تخرج علي طول.



خبطت ملك ودخلت قام ياسين راح قعد علي حرف المكتب.



ملك....ده الورق الخاص بمشروع 
بمشروع زايد كل حاجه مظبوطه ودي التصاميم الهندسيه القديمه ودي اللي تم تعديلها في كمان ورقه بالمرافق اللي مطلوبه لسه ملهاش اي تصميم محتاجه بس حضرتك تشوف التصاميم بتاعت المشروع وتحدد المرافق دي المفروض تكون فين وانا عملت نسخه مصغره لرؤيتي الخاصه باماكن المرافق لو عجبت حضرتك نقدر نشتغل فوراً علي أرض الواقع بس ده كل حاجه هستأذن انا ولو احتاجتني اتصل عليا.



ياسين....بأبتسامه مسكها من ايدها استني هنا.



ملك بارتباك وهي عينها في الارض نعم.



ياسين...مالك عامله زي الإنسان الآلي كده ليه انتي كويسه؟



ملك...انا لا اقصد اه تمام 



ياسين....ضحك وفضل باصصلها



رفعت ملك عينها ليها بغضب بص بقي انا مش عايزه ضحك خالص 



ياسين....بأبتسامه حاضر.



ملك...وبص متتكلمش معايا خالص وبطل تبصلي وتبتسم



ياسين....حاضر🙈



ملك....🥺 بردوا



ياسين....انا عملت ايه بس وبعدين مالك في ايه محصلش حاجه لكل ده.



ملك...ياسين انا مكنتش اعرف والله 🥺 وبجد شكلي كان زي الزفت بس انت السبب



ياسين.....انا طب ليه بس😉



ملك...عشان انت اللي قولتلي انه عامل عمليه في ودنه وانا كنت بتكلم بناءاً علي كلامك.



ياسين....هو اللي طلب مني والله وبعدين انا مكنتش عارف انتي هتقولي ايه لو اعرف كنت فهمتك بس في العموم محصلش حاجه الموضوع كان مضحك اصلاً



ملك....مضحك ليك انت و اخواتك بس انا كان منظري وحش.



ياسين...بابتسامه جميله مين قال كده لا وحش ولازفت ولا اي حاجه ده موقف عادي وانتي مكنتيش تعرفي وبعدين احنا كنا بنضحك مش علي كلامك علي قد ما كان علي جلال.




        
          
                
ملك....طيب هو زعل مني 🥺



ياسين....بضحك لا والله ابدا انتي عارفه جلال مسخره اصلاً😂😂
وانتي روقتيه بصراحه



ملك....بدموع وإحراج بردوا ممكن تبطل ضحك🥺



ياسين....طيب ممكن متعيطيش عشان خاطري❣️



ملك...شكلي كان وحش اوي.



مسك ياسين كف ايدها وبصلها من غير ما يحس باس ايدها بهدوء وبصلها انت زي القمر 



حست ملك بصدمه ورعشه غريبه في قلبها قبل ما تكون في جسمها وبصتله من غير ولا كلمه😳



ياسين....بأبتسامه يلا روحي شوفي شغلك ومش عايزك تبقي مضايقه كده تاني ماشي.



هزت ملك راسها من غير اي كلمه وعينها هتخرج من مكانها من كتر الصدمه.



ياسين....يلا واقفه ليه😉



ملك...اااا انا مشيت اقصد انا ماشيه خرجت ملك بسرعه من قدامه وفضل ياسين مبتسم لحد ما خرجت.



.................



عدت كام ساعه وراحت ليلي تطمن علي جلال وتقعد مع روح شويه وبعد ما اطمنت عليه نزلوا قعدوا في الجنينه مع بعض 



روح....طمنيني عليكي يا ليلي عامله ايه الوقت.



ليلي....بحاول ابقي كويسه بس مش عارفه يا روح البيت بقي فاضي اوي عليا يمكن مامي كانت متبهدله وتعبانه اخر كام سنه ويمكن كمان ارتاحت فعلاً بس هتصدقيني لو قولتلك ان وجودها معايا حتي وهي في عز تعبها كان مطمني.



روح....اكيد هصدقك طبعا الام لو تعبانه وملازمه السرير ديماً في النهايه وجودها امان 



ليلي....والامان راح يا روح.💔



روح....بس هي معاكي وهتفضل جواكي يا ليلي و لازم تحاولي تخرجي من الأنتي فيه و تقفي علي رجلك الحياه مش بتقف ياليلي ولازم نمشي معاها وإلا هتدوس علينا.



ليلي....انتي ازاي كده يا روح؟



روح...كده ازاي؟



ليلي....أزاي قادره تقويني وانتي محتاجه اللي يقويكي 



روح....أيمن كسرني يا ليلي وقلبي جواه وجع كبير بس كمان ولادي وراجح ملهمش ذنب يمكن هما كمان اتوجعوا زيي بس اكيد محتاجني معاهم كلهم عندي كانوا في كفه واحده مش معني ان الكفه دي ينقص منها واحد اوقع الكل من علي الميزان لازم أعدل يا ليلي ومينفعش وجعي علي اللي راح يجي علي اللي لسه معايا.



ليلي....معاكي حق بس انتي أم.



روح...وعشان انا أم لازم أكمل عشان ولادي يا ليلي وده عمره ما هيقلل الوجع اللي جوايا بس مضطره اكمل بالوجع ده.



عارفه يا ليلي عمري ما تخيلت الموقف ده ابداً ولادي كلهم عندي كانوا النور والحياه بالنسبالي فكره ان في واحد منهم يفارقني زي فكره ان روحي تتسحب مني أختبار صعب اتمني اقدر اعديه بالصبر .




        
          
                
ليلي.....هتعديه يا روح عشان انتي قويه وعشان انتي عمرك ما فكرتي في نفسك اللي جواه كل الحب ده ياروح ربنا مش بيتخلي عنه ابداً



روح....انتي كمان يا ليلي لازم يا حبيبتي تعدي اللي راح يا ليلي مش هيرجع واحنا لازم نكمل شوفي حياتك يا حبيبتي لو مامتك عايشه كانت قالتلك كده بنفسها.



ليلي....هي ياما قالتلي كده وهي عايشه فعلاً



روح...بالظبط انتي وقفتي كل حاجه عشانها السنين اللي تعبت فيها كنتي تحت رجلها و مستغنيه عن كل حاجه عشان بس تبقي جمبها كفايه يا ليلي العمر اللي راح انا عارفه ان ده مش وقته خالص اني اقول الكلام ده بس جه الوقت اللي تبقي مع داوود عارفه انه لسه صعب بس علي الاقل تكون هي دي اول خطوه ليكي الفتره الجايه مبقاش ينفع تكوني لوحدك.



بصتلها ليلي وسكتت و سرحت في كلامها 💔



..................



الموقف الوحيد اللي خرجهم شويه من حالة الحزن هو عمليه جلال لكن الحزن اللي جواهم كان زي ما هو بيحاولوا يتخطوا علي قد ما يقدروا.



فرح كانت اول مره تحس انها لوحدها اغلب الوقت البيت حزين كل واحد في دنيا تانيه روح وراجح ملامح الحزن مرسومه علي وشهم اخواتها كل واحد فيهم عنده مشكله او حاجه بيفكر فيها



اما هي فا ضايعه من قبل حتي ما ايمن يتوفي ملحقتش تفوق من صدمه أمير وحبها ليه من طرف واحد ولا لحقت تفوق من لحظه صدامها مع زيد وجه ايمن كمل عليها واختفاء الكل من حواليها مره واحده خلاها دخلت في حاله غريبه ديماً لوحدها ديماً حزينه وبتعيط ديماً قافله علي نفسها وعامله انها نايمه.



كل مشاعرها كانت متلغبطه وافكارها كانت متخبطه.



قررت فرح تخرج من حالتها النفسيه دي بأي شكل وهي مش واعيه اصلاً هي بتعمل ايه.



لبست فرح ونزلت مكانش في حد غير روح وفيروز.



زهره وجنه وصبا كل واحده فيهم كانت في اوضتها.
حتي جلال كان في اوضته.



روح....انتي خارجه يا فرح.



فرح...بحزن ايوه يا مامي شويه وهرجع.



روح....راحه فين الوقت يا حبييتي الساعه 9 شويه وبابي واخواتك هيرجهوا.



فرح....مش هتأخر يا مامي دي واحده صحبتي تعبت شويه وهروح اطمن عليها.



روح....طيب هتروحي لوحدك أزاي ده السواق مش بره



فرح....هشوف حد من الجارد بره يجي معايا او هاخد اوبر 



فيروز.....طيب لو عايزه عربيتي. خديها هي بره



روح....لا تسوق هي لا مش هطمن عليها 



فرح....انا مش عايزه اسوق اصلاً تعبانه خليني اشوف الجارد



روح...طيب متتأخريش ممكن




        
          
                
فرح...حاضر يا مامي يلا باي.



روح....باي يا حبيبتي.



خرجت فرح وكانت حابه تكون لوحدها طلبت أوبر ووقفت دقايق بره واول ما العربيه وصلت ركبت ومشيت.



...........



فيروز....هي فرح مالها حساها مش طبيعيه.



سكتت روح وفضلت باصه علي باب القصر وسرحت.



فيروز...مامي أنتي مش معايا.



روح....هاا معاكي يا حبيبتي بتقولي ايه؟



فيروز...بقولك فرح مالها؟



روح....ولا حاجه أكيد مضايقه عشان صاحبتها وأكيد طبعاً هي زينا كلنا مش قادره تتخطي اللي حصل.



فيروز....بحزن عندك.



روح....المهم تقومي يلا حضري نفسك عشان هتمشي مع حسام لما يجي انهارده.



فيروز....انتي زهقتي مني ولا ايه؟



روح...مقدرش يا حبيبتي انتوا لمتكم جمبي بالدنيا بس كمان جوزك يا حبيبتي ملهوش ذنب تسيبيه كل ده وهو عمره ما هيطلب منك ترجعي عشان الوضع اللي احنا في فا مينفعش بقي نبقي مبنحسش كده قومي ياحبيتي يلا جهزي نفسك عشان حسام يفرح.



فيروز....حاضر يا مامي بس لنا مكنتش عايزه اسيبك 



روح...وانتي هتسبينس لوحدي يعني ما كلهم معايا وبعدين عدي شويه كده وتعالي تاني.



فيروز....ماشي ياست مامي انتي تؤمرى هقوم انا اجهز نفسي لحد ما يجي.



روح...قومي يا حبيبه مامي.



قامت فيروز وفضلت روح لوحدها سرحانه مصدقتش فرح لأنها بتعرف ولادها من عينهم.



مسكت روح الموبايل شويه وسرحت وبعدين عرفت تتصل بمين.



روح....ألووو.



أمير....أيوه ياروح عامله ايه يا حبيبتي.



روح...بخير يا قلب روح أنت لوحدك ولا معاك حد.



أمير....بأستغراب لا يا حبيبتي انا لوحدي في حاجه ولا ايه؟



روح....خلصت شغل؟



أمير....اه في ايه ياروح قلقتيني.



روح....فرح خرجت من شويه يا أمير قالت انها راحت تزور واحده صحبتها تعبانه.



امير....طيب فين المشكله.



روح....مش عارفه بس قلبي بيقولي انها مش راحه لصاحبتها وشكلها مش طبيعي خالص 



أمير....مش طبيعي أزاي طيب مين وصلها.



روح....تقريباً خدت أوبر 



أمير....طيب اكلمها اشوفها فين واعدي عليها اخدها وانا جاي انا خرجت من الشركه وعندي مشوار سريع كده وهرجع.




        
          
                
روح....مش عارفه والله يا امير انا كلمتك ليه اصلا ومش عيزاها تضايق اني كلمتك لا تفكر اني مش مصدقاها.



أمير....هستني شويه وبعدين هكلمها كأني منت بطمن علي جلال وبشوفه لو محتاج حاجه وسألتك عنها متقلقيش ياروح هجيبها انا بطريقتي.



روح....انا مرضتش اكلم حد من اخواتها عشان ميقلقوش وعشان لو عندهم شغل وعارفه ان انت وجلال قريبين منها بس زي ما انت شايف جلال لسه تعبان.



امير....يا حبيبتي انا موجود اي وقت متحمليش هم واكيد يعني فرح مش بتكدب عليكي انتي اللي علي طول قلقانه كده ياروح.



روح....المهم خلي بالك عليها عشان خاطري.



امير...حاضر يا حبيبتي هطمنك.



روح...ماشي يا حبيبي سلام.



أمير....سلام.



..........



بعد وقت بسيط وصلت فرح لمكان بين النايت كلاپ والكافيه
بيسهر فيه شباب كتير من طبقات المجتمع الراقي أغاني ورقص و بيقدم مشروبات كحوليه.



كانت اول مره تروح المكان ده ليها صحاب كتير بيروحوا فيه بس عمرها ما راحت معاهم ولا عمرها خرجت في اماكن شبه دي 
الضغط النفسي اللي كانت بتمر بيه و الجو العام اللي كان في القصر وبعدهم عنها تعبوها اكتر ومكانتش عارفه هي بتعمل ايه لا فكرت اللي بتعمله ده صح ولا غلط كل اللي فكرت فيه انها تطلع من اللي هي فيه ده بأي طريقه.



ولسوء حظها كان سهران واحد من صحاب أمير مع ناس يعرفهم.



قربت فرح من البار قعدت علي الكرسي وطلبت عصير.



رن موبايل أمير في الوقت دي.



أمير....ايه يا أتش.



هشام....ايه الاخبار مختفي ليه.



امير...مانت عارف الظروف اللي احنا فيها.



هشام....بأرتباك طيب انا كنت عايزك تيجي شويه في دومينور



امير....دومينور ايه الوقت مينفعش خالص الايام دي وانا مش فايق.



هشام....عارف ياصاحبي انا مش عايزك تسهر بس ..



امير....امال في ايه.



هشام....لما تيجي هتعرف.



أمير....ما تنجز يا هشام ايه الالغاز دي.



هشام....من خمس دقايق كده اتفاجئت ببنت عمك داخله المكان هنا.



أمير....بنت عمي مين انت شارب ايه يالا 



هشام....والله ماشارب بنت عمك فرح 



امير...😳انت عبيط يا هشام وهي فرح بتخرج في الاماكن دي اصلا.



هشام....ماهو عشان كده انا كلمتك يا أمير.



امير.....هشام انت بتتكلم جد.




        
          
                
هشام...والله العظيم تحب اصورهالك لو مش مصدقني عموما هي هنا ولوحدها علي فكره وشكلها مضايقه جداً



امير....طب اقفل اقفل يا هشام انا جاي حالاً



هشام....ماشي هستناك.



امير....هشاااام عينك عليها و أوعي حد يضايقها.



هشام....متقلقش يا امير يلا مستنيك سلام.



امير.....سلام.



...........



عدي حوالي نص ساعه وصل امير كان سايق بسرعه افتكر كلام روح بس متخيلش انها فعلاً طلعت بتكدب ويوم ما تكدب تروح مكان زي ده.



دخل أمير وهو بيفكر لما يشوفها يعمل أيه لمحه من بعيد هشام راح عليه بسرعه.



هشام...امييير



قرب منه امير...هي فين.



هشام....قاعده عالبار من وقت ما جات متحركتش بهدوء يا صاحبي ماشي.



أمير...ماشي يا هشام روح انت 



هشام....تمام انا قريب منك لو احتاجتني.



بص من بعيد امير و لمحها كان بيتمني تطلع شبهها ولا انها تيجي المكان ده 



قرب امير عليها بخطوات غاضبه.
كانت فرح قاعده ومش باصه اصلا علي المكان ضهرها للرقص ولكل الشباب وسرحان.



امير....قومي معايا.



بصت فرح علي الصوت واول ما لمحت امير اتصدمت😳 امير



امير....قومي يافرح قبل ما عمي واخواتك يرجعوا ويعرفوا انتي كنتي فين



فرح....انت عرفت مكاني ازاي؟



امير....انتي سمعتيني صح؟😠



فرح....بصتله واتجمعت في عينها الدموع انا مش عايزه اروح



امير بغضب خبط بضهر ايده علي كف ايدها انا قولت يلاااااا😡



مسكها أمير من ايدها مسكت فرح شنطتها والچاكت بتاعها وكانت ماشيه بتتكعبل وراه وهو مش مهتم ماشي بيها عايز يطلع بسرعه قبل ما حد يلمحها



فرح...امير براحه...امير استني انا هقع



مردش عليها وفضلت هي تكلمه وتحاول توقفه مسألش فيها



خرج أمير وقرب من العربيه فتح الباب ومسكها من كتفها عشان يدخلها بعدت فرح ايده عنها بغضب..



فرح....ممكن تبعد عني خالص جاررني وراك ولا كأنك جارر وراك
حيوانه وبكلمك مش بترد😠



أمير...بغضب بصلها انتي كمان ليكي عين تنطقي انا مش عايز اسمع صوتك يا فرح و تخرسي خالص لحد ما نروح وإلا قسماً بآيات الله هعرف عمي واخواتك انتي كنتي فين😡 اركبييييييي



أرتجفت فرح من صوته ولأول مره تخاف منه ركبت فرح من غير ولا كلمه.



راح امير علي الكرسي بتاعه دور العربيه ومشي بسرعه من المكان.




        
          
                
طول الطريق بتبصله بطرف عينها منكمشه علي نفسها ودموعها نازله🥺



صوت عياطها كان مضايقه أكتر 



فرمل امير العربيه بغضب إطارات العربيه عملت صوت قوي في الاسفلت



بصلها بغضب 😡 وبصتله فرح بخوف وهي دموعها نازله.



أمير....عملتي كده ليه يافرح ؟
ايه اللي وداكي المكان ده؟ وايه القرف اللي انتي لبساه ده😡 



انتي عارفه اخواتك لو عرفوا هيعملوا فيكي ايه عارفه عمي وروح لو عرفوا اللي انتي عملتيه ده هيجرالهم ايه طب بلاش كل ده من امته وانتي مش بتحسي يافرح ده اخوكي لسه دمه مبردش تقومي تخرجي وتروحي مكان زي ده أفرضي حد صورك هيبقي شكلك وشكلنا ايه ده احنا الشباب معملنهاش واحنا متعودين نخرج تعمليها انتي ما تنطقييييي



فرح....بدموع 🥺 أمير من فضلك وطي صوتك عشان خاطري وبلاش طريقتك دي



امير....طريقتي مش عجباكي واللي عملتيه هو اللي عاجبك صح طيب مخوفتيش حد يتعرضلك الكل شارب ومش واعي لنفسه انا لولا صاحبي كلمني مكنتش هاجي ولما جيت لاخر لحظه مكنتش مصدق عملتي كده ليه يا فرح



فرح.....عشان تعبانه يا أميررررر تعبانه ومحدش حاسس بيا.



أمير....لا والله وانتي حسيتي بمين يا فرح دي امك لو عرفت هيجرالها حاجه مش كفايه انها بتحاول تكون كويسه وهي ابنها لسه ميت وبتحاول تكون كويسه عشان خاطرنا كلنا.



فرح.....انا كمان تعبانه البيت كئيب كل واحد قاعد لوحده حاله الحزن اللي في القصر متطاقش موت ايمن اللي حصل فجأه اخواتي كل واحد فيهم ديماً سرحان ولو فكروا يتكلموا بيتكلموا يا فالشغل يا بيتكلموا بصوت واطي في حاجه مش عايزين حد يعرفها 



مامي اه بتحاول تكون كويسه بس بردوا اللي حصل خلاها بعيد 



وفجأه حسيت اني بقيت لوحدي🥺💔 حتي انت و جلال وجنه مبقتوش معايا.



امير....فرح انتي بتحاولي تبرري ايه اللي حصل لايمن وحاله الحزن اللي بتتكلمي عليها دي كلنا عايشين فيها مش لوحدك 



فرح....بغضب ودموع لااااا لوحدي لوحدي يا امير يوسف ومراد مشغولين بالبنات اللي حكوا عنهم زيد ديماً مشغول مع نادر وسالم وكأن في بينهم اسرار قاسم مع زهره جنه في اوضتها بتتكلم مع صحابها طول الوقت صبا في دنيا تانيه جلال وتعبان ياسين مع نفسه يا فالشغل يا قاعد شويه مع جلال يا قافل علي نفسه وبيتكلم داوود مشغول مع ليلي انت مشغول مع اصحابك وحبيبتك💔



كلكم يا أمير عندكم بديل 🥺 يخرجكم من اللي انتوا فيه عندكم حاجه تشغلكم تفكروا فيها بس انا حياتي فاضيه مفيهاش حد 



قلبي واجعني حتي من قبل ايمن ما يموت ومحدش حاسس بيا💔



كنت بحاول اتخطي الوجع ده واتقلم معاه بس اللي حصل لأيمن زود الوجع مخففهوش🥺💔




        
          
                
أمير....بنبره اهدي يا فرح كلنا معاكي انتي محاولتيش تتكلمي مع حد عشان يسمعك وبعدين لما انتي شايله كل ده جواكي مجتيش تتكلمي معايا ليه اكيد كنت هسمعك احنا طول عمرنا قريبين من بعض انا وانتي وجلال ومخراً جنه لما كبرت شويه انتي عارفه غلاوتك عندي انا اخوكي يا فرح.



فرح...بوجع انت مش اخويااااااا💔 



بصلها امير بصدمه عارف اللي جواها بس مش قادر يتكلم لسانه اتلجم.



فرح....أخواتي نفسهم مشغولين عني تفتكر لو جيت قولتلك اني محتاجه اتكلم معاك هتديني شويه من وقتك ولا هتوفر وقتك ده لصحابك ولفاطيما🥺
فاكر يا امير قبل وفاة ايمن كنت شايف اني متغيره معاك انت بالذات قولتلك لا انت بيتهيألك قولتلي اثبتيلي قولتلك ازاي قولتلي نخرج انا وانتي وجلال وجنه يوم اجازتي مكدبش عليك فرحت انت عايز تخليني مبسوطه بس بعدها جات الاجازه وانت خرجت مع صحابك كالعاده ونسيتني.🥺



امير....بحزن انتي مجربتيش يافرح تفتحي قلبك ليا عشان تحكمي عليا ويمكن معاكي حق في موضوع الخروجه دي يمكن اتلخمت نسيت بس مقصدتش اني انساكي والله و أوعي تفكري يا فرح ان صحابي وفاطيما اهم منك



بصتله فرح وهي دموعها نازله🥺



مش دي الحقيقه💔



امير....لا يافرح مش دي الحقيقه فرح انا لما عرفت انك في المكان ده اتجننت لقيت صاحبي بيكلمني لما شافك وقالي انك في المكان ده قبلها بثواني. كنت بكلم جلال اطمن عليه وكلمت روح وفي وسط الكلام سالتها عنك قالتلي انك روحتي تزوري صحبتك ومش معاكي سواق قولت اجي واعملهالك مفجأه ونروح سوا
بس اتصدمت من مكالمه صاحبي واتصدمت اكتر لما شوفتك قاعده علي البار و لمحتك قالعه الچاكت كنت هتجنن.



بصتله فرح بوجع🥺 انا اسفه يا أمير اني ضايقتك أسفه اني روحت للمكان ده اسفه علي كل حاجه بس انا مقصدتش 💔



أمير....وانا مش بقولك كده تتأسفي يافرح ولو ياستي في حد المفروض يتأسف فاهو انا عشان مكنتش معاكي في وجعك ده عموماً يافرح حصل خير انسي كل ده وعشان كلامنا يبقي واحد قدامهم في البيت انا جيت خدتك لما عرفت من روح انك لوحدك ماشي.



هزت فرح راسها بوجع ودموعها نازله.



أمير....بطلي عياط بقي عشان خاطري و أوعدك يافرح بعد انهارده عمري ما هبعد عنك ابداً ومفيش حاجه ممكن تبعدني عنك غير الشغل ولو هحطك انتي في كفه وصحابي وفاطيما في كفه اتأكدي ان الميزان هيكون لصالحك انتي



بصتله فرح بنظراتها كلها كانت عشق مخلوط بوجع مكتوم🥺



مقدرش أمير يتخطي النظرات دي ابداً صعبت عليه و أتوجع عشانها مكانش قدامه بديل غير انه يشدها من دراعها لحضنه💔



فضلت فرح تعيط كتير بوجع🥺 وهي ماسكه في قميصه جامد
حضنه هو الامنيه المستحيله بالنسبالها أتمنت اللحظه دي متنتهيش ابداً




        
          
                
أمير....بهدوء رفع وشها ليه وبصلها 
بأبتسامه حزن عارفه لو دموعك بهدلت هدومي هعلقك🤨



ابتسمت فرح من وسط دموعها قرب امير شفايفه باس راسها بهدوء
غمضت فرح عينها في اللحظه دي وكأنها طايره مع لمست شفايفه 



بعد امير عنها ومسح دموعها بهدوء بلاش عياط بقي اتفقنا



هزت فرح راسها وأبتسمت بهدوء



دور أمير العربيه وطلع علي القصر.



بعد وقت مش طويل وصل أمير وكان راجح و الشباب وصله قبله بشويه.



دخل امير السلام عليكم



الجميع...عليكم السلام



لمح زيد فرح بصدمه حس ان عفاريت الدنيا اتنطتت في وشه كان فاكر ان فرح فوق.



راجح...فرح انتي كنتي بره يا حبيبتي.



زيد....بغضب حاول يداريه انتي كنتي فين؟



فرح...بأرتباك من نظرات زيد ااا انا كنت عند صاحبتي



زيد....الوقت ليه ومين صاحبتك دي ومقولتيش ليه



فرح...اا انا قولت لمامي وروحت ازور صاحبتي عشان عرفت بالصدفه انها كانت تعبانه وفي المستشفي .



روح...اه قالتلي وكنت بكلم امير قولتله لو ينفع يعدي عليها عشان مش معاها عربيه.



امير...اه روح فعلاً كلمتني وقالتلي ان مش معاها سواق خلصت مشواري وروحت جبتها وجينا.



زيد....وصاحبتك دي مكانش ينفع تروحلها بدري شويه 



فرح....انا عرفت متأخر وبعدين انا متأخرتش عندها.



امير...فعلاً انا كلمتها قالتلي انها يادوب لسه واصله كنت خلصت مشواري وروحت فضلت واقفلها تحت شويه عشان تلحق تقعد معاها.



راجح...ماشي يا حبيبتي 



زيد....مره تانيه لما تحبي تروحي في مكان عرفيني وانا اوصلك او ابعتلك السواق عشان متروحيش لوحدك بعد كده.



فرح... حح حاضر.



روح...هشان تغير الكلام ابتسمت يلا بقي اطلعوا غيروا عشان نتعشي.



مراد بصوت واطي....براحه شويه عالبت صرعتها.



زيد...بأبتسامه بيحاول يداري غضبه وانا قولت ايه غلط انا خايف عليها.



مراد...لا يا اخويا متخافش قال وبنقول علي ياسين أبو لهب يجوا يشوفوا الاشكيف اللي جمبي😒



زيد...خليك في حالك انت🤨



مراد...كب يلا يا اخويا اطلع قدامي.



طلعوا كلهم وفضلت روح واقفه



روح...امير.



امير...ايوه ياروح




        
          
                
بصت روح عليهم لحد ما طلعوا وبصت لأمير.



روح.....فرح كانت فين يا امير



امير...بابتسامه بردوا ما انتي عارفه ياروح مش انتي اللي مكلماني بنفسك وقولتيلي...



قاطعته روح امير انا اه قولتلك انها راحت تزور صحبتها بس كمان قولتلك اني مش مطمنه فرح كانت فين يا امير؟



بصلها امير واتنهد هقولك يا روح بس حتي فرح متعرفش اني قولتلك.



روح....وانا من امته بقول حاجه بتقولهالي.



أمير....لما قفلتي معايا استنيت شويه عشان اكلم فرح لقيت هشام صاحبي بيكلمني وبدأ أمير يحكيلها كل حاجه حصلت وكل اللي فرح قالتهوله .



روح...بصدمه مستحيل فرح تعمل كده مستحيل تروح مكان زي ده دي عمرها ما عملتها ازاي قدرت تعمل كده فيا🥺



امير...بتنهيده رووووح انا قولتلك عشان بصراحه مكنتش عايز أخبي عليكي وعشان تبقي جمب فرح هي بجد تعبانه.



روح....وهو انا مش جمبها انا طول الوقت جمب الكل و بحاول اكون بخير عشانكم كلكم.



أمير....عارف يا روح من غير ما تقولي عارف انك اكتر حد موجوع علي فراق ايمن عارف انك بتحاولي تكوني قويه وتحتوي الكل بس كمان لازم تعرفي ان كل واحد فينا ليه رد فعل مختلف في تعبيره عن حزنه ووجعه وده كان رد فعلها هو ده اللي عقلها وداها ليه فكرت انها لما تروح مكان زي ده هتفك وتبقي تمام مش هنحاسبها علي رد فعلها ياروح 



روح...انا مش بحاسبها ولا زعلانه منها بس مش متخيله انها تروح مكان زي ده وهي عمرها ماعملتها 
عارفه ان يمكن يكون ده رد فعلها بس كان في اكتر من حاجه تعبر بيها غير كده.



أمير....وده اللي حصل ياروح هنعمل ايه روح عشان خاطري خليكي جمب فرح في الوقت ده بالذات متسيبيهاش.



روح....هو انا ليه حاسه من كلامك ان في حاجه تانيه انت عارفها ومش عايز تقولها



امير...بارتباك ااا لا مفيش بس.



روح...بس ايه امير عشان خاطري قولي وانا والله ما هقولها انت عارفني كويس.



بصلها امير بحزن روح انا محتاج اتكلم معاكي اوي يمكن اللي هقوله ده يضايقك مني وخوفك علي فرح يغير نظرتك ليا.



روح....امير انت كده بتقلقني في ايه ولازم تعرف اني عمري ما هضايقك منك ولا عمر نظرتي فيك هتتغير انت ابني يا امير.



أمير....وانا هقولك يا روح وهتكلم معاكي بصفتي ابنك روح انا عمري في حياتي ما اعتبرتك مرات عمي انا من يوم ما فتحت عيني علي الدنيا وبشوفك امي عمري في حياتي ما فكرت في امي عمرها ما وحشتني عمري ما حسيت اني عايز اشوفها وجودك في حياتي ياروح كان مكفيني طاقه الحب والحنان اللي اديتهالي تكفي الدنيا بحالها 




        
          
                
روح....وانت فعلاً ابني يا أمير أبني اللي مخلفتهوش انا خدتك من مراد وانت لسه بيبي كان جلال وفرح لسه صغيرين كنتوا نفس السن تقريباً عمري ما فرقت بينكم عمري ما حسيت انك مش ابني مراد طول الوقت كان مشغول في الشغل والسفر وانت كنت في حضني طول عمري شايفه اني عندي 11 ابن مش عشره.



أمير.....عارف يا روح ولو في حد ليه فضل في الدنيا دي بعد ربنا عشان اوصل للي انا فيه وابقي بنس ادم كامل مش حاسس بنقص ولا فاقد حنان الام هيبقي انتي ياروح.
بصلها امير بحزن روح انا هقولك بس عشان خاطري بعد ما تسمعي مني الكلام ده متضايقيش مني ولا خوفك علي فرح يخوفك مني🥺



روح....في ايه يا امير🥺



امير....بتنهيده وجع روح🥺 فرح بتحبني💔



روح...بابتسامه وجع عارفه يا امير💔



بصلها امير بصدمه عارفه!!



روح....مش قولتلك اني عارفه كل واحد فيكم شايل ايه وبيفكر ازاي واني حفظاكم اكتر من نفسكم.



امير...بحزن صدقيني انا مكنتش اعرف مراد اللي لفت نظري مكنتش مصدق بس مع الوقت ركزت وشوفت تصرفات فرح في الوقت اللي كانت بتبقي مبسوطه وبتضحك من قلبها بمجرد ما تيجي سيره فاطيما او تسمعني بكلمها تتحول من شخص مليان طاقه لشخص حزن الدنيا ماليه.



انا مقصدتش يا روح اخليها تتوجع مقصدتش اخليها تحبني مقصدتش أوجعها بحبي لفاطيما
مش بايدي والله💔



روح...بحزن طبطبت علي خده عارفه يا أمير لا حبها ليك كان بأيدها ولا حبك لفاطيما بأيدك القلب مفيش عليه سلطان يا حبيبي دي مشاعر بنحس بيها غصب عننا.



أمير....بس انا موجوع يا روح و مضايق عشان فرح مش عارف أعمل أيه مش عايز أشوفها كده 
مش متقبل فكره ان الوجع اللي هي فيه ده بسببي مضايق من نفسي اوي اني محستش بيها وبحبها مراد لما كلمني اول مره قاللي فيها كان مضايق عشان فرح اوي وكأنه بيتهمني انتي كمان ياروح كنتي عارفه بحبها.



روح....بس انا متهمتكش يا امير.



امير....عارف ياروح بس كفايه ان انتوا تبقوا حاسين بفرح وانا اللي طول الوقت معاها وقريب منها محستش بيها.



روح....أمير يا حبيبي بلاش تيجي علي نفسك اوي كده في حاجه مش بأيدك.



أمير....بوجع بصلها🥺 بس انا في حاجه جوايا غريبه عايز أعترفلك بيها ومش عايزك تفهميني غلط ولا عايزك تفكري اني ممكن في يوم ألعب بمشاعر فرح ياروح.



روح...مسكت أيده  و أبتسمتله بأبتسامه حب أيه هي يا قلبي.



أمير....روح انا كنت سايق زي المجنون لماعرفت انها هناك و لما روحت و شوفت فرح في المكان ده و لقيتها قاعده علي البار قالعه الچاكت و الشباب حواليها في كل مكان أنا غيرت عليها بجد بس الغيره اللي كانت جوايا ياروح مش غيرتي علي اختي اللي أتربيت معاها ولا غيرتي علي بنت عمي 🥺 انا حسيت اني غيرت علي حبيبتي.




        
          
                
بصتله روح وهي دموعها نازله و مبتسمه ولسه ايدها ماسكه ايده



أمير....أول مره أحس الأحساس ده ياروح من ناحيه فرح بس الغريب واللي انا مش فاهمه وقت ما حسيت بحاجه غريبه فاطيما جات في عيني معرفش وقتها حصلي ايه حسيت اني اضايقت عشانها هي كمان حسيت اني بجرحها وبخونها وغصب عني اتعمدت اني اقول لفرح انها اختي عشان أفوق نفسي أزاي 🥺ازاي يبقي جوايا شعور بالحب لأتنين 



قولي حاجه ياروح قوليلي انك غلطان قوليلي مفيش حد بيحب اتنين بس متسكتيش و متخلنيش أحس أنك خايفه مني علي فرح والله ياروح انا عمري في حياتي ما هعشم فرح بحاجه غير لو انا حاسسها بصدق من جوايا انا بس عايزك تتكلمي وتنصحي أبنك باللي المفروض يعمله انسي اني امير اللي بتحبه بنتك ياروح💔🥺



أبتسمت روح بحب مسحت دموعها و حضنته من قلبها❣️



روح....انا فخوره بيك يا أمير وده بجد مش كلام وخلاص اللي يقدر يكون متصالح مع نفسه بالشكل ده واللي يخاف علي مشاعر البنت اللي بتحبه كده يبقي راجل و لازم اكون فخوره بيك عشان تربيتي ما راحتش علي الفاضي والاهم من كل ده انك فتحتلي قلبك و نسيت خالص أنك بتتكلم مع ام فرح وأتكلمت مع أمك انت❣️



أمير....ماكانش ينفع اتكلم معاكي وانا شايفك ام فرح لاني مكنتش هقدر اطلع اللي حسيت بيه واللي واضح انه جوايا من فتره والموقف بتاع انهارده خلاني اظهره كان لازم اتكلم مع امي وانا مرتاح كان ضروري افتحلك قلبي عشان تطمني علي فرح اني عمري ما هلعب بيها



روح....وانا واثقه فيك أمير بس لازم تعرف ان مفيش حد بيحب اتنين ويمكن شعور فرح من ناحيتك خلاك تحس كده او يمكن صعبت عليك 



امير....صدقيني يا روح سألت نفسي السؤال ده بس إجابتي كانت لأ مستحيل الغيره اللي غيرتها علي فرح تكون غيره اخ لأخته صدقيني🥺



روح...بحب هقولك انا كمان حاجه يا امير مينفعش اقولها اصلاً بس عشان انت ابني لازم اقولهالك



أمير...قولي.



روح....انا لو هتمني لبنتي حد يحبها ويخاف عليها ويكون زوج ليها في المستقبل مش هتمني غيرك يا أمير يمكن لما حسيت بفرح وبحبها ليك من جوايا كنت مبسوطه بس مع الوقت لما كنت بشوفك بتعاملها علي انها اختك قلبي وجعني عشانها بس مزعلتش منك لانه مش بأيدك لكن بعد كلامك صدقني لو بأيدي اختار لفرح مش هختار غيرك بس كمان انا عارفه انك بتحب فاطيما و فاطيما بتحبك ومهما كان مقدرش اجي علي قلب بنت عشان خاطر بنتي لان في النهايه هي زيها عشان كده يا أمير نصيحه من أم بتحبك من قلبها اقعد مع نفسك وخد وقتك كله سوف انت عايز ايه وحابب تكمل مع مين ولازم تعرف لو اختارت فاطيما انا اول واحده هكون جمبك عشان انت ابني وفرح يمكن تتوجع بس مع الوقت هتنسي  



امير....ومش هتزعلي مني وانتي شيفاها بتتوجع🥺



روح...وقفتك قدامي وانت بتتكلم بصدق طالع من قلبك اعترافك ليا باللغبطه اللي حصلت جواك رغم انك عارف انك بتكلمني عن بنتي دي عندي بالدنيا انت كان ممكن تكدب كان ممكن تحب نفسك اكتر وتلعب علي فرح. بس انت معملتش كده فا مهما كان اختيارك مستحيل أزعل منك ابداً❣️



أمير....روح انا بحبك اوي🥺❣️



روح....وانا بحبك اكتر ❣️



أمير...لو احتجت اتكلم معاكي تاني اجيلك ياروح ؟



روح....طبعاًااا وبسرعه كمان من غير تفكير أنت بتسأل ياعبيط
أي وقت تحب تتكلم انا موجوده اي شعور يتجدد شعور يتغير انا موجوده و هسمعك فاهم؟



أمير....بحب ابتسم طب هاتي حضن بقي🥺❣️



روح...تعالي ياروح قلبي❣️



جه في الوقت ده حسام.



حسام...يابختك يا عم أمير



روح...بابتسامه حسام 🙈



أمير....ياساتر هو انت واخوك علي طول بتنطوا فجأه كده 😒



حسام...العصفوره قالتلي ان في احضان بتتوزع قلت اجي اخد حضن❣️



حضنته روح وسلمت عليه وهي بتضحك ودخلوا مع بعض
جوه دقايق والكل نزل اتعشوا مع بعض



وبعد وقت بسيط مشيت فيروز مع حسام.


 

  
google-playkhamsatmostaqltradent