Ads by Google X

رواية احفاد الطوبجي(1) الفصل الثاني و الاربعون 42 - بقلم اميرة اسامه

الصفحة الرئيسية

      

رواية احفاد الطوبجي(1) الفصل الثاني و الاربعون 42 - بقلم اميرة اسامه

 

............



حس زيد بحركه غريبه بره ولمح خيال في الجنينه بيجري و بيتحرك وأول حد جه في باله المعداوي وابنه🙄



خرج زيد بكل هدوء من المطبخ وراح علي مكتبه طلع من الدرج مسـ ـدس وراح براحه ناحيه شباك خلفي نط منه بكل خفه و مرونه وهو بيتوعد من جواه للي اقتـ حم الڤيلا😡🔪



فضل يمشي براحه حوالين الجنينه لحد ما حس بحركه في الجنب اليمين مشي بهدوء ومره واحده طلع وهو مصوب المسـ ـدس قدامه 



كانت صبا في الوقت ده مدياله ضهرها و مقربه راسها من الشباك وضامه ايدها الاتنين عشان الرؤيه تكون واضحه اكتر



اول ما شاف زيد ان اللي واقفه بنت اتصـ ـدم متخيلش ابداً انها صبا لانها في العاده بتهرب منه اكيد مش هتيجي بنفسها عنده



مشي بهدوء علي اطراف رجله وفجأه حط المسـ ـدس في راسها



لفت صبا بسرعه وهي بتصـ ـرخ



صبا....😳😫عاااااااا



زيد...بصـ ـدمه صبا😳 عـ ـض علي شفايفه وقرب منها وهو بيجز علي سنانه
انتي بتعملي ايه هنا😡



حطت صبا ايدها علي قلبها و سندت علي الحيطه وبصتله مش عارفه ترد 



زيد....أنطقي ايه اللي جابك هنا



صبا....شاورتله بأيدها بمعني استني😫



زيد....انا هفضل واقف كتير كده؟



صبا....حرام عليك وقفت قلبي



زيد...وهو رافع حاجبه🤨 لا ياشيخه انا اللي وقفت قلبك بردوا



صبا....بأرتباك مكانتش عارفه تقول ايه ولا تبرر وجودها هنا ازاي مستحيل تقوله جايه اقفشك عشان أمسك عليك سر 😂🙈



صبا....  اا هه هو في حد يخض حد كده.



زيد....😳 انا خضيتك؟



صبا...اه طبعاً وبعدين هو يعني اصل اقصد أنت بتعمل ايه هنا🙄



أبتسم زبد أبتسامه بسيطه وهو بيعض علي شفايفه🤨 انا اللي بعمل ايه هنا سؤال وجيه فعلاً



صبا....اه شوفت جاوب بقي انا عايزه اعرف الوقت انت بتعمل ايه هنا🙄



زيد...🤨ابداً قاعد في بيتي انتي بقي اللي بتعملي هنا ايه.



بصت صبا بطرف عينها علي المسـ ـدس 🙄 هفهمك بس اكيد يعني مش هتفضل حاطت المس ــدس ده في راسي مش أسلوب ده انت قافش حـ ـرامي



زيد....والله لما ألمح خيالك بيتنطط قدامي في الارض زي الفرقعلوز واخرج ألاقيكي بتحاولي تبص من الشباك يبقي قافش حـ ـرامي🤨

          
صبا...لا بقولك أيه احترم نفسك انا مش حرامـ ـيه وبعدين هسـ ـرق ايه يعني 😒🙄



زيد....حلو عرفنا انك مش حرامـ ـيه قوليلي بتعملي ايه هنا في بيتي؟



صبا....بتفكير بيتك صح اه تصدق ان ده بيتك🙆‍♀️



زيد....تخيليييي طلع بيتي هاا بردوا معرفتش جايه ليه



صبا....يعني مش فاهمه يعني انت عايزني اتكلم ازاي وانت حاطت المسـ ـدس لسه في راسي انت ناوي تمـ ـوتني ولا ايه😭



زيد...وأدي أم المسـ ـدس اللي عامل ازمه أهو حط زيد المسـ ـدس في جيبه وبصلها بغيظ🤨 هااا بتعملي ايه هنا.



صبا....هقووووولك



زيد....قووووولي



صبا....مم مش انا كنت معديه هنا بالصدفه قولت ادخل اسلم عليك😁



رفع زيد حاجبه وقرب ايده من كتفها مسكها من هدومها كأنه ماسك حرامي



زيد....لا ياشيخه وانتي ايش عرفك اصلا اني هنا🤨



صبا...🙄ايه الماسكه دي مش اسلوب علي فكره المفروض انك بني ادم متحضر ده بدل ما تقولي اتفضلي😁



ابتسم زيد وبصلها....بتعملي ايه ياصبا هنا؟



صبا.....ما انا قولتلك وبعدين علي فكره بقي انت المفروض ترفد الجاردات اللي عندك دول مش شايفين شغلهم كويس تخيل تخيل اني أجي وملاقيش حد واقف بره 🙄😁



زيد....الجارد انا بعتهم وراء حد كان عندي يعني في شغل 🤨



صبا....ايه ده هي مشيت ااا أقصد هي مين لا يعني اقصد🙈 ازاي اللي جالك ده جاي من غير الجارد بتاعه مش خايف علي نفسه ده تسيب 😒



زيد....معاكي حق ده تسيب وتهريج قوليلي صحيح انتي جايه لوحدك



صبا...اه جايه لوحدي😁



زيد...من غير سواق ولا جارد؟



صبا...لا من غيرهم انت عارف اني مش بحب الحجات دي😎



زيد....اه وده مش تسيب من وجهه نظر حضرتك الخارقه صح🤨



صبا....،🙄🙄 اااا لا ماهو اصل



زيد...بأبتسامه جميله قرب وشه منها اوي خلي صبا اتوترت اكتر



جيتي ليه ياصبا وبلاش لف ودوران🤨



صبا....علي فكره بقي انت موترني انا مش بلف وبدور انت واقف عامل فيها ظابط وانا بخاف لما حد يفضل يسألني كده عارف انت لو بعدت شويه وهديت كده هقولك كل حاجه.



رفع زيد أيده الاتنين فوق ورجع خطوه



زيد...حلو كده؟!



صبا....انت عارف لو رجعت خطوه ولا اتنين كمان هيبقي كده تمام واقدر اجري 🙄😁 اقصد اقدر اقف علي رجلي اللي سابت من الخضه.




        
          
                
زيد....تمام كده حلو؟



صبا....زي الفل 🙄ولسه صبا هتجرى وقف بسرعه قدامها خبـ ـطت في صدره 😳😳



أبتسم زيد ولف ايده علي ضهرها وبصلها وهو مقرب وشه منها اوي



زيد....هو انتي فاكره انك ممكن تهربي مني بسهوله قبل ما اعرف انتي جايه هنا ليه.



صبا...بصوت ضعيف ونفسها رايح ما انا قولتلك اني كنت معديه بالصدفه وووو



زيد....اولا اول واخر مره تخرجي من غير جارد عايزه تسوقي براحتك بس متبقيش لوحدك ثانيا بردوا هسأل نفس السؤال جايه ليه يا صبا.



صبا....ااا طيب مش هجري خلاص والله بس ممكن تبعد انا مش قادره اتنفس وووو



زيد....بأبتسامه حاضر هبعد كده تمام🤨



صبا....علي فكره بقي انت قليل الذوق🙄



زيد...🤨



صبا...لا من غير ما تبصلي كده بس يعني انا جايه بيتك المفروض تقولي حتي اتفضلي



زيد....بس كده ده انتي تتفضلي وكمان تشربي حاجه ولا ايه.



صبا....وهي بتكلم نفسها لكن بصوت عالي ياريت والله حتي لو مايه بس نشفت ريقي ربنا ينتـ ـقم منك😫



زيد...بتقولي حاجه🤨



صبا....بقولك عايزه اشرب ربنا يكرمك🙄



زيد...😂ماشي اتفضلي مشي زيد كام خطوه وهي بتحاول تفرد طولها وتمشي وراه.



صبا.....الله يخربيتـ ـك يا زيد الكـ ـلب.



وقف زيد وبصلها قولتي ايه🤨



صبا...اااا🙄 بقول بيتك حلو بس محتاج كلـ ـب 😁 كلـ ـب حراسه يعني.



زيد....والله 🤨فكره حلوه هفكر فيها امشي قدامي يلا😒



دخلها زيد وبعدين دخل وقفل الباب.



بصتله صبا بسرعه🙄😳 انت بتقفل الباب ليه 



زيد....وهو بيعض علي شفايفه وأدي الباب أتفتح كده حلو😒



صبا....اه تمام🙄



دخلت صبا قعدت علي كرسي البار بتاع المطبخ ودخل زيد جاب صنيه وحط عليها كاس و حطلها فيه عصير مانجا وبعدين حطلها كوبايه مايه وراح حطهم قدامها.



مسكت صبا المايه فضلت تشرب حاسه ان ريقها نشف من الخضه وبتحاول تضيع الوقت عشان مش عارفه تقوله ايه.



راح زيد قعد قدامها علي الكرسي التاني ولـ ـع السيجار بتاعه وفضل باصصلها.



زيد...ايه احسن الوقت؟



صبا...🙄 اه الحمد لله 



زيد....اشربي العصير احسن تقولي عليا بخيل او قليل الذوق😒



صبا.....انت ؟😳 مين يقدر يقول كده بس.



زيد...واحده كده كانت واقفه بره🤨




        
          
                
ضحكت صبا ضحكه عبيطه خلت زيد ابتسم تلقائي🙈



صبا....انا قولت كده ده ولا عمري اقول الكلام الغريب ده.



زيد...ولا عمرك🤨 صح انتي متقوليش كده ابداً
المهم انا بقي عايز اعرف ايه اللي جابك هنا و دخلك الڤيلا بالطريقه دي انتي جايه عايزه حاجه ولا بتتجسسي عليا ولا ايه بالظبط.



صبا....انا اتجسس 🙄 ولا عمري اعمل الحجات دي وبعدين الباب بره اصلا كان مفتوح.



زيد...بردوا ولا عمري ماشي طيب نخلص بقي عشان انا طولت بالي كتير جايه ليه ياصبا🤨



صبا....علي فكره بقي انا جيت اشوفك عادي لما لقيت النور مفتوح وبعدين لو وجودي مضايقك انا ممكن امشي عادي قامت صبا وقفت



مسكها زيد من ايدها و قعدها تاني قدامه.



زيد....خليكي مكانك الشويتين دول أعمليهم علي حد تاني وبعدين بطلي تهربي زي العيال الصغيره كده مش كفايه هروب مني بقي ولا ايه.



صبا...🙄🙄 ولا عمري هربت علي فكره 



زيد....ايه حكايه ولا عمري دي🤨
وبعدين انتي عرفتي مكان الڤيلا ازاي انتي عمرك ما جيتي هنا



صبا....لاجيت سلامه الذاكره😎



زيد....امته ده انا ولا عمري شوفتك جيتي هنا 
 اتصـ ـدم زيد انه قال زيها🙈🙈منك لله انتي عدوي ولا ايه



صبا...بضحكه عبيطه😂 ولا عمرك



زيد...😍اه ولا عمري



صبا....لا جيت علي فكره زمان اول ما اتجوزت انا وايمن وكنا مسافرين الساحل و كلمك كان عايز منك الحاجه بتاعت الصيد وأنت قولتله يعدي عليك في الڤيلا هنا وجينا مع بعض مكنتش انت هنا فضلت انا في العربيه وهو دخل خد الحاجه وخرج وجيت قبل الحادثه بيوم ونمت هنا😏



زيد...امممم ماشي تمام



صبا....بس علي فكره انا اول مره يعني اشوفها من جوه ذوقك مش بطال🙄😁



زيد....مش بطال 🤨وبعدين انتي مش قولتي انك جيتي؟



صبا....ايوه بس مركزتش فيها😒 ولازم اشوفها



زيد...ولو انك يعني بتضيعي وقت وبتحاولي تهربي او تفكري في كدبه تقوليها وده شغل ما يخيلش عليا بس خليني معاكي للاخر تحبي تتفرجي عليها واهو بالمره الوقت يضيع اكتر وتلاقي حجه



صبا...🙄😁😁اه ياريت اشوفها



زيد...اتفضلي خدها زيد وفضل يلف وراها وهي بتتفرج سايبها تضيع وقت وهو مبسوط 



بقت صبا تتفرج وكأنها بتدور علي حد عنده 



زيد....هو انتي بتتفرجي ولا بتدوري علي حاجه.



صبا....انا لا بتفرج طبعا وبعدين انا هدور علي ايه انا ولا عمري كنت فضوليه🙄😁



صبا...ولا عمرك🤔 تمام كملي تدوير اقصد فرجه وانا هستناكي تحت.




        
          
                
نزل زيد و سابها تتفرج براحتها او بمعني اصح تدور لانه افتكر امبارح لما دخل اتكلم في المطبخ وسأل عليها قالوا انها كانت في المطبخ هي كمان ابتسم زيد وبقي يسأل نفسه يا تري دي غيره ولا أيه سبب الزياره.



لفت صبا في الفيلا كلها وبعدين نزلت لقيته قاعد حاطت رجل علي رجل و باصصلها.



صبا....ملاقتش حد🙄 اقصد الڤيلا جميله اوي وذوقك حلو



زيد...بأبتسامه عجبتك؟



صبا....اه اوي راحت صبا علي البار تجيب موبايلها وهي مرتبكه 
اااا طيب انا عطلتك يا زيد ومضطره بقي اسيبك تشوف شغلك وهمشي 



قام زيد بسرعه وراح عليها مسك رخامه البار بأيده الاتنين وحاصرها في الوسط 



طلعت من صبا شهقه بسيطه وهي بصاله



زيد.....مش هتهربي يا صبا ومش هسيبك تمشي 



بصت صبا علي ملامحه من قريب أول مره يقرب منها بالشكل ده وتبقي واقفه ساكته أول مره تحقق في ملامحه بالشكل ده عينه لون بشرته دقنه شفايفه 



سابها زيد سرحانه اول مره تبقي هاديه و مستسلمه كده فضل هو كمان يبص عليها هو حافظ ملامحها ومحفوره في قلبه من زمان بس كانت وحشاه أوي 



زيد....بصوت هادي وجذاب حلوه اوي❣️



بلعت صبا ريقها بصعوبه وبصتله ورد بصوت ضعيف



صبا....هي ايه؟



زيد...ريحتك❣️ ريحتك حلوه اوي يا صبا وغريبه من زمان نفسي اعرف بتحطي ايه عشان يميزك عن غيرك بالشكل ده



صبا....بصت صبا لعينه و تاهت في نبره صوته وكلامه اللي حرك فيها حاجه من غير ما تحس ووقفته قدامها اللي شقلبت كيانها كله اقولك سر.؟



ابتسم زيد بحب وهو بيوزع نظراته بين عينها وبين شفايفها وهز راسه بهدوء قولي❣️



صبا....بصوت طالع بالعافيه أنا مليش نوع برفيوم مفضل انا في كذا نوع بحبهم اوي بشتريهم وبعدين باخد من كل واحده فيهم شويه و أحطهم علي بعض في ازازه فاضيه وباخد من الجنينه ريحان عارفه؟



زيد...اممم❣️😍



صبا....بحط الريحان جوه الازازه مع البرفيوم وتعرف الچاسمين❣️



زيد.....وهو باصصلها بحبه اوي❣️



صبا...بتوهان وانا كمان بحبه اوي❣️بقطف منه و بحطه مع البرفيوم والريحان و أسيبهم في مكان مقفول و ضلمه مع بعض حوالي أسبوعين وبعدها بطلع البرفيوم و بستخدمه بس❣️



زيد....أطلب منك طلب❣️



صبا....اكيد



زيد....اوعي تبطلي تحطي البرفيوم ده ❣️ وبلاش تقولي لأي حد عليه اتفقنا.



بصت صبا لزيد وقربه منها اللي دمر كل حاجه جواها وهزت راسها وخرج صوتها بصعوبه حاضر



صبا....بتوتر اااا زيد انا عايزه امشي من فضلك🥺




        
          
                
زيد....بعد شويه عنها وبصلها هنمشي بس عايز اعرف جيتي ليه يا صبا واظن ان ده سؤال بسيط تقدري تجاوبي عليه.



صبا....انا قولتلك.



زيد...ومصدقتكيش يا صبا عشان انا بعرف اللي جواكي من عينك وقولتهالك قبل كده الجمله دي فا عشان خاطري قولي❣️



صبا...🙄 هقولك بس تعديهالي وبلاش تتعصب ماشي



زيد...بحب مش هتعصب يا صبا



صبا.....انا امبارح كنت بعمل نسكافيه في المطبخ وانت دخلت فجأه وانت بتتكلم و سمعتك بتتكلم في الموبايل مع بنت



زيد...بابتسامه عارف😉



صبا....عارف اني كنت فالمطبخ وسمعتك🙄



زيد...اه لما خرجت ملاقتكيش سالت عليكي زهره قالتلي انك في المطبخ استغربت عشان مشوفتكيش بس لما جيتي وشوفتك عرفت انك سمعتيني وجايه تشوفي مين اللي معايا بس مش عارف ده يهمك في ايه.



صبا...بصراحه🙄



زيد....بصراحه❣️



صبا....يعني انت بتيجي هنا ديماً وبتقول جاي شغل بس امبارح لما سمعتك قولت انك بتيجي تقابل بنات وعامل فيها بتشتغل فا قولت اجي اقفشك عشان متبقاش انت بس اللي ماسك عليا سر🙄



بصلها زيد بصـ ـدمه وبعدين ضحك غصب عنه.



زيد...يعمي انتي جايه هنا عشان تقفشيني و تساوميني صح و ابطل بقي اسألك كل شويه عن السر اللي انتي مخبياه وكده صح😉



صبا...بابتسامه جميله وارتباك 😊صح مين بقي اللي كانت معاك 🥺



زيد....هو مش انتي جيتي لاقتيني لوحدي ومعرفتيش تمسكي عليا حاجه خلاص بقي يهمك في ايه عموما هعوضهالك لما يجيلي بنات تاني بعد كده هقولك علي الاقل لما تيجي عشان تمسكيني متلبس متبقيش تخضيني ابقي عامل حسابي😉



صبا....بنات؟ هو هو يعني انت متعود يجيلك بنات وكده اقصد يعني.



زيد...ايه؟ تقصدي ايه؟



صبا... لا خلاص مقصدتش بس بردوا مقولتليش مين كان هنا🥺



زيد....طيب قوليلي عايزه تعرفي ليه يا صبا.



صبا....اااا لا عادي مش عايز تقول براحتك يعني.



زيد....طيب لو قولتلك هتقوليلي السر بتاعك.



صبا....مين فينا اللي بيساوم التاني الوقت خلاص مش عايزه اعرف وبعدين انا قولتلك قبل كده ده كلن سر بيني وبين جوزي وووو



قاطعها زيد و مسك فكها وملامح وشه كلها غضب مبقاش جوزك يا صبا😠  ساب وشها لما فاق علي الجمله اللي قالها وفضل يلف حوالين نفسه وبعدين رجع وقف قدامها تاني.



زيد....تمام يا صبا هقولك ومش هساومك زي ما كنتي عايزه تعملي معايا وهريح فضولك مش عشان تمسكي عليه سر بس عشان انا عايز اعرفك والاهم من كل ده لازم تعرفي اني هعرف يا صبا السر ومش هحاول ادور وراكي زي ما عملتي هستني لما تيجي انتي بنفسك تحكيلي ماشي يا صبا.




        
          
                
صبا...🥺🥺🥺



زيد.....انا مش بتاع بنات يا صبا ولا عمر الڤيلا دي دخلتها واحده قبل كده غيركم انتوا اللي كانت عندي هنا فيروز اختي يا صبا



صبا...بصوت واطي فيروز



زيد...اه فيروز كانت جايه تطلب مني حاجه أساعدها فيها بس طلبت نتقابل هنا بعيد عنهم في القصر لأنها مكانتش عايزه حد يعرف وهي ماشيه خليت الجارد يطلعوا وراها لحد ما توصل البيت عشان مبقاش قلقان عليها بس ده كل اللي حصل واظن مش محتاج اثبتلك كلامي لأني مبكدبش يا صبا.



صبا....زيد انااا اسفه مقصدش أضايقك علي فكره.



زيد....تمام يا صبا و أنا مش مضايق بس ممكن طلب.



صبا.....أكيد



زيد....اي وقت تحبي تساليني عن حاجه اسألي وانا اوعدك يا صبا اني مش هضغط عليكي تاني ولا هسألك عشان متبقيش مضطره تعملي كده تاني ماشي.



صبا....حاضر🥺



زيد....طيب يلا بقي عشان اوصلك



صبا....لا لا انا همشي وبعدين انا معايا عربيتي هتسيب عربيتك ازاي.



زيد...عادي هتصل بالجارد واقولهم يجوا ياخدوها و يوصلوهالي علي القصر



صبا....ااا🙄 ايوه بس 



زيد...ايه تاني؟🤨



صبا...بإحراج بصراحه لما خرجت قولت لروح ولخالو اني هروح اشتري حجات واتمشي ويعني مش حلوه اني ارجع وانا ايدي فاضيه هيشكوا فيا اني كنت بعمل مصيبه🙄😁



عـ ـض زيد علي شفايفه بغيظ...الوقت بس عرفتي انك بتعملي مصـ ـيبه😒 عموما تمام انا فاضي شوفي عايزه تروحي فين وتجيبي ايه وانا معاكي وكمان هتصل بروح اعرفها انك كلمتيني لاي سبب وهقولها اني معاكي عشان متقلقش



صبا...ياريت اصل روح مش بتنام غير لما تبقي متطمنه علينا.



زيد....طيب يلا قدامي😒



صبا....طيب🙄😒
...............



في ڤيلا الباشا رجعت فيروز وهي مبتسمه و شكلها طبيعي جداً



كان حسام ومنذر قاعدين في الجنينه.



فيروز....مساء الخير.



منذر....ايه ده فيروز انتي مكنتيش هنا



فيروز...لا كنت بره بتفرج علي شويه حجات كده وحسام كان عارف



حسام...حمدالله علي السلامه يا حبيبي ايه مجبتيش حاجه ليه



فيروز.....معجبنيش حاجه اوي بس اديني اتمشيت وغيرت جو



حسام....طيب مش هتاكلي حاجه احنا لسه مكلناش.



فيروز....لا مش قادره يا حبيبي انا جوعت وانا بتمشي وجبت حاجه خفيفه كده كلتها قوموا انتوا كلوا يلا.




        
          
                
منذر....انا مليش نفس وهطلع انام مش قادر.



فيروز....بقولك ايه يا حسام صحيح ما تيجي نسافر بكره او بعده يومين كده في اي مكان نغير جو.



حسام....اا ياريت والله يا حبيبتي بس انتي عارفه الشغل مش هقدر الفتره دي خالص.



منذر...لو عايز روح ومتحملش هم 



حسام....واسيبك لوحدك وبعدين ماما قالتلي ان كاميليا وسما عايزين يخلصوا شويه اوراق مهمه وكمان جايلهم سمسار للڤيلا عشان كاميليا عايزه تنقل مكان تاني.



منذر....ليه كده انا معرفش الحوار ده.



حسام....معرفش انت عارف كاميليا بتحب تغير كل فتره المكان فا مش هقدر يا حبيبتي انتي عارفه انهم لوحدهم مش هينفع اسيبهم ومنذر صعب يسيب شغله.



فيروز...بابتسامه اكيد يا حبيبي طبعاً ده واجب خلاص نأجلها لحد ما تفضي خالص 



حسام...ماشي يا حبيبتي وانا اوعدك هنعمل سفريه قريب اسبوع او اسبوعين بحالهم لاي مكان تحبي تروحي فيه.



فيروز....ربنا يخليك ليا يا حبيبي❣️



منذر...بخنقه طيب تصبحوا علي خير هطلع انام بقي



فيروز.....وانت من اهل الخير يا منذر.



حسام....يلا نطلع احنا كمان عشان ترتاحي



فيروز....يلا😊



طلعت فيروز وحسام علي اوضتهم دخلت خدت شاور وخرجت واول ما خرجت طلعت جمبه علي السرير كانت واثقه انه بعتاها حاجه وهي بتاخد شاور ولانها ربطت الموبايل بتاعها بالموبايل بتاعه من غير ما يعرف اول ما فتحت الموبايل لقت رسايل علي الواتس عرفت انها تخص حسام.



فتحت الرساله.



سما...وحشتني انت فين كل ده.



حسام...كنت تحت قاعد مع منذر ولسه فيروز راجعه.



سما....علي فكره انا زعلانه منك بجد من وقت ما عرفت اني حامل كان المفروض الاقيك جمبي علي طول بس انت مطنشني ومش سأل فيا خالص كأني مش مراتك زي فيروز وليا حق عليك بس اعمل ايه انا مضطره استحمل😔



حسام...متقوليش كده يا سما انتي عارفه انه غصب عني وعارفه كمان اني طاير من الفرحه بحملك  يمكن اكتر من حمل فيروز اللي انا حاسس انه مش هيكمل كالعاده 



غمضت فيروز عينها بوجـ ـع🥺💔 ورجعت كملت قراءه



حسام....اصل انتي متتخيليش يا سما فكره اني هيبقي عندي توأم دي مفرحاني قد ايه ومتتخيليش فرحت ماما علي فكره لما عرفت في الاول عملت نفسها مضايقه و متعـ ـصبه بس انا عارف انها من جواها طايره من الفرح.



سما...بجد يا حسام😍



حسام...بجد يا قلب حسام وبعدين دي امي وانا عارفها كويس وكل شويه توصيني عليكي.




        
          
                
سما....يعني بجد انت كمان مبسوط ومش مطنشني زي ما انا حاسه.



حسام...لو مطنشك بجد مكنتش ضحكت علي فيروز



سما...ضحكت عليها ازاي مش فاهمه.



حسام....لما رجعت طلبت مني اننا نسافر يومين اتحججت بالشغل وقولتلها ان انتي وكاميليا محتاجين تخلصوا ورق وفي سمسار جاي يشوف الڤيلا عشان كاميليا عايزه تنقل اضطريت اكدب عليها عشان مسافرش وانتي تزعلي وبعدين هفضل قلقان عليكي طول ما انا بعيد



سما...بحبك اوي يا حسام.



حسام...وانا بموت فيكي علي فكره انتي وحشتيني اوي



سما...لو وحشتك تعالي😉



حسام.....هاجي بكره كده كده هي عارفه اني هجيلكم هاجي واقضي معاكي اليوم



سما....وانا هستناك يا حبيبي😍



حسام....بقولك ايه يلا اققلي بقي عشان هي خلاص خارجه من الحمام.



سما....تصبح علي خير يا قلبي



حسام....وانتي من اهل الخير يا احلي سما😍



قفلت فيروز المحادثه وهي بتحاول تكون قويه💔



بصت جمبها علي حسام لقيته مغمض عينه ونام.



فيروز في داخلها....هتندم علي كل حرف كتبته يا حسام وبكره تيجي تبوس رجلي وانا هدوس عليك💔🔥🔥🔥



قامت من جمبه بهدوء و نزلت علي تحت نامت علي كنبه مش قادره تنام معاه في مكان واحد حتي نفسه مش مستحملاه.



بعد تفكير كتير حست ان دماغها هتـ ـنفجر استسلمت للنوم غصب عنها.



............



عند زيد وصبا.



صبا بعد ما اشترت حجات كتير ملهاش علاقه ببعض بصلها زيد بقلة حيله.



صبا....كفايه كده ولا اشتري حاجه تاني.



زيد....والله كلك نظر 😒 انا معاكي للصبح بس مش ملاحظه انك كل اللي جيباه حجات ليهم في البيت وهدايا مجبتيش حاجه لنفسك🤔



صبا....🙄 اه ماهو انا مش ناقصني حاجه اصلاً 



زيد...امال اتسحبتي من لسانك وقولتيلهم ناقصني حجات ليه😒



صبا....ماهو انا ملاقتش حاجه اقولها غير كده عشان اعرف اجي واقفشك🙄😁



زبد....مابلاش اقفشك دي بدل ما اتغابي عليكي😒🤨



صبا...بابتسامه طيب خلاص براحه مش بقولك الصراحه.



زيد...بابتسامه طيب ياستي ناقصك حاجه تانيه تجيبيها



صبا.....لا انا تقريباً جبت لكل اللي في البيت هدايا😍 بس علي فكره مجبتلكش.حاجه🙄



زيد...بغيظ😡 مش مهم انا مش عايز حاجه عايز بس اروح اتخمد عشان عندي شغل بكره😒




        
          
                
صبا....ولما انت عندك شغل ايه اللي مسهرك كل ده ما يلا نمشي.



بصلها زيد بصـ ـدمه😳 وانا اللي اعد بلف و مسهر امي كده اربطي الحزام يلا😡



ضحكت صبا و كتمت ضحكها وطلع زيد علي القصر.



بعد وقت بسيط وصلوا كان الكل لسه سهران وعلي غير العاده راجح كمان سهران معاهم



نزلت صبا من العربيه هي وزيد



جلال...اهلا اهلا ايه الشنط دي كلها انتوا سرقتـ ـوا المحلات ولا ايه😂😂😂😂



زيد...يا ابني اتربي بقي شويه وتعالي شيل معايا



صبا....تعالي خد مني ايدي وجعتني.



زيد....علي اساس انك جايه بيهم مشي أيش حال ان مكنتيش لسه نازله من العربيه😒😒



قرب منها جلال والبنات اول ما صبا قالتلهم جيبالكم هدايا
فضلت صبا توزع الهدايا عليهم بفرحه مش عارفه ليه جابتلهم اصلاً من جواها صوت داخلي كان بيأكدلها ان سبب فرحتها ان اللي كانت عند زيد هي فيروز بس هي كانت بتحاول تكدبه.



روح...ليه كل ده يا صبا وبعدين انتي مجبتيش لنفسك حاجه.



صبا....ماهو انا علي بال ما لفيت وجبت ملحقتش بقي وصراحه زيد جه انقذني ومرضتش اخليه يلف معايا اكتر من كده مش مهم بقي مره تانيه.



نادر....طيب ايه بقي سبب رشه الجدعنه الحلوه دي😂😂



يوسف.....شكلها وراها مصــ ـيبه😂😂



بصت صبا لزيد لقيته كاتم ضحكه😡😡



صبا...مصيبه ايه منك ليه تصدق انا غلطانه اني فكرت فيكم هات انت وهو😡



راجح...ده بدل ما تقولوا شكرا عيال متربتش صحيح



صبا....بقالي كتير مخرجتش لوحدي وبقالي كتير بردوا مجبتلكمش حاجه فا قولت اجيبلكم .



سالم....من ايد ما نعدمها ان شاء الله😂😂



صبا...بضحك انت بتتريق 😒😂



سالم...والله ابداً تسلم ايدك يا احلي صبا.



نادر...حبيبتي يا صبا والله جميله تسلم ايدك😉



قعدوا مع بعض شويه والكل مبسوط بالهدايا.



وبعد وقت بسيط طلعوا علي اوضهم عشان يناموا.



دخلت صبا اوضتها فضلت قاعده علي السرير ومبتسمه غمضت عينيها وهي بتفتكر كلام زيد عن ريحتها🙈 وفضلت تضحك
مره واحده فتحت



صبا...بتضحكي علي ايه يا هبله انتي😡



صوتها الداخلي....ايه مبسوطه عشان كان قريب منك بالشكل ده



صبا....😡 لا طبعا وبعدين بلاش قله ادب



صوتها الداخلي....بس متنكريش انك كنتي طايره ورجليكي مكانتش لمسه الارض




        
          
                
صبا....علي فكره مش صح انا بس اتفاجئت من قربه وكلامه



صوتها الداخلي....هعمل نفسي مصدقاكي بس لو كدبتي علي كل الدنيا مش هينفع تكدبي عليا تنكري انك من يوم ما زيد باسك لما سمعك انتي وفرح وانتي في دنيا تانيه.



صبا...🙄🙄😡 علي فكره بقي انتي قليله الادب وانا هبطل اسمعك تاني😒



صوتها الداخلي....كفايه انك تبقي عارفه ان اللي بقوله ده هو فعلاً احساسك اللي محدش هيواجهك بيه غيري.



صبا...امشي امشي يلا من دماغي واياكي تيجي تاني😡



خبطت عليها في الوقت ده روح ودخلت



روح....انتي قاعده كده ليه وبعدين انتي اتجننتي بتكلمي نفسك يا صبا مين دي اللي تمشي.



صبا...😁😁😁😁 دي دبانه رخمه يا روح هو انا صوتي كان مسموع🙄



روح...يعوض عليا عوض الصابرين يارب بتتخـ ـانقي مع دبانه😒 اه طبعا سمعتك وانا داخله علي اوضتي.



صبا....طيب انتي ليه صاحيه لحد الوقت مش قولتي هتنامي.



روح ...ما انا راحه اهو كنت بجيب لراجح مايه ويلا نامي وبطلي تتـ ـخانقي مع دبان وشك علي طول كده🤨



صبا...😁🙄 حاضر تصبحي علي خير



خرجت روح وفضلت صبا تضحك وتكتم صوتها بايدها وبعدين بصت للسقف كأنها بتكلم حد



صبا...منك لله كنتي هتوديني في داهيه😒😒



صوتها الداخلي....انتي اللي صوتك عالي وبعدين انتي صاحيه ليه نامي ولا عايزه تعملي اللي في دماغك🤨



صبا...انتي عارفه ايه اللي في دماغي كمان🙄



صوتها الداخلي....طبعاً



صبا....طب ورأيك ايه اعمل كده؟🤔



صوتها الداخلي....انا تعبت وهنام



صبا....اهربي اهربي😒 بتيجي في الجد وتسيبيني لوحدي داهيه تاخدك😡



فضلت صبا تكلم في نفسها شويه وفضلت راحه جايه في الاوضه حوالي ساعه وبعدين قررت تعمل اللي في دماغها



قامت بهدوء دخلت في الدريسنج بتاعها ثواني وخرجت وفتحت باب اوضتها بهدوء وراحت علي اوضه زيد لما لمحت النور لسه منور عرفت انه صاحي نزلت بهدوء علي تحت وهي بتتأكد
ان الكل في اوضهم وخرجت بهدوء علي الجنينه



وبعدين بعتتله رساله.



في الوقت ده زيد كان نايم علي السرير لكن لسه صاحي وبيفكر فيها سمع صوت رساله علي موبايله واول ما لمح اسمها استغرب وفتح بسرعه.



صبا...زيد انا تحت في الجنينه ممكن تنزلي ثواني بسرعه وياريت متعملش صوت بعد اذنك.



قام بسرعه زيد من مكانه لبس التيشرت وفتح الباب ونزل علي طول علي تحت خرج من القصر ولف وراء لقاها رايحه جايه وعماله تكلم نفسها 
واول ما شافته سكتت




        
          
                
قرب زيد منها بقلق.



زيد....صبا انتي واققه ليه هنا وفي ايه انتي كويسه.



صبا...اه متقلقش بس كنت عايزه اديك حاجه.



زيد....حاجه ايه؟



صبا....بأرتباك سكتت ومش عارفه تقوله ايه 



سمعت صوتها الداخلي🙄
ايه سكتي ليه انطقي مش كنتي عامله فيها سوبر هيرو من شويه😒



صبا...بصوت واطي لكن مسموع انتي ايه اللي جابك مش قولتي هتتخمدي و تريحيني منك😡



صوتها الداخلي....ادام خدتي قرار خليكي قده عملتي فيها زي الكتكوت المبلول ليه الوقت



ضـ ـربت صبا بايدها في الجو بغضب كتكوت في عينك امشي من هنا يلا.



زيد كان واقف مصـ ـدوم وغصب عنه ضحك صبا انتي بتكلمي نفسك😂😂😂🙈



صبا....بصـ ـدمه 😳😂😂 انا لا خالص هو انت سمعتني🙄



زيد...لا ابداً ده شعب مصر كله كان فاضل ثواني ويجي يفك الخنـ ـاقه اللي بينك وبين دبان وشك.



صبا...ااا متحطش في  بالك 🙄
انا بس نزلتك عشان اديلك دي🙈



مدت صبا ايدها بأزازه صغيره من البرفيوم الخاص بتاعها



زيد...بابتسامه ايه دي؟



صبا...بإحراج اصل يعني بصراحه وانا بجيب الهدايا مكنتش عارفه ممكن اجيبلك ايه هما انا عارفه ذوقهم وديما بيقولوا عن الحاجه اللي بيحبوها بس انت عمرك ما قولت بتحب ايه قدامي فا قررت اني لما أرجع أديلك من البرفيوم اللي عجبك.



بصلها زيد بحب وقرب منها اوي



فضلت صبا تاخد نفسها وهي بصاله بأبتسامه🙈



زيد....و أديكي عرفتي ايه هي اكتر حاجه بحبها❣️ ريحتك يا صبا



صبا....ااااا زيد اااا انا مبسوطه انها عجبتك هطلع بقي.



مسكها زيد من ايدها ووقفها تاني



زيد....ليه مدتهاليش قدامهم؟



صبا....🙄 اا لا عادي علي فكره بس اتحرجت اديلك البرفيوم الخاص بيا قدامهم خصوصا انهم ميعرفوش انك بتحب ريحتها يعني ينفع مثلا اقولهم انك بتحب ريحه بنات



زيد....اه ينفع بس انا مش بحب ريحه بنات انا بحب ريحه صبا❣️



كان نفسه في الوقت ده يقرب ويقتحم شفايفها بشفايفه بس مكانش قادر لا قادر يقرب منها زي ما عمل قبل كده عشان صوره ايمن في عينه طول الوقت وخصوصا انه ندم انه عملها قبل كده ولا قادر يبعد عنها.❣️
بقت في ايده ولسه في حاجز قدامه عايز يكـ ـسره الاول قبل ما يقرب منها اكتر.



فضل زيد.. قريب من صبا بطريقه مهلكه شفايفه بتفصل عن شفايفها سـ ـم واحد بس اكتفي انه يكون قريب من نفسها 
اما صبا كانت في دنيا تانيه مغمضه عينها ومستسلمه لكن فاقت علي صوته 




        
          
                
زيد....يلا اطلعي يا صبا وانا هبقي اطلع وراكي.



فتحت صبا عينها وبصتله وبلغت ريقها بصعوبه وهزت راسها ومشيت من قدامه بسرعه.



فضل زيد باصص عليها لحد ما اختفت بص فوق للسما وخرج منه نفس طويل...ياررررب صبرني🙈



قرب منه البرفيوم بتاعتها وفضل يشم فيها وهو مغمض عينه وبيتخيلها🙈❣️



وبعد شويه طلع وراها ودخل الاوضه بتاعته فتح البرفيوم وحط منه مكان النبض❣️



ونام علي السرير وهو مقرب ايده وبيشمها لحد ما راح في النوم❣️



.......................
بعد الفجر نزل منذر من اوضته كان حاسس انه بيتـ ـخنق مش عارف ينام قرر ينزل الجنينه يشم هواء اتفاجئ ان فيروز نايمه علي الكنبه.



بص وراه وبعدين راح قعد علي ركبه وفضل باصصلها من غير ولا كلمه ابتسم بوجـ ـع وخانته دمعه نزلت تجري علي خده مسحها بسرعه وبعدين قام وقف وفضل ينادي عليها.



منذر...فيروز فيروز.



فيروز....اممممم منذر؟



منذر....بإبتسامه ايه اللي منيمك هنا كده.



فيروز....مفيش مجاليش نوم وحسام نام قولت انزل اقعد هنا بدل ما ازعجه.



منذر...ايوه بس النومه دي متعبه يلا اطلعي نامي فوق.



فيروز....هي الساعه كام.



منذر....خمسه الصبح.



فيروز....انت رايح فين بدري كده.



منذر....مفيش مخنـ ـوق ومش عارف انام فا قولت انزل اعمل قهوه واقعد بره لحد معاد الشغل.



فيروز....انت في حاجه مضيقاك؟



منذر...لا عادي متشغليش بالك



فيروز...طيب علي فكره مينفعش تشرب قهوه الصبح كده انت كمان مكلتش حاجه امبارح



منذر....مليش نفس.



فيروز.....مفيش الكلام ده انا هعملك ساندوتش وقهوه وبعدين هطلع انام.



منذر...بابتسامه مش عايز اتعبك.



فيروز.....تتعبني عشان ساندوتش وفنجان قهوه 😂



منذر...طيب يا ستي الحق عليا اعملي انتي غاويه تعب.



راحت فيروز وقفت في المطبخ وهو فضل يبص عليها لحد ما خلصت.



فيروز....اي خدمه 😊



منذر...تسلمي يا فيروز يلا بقي اطلعي نامي.



فيروز....مش هتقولي مالك بردوا.



منذر....نفسي والله يا فيروز بس اوقات الواحد من كتر ما هو بيبقي مضغوط مبيعرفش يعبر عن اللي جواه بس اوعدك اول ما يجي الوقت المناسب هتكوني انتي اول حد يعرف مالي




        
          
                
فيروز....شكلها كده عروسه ولا ايه🤨😂😂



منذر...بأبتسامه عروسه مره واحده لا ياستي مش عروسه.



فيروز...خلاص عموما وقت ما تحب تتكلم انا موجوده❣️



منذر....ماشي يا فيروز تصبحي علي خير وشكرا علي الفطار الحلو ده.



فيروز....بالف هنا يلا تصبح علي خير❣️



منذر....وهو شايفها بتبعد بصلها بحزن وانتي من اهل الخير يا بنت قلبي💔🥺



......................



الساعات كانت بتمر بسرعه الكل مشغول في شغله زيد لاول مره من فتره طويله حاسس انه مبسوط ريحه صبا وكل احداث اليوم مش راضيه تطلع من باله
حتي منذر رغم الوجـ ـع إلا انه كان حاسس انه كفايه اوي عليه يبدأ يومه بصباحها وكمان محضراله فطار بأيدها كان مبسوط اوي و مزاجه متغير 360 درجه❣️



..............



وقت البريك خرج سالم كالعاده راح علي المطعم عشان يشوف شمس😈



وصل ودخل قعد وفضل يدور عليها بعينه 



كانت هي لمحته من اول ما دخل قربت منه وجات من وراه



شمس...سالم باشا😊



سالم...بفزع بسم الله 😳



شمس...ايه شوفت عفـ ـريت🤨



سالم...اقوي والله 🙄 الواحد مبقاش يتوقعك.



شمس....لا متقلقش بس صراحه كنت فاكره ان بعد الحبر مش هنشوف وشك تاني ونرتاح من خلقتك😎



سالم....انا نفسي طويل يا شمس وهفضل اجي حتي لو حطتيلي السم اللي انا بقيت واثق انه ممكن يتحط في يوم🤨



شمس....😏 مش للدرجادي انا مش سفاحه



سالم....شمس أرجوكي انا عايز اتكلم معاكي بجد كفيانا مقالب وهزار



شمس...ومين قال اني بهزر معاك😡 انا لو اطول اقتـ ـلك يا سالم مش هتأخر بس للأسف مقدرش ولو فاكر ان المايه والحبر مقالب تبقي غلطان 🤨 انا بس حابه اني أقل منك يا باشا😉



بصلها سالم بغضـ ـب بسيط ومسك كف ايدها من غير ما حد يلاحظ واتك عليه بغضـ ـب



سالم.....ماعاش ولا كان اللي يقل من سالم الطوبجي ولو فاكره يا شمس اني ساكت ضعف علي لعب العيال اللي بتعمليه ده تبقي غلطانه انا عايزك تاخدي حقك مني يا شمس عايزك تطلعي اللي جواكي ولسه مطلعتهوش عايزك ترتاحي ولو انتي شايفه انك لما تقلي مني هترتاحي صدقيني يا شمس هسيبك تعملي ما بدالك وتاخدي حقك بس بردوا بمزاجي وانا راضي المهم اشوفك مرتاحه



شمس....بوجـ ـع اتجمعت الدموع في عينها وبصتله بغضـ ـب انا راحتي في موتـ ـك يا سالم💔🥺



وقف سالم قدامها وسحب سكـ ـينه من التربيزه حطها في ايدها وفتح الچاكت وبصلها




        
          
                
سالم....يبقي خدي حقك يا شمس ارتاحي و ريحيني وصدقيني وحياه غلاوتك في قلبي يا شمس هكون راضي مش همنعك وهقول ان انا اللي ضـ ـربت نفسي كمان🥺



سابت شمس من ايدها السكـ ـينه ونزلت دموعها...انت ليه مصمم تتعبني.



سالم...بالعكس انا مفيش حاجه في الدنيا شاغله بالي غير راحتك يا شمس انا عارف ان مش سهل تتقبلي او تعدي اللي حصل بس انا قولتهالك قبل كده و هقولها تاني ظهورك في حياتي ياشمس بالطريقه دي مكانش صدفه ده قدر وتدبير من ربنا انا واثق يا شمس انك لو سبتي قلبك يحس بقلبي ولو شويه بسيطه هتنسي اللي حصل والله وهتحبيني زي ما حبيتك



مسحت شمس دموعها وبصتله وهي رافعه الورقه والقلم عشان تكتب طلباته.



شمس....ها يا باشا هتختار انت الاكل ولا تاكل علي مزاجي.



ابتسم سالم وبصلها هاكل علي مزاجك يا شمس❣️



مشيت شمس من قدامه وغابت شويه دخلت الحمام حاولت تسيطر علي دموعها هي عارفه ان سالم قدرها وعشان تخلص من المصـ ـيبه اللي هي فيها ومتتفضحش مفيش قدامها غيره بس كمان هي مش موافقه تحس بالإنهزام قدامه مش حابه تحسسه انها ملهاش طريق غيره وقررت تكمل معاه لعبتها



مسحت دموعها وطلعت من شنطتها كيس صغير وابتسمت ابتسامه شر😈 يا انا يا انت يا سالم يا طوبجي



دقايق والاكل كان نازل علي التربيزه.



بصلها سالم وبص للأكل وبص علي ايدها



فتحت شمس ايدها الاتنين قدامه.



شمس...🙌 متقلقش مش معايا حبر🤨



سالم...🙄 ولو في سـ ـم انا مش خايف من المـ ـوت علي فكره بس يعني كنت راسم شويه حجات في دماغي كده حلوه تفرحك وتفرحني ملحقتش ليه اعملها



ابتسمت شمس غصب عنها...متقلقش مفيش سـ ـم ولو علي خططك المستقبليه طلعني منها ياسالم فكر في نفسك وبس



ابتسم سالم و بص للاكل وبدأ ياكل وبعدين بصلها و غمزلها😉



مشيت شمس و سابته وفضلت تراقبه من بعيد لحد ما خلص اكل



وبعد كده راحتله كالعاده بالقهوه



شمس...يارب الاكل يكون عجبك



سالم...تسلم ايد القمر😉



شمس....طيب من فضلك بقي الحساب 😏



سالم....حساب؟🤨 ايه خلاص هجري منك مش لما اشرب القهوه



شمس....اشرب براحتك بس انا عايزه ادخل اسلم الشيفت بتاعي عشان هروح بدري انهارده فا من فضلك محتاجه الحساب



سالم...بس كده عيوني😉
وفجأه بصلها 😳🙄



شمس....🤭 مالك🙄



سالم...الحمام فين🤨




        
          
                
شمس....اخر الطرقه شمال في يمين😂😂



دخل سالم بسرعه وفضل جوه اكتر من عشر دقايق وهي بره ميته من الضحك



اول ما يجي يخرج يلاقي نفسه مش قادر ويرجع بسرعه



استمر الوضع كده نص ساعه



خرج سالم وهو مش قادر وشكله باين عليه التعب.



سالم....انتي عملتي ايه😫



شمس....بضحك متقلقش مش سـ ـم مع ان كان نفسي بس ده يعني علاج بسيط كده يخليك تفضل داخل خارج علي الحمام😂😂🙈



سالم...مقلب يعني من مقالبك🥴



شمس...عجبك😂🤨



سالم....الله يقرفك وملاقتيش غير المقلب ده انا حاسس اني هفضل طول حياتي في الحمام😭



شمس...بضحك طيب ممكن الحساب بقي عشان امشي😂



سالم....تمشي 😡 اااااه 🙄وسعي وسعي بسرعه😫



جري تاني علي الحمام وهي فضلت بره تضحك



جات زميلتها شافتها واقفه بتضحك



واقفه كده ليه ياشمس في ايه؟



شمس...بضحك ابدا الزبون شكله ربنا مسهلهاله علي الاخر ومستنيه احاسبه وامشي😂😂



فضلت صحبتها تضحك وبعدين راحت تشوف شغلها



خرج سالم وهو حاسس انه بيتصفي🥴



سالم...منك لله يا جودزيلا اشوف فيكي يوم بقولك ايه



شمس....🤭🤭خير



سالم....موتيني و أخلصي يا شيخه علي الاقل لو موت مسـ ـموم ولا موت بضـ ـربه سكـ ـينه هتبقي موته شيك بردوا ولا انتي ايه رأيك🥴



شمس....بضحك ومين قال اني عايزه اموتك بس🙄



سالم....طب ايه انا عايز اروح هفضل كده.



شمس...خليك محدش مستعجل بس انا محتاجه اروح فين الحساب😂😂🤭



سالم...ابو ام الحساب يا شيخه انتي متأكده ان اللي انتي حطتيه ده يخليني بس افضل ادخل الحمام



شمس....انت شايف ايه ده انت ناقص تبات جوه متخافش علي نفسك اوي كده😏



سالم....بصوت ضعيف وباين عليه التعب بجد بس انا تعبان بجد يا شمس💔



بصتله شمس وحست من صوته انه بيتكلم جد وشه كله عرقان اوي وباين عليه رعشه بسيطه في جسمه 



شمس....بخوف بسيط سالم انت بجد تعبان ولا بتقول كده



سالم....حط ايده في البنطلون وطلع المحفظه وقعت منه



شمس....لحظه لحظه وطت شمس خدت المحفظه 



سالم...خدي منها 700 جنيه وحطيهم في الحساب.



شمس...ده كتير.



سالم...معلش خديهم يلا عشان عشان امشي بسرعه.



خدت شمس من المحفظه الفلوس وادتله المحفظه حطها في جيبه.




        
          
                
شمس....سالم انت مش كويس صح



سالم....متخافيش انا بخير



شمس....انا مش خايفه عليك علي فكره😡 بس انا معرفش والله انك هتتعب كده🥺



سالم...بابتسامه قولتلك متقلقيش ويلا عديني عشان اخرج بسرعه



شمس....استني هنا انت تعبان ياسالم هتروح ازاي بالشكل ده.



سالم.....انا هروح اي مستشفي بسرعه وهتصرف متقلقيش بس ابعدي يلا لان جسمي بيتلج وحاسس ان شويه ومش هقدر اقف علي رجلي.



شمس....سالم اقعد هنا ثواني بس انا رجعالك.



قعد سالم علي الكرسي وسند راسه التعب بيزيد



راحت شمس سلمت الشيفت بتاعها وخدت حاجتها ورجعتله



شمس....يلا ياسالم انا هاجي معاك.



بصلها سالم بحب تيجي معايا فين



بصت شمس علي الورقه اللي في ايدها بخوف وبصتله.



شمس....سالم انت لازم تروح المستشفي الدواء اللي حطتهولك ده عامل زي البودره والمفروض انه بيخليك تروح الحمام كتير بس انا خدت بالي من المكتوب الوقت المفروض تاخد من البودره دي تقريباً علي طرف معلقه انا حطتلك الكيس كله وده ممكن يعملك تسـ ـمم يلا بسرعه والنبي 🥺



سالم...متخافيش يا شمس ❣️



خرجت شمس بيه بسرعه من المكان وراحت علي عربيته



شمس...هتقدر تسوق ولا اسوق انا🥺



سالم...بتعرفي تسوقي



شمس...اه ومعايا رخصه كمان كان معايا عربيه من فتره يعني.



طالع سالم المفتاح و اداهولها ركب وركبت هي وبعدين طلعت بالعربيه بسرعه



طول الطريق ساند راسه وباصصلها وهو مبتسم العرق بيزيد عينه بتقفل وترجع تفتح تاني البودره اللي حطتها سيبت اعصابه و كان داخل علي مرحله جفاف من كتر ما دخل الحمام.



شمس...سالم والنبي ما تغمض عينك خليك معايا انا اسفه والله اسفه مكنتش اقصد.



سالم....سوقي بالراحه وبلاش تخافي انا كويس هتلبسينا في العربيات❣️



شمس....طيب فوق شويه قرب راسك من الشباك عشان يجيلك هواء



سالم....شمس امسكي موبايلي و اتصلي علي زيد اخويا وعرفيه انا فين



شمس....طيب اقوله ايه🥺



سالم...متخافيش يا شمس زيد اخويا عارف اللي حصل بينا هو ده اللي قولتلك عليه قبل كده لما كان عايز يلحقني ومعرفش غمض سالم عينه 



شمس...سالم سالم قوم والنبي لا عشان خاطري بلاش تروح مني اسفه والله اسفه🥺🥺



فضلت تحري بسرعه بالعربيه لحد ما وصلت المستشفي واول ما وصلت أفتكرت من شكل المستشفي اللي حصل لامها وفضلت تصـ ـرخ بعلو صوتها عشان حد يلحقها💔🥺




        
          
                
جريوا عليها بسرعه شالوا سالم وجريوا بيه وهي قفلت العربيه وجريت و راهم وهي مرعـ ـوبه



سألها الدكتور ايه اللي حصله.



شمس....هو خد الكيس ده في الاكل بالغلط يعني كان مجرد هزار ومقلب وفجأه تعب بالشكل ده



الدكتور....طيب بعد اذنك



شمس...طيب هيبقي كويس



الدكتور...اطمني هنعمله غسيل معده ونعلقله محلول بسرعه استنيه هنا.



فضلت شمس راحه جايه دموعها بتنزل ومش عارفه تتصرف افتكرت زيد وبسرعه اتصلت عليه.



فتح زيد الخط وهو بيضحك.



زيد...ايه حبر المرادي ولا سممتك وهخلصت منك😂



شمس...بدموع استاذ زيد🥺



زيد..بفزع انتي مين؟ وفين سالم.



فضلت شمس تتكلم وهو مش فاهم حاجه من عياطها.



زيد...بهدوء رغم خوفه من فضلك اهدي عشان افهم انتي شمس صح



شمس...ايوه انا سالم في المستشفي 



زيد...مستشفي ايه😳



شمس....هبعتلك اللوكيشن 



زيد...انتي عملتي فيه ايه طيب فهميني.



شنس...والله ما كنت اقصد انا حطتله بورده كده



زيد...😳😳 سـ ـم



شمس...لا لا والله سـ ـم ايه انت عايز تجبلي مصيبه ده دواء يخليه يدخل الحمام كتير بس واضح ان كان لازم احط جرعه بسيطه انا حطيت الكيس كله وهو تعب والدكتور بيقول هيعمله غسيل معده ويعلقله محاليل وهو اللي قالي اكلمك🥺



زيد...طيب اهدي و أرجوكي. خليكي معاه انا جاي فوراً ومتخافيش بسيطه إن شاء الله
ابعتي يلا العنوان.



شمس....حاضر



عدي حوالي ساعه كان سالم عمل غسيل معده ونقلوه اوضه تانيه وعلقوله محاليل



شمس...طمني يا دكتور؟



الدكتور....الحمد لله بسيطه بس جرعه الدواء كانت كتير كويس انك جبتيه فوراً هو فقد مايه كتير من جسمه وكان ممكن يتسـ ـمم وطبعاً مش هقولك ان المقالب والكلام ده مينفعش يحصل بأدويه لانه خـ ـطر 



شمس...اطمن يا دكتور الحمد لله عدت علي خير طيب هو ليه نايم



الدكتور....هو كان جاي اصلا تعبان وغسيل المعده بيجهد اصلا فا ده طبيعي الوقت يصحي ويبقي كويس



شمس...طيب وهيمشي امته.



سالم...المحاليل دي بس تخلص تقدروا تروحوا علي طول ويفضل يومين كده ياكل مسلوق وحجات خفيفه لان معدته تعبانه لسه



شمس....شكرا يا دكتور ينفع افضل معاه هنا



الدكتور....اه طبعا خليكي بعد اذنك.




        
          
                
قربت منه شمس...سالم سالم.



سالم...اممممم



شمس...فتح عينك وقوم عشان خاطري انا هموت من الرعـ ـب.



سالم...بتعب فتح عينه وبصلها وهو مبتسم متخافيش يا شمس❣️



دخل في الوقت ده زيد ومعاه امين الجارد بتاعه اول ما شمس شافتهم بلمت😳



شمس....بصوت واطي يانهار اسود ومنيل ايه الاجسام دي😭😫



زيد....بلهفه سالم سالم انت كويس.



ابتسم سالم وبصله مش قولتلك لحد ما أوصل لقلبها هكون
 مـ ـوت علي ايدها.



شمس...بدموع لا متصدقهوش والله ما كنت عايزه امـ ـوته😭



زيد...بابتسامه حرام عليك يا شيخ نشفت دمـ ي انت كويس طيب



سالم...متقلقش بخير والله.



زيد...بصلها بأبتسامه جميله طيب وانتي خايفه ليه كده عادي جات بسيطه.



شمس....والله ده كان دواء عادي مش سـ ـم.



زيد...ياستي ولو سـ ـم فداكي😂 كنتي ريحتينا منه 



شمس...بابتسامه بسيطه مسحت دموعها واضح ان الكل بيعزك اوي



زيد....هو هينفع يروح صح



شمس...الدكتور قال لما المحلول يخلص.



زيد...بضحك قرب منه كنت زعلان من المايه اهي المرادي سحبت من جسمك المايه خالص😂😂



سالم....بتضحك يا واطي اقوم بس وهكسـ ـرك😂



زيد....طيب معلش خليكي معاه هروح ادفع الحساب واطمن عليه وهرجع فين مفاتيح عربيتك.



سالم....مع شمس.



شمس...اه اه اهي معايا  



خد زيد المفاتيح وخرج هو وامين



زيد...امين انزل خد عربيه سالم انت ورجعها القصر وانا هجيبه وارجع.



امين...تمام يا زيد باشا.



................



سالم...عاجبك المرمطه اللي انا فيها دي❣️



شمس....مكانش قصدي انت نشفت دمـ ـي معرفش انك هتروح مني كده.



سالم....متخافيش انا كويس  وهفضل احبك مهما عملتي.



شمس...بتوتر سالم بلاش تتكلم وارتاح.



سالم...انا بخير طول ما انتي كويسه متسبنيش ابدا يا شمس اعملي كل اللي يرضيكي بس خليكي معايا والله العظيم بحبك ومش عايز من الدنيا غيرك.



بصتله شمس بحزن ودخل في الوقت ده زيد كان المحلول خلص



زيد ..ايه يابطل قادر تمشي.



سالم...اه يلا بينا 



زيد...امين خد عربيتك علي القصر وانا هروح معاك.



سالم....طيب هنوصل شمس الاول



زيد...اكيد طبعاً



شمس.. لا لا ملهوش لزوم انا هروح



سالم...يلاااا ياشمس من فضلك اسمعي الكلام.



هزت شمس راسها وخرجوا مع بعض فتح زيد لسالم الباب قدام ولشمس ركبت وراء.



وطول الطريق عينهم بتتقابل في المرايه.



بعد وقت بسيط وصلها علي أول الشارع 
نزل زيد عشان يكلمها



سالم...شمس



شمس...نعم.



سالم...خلي بالك من نفسك والمره الجايه ابقي هاتي حاجه اخف شويه❣️



ابتسمت شمس بهدوء وبصت لزيد
شمس...انا اسفه.



زيد....مفيش اسف بس انا ليا عندك طلب.



شمس...اطمن مش هتتكرر تاني اصلا مكنتش اعرف ان الموضوع هيوصل لكده.



زيد....لا انتي فهمتي طلبي غلط انا محتاج اتكلم معاكي



بصتله شمس وسكتت



زيد....لو مش حابه مش هضغط عليكي بس لازم نتكلم في اقرب وقت



شمس....تمام شوف امته



زيد....ينفع بكره او بعده؟



شمس...ممكن بكره بعد الشغل
زيد....خلاص هاخد رقمك من سالم وده الكارت بتاعي خليه معاكي بس لازم ضروري نتكلم



شمس....حاضر يا استاذ زيد وشكرا علي ذوقك



زيد...بابتسامه جميله علي ايه بس انتي زي اختي ❣️
يلا اشوفك علي خير



شمس....سلام



مشيت شمس ورجع زيد بسالم علي القصر.




        

google-playkhamsatmostaqltradent