Ads by Google X

رواية احفاد الطوبجي(1) الفصل التسع و الستون 69 - بقلم اميرة اسامه

الصفحة الرئيسية

       

رواية احفاد الطوبجي(1) الفصل التسع و الستون 69 - بقلم اميرة اسامه

 

      🔥🔥دوله جوه دوله🔥🔥



بعد ما الشباب اتخطفوا وأتقسموا علي عربيتين الطريق كان طويل محدش عارف هو رايح فين جلال قاعد و فرح قاعده في النص واخدها في حضنه وماسك بأيده التانيه جنه والاتنين بيعيطوا ومرعوبين🥺



اما عند ميار وامير كانت منهاره ومش مبطله عياط وبتترعش من الخوف



مسك أمير كف ايدها في ايدها وهزلها راسه بمعني اطمني عشان يحاول يهديها شويه مسكت ميار في ايده كانت متلجه من كتر الرعب 



امير كان عينه علي العربيه اللي فيها جلال والبنات كان كل همه انهم لما يوصلوا للمكان اللي هو مش عارفه يبقوا مع بعض كان مرعوب عليهم لان جلال معاه البنتين لوحده وكان بيدعي من جواه ان السلاح اللي مع جنه ميتمسكش منها



ونفس الوضع كان عند جلال كان بيدعي ان امير وميار يكونوا معاه عشان يكون مطمن عليهم أكتر والاتنين كانوا واثقين ان المعداوي هو اللي وراها بعد ما زيد فهمهم قبل كده.



الطريق كان فاضي صحراء وليل الجو مرعب و ملهوش أي ملامح حتي لو حاولوا يركزوا فيه مش هيعرفوا هما فين وفجأه دخلوا من وسط الصحراء فضلوا ماشيين كتير في الرمل وبعدين طلعوا منحدر عالي ونزلوا علي الجنب التاني ظهر قدامهم مبني من دورين مستطيل شبه مبني المدارس شويه 
قربوا من الباب والعربيات ركنت 



الجارد...انزلوا يلااا



جلال....متلمسهمش قولنا نروح فين واحنا هنيجي وراك



الجارد...يلا قدامي 😡



قرب منهم امير بسرعه هو وميار 
دخل جلال في الاول وسابوا البنات في النص و امير اخر واحد



مشيوا في ممر طويل تقريباً مفيهوش غير لمبتين لمبه في اوله ولمبه في اخره فضلوا يبضوا علي المكان مبني متهالك ريحه الرطوبه فيه قويه جداً الارض كلها مايه مكانوش عارفين يمشوا وصوت تنقيط المايه عالي وعامل صدي صوت المايه كانت بتنزل من السقف خلصوا الممر كان قدامهم سلم حلزوني نزلوا اول لفه فيه وبعدين نزلوا كمان لفه عدوا من ممر شبه الممر اللي كانوا فيه بس في اخره كان في كذا ممر تاني شبه المتاهه وبدأوا يحسوا بخنقه لانهم نزلوا تحت الارض 



تقريباً كده المبني اللي دخلوا فيه كان تحتيه مكان اكبر بكتير من المبني نفسه ممرات. وغرف كتير جمب بعض شبه السجن كل ثانيه تعدي كانوا بيترعبوا وبيتوتروا اكتر وامير وجلال بيحسوا ان مستحيل حد يقدر يوصلهم في المكان ده.



وفجأه دخلوا علي ساحه كبيره 
لقوا كذا راجل واقف وفي اتنين منهم واقفين قدام الرجاله وباين علي نظراتهم علامات النصر😈
 
                
ودول كانوا صلاح المعداوي وابنه طارق



وقفوهم الجارد وقف امير وجلال قدام البنات وفضلوا البنات ماسكين فيهم برعب 



طارق....يا اهلاً يا اهلاً بشباب وبنات الطوبجي نورتوا المكان والله



امير.....عايزين مننا ايه واحنا هنا ليه.



طارق....طيب مش الاول حتي تسأل احنا مين ايه معندكش فضول ولا انت عارف احنا مين😈



امير....مش هتفرق كتير احنا مش جايين نتعرف انا عايز اعرف احنا هنا ليه😡



صلاح...دكر زي ابوك وولاد عمك بس متقلقش قريب اوي هخليكوا كلكم نسوان



امير....اسمع يا راجل انت حط لسانك في بوئك واتكلم عدل 😡



قربوا منه الجاردات كلهم



ضحك صلاح ضحكه شريره ووقف الجاردات



صلاح...محدش فيكم يقربله جدع ياض مش بقولك دكر زي ابوك عموما هعدهالك مش عشان سواد عيونك لا عشان انتوا متخصنيش اصلا انا مش عايز غير زيد وسالم حسابي معاهم هما بس لو طولت متزعلش مني بقي



امير...بغضب اعلي مافي خيلك اركبه😡



جلال...ادعي بس انهم لما يجوا هنا يرحموك اصل انت مش قد اسيادك يا صلااااح مش صلاح المعداوي برده😡😡😡😡



احمرت عين صلاح بغضب 😡



قرب طارق عليهم وقبل ما يضرب جلال في وشه مسك امير ايده وبأيده التانيه ضرب طارق في وشه البنات صرخوا ومسكوا في بعض و شاور صلاح لأتنين من الجارد اتدخلوا امير وجلال كانوا عارفين انهم هيموتوا هيموتوا مفيهاش كلام لكن الخوف اللي جواهم علي البنات والموقف اللي هما فيه خلاهم ركنوا الخوف علي جنب وبدأوا يسددوا الضربات بتاعت طارق والجارد



مسك الجارد جلال ضربه في مناخيره نزف جامد ورجع بكل غضب عشان يضربه الجارد التاني مسكه امير ضرب الجارد وخلص جلال من ايده وشده وراه وبسرعه خد بداله الضربه 



صلاح....باااااس خلاص سيبوهم



فضل امير ياخد نفسه بسرعه هو وجلال😡😡



طارق...دي قرصه ودن عشان لسانكم مينطقش تاني ولو مستغنين عن عمركم وعمر البنات الحلوه دي فكروا تتكلموا



امير...بغضب بتستقوي باللي معاااك😡



فرح....كتمت فرح بوئه و بدموع بس عشان خاطري 🥺😭💔



بصلها امير وشاف نظره الرعب اللي في عينها وعين البنات سكت 



طارق....انا مبستقواش بحد و كفيل أصفيكم حالاً بس زي ما قال الباشا انتوا مش هدفنا فا عشان نقضي وقت حلو كده مع بعض وخفيف منسمعش صوتكم.😡



صلاح...ومن هنا لحد ما اكلمهم ويجوا هعتبركم ضيوفي وهكرمكم علي الاخر والوقت هدخلكم كمان اوض عشان ترتاحوا شوفتوا قلبي الطيب😈




        
          
                
امير...احنا هنفضل مع بعض محدش فينا هيبعد عن التاني وادام انت طيب اوي كده يبقي كمل جميلك للاخر😡



صلاح...بس كده غالي والطلب رخيص بس مسمعش صوت ولا حد فيكم يفكر يتذاكي علينا واظن المكان انتوا شوفتوا عامل ازاي وانتوا داخلين يعني مفيش مجال للهروب😈



جلال....اطمن ولاد الطوبجي مبيهربوش وبيستخبوا في جحور في قلب الصحراء ولاد الطوبجي رجاله😡



طارق...بغضب انت عايز تتربي😡😡



صلاح...طارق ارجع مكانك وسيبه هتعمل عقلك بعقل عيل صغير



جلال.....بلاش تستفز العيل اللي جوايا عشان متزعلش😡😡



طارق....لا انت كده زودتها طلع طارق مسدس واول ما طلعه بسرعه وقف امير قدامه والبنات صرحت💔💔



صلاح....طاااااارق انا قولت ايه😡



طارق...يعني مش سامعه😡



صلاح...ارجع بقولك ارجع😡😡
انا قولت مسمعش حس ليكم فتشوهم قبل ما يدخلوا.



قرب الجارد من امير وجلال وبدأوا يفتشوفهم عشان يشوفوا معاهم سلاح ولا لأ.



واول ما جم يقربوا من البنات امير وجلال مسكوا ايد الجارد



امير.....ايدك لا اقطعها اياك تمد ايدك عليهم بص لصلاح ايه هتخليهم يلمسوا البنات يا ابو الرجوله 😡 اظن احنا جايين من خروجه عاديه ورجالتك جابتنا علي هنا يعني فاضيين والبنات اكيد مش هيشيلوا سلاح😡 



صلاح....عداك العيب ماشي يا ابن الطوبجي دخلوهم علي الاوضه ودخلولهم مايه واكل ومش عايز اي حاجه تنقصهم عايزهم يقضوا يوم خمس نجوم😈



جلال...بصوت واطي لكن مسموع😡
هيكون اخر يوم في عمرك 



صلاح....بتقول ايه ؟



جلال...بقول ربنا يطول في عمرك🤨



رغم الوجع اللي حاسس امير بيه ابتسم لجلال ودخل هو والبنات علي الاوضه واول ما دخلوا الجارد التاني حطلهم مايه واكل وخرجوا بسرعه وقفلوا الباب  وراهم بالمفاتيح.



اول ما اتقفل عليهم الباب البنات انهاروا من العياط🥺💔



قرب منهم جلال وامير وفضلوا يهدوا فيهم 



امير....متخافوش واهدوا احنا معاكم



ميار....عايزه امشي من هنا خرجوني من هنا عشان خاطري 🥺💔



قرب منها جلال وسند راسها علي صدره وفضل يهدي فيها



جلال....ميار هنخرج والله متقلقيش انا واثق ان نادر فتح الموبايل و هيتأكدوا بعد تأخيرنا ده ان في حاجه غلط 



ميار....ملك فكرتنا بنعمل مقلب مستحيل يصدقوا 😭💔



فرح....يعني ايه مش هنعرف نخرج🥺🥺انا عايزه مامي يا جلال خرجني من هنا يا امير




        
          
                
مسك امير وشها في ايده💔



امير....فرح بصيلي انا عمري وعدتك بحاجه وخلفتها صدقيني هنخرج من هنا بس مينفعش تفضلوا علي حالتكم دي انتوا المفروض تقوونا مش توترونا اكتر اهدي يا حبيبتي عشان خاطري مفيش اي حد هيقدر يمس منكم شعرايه 



جلال....حط ايده علي شعر فرح وفضل يهدي فيها هي كمان.
فرح متخافيش والله هنخرج من هنا  انتي مش واثقه فينا 



فرح....لا واثقه بس هما كتير مش هيسبونا ومحدش هيعرف يوصلنا هنا خالص😭😭 انتوا شوفتوا عمل فيكم ايه.



امير.....لو فيها موتي يا فرح هخرجكم من هنا انتي فاهمه جنه جنه قومي وبطلي عياط متخافيش 



جنه.....فرح بتتكلم صح محدش هيعرف يوصلنا هنا🥺💔



امير....بقي كده يا جنه ده انا حتي ديماً بقول عليكي عقلك كبير و بتقدري تتحكمي في نفسك قدام اي موقف صعب.



جنه....انا خايفه اوي🥺💔



حط امير ايده علي وشه بتوتر



قرب جلال من جنه وفرح وخدهم في حضنه 



جلال....فرح انتي وجنه وميار اسمعوني العياط مش هيخرجنا من هنا والخوف مش هيخلينا نتقدم خطوه شايفين اللي بره دول قد ايه ومعاهم سلاح قد ايه بس صدقوني لو حطينا دماغنا في دماغ بعض وهدينا كده هنقدر عليهم هو صحيح الكتره تغلب الشجاعه بس العضلات عمرها ما بتغلب العقل صح ولا ايه.



امير....جلال معاه حق لو ركزنا شويه وهدينا وفكرنا مع بعض هنقدر نفكر في حاجه تخرجنا من هنا ممكن نهدأ بقي شويه.



جنه...مسحت دموعها ماشي ماشي انا معاكم 



جلال...اهو كده طالعه لعمك يابت قلب ميت😂🙈



جنه....بذمتك ده وقت هزار🥺



امير....انت مش شايف وشك يالا😂🙈



جلال....ملعوب فيه البخت اوي🤨🙄



جنه.....انت بتنزف انت وهو💔



امير....ايده تقيله ابن الجزمه🥴



جلال....ده كلني حتت بوكس حسيت ان مناخيري طارت🥴



فرح...دي لسه بتنزف لا يكون كسرهالك🥺🥺💔



جلال...متقلقيش يابت انا بخير والله.



امير....حد فيكم معاه منديل.



طلعت ميار بسرعه من شنطتها



مسك امير المنديل وضغط علي مناخير جلال اوي.



جلال...ياعم براحه هي ناقصه 🙈



امير.....معلش عشان الدم يقف شويه



جلال...طيب اغسل وشك انت كمان شفايف بتنزف



امير..هغسله الوقت المهم في اي حاجه بتوجعك.




        
          
                
جلال...متقلقش انا زي الفل.



بعد ما غسل امير وشه بصوا علي الاوضه كان فيها مرتبه كبيره علي الارض وتربيزه خشب وكرسين ومفيش حاجه في الاوضه غيرهم 



بص امير علي شكل البنات وبص علي جلال كلهم باين عليهم التعب 



امير....تعالوا اقعدوا ارتاحوا هنا



فرح....هنقعد علي المرتبه دي🥺



امير...بأبتسامه مفيش غيرها يا فروحه❣️



فرح....لا مش عايزه خلاص اخاف يطلع منها حاجه مش شايف شكلها 🥺



جنه....مقرفه اوي بجد نقعد علي الارض احسن🥺



امير...طيب تعالوا ارتاحوا تعالي ياميار يلا.



قعدوا كلهم علي الارض وسندوا ضهرهم علي الحيطه



جنه....هو ممكن يجي هنا فار🥺



جلال....بذمتك خايفه من الفار ومش خايفه من المغاره اللي احنا فيها دي🤨



جنه....اكيد خايفه بس مش ناقصه كمان  فار🥺



جلال...جبتهلكم قبل كده وخوفتوا تلعبوا معاه كان زمان التدريب نفعكم الوقت😂



جنه...زي يوم الضفدعه كده🙈



جلال....ايوه خليكوا كده متهتموش باللي بجيبه متعرفوش اني بيبقي عندي نظره مستقبليه🧐



ميار....بدموع جلال بجد هو انت مش خايف خالص قاعد.بتهزر وبتضحك ومش واخد بالك اننا ممكن نموت او يحصلنا حاجه🥺💔



جنه...اهدي يا ميار متخافيش يا حبيبتي ان شاء الله محدش فينا هيجراله حاجه



ميار...اهدي ايه انا مرعوبه والله🥺💔



جلال...طيب خلاص هسكت يا ستي يس متعطيش بقي انا والله بحاول افككم شويه عشان اطمنكم بس اكيد انا مقدر اللي احنا فيه وقلقان اكتر منكم يارتنا كنا لوحدنا من غيركم 



ميار...انا اسفه مقصدش أضايقك والله أنا خايفه اوي💔🥺



ابتسم جلال بهدوء وانا مش زعلان وعارف انك خايفه بس خليكي واثقه فيا انا و أمير متقلقيش تجربه وهتعدي  وهتنسيها أتفقنا❣️



هزت راسها وهي دموعها نازله لف جلال ايده علي رقبتها و شدها علي كتفه.



جلال....أهدي متعيطيش ❣️



امير....بصوت واطي جنه المسدس موجود معاكي موقعش صح



جنه...متقلقش معايا بس هتعمل بيه ايه ده دول كتير اوي بره



امير....عارف انهم كتير بس خليه الوقت اكيد هنحتاجه لو حد جه يلحقنا المهم مش عايزه يبان خالص



جنه...حاضر



امير.....فرح انتي بتنامي؟



جلال...خليهم يناموا احسن ليهم




        
          
                
هز امير راسه ونيمها علي كتفه وجنه نامت علي كتف فرح.



.......................
في قصر الطوبجي..



بعد مكالمه صلاح المعداوي كله قعد ساكت و مصدوم كل واحد فيهم في مكان مستنينه يبعت اللوكيشن لزيد



زيد رايح جاي ودماغه هتنفجر حاسس انه هيتجنن ازاي سته يتخطفوا مره واحده ازاي بعد كل اللي عمله عشان يحميهم قدر المعداوي يوصلهم



مراد كان نفس حالته اول مره يخاف علي امير بالشكل ده رغم انه كبر وبقي شاب وراجل يعتمد عليه إلا ان قلبه كان مقبوض ومرعوب يجرالوا حاجه وطبعاً خايف عليهم كلهم 



قاسم هيموت علي جنه والبنات رغم خوفه علي جلال وامير إلا انه مرعوب علي البنات اكتر



سالم كان قاعد ساكت حاسس ان هو المسؤول الوحيد للي بيحصل حاسس ان كل ده بسببه مش قادر يستني في حاجه جواه قاعده بتغلي 



داوود....زيد اهدي شويه واقعد



بصله زيد وهو حاسس انه هيتجنن



زيد...اهدي ازاي واقعد ايه فات ساعه إلا ربع ومبعتش اي حاجه ولا حتي اتصل المعداوي بيلعب بأعصابي بيلعب بأعصااااابي مسك زيد كوبايه و حدفها من غضبه أتكسرت ميت حته.



منذر....زيد زيييييد مش هينفع كده امسك نفسك شويه



زيد....امسك نفسي ايه يا منذر من يوم ما الزباله ده رجع مصر هو وابنه من سنتين وانا عيني عليهم زودت الحراسه علي الكل عشان ابقي مطمن عملت كل حاجه في أيدي ممكن تتعمل وفي الاخر يجي هو بكل سهوله ويخطف السته 



جلال وامير والبنات خطفهم وسط الشارع وقدام الناس بكل جرأه مستبيييييع😡 طب وصبا خدها ازاي خدها منين صبا كانت لوحدها محدش عارف ايه اللي حصل معاها انا هتجنننن



انا مش قادر استني اكتر من كده انا هبلغ وهعرفهم ان صبا كمان اتخطفت



زهره....ابوس ايدك لا يا زيد هو قالك لو بلغت هيأذيهم😭💔



زيد....يبقي اخر يوووم في عمره مش هيقدر 😡



وقف سالم في اللحظه دي بكل غضب



سالم.....أهدي يا زيد انا هتصرف دي غلطتي من البدايه ولازم اصلحها وبما ان المعداوي عايزني انا فا انا هروحله



راحت عليه روح جري ومسكت ايده



روح...انت مش هتروح في اي مكان انت فاهم لو روحت هيقتلك



سالم....مش مهم المهم اخلصهم من ايده 



وقفت شمس وهي بتعيط ومسكته



شمس....هو ايه اللي مش مهم انت مش هتروح في مكان انت فاهم ولو عايز تروح يبقي رجلي علي رجلك مش هسيبك



سالم....شمس



شمس....شمس ايه انت عارف من البدايه انه ناويلك علي شر فا بسهوله كده هتضحي بنفسك🥺




        
          
                
سالم....امال اضحي بيهم همااا اللي بيحصل ده كله بسببي اناااا 



شمس....لا مش بسببك 🥺 هو إنسان مريض واكيد هيقدروا يمسكوا بس لو مصمم يبقي رجلي علي رجلك انت مش قولتي ان انا شبه بنته يبقي خدني معاك 



سالم....اخدك معايا فين انا مش رايح رحله يا شمس المعداوي لو شافك هيحرق قلبي عليكي 😡



شمس...لا مش هيعمل حاجه ومش بعيد الشبه اللي بينا يخليه يقف عن اللي بيعمله مش بعيد أفكره ببنته واقدر أعطله شويه لحد ما البوليس يوصل



سالم.....انتي مجنونه انتي فاكره ان البني ادم ده وولاده عندهم قلب ايه فاكره ان صدفه الشبه اللي بينك وبين بنته هتغير رأيه عن الانتقام😡



بصتله شمس وهي منهاره 



شمس...أيوه يا سالم هتغير فكرته مش انت نفسك قولتهالي لما اتقابلنا اكيد الشبه اللي بينك وبينها مش مجرد صدفه واكيد في حكمه 🥺
مش انت قولتلي ان اللي حصل بينا ده كان وراء سبب



سالم...بصلهم بصدمه وبصلها اسكتي يا شمس



شمس.....مش هسكت يا سالم انا نسيت اللي حصل بينا وصدقتك وبقولك ان انت كان عندك حق



سالم...شمس بس يا حبيبتي اسكتي



شمس.....ربنا جمعنا ببعض يا سالم عشان اليوم ده صدقني ياسالم اكيد اليوم ده هو سبب معرفتي بيك الشبه اللي بينا هو المفتاح هو الصدفه الحقيقيه اللي هتخليني ابعد عنك انت وهما الاذي



سالم.....بقولك اسكتييييييي😡



راحت روح عليها و خدتها في حضنها وهي بتعيط



روح...بس ياشمس اسكتي🥺 اسكتي يا بنتي عشان خاطري كفايه كلام.



شمس....انتي مش فاهمه حاجه ياروح ارجوكي اقنعيه اقنعه انت يا عمو أرجوك
زيد انت عارف كل حاجه اقنعه ارجوك 



زيد....بس يا شمس عشان خاطري.



شمس....انت مش خايف علي صبا وخايف علي اخواتك وعليهم كلهم مش خايف علي سالم يجراله حاجه.



مسك زيد ايدها وطبطب علي كفها



زيد....اكيد خايف يا شمس بس مش انتي بتثقي فيا صح



هزت شمس راسها🥺



زيد....اوعدك يا شمس سالم مش هيجراله اي حاجه ولا اي حد فيهم هيحصله اي حاجه انا حافظت علي اخويا من اول ما حسيت ان علاقته بشهد فيها خطر لحد يومنا ده وانا بحافظ عليه و لو فيها موتي مش هيجراله اي حاجه ولا هو ولا هما



راجح....بغضب وصوت كله وجع ولا انت يا زيييييد أنت فاهم ولا انت🥺



راح زيد عليه باسه من كتفه وبصله بحب ولا انا يا باشا اطمن متقلقش❣️



خرج زيد وراجح صمم يروح معاه هو والشباب وراحوا بلغوا تاني بأختفاء صبا.



الرتب اللي كانت موجوده كلها بتجامل عيله الطوبجي مكانتش تتعد الموضوع اتصعد اكتر لكن في تكتم شديد عشان متبقاش قضيه رأي عام.




        
          
                
اللواء.....احنا بنعمل اللي علينا ومش مقصرين من بدايه البلاغ الاول والكل واقف غلي رجله وبندور في كل مكان



زيد....فات اكتر من 6 ساعات علي خطف ولما بلغنا قولتوا ساعتين وهيكونوا معاكم محدش رجع وفوق كل ده مراتي اتخطفت هي كمان ومش عارف إذا كانت معاهم ولا لوحدها مش عارف ايه اللي بيحصل فيهم😡



مراد....اهدي يا زيد



زيد...محدش يقوليييي اهدي انا لحد الوقت هادي 😡 اخواتي ومراتي اتخطفوا في وسط الشارع والناس ومحدش عملهم حاجه الامان اللي المفروض احس بيه في بلدي انا اللي بوفره لنفسي من يوم ما بلغت عنهم وقت ما اكتشفت السرقه وانتوا بتدوروا ومش لاقينهم لو فاكرين اني هستني نفس المده عشان ترجعولي مراتي واخواتي يبقي اسف يا باشا انا هتصرف بنفسي وهرجعهم



اللواء بغضب بسيط...انا مقدر اللي انتوا كلكم فيه وعارف انه مش لبدا ان سته من اهلك يتخطفوا وفاهم خوفك عليهم بس ده ميدلكش الحق ابداً انك تقلل مننا



راجح....يا سياده اللواء زيد ميقصدش ولو انت مقدر موقفنا بجد رجعهم 



زيد...بغضب بالغ😡😡😡 لا اقصد كل كلمه الوسخ اللي خاطفهم ده زمان هو و ولاده كانوا هيموتوا اخويا وفضل اكتر من شهر في غيبوبه قدر يخلي بنته هي واخوها تلعب علي اخويا مكانش عنده مبدأ مش مهم بنته بتعمل ايه المهم تجيبله الفلوس اللي عايزها وبعد سنتين رجع سرقنا في ملايين والوقت بيخطف سته من عيلتي بكل بساطه لو فاكر يا باشا ان السته دول هما بس اللي في خطر تبقي غلطان كل دقيقه بتعدي وهما مش معانا بتقتل حد فينا بالبطئ بتحرق قلب امي في البيت بتحرق قلب ابويا اللي واقف قدامك ده وانا مش هسكت لو الدوله مش عارفه تقف معايا فا قدامكم اخر ساعه يا باشا واعتبرني خارج عن القانون😡 ومحدش يحاسبني علي اللي هعمله واعتبرني دوله جوه دوله😡😡



خرج زيد من المكتب وسط كل الرتب دي زي الاعصار



راجح...انا اسف يا باشا اسف بجد اعذره واعذرنا اللي احنا فيه مش سهل



اللواء....عارف يا راجح باشا ومش زعلان منه انا عارف زيد كويس ومقدر موقفه بس كمان لازم يهدي ويدينا فرصه صدقني أحنا بنعمل كل اللي طالع في ايدنا المشكله ان اخر مكان الماميرات جابتهم فيه كانت علي طريق سريع بيوصل للصحراوي وهناك مفيش كاميرات كتير اخر جزء الكاميرات صورته بعدها العربيات اختفت نهائي 
حتي رقم العربيتين ملهمش وجود ومعدوش علي اي كماين رقم الموبايل برايڤت ومفيش اي حاجه قادره توصلنا بيهم حتي موبيلات الولاد كلها لقيناها في العربيه يعني كانوا دارسين كل حاجه عشان منقدرش نوصلهم عن طريق موبيلاتهم.



مراد....يعني ايه ياباشا ماهو بردوا اللي انت بتقوله ده كلام يقلق الصحراء بلعتهم مثلا ده كام عربيه امن مركزي تروح وتكنس المكان هناك لحد ما يلاقوهم




        
          
                
اللواء.....دي صحراء مش شارع ولا حي يا مراد باشا يعني كأننا بندور علي ابره في كوم قش محتاجين وقت شويه 



قاسم....ياباشا الراجل ده اضعف من كل ده بكتير وبعدين ميتهيأليش في حد ممكن يكون بيساعده هنا ازاي مش قادرين تمسكوا بسرعه



اللواء.....مين قالك ان مفيش حد بيساعده معني انه دخل الصحراء يبقي اكيد في حد معاه دخول الصحراء يا جماعه مش سهل واللي بيدخل جوه الصحراء ويختفي بالمنظر ده اكيد حافظ كل شبر فيها الراجل ده وقع علي ناس منهم صدقني ياجماعه محتاج انكم تهدوا معني انه اتكلم واتفاوض معاكم وطلب ان زيد وسالم يروحوا مقابل انه يسيب السته يبقي عنده هدف واكيد مش هيأذيهم بس ادوني وقت احنا مش عارفين هو دخل في انهي اتجاه من الصحراء شمال ولا يمين صدقني احنا هنعمل كل جهدنا.



سالم......تمام يا باشا بس اعذرني زي ما زيد قال احنا اخرنا ساعه ومش هنقدر نستني اكتر من كده انا اكتر واحد عارف الناس دي وعارف ممكن يعملوا ايه عشان يوصلوا للي هما عايزينه وانا مستحيل أضحي بأي حد فيهم💔



اللواء....هيرجعوا متقلقش راجح باشا مهمتك معانا تهدي الشباب ارجوك بلاش نعالج الغلط بغلط.



راجح...اللي فيه الخير يقدمه ربنا يا باشا.



مشيوا الشباب كلهم وراحوا علي القصر



واثناء رجوعهم اتصل زيد علي الجارد وطلب منهم يجمعوا نفسهم كلهم ويروحوا علي القصر كل رجالته سواء في المجموعه والشركات وكل حاجه تخصهم راحوا علي القصر.



نزل زيد من العربيه ودخلهم كلهم في الجنينه وقف معاهم.



زيد....وجه كلامه لمصطفي الجارد بتاعه



مصطفي جزء من الجارد توزعه علي القصر مش عايز ركن في القصر يكون فاضي من اول السطح لحد بره علي البوابه مفهوم



مصطفي....مفهوم يا باشا



زيد....احنا مش هنبقي موجودين يا مصطفي وانا مش ضامن الراجل ده مش عايز اي حد هنا يتأذي 



مصطفي...اطمن يا زيد باشا كل حاجه هتتأمن



سالم...وانت يا امين طلع مجموعه معانا وفهمهم هيعملوا ايه كويس



امين....اعتبره حصل يا باشا.



راجح.....زيد جزء من الرجاله رجعهم علي المجموعه الامن اللي هناك مش هينفع يفضل لوحده مش عايز حد يتأذي 



زيد...تمام يا باشا اسمعوا يارجاله هنكون علي تواصل مع بعض اي حد يحس باي حاجه يبلغ الباقي مفهوم



الجارد...مفهوم يا باشا.



دخل زيد والشباب عشان يجهزوا 



كل واحد فيهم دخل جاب سلاحه 
وغيروا هدومهم ونزلوا كلهم 



روح...بدموع انا صحيح عيزاهم يرجعوا بس انا مش عايزه حد فيكم يجراله اي حاجه استنوا شويه يمكن الشرطه تقدر تعمل حاجه.




        
          
                
زيد.....مفيش وقت يا روح ومش هنقدر نستني اكتر من كده خصوصاً حتي هو متصلش احنا هندور زينا زيهم ياروح.



روح....هدوروا فين انتوا فاكرين الصحراء دي مكان صغير🥺



راجح.....سبيهم ياروح 



روح...اسيبهم ايه انت مش خايف عليهم🥺



راجح....انا مش هسيبهم رجلي علي رجلهم 



قاسم.....انت بتقول ايه يا باشا



راجح...اللي سمعتوا ومش عايز حد فيكم يفتح بوئه😡



مراد....يا راجح احنا مش عارفين لسه هنروح فين ومينفعش تيجي معانا هتتعب



راجح...انا قولت اللي عندي ومش عايز اي نقاش فيه😡



ياسين....بصوت واطي ملك متقلقيش هرجعهالك



ملك....خد بالك من نفسك عشان خاطري🥺



ياسين....حاضر يا حبيبتي 



زهره....قاااااسم



بصولها كلهم فجأه😳



زهره......الساعه يا قاسم الساعه اللي جبتها لجنه هي لبستها انا متأكده



قاسم....صح الساعه هي اللي هتحدد مكانهم
قربوا منه كلهم بسرعه وهو بيحاول يشوف المكان اللي هي فيع عن طريق الgbs



نادر.....مكانهم مش ظاهر انت متأكد انها وصلتها



قاسم...مش عارف انا ادتهالها الصبح قبل ما نروح الشركه وأكدت عليها توصلها قبل ما يخرجوا وصلتها يا زهره



زهره...معرفش هي خدتها وطلعت علي فوق مع ميار وفرح عشان يجهزوا نفسهم.



زيد....واضح انها نسيت بس المهم تكون لبساها علي الاقل لو فتحتها وافتكرت هنقدر نوصلها



قاسم...بغضب انا قولتلها توصلها علي طووووول😡



ليلي....اهدي يا قاسم اكيد نسيت 



زهره...مفيش فايده كل حاجه بتتقفل في وشنا🥺💔



وفجأه رن موبايل زيد بنفس البرايڤت نمبر كلهم سكتوا وبصوا عليه.



زيد.....بتلعب بأعصابي هااا وديني ماهرحمك أتشاهد علي نفسك عشان اول ما هتقع في ايدي مش هتبقي عايش



صلاح...كنت فاكر ان نفسك طويل وقولت اسيبك شويه وأشوف هتعمل ايه بس طلعت مش قد كلمتك اول ما اتأخرت عليك شويه روحت بلغت واظن انا حذرتك لو بلغت هبعتلك رقبت السته في شوال



حطت روح ايدها علي قلبها هي والبنات



زيد....لو راجل المس شعرايه واحده بس منهم وعزه جلاله الله ما هموتك يا صلاح انت وابنك انا هخفيكم في مكان محدش يقدر يوصله ولا حتي الجن الازرق وهخليك كل يوم تصرخ وتترجاني اموتك ومش هنولهالك



صلاح....بضحكه مستفزه ايه بتهددني يا ابن الطوبجي مش عيب يبقي ليا عندك تار وتبقي بجح عموما متقلقش هما لحد الوقت كويسين واتمني ان المرادي تكون اخر غلطه ولو عايز تشوفهم زي الشاطر بقي تطلع انت و أخوك علي الطريق الصحراوي وانا كل شويه هوصلك بالمكان اللي بعده بس محدش غيركم يجي ولو اي حد غيركم جه هتندم يا زيد.




        
          
                
زيد....محدش هيجي غيرنا😡



صلاح.....تمام هرجعلك بعد شويه واشوفك بقيت فين من غير سلام😈



...........



منذر.....انا مش هسيبك تروح لوحدك انت وهو



زيد....محدش هيجي انتوا سمعتوا اللي قاله معنديش استعداد اخسر حد فيهم



مراد.....مش هنسيبكم يا زيد 



زيد...بغضب قولت محدش هييييييجي😡 يلا يا سالم.



منذر...استني هنا طيب حتي اعملي شير علي الgbs انت ناسي ان صبا والشباب معاكم لوحدهم واكيد معاه رجاله كتير متصدقش انه مش هيأذيهم يا زيد.



زيد....هعملك بس اول ما اوصل ومحدش يجي ورايا.



حضنه ابوه هو وسالم وبصلهم



راجح....زي مارحتوا مع بعض ترجعوا مع بعض ومحدش في اخواتكم يجراله حاجه.



سالم....متقلقش يا باشا متقلقش.



حضن سالم شمس وباسها من راسها



شمس.....سالم 🥺



سالم....يلا يا زيد.



خرج زيد وراه بسرعه وقال للجارد محدش يجي وراهم وركبوا العربيه بسرعه وطاروا.



وقف منذر علي باب القصر بص هو ومراد لبعض.



منذر....جاهز يا مراد.



مراد.....جاهز والعربيه جاهزه يلا يا شباب اجهزوا.



تقي...في ايه 



روح....انا مش فاهمه حاجه



مراد.....اكيد مش هنسيبهم وكنت عارف ان ده هيحصل جهزت عربيه من عربيات البضايع الرجاله هتركب فيها



راجح...يلا بينا😡



نادر....يلا بسرعه العربيه قربت



خرج مراد بسرعه وركب مكان السواق😡



فتح يوسف ونادر وياسين الباب بتاع العربيه من وراء وبسرعه الجارد كلهم ركبوا ومعاهم الشباب



مريم...نادر طمني عشان خاطري.



نادر....متقلقيش خدي بالك منهم روح مفيش مخلوق يخرج من هنا 



روح...نادر عشان خاطري خد بالك من اخواتك



راجح....يلا ياروح علي جوه كلكم ومعاكم الرجاله هنا



روح...رجعلي ولادي يا راجح وارجعلي 🥺



راجح....هرجعلك ياروح❣️



ركب...راجح مع مراد قدام وركبوا كلهم وراء وطار مراد بالعربيه.



.................



قبل ساعتين من تحرك زيد والشباب كلهم.



فضل امير وجلال قاعدين ساكتين والبنات نامت علي كتفهم.




        
          
                
جلال....امير مش معاك سجاير.



امير....لا كانت في العربيه انا هموت علي سيجاره.



جلال....احنا هنفضل قاعدين كده شكل محدش عارف يوصلنا.



امير....بس اكيد هيوصلوا



جلال....تفتكر



امير.....اصل لازم يكون في حاجه توصلهم بينا.



جلال....رينا يستر و يعديها علي خير



امير...ايه خايف يا ض ولا ايه



جلال....بصراحه اه خايف بس مش خايف علي نفسي خايف علي البنات
خايف علي روح وابويا خايف علي زيد وسالم لو ابن الكلب ده كلمهم اكيد هيجوا بسرعه وهو ناويلهم علي نيه زفت والمشكله الاكبر ان من وقت ما دخلنا شوفنا رجاله كتير اوي ده فوق التلاتين راجل انا وانا داخل عيني كانت عامله زي الكاميرا بصور كل ركن في المكان وكل ركن كان فيه راجل خايف ياخدوهم علي خوانه.



امير.....دي اكتر حاجه رعباني ومش هكدب عليك انا بمثل اني مش خايف بس انا خايف وزي ما انت قولت خايف علي البنات اوي لولا وجودهم معانا كان زمانا اتصرفنا 



جلال...وانت فضلت تقولي اتحكم في اعصابك اتحكم في اعصابك وقدر يستفزك وخلتنا كلنا علقه محترمه يا ابن الجزمه😂😂



امير....بضحك ماهو استفزني الواطي  لما قال هخليكم نسوان



جلال.....انا بفكر اعمل نفسي عايز ادخل الحمام واحاول اركز بره اكتر واشوف الدنيا فيها ايه.



امير....لا بلاش الواد ابنه مش طايقك



جلال....يعني انا اللي طايق امه 



سكتوا شويه 



امير...جلال



جلال....هاااا



امير...انا عايز اقولك علي حاجه عمري ما قولتهالك قبل كده.



جلال.....ايه مخبي عني ايه وبعدين مالك عامل زي اللي بيعترف قبل ما يموت كده ليه.



امير...بأبتسامه يمكن وعشان اكون صريح معاك خايف يجرالي حاجه من غير ما اكون معرفك



جلال...في ايه ياعم مالك قلبتها دراما ليه ومين ده اللي يفكر يجي جمبك دي لو فيها موتي يا ابن عمي مش هسيبك



امير...بأبتسامه اول مره تقولي يا ابن عمي❣️



جلال....انت مش ابن عمي بس انت اخويا وصاحبي ومقدرش اعيش من غيرك ياض والنبي بلاش تقول كلام يضايق انا بحاول اكون هادي علي قد ما اقدر.



امير....حبيبي يا جلال انت طول عمرك قريب مني ويمكن عمري ما خبيت عنك اي حاجه بس اخر فتره دي خبيت عليك حاجه وبيتهيألي جه الوقت اللي تعرفها يعني لو عشت اديك عرفت لو جرالي حاجه هبقي مرتاح اني مخبتش عليك اي حاجه.




        
          
                
جلال...في ايه ياض وربنا اخرج اعمل فيها مجنون واروقهم وعليا وعلي اعدائي 



امير...بابتسامه انا بحب فرح يا جلال وهي بتحبني يمكن عرفت بحبها ده متأخر بس لما قدرت اشوفها بنظره مختلفه عرفت اني عمري ماحبيت حد غيرها علي فكره زيد عارف وقولتله اني هطلبها من عمي قريب وروح كمان عارفه ومراد تقريياً هما كانوا عارفين من قبل ما انا حتي اعترف لنفسي بحبها مش عايزك تزعل مني يا اخويا انا عمري ما لعبت من وراء ضهرك وفرح دي مني يعني عمري ما اتمنالها غير كل خير.



جلال...بأبتسامه بسيطه بصله بجنب عينه هو ده السر 😏 بركه ان ابو الهول حس



امير....تقصد ايه😒 انت كنت حاسس



جلال....قاعد اقولك ابن عمي واخويا وصاحبي وفاكرني مش هحس بيك  حتي فرح عارف من زمان انها بتعشقك مش بس بتحبك واتأكدت ان انت كمان بقيت تحبها 



امير....انت بتهرج صح انا كان باين عليا حاجه.



جلال.....كنت مفضوح 😏 وبعدين انا سايبك بمزاجي تيجي تقول بس حتي لو مكنتش قولت مكنتش هزعل منك عشان انا عارفك وعارف انك بتختف علي فرح اكتر مني 



امير...ولما انت عرفت مقولتش ليه



جلال....كفايه اني افرح انك حسيت بأختي يا امير يمكن اوقات كان بيبقي هاين عليا اجي اديك ميت قلم علي وشك واقولك اتحرك يا ابو الهول بس وقتها لنت كنت مع فاطيما مكنتش اقدر بس اهم حاجه ان ابو الهول نطق😉



امير...بضحك والله انت طلعت واطي وصايع🤨



جلال.....انا بردوا يااااا



وفجأه سكتوا اول ما حسوا ان في حد بيفتح الباب عليهم البنات صحيوا وبصوا علي الباب بخوف.



امير....ايه الصوت ده ايه ده😳😳



وفجأه ظهرت قدامهم صبا زقها الجارد كانت مرعوبه ومنهاره اول ماشافتهم اتصدمت وهما اتصدموا اكتر منها



فرح/جنه/ميار...صبا



امير....صبااااا😳😳



صبا....🥺💔💔امييير🥺



قرب منها امير والبنات بسرعه خدها امير في حضنه وفضلت تعيط



امير...صبا انتي ايه اللي جابك هنا 



صبا...انتوا بتعملوا ايه هنا🥺💔



فرح....طيب اهدي متخافيش



صبا.....انا كنت هموت من الرعب🥺💔 هو في ايه مين دول وايه اللي بيحصل



امير....طيب بس اهدي اهدي 



قرب منها جلال وهو مصدوم وقاعد يبضلها ويبص علي الباب



جلال....انتي ايه اللي جابك هنا هو احنا للدرجادي بقينا عيله هفأ🤨 انا خايف شويه والاقي باقي العيله جايين هنا.




        
          
                
امير....يا ابني اسكت ده وقت هزار



جلال...والله ما بهزر انا مش فاهم حاجه في ايه جيتي هنا ازاي 



صبا...انا بعد ما سبتكم فضلت ادور علي هديه لزيد روحت اول فرع مكانش في حاجه عجباني فضلت ادور في باقي الفروع وخدت وقت بعدين لقيت النضاره اللي كنت عايزه اجيبها خرجت عشان اركب لقيت اتنين طلعوا قدامي وواحد فيهم حط في جمبي سكينه او حاجه صغيره كده وقاللي لو صرختي او عملتي اي حاجه هموتك مقدرتش انطق مشوني وراهم وبعدين ركبوني عربيه ومشيوا بيا في طريق طويل خدوا مني الموبايل في الاول سابوه في عربيتي ومشيوا بيا ودوني في الصحراء ودخلوا بيا في اماكن غريبه وجابوني هنا🥺



حاولت اصرخ اكتر من مره بس كانوا بيسكتوني🥺



جلال مسك وشها بأيده ايه الدم اللي علي شفايفك ده وايه الصوابع اللي علي خدك دي حد فيهم لمسك😡



صبا....واحد منهم وانا بصرخ ضربني بالقلم 🥺💔💔



جلال...يا ولاد الكاااالب 



وقبل مايروح علي الباب مسكته صبا



صبا...بلاش عشان خاطري دول كتير اوي



امير....اقف يا جلال والله العظيم ما هنسمي عليهم بس بالهداوه.



جلال...انت مش شايف وشها.😡😡



امير...وانت فاكر لو خرجت هيسموا عليك ولا هيسموا علينا خلي عندك عقل البنات معانا قولنا ولاد الكلب كانوا ورانا واحنا مش حاسين من ساعت ما خرجنا😡😡



ميار...طيب تعالي اغسلي وشك 



صبا....مش عايزه انا عايزه نمشي من هنا🥺 



جنه....هنمشي ازاي بس يا صبا احنا هنا في متاهه ومفيش حتي معانا موبايل وفجأه برقت😳😳😳 الساعه الساعه يا امير



امير.....ايوه صح انتي وصلتيها



جنه....🥺🥺لا نسيت خالص 



جلال...موصلتيهاش علي الموبايل بتاعك



جنه...لا نسيت طلعت انا والبنات نجهز نفسنا وكنت هظبطها بس نسيت خالص



امير...اوووووووف ليه ليه يا جنه دي كانت فرصتنا🙈



جلال...طيب انا جاتلي فكره 



امير....فكره ايه



جلال...هقولكم😈😈😈
  
دقايق عدت وراح جلال هو وجنه فضلوا يخبطوا علي الباب.



جلال....حد يفتح الباب ده انتوا ياللي هنااااااا حد يرد علينا😡



فتح واحد من الجارد ومعاه طارق المعداوي



طارق....اييييييه ايه الفرح اللي انت عامله ده.



جلال....انت فاكر نفسك سجان واحنا مساجين عايزه تدخل الحمام ولا ممنوع😡😡




        
          
                
طارق...وطي صوتك ياض 



جلال ....وان موطتش صوتي😡



طارق...هعرفك شغلك وهروق عليك😡



امير....ايه فاكر هتقدر تلمسه ولا الدرف اللي معاك مقويه قلبك😡



طارق...لا انتوا عايزين تتربوا بجد😡



صلاح....طااااارق قولتلك ملمش دعوه بيهم



طارق....انت مش سامع يعني قله ادبهم يا باشا



صلاح....معلش شباب ودمهم حامي مالك بس يا ابن الطوبجي



جلال....عايزه تروح الحمام اظن مش رجوله تسيبوها كده يعني 



صلاح....ودي تيجي تعالي يا عروسه خدها يا مسعد.



مسك جلال ايدها وبصله 



جلال....هو ايه اللي خدها يا مسعد ايه يا ابو الرجووووله😒 هترزح لوحدها بردوا



طارق...ياض وربنا هضربك طلقه واخلص عليك😡😡



صلاح...امشي من هنا يا طارق معاه حق خايف عليها بس انا قولتلك مش هأذيكم



جلال....اه زي ما الدكر بتاعكم ضرب بنت غلي وشها بتتشطروا علي النسوان



صلاح...انت عايز ايه الوقت 



جلال...مش هسيبها اكيد هروح معاها



صلاح....بس كده تعالي معاها 



مسكها جلال من ايدها وبصلهم وخرج.



مشي مع الجارد ممر طويل وشاورلهم علي الحمام



الجارد....الحمام من هنا ادخلي يمين



جلال...ادخلي وانا واقفلك هنا🤨😉



جنه...طيب متبعدش🙄



جلال...متقلقيش خليكي براحتك.
بص للجارد معلش اصلها عندها السكر 😁



الجارد...الف سلامه😒



جلال....الله يسلمك سكت ثواني وبعدين بصله ممعاكش سجاره يا زوق



الجارد....انت هتصاحبني ولا ايه؟



جلال...ياعم لا اصاحبك ولا تصاحبني 
دي حتت سجاره لا راحت ولا جت فين ايام السجاير الاجنبي😏



الجارد....ماشي ياعم خد سيجاره اهي ويارب نخلص



جلال....والله انت رجوله ومن الاخر😈
ولع بقي وكمل جميلك



الجارد....طيب خلص بسرعه مش ناقصين كلام



جلال....ماشي ياعم بس انت شكلك جدع ايه اللي رماك علي الناس دي



الجارد....ده شغلي حد يقول للشغل لأ



جلال....لا طبعاً بس الواحد يوم ما يفكر يشتغل يشتغل مع ناس عدله ده اخره هيقبض التمن ويرميلكم كام قرش😏



الجارد.....انت جاي تحزني علي نفسي 



جلال....لا بس انا حبيتك🥴




        
          
                
بصله الجارد😒😒



جلال...مالك ياعم بتبصلي كده ليه وربنا حبيتك شكلك جدع ومتتخيرش عن الرجاله اللي بتشتغل مع عيله الطوبجي ياريتك كنت معانا



الجارد.....عيله الطوبجي مره واحده احنا ماشين بنزق ياعم اهي اي مصلحه والسلام



جلال...بغمزه😉 طب ايه واللي يشغلك في مجموعه الطوبجي 



الجارد...ايه عايز تجندني وتوديني في داهيه.



جلال....ومين بس هيعرف انك معايا انت عارف لو ابويا راجح الطوبجي بنفسه عرف انك ساعدتنا هيعمل معاك ايه انت هتشوف عز محدش شافه.



بصله الجارد وسحب نفس طويل من السيجاره وسكت.



جلال...فكر اصل كده او كده شباب الطوبجي الوقت مش ساكتين وجاي معاهم جيش سواء من الداخليه او من رجالتنا فا شوف تبقي معانا او لا براحتك



طارق...من بعيد ايه هنبات في الحمام.



بعد شويه جلال وبصله بغضب



جلال....عندها السكر وتعبانه من بدري خلاص مفيش احساس😡



طارق.....اتقل عليا وديني ماهسيبك وهاخدك فوق البيعه مع اخواتك 



جلال.....خليك قد القول😡



راح تاني علي الجارد وبصله ايه فكر بسرعه



الجارد....عايز ايه طيب؟ متحلمش انك تخرج من هنا المكان متأمن



جلال....مش عايز اكتر من انك تحمينا ده اولاً و ثانياً توصل موقع المكان لاخويا عشان ينجز في الوقت.



خد الجارد نفس طويل وفضل ساكت



جلال....خد رقمه ولو موافق ابعتله وقوله انك تبعهم بس بقيت معانا وبتساعدنا



الجارد....اكتب بسرعه



ابتسم جلال ابتسامه نصر ومسك بسرعه الموبايل كتبله رقم زيد وياسين وسالم ومراد.



الجارد...ايه كل ده 🤨



جلال....دول اخواتي ابعت لاي حد فيهم عشان لو حد فيهم ماشافش التاني يشوف وعلي فكره دول بس اللي حافظ رقمهم.



خرجت جنه وبصتله.



الجارد....اوعي تبيعني ليهم.



جلال....يبقي متعرفش عيله الطوبجي كويس انت هتشتريني وانا هبيعك تفتكر؟ متقلقش وهحميك كمان من المعداوي ورجالته وكأنك مش معايا
اسم الكريم ايه🤨



الجارد....احمد



جلال...وانا جلال يلا يا جنه بسرعه نرجع.



خدهم الجارد ومشي بيهم.



طارق...بسخريه ايه ياعروسه ما كنتي خدتي حمامك بالمره.😉



جلال...تصدق بالله انا عامل حساب للراجل الطيب ده😒



صلاح.....تسلم يا ابن الطوبجي.



طارق.....تصدق ياض من اول ما شوفتك وانت مش نازلي من زور😡



جلال....مش اكتر مني والله ربنا يديم عدم القبول😒



ضحك صلاح علي جلال.



صلاح.....ملكش دعوه بيه يا طارق عايزه حاجه تاني يا عروسه



طارق....ايه باشا هما طالعين رحله هنا ولا ايه.



جلال....ياساتر علي الرخامه الراجل صاحب واجب مالك انت ابنك ده ياحاج



صلاح...بضحك تصدق يا ابن الطوبجي انت خساره فيهم والله ماليك عليا حلفان حبيتك.



جلال...بابتسامه والله وانا وبعيد عن ابنك السمج ده والمشاكل اللي بينك انت وعيلتي انا كمان حبيتك



طارق..ولاااااااا انت جاي تشلني😡 في ايه يا باشا انت هتخلي الواد ده ياخد علينا ولا ايه.



بص جلال علي صلاح...انا لو مكانك اتبري منه 😒 يلا سلام عليكم



ضحك صلاح وفضل باصص عليهم لحد ما الجارد قفل عليهم الباب



طارق...في ايه ياباشا ايه شايفك يعني بتهزر وبتاخد وتدي مع الواد انت نسيت احنا جايين هنا ليه😡



صلاح....لا منستش بس فكرني بأخوك
طارق كان نفس خفه دمه وكنت ديماً تتناقر انت وهو زي ما بيعمل كده وبعدين انت حاطه في دماغك ليه ده عيل صغير يعني



طارق...لا بقولك ايه أركن العواطف دي علي جمب مش وقتها 



صلاح...طيب يلا امشي روح شوف بتعمل ايه 
..............



امير....بضحك انت بتهرج صح😂



جنه...لا والله الراجل مبهدل ابنه عشان جلال😂🙈



صبا....طيب المهم هو الجارد بجد هيساعدنا🥺



جلال...يارب يطلع صادق بس انا كتبتله الارقام وهيبعتلهم شير لوكيشن



ميار...يارب بس برافو عليكم بجد🥺



امير....عاش يا جلال💪😈



.........................



زيد.....سالم



سالم....ايوه



زيد....رجلك متسبقنيش خطوه واحده



سالم....متقلقش كله تمام



زيد.... عرفت هنعمل ايه



سالم...خليها علي الله متقلقش 😈😈



زيد....اظن كده الدنيا بقت سهله😈😈😉



سالم...بضحك اسهل بكتير مما توقعت😂😂😂😂😂



زيد....بضحك طيب خد نفس طويل واكتمه😉😈😈😈



سالم.....وهطلع النفس من دماغك يا معداوي انت وابنك💪😈



زيد....معايا ياصاحبي😉



سالم...معاك يا صاحبي والله زمان يا زيد بااااااااااشا اموت في الشقاوه



زيد...😂😂😂استعنا علي الشقاء بالله 

 
 
google-playkhamsatmostaqltradent