Ads by Google X

رواية انقذتني الفصل الحادي عشر 11 - بقلم يارا احمد

الصفحة الرئيسية

 رواية انقذتني الفصل الحادي عشر 11 - بقلم يارا احمد 

Part11
عشق:اه المهم عندي انو نغم معايا..بتبتسم..شكرا على سؤالك
غرام:نحن مفيش بينا شكرا..بتكمل بمرح..ايه رايك نبقا صحاب
عشق:معنديش مانع طبعا
نغم:انا عندي..بتحضن عشق وكانها بتخبيها..عشق ملكي انا وبس
غرام:نااااه عشق اختي
نغم:امتى لحقت تبقى اختك كمان..انا اختها الوحيده عشق قوليلها انك اختي السندريلا
عشق:ماشي بس سيبني اخد نفس الاول ي نغم
غرام بتضحك:اختها السندريلا؟؟ايه دا انتي وبابا سيبتو عشق معاكم علشان تتنمرو عليها
عشق بتضحك:اه صح بجد
غرام بحب:ضحكتك حلوه اوي
نغم بغيره:عشق متضحكيش قدام حد غيري
عشق بتضحك على غيره نغم بعدها بتبص على غرام و بتبتسم:مش بتجي بربع جمالك
نغم بتضايق
غرام بتبتسم:انا هروح اشوف عمو ادهم واطلب منه يستاذن لنا من جدو علشان نروح السوق مع بعض..خالتي كانت جايه علشانك ي نغم بس قالت انها مش عايزه تزعج عشق فروحي شوفيها
نغم:مامي عايزني؟؟طب ماشي هروح اشوف عايزه ايه
بتبص على عشق..نحن هنروح مع غرام؟؟
عشق:انتي ليه بتستاذني مني؟؟انتي مش عارفه انو 18 سنه كبيره وللازم تتخدي قرارتك بنفسك
نغم:و لزومه ايه اتعب مخي وانتي موجوده..هنروح ولا لا
عشق بياس:هنروح
غرام بتنبسط:تمام اجهزو وانا هروح اقول لعمي يستاذن لنا ان شاء الله جدو يوافق
نغم:لو موافقش سيبوني اكلمه
هعمل حرب عالميه معاه يوم دا متحكم اوي
غرام:لا انت سيبك برا الموضوع ي نغم علشان ما توقعش الفاس على الراس
نغم بضيق:اممم ماشي
غرام بتروح نغم بتطلع و بتروح غرفه ادهم و سيرين و عشق بتروح تجهز
نغم بتدخل و تقول بمرح:صباح العسل على العسل
سيرين وادهم بابتسامه:صباح الورد
نغم بتقعد جنبهم
ادهم بحب:عامله ايه؟؟الوضع عجبك؟؟نمتي كويس؟؟عشق عامله ايه؟؟
نغم:الحمد لله كله تمام..اه ي بابا انا وعشق ارتحنا المهم اننا مع بعض
سيرين:هي عشق اهلها فين ي نغم
انا بحد نفسي مش عارفه بس الفهمته من كلامها انهم كانو بعذبوها فهي هربت وقررت تعتمد على نفسها من ساعتها
نغم بتذكر انو عشق وجاسر اتفقو يقولو لكل انو اهل عشق ميتين علشان يتجنبو القصص الملهاش لزوم
نغم بحزن:هما ميتين ي ماما
سيرين بحزن:ربنا يرحمهم ي حبيبتي..انا مش هفرق بينكم في المعامله وعشق بنتي من اليوم
نغم بتنبسط اوي و بتحضن امها:بجد ي مامي؟؟انتي مش متخيله كلامك دا بسطني ازي شكرا ي مامي عشق محتاجه حنيه الام بجد
ادهم:شكلك بتحبيها اوي
نغم بابتسامه:اوي اوي
ادهم:ربنا يحفظهالك ي حبيبتي
نغم بفرحه:امين ي رب..صح انا هروح علشان هنخرج انا وغرام وعشق
ادهم:غرام قالتلي بس انا لسه مش أستاذنت من بابا
نغم:لو رفض تعال قولي وانا بتصرف معاه
سيرين:صح ذكرتيني انتي ازي بتكلمي جدك كدا..دا عيب على فكره ي نغم
نغم:بسس ي مامي جدو معندوش مشكله في دا
سيرين:برده عيب
نغم:لا دا انا بحاول افك عنه التكشيره دي مش اكثر صدقيني
انا بجد معنديش مشكله مع جدو لانه بجد استحق احترامي بعد العمله امس
ادهم:سيبها على راحتها ي سيرين بابا معندوش مانع واديك شفتي امس ابتسم..هو مش ابتسم من5 سنين
يالهوي ازي دا5 سنين!!!دا انا مبقدرش اتخيل في يوم اني مضحكش ازي5 سنين يعني!!!
سيرين:ماشي
نغم:انا هروح..بتروح بتمشى في الفيلا..بتشوف عدي بتقرب منه..صباح الخير
عدي بابتسامه:صباح العسل على اختي العسل
نغم بتبتسم:هيهيء عارفه اني عسل اوي
عدي بمسك نغم من قفاها:اسمها شكرا
نغم بالم:ايه دا انت وعشق توام صح انا كنت شاكه اصلا
عدي:مش فاهم
نغم:هفمهك بسس بعد الاول
عدي ببعد ايده
نغم:عشق كمان بتعملي الحركه البتوجع دي وبتريق عليا زيك!!دا انتو شبعتو عليا تنمر وتريقه
عدي:الفرق اني بحبك
نغم:وعشق بتعشقني عارفه
عدي:لا انا بحبك اكثر ما هي بتحبك
نغم:لا طبعا..المهم كنت عايزه اطلب منك تشتريلي فون
عدي بصدمه:معندكيش فون؟؟!
نغم:وانا هعمل ايه بالفون وانا عميه ي اهبل
#بقلمي_يارا_احمد
عدي بسكت بضيق
نغم:متضايقيش مني بس سؤالك غبي الصراحه
عدي:مش مضايق منك ي نغم انا مضايق من نفسي لاني مش قدرتك احميك
نغم:المهم اني قدامك ي عدي ومحدش هيفرقنا تاني..هو صح ايه موضوع الشركه بتاعتك دي؟؟ازي بقيت منافس لشركات الكيلاني وانت ابنهم!!انا مش مستغربه انك تعاديهم طبعا بس مستغربه انك عايش معهم بنفس السقف وجدو مش طردك لسه
عدي بتنهد:دي حكايه طويله مختصرها انو الشركات كلها باسم قصي وانا عملت اسم لنفسي وصعدت السلم من الصفر علشان اثبت لهم اني مش بحاجه لحد..وبالنسبه لاني عايش معهم تحت سقف واحد معك حق في انها غريبه بس انا مكنتش عايش هنا وكنت ساكن في شقه مع شريف بس ماما وبابا اصرو علي ابقى لما جدو تعب وكنت هرجع الشقه اليوم بس شكلي هطول في القعده شويا شويتين تلاته علشانك
نغم:ازي قصي وهو محدش غيره ياخد شركات الكيلاني؟؟!
عدي:جدي هو الاختاره..وصراحه معه حق رحيم مش بحب ادخل في الشركات وهو ماسك ادارة المطاعم و هارون ماسك إدارة الفنادق وانا قولت له اني هتسلق السلم لوحدي وهو وافق فمحدش فاضي غير قصي
نغم بعدم فهم:هارون؟؟دا مين؟؟
عدي ببص عليها شويا بصدمه بعدها بضحك:مش معقوله انتي ناسيه ابن عمك عبد العزيز ي نغم؟؟
نغم:عمي عبد العزيز مين وهارون مين البتكلم عنهم دول؟؟عدي ما تكلمش بالالغاز ممكن..مش انا عندي عمي احمد ابو نسمه و بسمه و عمي اسد ابو قصي و عمتي فريده امال مين عبد العزيز دا!!!
عدي:انتي بتكلمي جد!!!نغم دا عمنا الكبير..هو صراحه كان في اختلاف بينه وبين جدو وكان كبير اوي و قاطعو بعض لمده عشر سنين فممكن علشان كدا متعرفوش لكن كل الخلافات انحلت..هيجي المساء لحفله عيد ميلادك وهعرفكم عليهم وقتها
نغم:مش مهم بس فضول هم مع اي جهه من العيله دي الشر ولا الخير؟؟!ما نحن مش هنكدب على بعض ي عدي في ناس هنا بتطاق بالعافيه زي نهاد هانم
عدي بضيق:وعمتي فريده
نغم:عمتو؟؟ليه هي مش طيبه
عدي بسخريه:طيبه ايه انتي مش شفتي كلامها مع عمي جاسر امس
نغم:ما نحن مش بنقدر نكرهها لسبب دا ي عدي
عدي:انا هكره اي حد بتكلم مع عمي كدا ي نغم حتى لو جدو
هو عدي لما يقول كدا بقلكم انو عمو جاسر مهم اوي في حياته لانو عدي اقرب حد فينا لجدو هو حفيده المفضل
نغم:ماشي ي عم عدي ممكن نخلص وتجبلي الفون عايزهه ضروري اوي
عدي:في ايه ي بنتي ما قولت هجيبه
نغم:عايزه اكلم يمنى وفهد
عدي:دي مين!!ودا مين فهد دا اصلا؟؟
نغم:البيست..انت مالك هو مين هيكون مين غير اخوها يعني ممكن ما تسالش
عدي بحده:هو اكبر منك او اصغر
نغم:اكبر مني بسنه
عدي:وعايزه تكلميه ازي يعني عندك معاه ايه
نغم بضيق:عدي انا عارفه حدودي كويس
دا انا تربيه عشق
عدي:نغم انا فاهم دا وانا مش بشك فيك ب..
فريده بزعيق:انتي رايحه فين وباماره ايه
عدي و نغم بسمعو زعيق فريده و بجرو على الصوت بشوفها بتزعق في غرام
عدي:مالك في ايه ي عمتي؟؟
فريده بغضب:الهانم لما تكون عايزه تخرج مش بتستاذن مني و بتروح تستاذن من بابا
غرام بدموع:بس ي عمتو الكل بستاذن من جدو وانا مغلطتش علشان تزعقي فيني كدا انا مش فاهمه ايه مشكلتك معايا
غرام و دموع في عيناها اكيد هي مشكله اكبر من زعيق؟؟!!
فريده بصوت عالي:لااا وكمان تردي عليا
الكل بنزلو على صوتها العالي و رحيم بنزل و بشوف دموع غرام
رحيم:في ايه ي امي مالك من الصبح!!
فريده:الهانم عايزه تخرج و بدل ما تستاذن مني بتستاذن من بابا من ورايا
عدي بعصبيه:انتي اكيد حصل لدماغك حاجه ما الكل بستاذن من جدو غرام فرد من العيله دي كمان والامر والنهي من جدو هتستاذن منك ليه تبقي مين انتي قدام قرار جدو
فريده بعصبيه:انت ناسي اني عمتك احترم نفسك لما تكلمني!!ادهم اتكلم مع ابنك و سيبه برا مشاكلنا انا ومرات ابني احسن
ادهم بضايق من طريقه اخته بس بقول بهدؤ:عدي اهدا شويا وانا هتصرف
عدي:تتصرف ليه انت ي بابا وهو جوزها زيه زي الحيط..بكمل بسخريه..ولا دلوع ماما مش بقدر يقولها لا حتى لو هي غلطانه
ادهم:عدي
رحيم:متدخلش بيني وبين مراتي ي عدي..وانت مالك ادافع عنها مدفعش عنها احسن تبقى برا الموضوع
عدي بكون عايز يضربه بس غرام بتوقف قدامه
غرام بحزن:خلاص ي عدي حصل خير..انا مش هروح لو عمتو مش عايزني اروح
نغم بتضايق من ظلم عمتها لغرام و بتصدق كلام عدي عن عمتها
نغم بضيق:لا هنروح مع بعض وجدو البقرر الحاجه دي حتى لو رحيم قال لا جدو لو قال اه يبقى اه صح..بتلتفت على اسير النزل اول ما سمع الدوشه..جدو هنخرج او لا
اسير:طبعا هتخرجو انا مش بغير رايي ودا شيء معروف عند الكل..ببص على فريده بتحذير..ويلي ميعجبهوش قرارتي يروح الباب بفوت جمل
فريده بتغاظ اوي و بتروح غرفتها ونغم بتبتسم بانتصار وهي مبسوطه انها رجعت حق غرام
اسير ببص على رحيم:ايه رايك بكلامي ي رحيم..غرام بتبص على رحيم كان عندها امل صغير يوقف بصفها
رحيم بتنفس بضيق:البتشوفه صح ي جدو هو الصح..بروح
غرام بتزعل من طريقته هي مش مشكلتها انو امه بتكرهها بدون سبب بتحس بالاحباط انه دائما بفضل امه عليها مع ان هي دائما بتجنب المشاكل معاها وهي المظلومه بس هو مش بشوف كل دا!!بتشرد في افكارها وانها يمكن غلطت واتسرعت بالجواز منه الحب مش كل حاجه في النهايه بتفوق على صوت اسير
اسير:غرام
غرام بتبص عليه:نعم ي جدو
اسير:متجوعيش دماغك بيهم وانا المسؤل عنك تمام
غرام بتبتسم لانها عارفه اسير بحبها:تمام ي جدو
رهف باسف:غرام متزعليش من كلام ماما ماشي
غرام بحب:ماشي ي رهف
رهف بتبص على نغم:دي مين!!
عدي:دي مين ازي انتي كنتي فين امس!!
رهف:كنت نائمه عارف عليا دروس وانا مضغوطه اوي بسبب الدراسه
عدي:اه صح ما انتي في اخر سنه في الثانويه..المهم دي نغم
رهف بصدمه:ايه!!
بحيكلوها كل حاجه و رهف بتحضن نغم وهي مبسوطه انها رجعت هي كانت فاقدها اوي لانها الوحيده البنفس عمرها بس نغم اصغر منها بشهر
نغم بمرح:ما كفايه حضن ي رهف انا خنقت
رهف بتضحك:لسه زي ما انتي ي نغم مش بتعرفي تتكلمي حلو ابدا
غرام:نغم روحي كلمي عشق
رهف:عشق مين؟؟
نغم بفخر:اختي السندريلا
انقذتني🤍
بقلمي_يارا_احمد

  •تابع الفصل التالي "رواية انقذتني" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent