رواية انقذتني الفصل الثاني عشر 12 - بقلم يارا احمد
Part12
رهف:اختك السندريلا؟؟!!دا تنمر جديد ولا ايه!!
غرام وعدي بضحكو
نغم:ايه العقل والتفكير الناقص دا انا بمدح فيها دا مش تنمر على فكره
غرام:والله ي نغم دا بالنسبه ليها تنمر
نغم:انتي محدش سالك واحسن تبعدي عن عشق..رهف تعالي اعرفك على عشق هتحبيها اوي..هو انتي مش بتقدري تجي معانا السوق؟؟
رهف:ماشي..لا للاسف انا عندي دراسه ومش مسموح اطلع
نغم بتبص على جدها وتبتسم
اسير:لا ي نغم انا مش هنفذ كل طلباتك هو انتي فاكره نفسك ايه دا مستقبلها
نغم:جدو دا اسمه جنان هو انت لسه من زمن العصور الوسطى بتاعتك نحن هنا متطورين..هي اكيد رهف ملت من الدراسه الكثيره سيبها ترتاح
اسير بحده:وهو في حد سالك عن رايك ي نغم
رهف بهمس:نغم اهدئي انا مش عايزه اخرج اصلا
نغم:لا هتخرجي انا مزاجي قال كدا
اسير:مزاجك دا يبقا برا بيتي فاهمه..هنا انا البقرر
نغم بانفعال:لا مش فاهمه وفيها ايه يعني لو رهف طلعت تغير جو جدو انت كدا بتعمل نفس البتعمله عمتو لغرام بس بطريقه مختلفه انتو عندكو التحكم وراثه في العيله دي!!!
وهببت الدنيا كالعاده ما انتو اتعودتو بقا
رهف بهمس:خروجه ايه دا نحن هنخرج من هنا لمقابر بسببك
اسير ببص على نغم وبشوفها زعلانه وبقول بهدؤ:ماشي ي نغم رهف هتخرج معكم بس بشرط متتاخر..وما كملش كلامه لقا نغم جريت عليه وحضتنه وهي مبسوطه وهو انصدم من حركتها دي فمحدش بقرب منه والكل بخاف منه
نغم بفرحه:بجد انت جدع ي جدو..بعدها بتركز مع وضعيتها بتطلع من حضنه بخوف..ا..انا اسفه مقصدش
اسير بلف نفسه:المره دي سامحتك المره الجايه مش هسامحك اتعاملي معايا بحدود زي الكل ي نغم..بروح وهو مبتسم فهو وحشه جنانها وحركاتها المش متوقعه دي
نغم بغيظ:ااا بارد و رخم
عدي و غرام ورهف بضحكو
نغم بتبص عليهم بغيظ:ضحكوني معكم
عدي وهو بضحك:انتي يوم هتموتي على ايد جدو
غرام وهي بتضحك:لا دي مش هتعيش اسبوع امسك اختك ي عدي واهرب بيها
عدي بضحك:معك حق
رهف بتحضن نغم:عسل ي نغم عسل اخيرا هخرج مش كان مفروض تجي من اول السنه ي ستي
نغم بتضحك:لا هتقضيها خروجات من اولها كدا..يلا روحو اجهزو وانا هروح اجيب عشق..غرام كلمي نسمة و بسمة يخرجو معانا كمان
رهف:ماشي انا هكلمهم..بروحو بجهزو و بخرجو
نغم وهي ماسكه ايد عشق وباصه على رهف
نغم بفخر:دي اختي السندريلا ي رهف
رهف بانبهار من جمال عشق:الله بجد شبه سندريلا
نغم بتضحك:علشان كدا بحبك اكثر من غرام
رهف بابتسامه لعشق:انا رهف اتشرفنا
عشق:وانا عشق
بسمة:اسمك حلو اوي..انا بسمة ودي تؤمتي نسمة..عمرنا 19
عشق:هاه بنفس عمري!!اخيرا حد بنفس عمري احسن من نغم
نغم بضيق:نعم!!
عشق بتضحك:مقولتش حاجه..هي غرام اتاخرت ليه
غرام:انا جيت اهو يلا..بطلعو عدي بكون داخل
عدي:نغم خذي..بمد لها فونين وهما احدث اصدار
نغم بتمسكهم وهي مستغربه لانها طلبت واحد بعدها بتبص على عدي وهو باصص على عشق بتفهم انو الفون التاني لعشق
#بقلمي_يارا_احمد
نغم:شكرا ي عدي ي عسل
عدي ببتسم:لا انتي تامري وانا انفذ ي اميرتي..بروح
نغم بتمد لعشق الفون:خدي دا بتاعك
عشق بضيق:نغم انا عندي فون مش عايزه
نغم:هتخديه ولا ازعل منك..ممكن نتجادل الصبح اصل عيد ميلادي اجازه صح!!
عشق بتخده وهي مضايقه:ماشي ي نغم
نغم:طب خدي هاتيلي رقم يمنى وفهد
عشق:يمنى قصدك!!بتكمل برفعه حاجب..وعايزه بفهد ايه ان شاء الله
نغم بغيظ:عشق انتي بتشكيكي في تربيتك!!
عشق:معك بشك في نفسي مش تربيتي ليك بس!!
نغم بتضايق وتروح قدامهم تركب العربيه
غرام بتضحك:يعني انتو بتخانقو
عشق بتضحك:السؤال الصح هو نحن بنتصالح!!بدخلو بروحو المول ونغم لسه زعلانه من عشق بوصلو و يتسوقو
غرام:عشق تعالي
عشق:عايزه حاجه!!
غرام بتقيس عليها فستان و بتقول بفرحه:هيكون تحفه عليك هاشتريه ليك وخذيه هديه مني
عشق:بس دا غالي اوي مش عايزاه
غرام بتقرب راسها من راس عشق:لا مش غالي ولا حاجه دا مش بجي بربع غلاوتك عندي ي عشق
عشق بتفاجا من حركه غرام وهي اصلا دائما بتعملها لنغم
غرام بحزن:مش عجبك؟؟
عشق بسرعه:لا لا هو حلو اوي..بس يعني اتفاجات اصل انا بعمل الحركه دي دائما لنغم ومعرفش ليه بحبها
غرام بتضحك:نحن كمان دي حاجه وراثه في عيله المالكي تحسيها كدا لما نكون مبسوطين ولما نكون زعلانين بنعملها معرفش اذ دا حاجه طبيعيه او لا..اظن اخويا الصغير هو السبب
عشق:شكلك بتحبيه اوي
غرام بحب:انا مش بحبه بس دا انا بعشقه..هعرفك عليه اول ما يجي اصله هو حابب يشوفك اوي
عشق بعدم فهم:انا؟؟
غرام بتبعد عن عشق:اه هو بابا مبسوط اوي بكافئتگ بالشغل وهو قاله عليك وهو استغرب انو بابا بتكلم عنك بكل الحب دا فقالي اول ما ينزل عايز يشوفك اصل فضوله قاتله
عشق بتضحك:ماشي
رهف:انتو هنا تعالو بسرعه نغم عامله مصيبه!!
بروحو معاها و بشوفو نغم بتخانق مع بنت اكبر منها شعرها بني وعيونها سودا
عشق:مالك ي نغم في ايه
نسمة:اهدؤ اول وكل حاجه بتحل بالمنطق
نغم بضيق:منطق ايه ي نسمة دي كانت هتكسر ساعتي باستعجلها..ساعتي لو كان حصلها حاجه كان هقتلك ساعتها
البنت بعصبيه:ما انا اعتذرت منك في ايه تاني!!
نغم بضيق:اتكلمي معايا بطريقه احسن علشان ما اندمك
البنت:والله ي ريت تقدري تنفذي تهديدك
غرام:كيان!!
كيان بتبص على غرام:غرام بتعملي ايه هنا!!
غرام:هو ايه السؤال المنطقي دا ما اكيد نحن هنا نتسوق هنعمل ايه غير كدا
كيان:انتي قصدك مين بنحن..بتبص على نغم بصدمه..هي البنت دي بتقربلك ازي دا!!
نغم بتضايق وكانت هتروح تضربها بس عشق مسكتها
عشق:اهدئي شويا ي نغم وكفايه فضائح
غرام:هي بنت عمي أدهم..دي اخت عدي نغم
كيان بصدمه:ايه!!اخت عدي!!بتبص على نغم وهي مش مصدقه بعدها بتقول بفرحه..عدي اخته رجعت!!هو ازي مقليش خبر زي دا؟؟
غرام:بكون نسى انتي عارفه عدي
كيان بتقرب من نغم وتقول باسف:انا اسفه بجد مكنتش اعرف انك اخت عدي..بتكمل بابتسامه..انا كيان شريكه عدي في الشغل وصديقته
نغم بضيق:وانا نغم
كيان:انتي مش سامحتيني
نغم بضيق:انتي كنتي هتكسري ساعتي وهي اغلى من عدي البتكلمي عنه دا..دي هديه من اختي السندريلا في عيد ميلادي تجي انتي تحاولي تكسريها وتقوليلي عدي دا عدي مش بجي بربع حبي لساعه دي
كلهم بنصدمو من كلامها
عشق بتمسك نغم من قفاها:نغم اعتذري ولا هتشوفي تصرف مش هيعجبك
نغم بالم:ااا دا كدا هيكون اعتذار مش صادق لانه تحت التهديد
عشق بتحذير وهي بتضغط على نغم:هتعتذري؟؟
نغم بالم:ااا ماشي هعتذر وبكل نيه صادقه سيبني بقا..عشق تسيبها بتبص على كيان..انا اسفه مقصدتش اكلمك بالطريقه دي..بتبص على عشق..هو انتي عملتي كل دا علشان قولت اختي السندريلا بدل عشق صح!!
عشق:عرفتي ازي ي اينشتاين
نغم:طب ممكن إعاده
عشق:نغم بجد هبدا فيك ضرب
نغم:ماشي سكت اهو
كيان بتبص على عشق بعدها على غرام
غرام:كيان انتي جيتي لوحدك؟؟
كيان:اه
غرام:طب تعالي ناكل مع بعض ايسكريم يلا ي عيال هيكون على حسابي
رهف:جدعه ي غرام..بروحو بياكلو الايسكريم وبتكلمو مع بعض بس عشق بتفضل تكون ساكته ونغم كمان ساكته اغلب الوقت بنتهو من التسوق وبعزمو كيان لحفله المساء وبرجعو البيت وهما تعبانين كل واحده بتخد أغراضها وبروحو غرفهم
عشق:انا هنام
نغم:انتظريني كدا..بتنط جنب عشق في السرير..يلا ننام
عشق بتامل نغم لفتره
نغم:مالك بتبصي كدا ليه؟؟
عشق:لا ولا حاجه ي نغم..بتغمض عيونها
نغم بتقول بهدؤ:لو مفكره انك هتبعدي عني و تغيري رايك بعد ما وافقتي يبقا تبقي غلطانه ي عشق
عشق بتبص نغم:انتي مين قالك كدا!!
نغم:انا بفهم لوحدي..بتكمل بحزن..لو مش عجبك الوضع هنا هنرجع بيتنا على طول
عشق:مفيش بيتنا تاني ي نغم انتي بيتك هو دا مع اهلك..اهلك بحبوك اوي
نغم:بس انا بحبك انتي
عشق:انا عارفه نهايه النقاش دا هتعيطي ونحن عاملين هدنه اليوم ومش عايزه اشوف دموعك يلا انخمدي
نغم:حاضر..بتغمض عيونها
عشق بتخد نغم في حضنها وينامو
المساء
عشق بتفوق نغم:نغم نغم فوقي..نغم هو انتي متي ولا حاجه فوقي ي بنتي!!
نغم بنوم:مش عايزه
عشق:هاه يعني عايشه ماشي فوقي يلا
نغم بتفتح عيونها بضيق:هو الواحد ميعرفش ينام مرتاح
عشق:اومال الحفله التحت دي معموله علشاني انا!!
نغم:هاه الحفله..معليش ما ننزلش
عشق بتمسك نغم من قفاها:وحياتك انتي بتسالني السؤال دا انتي مش عارفه الدوشه العملاها تحت والناس البتشتغل دي
نغم بالم:ااا مش معقوله كل ما اتكلم تعملي الحركه دي اتذكري انو سندريلا طيبه حتى مع بنات مرات ابوها الشريره دا انا اختك ي عشق عامليني احسن من كدا
عشق بتضغط اكثر:نغم انا اعصابي بتبوظ بجد لما تقوليلي سندريلا
نغم بالم:اااا بتوجع اوي
عشق بتبعد عنها:تاني اسالي السؤال دا
نغم:اوففف..طيب ماشي ي ستي هنزل بس علشان خاطر بابي و مامي وغرام مش اكثر
عشق:اه صح مامتك جابتلك فستان علشان تلبسيه هي جابت ليا واحد كمان بس انا اعتذرت منها وقولت اني هلبس فستان غرام الاشترهولي لما كنا في السوق
نغم:غرام اشترلك فستان؟؟وانتي قبلتي الفستان بتاعها وانتي اساسا ما بتحبيش تلبسي الفساتين اوي يعني هو انتي ليه بتحبي غرام اوي كدا!!
عشق:انتي مش شايفه هي بتعاملني ازي اومال عايزني اكرهها!!
نغم بغيظ:بسس متحبهاش لدرجادي..انا كل ما اجبلك هديه تعملي دراما اما هي اكيد قالتلك عشق خدي و شكرتيها
عشق بتضحك:هي كل دي غيره ي نغم
نغم:اه بغار عندك مانع
عشق بتبتسم:لا معنديش طبعا..بتبوس نغم على راسها..انتي اهم من الدنيا كلها عندي وانتي عارفه الحاجه دي كويس ي نغم محدش هيخد مكانتك عندي ماشي يلا نقوم بقا
نغم بتنبسط من كلام عشق:هيهيء عشقي بتحبني اوي
عشق:اه اوي يلا قومي اجهزي
نغم:حاضر..بتروح الحمام
رهف بدق الباب:نغم لسه مجهزتوش شويا وجدو هيولع فيك وفي العالم التحت دول الدنيا
عشق:ادخلي ي رهف..رهف بتدخل عشق بتاشر على مكان الحمام..الاميرة اصلها جوا من دقائق
رهف:هي كانت بتعمل ايه كل دا!!
عشق:نايمه
رهف:وهي عندها نفس تنام كمان!!
عشق بتضحك:هي مكنش عندها نفس تفوق اصلا
رهف:جدو هيدبحنا يوم من وراها
انقذتي🤍
بقلمي_يارا_احمد
البارت دا هديه علشان عيد ميلادي النهارده🩵
•تابع الفصل التالي "رواية انقذتني" اضغط على اسم الرواية