Ads by Google X

رواية نار العشق الفصل الثاني عشر 12 - بقلم عائشة الكيلاني

الصفحة الرئيسية

 رواية نار العشق الفصل الثاني عشر 12 - بقلم عائشة الكيلاني

رو هنا الصمت ملئ المكان
يوسف بيصفر ببرود و فرح
فيروز خدت نفس عميق:ـ و مين قالك ان حتي لو زى ما بتقول ان خديجة و زين اخوات لا تحليل ولا الجن الازرق عندهم دليل على كلامك انت عرفت نص الحقيقة و نصها عندي
كملت بقوة:ـ عمك دا اقذ.ر بنادم انا شوفته في حياتي سبت الدنيا و اهلي علشانه و في الاخر خيا.نة و ضر.ب و اهانة و قلت ادب اخر ما تم يخو.ني في بيتي في اوضي انت متخيل و لم اتكلم بيعذبني طول فترة الحمل بتعذب فضل يعذب فيا لحد ما بنتي نزلت من بطني ميته.. امك علشان تخفف عني اول ما فوقت كانت خديجة هى الى في حضني مش بنتي انا شوفت اهل خديجة الحقيقين مرة واحدة علشان اقفل الموضوع خدها و بقت هى الى بنتي

بصت لخديجة بدموع:ـ يعلم ربنا ان عمري في يوم حسيت انكي مش بنتي خوفت عليكى لانكي روحي و قطعت علاقتي بيكي علشان كنت عايزة افوقك من احلامك مكنتش عايزة يحصلك زى ما حصلي و حصل لى ميرفت.. بس عمك و يوسف لعبوها صح و نسوكي حالك.. صحيح زين ابنك سامر بس هو و بنتي ملهمش علاقة ببعض سامع و لو عايزين نتأكد معنديش مانع
خديجة بقوة رغم الوجع و الصدمة:ـ سمعت ورينا جمال خطوتك امشي يا يوسف و الا
يوسف قام ببرود و سخرية:ـ و الا ايه هتطلبي البوليس
خديجة بابتسامة:ـ بوليس ايه بقا يعني بعد العشرة و الكلام دلوقتي دا احنا اهل يا راجل معقول بعد كل دا ادخل الب.وليس بينا تو قديمة دى
خديجة طالعت فوق غابت شوية و نزلت الكل بص ليها بصدمة
خديجة قربت من يوسف شوية و وجهت المس.دس عليه:ـ لو ممشتش دلوقتي قسماً بالله لقت.لك و اخلص الكل من شرك يا قذر
زين قرب منها:ـ خديجة هاتي المس.دس
خديجة:ـ ايه رايك تمشي زى الشاطر كدا ولا… انا دلوقتي مليش اهل ولا زوج ولا ابن هخاف على مين هاا هخاف على مين يا يوسف على نفسي طب مانا ميته اصلا انتوا موتوني من جوه عيشتوني في كابوس ملهاش اول من اخر انا واحدة بايعة الدنيا… ما هى بعتني بارخص تمن هجي بعد كل دا و هخاف طز في كل حاجة انت موتني انت عاجزتنييي يا يوسف عاجزتنييي جاي دلوقتي تعجزني لمرة المليون ااانت اايه مش بتقرف من نفسك تصدق انى بقرف من نفسي كل ما افتكر انى اتجننت و اتجوزتك ولا انى حبيتك يلعن دا حب يا اخى الى يذلني لوحد زيك مفيش حاجه في دماغه الا مزاجه و بسسس كنت تخ.وني مع طوب الارض و ترجع تتعامل ولا اكنك عملت حاجة و اقول بكرا يتغير جاي دلوقتي تدمررر حياتي علشان ارجعلك الموت اهون من انى ابقا معاك سااامع انا بكرهككك يا يوسفف بكرهكككك
خديجة رفعت المس.دس و ضغطت على الزناد
الكل اتخضت من صوت الرص.اص
خديجة فتحت عيونها كان زين مسك ايديها و ضرب الرص..اص في السقف
فيروز بصتله بغضب:ـ امشييي يا يوسف لو فعلا عايز تصلح يبقا تغور من هنا و متخلينش نشوف وشك مرة تانية و الا انا الى هقت..لك
يوسف بص لخديجة الى بقت بتبكي بانهيار و ضعف يوسف مشي زين طالع على فوق و وراه كارمن و خديجة

كارمن بدموع:ـ زين اسمعني علشان خاطري انا مظلومة
زين بصلها:ـ هصدقك لو قولتي ان كلامه كدب و انى ابن زيدان
كارمن بدموع:ـ والله العظيم
زين بحادة:ـ ااامى قولي الحقيقة انا ابقا ابن مين … انا فعلا متجوز اختي
خديجة وقفت قدامه و ضربته كف:ـ انا مش اختك احنا مش اخواااات افهم بقااا اخوات منين و ازاي.. معقول حتي انت انت صدقت كلام المجنون دا والله العظيم انا مش اختك والله العظيم انا مش اختك افهم بقا ولا اقولك صدق الى عايز تصدقه بس لو صدقت كلامه اوعدك انك مش هتشوف وشي تانى… امك مغلطش كانت بدفع عن نفسها و عنك و عن حياتكم تشكك في كلام امك الى تعبت فيك و استحملت كتير علشانك و تصدق واحد كل همو انه يدمرنا و بس لا برافو يا زين … على اد ما حبيتك على اد ما انا مش قادرة استوعب كلامك و انك بتشكك في كل حاجة انت ايه الى حصلك
زين بحادة:ـ اخررسي سبوني لوحدي يلااا
كارمن خرجت و هى مذل بتبكي بقهرة
زين:ـ مش بتسمعي بقول سبوني لوحدي
خديجة ربعت ايديها و وقفت قدامه ببرود:ـ انا مش هنزل هتعمل ايه هتضرب ولا هتجنن مانا كمان مجنونة كلنا مجانين مش لوحدك
خديجة حاوطت وشه بين ايديها:ـ انا بحبك
زين بعدا ايديها عنه:ـ خلاص يا خديجة انتهاء كله انتهاء حتي انا
زين فتح الباب و نزل و خديجة بتجري وراه
خديجة:ـ زين استني رايح فين
فيروز:ـ يا ابني استني يا زين
زين:ـ محدش يجي ورايا
زين مشي خديجة وقعت على الأرض بضعف و دموع كارمن حضنتها و قعدوا يبكوا هما الاتنين و فيروز مش عارفه تعمل ايه

عند هالة رجعت بيتها في عز ما هى تعبانة و مش قادرة
هالة:ـ الو
حضرتك انا لقيتك اول اسم في تلفون صاحب الرقم تقربيله
هالة:ـ انت مين و تلفون جوزي بيعمل ايه معاك جوز حضرتك عامل حادثة بالعربية عنوان المستشفى******
هالة قامت بسرعة و لهفة و نزلت جري
ركبت تاكسي و راحت المستشفى
هالة جريت على الدكتور بلهفة:ـ طمني يا دكتور يوسف عامل ايه هو كويس ا انا مرتو هو فين ايه الى حصله
الدكتور :ـ اهدي يا مدام ارجوكي هو كويس
الدكتور دخل المكتب و هالة وراه
هالة:ـ لكن ايه يا دكتور
الدكتور:ـ للاسف مش هيقدر يمشي ولا يتحرك تانى الحادثة كانت جامدة اوى الحمدلله انه عايش اصلا
هالة بصدمة و عدم فهم:ـ يعني ايه مش هقدر يمشي ولا يتحرك انا ممكن اسافره ي
الدكتور:ـ للاسف حتي دى متنفعش
الدكتور قعد يتكلم مع هالة الى مصدومة و مش عارفه بيحصلهم كدا ليه
تاني يوم في فيلا زين
للاسف يا هانم ملهوش اثر
خديجة:ـ يعني ايه ملهوش اثر زين راح يا امي
فيروز:ـ اهدي يا حبيبتي روح على شغلك و انتي خلاص مبقش ليكي عيشة في المكان دا
كارمن:ـ و انتي مين اصلا علشان تتحكمي في حياتها

فيروز:ـ امها الا شافت المرار علشانها
كارمن:ـ لم اموت ابقي خديها بنتك دخلت البيت دا و هى عروسه و دلوقتي مش هتطلع منه الا و هى ميته على قبرها يعني عايزاها تبقي تعيشي معانا لكن طلوع برا بيتها ف مش من عاداتنا
فيروز:ـ بقولك يلا
خديجة:ـ و انا مش همشي من هنا يا امى و.
خديجة اغمو عليها و جابو ليها الدكتورة و فحصتها
الدكتورة :ـ مفيش اي داعي للقلق
فيروز بعصبية:ـ والله يعني ياغمو عليها عادي جدا مفيش داعي للقلق لكن تتعب عادي
الدكتورة:ـ طبيعي يا مدام لانها في اول الحمل
كارمن:ـ يعني ايه
الدكتورة:ـ يعني المدام حامل مبروك
خديجة:ـ انتي بتتكلمي بجد
الدكتورة:ـ انا ههزر معاكي ليه الف مبروك يا مدام انتي حامل في اسبوع
خديجة……..

  

  •تابع الفصل التالي "رواية نار العشق" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent