Ads by Google X

رواية انقذتني الفصل الثامن عشر 18 - بقلم يارا احمد

الصفحة الرئيسية

 رواية انقذتني الفصل الثامن عشر 18 - بقلم يارا احمد 

Part18
غسان ببرود:اضربني ي عدي..لو تقدر تضمن حياتك بعدها طبعا
عدي بعصبيه:غسان اعقل بقى وسيب البنت في حالها عشق مش محتاجه منك اهتمام فاهم
غسان بطلع مسدس وبحطه في راس عدي
غسان بعصبيه:وانت مالك هي قالتلك تدافع عنها لو نطقت اسمها تاني هقتلك سامعني ي عدي
كلهم بنصدمو وبخافو كيان ورعد بقربو منهم كيان بتمسك عدي
كيان بخوف:كفايه عدي غسان بلاش جنان ارجوكم
رعد بحده:غسان نزل المسدس انت اتجننت
غسان بعصبيه:اه اتجننت لما حد يدخل بيني وبين عشق هيشوف غسان التاني..رعد انا مش فرغت فيه المسدس احتراما لخالتي وجدو بس لو لمحته قريب من عشق هقتله
عشق بتخرج وهي مضايقه غسان بنفخ بضيق وببعد المسدس
غسان بضيق:اهو زعلت مني بسببك انت تستاهل اكثر من تفريغ المسدس..ببعد ايدين عدي وبقوم ببص على كيان الدموعها كانو هينزلو بقول بسخريه..متخافيش حبيب قلبك سالم ومش هيحصله حاجه..لو مش ابن خالتي كان زماني خلصت عليه ونحن عيال ي انسه كيان رعد انا هروح اشوف عشق كمل الاجتماع..ببص على عدي وبقول بنبزه سخريه..ي ريت ما تزعلش ي ابن خالتي الشغل شغل والحياه الشخصيه مش مهمه هنا..بخرج
عدي اعصابه على اخرها
كيان:عدي اهدا ارجوك..بص انا بعرف غسان هو مش من النوع السيء هو لو حبها بجد هيعمل المستحيل علشانها
عدي ببص عليها بعصبيه:عشق مش طلبت حبه..كملو انتو الاجتماع انا مش طايق الشركه دي..بروح
غسان بقعد قدام عشق:عشق متزعليش مني انا خايف عدي ياذيكي..انا مش عايزك تحبي حد زي عدي انتي تستاهلي احسن منه دا واحد ميستاهلش تبصيله حتى..عشق بتبص عليه..انا مش قصدي اني استاهل طبعا..بصي انا بس هحميك مش محتاجه تحبيني ولا تكلميني وممكن تتجاهليني حتى مع اني اول مره في حياتي احس بالاحساس دا..انا طول عمري مش حصل شفت حد اتجاهلني دا الكل بحط حساب لغسان المالكي اول ما يسمع اسمه بس انتي غير..عشق بتبص عليه بضيق..مش قصدي كدا..بنفي راسه وببتسم..انا عاجبني انك مميزه
بكمل بحب..انتي اصلا مميزه بكل نواحيك ي عشقي
لااا دا اكيد اتجنن على الاخر انا اعصابي خلاص انتهت..للازم اروح من هنا قبل ما اعمل مصيبه لو مش ابن استاذ جاسر كان زماني قتلته..بتمسك ورقه وتكتب فيها..انا عايزه ارجع البيت
غسان:ماشي تحبي اوصلك؟؟عشق بتنفي براسها..طب يلا هنزل معك تحت و واسيب سواق الشركه يوصلك ومفيش مجال لرفض..عشق بتهز راسها بياس ببتسم وبروحو تحت بحط ايدينه في جيوب البنطلون وبشوف بنت واقفه جنب شاب و بتضحك معاه بقول بحده..نور..بتجي البنت واضح عليها انها صغيره بعمر 19عيونها بنيه و شعرها بني طويل
نور بخوف:ا..اه ي غسان بيه
غسان بضيق:انتي ليه واقفه هنا!!ومين الواقفه معاه دا ي هانم!!مش قولت متنزليش وبلاش تكلمي حد ولا انتي عايزني اخلص عليك انتي وهو
نور بخوف:ب..بس ي ابيه انا مللت
عشق فكرت انها بنت جاسر الصغيره
غسان بحده:يبقى الهانم تنزل وتكلملي اولاد ولا اقلك انا كلامي مش معك كلامي معه هو..بتقدم نور بتمسك دراعه
نور برجا:ابيه وربنا مفيش حاجه هو بس حصل موقف وضحكنا مع بعض بلاش تطرده
غسان ببص على ايدها بضيق:لا وكمان جايه تدافعي عنه
كيان:غسان محتاجين توقعيك..بتبص على نور بضيق..خير ي نور ماسكه دراعه كده ليه
غسان ببص على كيان:وانتي مالك افتكر دي حاجه متخصكيش دا مش شغل دي حياه شخصيه..بكمل بسخريه..بس حبيب القلب مش بفهم بدا ازي هتفهمي
كيان بتقرب منه بعصبيه:انت امتى هتبعد الفكره الغلط دي عن دماغك..وبعدين نور بنت خالي وهي مش بتقرب..
غسان بضيق:كيان لو كملتي نحن مش هنتخانق وبس لا دا نحن هنبطل نبص لبعض حتى لو بالغلط ي ريت متدخليش نور بمشاكلنا انا وانتي..نور بعمر اختي الصغيره وانا بعتبرها اختي فيريت متخافيش عليها كمان امير موصيني عليها فهي لو غلطت من واجبي انبهها..ولو فكراني حد سيء وبستغل بنات الناس و واحد صايع ي ريت تصحيي معلوماتك غسان المالكي عمره ما بص على بنت بالتفكير الشمال دا فاهمه..بروح و عشق بتلحقه
نور بزعل:كيان انتي زعلتي غسان هو كان..بتحكيلها الحصل غسان مش حد سيء ي كيان..بتروح على مكتبها
كيان بتنفخ بضيق وتطلع برا وتشوفه وهو بفتح لعشق البابا وهو مبتسم
كيان:هي البنت دي فيها ايه علشان تحبها كل دا ي غسان؟؟
غسان:ي ريت توصل الانسه المكان الهي عايزاه..ببص على عشق..ما تنسيش تفطري ماشي..عشق بتبص عليه بستغراب بكمل بحب...على فكره كدا انتي وبابا بتشبهو بعض اوي في العيون..اتفضل روح..بروح بتلفت بشوف كيان بعدي من جنبها
كيان بضيق:بطل رخامه بقا وانا هعرف منين انك كنت عايز تساعد نور ثم انا اصلا مش اتهمتك انا فكرت انو نور هي الاتخطت حدودها انت ليه مصر دائما تفهمني غلط..مش كفايه انك اصلا مش بتعاملني زي الباقين
غسان ببص عليها:قصدك ايه؟؟
كيان بتمد له الورقه:وقع وانت ساكت
غسان بتنهد بياس بمسك الورقه و بقراها و بوقعها وبمدها لها
غسان بغيظ:كدا كله كويس ي سموك؟؟
كيان بتبتسم لما تسمع كلمه سموك وبتذكر انه كان بناديها بالاميره لما كانو صغنين
غسان بضيق:روحتي فين امسكي الورقه وبعدي عني انا مش فاضيلك
كيان بتخد الورقه وتقول بغيظ:وانا المش عندي غيرك يعني بتروح جوا وغسان بدخل مكتبه
#بقلمي_يارا_احمد
المساء عشق بترجع البيت
نغم بتشوفها وتجري وتحضنها بخوف وتقول بسرعه:عشق كنتي فين خفت عليك اوي غسان قالي انك طلعتي قبل الدوام ما يخلص كنتي فين؟؟والفون مغلق ليه؟؟اومال فائدته ايه انطقي
عشق:انتي عايزني اتكلم ازي وانتي بتستجوبيني كدا؟؟ممكن واحده واحده وتعالي نروح غرفتنا اول
نغم:ماشي..بتمسك ايدها و بروحو غرفتهم و عشق بتحكيلها الحصل كله وانها روحت ترتاح نفسيا من المشاكل وراحت البحر نغم بصدمه..ايه ايه!!!عدي وغسان!!بتكمل بحماس..لا دا نحن داخلين على الحرب العالميه الثالثه بقا..بتضحك..وعشقي هي السبب
عشق بياس من نغم:انتي اكيد اتجننتي اقلك ابن خالتك كان هيقتل اخوك وكان هيفرق فيه المسدس وانتي بتضحكي لا بجد عدي دا ربنا يعينه عليك!!
نغم بتضحك:عشق الموضوع مش كدا انتي لو قولتي قصي وعدي عادي اخاف على اخويا بس دا غسان..بتكمل بجديه غسان عمره مش هياذي عدي حتى لو اتخانقو..انا بعرف غسان كويس هو مستحيل يفكر يلمس عدي بسوء
عشق:انا مش معاك دا واحد مجنون وبعملها..وبعدين عايزه اسالك هو عدي و قصي اسمائهم بتشابه كدا ليه؟؟
نغم:مش بعملها..هو انا مش حكيتلك حكايه الأسماء دي..اصل بابا وعمي اسد كانو بحبو بعض لدرجه كبيره لدرجه اتجوزتو مع بعض في يوم واحد والصدفه  قصي وعدي ولدو بنفس السنه بفرق اسبوع عدي اكبر من قصي باسبوع..المهم عمي وبابا اختارو الأسماء دي وكانو عايزين عدي وقصي يطلعو صحاب واخوات اوي شبههم بس للاسف دول طلعو مش بطيقو بعض اصلا
عشق:هاه..صراحه انا مش بحب واحد فيهم
نغم بتضحك:هو انتي اصلا مش بتحبي حد غيري
عشق بتضحك:ثقتك دي هتجنني يوم..لا ي ستي انا بحب بس نادرا ما احب اولاد مثلا انا وفهد اه بنتخانق بس انا مش بكرهه بس اخوك و قصي مش بطيقهم
نغم:احسن سيبك على كدا انا مش عايزاك تحبي وتبعدي عني
عشق بتضحك:ماشي..هاه حصل ايه في المدرسه اليوم؟؟
نغم بتبدا تحكيلها عن يومها وعشق بتستمع لها و بتضحك
سيرين:عشق نغم
نغم:اتفضلي ي مامي..سيرين بتدخل..هو القمر بستاذن كمان؟؟
سيرين:مش علشانك دا علشان عشق تكون براحتها مش عايزه ازعجها
عشق:لا ي خالتو انتي بتقولي ايه انتي ممكن تدخلي في اي وقت بدون ما تستاذني ومفيش ازعاج ولا حاجه
سيرين بتبتسم:بجد ي بنتي؟؟
عشق بابتسامه:اه طبعا
نغم:مامي كنتي عايزه ايه؟؟
سيرين:اه العشا
عشق:مكنش تتعبي نفسك وتطلعي..هي غرام فين؟؟
سيرين:غرام راحت تشوف غسان
نغم:ليه حصل حاجه؟؟
سيرين:صراحه هي قالتلي انه عمل حادثه بس مش كبيره انا روحت معاها اطمئن عليه..عشق ونغم بنصدمو
عشق بخوف:ح..حادثه؟؟هو كويس؟؟حصله حاجه؟؟
سيرين:هو كويس بس اتصاب شويا في راسه بس مش جرح كبير غرام هتفضل معاه اليوم في المستشفى
نغم:ممكن نروح نشوفه..؟
سيرين:لا جدك قال انه للازم يرتاح غرام هتفضل معاه..جدك قال انه هيعيش معانا لحد ما يبقى كويس بس غسان رفض وجدك زعل منه علشان كدا مانع منه الزياره
نغم:هو ليه رفض؟؟
سيرين:معرفش هو انتي عارفه غسان وازي بكرهه عيله الكيلاني..امير هيهتم بيه
نغم:كويس انو امير موجود..مامي انزلي قبلنا هنطمئن عليه بالفون ونلحقك ماشي
سيرين:ماشي..بتروح
عشق بتصل على غرام وتفتح الاسبيكر بترد
غسان بمرح:عشقي خايفه عليا معقول..عشق بتنهد بياس وتبتسم لانه كويس
نغم بتضحك:ايه ي عم انت اهو عندك مزاج تهزر كمان
غسان:نغم؟؟ايه هي مصره مش عايزه تسمعني صوتها على فكره دي حاجه غريبه اوي
نغم:دي اختي استحمل بقى..انت كويس؟؟
غسان:اه طبعا دا انتي بتكلمي عن غسان المالكي ي بنتي دا انا مصنوع من الحديد مش بجرالي حاجه..بس الكل عاملين دراما دا جدو زعل مني لاني رفضت ابقى معه
نغم:ماما قالتلي..هو انت رفضت ليه؟؟
غسان:دا انا لو عشت ثانيه هناك هقتل نص الموجودين ي نغم..انا هكون صريح انا بكرهه عدي و الزفت ابن عمتك و عمتك ومش بطيقهم لما اشوفهم دمي بغلي
نغم:عدي لا بس الباقي اه معك حق
غسان:ايوا دي نغم بنتي..عشق انا كويس متخافيش عليا وبكره هكون في الشركه
غرام:انت بتكلم مين بفوني..بتمسك اودنه وتجرها
غسان بالم:ااا غرامي سيي اودني..دي عشق وربنا مش كنت هرد لو مش هي
غرام:عشق؟؟بتمسك الفون..عشق نغم هي خالتو حكتلكم عن الحادثه ولا ايه؟؟
نغم:اه
عشق:هو بجد كويس؟؟
غرام:اه متخافيش عليه دا غسان قرد مش بجراله حاجه
غسان:اناا قرد ي غرامي؟؟!!
غرام:اومال انا ي غسوني
عشق بتضحك:معليش ربنا يعينك عليه هو مصيبه
غرام بتضحك:اه والله معك حق دا مصيبه بجد زي نغم
غسان بحماس:هي دي عشقي البتكلمك؟؟
غرام بتبص عليه بعدم فهم:عشقي؟؟هو انت لحقت تعملها ياء ملكيه كمان!!
غسان بتاكيد:مش هي من املاكي
غرام بتجر اودنه اكثر:اسكت ي غسان وبلاش تزعجها
غسان بالم:ااا..ماشي ماشي سيبني بقى ي غرامي..بتسيبه انا هنام عشقي تصبحي على خير مع انك الخير كله اصلا

  •تابع الفصل التالي "رواية انقذتني" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent