رواية جنة الجبل الجزء الثاني 2 الفصل الحادي عشر 11 - بقلم ايلا ابراهيم
الفصل الحادي عشر
ربما لم تكن قبلة بقدر ماكانت عقاب لقد قضم شفتيها بغل لتصرخ متاألمه محاولة ابعاده عنها بغيظ .. لكنه يثبتها على الحائط بقوه حتى تحولت تلك القبله لشغوفه يعبر بها عن شوقه وولهه لها..لم يمضي وقتا طويلا حتى اندمجت هي الأخرى معه واستسلمت للمساته الخبيره ليحملها وووو
*******-*******-********
شهقت بصدمه عندما وجدته يدخل عليها الحمام..لتجذب المنشفه بسرعه انت ازاي تدخل عليا كده..
جبل ببرائه مصطنعه هو انتي هنا..
جنة جذبت المنشفه بسرعه وهي تغطي جسدها بسخريه لا هناك وقبل أن تغادر الحمام امسكها بسرعه ايه ده هو انتي هتخرجي قبل ماتكملي الشور بتاعك..
حاولت افلات يدها بضيق مش عايزه استحمى..
جبل لا مهو مش بمزاجك ياروحي انا مش عايز احس بالذنب..
جنة بضيق جبل لو سمحت سيبني..
جبل بضحكه مستفزه هنستحمى الاول..
اتسعت عيناها بصدمه اااااا نت بتقول ايه..
ليحملها ووووو
********-*******-********
كانت تغطي وجهها بالملأة بحرج من نفسها كيف لها أن تستسلم له .. هكذا لقد اتت إليه غاضبه تتوعد بالكثير لكنه استطاع كعادته جعلها تنسى نفسها بين يديه.. وتحت تأثير لمساته
خرچ من الحمام يجفف شعره ترتسم ابتسامه لعوبه على شفتيه... وهو يناظرها هتفضلي كده كتتير..
نغم..
عز نغم انا بكلمك...
نغم ...
عز قرب منها. وشال الغطا عنها وهي اتعدلت بسرعه ..وهيا بتشد الغطا ليها بضيق ..
عز مالك محسساني اني مش جوزك.. واللي حصل ده طبيعي..
نغم بدموع لا مش طبيعي ياعز انت طلقتني ومرضيتش تسمعني ولا حتى تبرر موقفي..ودلوقتي ردتني حتى من غير ماتخد رأيي .
تنهد عز بضيق منتي اللي عملتيه مش شويه على العموم انا هنسى اللي حصل وياريت ماتكررش غلطك ده تاني ولازم تعرفي زي ما انا مش برضى حد يزعلك ويجيب سيرتك. منى اختي ومش برضى عليها أي كلمه وحشه..
نغم اختك قالتها بغصه ودموع اختك وانت عاوز تتجوزها وهتخطبها
عز بانفعال ايه الكلام الفارغ ده مين قالك كده..
نغم وهي تنهض من مكانها تجذب ثيابها دي الحقيقه اللي حضرتك مخبيها عليا بس انا هريحك مني ياعز واعتبر طلبي لسا ساري واللي حصل من شويه هنعتبره غلطه أو نزوه عشان انا مش هرضى حد يشاركني بجوزي..
استنى عندك
ابعد عني ياعز
بغيط نننغم بقولك استني واتكلمي زي الخلق... ايه الكلام اللي بتقوله ده..
نغم ايوة ياعز ايوه فاكرني على عمايا انا عارفه بكل حاجه .. انت طلقتني عشان يفضالك الجوى مع حبيبت القلب ..
عز اخرسي وافتكري اللي انتي بتتكلمي عنها تبقى مين .
نغم بانفعال تبقى وحده رخيصه وخطافه رجاله.
صفعها بانفعال مرددا بغضب اخرسي بقولك اخرسي
نغم بصدمه...
********-*********-*********
جبل انتي مش بؤضتك ليه.
جنة بتوتر هنيم حسن
جبل بغيره هو مش عيل هيعرف ينام لوحده..
بصت ليه بضيق وهي بتشد الغطا عليها بعناد هنيم وهحصلك..
جبل لا مهو مش هسيبك تنيمه لوحدك مش انا ابوه برضو
حسن ببرائه بجد يابوي هتنام جاري ..
جبل ايوا ياقلب ابوك ليرفع الغطاء ويتمدد بينهما ..نظرت إليه بغيظ..
جبل. وهو بيلعب بشعر ابنه بأيد وأيده التانيه بيمشيها على جسم جنة بكل جرئه ووقاحه..
جنة بهمس انت بتعمل ايه..
جبل بص ليها وغمزها بنيم حسن..
امسكت كفه تمنعه من ان يتمادى أكثر ...لكنه همس لها لو مش عايزاني اتهور قدام ابنك يبقى تسيبي ايدي برحتها .الا لو حابه اني اتهور..
لتبعد يدها بسرعه وهو يبتسم بانتصار..مرددا بغمزه شاطره ليعض شفتيه برغبه.. ولو اني هموت واتهور .
حسن بقولك يابوي
أدار وجهه لصغيرع قول ياقلب ابوك عايز ايه
حسن اني عاوز اخت زي سمر اخت عامر ابن عم عز
جبل بابتسامه بس كده عينيا عد على صوابعك تسع شهور وهتشرف اختك..
حسن بجد يابوي بس امي بتقولي مينفعش..
جبل وامك اشعرفها هي اللي هتجيبها يعني منا اللي هتصرف..
ليكمل جبل نام انت بس عشان الحق اتصرف قال كلماته بوقاحه وهو يناظرها لتبعد.نظرها عنه بسرعه وتوتر مرددة انا هطلع انت نيمه لوحدك مش عايز كده ظل يراقبها حتى اختفت بسرعه..
بعد مده
خرجت من الحمام لتجده يجلس يوليها ظهره تنهدت بتعب لكنها صدمت به يلتفت إليها وعيناه لا تبشران بالخير ابدا ...
جنة فور أن لاحظت مزاجه المتعكر أرادت الهروب من أمامه لكنه بثانيه امسكها من فكها بعنف مرددا انا تعملي فيا كده ليه... هااا ليه.. بتلعبي من ورايا ياجنة ..
جنة بصوت مختنق تحاول التكلم لتشهق عندما دفعها بعيدا وتأخد انفساها بسرعه وصعوبه ..لكنها صدمت بي...
يتبع...
بعتذر لو الفصل قصير أن شاء الله بكرى هعوضكم
•تابع الفصل التالي "رواية جنة الجبل الجزء الثاني 2" اضغط على اسم الرواية