رواية جنة الجبل الجزء الثاني 2 الفصل الثاني عشر 12 - بقلم ايلا ابراهيم
الفصل الثاني عشر
بدموع وقهر انت بتضربيني ياعز بتضربيني عشانها
عز نظر إليها بأنفاس متلاحقه وعينان غاضبه..
نغم طيب ياعز ماشي لتكمل بتهديد حقيقي وعزت جلال الله ياعز ماهت... لتشهق عندما أحاط خصرها وكتم فمها بيده ينظر داخل عينها بجديه متقوليش كلام تندمي عليه بعدين يانغم ...
انتي عارفه اني شاريكي وانتي مراتي وام عيالي متهونيش عليا ابدا...
لكن لما تجيبي سيرت شرفي للمره التانيه مش هفضل ساكت انتي غلطتي وسامحتك إنما تغلطي تاني مش هقبلها منك...
لكني لسا باقى عالعشره يانغم ومش ناسي انتي مين ولا ايه بالنسبالي عشان كده اسكتي متقوليش كلام ندفع تمنه انا وانت ماشي..
نزلت دموعها على أيده اللي كاتم بقها بيها ..هي مش عايزه تخسره بتحبه اوووي لكن فكرت أن وحده تانيه تشاركها بيه مش هترضاها ابدا ... فاقت من شرودها لما حط جبينه على جبينها وغمض عينيها وهمسلها..
افهمي يانغم عينيا مش شايفه غيرك ولا هتشوف مش بعد السنين دي كلها ادور على حضن تاني..
عشان حضنك ده عندي بالدنيا كلها .
زاد صوت شهقاتها واتكلم هو بحزن وهو شايف دموعها منى اختى ومش هشوفها الا أنها اختي..اطمني من ناحيتها يانغم ..
بعدت عنه وبصت فعنيه بشك.. وحاولت تبعد عنه
ابتسم عز وهو بيقول زي القمر حتى وانتي مخصماني..
حاولت تبعده لكنه شدها ليه وحضنها وهو بيهمس مايهونش عليا تنزل دموعك بسببي
قالت بتلعثم وشهقات سيبني عاوزه امشي..
عز برفعة حاجب تمشي ازاي وانتي مخصماني كده لا لا مينفعش انا لازم اصالحك الأول.
نغم عزز س.... قاطعها لما باسها برقه وهو بيشلها ناحيت السرير وووو
******-*******-******
ليرمي عليها علبة دواء مرددا بغيظ دي مخبياه في أوضت ابنك ليه ..
جنة نظرت إليه بصدمه ... لم تتفوه بكلمه
جبل يااااه لدرجادي كرهتيني مش عايزه تخلفي مني تاني ياجنة...
جنة..
جبل بانفعال وهو رايح جاي بالاوضه اعمل ايه طب ... اعمل ايه تاني هااا اعمل ايه..
جنة بدموع وشهقات لم تستطيع التفوه بكلمه..
مسح شعره بأيده وقعد عالسرير باختناق ...
بص ليها ثواني و وقف وهو بيقرب منها وهي بتبعد.
جبل مش عايزه تخلفي تاني ياجنه مش كده
جبل ببرود قاتل ماشي برحتك خالص وانا مش هجبرك لكن ليصمت. ترتسم على وجهه ابتسامه سامه نظرت إليه بخوف من هذه النظره
ليكمل حديثه انا عاوز عيال وحسن مش كفايه .
.واه عاداني العيب صبرت عليكي اربع سنين بحالهم..
اتسعت عيناها ورفعت حاجبها تنتظر أن يكمل كلامه.
ليكمل حديثه وانا هخلف ياجنة بس للاسف انتي مش عايزه يبقى ايه .... اتجوز يا ست البنات واظن ده حقي. وشرع ربنا.
اتسعت عينيها بصدمه دموعها تجمعت
داخل عينها .. ليكمل حديثه باستفزاز اكبر وانتي اكيد مش هتعترضي والا ايه..انتي اصلا بتكرهيني ومش هتصدقي تخلصي مني واروح لوحده تانيه والا ايه ...
صمت...صمت عم المكان أدارت وجهها بسرعه لا تريده أن يرى ضعفها لن تضعف أمامه ثانيه لتمسح دموعها بسرعه حتى شعرت بيه يجذبها إليه مددا بجديه الاختيار ليكي يا هتقبلي نعيش زي الخلق وزي اي اتنين متجوزيني والا هتفضلي عالحال المايل ده.. اللي انا.معدتش مستحمله...واتجوز واعيش حياتي بدل النكد اللي معيشاني بيه ..
رفعت يدها التي ترتعش لتبعد يده عنها ومازالت مصدومه وتتجه إلى سريرها بصمت تشعر بالبروده بسائر جسدها الن يكتفي هذا الجبل بأفعاله بها ..
إلى أين يرغب بالوصول الأن..
جذبت غطائها لتصدم به ينام بجوارها يقول بأنفاس ساخنه عند اذنهامش قلتلك اني عايزك بؤضت حسن انتي مش فاكره هتنامي وتسيبيني...
أغمضت عينيها باختناق عندما أدارها إليه وووو
*******-********-******
منى بابتسامه عز انت جاي بالوقت ده ليه .
مسك عز ذراعها واتكلم بانفعال انتي مش هتبطلي الهبل بتاعك ..
منى بألم اه في ايه ياعز مالك سيب ايدي ....
عز هتكبري امتا يامنى .هااا هتكبري امتىا
منى باستغراب ودموع مش فاهمه في ايه وسيب ايدي انت بتوجعني ياعز..
عز في انك مش بتفهمي مكنتش متخيل انك تبقي بالو*** دي
منى بانفعال انت بتقول ايه مش بسمحلك تتكلم عني كده .قالت كلامها بانفعال وهي بتشد أيدها منه
عز عنك ماسمحتي ..شد شعرها بتحذير متحاوليش تخربي حياتي انا ومراتي انتي فاهمه قلتهالك قبل كده. هقولهالك تاني نغم الوحيده اللي بقلبي يامنى..
دفعته منى بدموع وغصه واختناق ابعد ياعز ابعد اشبع بيها يا اخي جاي تقولي الكلام ده ليه.
عز بانفعال عشان مصدوم بيكي بجد يامنى انا قلت كبرت وعقلت ازاي تبعتي رسايل لنغم تبلغيها أننا هنتجوز
منى بصدمه انا ..
عز بتحذير متكدبيش يامنى محدش ليه مصلحه غيرك..
منى بغصه واختناق لا ياعز لا اطمن يابن عمي ياخويا الكبير كان زمان لما كنت عيله انا دلوقتي مش شيفاك الا اخويا الكبير لتكمل بدموع لو كنت هخرب عليك وعلى مراتك كنت عملتها من زمان لتكمل بدموع بس انت من زمان قلت اللي عندك ورفضتني وانا مش هفرض نفسي عليك اكتر من كده . .. اكيد في حد تاني بيعمل فيك كده بس اتاگد أنه مش انا
عز بشك أن كنتي مش انتي يبقى مين..
منى وهي بتمسح دموعها بكمها وتحاول تداري وجعها عنه ... ياريت بلاش كل خناقه بينك وبين مراتك تجي تحط الحق عليا عشان غلطه غلطتها وانا لسا يدوب تلت طعشر سنه انت قلتها ياعز انا كبرت..
عز بحرج منى انا .
منى بدموع تصبح على خير وطلعت اوضتها بسرعه تعيط ..هي فعلا حبته جدا لكنه دايما يهينها ويجرحها. فضلت تعيط كتتير لحد ماخدت فونها واتصلت بسليم
سليم بسعاده ايووه يامنى واخيرا اتصلتي..
منى انت لسا عايز تتجوزني ياسليظ.
سليم ياااه انتي بتسألي ده يوم المنى..
منى انا موفقه اتجوزك.
•تابع الفصل التالي "رواية جنة الجبل الجزء الثاني 2" اضغط على اسم الرواية