رواية انقذتني الفصل الثاني والعشرون 22 - بقلم يارا احمد
Part22
عشق:ايهه!!بتكمل بخوف..بس انا مبحبش الاماكن العاليه
قصي بدهشه:انتي عندك فوبيا من الاماكن العاليه!!
عشق بغيظ:ليهه شايفني مش بشريه
قصي:لا انتي فهمتي غلط..انا مش بتريق بس بجد انا مصدوم يعني انتي شخصيتك قويه اوي هتفاجأ طبعا بحاجه زي دي!!
عشق:انا مش هخاف طالما انا بعيده عن الشباك
قصي:لا شكلك هتعيشي ايام الرعب هنا..بضحك..بس هستفيد علشان تجي تتخبي في حضني!!
عشق بتبص عليه بغيظ:عايزني اخرج!!
قصي:نحن وصلنا اصلا..الاسانسير بفتح بتبص على التصميم و بتشوفه راقي اوي بطلعو وهي بتبص باعجاب ببتسم..عجبك!!
عشق بتهز راسها:حلو اوي دا ذوقك!!
قصي ببتسم:اه..شكرا اوي
عشق بتبتسم وتوقف قدامه:ايهه ايهه انت بتعرف تقول شكرا يعني!!
قصي بضحك عليها اوي:اه دا انا هعجبك وتعشقيني مش تحبيني بس!!
عشق بتضحك:الطموح حلو برده..طب مكتبي فين!!
قصي:ببص على مكتبها البعيد عن مكتبه وهو في اخر الممر و في شباك بحاول يكتم ضحكته..هو هناك
عشق بتبص عليه بعدها على قصي:انا راجعه البيت..بتكون عايزه تروح بس بمسك ايدها وبنفجر ضحك
قصي وهو بضحك:ماشي ماشي ي ستي هسيبك معايا او نبدل المكتب مش حاجه كبيره يعني
عشق:ماشي كدا احسن لاني مش هدخله..بضحك..نحن هنعديها تريقه
قصي ببتسم:لا اسف..اتفضلي ادخلي وانا هجيب الملفات الهتشتغلي عليهم..بروح المكتب وعشق بتدخل بجيبلها الملفات وبحطهم ببتسم..لما تحتاجيني الفون جنبك
عشق:ماشي!!
بنتهتو المساء عشق بتصل على قصي
عشق:قصي مش هنروح!!
قصي:انا عندي شغل ممكن تروحي مع السواق لو مستعجله!!
عشق بتبص على الاكل:انت اكلت!!
قصي:لا لسه
عشق:وهتاكل امتى ان شاء الله!!
قصي ببتسم:انتي شكلك وقعتي من اول يوم!!
عشق بتضحك:ثقتك تهز جبال..وقعت ايه انا مش هنزل وحدي من هنا
قصي:اعذار اعذار
عشق بتضحك:والله طب خلاص هنزل لوحدي وانت ابقى بقا مر علي في المستشفى
قصي:انا جاي..بقفل وبدخل المكتب..هاه جيت وحشتك صح!!
عشق:وهتوحشني ليهه!!ببدو يتكلمو و ياكلو لما ينتهو..قصي
قصي بحب:قلبه
عشق:انت بتساعدني ليه!!
قصي بقوم بحزن:عشق ممكن نفضل بعيدين عن دا!!يلا نروح البيت..بروح وهي وراه بدخلو العربيه و بروحو البيت بدون اي كلمه قبل ما يدخلو..عشق بكره المساء في حفله تاييس للازم نروح مع بعض
عشق:ليه!!
قصي:هنروح مع بعض علشان تغيظيهم للازم تواجهي
عشق:ماشي
قصي:انا هفضل وراك..ببتسم..هساعدك لحد ما توقفي على رجيلينك!!
عشق بتبتسم:هممم ماشي
قصي:الله القمر حلو لما يبتسم..عشق بتبص عليه ومش بترد وبدخلو كل واحد بروح غرفته
عشق بابتسامه:نغومتي..بتقعد جنبها وهي مبسوطه..دا قصي طلعنا ظالمنه
نغم برفعه حاجب:نعممم!!هو انتي لحقتي تحبيه يعني!!
عشق:ايهه لا طبعا ي هبله..بتبص عليها..نغم انا هقلك كل حاجه..بتقلها كل كلام جاسر وقصي ونغم بتنصدم اوي
نغم بصدمه:ايهه!!ا..انتي بنت عمو جاسر!!
عشق بضيق:لا انا مش بنته ولا حاجه دا في احلامه
نغم بدموع:عشق هتبعدي عني!!
عشق بتحضنها:محدش هيقدر يبعدنا عن بعض ي نغمانتي فكراني متحمله كدا دها ليه طبعا علشانك!!
نغم بتمسك فيها بخوف:لو بعدتي عني هنتحر
عشق:اهدئي ي حبيبتي مش هروح مكان وعد
نغم بعد مده بتهدا بس هي لسه ماسكه في عشق:عشق انا خايفه
عشق:من ايه!!
نغم:عمو هيرجع بعد شهر وهيخدك اكيد
عشق:لا مش هيقدر يخدني ولا انا هروح مكان حتى لو استمريت بلعبه دي واتجوزت قصي هيكون احسن من انو ابعد عنك ي نغم!!
نغم:ايهه!!
عشق:هو ايه الايه ي بنتي..قصي مش حد سيء
نغم بضيق:لا متحكميش عليه
عشق:نغم كفايه رغي سيبنا ننام..بنامو
الصبح عشق بتفوق وتفوق نغم بروحو يفطرو وكل واحد بعدي يومه بتجي الحفله وعشق بتجهز
عشق بضيق:اوفف بكرهه الفساتين اوي
نغم بتضحك:انتي طالعه قمر
رهف:بجد عسللل
نغم:حصل..بفخر..اومال منتظره ايه من اختي السندريلا هيهيء
رهف بتضحك:مش هتسيبها في حالها صح
عشق بغيظ:ادرسو انا هنزل..لما ارجع مش عايزه اشوف وشكم قدامي..بتروح
سيرين بحب:الله طالعه قمر
عشق بتضحك:شكرا ي ماما بجد طالعه حلوه!!
سيرين بتضحك:اوي ي عسل..بتبوسها على راسها..خدي بالك من نفسك ماشي
عشق بتبتسم و بتبص عليها بحزن وبتذكر انها خالتها:ماشي انا هروح ي ماما..بتروح بتطلع بتشوف قصي وهو لابسه بدله سودا..في ايهه!!اسود اليوم كمان!!
قصي ببص على فستانها البني:مش البني والاسود بشبهو بعض اوي!!
عشق بتقرب منه:انا اصل بكلم الجهله ليهه!!
قصي بضحك:حاضر ي ستي بس لو عايزه بروح ابدل
عشق بتضحك:لا طالع قمور اوي
قصي بضحك:قمور دي تريقه و لا غزل!!
عشق بجديه:تريقه طبعا
قصي بضحك وبفتح الباب الجنبه:ادخلي ي ستي
عشق بتدخل وهو بدخل وبسوق وبكون مركز في الطريق
عشق بتنفس نفس عميق وبتقول:قصي انا خايفه
غسان مستحيل يسكت..انا مش عايزه اروح معاه
قصي بهدؤ:محدش هيجبرك ي عشق..
عشق:بسس..
قصي بحب:اهدئي انا معاك..هما لو عايزين يجبروك كان زمانك في فيلا المالكي
عشق:يعني ايه!!
قصي:يعني هما بحبوك و اوي كمان ومحترمين قرارك
عشق:انت جاي تدافع عنهم!!
قصي:لا طبعا انا بقول رايي بس لو معجبكش هسكت
عشق:ي ريت متدخلش ولا تدافع عنهم تاني..بدخلو حديقه كبيره و حرس كثيرين..ايه دا نحن داخلين لرئيس الدوله!!
قصي بضحك:لا ي قلبي الموضوع مش كدا..يلا..بنزل وبفتح الباب وبمد ايده
عشق بتبص على ايده و تمسكها:نحن هنعمل كدا بجد
قصي بضحك:معليش اصلي رخم شويا شويتين وعايز اتقمص الدور بحذافيه ي عسل
عشق بتضحك:يعني نحن هنعديها معاكسه كدا!!بجرها عليه قلبها بدق جامد..ا..ايهه مالك!!
قصي ببص على عيونها:عشق لو حد زعجك قوليلي ماشي انا مش هقول حاجه عن خطوبتنا..ببعد عنها و بلبسها خاتم..بس سيبك لابسه دا علشان لو فكر حد يزعجك الخاتم هيشوف شغله قولي انك مخطوبه ولو النوع المش بفهم انا هتصرف
عشق وهي لسه مصدومه منه:م..ماشي..بتشوف نور بتبتسم..قصي نور هنا!!
قصي ببص على نور بعدها على عشق وببتسم:انتي صحاب يعني!!
عشق:انت بتعرفها!!
قصي بهز راسه:طبعا هي بنت خاله كيان..وامير خالها للازم اعرفها
عشق بعدم فهم:كيان؟؟
قصي بضحك:انتي لحقتي تغاري كمان!!
عشق بغيظ:انا اتفاجات بس..بتروح من جنبه وتروح لنور..نور
نور بتشوف عشق وتنبسط اوي وتروح وتحضنها:انا اسفه اوي ي عشق
عشق بعدم فهم:على ايه!!
نور:على موضوع الطرد..ابيه هو الطردك صح
عشق:لا مش صح انا بعدت لوحدي
نور بصدمه:ايهه!!
عشق:مش مهم المهم انتي ازيك؟؟المشكله انحلت!!
نور بتبعد عنها و تبتسم:اه ابيه حل الموضوع كله..عشق بتبص عليها بزعل نوعا ما بس نور مش بتلاحظ..عشق انتي بتعملي ايه هنا!!
#بقلمي_يارا_احمد
عشق:انا سكرتيره قصي الكيلاني في الوقت الحالي
نور بحماس:بجد دا قصي ابيه كويس اوي..اكيد بعاملك احسن من رعد
عشق بسخريه:كويس ايهه ي بنتي دا هيشلني يوم..لا رعد دا مفيش زيه دا احسن حد شفته منهم
نور بضيق:لا غلطان رعد دا واحد رخم بجد
عشق بتضحك:طب خلاص برايك ي ستي
كيان بتبص على عشق وبعدها على عدي المركز معاها اوي وخصوصا ايدها الفيها الخاتم
كيان:عدي..مش برد..عدي عدي
عدي بفوق من شروده:اه في حاجه ي كيان!!
كيان:انت كويس؟؟مالك في ايه!!
عدي:مفيش..ببص على عشق بحزن..مش فكرت انها كدا ي كيان كل الموضوع اني انخذلت
كيان:هي عملت ايه!!
عدي بحزن:عشق و قصي مخطوبين
كيان بصدمه:ايه من امتى!!
عدي بقلها كل حاجه
عدي بضيق:انا مخنوق اوي هي ازي بتختار الطريق دا!!ازي قصي من بين المليارات مش شافت غيره!!
كيان بتبص عليه لفتره:عدي انت بتحبها
عدي بتنفس بضيق:مش عارف ومش فاهم مالي بس لما تكون قريبه من قصي وغسان دمي بغلي
كيان بتذكر غسان وتدور بعيونها عليه بس مش بتشوفه
كيان بهمس وحزن:هو مش جا!!
عدي بسمعها و ببص عليها:كيان انتي لسه معلقه نفسك فيه!!
كيان بسرعه:انا هروح لنور..بتروح وتبعد عن انظار الكل و بتطلع عقد من رقبتها بكون فيه شكل فراشه وتمسكه وتتذكر لما كانو صغار
غسان:اليوم عيد ميلاد الاميره..بكمل بمرح..بس انا نسيت ومجبتش هديه
كيان بغيظ:انت ازي تنسى عيد ميلادي..غسان بضحك وبغمض عيونها..ااا غسان انت بتعمل ايهه!!
غسان بلبسها العقد وبفتح عيونها وبقول بحب:هو انا بقدر انسى حاجه زي دي ي اميرتنا الحلوه غسان مستحيل ينسى حاجه بتخصك..كيان بتبص على العقد بحب و فرح..عجبك؟؟
كيان بتحضنه:اوي غسان انا بحبك
بترجع لواقع على صوت شريف
شريف:كيان عدي قال انك للازم تجي
كيان:شريف هو رعد و غسان مش هيحضرو!!
شريف:مش عارف
كيان:ماشي يلا..بروحو وبلقو الخطاب انتهى وقصي اللقا كلمته وبدو يرقصو
غسان بقرب من عشق الواقفه جنب قصي:قصي تسمحلي
قصي ببص على عشق:بعد ما تاذن طبعا..بتهز راسها بضيق غسان بمسك ايدها بسحبها و برقص معاها تحت نظرات عدي و قصي وكيان
غسان وهو بجز على اسنانه:انتي مفكره انك هتجنيني بموضوع الخطوبه..واقلك انك نجحتي وانا هفرغ فيك وفيه كل رصاصتي..عشق مش بترد و بتبص عليه بالم لانه ماسكها اوي بركز مع نظراتها بعدها برخي ايده شويا وبقرب راسه من راسها..على فكره انا معصب اوي منك..مش لانك عملتي كدا ولا علشان موضوع رفضك لطلب بابا!!بكمل بضيق..بسببك بابا و غرام دموعهم نزلت!!بضغط عليها جامد بدون ما يحس بتصرخ بالم برخي تاني وبقول بعصبيه مكتومه..عشق انا مشفت دموع بابا من وفاه ماما انتي اذيته اوي انتي اذيتي اكثر حد بحبك في الكون ي عشق صدقيني هتندمي..عشق بتبص عليه بدموع دموعها بنزلو بمسح دموعها وبقرب راسه من راسها..عشق انا اخوك وخايف عليك..اه انا لما اعصب بتجنن على الاخر بس انتي وغرام اخواتي مش بقدر اسمح تضيعي نفسك زي غرام وتروحي مع الشخص المش مناسب..الاغنيه بتغير ببص حولينه وفجاه عدي بخد عشق و كيان بتكون مكانها
عدي وهو برقص مع عشق وببص على غسان بضيق
عدي بضيق:هو فاكر نفسه مين علشان يقربلك كدا هو اكيد اتجنن على الاخر..ببص عليها..انتي محاولتيش تبعديه ليه!!
عشق بضعف:بعد عني ي عدي انت عايز مني ايهه حياتي وانا حره
كيان بضيق:انت اتجننت البنت مخطوبه بعد عنها!!
غسان وهو ببص على عدي وببص على كيان بعصبيه
غسان بهمس و عصبيه:وانتي مالك وايه الحركات دي انتي بتساعديه هو خطيبها لا طيب ازي بتساعديه!!
انقذتني🤍
بقلمي_يارا_احمد
مكنتش هنزل البارت النهارده بس الكومنتات غيرت رايي رايكم بجد بهمني وان شاء الله تعجبكم❤️
•تابع الفصل التالي "رواية انقذتني" اضغط على اسم الرواية