Ads by Google X

رواية انقذتني الفصل الخامس و العشرون 25 - بقلم يارا احمد

الصفحة الرئيسية

 رواية انقذتني الفصل الخامس و العشرون 25 - بقلم يارا احمد 

Part25
غسان:هروح استاذن من جدو وارجع روحو جهزو شنطكم
غرام:بس انا..
جاسر:غرام روحي جهزي شنطتك
غرام:حاضر ي بابا..بتروح وغسان بروح
عشق بتبص على جاسر:جدو هيسمح لنغم تروح معايا!!
جاسر:مش عارف خالي مش بتفهم كمان..عشق بموضوع الخطوبه.. 
عشق:مش هفسخها انا مش واثقه فيك ومش هسيب نفسي ارجعلك..وبعدين قصي مش سيء
جاسر:انا مشكلتي مش قصي..مشكلتي امه انتي مش لقيتي غيره!!
عشق بتبص عليه:هو الحب دائما بدخل علينا من الباب المقفول..بتروح
جاسر:عايزه تلعب بعقلي!!
عشق بتكلم نغم و اسير بوافق نغم تروح يومين وترجع
غرام جهزت شنطتها
رحيم بدخل بشوف شنطتها بسالها باستغراب:رايحه فين!!
غرام:بهدؤراجعه مع بابا وغسان..غسان بكره هيتجوز هروح الفيلا كم يوم وارجع
رحيم بضيق:انتي مش مفروض تستاذني مني الاول!!ولا علشان ابوك و غسان قالو تروحي الموضوع انتهى!!
غرام بتبص عليه:نحن هنوصل لايه ممكن افهم!!
رحيم بضيق:نوصل لانك ممنوع تروحي معهم..لو مش عجبك قراري روحي وجيبلي ورقه الط..
غرام:طلقني ي رحيم
رحيم بصدمه:ايهه!!كمل بزعيق..انتي قولتي ايه!!
غرام بتخرج نفسها بضيق وتقول بهدؤ:قولت طلقني مش سمعت!!
رحيم بقرب منها وبمسك دراعها جامد:انتي بتقولي ايهه ي غرام انتي اكيد اتجننتي!!
غرام بتحاول تبعد ايده:اه اتجننت ممكن تسيبني في حالي بقى انا بقيت مش بطيقك كفايه اتحملت اكثر من طاقتي بعد عني سيبني في حالي ممكن تعمل حاجه حلوه في حياتي وتبعد!!
رحيم بعصبيه:انتي بتقولي ايهه مفيش طلاق سمعاني!!بضغطها اكثر غرام بتصرخ بالم
غرام بتزقه بكل قوتها وتجري لتحت وهو بجري وراها
غرام بدموع:بااااباااا..بترمي في حضن جاسر
كلهم بتفاجو
جاسر بصدمه:مالك ي غرام في ايهه!!
رحيم بقرب منها بعصبيه:في انها مراتي ومش هتروح مكان
غرام بعياط:انا عايزه اطلق انا مش طايقه اشوفه ي بابا هو واحد كداب ومتحكم مش اكثر..بتبص على رحيم وبتقلع الخاتم وترميه على وشه..بعد عني انت مش بتفهم انا مش عايزاك!!
رحيم بكون هيقرب منها بس غسان بوقع فيه ضرب
غسان بعصبيه:انت ازي تكون السبب في دموع غرام..انا حذرتك من اولها وقولت لو دموع اختي نزلو بسببك يوم هقتلك وانا عند وعدي
اسير:عدي قصي اللحقو رحيم
قصي وعدي بمسكو غسان عن رحيم ويبعدوه عنه بالعافيه
جاسر بتهديد:هحسابك حساب غالي اوي على دموع بنتي دول ي رحيم..ببص على فريده..اقول ي فريده هانم لو مش عايزه ابنك يكون جثه سيبه يوقع على اوراق الطلاق ولا هيوحشك اوي صدقيني!!بكمل كلامه و بخد غرام و يطلع
غسان بمسك ايد عشق وبسحبها:يلا..بروحو ونغم بتبص على اسير وهو بهز راسه وتروح وراهم بدخلو العربيه مع غسان وهو بسوق وبروح فيلا المالكي وبشوف عربيه ابوه بنزلو وبدخلو وبشوف غرام قاعده على الكرسي و بتعيط بجري و بحضنها
غسان بوجع:هو مش بستاهل تنزل دمعه منك عليه غرام حبيبتي اهدئي علشاني غرام متعيطيش..رعد بنزل من السلم ببص عليهم وبنصدم اوي من منظر غرام و بخاف وبجري عليها من غير ما يحس 
رعد بخوف:غرام مالك في ايهه!!انتي بتعيطي ليهه!!حد ينطق ي جماعه في ايه مالها غرام
جاسر:غرام طلبت الطلاق من رحيم وهو مش راضي يطلقها
رعد بصدمه:ايهه!!ببص على غرام بنزل لمستواها..هو قال لك حاجه وحشه مد ايده عليك عمل ايه ي غرام!!انتي مش هتطلبي منه يطلقك من غير سبب قوليلي عمل ايهه!!
غرام بعياط:ر..رعد ه..هو هو قالي انو غسان مش اخويا و اني واحده عيوطه ودلوعه وانه ندم انه اتجوزني..بتعيط بقهر..وقال انا السبب في موت ماما..رعد انا حبيته اوي ليهه عمل فيا كدا هو لو مكنش بحبني ليهه اتجوزني انا مجروحه اوي ي رعد!!دا حتى مش راضي يطلقني هو اناني اوي
رعد بتوجع اوي من شوفتها بالحاله دي وبقوم
#بقلمي_يارا_احمد
رعد بجديه:انتي عايزه تطلقي!!بتهز راسها..يبقى اعتبري الموضوع انتهى انا هروح واجبلك توقيعه وقبل ما يطلع الصبح بكون طلقك..بكون عايز يروح بس بتمسك ايده
غرام بدموع:لا بلاش تدخل نفسك في مشاكل مع عيله الكيلاني
رعد بوجع:اومال عايزني اسيبه يغلط في حقك وانا واقف!!
غرام بتمسح دموعها:انا عارفه انك بتعتبرني اختك بس ي رعد..
رعد بسرعه:غرام انا هروح سيبي ايدي..ببعد ايدها و بروح بتنهد بضيق..اختي!!بسوق العربيه
غسان كان هيلحقه
امير:غسان سيبه
غسان:ماشي
عشق بتمسح دموع غرام:غرام خلاص علشاني اهدئي بقا
غسان مش هيسبه..بتبص على غسان..فرغ فيه المسدس ماشي
غسان بضحك:من عيوني
عشق:وهتدخل السجن بعدها..بتضحك..وتبات في السجن ي عريس
غسان بغيظ:انت دمك تقيل اوي ي عشقي..غرامي يرضيك كدا دي بتريق على اخوك
غرام بتضحك:لا دا اخويا حبيبي خط احمر ي عشقي
عشق بغيظ:متقولوش عشقي انا بتعصب
بضحكو عليها جاسر و نغم ببصو على بعض و ببتسمو
غسان:طب انا نعسان هقوم انام بقا
عشق:هاه هاه العريس عايز يومه يجي بسرعه
غسان بغيظ:تصبحو على خير..ببوس غرام على راسها و يقرب من عشق و يبوسها على راسها..مع انك بتبوظي اعصابي بس مش عارف ليه مش قادر اتضايق منك
عشق بثقه:ما انا بتحب اوي
غسان بضحك و بقرب راسه من راسها:اه اوي ي عشقي
بروح غرفته
غرام:بابا بعد اذنك انا هروح غرفتي وانام ماشي..جاسر بهز راسه..تصبحو على خير..بتروح
جاسر بنادي على واحده من الخدم:امينه خدي عشق و نغم الغرفه
امينه:حاضر ي جاسر بيه اتفضلو..بروحو وبدخلو بشوفو غرفه كبيره وفيها صور لعشق من الطفوله ومعها نغم
عشق بانبهار:حلوووه اوي..نغم نغم بصي انتي كيوت ازي في الصوره دي
نغم:لا انا مش بجي بربع جمالك..دا انتي كنتي عسل اوي لما كنا صغنين
عشق بغيظ:ولما كبرنا مبقتش عسل!!
نغم بتضحك:لا انتي عسل بكل حالتك ي عشقي
عشق بضيق:ياء الملكيه دي غلط تجي جنبكم..بترمي على السرير و تغمض عيونها قصي بتصل بتفتح عيونها
نغم لما شافت الاسم اتضايقت:هروح اشوف عمو..بتخرج
عشق بترد:الو
قصي:انتي كويسه!!
عشق:اه انت بتسال ليهه؟؟
قصي:ما انتي سامحتيهم فجاه!!
عشق:دي مجرد فرصه للازم احيانا نسيب البشر ياخدو فرصه تانيه
قصي بقول بحب:ماشي المهم انك مرتاحه..انا مبسوط اوي لانك قربتي منهم عمو و غسان و غرام بحبوك فوق ما تتخيلي ي عشق انتي مش هتندمي على الفرصه دي
عشق باستغراب:انت مش زعلان اني بعدت عن الفيلا ويمكن افسخ الخطوبه في اي وقت!!
قصي:لا انا الاهم عندي راحتك..صح هزعل لو مكنتش جنبي بس دا مش فوق سعادتك طبعا..المهم تعرفي اني دائما جنبك ي عشق
عشق بتبتسم بدون ما تحس:شكرا ي قصي
قصي بمرح:وقعتي صح!!
عشق بتضحك:لا ي عسل مفيش كلام زي دا
قصي:عسل!!انتي بتغزلي فيني!!
عشق بتضحك:لا دا انت طموحك بجد عالي..دي تريقه
قصي بضحك:هي حلوه منك برده!!طب انا هقفل.. هي غرام احسن!!؟
عشق:اه انا وغسان ضحكنها
قصي:ماشي..انا هنام تصبحي على خير و متسهريش ماشي
عشق:تصبح على خير..بتقفل..نغم مش رجعت لسهه!!نغم بتدخل..كنتي فين
نغم:تحت..رعد جاب توقيع رحيم وغرام وقعت!!ياااه ارتحت هم مش شبهه بعض دا رحيم واحد متحكم واناني ودلوع ماما
بتنام عشق بتحضنها من ورا
عشق:طب فهد مش دلوع ماما
نغم بضيق:لاااا فهد مش كدا..فهد ابن بار واصلا في فرق كبير اوي بينه وبين رحيم بالمختصر فهد مثالي اوي انما رحيم النوع المكروه اوي!!
عشق بتضحك:لا انتي بجد طلعتي بتحبيه!!
نغم بهدؤ:انا مش بحبه ولا حاجه بسس بجد هو مش بشبهه رحيم في حاجه
عشق:نامي ي بنتي انا مش فاضيه لده ولا ده..بنامو
مساء اليوم التاني كان الكل في الحفله الكبيره العملها جاسر لغسان و كيان ما عدا رحيم ومامته واخته طبعا غسان كان مش طايق نفسه و كيان كانت زعلانه و شارده كل الوقت انتهى كتب الكتاب وهم مش اتكلمو مع بعض بس غسان بكسر الصمت البينهم
غسان بهمس وعصبيه:وافقتي ليهه!!
كيان بهمس و هدؤ:علشان خالو
غسان بجز على اسنانه:ي ترا علشان امير بجد ولا علشان عدي
كيان بتبص عليه بضيق:علشان خالو وي ترا انت اتقدملتي ليهه!!
غسان:علشان امير
كيان بضيق:ي ترا علشان خالو بجد ولا علشان اكون لعبه تتسيب بيها حبيبه القلب تغار بعدها ترميني
غسان بدهشه:انتي قصدك مين!!
كيان بضيق:هيكون مين غيرها مش انت بتحب عشق
غسان ببص عليها و بضحك بصوت منخفض شويا
غسان بقرب منها وبهمس حب يغيظها:اه وبموت فيها كمان
كيان بتبص عليه وتقول بضيق:طب مكنش له لزوم..بتبص على باباها البين الحضور وبضحك بتقول بحزن..بس انا القريب بستغلني هتوقع من البكرهني ايه!!
غسان قلبه بوجعه عليها الفرح بخلص وبروحو العربيه وكان سايقها رعد
رعد بمرح:ايهه ي عرسان ليه عاملين كدا!!
غسان بضيق:اومال عايزنا نعمل ايهه!!رعد سوق وانت ساكت
رعد:ماشي ماشي..بوصلو غسان بنزل وبسيب كيان رعد بنفخ بضيق..ربنا يعينك على المصيبه الوقعتي فيها ي كيان
كيان:امين بجد دي مصيبه كبيره!!بتدخل هي ورعد
جاسر بقرب منهم:هو ليهه سابك تدخلي لوحدك!!زعلك بالكلام!!
كيان بتهز راسها بالنفي:لا نحن لسه مش اتخاقنا..اصلا متعوده هطلع..عمو هو اكيد غرفنا منفصله عن بعض انا مش هنام معاه في غرفه واحده صح!!
جاسر بدهشه:اومال هتنامي فين!!كيان انتو متجوزين قدام الكل..و كمان غرام وعشق ونغم مش بعرفو وانا مش عايز حد يعرف علشان الخبر ما يوصلش لاهلك روحي على غرفتكم ي بنتي
كيان بتنهد بضيق بس بتقول بطاعه:حاضر ي عمو..بتروح غرفته وتفتح الباب وتدخل
غسان بطلع من الحمام وببص عليها بضيق:انتي بتعملي ايهه في غرفتي!!
كيان:عمو قال اننا للازم ننام بغرفه واحده
غسان بصدمه:ايهه!!طبعا مستحيل يحصل هو فاكر نفسه بعمل ايه!!
كيان بتروح الدولاب وتلقى ملابس لها:اهو مجهز الموضوع
بتخد بجامه وتروح الحمام وتسيبه يبص عليها بضيق بتفتح عليها الميه وتعيط على حالها بعد مده بتخرج وهي لابسه البجامه ولافه شعرها كعكه غسان ببص عليها بتذكر لما كانو عيال كانو مش ببعدو عن بعض بفوق عليها وهي بتقرب من السرير
غسان بصدمه:انتي هتنامي جنبي كمان!!
كيان مش قدرت تمسك نفسها وضحكت على تعابير وشه
كيان وهي بتضحك وتخد المخده:لا هنام على الأرض انت ارتاح محدش هينام معاك
غسان:الأرض؟؟طب نامي على الكنبه
انقذتني🤍
بقلمي_يارا_احمد
حماسكم زاد ولا قل هقلكم حاجه البارات الجايه بطلهم غسان😂🔥
معليش ي جماعه يمكن اتاخر في نشر البارات الجايه علشان مضغوطه دراسيا اتمنى متزعلوش وان شاء الله لو قدرت افتح في اي وقت هنشرها

  •تابع الفصل التالي "رواية انقذتني" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent