رواية انقذتني الفصل الثاني 2 - بقلم يارا احمد
Part2
لا اكيد البنت دي مجنونه و بتقولها بكل حب كمان..ببدا اضحك هو انا مش هكدب شكلي هتعلق فيها اوي اه منك ي نغم شكلك هتقلبي حياتي!
نغم:على فكره انتي دمك تقيل اوي
عشق:نعم!!
نغم:قولي اه ي نغم هفضل معاكي حاجه زي دي انتي لازمك كورس في فنون الرد
عشق:نغم انا هصبر عليك واخدك على قد عقلك..يلا
بتساعدها تقوم وتحاول بقدر الامكان متسبهاش تضغط على رجلها بتقعدها على السرير بتمسك الاكل وتبدا تاكل نغم
نغم:براحه ي ستي مش باكلو الواحد كدا
عشق:اومال ازي ي فلسفه
نغم:لما يبلع الفي بوقه الاول مش تاكلي الواحد بالاجبار كدا
عشق:انتي اكلي بسرعه وابلعي الفي بقك و انتهينا
نغم بضيق:بس انا كدا هخنق واموت ولا عايزني اموت
عشق بضيق:بعيد الشر عنك ي هبله ايه الكلام البتقوليه دا
نغم بابتسامه نصر:شفتي بتهتمي فيني
عشق:نغم انا يوم هرتكب جريمه قتل بسببك كلي وانتي ساكته
نغم:اكيد هرتكبي جريمه في البزعجني الله انتي طلعتي بتموتي فيني
عشق بتضحك وتقرب راسها وتلصقه براس نغم وهي فطسانه من الضحك
عشق بضحكه حلوه وهي بتبص على عيون نغم:ما هي مش معقوله يعني الثقه دي كلها..شكله علشان جمال عيونك دي
نغم لسه مصدومه من جمال عشق لما تضحك
قال جمال عيونك قال دول مش بربع جمالك وانتي بتضحكي
عشق فكرت نغم زعلت بسبب موضوع عيونها بتزعل من نفسها
عشق بزعل:نغم انا اسفه مش قصدي اتريق عليك وطبعا مش ذنبك انك مش بتشوفي
نغم بسرعه:لا لا مش فكرت كدا خالص..وعلى فكره انتي اختي حبيبتي ممكن تقولي اي حاجه في اي وقت..بس انا انصدمت من انك قربتي فجاه وكدا اصل يعني غريبه لما سندريلا تقرب منك فجاه
عشق:انتي ايه حكايتك مع موضوع اختي وسندريلا دا؟؟
نغم:هو انا مش بحب اكدب علشان كدا هقولك لما يبقا عمري 18 سنه..هو صح انتي عندك كم؟؟
عشق:اشمعنا 18 يعني!!انا عندي8سنه وانتي؟
نغم:دا سر لما اوصل 18 هقلك كل حاجه وعلى فكره عمري 7سنه..بتبتسم..الله انتي اكبر مني
عشق:ما هو واضح اني اكبر منك ي نونو
نغم:هنبدا تنمر!!
عشق:تنمر ايه دا انا بدلعك بس ي نغومه
نغم بتضحك:انتي شبه عدي اوي
عشق:مين دا ان شاء الله
نغم:اخويا الكبير..كان بقولي نغومه كمان
عشق:هو فين حاليا؟؟
نغم:ه..هو اخدوه اهل بابي لما ماتو مامي و بابي في الحادثه
عشق:متخافيش هترجعو لبعض..اسمه حلو على فكره
نغم:ااا هنبدا وتبقي زوجه اخويا بدل اختي لا انا عايزاك اختي انا وبس
عشق:زوجه مين!!!نغم بجد انا يوم هرتكب جريمه..وبعدين ي ستي اشبعي فيني اصلا محدش بطيقني غيرك
نغم بضيق:ليه يعني دول هما معندهمش ذوق وهو في حد مش بطيق اختي العسل دي..بس سيبهم كدا احسن كدا هدلع براحتي
عشق بتضحك:اه منك انا..بتاكل نغم
نغم:عشق قربي الصحن
عشق:ليه عايزه تاكلي لوحدك..ماشي..بتمسك ايد نغم وتحطها على الصحن
نغم بتمد لعشق:افتحي بقك زي الشطار..عشق بتفاجا..عشق هتفضلي كدا لحد امتى يعني ممكن ترحمي ايدي لو سمحتي
عشق بتقرب من نغم وبتاكل:اعمل ايه انتي فجاتيني انا مش متعوده الاهتمام دا من حد
نغم:ازي يعني هي مامتك مش بت..
عشق:انا هربت منهم محدش عارف اني عايشه ي نغم و ي ريتني مت سا..
نغم بدموع:متقوليش كدا انا هزعل منك وابطل كلام معاك انتي عيلتي
عشق بحب:الله دا انا شكلي هتعب جامد معاك ي عيوطه بتقرب من نغم وبتمسح دموعها وتحط راسها على راس نغم خلاص مش هقول كدا تاني وعد
نغم بمرح:اصلا ساعتها بكون موتك
عشق بتضحك:اخ منك انا..نغم بتاكلها و عشق بتاكل بنامو
بعد 11 سنه
عشق ونغم عاشو مع بعض كعيله واتعودو على وجود بعض اوي..عشق كانت بتشغل علشان تسيب نغم تدرس وتكمل تعليم وهي لسه مفكره انو نغم عميه ونغم كانت زعلانه اوي اوي انها بتكدب على عشق بس لما اتذكرت كلام جاسر قالت انها هتعرفها كل حاجه عيد ميلادها ال18 بعدها عشق هتختار تبقا معاه او لا كانو بعيشو حياه قمه البساطه بس مبسوطين اوي
نغم وهي بتحضن عشق
انا مش عايزاك تبعدي عني انا مش عايزه عيد ميلادي يجي وتعرفي كل حاجه عني ي عشق انا خايفه تسيبني ساعتها هنتحر مش بقدر اعيش من غيرك
عشق بتصحا على حركه نغم:اوففف منك ي نغم امتى هتسيبي حركات العيال دي بقا..انا لسه نايمه تلت ساعات بس ممكن انام بقا
نغم:والله سريري وانا حره ما هو سريرك جنب سريري بس انتي بتحبي تنامي على سريري
عشق:يعني افهم ايه انك عايزه تطرديني من السرير يعني!!
نغم:والله ي قلبي افهمي على راحتك
عشق:انا عاجبني السرير دا عندك مانع؟؟
نغم:طبعا لا نتبدل والحكايه تنتهي
عشق:وهلحقك تاني وتالت و رابع عندك مانع؟؟
نغم بابتسامه:والهو دا يبقا ايه؟؟
عشق بتضحك على تصرفاتها:قرصنه يختي..نغم بتقلب وشها الله نغمومتي حبيبتي زعلت
نغم بضيق:ما انتي دمك تقيل..يعني مستكتره علي كلمه نغم انا بحبك؟؟
عشق:كل يوم للازم اقولها يعني!!
#بقلمي_يارا_احمد
نغم بحزن:اه علشان لو سيبتيني تبقا ذكرى اقدر اتنفس بيها
عشق بتقرب راسها من راس نغم:يبقا في احلامك دا لانك مش هتخلصي ميني ي نغمي..وعلى فكره انا بعشقك مش بحبك بس
نغم بحب:اهو اهو..انتي عارفه دا بقلب يومي كلن لسمن على عسل
عشق بتضحك:هتفضلي مجنونه كدا
نغم:اكيد طبعا اومال عايزني اسيب جناجني
عشق بتفكير:هممم ازي هيكون شكلك وانتي عاقله..بتضحك نغم و عقلها شغال هتكون ازي يترا!!
نغم:ااا هنبدا غلط..انا اصلا هروح من هنا
عشق:نغم الليله الجمعه سيبني اتهنا بالنوم قدر ما اقدر وانخمدي..بتحضن نغم وتغمض عيونها
نغم:عشق
عشق وهي لسه مغمضة عيونها:اممم قلبها
نغم بطفوليه:انا جعانه اوي اوي
عشق بتنهد بياس:ي رب ايه البنت المصيبه دي..بتفتح عيونها
هو صراحه حتى لو مش جعانه يعني بس انا بحب عيون عشق اوي اتخيلو لونها..لا متروحش لبعيد هما لا زرقا ولا حاجه دول عيون عسليه زي قلبها العسل السكر دا يااااه من جمالهم منظرهم احلى حاجه في يومي
عشق:نغمممم نغممم!!انتي ايه حكايتك ي بنتي مرات بحسك في عالم تاني
نغم:ااا معليش كنتي بتقولي ايه؟؟
عشق:كنت بقول اختاري الفطار..عايزه تاكلي ايه؟؟
نغم:اي حاجه مش فرقت يعني
عشق:انا معايا فلوس اختاري
نغم:لا بجد اي حاجه المهم اني هكل من ايدك
هكون اسوا من كلاب الشوارع لو ضغطت عليها من الناحيه دي كمان هي مش كفايه بتدفع تكاليف دراستي و بتشتغل ليل نهار علشان تامن كل حاجه لازمني
عشق:متكونش بدات تحسي بموضوع انك عاله عليا تاني ساعتها بجد هكسر حاجه من جسمك
نغم بحزن:انتي بتعبي اوي علشاني
عشق:وماله يعني هو انا عندي مين غيرك ومين اهم من نغومه حبيبتي الغاليه
نغم بتحضن عشق وبتقول بحب:هعوضك عن كل دا وعد سيبي عيد ميلادي ال18 يجيي بس وهعوضك ساعتها ي عشق
عشق:وهو ليه 18 يعني هيحصل ايه؟؟انتي معلقه في 18 من 11سنه ي نغم..بس افرحي دا باقي عليه اسبوع
نغم:بجد؟؟طب سيبي الاكل وخلينا ننام
هي البنت دي اكيد مجنونه ولا حاصل لدماغها حاجه اااا انا ايه الوقعني فيك ي مصيبتي ي نغم!!
عشق:لا يلا انا هنزل اشتري الحاجات
نغم:انا جايه معك
عشق:لا هو انتي مش بتوبي كل مره ضاربه واحد بسببك انا بقيت بلطجيه بنظر العالم بسببك..هو انا صح كنت بلطجيه بس مش اوي كدا يعني!!
نغم:وانا عملت ايه!!ما انتي بتضربيهم من غير سبب
عشق:انتي عايزني اسكت وانا شيفاهم بعاكسوك ي ست نغم؟؟
نغم:لا بس يعني هو مش لدرجه الضرب يعني نتجاهلهم وخلاص..
عشق:لا اقتلهم وخلاص مش متذكره الواحد المد ايده علشان يلمسك كنت قطعت ايده لو مش حضرتك قولتي عشق انا عايزه شوكولاتة..اوفففف انتي مش شفتي ايده وهو بمدها كنت هكسرهاله بجد لو مش سحبتيني ساعتها
ما انا كنت قاصده وشايفه الحاجه دي ودا كان هيعملنا مصائب ي روحي!!والله مرات بحس اني انا الكبيره..استغفر الله انا هبدا اكدب
نغم:بالمختصر هتسيبني هنا لوحدي؟؟اوكي طب مش عايزه فطار
عشق بضيق:طب يلا هحدخل اتحمم بعدها اجي احممك
نغم بحرج:عشق بموضوع الحمام انا ممكن اتحمم لوحدي على فكره انا هدخل 18 انا كبيره كفايه صدقيني!!
عشق بضيق:ولو وقعتي ي كبيره هيحصل ايه ساعتها انا اجن وانتهينا..بجد ي نغم بطلي تنحرجي مني
ربنا يسامحك ي عمو جاسر مش لقيت غير عميه دي!!!
عشق:نغم سيبي عالمك التاني و ركزي معايا ممكن!!عايزه احممك ولا اخرج لوحدي
اوففف اكيد هقبل لاني بخاف عليك وغير دا ممكن عمو جاسر يظهر في اي وقت
نغم:ماشي
عشق بتمسك نغم من قفاها:ابتسمي شويا انتي مش مجبوره
لا والله مجبوره صدقيني!!!
نغم بابتسامه والم:على فكره الحركه دي بتوجع اوي
عشق:ي ريت تادبك..تبعد ايدها..هدخل وارجعلك..بتروح تحمم
نغم بتغرق في افكارها..عشق ي ترا هتكرهيني ساعتها؟؟انا خايفه تعرفي بكل دا وتكرهيني اوي مش هقدر اتحمل ساعتها انا مش عايزه ارجع الفيلا ومش عايزه ارجع لمامي وبابي وعدي عايزه ابقا معاك وبس..بتنفخ بحزن
عشق بتطلع:ايه قالبه وشك ليه؟؟هو في عفريت عايش معانا هنا زعلك ولا ايه؟؟قوليلي اسمه وانا بتصرف
نغم بتضحك:لا مفيش يلا
عشق:ماشي ي ستي طالما ضحكتي ي قمر هنعفو عنه..بتساعد نغم وتدخلها الحمام وتحممها وتغيرلها بطلعو من الحمام وتسرح لها شعرها..اهو جهزنا يلا..نغم بتمسك ايد عشق وبروحو يشترو الخضروات و شيكولاتة لنغم بدخلو دكان
الراجل بضحك:قمرات الحي منورات تعال ي فهد ي ابني وشوف طلباتهم
عشق بضيق:ايه ي عم محمد هنبدا..وبعدين ي سيدي لا عايزين فهد ولا غيره نحن بنخد لوحدنا ونحاسبك انت
فهد ببص على نغم:ازيك ي نغم؟؟عامله ايه في المدرسه
نغم:الحمد لله كويسه..بتكمل بمرح..كلو تمام التمام..انت دخلت اي كليه؟؟
معليش اصلي اجتماعيه و اوي كمان ما يعني عشق هي العاقله و المتحفظه اما انا الطفله المشاغبه ودا مش جديد عليكو طبعا
فهد بفخر:طب..عقبا..
ااا ما انا من كلامي العسل السكر وجمال عيوني دا بتنسي اني عميه قصدي امثل اني عميه ياااااه ي عمو جاسر دا انت بتحطني في مواقف مفيش زيها..طبعا مفيش أعمى هيبقا دكتور وانا اصلا مش عايزه ابقا دكتوره
انقذتني🤍
بقلمي_يارا_احمد
عشق اعصابها باظت منك ي نغم ي بنتي!!😂شويا وهتقتلك انتي و فهد
•تابع الفصل التالي "رواية انقذتني" اضغط على اسم الرواية