Ads by Google X

رواية انقذتني الفصل الثالث 3 - بقلم يارا احمد

الصفحة الرئيسية

 رواية انقذتني الفصل الثالث 3 - بقلم يارا احمد 

Part3
المشكله انا عايزه هندسه وبرده محدش أعمى هيبقا مهندس طب ي عمو جاسر هننهي التمثليه دي امتى نحن هنلعب بمستقبلي كمان!!!
فهد بنبره كلها حزن وندم:انا مش قصدي اتريق عليك ي نغم والله اسف و ي ريت تسامحيني
على فكره ي فهد انا بشوف وشايفه انك احلى ولد هنا وميت عليا بس يعني هفضل صاده مشاعرك دي ما هو انا مش ممكن اعلقك فيني وانا بحد نفسي مش عايزه اتعلق بنفسي بسبب كلام عمو جاسر
نغم بنبره لطيفه:لا عادي ي فهد
عشق بضيق:يبقا خد بالك في المستقبل
عشق ي بنتي اهدئي كدا الود مش قاصد والله
نغم بهمس جنب عشق:عشق غيرانه عليا معقول!!
عشق بزعيق:انا هتشل منك يوم على فكره ي نغم!!
نغم بتضحك
اه هي دي عشق انا بقدر انرفزها في ثانيه
عشق:نفسي ادخل لعالمك دا مره انتي بتفصلي اكتر من الكهرباء في المنطقه دي!!
هو هتقتليني لو دخلتي ثواني..اه بخصوص الكهرباء الكهرباء بتقطع فوق9ساعات
نغم بتضحك:والله يختي اتعودي مصيبه وابتليتي بيا
فهد بسرعه:واحلى مصيبه
هو وشي بقا شبه الطماطم بس اعمل ايه انا خجوله اوي اوي!!اكيد عارفين الحاجه دي انا بنت مثاليه رقه وجمال وحياء
عشق بضيق:وانت مالك..احسن تلم عليك ابنك علشان ما يوحشك ي عم محمد
عم محمد بضحك:اعمل ايه الود غرقان في اختك
عشق:واختي مش مهتمه يبقا نقفل على السيره
عم محمد بضحك:خلاص ي ست عشق اسفين..طب ام فهد كانت عايزكم تجو تتعشو معانا ونغم هتحب تجي علشان يمنى صح ي نغم؟؟
ااا دي صحبتي وزميلتي وجارتي وبنت عم محمد واخت فهد الصغيره وهي مجنونه كدا بس الحاجه المختلفه انو عشق معندهاش مشكله معاها ودي الغريبه هي مش بطيق حد في الحي دا غير يمنى ومامتها وعم محمد احيانا يعني بعد ما يتنتهو من خناقتهم اصلهم بتخانقو زي الاتنين المتجوزين النكديين وكل واحد انكد من التاني
عشق:نغمممم!!!هتفصلي لحد امتى..عايزه تروحي ولا لا؟؟
نغم بتفكير:هممم..بعدها حاولت ابص على عم محمد بدون محدش يلاحظ شفت انه هيزعل لو رفضت اصله بحبنا زي بناته
فهد:ماما عملتلكم كيكه شيكولاته
وانت ما تنطق من الصبح وانا شغاله همهمه!!!
نغم بسرعه و طفوليه:هنروح طبعا دي عزومه مش بتفوقت صح ي عشق
هي البنت دي بجد بتفصلني و بتضحكني حتى لو مش عايزه اضحك هو في لسه حد في برائتگ دي ي نغم!!
عشق بتضحك:ماشي هنروح
نغم بابتسامه:بجد بجد؟؟وهنبقا شويا بعد العشا علشان اتكلم مع يمنى براحتي
عشق:وماله نقعد ما هو كلها سنتمترات من البيت المهم انك تكوني مبسوطه
#بقلمي_يارا_احمد
انتو مش عارفين كلماتها دي بتعمل فيا ايه اتخيل يكون عندك عيله وهما مش بحبوك زي دا ولا بهتمو فيك زي دا!!!هما اه عيلتي كانو بموتو فيني بس اكيد مش بهتمو فيني زيها لو كان صح كان زماني في حضن ماما..اوفففف ي نغم عمو جاسر كان بقولي انه هيجي يخدني لهم ويكلمهم اكيد هما فاكرين اني ضعت ساعتها اكيد بيدرو عني بلاش تظلميهم ي نغم..المهم عشق معايا
عشق:نغمممم!!والله العظيم المره الجايه حرفض كل طلباتك
نغم بتضحك:اسفه حقك عليا..المهم انتو هتجو امتى ي عمو
فهد:طيران اوصلي انتي الاول
عشق بضيق:هنبداااا والله اغير رايي
فهد:لا خلاص اسف اسف..قصدي اصلا الشغل انتهى وهنروح
عم محمد:روح معاهم ي فهد وانا بلحقكم بعد ما اقفل المحل
فهد بعناد:لا ي بابا هساعدك اول وبعدها اروح اقلك روح وصلهم وانا بقفله بسرعه وبجي
كل يوم فهد بكبر في عيني اكتر لحبه لاهله هو ابن مثالي واخ مثالي اكتر اه هو ويمنى بتخانقو بس بصالحها و برضيها بسرعه ويقولها هو انا عندي مين اهم منك ي منمن مش بحبه ولا حاجه بس بذكرني بعدي ي ريت لو اشوفك ي عدي وحشني اوي انت هتكون عامل ازي دا انا حتى مش هعرفك لو مريت من قدامي..بتنهد بزعل
فهد ببص على نغم:نغم مالك في حاجه انتي كويسه؟؟
عشق:لا بس واحشها عدي مش اكتر
فهد:ان شاء الله ترجعو تتقابلو متزعليش نفسك
ااا ما تستغربوش اصل الكل عارف قصتي بما انو كلهم عارفين عشق معندهاش حد فهي اضطرت تحكيلهم قصتي بس العيله دي زي عشق بالضبط مش بحسسوني بشفقه ولا حاجه انما بحسسوني بدفئ العيله وصراحه انا وعشق مهما كان بنات ومحتاجين الدفئ دا
عشق بسخريه:لا هي فصلت تاني تزعل نفسها ايه ي فهد وهي دي عندها وقت لزعل!!
نغم بتضحك:سماعك على فكره..بتقول بحب..شكرا ي فهد
فهد بحب:نغم وفهد مفيش بينهم شكرا
عشق:فهد والله لو مش هتسكت انا مش هقبل بالعزومه دي
فهد:سكت اهو
عشق:يلا ي عم محمد نروح قبل ابنك يجبلي الجلطه
عم محمد:وهو هتلقي زي ابني فين..بس يلا ي ستي اصلا جعت
عشق:جعان ولا وحشتك ام فهد..بتضحك
عم محمد بضحك:طب الاتنين
بنروح ونحن بندخل بيتنا الاول نحط الحاجات الاشترينها وبعدها بنطلع وبنلقا فهد رجع
فهد:انتو لسه مدخلتوش
نغم:اصل كنا بندخل الأكياس بس جبت شكولاتي معايا
فهد:ليه؟؟
نغم:علشان ناكلها انا و عشق و يمنى طبعا
فهد:همم مفيش ليا انا
انا فكرت الحرب العالمية التالته هتقوم هنا والهتلر قصدي عشق هتولع الدنيا بس هي ساكته ودا مش من عادتها..عملت نظره خاطفه و بصيت لعيونها وشفت حزن فيهم بس هي ليه زعلانه!!
فهد:عشق اللحقي اختك فصلت تاني..!!
هو تقريبا فهم علي واستغرب رده فعلها زي فحاول يفوقها
عشق:ما عادي هي بتفصل كتير اوي مش جديده يعني
حتى وانتي زعلانه مش هترحميني!!!
نغم وفهد:على فكره نحن كبرنا وسيبي الشر دا بقا
فهد بضحك:هاه شفتي القلوب على بعضها تلتقي
عشق بياس:نحن كبرنا!!هو انتو بتكبرو!!انا يوم ههرب من الحي دا بسببكم انتو التلاته
اا هنا قاصده يمنى ما هو نحن كلنا بنبوظ اعصابها تحسونا متفقين عليها
نغم بتضحك
عشق:شفت شفت هي لابسها جن مش عارفه بتحبها على ايه
مش قولت لكم مش بترحمني شفتو مش كنت بهزر!!
فهد:وماله يعني طب جوزيها ليا وانا قبلان
عشق:لا انا بهتم باختي شكرا
الحاجه الوحيده التغيرت انو سندريلا بقت تعتبرني اختها ي جماعه!!!بس يلا انا اصلا اتحب اوي واهو الدليل قدامكم بموتو بدوني
فهد بضحك:طب هنفضل على الباب كدا يلا ندخل بقا
بندخل وهوباااااا جات يمنى ناطه عليا لا معليش طلعت ناطه على عشق هي مش ناطه فعلا بس استخبت وراها..بالله عملتي ايه المرادي ي مصيبه!!!
يمنى بخوف:عشق ماما هتقتلني اقنعيها اني برئيه والله انا برئيه من التهمه دي
ميكنش الفي بالي!!!لاااا استوب ما تروحو بعيد قصدي على كيكه الشوكولاته لو اكلت منها حته يبقا موتها على ايدي انا مش ايد خالتي
عشق:وانتي خايفه ليه
يمنى:ازي ما اخافش دي هتقتلني بجد
عشق:طب خلاص مش هتعملك حاجه وانا هنا
نغم بضيق:وانتي بدافعي عنها ليه يمكن فعلا تكون الغلطانه
بصو علي كلهم باستغراب اصلي بدافع عن يمنى دائما بس المرادي غير بعدها كانهم رجعت لهم ذاكراتهم واتذكرو اني نغم فقامو يضحكو كلهم وفهمو انا بفكر في ايه تقريبا
يمنى وهي ميته من الضحك:هموووت مش قادره..لا ي ست نغم وربنا الموضوع مش بخص الكيكه بتاعتك
نغم:يبقا كدا انا بصفك كمان دا نحن صف واحد للابد..بضحكو تاني معليش هو انتو شايفني ايه بالضبط ممكن افهم
فهد بضحك:طبعا صف واحد ما انتي مرات اخوها
عشق بضيق:تعالي ي نغم نروح البيت
فهد:سكت اهو ي ستي..عملتي ايه ي منمن المرادي
يمنى:معملتش حاجه بس الست هدى و بنتها الغيورين جايين يقولو لماما اني على علاقه مع ابن عم حمزه بتاع المكتبه وانا اصلا معرفش ابن عم حمزه اسمه ايه!!هو صح محدش منكم يعرف اسمه ايه على الاقل يعني ادافع باسمي واسم الود السكر المعلقني معاه دا
ما تستغربو قولت لكم مجنونه
نغم بتضحك:محدش هيعرف..وبعدين هي مامتك اكيد مش صدقتهم
يمنى:تعرفي ماما طيوبه..لو مش انتي ي نغم مش كنت هعرف اتجوز واسيب ماما اصل مش هثق في اختيار فهد وبخاف يجيب مراته شريره زيه كدا
عشق:نغم بجد انا ضغطي نزل يلا على البيت
يمنى بتضحك:بهزر والله بهزر
فهد بضيق:يمنى سيبنا في الجد هم بجد قالو كدا..انا مش هسيبهم يشوهو سمعتك بسبب الغيره
كان هيروح بس نغم مسكت ايده بسرعه
انقذتني🤍
بقلمي_يارا_احمد
ي نغم مش انتي عميه ي بنتي امال ايه دا ايهههه دا!!!😂😂😂💔
شكرا على كل البعلق ويتفاعل رايكم بهمني🦋❤️ولو مكنتوش عايزنها قولولي اوقفها

  •تابع الفصل التالي "رواية انقذتني" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent