رواية عشقتها بلا اختيار الفصل الرابع 4 - بقلم نجلاء عبد الظاهر
ادهم بحدة: كلامك يبقي بحدود ي ريم وافتكري كويس بتكلمي مين وبعدين انا مبخدش رايك انا بقولك الي هيحصل والي هعمله
ريم بزهق: وهتقعدو كام يوم بقا
ادهم: ملكيش فيه
ريم: ادهم انا مراتك قولي
ادهم بعدم اهتمام: هقعد شهر ويلا سلام ونزل ل فيروز
ريم في نفسها: اصبري عليا دنا هخليه يطلقك ويرميكي ف الشارع زي الكلاب ويرجع يبقي ليا لوحدي
فيروز كانت ف اوضتها بتسرح شعرها وسرحانة ف المراية جه ادهم من وراها ولف ايده حوالين وسطها
ادهم: سرحانة ف اي؟
فيروز بابتسامة: ف الطريقة الي اتجوزتك بيها
ادهم بحب: فيروز انا لو حكيتلك انتي حسستيني ب اي وقد اي فرحان مش هتصدقيني بجد
فيروز: دحنا نعرف بعض من اسبوع يتيم بس
ادهم بضحك: اه ماهو ده بقا غير كتير ع فكرة
ادهم سند راسو علي جبهتها: فيروز انا بحبك
فيروز بصدمة: ايه؟!
ادهم بتوهان : فيروز آنا بحبك
فيروز بصدمة :ايه ؟ بتحبني انا
ادهم بحب :ايوا ي فيروز حبيت طريقتك طفولتك قلبك ريحتك كل حاجة فيكي حبيتها
فيروز كانت ميتة من الفرحة من كلام ادهم بس اتنهدت وقالت بحزن :ادهم انت متجوز واكيد بتحب مراتك ونت يدوبك هتخلف مني وخلاص
ادهم بلهفة :لا ي فيروز انتي فاهمة غلط انا مش هخلف واسيبك لو خلفت منك هتفضلي ساكنة قلبي وف كل حته هتبقي معايا
انهي كلامه بقبلة علي خدها بعمق
فيروز بصتله ف عيونه بحب : ونا ي ادهم بحبك بس كنت بحاول اشيلك من قلبي عشان عرفة ان فيوم هتخلف مني وخلاص ابقي خلصت مهمتي
ادهم برفض :لا ي فيروز انتي فاهمة غلط انا اه اتجوزتك عشان اخلف وبتاع بس لما شوفتك حبيتك وحبيت كل حاجة فيكي حتي تعاملك كانك طفلة سحرتيني
فيروز : بحبك
ادهم باسها وبعدين....
عند ريم كانت بتتكلم في التلفون مع آخوها
ريم بغيظ :بقولك ادهم اتجوز ونساني ومبقاش عايز حتي يقرب مني قال اي بيقرف مني .
مجدي بخبث : طب مراتو دي حلوة
ريم بتكبر : حلوة اي اكيد انا احلي منها
مجدي بتفكير شيطاني : طب اسمعي بقا انا اقدر اخليه يرميها ف الشارع ويطلقها كمان
ريم بسرعه :ازاي ي مجدي
مجدي بخبث : بصي احنا هنعمل **********
ريم بفرحة :بجد ي مجدي انت اجمل اخ ف الدنيا بس الخطة دي نعملها لما يرجعوا من السفر
مجدي :امم ماشي موافق
وجه بليل وادهم صحي من النوم بص علي فيروز الي كانت نايمة بعمق وراحة قام من جنبها ودخل حمام الغرفة ياخد شور
طلع من الحمام لافف فوطة حوالين وسطه وكان شكله انيق جدا وصدره البارز ب العضلات
ادهم بحب : فيروز ..اصحي يلا عشان نلحق نسافر
فيروز قامت بنعاس :امم ماشي ماشي
قامت وبصت عليه بس وشها كان شبه الطماطم
ادهم بخبث : مكسوفة ده ع اساس اني خطيبك ولا اي انا جوزك يختي بصيلي عادي
فيروز بكسوف :خلاص بقا ي ادهم وقامت تستحمي طلعت لبست سلوبته زرقاء علي تيشرت ابيض بكم ولبست طرحة سوداء وكان شكلها جميل جدا
ادهم شافها اتصدم من جاملها ف الطرحة : انتي اتحجبتي ي فيروز
فيروز بابتسامة :ايوة ي حبيبي
ادهم حضنها بحب : مبروك ياروحي ربنا يثبتك ي حبيبتي
فيروز بحب :يلا بينا
ادهم اخد شنطتو هو وفيروز
وركبوا العربية
ادهم بتعب :طبعا الساعات بتاعت دهب طويلة ف هناخد اتنين ريست او تلاتة
فيروز بموافقة :ماشي ي دوما
ادهم بصلها بحب وشغل اغاني في كاست العربية وكانت رومانسية
وبعد 12 ساعة كانو وصلوا دهب بعد اتنين استراحة
ادهم نزل بتعب من العربية قدام فندق كبير جدا
ادهم صحي فيروز الي كانت نايمة
ادهم بضحك : اصحي يختي نايمة الطريق كلو
فيروز بنعاس :اوف اخيرا وصلنا تعبت
ادهم نزل ونزلو الفندق
ادهم بتعب : عايز احجز جناح لو سمحت .
الموظف باحترام :تمام ي فندم
والشاب طلع المفتاح واداه لادهم
ادهم اخده بتعب وطلع الغرفة مع فيروز دخلوا
فيروز بتعب :انا يدوبك اخد شور ونام
ادهم :اه والله ونا كمان لانيي تعبت من السواقة حرفيا
فيروز اخدت شور وادهم وطلعوا ناموا نوم عميق
تاني يوم صحيوا
ادهم بضحك :قومي احنا جايين ننام هنا
فيروز :مانت مش عايز تفسحني
ادهم برفعة حاجب :ونبي دنا هقعدك شهر هنا اصلا
وبعد شوية نزلوا وقررو انهم هينزلو البحر ادهم كان ف الماية بيهزر مع فيروز وهي كانت فرحانة ومبسوطة ب المكان وحلاوته
فيروز : عايزين نروح نتسحمي ونتمشي شوية
ادهم :ماشي يلا
ونزلوا يتمشو شوية
وكانت فيه عيون بتراقبهم
شخص : اهو سايبك ومبسوط بيها بس استني لما يرجع القصر هخليه يطردها ويطلقها
ريم بخبث : احبك ونت مركز
مجدي بخبث :عيب عليكي انا مستنيهم بس يرجعوا القصر ونعمل الخطط
ريم :ماشي اتفقنا
رجع ادهم وفيروز الفندق
فيروز بتفكير : انزل ي ادهم هاتلي حاجة حلوا
ادهم بضحك : حاجة حلوة احنا مش لسه كنا تحت وبعدين انتي بنت اختي ولا اي
فيروو برجاء : ونبي بقا ي دوما
ادهم بحب : حاضر ي حبيتبي
ونزل ادهم يجيب لها حاجة حانت فيروز عملت الفكرة بتاعتها
ادهم رجع بعد وقت
لقي فيروز واقفة قدامو وكانت لابسة فستان اسود ستان قبل الركبة وشكلها كان جميل جدا وريحتها الي بتسحر ادهم وشعرها الناعم الي يسل ل خصرها
ادهم شافها وانبهر كل مرة بيشوفها بينبهر بيها لانها جميلة جدا وقادرة تخليه ميشوفش غيرها
ادهم قرب منها وحاوط خصرها بايده : كل مرا بتثبتيلي فيها انك جميلة ي فيروزي بحبك ثم قبلها وشالها ووو..
وعدت الايام وكان ادهم مبسوط جدا مع فيروز وكل يوم حبهم بيزيد لبعض وكانوا بيعاملو بعض باحلي معاملة
وادهم فسحها ف دهب كلها وعدي الشهر واستعدو ل راجعة البلد تاني
وادهم سافر من دهب ل قنا (الصعيد)
وصلوا القصر
صبري بحب : اهلا يابني نورت بيتك ي حبيبي وادهم حضنو
ادهم بحب :وحشتني يابا
وصبري قرب من فيروز وهي باست ايده باحترام وحب صبري حضنها :حمدلا ع سلامتك يابنتي
فيروز بطيبة :الله يسلمك ي عمي وحشتني
ادهم شدها : طيب ماشي كفاية احضان بقا
صبري بضحك :بتغير عليها ي ولدي ومني كمان
ادهم :مراتي بقا لازم اغير عليها
ريم نزلت من فوق وجريت علي ادهم حضنتو
ادهم حضنها بضيق وبعد شوية بعدها
ريم بتمثيل :نورت ي روح قلبي مش متصور وحشتني ازاي وباست خده
فيروز كانت واقفة بهدوء .
ادهم بعدها عنو وقال لابوه :انا طالع ارتاح واخد فيروز ولسه هيطلع
ريم شدت فيروز منو
ريم :لا انتي هتيجي معاايا انا
ادهم بقرف : ونا مش عايزك ي ريم
ريم بصدمة : ايه وادهم تخد فيروز وطلع اوضته وريم كانت في حالة من الصدمة
•تابع الفصل التالي "رواية عشقتها بلا اختيار" اضغط على اسم الرواية