رواية عطر اليونسي الفصل الثامن 8 - بقلم نور شريف
أنا عايز حقي الشرعي
بصتله بتوتر و رعب : بكره يا يونس عشان تعبانه و عايزه أنام
قبل ما يكمل كلامه انقض عليها وشد شعرها بغضب .. مش أنا اللي اتجوز واحده تخوني يا قمر
وكمان في يوم و ليله ده إحنا مكملناش مع بعض ..
سكتت بتوتر : عرفت أزاي أنا معملتش حاجة
أنتي عارفة أوضة عطر فيها برنده شوفت واحد خارج من عندك من البلكونه بتاعتك دي و انتي طالعه بلقميص ده
وبتودعيه أنا راجل مستحملش ده علي أهل بيتي ؟؟..
أبوس رجلك يا يونس متقولش لجدي عشان خاطري أخر مره مش هيدخل هنا تاني قوليلي يا حلوة لما بتحبيه
أتجوزتيني ليه عشان أخد فلوس منك و أنا و هو نتجوز
أما قصة لا ضحتيني يا بت
و بتضحكي علي جدي و فاكره أن عبيط و عارف كل نمله عايزه مني أي ولا علي مين ده أنا يونس
هك’سر عظمك و أعيشك عجزه أنا هطلقك يا قمر
اه صحيح أنتي مش حامل عشان مبتخلفيش وهو يعيني مش لاقي حد بيحبه غيرك قال يلعب براحته
و تنكدي علي امي وأنا افوق محدش يعرف غيري أنا وانتي
حتي عطر كسرت قلبها و قولتلها أن جايلك
أخد حقوقي حق أيه يبنتي أقرف ألمس واحده لمسها غيري
اللي عمل بلوه يشيلها مش أنا شيلها و يرجعوا يقولوا يونس اللي عمل فيها كدا وعلي التحاليل سهله يعرفوا أنتي مولوده من أمته واللي لمسك مين تحبي نقول لجدي
ولا من بكرة الصبح تكوني زي عطر و ورقة طلاقك هتوصلك
هربانة في مصيبة تخدك هزت دماغها برعب وهو قفل قميصه وقفل الباب و طلع عند عطر
كانت بتعيط بحرقه و بتتخيل أنه مبسوط معها :ـ
عطر بصيلي
بعدت نظرها عنه و صوتها راح من العياط هو انتي مبتعمليش حاجة غير العياط أكتمي
زاد شهقاتها أهدي المشكلة أن مستحرم المسك من ساعة اللي حصل والله العظيم بحبك وكنت بحل حوار مع قمر و طلقتها عشان أبقي معاكي شوفتي بقا
و بكرة هتنزلي مش هتبقي موجوده و هصلح غلطتي أنا أصلا عايز أصلحها
بصتله بعيون بريئه انت تعبان أصفر عمري ما هصدقك بتتلون زيهم و بتقرص
أنا مش مأمنه نفسي معاك يا يونس
نزلت الكلمة عليه زي المياه الساقعه : معايا أنا
حط أيده علي قلبه دموعي نزلت عشانك أنتي و تقوليلي مش مأمنه ده ملعون الحب بقا و نفتح صفحة جديدة
يبقي نتجوز و نطلق بعد الولادة و الطفل يبقي بيني وبينك
وأنتي براحتك تتجوزي تتطلقي دي ترجعلك
لو عليا فا مبقاش ليا نفس أتجوز تاني يا عطر بعد الكلمة دي
أنت جرحت مشاعري يا يونس مش عارفه أسامحك
من بكره المأذون هيكون هنا لازم نتجوز
خرج من عندها نزل تحت لقي مراد بياكل فشار و بيسمع فيلم أكشن و مندمج بشدة : بحسبك بتحب ولا حاجة
أنا كنت نمت مش عارف صحيت لقيت جعان و بيتكم فاضي و العقربه فضيلة نايمة
و راضيه نامت عطر زعلت من عطر و رجعت عند جوزها ..
أنت عارفها حساسه زياده
زي بنتها نكدية عمري ما شوفته مش بتعيط كنت قاعد علي رجلي بقدملها الخاتم عيطت الأوقات دي في بنت بتصرخ من الفرحة لكن هي تفرح تعيط تتطبخ تعيط كل حاجة عياط
أيههههه يعم
وأنا مالي يا يونس ،أنا صحبك اهو مفيش كلبة تهوهو في حياتي حتي مليش صحاب غيرك هوهو ليا بعد أذنك
قصدك إن كل’بة … لا متفهمنيش صح قصدي غلط انت حبيبي اخويا ده أنا اللي هوهو من الصبح أجبلي كلب ..
ايوه كدا أتعدل يا خويا قال مفيش كلبة امال البت اللي معاك في المأمورية دي أي نظامها
لا علي اللي حكايتها يا قلبي تحبني أنا ده أنا مجرد زميل ليها و شيفاني بهزر و بضحك و بضيع وقت عشان صا’يع
هي عندها حق يا مراد هي شاطره و يشوفها في مأموريات كتير انت عارف أن دخلت مع غرام دي مأموريات كتير
وكانت بميت راجل
أحر’ق دمي بقا يونس يعم أنا عجبني حالي مش عايز أتجوز دلوقت انت اتجوزت اهو أخدت أي من الاتنين ؟
بحب عطر انت مالك حتي لو بتزن بتعيط حبيبتي لكن انت زي ما قالت صا’يع
بقولك أيه يونس متتحسسنيش أنك متربي ابوك الله يرحمه مات قبل ما يربيك و امك سابتك لراضيه تربيك
أتجنن يونس بغضب : قولتلك مليون مره متجبش سيرتها قدامي صح ولا غلط أطلع بره و أقطع علاقتك بيا ..
يونس حقك عليا لحد ما سمعوا صوت صرخه قوية جايه من فوق جربوا بسرعه أول ما دخل
لقي عطر نايمة و السرير كله د’م
عطرررررر
•تابع الفصل التالي "رواية عطر اليونسي" اضغط على اسم الرواية