Ads by Google X

رواية انقذتني الفصل التاسع 9 - بقلم يارا احمد

الصفحة الرئيسية

 رواية انقذتني الفصل التاسع 9 - بقلم يارا احمد 

Part9
الممرضه بتخرج من غرفه نغم جاسر و عشق سالوها عن نغم
الممرضه:الانسه نغم فاقت
جاسر:شكرا نحن هندخلها روحي كلمي الدكتور يجي يزيل الضماد من عيونها ويكشف عليها
الممرضه:حاضر ي جاسر بيه..بتروح
جاسر ببص على عشق المتردده انها تدخل:يلا ندخل ي عشق
عشق:حاضر..بدخلو
نغم بحب:عشق جيتي
عشق:عرفتي ازي اني جيت
انا بجد مش شايفه بس حسيت بالأمان لما سمعت صوت خطوات بتقرب مني
نغم بابتسامه:قلبي بشوفك وبحس بوجودك دائما
عشق بتضحك:هتفضلي مجنونه كدا
نغم بضيق:على فكره انتي رخمه اوي وانا مش هقول حاجه حلوه عنك تاني
عشق:ايه نغومه زعلانه مني؟؟
نغم بتبتسم لما تسمع نغومه وتتذكر عدي
نغم بابتسامه:مش مصدقه اني هشوف عدي ي عشق
عشق بهزار:انتي لحقتي تستبدليني بيه من قبل ما تشوفيه حتى
نغم بتضحك:انا استبدلك بعدي؟؟!بتكمل بمرح..هو عدي دا يطلع مين ان شاء الله علشان استبدله بمكان اختي سندريلا
عشق بتنبسط من كلام نغم بس بتقول بياس:نغم هو كلامك صراحه حلو اوي بسس بلاش اختي سندريلا تاني ممكن!!
نغم:لاااا طبعا مش ممكن..الدكتور بدخل
الدكتور:جاسر بيه
جاسر بهدؤ:اتفضل شوف شغلك ي دكتور
الدكتور:حاضر..بقرب من نغم وبزيل الضماد عن عيونها
نغم بتفتح عيونها ببطئ علشان المخدر متعبها بعدها عيونها بتجهه على عشق وتبتسم تلقائيا وتنسى كل التعب وهي مبسوطه انها بتقدر تبص على عشق براحتها اخيرا
الدكتور:هاه ي انسه نغم شايفه كويس؟؟
نغم:لا
كلهم بصدمه:ازي لا
جاسر بخوف:ازي لا ي نغم!!ببص على الدكتور بنظر غضب
نغم بمرح:هو ازي هبقا بقدر اشوف كويس وانا شايفه ملاك معانا هنا في الغرفه؟؟!!مش غريبه يعني
جاسر بحاول اهدي نفسه وما ينفعلش:وحياتك ي نغم مش همررها ليك دي
عشق بياس:ي رب ايه البت المصيبه دي..دي اكيد ابتلاء من ربنا لكل البعرفوها
الدكتور بتنهد:ماشي انا هروح تقدري تطلعي..بطلع
نغم:هو انتو مضايقين ليه مش مفروض تفرحولي!!؟
جاسر وهو بجز على اسنانه:وبتسالي كمان!!
عشق بضيق:انتي خضتينا اوي ي هبله
نغم بتقول ببراءة:ما انا انصدمت من جمالك ي عشق
عشق وجاسر ببصو لبعض وبضحكو جامد
جاسر بحب:معك حق عشق بجد حلوه اوي
نغم بتستغرب طريقته:عمو عشق مش بتحب يقولها حد غيري الكلام دا فلو سمحت يعني ممكن تلزم حد..
عشق بتبص على نغم بحده:ما تكلميهوش كدا ي نغم..و بعدين يقلي العايزاه هو بمقام والدي
جاسر ببص على عشق بصدمه و ببتسم تلقائيا لانه بتحبه
نغم بزعل:حاضر متعصبيش مني
عشق بتضحك:ايه نغم راحت فين مين انتي؟؟
نغم بتبص على عشق و بتنزل من السرير و بتقرب من عشق وتقف قدامها
عشق:في حاجه ي نغم؟؟
نغم:اه انا للازم ارجع الفيلا وارجع لاهلي ي عشق..بتغمض عيونها
عشق:طبعا بتقدري تروحي هم اهلك مش همنعك عنهم اكيد ي نغم دي حاجه مش للازم تستاذني مني فيها
نغم بتفتح عيونها:انتي بتقولي ايه انا مش بقولك علشان استاذن ي عشق انا بعرفك اننا هنروح ونعيش في الفيلا من اليوم
عشق بعدم فهم:نعم نعيش ازي يعني؟؟!!انتي بتقصدي مين ي نغم
نغم بهدؤ:انا وانتي ي عشق هنروح مع بعض الفيلا ونعيش هناك
#بقلمي_يارا_احمد
عشق بحده:نغم انتي فاهمه انتي بتقولي ايه..انا مش محتاجه حاجه من حد انا طول عمري بهتم بنفسي ومعتمده على نفسي مش هروح اعيش معاك في فيلا اهلك بسبب انك فاكره اني عملت الحاجه دي شفقه عليك ودورك تشفقي عليا لما رجعتي لمكانك الصحيح..نغم نحن علاقتنا ممكن تبقى زي ما هي بس اروح اعيش مع عالم غريبه عني دي مستحيله انا مش بحاجه حد فاهم ي نغم!!
نغم بحزن:طلعت كدا بفكر بنظرك..لا انتي غلطانه ي عشق انا عمري ما شفقت عليك ولا في عمري هفكر اشفق عليك ولا انك كنتي بتشفقي عليا..دموعها بنزلو..نحن البينا اكبر من الشفقه وكل الكلام الفاضي دا..نحن البينا حاجه اكبر من البيني مع عيلتي ي عشق صدقيني انا مش بقدر ابعد عنك وانا مستعده ابقى معك و ما احاول اقرب منهم حتى لو كنتي هتبعدي عني بسببهم..بتهز راسها بالرفض وهي بتعيط جامد
انتي دائما بتقولي مش هتبعدي عني انا في كل عيد ميلاد ليا اشترط انك توعديني ما تسبينيش لاني عارفه انو اليوم دا هيجي..بتقول بانهيار..عشق انا مش بقدر اعيش من غيرك صدقيني
عشق بتصعب عليها نغم و بتحضنها:طب اهدئي وما تعيطيش ممكن
نغم بشهقات وهي بتدخل في حضن عشق اكثر:مش عايزه مش عايزه ابعد عنك ومش هبطل عياط علشان اصعب عليك وتوافقي تروحي معايا
عشق بتضحك:مش معقوله أسوأ من يخطط مشفتش حد بغبائگ وهو في حد بقول خططه علانا كدا..بتبعد نغم عن حضنها..كفايه دلع
نغم:انا جاده مش هوقف عياط
عشق بابتسامة تجنن:ماشي صعبتي عليا وانا موافقه ممكن توقفي عياط بقا
نغم بفرحه بتنط في حضن عشق:بجد بجد!!!انا مبسوطه ي عشق اوي بجد هتروحي معايا انا مش بحلم صح!!
عشق:انتي مبسوطه اوي كدا ليه اسمعي شروطي الاول و وافقي عليهم اول علشان اروح معك!!
نغم بعدم فهم:شروط؟؟
عشق بهدؤ:اه ي نغم..انا مش بعرف عيلتك بس هتعامل معهم بحدود واحترام لكن الموضوع لو وصل حدود معينه انا مش هسكت ماشي اول شرط البقلل من احترامي همسح بيه الأرض بدون ما تزعلي طبعا
نغم:صدقيني هكون قتلته ساعتها مهما يكون حتى لو جدو اسير..لكن جدو مش من النوع دا وعيلتي اغلبهم مش كدا الا مرات عمي وعليك مني همسح بيها الأرض لو اتنفست جنبك بس
عشق:ماشي الثاني انا هكمل شغل وبصرف على نفسي لوحدي
نغم بضيق:ليه الشرط دا ي عشق
عشق:نغم انا مش محتاجه من اي حد في العالم حاجه حتى لو انتي وفلوس عيلتك متهمنيش
نغم:بس انتي كنتي بتصرفي عليا11سنه انتي وبعمر 8 كنتي بتشتغلي في تنضيف الجزم وتبيعي الورد اليوم كله علشان نقدر ناكل وتدخليني المدرسه عشق موضوع الفلوس دا..
عشق:شفتي انتي بتعملي ايه انتي كدا بتحسسيني اني عملت كل دا علشان ترجعهولي بعدين ي نغم انا معملتش كدا علشان انتي صعبانه عليا او شفقت عليك انا عملت كدا ومستعده اشتغل طول عمري علشانك لاني بحبك فاهمه انتي عيلتي
نغم بضيق:انا مش بفكر كدا ي عشق..طب ماشي وتالت شرط
عشق:محدش بقيدني ماشي ارجع ما ارجعش دي شيء بخصني انا وانتي بس محدش يدخل في حياتي منهم ماشي ي نغم لانها بفقد اعصابي لما حد يدخل في حياتي وانتي عارفه
نغم:والله لو حد قال كلمه هقتله ساعتها ماشي اتفقنا كدا
بتبص على جاسر و تبتسم
نغم:انا كدا قلبي ارتاحي يلا ي عمو..هروح اغير ملابسي وارجع بتروح الحمام وتلبس وتطلع بتلقا عشق
عشق:يلا الاستاذ جاسر قال نخرج وهو بحاسب ويرجعلنا..بتبعد شعر نغم ورا اودنها وتلصق راسها براس نغم..على فكره انا مبسوطه اوي لانك بتقدري تشوفي ي نغم
نغم بابتسامه:انتي عارفه انا مبسوطه ليه
عشق:ليه؟؟عارفه الاجابه هتجلطني صدقيني
نغم:انك حلوه اوي وهبدا يومي كل يوم وانا ببص عليك..انتي شبه سندريلا بجد
عشق:ي رب صبرني على سندريلا دي..نغم انا مش سندريلا
نغم كانت هترد بس عشق سبقتها..يلا وبطلي رغي
بطلعو وبركبو مع جاسر في العربيه بتاعته البكون سايقها امير
امير:الحمد لله على سلامتك ي انسه نغم
نغم بابتسامه:ربنا يسلمك ي امير..بتبص على الخاتم الفي ايده..ايه ي عم انت اتحوزت من غير ما ارجع
هو امير في عمر الثلاثينات
امير بضحك:اسف مقدرتش استنى..دا انا حتى عندي بنتين يجننوو
نغم بفرحه:بجد الف مبروك..عايزه اشوفهم يوم
امير بابتسامه:طبعا تشرفينا
جاسر:هما هيحبوك اوي صدقيني اصلهم يشبهوك و مشاغبين زيك كدا
نغم بغيظ:مش لوحدي المشاغبه ي عمو دا انت ابنك وبنتك زيي لو مش فاكر يعني ابقا افكرك!!
جاسر بضحك:غرام اعقل منك مليون مره ي نغم مليون ايه دي مليار مره..اما المجنون دا هو عقل ي ستي وكبر وبقا راجل يعتمد عليه هو اتغير اوي اوي ي نغم عن البتعرفيه
عشق كانت بتسمعه باهتمام
نغم:غرام اعقل مني الله يسامحك ي عمو
امير بضحك:صراحه هو صح..حتى هي اتجوزت
جاسر بضحك:لا ي امير دا انت كدا خربت المفاجئة
امير:بس هي مش عرفت اتجوزت مين
نغم بصدمه:غرام اتجوزت ازي دا!!
جاسر بضحك:ومالها ي ستي غرام عندها 25سنه
نغم:هي بجد عندها 25 بس يعني مش صغيره على الجواز
جاسر:اه صغيره بس عنيده وقالت انها عايزه تتجوزه
عشق:هي مش صغيره
امير:هي بالنسبه لجاسر بيه صغيره و اوي كمان هو مش كان عايز يبعدها عنه
نغم:حقه صراحه غرام عسل..يوم هعرفك عليها ي عشق هتحبيها اوي
عشق:ماشي
جاسر بهدؤ:وصلنا
عشق ونغم ببصو لبوابه الفيلا البتفتح اول ما تشوف عربيه جاسر بدخلو وبشوفو الحديقه الكبيره عشق كانت مصدومه مش فكرت انها بيوم هتشوف منظر فيلا قد دي وكمان تعيش فيها العربيه بتوقف و بنزلو كلهم ما عدا امير
جاسر:امير استناني برا ربع ساعه واطلعلك
امير:امرك ي جاسر بيه..بطلع بالعربيه
جاسر بيخد نفس:يلا..بدخلو بلقو كبيره الخدم..عزيزه
عزيزه:جاسر بيه
جاسر:فين خالي؟؟
عزيزه:اسير بيه نائم
جاسر:قولي لممرض الخاص فيه يوفقه وروحي فوقي كل العيله
عزيزه:ماشي ي جاسر بيه..بتروح وتعمل الطلبه العيله بدات تتجمع و اسير نزل
اسير:خير مالك ي جاسر مقوم الدنيا كلها في ايه؟؟!
جاسر:في موضوع مهم ي خالي..ببص على نغم..حفيدتك رجعت دا مش خبر مستاهل افوقك علشانه
جاسر بحكي لهم قصه مختصرها انو نغم كانت مخطوفه وقدرت تهرب من الخاطفين وفي حد اعتنى بها كل الفتره دي وهو قابلها في المستشفى بسبب انها اتعرضت لاصابه وبقت عميه الكل بنصدم وخصوصا ست منهم بتقرب من نغم وبتعيط وتخد نغم في حضنها
نغم بتمسكها بحب:مامي اهدئي شويا نحن هنبداها بالعياط دا انا لسه داخله قبل دقائق بلاش دموعك دي ست الكل
والدتها بتضحك:انتي مش اتغيرتي ي نغم وهتفضلي زي ما انتي..ماشي مش هخرب الجو..بتبوسها على راسها و تضمها لحضنها اكثر..مش عارفه وحشتيني قد ايه ي قلب مامي
يعني حتى مع عيلتها كدا!!
نغم بتبتسم مش بترد بقرب من راجل شعره ابيض فيه شويا سواد بحضنها
والدها عيونه بتدمع:وحشتينا كلنا ي نغم مش عارفه عملتي فينا ايه
نغم عيونها بدمعو:بابي..بتحضن باباها جامد
انقذتني🤍
بقلمي_يارا_احمد
هو انتو فاكرين كل عيلتها شريره ولا ايه ي جدعان😂

  •تابع الفصل التالي "رواية انقذتني" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent