رواية عطر اليونسي الفصل التاسع 9 - بقلم نور شريف
عيونه وقعت علي عطر وهي بتصرخ علي الارض :ـ أبنييي حرام عليكوا ليه عملتوا فيه كدا اههه يا بطني
أنا عايزة أبني يا يونسس ضر’بوني علي بطني و أنا نايمة
حطت علي وشي مخدة و ضر’بتني على رجلي وعلي بطني بص مراد علي الد’م اللي علي الارض بصدمة و يونس واقف مكانه مش بيتحرك
وصوت صراخها جايب أخر الدار ألحقوني أبني
بصت عطر علي السرير و شافت قط’عة د’م كبيرة وقعه منها ده أبني صح رد يا يونس ده أبني
رد عليا انتو سقطو’ني يا يونس لحد ما أغمي عليها من النز’يف ؟!
شيل عطر يا يونس أنا مش هعرف أشيلها هدومها كلها د’م
قعد علي الكرسي
ومقدرش يتحكم في أعصابه من صدمة الموقف :
خدها علي العربية يا مراد مفيش فيا أعصاب وبلغ الشرطة ولا يلا قبل ما يحصل ليها حاجة
أخدها مراد و كلهم بيبصوا يشوفوا أي اللي حصل عطر بتصحا تصرخ من شدة الطلق بعد ما سقطت
و يونس نازل وراه و أعصاب إيده وقفت نزل معاه للعربية وقفل الباب بلمفتاح ..
طار مراد بلعربية و عطر بتعيط بوجع من بطنها :
أخدوا أبني مني يا يونس أنا عايزه أعيش معاه مش عايزه حد منكم
ياريتني ما كنت أعرفكم ولا جيت هناا كنت فضلت مع بابااا
اهه يعيني عليكي وحظك يا عطر
بطنيي فيها طلق أنا شوفت أبني قدام عيني حته مني وقعت ..
وصلوا للمستشفى أخدها علي التروالي و دخلوهم بسرعة لأنهم ظباط
دخلوا عطر من صراخها اخدوها اوضة عمليات و قعدوا أربع ساعات محدش خرج
قعد مراد جمبه بحزن .. عيط يا صحبي ولا تفضل ساكت
سبني لوحدي انت زعلان علي الطفل ولا عليها
زعلان عليها مشفتش حنيه من حد ويوم ما لاقت كنت أنا وبعد ما عوضتها عن غياب أبوها
و وثقة فيا اتجوزت قمر و حصل اللي حصل بينا و طلعت حامل مكملتش شهر و سقطو’ها جدك كان بيضر’بها و بيقولوا جميع الألفاظ و أبوها
و لما هربت لقت أحمد بيتحر’ش بيها عشان كدا رجعت بيتها تاني
وأنا جدك بيههدني لو طلقت قمر و خرجتها من الدار هيمشي منه و معتش هيسأل عني
خصوصا أن سبت شغلي و مسكت شغله و بقا في عصمتي لأن عياله أخدوا ورثهم و فاضل الباقي المفروض أن أنا الولد الوحيد أنا و عطر كتبلي كل حاجة
وقال متتجوزهاش عشان هتاخد فلوسك منك و عيالها هيورثوا ولو جابت ولد هياخد منك فلوسك ولو حملت في ولد أنا همو’ته ليك
خوفت عليها وقلت ملعون الحب مقابل حياتها و الفلوس كدا كدا أتكتبت بأسمي يعني مش عارف أتصرف فيهم
وجدك لسه صغير قولي أعمل ايه
جاب قمر و حكالها أن معايا فلوس و أنها مش هتتطمع فيا لكن عطر اللي أبوها بتاع الكبارية هتاخد فلوسه اللي تعب فيها
كتم خنقته و دموعه اللي نزلت :ـ
قرر يوجعني بالفلوس و ضيعها عشان حاجة هي ملهاش يد فيها
قالي متقولش لحد إنك بتحبها أكسرها عشان تكرهك و متبصش لفلوسك
يوم ما روحت ليها الاوضة جدك كان عايز علاقة و بعدها أفضحها أبوها يخدها
عارف إن حرام و غلطه كبيرة أوي يمكن ربنا بيعقبني أنا و بيبتلها هي
هو كمان حته مني و كنت فرحان بيه ،بس كان يعيش و في الاخر جدك يمو’ته
متأكد إن جدك بعت حد يمو’ته في بطنها و قدام ضر’بوها علي بطنها يبقي كسر’وها يا مراد خايف أوي عليها ..
عدا شوية و خرج الدكتور بيأس
حصل عملية إجهاد غصب عنها
و ك’سر في عظام الفخذ و الحوض و ك’سر في ضلوع هي لاسف مش هتخرج غير لما تبقي أحسن لأن في في خطر و دخلت في صدمة عصبية وقع الكلام عليهم زي التلج
ولازم تعرف مين عمل كدا و ترفع قضية وقبل ما تتدخل عرفت إنكم ظباط هي مرآة حد فيكم :ـ
هز يونس دماغه بيأس
اه هي تبقي مراتي ينفع أدخل ليها ؟؟
لا مينفعش يا بيه تقدر تستني هنا لأن دخلت عناية
سيبها هنا و أرجع حقق في اللي حصل ولازم تمضي علي شوية ورق و عايز بطاقتها الشخصية و بطاقتك
سكت بتوتر : كل ده موجود في البيت مش معايا حتي فلوس للمستشفي
رد مراد بحزن : أنا هتكلف بكل حاجه خرجوا مع بعض و يونس ترك لدموعه العنان من كسر’ت قلبه عليها
ركبوا لحد الدار نزل كان جدو قاعد و بيشرب قهوه
أمال هما فين رد بجمود و ثقة :
فضيلة رجعت الصعيد و قمر مشيت زي ما قولتلها
هي طلبت تمشي وانا وفقت
مفيش حد غيري و غيرك
فين عطر
كزز علي سنانه بغضب وقال :
سقطوها ..
وقف بصدمة .. سق’طت كيف مين اللي عملها ؟
انت هتعمل فيها متعرفش أنت اللي بعت ناس تعمل فيها كدا عشان أنا وهي منتجوزش صح
حلف بالله وقعد مكانه :
والله ما أنا يا ولدي
يتبع…..
•تابع الفصل التالي "رواية عطر اليونسي" اضغط على اسم الرواية