رواية مجنونة بالإجبار الفصل السادس عشر و الاخير - بقلم اروى عادل
أسر ٠٠( بغضب ) قفلت السكة
حاتم ٠٠ استنى انا حاول أوصل للموقع تليفونها
بعد انتهاء المكالمة اتصل حاتم بالإدارة لتتبع هاتف ماليكة عن طريقه GPS لتحديد موقع تليفون ماليكه
أسر ٠٠( بغضب ) قفلت السكةحاتم ٠٠ استنى انا حاول أوصل للموقع تليفونهابعد انتهاء المكالمة اتصل حاتم بالإدارة لتتبع هاتف ماليكة عن طريقه GPS لتحديد موقع تليفون ماليكه
أسر٠٠ حاتم ماليكه بعتت فيديو
( بعد ما شاف أسر و حاتم الفيديو عارفوا على إللى ماليكه ناوى تعملو ..هنا قال حاتم )
حاتم٠٠ ركز يا أسر وانت بتسمع الفيديو . فى صوت
( سمع الفيديو تانى)
أسر٠٠ صح في صوت ميه
حاتم ٠٠ بيقى المكان ده أكيد قريب من بحر او ايه مكان فيه ميه لان صوت الميه كان واضح و قريب اوى
أسر٠٠ طيب اتصل تانى بأدارة عندك ممكن يكونوا عرفوا حاجه عن مكانها
( عندما اتصل حاتم بالأدارة قالوا انهم تتبعو موقع هاتف ماليكه و هى عوامه على النيل بعتو لحاتم احدثيات المكان )
حاتم ٠٠ عرفت ماليكه فين
أسر٠٠ طيب يلا بسرعه قبل ما تعمل حاجه فيهم
◇■◇■◇■◇■◇■◇■◇■◇■
فى العوامة على النيل
نرجع تانى
خالد ٠٠ انتى سجلتى لينا كل حاجه عايزه منا ايه تانى
ماليكه ٠٠ التسجيل ده عشان اعرف أهلى انا موتكم ليه ٠٠مش عشان اسيبك بعد كله ده
لؤى ٠٠ حرام عليكى كفاية ارحمينى
ماليكه٠٠ و انت مارحمتنيش ليه. انا كنت بصرخ و بطلب الرحمه منكم
لؤى٠٠ انت احسن مننا انتى مش زينا
خالد٠٠ اخرس بقى يا لؤى .. هى مش هتقدر تعمل حاجة .. انتى جبانه اخرك الكلمتين إللى قولتيهم دلوقتى
ماليكه ٠٠ انت صح بيقى كفايه كلام لحد كده
انتى جبانه اخرك الكلمتين إللى قولتيهم دلوقتىماليكه ٠٠ انت صح بيقى كفايه كلام لحد كده
( و جهت ماليكه المسدس إليهم هنا صرخ لؤى حاول يترجا ماليكه عشان تسامحوا عندما استعدد ماليكه لأطلاق النار عليهم هنا رن جرس الباب . هنا صرخ لؤى و خالد عندما سمعوا جرس الباب على أمل أن يأتى أحد يساعدهم)
ماليكه٠٠ اخرسوا
( هنا سمعت ماليكه صوت كسر الباب مع صوت أسر و حاتم بينادوا على ماليكه)
عندما دخلوا الغرفة كانت ماليكة مصوبة المسدس على خالد و لؤى لذلك قال أسر
أسر.٠٠ ماليكه انتى بتعملى ايه نزلى المسدس
ماليكه٠٠ لأ لازم يموتوا
حاتم٠٠ ماليكه لو حد لازم يموتهم يبقى انا مش انتى
ماليكه ٠٠ و آنا مش هسيبك تضيع مستقبلك عشانهم
أسر٠٠ ماحدش مستقبلوا هيضيع . ماليكه انتى بالفيديو إللى سجلتى بيه اعترافهم ده بيثبت جريمتهم و هيخدوا عقابهم
حاتم ٠٠ ماليكه الدنيا مش غابة لو كل واحد ...ليه حق هخدوا بأيده هتبقى غابة.. لأ يا ماليكه فى قانون احنا لازم نلتزم بيه.. ماضيعيش حياتك عشان الكلاب زى دول
( كانت ماليكه مسكه المسدس و هى تبكى
و تقول
ماليكه٠٠ انا ماكنتش عايزه اعمل كده هو اللى أبتزنى و كان بهددنى حاتم٠٠ هددك بأية يا ماليكه
ماليكه٠٠ انا ماكنتش عايزه اعمل كده هو اللى أبتزنى و كان بهددنى
حاتم٠٠ هددك بأية يا ماليكه
( عندما كانت ماليكه تتحدث مع حاتم و تنظر إلى لؤى و خالد. اقترب منها أسر من الخلف و أمسك منها المسدس صرخت ماليكه هى بتحاول تاخد منه المسدس تانى عندما كان حاتم و أسر مشغولين بالسيطره على ماليكه فك خالد أيده سحب هاتف
ماليكه من أيدها و رماه من الشباك فى النيل
و هنا هجم عليه حاتم لكمة على وجهه لكن خالد رد له الكمة بعدها دخلوا الاثنين فى عراك عندها حاول لؤى الهروب بعد ما فك نفسه .امسك أسر بيه ضربوا على رأسه بالمسدس ثم أطلق رصاصة فى الهواء أوقفت الكل مكانه . و عندما سمعوا الجيران صوت عيار نارى فى العوامه ابلغوا البوليس)
حاتم٠٠ هات المسدس يا أسر
أسر٠٠ لأ انت الغضب عميك دلوقتى
ماليكه٠٠ اوعى يا أسر حاتم ياخد منك المسدس
حاتم ٠٠(بغضب) بقولك هات المسدس انا لازم اقتلهم
ماليكة ٠٠ لاء يا حاتم انت لسه قايلى الدنيا مش غابة ان فى قانون هياخدلنا حقنا منهم
أسر ٠٠ ايوه يا حاتم ٠٠ همآ ضايعين ضايعين من غير ما توسخ ايدك بدمهم
( هنا وصل البوليس ولا
الظابط ٠٠ الكل يقف مكانه و يرفع ايده لفوق
هنا ركض خالد و قال للظابط )
خالد٠٠ حضرة الظابط دول اتهجموا عليا فى عوامتى و حاولوا يقتلونى
(خالد كان مطمئن لانه رماه تليفون ماليكه إللى فيه تسجيل أعترافهم فى المياه و هو لا يعلم أن ماليكه بعتت نسخه من التسجيل إلى اسر)
لؤى٠٠ ايوه حصل لولا انتو جيتوا كان موتنا
حاتم ٠٠ انا الرائد حاتم سليم المحمدى..
الظابط٠٠ اتشرفت بيك يا فندم
خالد٠٠ هى بقيت كده عشان ظباط زى بعض
الظابط٠٠ اخرس يلا .. مافيش حد فوق القانون
( كان واضح من الإصابات إللى فى وجههم انهم اتعرضوا للضرب)
الظابط٠٠ مين عمل فيكم كده
ماليكه٠٠ انا إللى عملت فيكم كده حاتم و أسر مالهمش دعوة
أسر٠٠ اسكتى انتى ماتتكلمش فاهمه.. هى بنت اكيد مش تقدر تعمل كده .انا إللى اتهجمت على العوامة و عملت فيهم كده
حاتم٠٠ مافيش حاجه من دى حصلت .دى تبقى اختى ماليكه بنت اللواء سليم المحمدى .ده الدكتور أسر خطيبها وفى قضية مرفوعه منها ضد خالد و لؤى الاتنين دول حاول بخطفوا اختى عشان تتنزل عن القضيه .. كان طبيعى لما عرفنا نيجى و نلحق اختى منهم
الظابط٠٠ طيب انت عارف حضرتك ان فى الإجراء القانونى لازم تحصل دلوقتى اننا نطلع كلنا على القسم الشرطة ونعمل محضر بالواقعة
حاتم٠٠ اكيد طبعآ بس معلش انا هاجى وراك بالعربية مع اختى و خطيبها
الظابط ٠٠ تمام
◇■◇■◇■◇■◇■◇■◇■
فى السيارة يجلس حاتم و أسر و ماليكه
أسر٠٠ انت ليه قولت انهم خطفوا ماليكه انهم عايزنها تتنزل عن القضيه
حاتم٠٠ عشان ده السبب الوحيد إللى هبرر وجودنا فى عوامة خالد السروجي
( نظره أسر إللى ماليكه ثم قال)
أسر٠٠ ياريت دى تكون آخر مره تتصرفى من دماغك انتى فاهمه
( كانت ماليكه تبكى لم ترد على أسر )
أسر٠٠ انتى بتعيطى ليه دلوقتى. ماليكه ردى عليا
حاتم٠٠ أسر اهدى شويه . هى أكيد مصدومه من إللى حصل
أسر.٠٠ إللى حصل هى إللى حطت نفسها فيه. انا مش فاهم . انتى كنت عايزه توصلى لأيه
ماليكه٠٠ كنت عايزه اقتلهم ارتحت كده
أسر٠٠ ياريت تكونى انتى إللى ارتحتى
حاتم٠٠ خلاص بقى . ..... احنا وصلنا القسم. أسر لو سألوك هتقول نفس إللى انا قولتوا بالظبط و انتى كمان يا ماليكه . يلا بينا
أسر٠٠ طيب و التسجيل
حاتم٠٠ صح ماليكه بعتت نسخه ليكى من الفيديو
ماليكه ٠٠ يعنى كده ممكن أثبت الحقيقه
حاتم٠٠ ابعت التسجيل ليا يا أسر
( بعت أسر التسجيل لحاتم)
◇■◇■◇■◇■◇■◇■◇■◇
داخل قسم الشرطة
توالت التحقيقات و أمر النائب العام بفحص الفيديو اعتراف خالد بالواقعة خطف و قتل ملك و تزوير موت ماليكه عند إثبات صحة الفيديو أمر النائب العام بالقبض على المتهمين و هما خالد عامر السروجي/لؤى مكرم الطحاوى/و نرمين عبدالقادر الراوى/مكرم الطحاوى/عامر السروجي/ د.أيهاب/
تم القبض على المتهمين و اعترفوا النيابة بجرائمهم
◇■◇■◇■◇■◇■◇■◇■◇■◇■
فى فيلا المحمدي
يجلس الجميع يحتفلوا بالقبض على المجرمين
سليم٠٠ ناوى تعملى بعد كده يا ماليكه
ماليكه٠٠ أكمل دراستى طبعا
ميرفت٠٠ برافو عليكى يا ماليكه تفكير صح
أسر٠٠ اه .ان شاء الله بقى ده هيكون و انتى فى بيتنا بعد ما نتجوز
حاتم٠٠ انا مش عارف انت مستعجل ليه لسه بدرى على الجواز . بعدين مش لما اتجوز انا الاول
ميرفت٠٠ خلى بالك مافيش جواز ليك قبل ما اختك تتجوز الأول
حاتم٠٠ ما تنجز يا عم أسر تتجوز بسرعة
أسر٠٠ أنا مش مستعجل براحتى
حاتم٠٠ ياراجل
( ضحكه الجميع على حاتم و أسر)
أسر٠٠ لأ بجد انتم عارفين انى عايش لوحدى بعد ما تيته سافرت بريطانيا لبابا . انا محتاج ماليكه تكون معايا
سليم٠٠ خلاص الفرح بعد شهر
أسر٠٠ كتير اوى الشقه جاهزه بيقى التأخير ليه
ميرفت٠٠ عشان كمان ماليكه تكون مستعده
حاتم٠٠ بس ماليكه مستعده
سليم٠٠ ايه رأيك يا ماليكه
ماليكه٠٠ اللى انت شايفو يا بابا
أسر٠٠ خلاص اسبوعين كويس
سليم٠٠ ماشى انا موافقه
◇■◇■◇■◇■◇■◇■◇■◇■◇
بعد مرور سنه. فى منزل أسر و ماليكه
و ماليكة بتتفرج على البوم صورها مع أسر
أسر٠٠ بتعملى ايه
ماليكه٠٠ بتفرج على صور فرحنا .. شوفت كنت حلوه ازاى
أسر٠٠ كنتى انتى لسه زى القمر
ماليكه ٠٠ ياسلام ياخويا يعنى دلوقتى مش عجباك
أسر ٠٠ ده مين الحمار إللى قال كده
ماليكة ٠٠ انت طبعآ ما انا عامله زى الكرنبه كده
شوف حتى صورتى عامله ازاى و آنا منفوخه
شوفت كنت حلوه ازاى أسر٠٠ كنتى انتى لسه زى القمرماليكه ٠٠ ياسلام ياخويا يعنى دلوقتى مش عجباك أسر ٠٠ ده مين الحمار إللى قال كده ماليكة ٠٠ انت طبعآ ما انا عامله زى الكرنبه كدهشوف حتى صورتى عامله ازاى و آنا منفوخه
أسر٠٠ طيب و الله قمر
ماليكه٠٠ انت بتتريق عليا
أسر٠٠ انتى مش حامل ياستى كلها ايام و تولدى و هترجعى زى الأول
ماليكه٠٠ فاكر الصوره دى يا أسر
ماليكه٠٠ فاكر الصوره دى يا أسر
أسر ٠٠ طيب فاكره انتى الصوره دى
ماليكه ٠٠ لما اخدتنى فى حضنك
أسر ٠٠ طيب فاكره انتى الصوره دىماليكه ٠٠ لما اخدتنى فى حضنك
أسر٠٠ تركيب الصوره دى حلو اوى
أسر٠٠ تركيب الصوره دى حلو اوى
ماليكه٠٠ اه .اه
أسر ٠٠ مالك اوعى تكونى
ماليكه٠٠ اه شكلى بولد
أسر٠٠ لأ يا ماليكه ما تهزريش
( مسكت ماليكه أسر من قميصه هى تصرخ بصوت عالى و تقول)
ماليكه٠٠ انا بولد بجد
أسر٠٠ طيب خدى نفس طويل
ماليكه ٠٠ و بعدين اعمل ايه
أسر٠٠ مش عارف
ماليكه ٠٠ انت مش دكتور
أسر٠٠ انا مش دكتور نسا . بعدين انتى بتصرخى ليه
ماليكه٠٠ بصرخ عشان بولد
أسر ٠٠ وانتى عشان بتولدى تصرخى
ماليكة ٠٠ ابعد عنى دلوقتى .ابعد .
هنا بعد عنها أسر بتوتر و بأرتباك لذلك صرخت ماليكة
ماليكة٠٠. رايح فين و سايبنى
أسر٠٠ انتى مش قولتى ابعد عنى
ماليكه ٠٠ انتى هتجننى تعالى هنا
أسر٠٠ اجى ولا ابعد حددى
ماليكه٠٠ .اتصل بماما .. قبل ما اقتلك
◇■◇■◇■♡■◇■◇■◇■
المستشفى
فى المساء من نفس اليوم
بعد ولادة ماليكه
أسر٠٠ مبروك يا حبيبتى
ماليكه ٠٠ يتربى في عزك انشالله
ميرفت٠٠ مبروك يا ولاد
حاتم٠٠ الولد طالع شبهى
أسر٠٠ حرام عليك ده زى القمر
ماليكه٠٠ ده كله أسر
حاتم٠٠ الحلاوه دى كله تقوليلي أسر ده انا بالظبط
أسر٠٠ مبروك يا حبيبتىماليكه ٠٠ يتربى في عزك انشالله ميرفت٠٠ مبروك يا ولاد حاتم٠٠ الولد طالع شبهى أسر٠٠ حرام عليك ده زى القمر ماليكه٠٠ ده كله أسرحاتم٠٠ الحلاوه دى كله تقوليلي أسر ده انا بالظبط
بعد مغادرة الكل
ماليكه٠٠ أسر ايه ده انت بتعيط
أسر٠٠ ده حتة منك يا ماليكه
ماليكه٠٠ ده حته مننا احنا الاتنين
ماليكه٠٠ أسر ايه ده انت بتعيطأسر٠٠ ده حتة منك يا ماليكه ماليكه٠٠ ده حته مننا احنا الاتنين
أسر٠٠ بحبك ستظل عيناكى تربكنى مهما اعتدت رأيتهم
●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○
{ النهايه }
•تابع الفصل التالي "رواية مجنونة بالإجبار" اضغط على اسم الرواية