رواية اختفاء مجهول الفصل الثاني عشر 12 - بقلم يارا محمد
اقبل يا ادمن
12/
كانت مرمي*ه ع الأرض مش حاسه بحاجه الحقنه مخلياها مش بتحس باللي حواليها احيانا سمعت أصوات داخله ف بعض كتير ومش قادرة تحددها قامت بصع*وبه وخرجت برة الاوضه القديمه ولحسن حظها مش لقيت حراس فضلت تمشي بصعوبه وقربت من الأصوات لقيته واقف بهيبته زي اول مرة شافته صدفه ف البيت مع ابوها وبنتها واقعه ع الأرض بينهم هما الاربعه وسمعت اماليدا بتقول أنه ياخدها ف طلعت عندهم
ماريان: بتع*ب استني عندك اياك تمس بنتي حتي لو كنت مين
رافييل: انتي ايه اللي طلعك تعالي معايا
ماريان زقت ايده وبعدته عنها وكان باين عليها عدم التوازن
بعد عني عايزني اشوفكم بتبي*عوا بنتي لواحد مش عنده رحمه واسكت بعد عني يا رافييل والا موت*ك هيبقي ع أيدي
جايكوب ساب ايد ريما وقرب منها وقيمها السنين مش غيرتها لسه زي ما هي كأنه بيشوفها لاول مرة
جايكوب: كبرتي يا ماريان بس لسه حلوة زي ما انتي كاني اول مرة اشوفك يدوب الخصل البيضا اللي ف جنب شعرك بس أي اللي جابك هنا
ماريان: بتع*ب سيب بنتي يا جايكوب هي ملهاش دعوة مش تدخلوها ف لعبتكم بنتي ملهاش ذن*ب تعرف تاريخ عيله والدتها المشرف وأنهم قاتلين وبيعملوا كل شئ ممنوع ف الدنيا
أما جايه هنا ليه اماليدا مفكرة أنها قتلت*ني بعد ما جاتلي مصر بس كنت مامنه نفسي تحسبا لو حد جه صفاني وحاطه واقي ضربت*ني بالرص*اص وراحت تخلص ع بنتي وجيت هنا علشان حفيدتي بس اخويا غ*در بيا وحبسني ف مخ*زن الس*لاح
جايكوب مسكها من ايديها بغضب جحي*مي
جايك: وعرفتي تهرب*ي وتبقي حد كويس وعايشه بأمان محدش يكون من الماف*يا ويعيش بأمان بدليل ماتيو اللي اتجوز بنتك ويا تري بنتك تعرف اني كنت هكون زوجك الاول
ماريان: انا هرب*ت من الجح*يم ده علشان اعيش ف بيئه كويسه كنت افضل الموت ع أن اكون زوجه مج*رم زيك مش بيعرف غير لغه ال*دم والرش*اوي يا كام*ورا علشان كده اتجوزت زين اوهمته أن عيلتي صعبه ومينفعش اتجوز واحد من برة العيله علشان كده سبت هنا ونزلت مصر معاه واتجوزنا وبدأ شغله من جديد
جايكوب: ههههه ضحكتيني هو انتي مكنتيش تعرفي انك كنتي متجوزة ابن اكبر زعماء الماف*يا الايطاليا أوسكار اندريا بيرلو.
ريما: بص*دمه انت ك*داب ابويا مش ق*ذر زيكم ولا عمره هيكون هو راجل شريف مش تدخله ف أموركم دي
جايكوب بصلها وضرب*ها قل*م من قوته وقع*ت ع الأرض مش عرفت تقوم من مكانها وبص لماريان اللي معرفتش تنطق
ماريان: بس اللي اعرفه وسمعت ابويا ورافييل أنه م*ات ف حادث طيارته
جايكوب: تؤ غلطانه كام*ورا الغرب كانوا مخططين يغتال*وا ف طيارته وهو عرف المخطط ده بسبب جاس*وس بينهم ولعب نفس لعبتهم وحط واحد مكانه وانفج*رت الطيارة بالشخص المزيف أما اوسكار عمل عمليه تجميل وغير بعض ملامحه وأطلق ع اسمه زين النهري وكان بيلاعبنا من تحت الطرابيزة
ماريان: بصدم*ه وانت عرفتوا ازاي انت عمرك ما قبلت جوزي عرفتوا ازاي ها
جايكوب: حظه الوحش جمعني موقف صدفه معاه واللي خلاني اعرف انه هو كان كف أيده رسمه شبكه العنكبوت ع كف أيده معقول مش لاحظتيها
ماريان: بتوه*ان لاحظتها مرة ولما سئلته عليها قال إنه شافها عجبته وعملها ع أيده مجاش ف بالي أنه يكون هو ابدا
انه*ارت ع الأرض وكانت بتب*كي وماسكه قلبها من القه*ر اللي هي فيه
جايكوب
لازم تكوني منه*ارة كده انتي عرفتي ابشع حقيقه ف حياتك اللي مكنتيش تتمني أنه يكون اسوء كوابيس*ك انتي بتدفعي غلطات عيلتك يا ماريان وعلشان يبقي قه*ر من كله بنتك هتكون مراتي وهتعيش ف جح*يمي اللي كان هيبقي جنه ليكي
لف لريما اللي كانت مصدوم*ه من اللي بتسمعه والحقائق اللي بتنكشف واحد ورا التاني ماريان زحف*ت لعنده واترجته
ماريان: ببك*اء ارجوك يا جايكوب هي ملهاش ذن*ب خدني أنا عاقبني بدالها أنا استحق الق*تل وان اعيش ف قه*ر طول عمري انا راضيه بجحيم*ك ارجوك
زقها ووقعت ع الأرض واخد ريما اللي مش حاسه بالدنيا ابدا وسابها وراه بتص*رخ بالم وبيجر ريما زي الدبي*حه وراه اللي مش حاسه بحاجه فقط خذلان ووج*ع من امها وأبوها اللي كان اقرب حد ليها فجاه حست بنفسها و فكت أيدها بغرز ضوافرها ف أيده وجريت لجوه وراحت لامها
ريما: بهس*تريه طيب مين قتله الشخص ده قال إن نفوذه عاليه طيب ما دام نفوذه عاليه وبيتعمله الف حساب مين قتله اتقتل بحادث*ه مدب*رة ولا عادي و ليه كان عايش ف روسيا
ماتيو : أنا قتلته
فلاش باك
زين رجع البيت وسمع كلام مروة مع ماتيو
زين بعدم فهم مصطنع لانه كان عارف مين ده من الاول
مافيا طلعتي من الماف*يا وكدبت*ي عليا قولتي أنه مش ينفع تتجوزي من برة عيلتك والا فيها د*م والكلام الفارغ اللي قلتيه انتي مينفعش تكوني مراتي تاني أنا مش عايزك ف حياتي
مروة: زين اهدي وانا هفهمك ممكن تهدي ارجوك هحكيلك
زين: مش هسمع تمام اي حاجه هتقوليها تبقي كدب أنا هبلغ البوليس
بس اللي معلش حسابه أنه هيتغ*در بيه من شخص مش يسوي يشغله عنده حارسه الشخصي
ماتيو بب*رود طلع سلاحه وضربه تلات رصاص*ات
مروة صرخ*ت بصدمه
مروة: ببك*اء ليه عملت كده مينفعش أنا كنت هتفاهم معاه
ماتيو: التفاهم مش بيجيب نتيجه ده كان اسلم حل هقولك نعمل ايه دلوقتي
ودب*روا كل حاجه وطلعوا موت*ه كأنه حادثه مدب*رة من اعدائ*ه ف الشغل
باك
ريما: ببكاء بس انتي يعتبر شاركتيه بتقولي انك مش كنتي عايزة تغوصي ف عالمهم انتي غوصتي لما سمحتيله يقت*ل ابويا واللي معرفش ليه مش دافع عن نفسه ف الوقت ده اخدتوه ع خوانه وشاركتيه ف الق*ذارة اللي عملتوها
ماريان: أنا اسفه مكنش قصدي يحصل ده مش كنت مخططه توصل الأمور لكده ابدا
جايكوب : عرفتي الحقيقه واتصدم*تي تعالي معايا أنا مش هسيبك تعالي يالا
مسكها بس نفض*ت ايديها منه وضرب*ته بالقل*م وكان صوته عالي لدرجه ان اماليدا اتكملت بصوت عالي
اماليدا: تؤ تؤ ليه كده انتي ف عداد الموتى دلوقتي
جايكوب بصلها بغض*ب وعروقه بارزة اوي ردلها الق*لم بقوة لدرجه ان أغمي عليها من شدته اخدها معاه
وماريان كانت هتقوم بس وقعت رافييل قرب منها اخدها ورماها ف المخزن تاني
اماليدا : بضحك حلو الشو اللي اتعمل ده تعرف استمتعت اكتر من السينما
ماتيو: بغض*ب استمتعي دلوقتي لانه بعدها أنا هستمتع وانا بوريكي الجح*يم ع الأرض
اماليدا: انت عايز تنضرب بالرص*اص تاني اخرس بقي مش عايزة اسمع صوتك
ماتيو : مش تختبري صبري فاكرة باللي انتي عملتيه هسيبك لا مش هيحصل
اماليدا: مش هتعرف تعملي حاجه لو حكمت هخفيك هخلي دانيال يخفيك ف اي حته
رافييل : بغض*ب وانتي علاقتك بيه ايه
دانيال : هكون جوزها يا عمي بعد ما ماتيو يطلقها وانتوا هخليكم ولا تسووا حاجه ف روسيا كلها زيكم زي الحش*رات
رافييل: طول عمرك مصدر تهدي*د ليا من اول ما شوفتك وشوفتك ملامحك لما اتجوزت امك وانا مش بحبك
أما انتي مسكها من شعرها ب*غل واتكلم
اللي عملتيه دلوقتي حسابه عسير مين انتي علشان تضرب*ي رص*اصه ع ابني انتوا حش*رات انتي و عيلتك زي ما زرعت الش*ك بين اخواتك زمان ع العمليه إياها وزي ما خليت ابني يص*في اخوكي أنا هصفيك*ي بأبش*ع طريقه
دانيال: سيبها محدش يلمسها سلبت*وها كل حاجه هتسلب*وها حريتها تعرف حاجه يا عمي اختك اسلم حاجه عملتها أنها سابتكم ريحت دماغها وسابتكم خلتكم تعيشوا بسر لو اتكشف هتروحوا ف داهيه واهو اللي كنت انت خايف منه حصل
وانا انت دمرتل*ي حياتي طردت*ني من البيت ده حتي بعد وف*اه والدتي ومخلتنيش احضر جنازت*ها وكنت متاكد انك عملت حاجه فيها
رافييل: اه عملت تعرف عملت ايه انها كانت بتميزك عن الكل حتي قالتها صريحه لما يجي ماتيو مش هعرف ا ديه الحب اللي هو عايزة لانه الحب كله هيفضل ل دانيال مش هعرف ادي طاقه حب لماتيو
تعرف عملت ايه قتلت*ها بعد ما ولدت كت*مت نفسها كان لازم تم*وت وحرمت*ك من والدتك وهي عايشه وهي مي*ته ها هتعمل ايه.
اماليدا مش قدرت تتحمل الكلام اللي موجهه لدانيال صوب*ت المس*دس ناحيه رافييل ف مكان معين وضربته وق*ع ع الأرض وهو مش قادر يتحرك .
ووو يتبع
اختفاء مجهول
•تابع الفصل التالي "رواية اختفاء مجهول" اضغط على اسم الرواية