Ads by Google X

رواية الجميلة و الوحش الفصل الثاني عشر 12 - بقلم نونا

الصفحة الرئيسية

  

  رواية الجميلة و الوحش الفصل الثاني عشر 12 - بقلم نونا


ادم سايق واحلام جمبه
فجأه ادم وقف قدام اكبر شركه تصميم ازياء ف مصر
ادم/وصلنا انزلي
ونزل من العربيه و احلام نزلت من العربيه ب استغراب ومش فاهمه هما بيعملو اي هنا
احلام بعدم فهم/احنا بنعمل اي هنا

ادم/هتعرفي دلوقتي
ومسك ايدها واحلام ابتسمت ودخلو الشركه
واحلام كانت بتتفرج ع الشركه ومبهوره ب كل حاجه فيها .دا المكان ال كانت بتحلم تشتغل فيه من سنين
الشركه كانت كبيره ومليانه موظفين بيشتغلو بجهد وتركيز


ماسكين قماش ألوان. و بليتات ألوان. وموظفين قاعدين ع مكاتبهم بيرسمو تصاميم وماليكانات عليها فساتين تحفه متصممه
وركبو الاسانسير
ووصلو دور مكتب مدير الشركه
المدير العام كان واقف بيتكلم مع موظف وكان المدير في أواخر الأربعينات..و اول ما شاف ادم راح له بسرعه
المدير العام(محمود) بابتسامه/ادم بيه ي اهلا وسهلا
وسلم عليه بترحيب
ادم سلم عليه/اهلا بيك
استاذ محمود ل احلام/وحضرتك اكيد احلام هانم
احلام ابتسمت/ايوا
استاذ محمود بابتسامه/اهلا بيكم ..اتفضلو ف مكتبي
ودخلو المكتب
واستاذ محمود قعد ع مكتب وآدم واحلام قعدو قصاده
استاذ محمود ابتسم/واضح من تصاميم حضرتك انك موهوبه جدا جدا وشاطره ف رسم التصاميم ..وانتي اشطر من ناس كتير شغاله معانا هنا بقالها سنين.. ف انا يشرفني انك تبقي معانا هنا
احلام بعدم فهم/تصاميم اي

محمود طلع من درج المكتب ٣ تصاميم ل احلام
محمود/تصاميم حضرتك ال ادم بيه ورهالي ..مشاء الله انتي موهوبه جدا
احلام ابتسمت وبصت ل ادم/انت ال ورتهاله
ادم هز راسه ب اه
استاذ محمود/انا معنديش استعداد اخسر موهبه زي موهبه حضرتك ف لو توافقي تبدأي معانا هنا من بكره يبقي كويس جدا
احلام بابتسامه وبفرحه مش قادره تصدق انها هتشتغل ف اكبر شركه تصاميم ازياء .عمرها ما صدقت حلمها يتحقق وتشتغل ف مكان زي دا
وبصت ل آدم وآدم هز راسه بمعني وافقيي
احلام بابتسامه بصت ل استاذ محمود/اكيد طبعا موافقه
استاذ محمود ابتسم/يبقي ع خيره الله انتي معانا من النهارده خلاص ومن بكره تقدري تبدأي شغل
احلام ابتسمت وبصت ل آدم بامتنان
ادم موبايله رن وكان فراس
وآدم رد
فراس/ادم الراجل فاق وبقي كويس ويقدر يتكلم .انا ف اسطبل الخيول ومستنيك
ادم قفل المكالمه و قام و استاذ محمود قام واحلام قامت


محمود ابتسم سلم ع ادم/فرصه سعيده جدا اني اتعرفت ع حضرتك ي آدم بيه
ادم سلم عليه/انا اسعد
وقال ل احلام/يلا
احلام بابتسامه/اه يلا
وطلعو برا المكتب

احلام حضنت ادم بابتسامه
وادم ابتسم وحضنها بقوه
احلام بفرحه/انا مش عارفه اقولك اي ..شكرا بجد
ادم /انتي موهوبه واكتر واحده تستاهلي تبقي هنا
احلام بابتسامه/انا بحبك ..ربنا يخليك ليا
ادم ابتسم و باس راسها واحلام ابتسمت وطلعت من حضنه
ادم /انا مضطر اروح الشغل ضروري .هتصل ب رضا يجي يروحك ع البيت بس الاول هروح اتكلم مع المدير ف حاجه وراجع
احلام ابتسمت/اوك
و ادم مشي
واحلام بابتسامه مسكت موبايلها ترن ع بباها تفرحه انها هتشتغل ف المكان ال كان نفسها تشتغل فيه بقالها سنين
وهي مركزه ف الموبايل موظف وهو ماشي جمبها خبط ف موبايلها بالغلط والموبايل وقع
الموظف/انا اسف جدا جدا
ونزل ع الارض جاب موبايلها
الموظف/بعتذر جدا بجد مخدتش بالي
احلام اخدت منه الموبايل/ولا يهمك انا برضو مكنتش مركزه
الموظف/انتي موظفه هنا؟ اول مره اشوفك
احلام ابتسمت/هبدأ شغل من بكره ان شاءالله
الموظف ابتسم/طب حلو اوي ..انا اشرف هبقي زميلك هنا ف الشركه
ومد ايده يسلم عليها

ادم راح لهم ومسك ايد اشرف يسلم عليه مكان احلام
وضغط ع ايده بقوه
ادم بغضب حاول اخفاءه/ونا ادم جوزها
اشرف بوجع/ا اه اه اهلا ب حضرتك
احلام كانت واقفه بتوتر وخايفه ادم يعمل مشكله
ادم ساب ايد اشرف وحاول الهدوء/تقدر تتفضل
اشرف مسك ايده بوجع/ احم عن اذنكم
ومشي
و آدم بص ل احلام بغضب وراح ناحيه الاسانسير واحلام راحت وراه بسرعه وركبو الاسانسير وباب الاسانسير قفل
احلام/احم ادم ا
ادم بغضب/انا مش عايز اسمع صوتك ي احلام
احلام/طب انا عملت اي طيب . والله ما غلطت ف حاجه
ادم بغضب وغيره مسك دراعها/واقفه بتعملي اي مع راجل غريب لاء وكمان بيمد ايده عايز يسلم عليكي ..لولا اني مش عايز اعملك مشكله ف مكان شغلك من اول يوم كنت كسرت له دراعاته ل الاتنين وخليته ميعرفش يسلم ع حد طول عمره
احلام/والله ي ادم انا كنت واقفه ماسكه التليفون وهو خبط فيه بالغلط ف وقع واعتذر مني وقالي انه زميلي ف الشركه هنا وانا اصلا مكنتش هسلم عليه وهسيبه وامشي
ادم ساب دراعها واتنهد بغضب
ادم بغيره/لو عرفت ان اي موظف من زفت الموظفين ال هنا قرب منك انا مش هسيب في حته سليمه وانتي هتسيبي الشغل
احلام بابتسامه ومبسوطه من غيرته عليها

احلام/حاضر ي حبيبي هعملك ال انت عايزه
ادم بصلها /ي اي
احلام ابتسمت/حبيبي
ادم ابتسم وقرب منها واحلام رجعت ل ورا وخبطت ف مرايه الاسانسير
ادم حط ايده ع المرايه حوالين راسها
احلام ابتسمت /ادم احنا ف الشركه
ادم وهو باصص ف عينها/ انا لسه متصالحتش
احلام ابتسمت وباسته من خده
احلام/طب وكدا؟ اتصالحت
ادم ابتسم وقرب منها وباس شفايفها والاسانسير وصل
احلام بعدت عن آدم بخجل ورجعت شعرها ورا ودنها وباب الاسانسير فتح
و ادم ابتسم ومسك ايدها وطلعو برا الاسانسير
وطلعو برا الشركه و رضا كان واقف جمب عربيته منتظرهم
ادم واحلام راحو ل عربيه رضا
ادم ل احلام/اركبي يلا ونا هخلص كام حاجه ف الشغل وهرجع
احلام ابتسمت /اوك بس متتأخرش
آدم باس ايدها/حاضر
واحلام ركبت العربيه
ادم ل رضا/وصلها البيت وخلي بالك منها .معاك الحرس؟

رضا/اه ي آدم بيه متقلقش
ادم هز راسه /تقدر تمشي
و رضا ركب العربيه وساقها وانطلق
و ادم ركب عربيته وانطلق ل الاسطبل
وبعد نص ساعه وصل
ونزل من العربيه ودخل الاسطبل
ودخل الاوضه
لقي ف الاوضه الدكتور واقف و جمبه فراس و المريض نايم ع السرير وصاحي
واول ما شاف ادم حاول يقوم بخوف بس اتوجع
ادم وهو باصص ع المريض/سبنا لوحدنا ي دكتور
الدكتور هز راسه بموافقه وطلع برا الاوضه
الراجل بخوف/متأذنيش ..انا عايز اعيش متأذنيش
وكح بوجع
ادم شده من هدومه بغضب وقعده والراجل كان بيتوجع
ادم/تقولي حالا انت تبع مين .ومين ال قالك انت والرجاله ال معاك تحاول تقتلني انا ومراتي
الراجل/
ادم طلع السلاح من ورا ضهره بغضب وعمره وحطه بتجاهه
ادم بغضب/انطققققق
الراجل بخوف/ح حاضر .هقولك ع كل حاجه بس متقتلنيش

ادم نزل السلاح من عليه
الراجل بلع ريقه بخوف/اا الصقراوي..الصقراوي هو ال قالي انا والرجاله ال كانو معايا نقتلكم انتو الاتنين..ع علشان اخدت منه صفقات كتير حب ينتقم منك
ادم مسح وشه ب ايده واتوعد ل الصقراوي ينهيه من ع وش الدنيا
ادم/ودا مكانه فين
الراجل/معندوش مكان محدد ..عنده مصانع كتير ف مناطق مختلفه بيقابلنا فيها وكل المصانع دي مليانه رجاله مسلحه علشان لو حد فكر يقتحم عليه المكان ..بس انا والله العظيم معرفش الا مكان مصنع واحد. وهو ف ****
ادم طلع السلاح وضربه طلقه ف نص دماغه والراجل مات
فراس/مش بعيد الصقراوي يكون هو كمان ال أمر يقتل احلام ورجالته ضربوك الطلقه
ادم بغضب وعصبيه/ خد رجاله وروحوا شوفو هو موجود ف المصنع ال الحيوان دا قال عليه ولالاء ..ولو مش موجود فيه دورولي ف كل المصانع بتاعته ال ف البلد
فراس/حاضر حالا
وطلع برا الاوضه
مساءا في القصر
احلام دخلت البيت
لقت روان قاعده مع طارق ف الصالون
ومالك نزل من غرفته بعد ما لبس علشان يقابل جنات ويتعشو سوا
احلام بابتسامه/مساء الخير
الكل/مساء النور
طارق ابتسم/باين عليكي مبسوطه ..ربنا يجعلك مبسوطه ديما
احلام بابتسامه/ادم خدني شركه تصميم ازياء كبيره من ال كان نفسي اشتغل فيهم من زمان..هبدأ من بكره

روان قامت حضنتها بفرحه/مبرووك
احلام بابتسامه/الله يبارك فيكي ي حبيبتي
طارق بابتسامه/مبروك .الف الف مبروك
احلام بابتسامه/الله يبارك ف حضرتك
مالك ابتسم/روان ورتنا تصاميم من تصاميمك وانتي فعلا شاطره ..الف مبروك
احلام ابتسمت/الله يبارك فيك
طارق /دخليني ي روان ي بنتي اوضته اخد الدوا علشان نسيته
روان/حاضر
طارق/يلا عن اذنكم
احلام/طبعا اتفضل
وروان مسكت كرسي طارق ودخلو الاوضه
ومالك بص ف موبايله
احلام ابتسمت/انت رايح ميتينج شغل او حاجه
مالك /احم بصراحه لاء ..هتعشي برا
احلام ابتسمت/مع جنات اكيد
مالك ابتسم /انتي عرفتي منين
احلام/لما جت المستشفى مكنش باين عليكم انكم مجرد مدير ووموظفه..لايقين ع بعض يعني
مالك / بس مفيش بينا حاجه
احلام/عامة انها حبيتها اوي يعني ممكن تجبها تبقي سلفتي عادي

مالك ضحك
واحلام ابتسمت
روان طلعت من غرفه طارق
روان /مش هتقولي برضو رايح فين بالشياكه دي كلها
سيف/انتي مالك ي لمضه انتي
روان/ماشي ماشي ..مسيري هعرف ع فكره
سيف/ماشي ي اختي..يلا عن اذنكم انا ماشي
وطلع برا القصر
احلام/ هطلع اغير هدومي
روان /هاجي معاكي علشان عيزاكي ف موضوع
احلام/تعالي
وطلعو سوا غرفه احلام
عند احلام اخدت شاور وغيرت هدومها ل توب رصاصي كات وبنطلون بيجاما وعملت شعرها كعكه عشوائيه
وراحت ل روان ال قاعده ع الكنبه وسرحانه
احلام قعدت جنبها/في اي بقي .احكيلي
روان/احم ..كريم عامل حفله بليل ف بيته ل صحابنا وكدا يوم ننبسط فيه .وعايزني اجي .الحفله الاسبوع الجاي
احلام/حفله و ف بيته؟ بمناسبه اي دي
روان/من غير مناسبه for fun يعني
احلام/وإنني طبعا رفضتي ..لانك اصلا مينفعش تروحي

روان/بصراحه ي احلام انا حابه اروح..اصل كل صحابنا ف الجامعه رايحين وهننبسط سوا
احلام/مينفعش ي روان تروحي طبعا .اكيد زمايلك دول شباب وبنات ولو حد من ادم او مالك عرف بالذات ادم هيحصل مشكله كبيره وانتي عارفه


روان/مهو اي ال هيعرفهم بس ..انا هقول لهم اني رايحه عيد ميلاد واحده صحبتي وساعتين ومش هتأخر ومش هيمانعو طالما معايا الحرس
احلام/وهتعملي اي ف موضوع الحرس .لو خدو بالهم انك رايحه بيت شاب مش صحبتك
روان/لاء مش هياخدو بالهم هيعرفو منين يعني .
احلام اتنهدت
وباب الاوضه انفتح وادم دخل وهو معاه علبه هديه صغيره
احلام ابتسمت /حمد لله ع السلامه
ادم/الله يسلمك
روان قامت/طب هسيبكم انا وهروح انام ف اوضتي شويه .تصبحو ع خير
احلام/وانتي من اهل الخير ي حبيبتي
وطلعت برا الغرفه
احلام قامت
ادم طلع من كيسه الهديه ال معاه علبه قطيفه
ادم/جبتلك دي .. يعني يارب تعجبك
احلام ابتسمت/بجد دي علشاني
وخدت منه ال علبه وفتحتها وكان انسيال الماظ وشكله تحفه
احلام بابتسامه/الله ..دا شكله حلو اوي اوي
ادم/عجبك بجد؟ انتي عارفه يعني انا مبعرفش انقي هدايا اوي بس ا

احلام بابتسامه/عجبني بس ؟دا تحفه..وشكله غالي اوي انا مكنتش محتاجه حاجه غاليه كدا كفايه عندي انك فكرت فيا وجبتلي هديه
ادم قرب منها ورجع خصله من شعرها ورا ودنها
ادم/مفيش حاجه ف الدنيا دي تغلي عليكي
وباس شفايفها
احلام ابتسمت وحضنته وادم ابتسم وحضنها بقوه
احلام /ربنا يخليك ليا
ادم ابتسم وباس راسها
احلام ابتسمت وعارفه ان ادم بيعمل معاها حاجات ..
اول مره يعملها ف حياته ف سبيل انها تبقي مبسوطه. يعني مثلا عمره ما جاب هديه ل حد قبل كدا .ديما بيحط فلوس ف حساب مالك وروان ويجبو ال هما عايزينه اما هو نزل مخصوص مكان ودور ل احلام ع انسيال يعجبها ويليق بيها
احلام طلعت من حضنه
ادم/هدخل اخد شاور
احلام ابتسمت/اوك
و ادم دخل خد شاور وغير هدومه ل تيشرت اسود بنص وبنطلون اسود
واحلام قعدت ع الكنبه ترسم تصاميم
ادم طلع من الحمام وقعد ع السرير وحط ايده ع صدره مكان الطلقه بوجع
احلام بصتله وراحت له بسرعه بقلق/انت كويس؟الجرح بيوجعك
ادم/مفيش حاجه انا كويس
احلام بقلق/طب اخلع التيشيرت وريني الجرح

ادم/مفيش حاجه ي احلام بقولك كويس
احلام/ي ادم علشان خاطري وريني
ادم اتنهد وخلع التيشيرت
والجرح كان بينزف شويه
احلام /شفت بقي اهو جرحك بينزف وحنا مش واخدين بالنا بسبب الاسود ف اسود ال انت بتلبسه دا
وجابت من الدرج الإسعافات الاوليه وقعدت جمبه وبدأت تضمد له الجرح وآدم كان مراقب كل حركه بتعملها ومبتسم


ادم باس شفايفها ورقبتها واحلام ابتسمت و موبايل ادم رن
ادم اتنهد واحلام ضحكت
ادم بعد عن احلام ورد ع الموبايل
ادم/تمام ….ف الشركه نتكلم ف الموضوع دا
وقفل المكالمه واحلام بتغير ع جرحه
احلام بصتله/انا بوجعك ؟
ادم هز راسه ب لا
ادم باس ايدها/انتي مستحيل توجعيني
احلام ابتسمت وخلصت تضميد الجرح
احلام / بس انا زعلانه منك علشان بتهمل ف نفسك وبتتعب نفسك ف الشغل وانت المفروض ترتاح لحد ما الجرح يلم خالص..ممكن علشان خاطري تخلي بالك من نفسك اكتر من كدا
ادم /تعالي
وخدها ف حضنه وباس راسها

واحلام ابتسمت بحب
احلام/ينفع اطلب منك طلب
ادم/ اطلبي ال انتي عيزاه
احلام طلعت من حضنه/ انا عايزه اشوف بيتكم القديم ال انت كنت عايش فيه مع مامتك واخواتك..ينفع نروح ف اقرب وقت ؟
ادم اتنهد ولبس التيشيرت بتاعه
ادم/عايزه تشوفيه لي
احلام ابتسمت/عايزه اشوف كنت عايش فين زمان .وعايزه اشوف صورك وانت صغير واشوف صور مامتك
ادم هز راسه بموافقه/ماشي
احلام بابتسامه باست خده/شكرا
ادم ابتسم وخدها ف حضنه تاني وباس راسها
في مطعم
عند مالك و جنات
قاعدين ع طربيزه
ومالك كان بيبص ل جنات وسرحان ف حلاوتها
كانت لابسه دريس بيج و لامه شعرها وحاطه ميكب خفيف وكان شكلها حلو اوي
جنات بخجل/هتفضل باصص لي كدا كتير؟
مالك ابتسم /شكلك زي القمر
جنات ابتسمت /ميرسي ي مالك بيه .
مالك/لاء مالك بيه اي بقي ..مالك بس

جنات ابتسمت/وانت بقي بتعمل كدا مع كل موظفاتك؟
مالك ابتسم /مش يمكن انتي مختلفه عنهم؟
جنات ابتسمت
جنات/شكرا انك جبتني هنا المكان حلو اوي
مالك ابتسم/فرحت انه عجبك
جنات/تصدق انا معرفش حاجه عنك خالص.احكيلي عنك شويه لحد ما الاكل ييجي
مالك /انا ي ستي امي متوفيه من ونا صغير كنت ١٥ سنه تقريبا ..عايش مع عيلتي..ال هما بابا طارق ال انتي شفتيه و اخويا الكبير ادم ..وروان و احلام ال انتي شفتيهم
جنات ابتسمت/ربنا يخليهوملك يارب
مالك ابتسم/يارب ..وانتي عايشه مع مين
جنات/بابا متوفي من ونا صغيره وعايشه مع ماما ومعنديش اخوات ..كانت تعبانه اوي اوي الفتره ال فاتت ولسه عامله عمليه قريب
مالك/ازاي متقوليش حاجه زي كدا من بدري..مامتك عملت العمليه امتي


جنات/من كام يوم تقريبا ف نفس الوقت ال اخوك عمل العمليه فيه.ومرضتش اقولك علشان انت كان فيك ال مكفيك
مالك /برضو مهما كان كان لازم تقوليلي ..ان شاءالله انا هاجي ازورها قريب .الف سلامه عليها
جنات بابتسامه/الله يسلمك ..تنور اي وقت
مالك ابتسم
جنات موبايلها رن وكان الراجل ال تبع الصقراوي
جنات كنسلت بسرعها بتوتر
مالك/في حاجه؟ انتي كويسه
جنات حاولت تبتسم/ا اه اه انا تمام .دي واحده صحبتي بس بتطمن عليا

مالك/ردي عادي
جنات/لا مش مشكله انا لما اروح هكلمها
مالك /ماشي ال يريحك
جنات بلعت ريقها وتضايقت من نفسها اوي وهي بتكذب وهي باصه ف عينه ..مالك أطيب واحن قلب شافته قبل كدا وعمر ما حد كان حنين عليها قده ..وميستاهلش ال هي بتعمله في دا
والاكل وصل والجارسون بدأ يحطه ع الطربيزه
في القصر
في غرفه ادم و احلام
احلام نايمه ع السرير بس صاحيه
مش عارفه تنام من كتر الحماس وانها هتبدأ شغل ف شركه كبيره حلمت تشتغل فيها من زمان
ادم دخل الغرفه بعد ما كان ف اوضه المكتب
ادم قفل الباب /انتي لسه منمتيش
احلام/لاء مش عارفه انام
ادم/طب نامي يلا
احلام/طب تعالي نام انت كمان
ادم/ هعمل كام مكالمه للشغل الاول
احلام/لاء كمل شغل بكره وتعالي نام جمبي علشان خاطري
ادم ابتسم و حط الموبايل ع الكومودينو وراح نام جنبها واحلام ابتسمت ونامت ف حضنه وادم خدها ف حضنه وغطاها كويس
ادم بيملس ع شعرها/مش عارفه تنامي لي

احلام بابتسامه/مبسوطه اني هبدأ شغل ف الشركه بكره
ادم ابتسم وباس راسها
ادم/طب حاولي تنامي يلا علشان تعرفي تصحي بدري للشغل
احلام ابتسمت/حاضر
احلام/ادم
ادم/قولي
احلام/حاول تقرب من مالك شويه وروان كمان ..يعني انا عارفه يومك كله بتبقي مشغول ف الشغل وبترجع بليل بس حاول تفضي شويه وقت علشانهم.. قولهم ان انت جمبهم وبتحبهم وهتفضل ف ضهرهم
ادم/ا انا مبعرفش اقول كدا .انا مبعرفش اعبر او اقول كلام زي دا


احلام بصتله ف عينه/انا عارفه ..وعارفه كمان ان انت مبتحبش قدهم ف الدنيا دي ومستعد تفديهم بروحك..بس حاول تعبرلهم ب دا وتقرب منهم اكتر..حاول ونا هساعدك وهفضل جمبك طول العمر
ادم باصص ف عينها وباس راسها وباس خدها
ادم/انا مش عارفه من غيرك كنت عايش ازاي …مكنتش عايش اصلا
وباس ايدها
وأحلام ابتسمت بحب ونامت ف حضنه تاني وحضنته بقوه
في اليوم التالي
صباحا
ادم سايق ولابس تيشرت اسود وعليه جاكيت اسود وبنطلون اسود
واحلام جمبه لابسه بليزر ازرق وتحته توب ابيض وبنطلون اسود ولابسه هيلز سودا

ادم وقف قدام الشركه وبصلها
ادم/زي ما اتفقنا ي احلام ..ملكيش دعوه ب اي موظف هنا ولو اي حد فكر يضايقك او يتعرضلك هتعرفيني فورا …و هتلاقي تحت الشركه رضا والحرس مستنينك
احلام ابتسمت/حاضر ي آدم بيه اي أوامر تاني
ادم/لاء خلاص
احلام قربت منه و باسته من خده/هتيجي تاخدني؟
ادم ابتسم/هاجي اخدك..خلي بالك من نفسك
وباس راسها
احلام ابتسمت/حاضر
وخلعت حزام الامان ونزلت من العربيه وطلعت الشركه
و ادم شاور ل رضا ال واقف جمب عربيته ورضا شاور له وآدم شغل العربيه وانطلق ع شغله
في جامعه روان
خلصت محاضرات وطلعت مع زمايلها من المدرج
رنا و محمد
رنا/هتيجي الحفله ال كريم عاملها ف بيته طبعا
روان/احتمال بس مش اكيد
محمد/ازاي بقي مش كفايه مجتيش عيد ميلاد رنا صحبتك
رنا/متفكرنيش ي محمد علشان بجد كل ما بفتكر بزعل منها
روان/لو تعرفي ظروفي والله هتعزريني ..حصل كام ظرف ف البيت كدا ومعرفتش اجي
رنا/خلاص يبقي تيجي حفله كريم وننبسط سوا

روان/ان شاءالله
في شركه مالك طلع من مكتبه وراح ل جنات ال قاعده تشتغل ع مكتبها
جنات انتبهت له وقامت
جنات بابتسامه/حضرتك محتاج حاجه اعملهالك
مالك ابتسم/عرفي مامتك اني هاجي ازورها بكره بعد ما نخلص شغل .هنروح سوا
جنات ابتسمت/تمام هقول لها
مالك/تقدري تكملي شغلك
وراح مكتبه وجنات ابتسمت وقعدت ع مكتبها تاني
قبل المغرب
قدام الشركه ال بتشتغل فيها احلام
ادم واقف جمب عربيته مستنيها وقال ل رضا والحرس يرجعو ع القصر
وبيتكلم ف التليفون ف شغل
نزل من الشركه موظفه في العشرينات لابسه بليزر وعليه جيبه قصيره وهيلز وكانت شيك جدا
بصت ع ادم ب اعجاب ال واقف يتكلم ف التليفون
البنت ب اعجاب/دا اي ال قمر دا ..هو في حلاوه وشياكه كدا
ادم خلص كلام ف التليفون
والبنت راحت له بابتسامه
البنت /هاي
ادم/

البنت بابتسامه/حضرتك ادم الحديدي صح؟ غني عن التعريف ..انا رهف موظفه هنا ف الشركه
ومدت ايدها تسلم
ادم مسلمش عليها/اهلا
رهف شالت ايدها ب احراج
احلام نزلت من الشركه بابتسامه و شافت آدم واقف مع بنت حلوه ولابسه ملفت وواقف بتكلمه بابتسامه و بتبص له ب إعجاب
احلام كانت هتولع من الغيره
وراحت لهم
ادم ابتسم ل احلام وخدها ف حضنه/خلصتي؟
احلام بابتسامه عكس النار ال جواها بس كان لازم تغيظ رهف
احلام /اه ي حبيبي خلصت
رهف بغيظ بصت ع الدبل ال هما لابسينها
رهف بابتسامه صفرا/مكنتش اعرف ان حضرتك متجوز واحده موظفه معانا ف الشركه
ومدت ايدها تسلم عليها
احلام سلمت عليها بغيظ
رهف/مش محتاجه اقولك لو احتاجتي اي حاجه كلميني .انا شغاله هنا بقالي كتير اوي
احلام بغيظ/اكيد طبعا
رهف/عن اذنكم
ومشيت
احلام بعدت عن حضن ادم بغضب وراحت ركبت العربيه بغيظ

وآدم استغرب تغيرها المفاجئ وراح ركب العربيه
ادم بصلها/في اي
احلام ربعت ايدها/لاء ابدا مفيش حاجه
ادم/لاء في حاجه..اي ال حصل ل قلبة وشك دي
احلام بغضب وغيره/مين دي ي آدم ال عماله تبص لك ب إعجاب ولا مالي عينها انك متجوز حتي ..سايبها واقفه معاك تهزر وبتضحك ونا لو وقفت بس مع موظف ٥ ثواني بتخرب الدنيا
ادم بيحاول الهدوء/وطي صوتك
احلام بغضب/لاء ي آدم مش هوطي صوتي وفهمني مين دي
ادم بغضب/ قلت لك قبل كدا ام صوتك دا ميعلاش قدامي ..ودي واحده معرفهاش موظفه معاكي ف الشركه جت ترغي قدامي ب كلام مهتمتلوش واستنيتك تنزلي من الشركه وبس
احلام ربعت ايدها بزعل/تمام ماشي
ادم اتنهد وشغل العربيه وانطلق ب اتجاهه البيت
بعد شويه وصلو قدام القصر واحلام نزلت من العربيه وكانت هتدخل القصر
ادم نزل من العربيه وراح لها مسك دراعها وقفها
احلام /سيب دراعي بعد اذنك ي آدم
ادم/هتخلي واحده زي دي تخلينا نزعل من بعض..انا اول مره اشوفها كان النهارده ومعرفهاش
احلام بغيره/طالما متعرفهاش اي العشم ال فيها دا ..كانت هتاكلك ب عنيها وبتبص لك وهي مبسوطه وعماله تهزر وتدلع ..انا كان هاين عليها امسكها من شعرها الأصفر دا واحطها تحت رجلي
ادم ضحك ومبسوط من غيرتها عليه

واحلام اول مره تشوفه بيضحك وكان شكله حلو اوي وابتسمت
بس تراجعت بسرعه
احلام /عن اذنك انا هدخل
ودخلت القصر
وادم دخل القصر وراح وراها وهو بيضحك
ف الصالون كان قاعد طارق ومالك وفراس وروان بصو لبعض بصدمه ل آدم ال مبسوط وبيضحك
طارق ابتسم بفرحه من تغيير احلام ل ادم الملحوظ والفرح والسعاده ال دخلته ل قلبه
ادم بص لهم/مالكم في حاجه؟
مالك/ل لاء
فراس/ابدا مفيش حاجه
ادم طلع غرفته
روان بابتسامه/انا مش مصدقه ..انا اخر مره شفت ادم بيضحك كان عندي ٧ سنين
مالك ابتسم/ولا انا مصدق
فراس/بقي دا ادم ال معايا ف الشغل
طارق بابتسامه/ربنا يديم عليه الضحك والفرح يارب

 


google-playkhamsatmostaqltradent