رواية صقر الصعيد الفصل الثاني عشر 12 - بقلم نجلاء عبد الظاهر
في الصباح
فارس.صباح الخير يبوي وباس على ايده
هواري.صباح الخير تعالي اقعد أفطر
فارس.لاه مش هقدر ورايا مشوار مهم
هواري.مشوار ايه ده اللي في الصبح بدري ده
فارس.مشوار يخص الارض أنا همشي
مشي فارس وهو راكب العربيه كان هيخبط واحده ست
فارس بضحك.مفاجئه مش كده
الدكتوره بارتباك .انت خير
فارس.هييجي منين الخير طالما فيه زيك في الدنيا دي تعالى اركبي معايا من سكات
الدكتوره.ابعد اني
ولسه هتمشي
فارس بغضب .لو اتحركتي خطوه رجليكي هتتكس*ر
بالفعل ركبت معاه الدكتوره وخدها علي مكان بعيد
فارس بغضب.مين قلك تعملي كده
الدكتوره بخوف.قلي ايه بس انت بتتكلم عن ايه
فارس بغضب.هاتي تليفونك
الدكتوره ادتهوله
وفتحه وكان أول رقم مسجل عندها بأسم كريمه
فارس بغضب.ده رقم كريمه هنا ايه اللي جابه
رن عليها
كريمه بغضب وصوت واطي.عايزه ايه يا مخبوله انتي مش خدني الفلوس
فارس قفل في وشها
ومسك الدكتوره بغضب.اسمك ايه انطقققي
سنيه اسمي سنيه
فارس بغضب.وانتي تعرفيها منين
سنيه بدموع .ابوس يدك ارحمني وهقول كل حاجه
فارس بغضب.انتوا لسه شوفتو حاجه
سنيه بدموع.اني مش دكتوره بس اعرفها واتفقت معاي أمثل اني دكتوره واقول أن ملك حامل وهي مش حامل وكمان كريمه كانت بتديها برشام عشان يخليها تتخ*ن وتشكو فيها
فارس بغضب.يبت الكل*ب كملي وبعدين
سنيه.هي قالتلي اقوبل انها حامل وعطتني عشر الاف جنيه
فارس بغضب.انا هربيكي واخدها على المخزن ومشي
فارس بزعيق..هنيه يا هنيه
هنيه.ايوه يا فارس بيه
فارس.تعالي اطلعي معايا
فتح فارس باب اوضته ودخل
وكانت ملك لسه نايمه
فارس.ملك ملك قومي
ملك بنوم.في ايه والساعه كام
فارس بحنيه ملس على شعرها.الساعه عشره
ملك.مصحتنيش ليه من بدري
فارس.سبتك عشان تعبانه
فارس. ادخلي الحمام وخدي اسدالك وتعالي
ملك بعدم فهم.في ايه مش فاهمه حاجه
فارس.روحي بس
دخلت ملك الحمام
فارس.تعالي يا هنيه واقفلي الباب وراكي
دخلت هنيه
فارس.اقعدي واحكيلي كل حاجه
هنيه بخوف.يا فارس يولدي كل اللي اعرفه قولتهولك
فارس .عايز اسمعه تاني احكي
هنيه بخوف.انا كنت بسمع كريمه والست ناديه انهم بيكر*هو ملك وعايزينك ت*طلقهاا وتتجوز كريمه وكمان…
فارس . سكتي ليه كملي
هنيه بدموع.لو عرفوا هي*موتوني
ملك بخضه من وراها.مين دول اللي هيموتو*كي
فارس.تعالي يا ملك اقعدي جنبي
فارس . محدش يقدر يمس شعره منك انتي في حمايتي اتكلمي
هنيه.هاشم بيه ملمس*شي ملك واصل كل ده من تخطيط كريمه هاشم بيه رجع من بره وكان س*كران وملك كانت شاربه شاي قبلها هي وكريمه وكان فيه من*وم حطاه كريمه وانا شفتها بس مقدرتش اتكلم وبعدين هو دخل المطبخ والباقي انت شوفته لما طلعت بس مكنش الحقيقه
ملك بدموع .يعني ايه
هنيه.انتي نمتي من المن*وم وهاشم بيه كده بردو وبعد كده دخلت كريمه وناديه وقلعو*كم الهدوم وكبو علي السرير د*م بس من فرخه وانا كنت شيفاه بس مقدرتش اتكلم
فارس بغضب.طب وانتي مقولتيش ليه
هنيه ببكاء.كنت خايفه منهم سامحيني يبتي
ملك بدموع.يعني هو ملمس*نيش صح
فارس رد عليا هو ملمسن*يش صح وكل ده كدب
فارس بفرح من جواه.قرب منها وقال ملمسكيش هكون انا اول واحد يلمسك
ملك بهمس.ده بعينك
فارس.هنشوفي
فارس.هنيه انزلي واتعاملي عادي تحت فاهمه
هنيه.فاهمه
ملك.هتعمل ايه
فارس.هتعرفي انهارده
ملك بتفكير.انت كده خلصت جميلك معايا
فارس.يعني ايه
ملك بابتسامه.يعني لو عايز تطلقن*ي أنا موافقه
فارس بغضب.ايه اللي بتقوله ده
ملك.بقول اللي سمعته انت مغصوب عليا
فارس بحده.كلامك مش هيتكرر تاني لو اتكرر هعمل معاكي تصرف مش كويس
ملك بدموع.ايه هتضربني تاني صح
فارس بحنيه.اهدي وبعدين مستحيل والله ما همد ايدي عليكي تاني وبعدين أنا مش مغصوب أنا محدش يقدر يغصبني علي حاجه
الحلقه 12
صقر الصعيد
يتبع…
•تابع الفصل التالي "رواية صقر الصعيد" اضغط على اسم الرواية