رواية ظلم و انتقام الفصل الثالث عشر 13 - بقلم فرح احمد
روايه_ظلم_وانتقام
البارت الثالث عشر✨
الدكتور :والله هحكلكم كل حاجه من الاول بس بلاش تؤذوني
عمار بعصبيه: اخلص قول مين اللي قالك تعمل كده في امي
الدكتور بخوف: اللي اتفق معايه واحده اسمها ناهد وبعد كده عرفت انها معها واحده تأني اسمها هاجر اللي هيا مرات حضرتك
عمار: انت بتقول اي معاك صور لناهد.
الدكتور: لا بس انا كنت بسمع مرات حضرتك بتقولها يا عمتي
معاذ بصدمه: ازي هي مش كانت ماتت
عمار بعصبيه للدكتور: انت تحكلي كل حاجه من الاول
الدكتور :حاضر والله هو اللي حصل ان في يوم جاتلي واحده اسمها ناهد العياده ودخلت تكشف عادي وانا يعني أعجبت بيها من لبسها وشكلها اول مره حد نضيف يدخل العياده لاني كنت مشهور بس في منطقتي بس فا هي طلبت الجواز مني وانا وافقت علطول بس شرطتت اني علشان اتحوزها اعمل ليها خدمه وكانت الخدمه دي اني اروح اكشف على مامتك واقول ان عندها الضغط وانو مرض مزمن ولازم تمشي على العلاج اللي كتبتهولها وكان العلاج ده يسبب الشلل والجرعة الزياده تؤدي للموت وبعد ماعملت كده ناهد رفضت تتجؤزني قولتلها اني هروح هحكلكم على كل حاجه اديتني فلوس كتير وفتحتلي عياده في مكان نضيف فاسكت
وفي اليوم ده شوفت معها واحده وكنت شيفها قبل كده وانا بكشف على مامتك كانت اسمها هاجر بتقولها يا عمتي
بس والله ده كل اللي حصل ومن يومين جت ناهد دي وخبتني في مكان قالت علشان انتو بتدوروا عليا انا استحملت الحبسه يومين لاكن بعد كده متقطش بذات اني الفتره اللي فاتت بقه ليه اسمي فاهددتني بلموت لو خرجت فأنا هربت منها وكنت جايلكو بس انتو سبقتوني
عمار بعصبيه تخوف: يعني هاجر السبب انا لازم اموتها
معاذ: اهدا يا عمار لازم نشوف هنعمل اي تعاله يلا نروح الفيلا الأول
وخرجو وسابو الدكتور متكتف زاي مهو وفي الطريق صاحب عمار رن عليه وقالو ان الفلاشه اتفتحت
غير مسارهم وراح علي مكان اسلام صاحبو ودخل حط الفلاشه على كمبيوتر وابتدا يشغلها
معاذ: اي دي ما تفهمني
عمار: دي فلاشه لقتها في اوضه هاجر وفيها رقم سري
معاذ خاف تكون دي الفلاشه اللي عليها الفديو وقبل مايمنع عمار انو يشوفها كان الفديو اشتغل وعمار شافو بصدمه
معاذ: عمار اسمع ده انا مكنتش في وعمي والله ياعمار افهمني
عمار: نزل عليه بلضرب وفضل يضرب في ومحدش عارف يحوش
وخرج ركب العربيه ومشي فضل يلف في الشوارع
ومعاذ خرج راح الفيلا يشوف هاجر دخل لقها لمت هدومها ومش موجوده في الاوضه بقه هيتجنن
في الصعيد
مريم: اه والله يابنتي هو ده كل اللي حصل
شيماء: منا كنت هقولك لما اتقابلنا ان في ناس سالت عليكي في المنطقه بس ملحقتش
مريم :المهم انتي عامله اي في الدنيا
شيماء :والله تعبت حاسه ان الدنيا هتفضل مغلباني كده علطول
مريم: متقوليش كده بس انشاء الله خير
شيماء: مقولتش هتعملي اي مع معاذ
مريم: لسه مش عارفه انا جايه القاهره بكره وهشوف هعمل اي
شيماء بضحك: خلاص ماشي يلا سلام بقه انتي وحوراتك
مريم بضحك: ماشي ياوطيه سلام
قفلت وراحت لجدها علشان تعرفو انها هتسافر بكره الصبح القاهره
الجد: والله هتوحشيني يا مريم
مريم :وانت كمان ياجدي متقلقش مش هغيب عليكو
الجد :ماشي يا حبيبتي روحي نامي بقه علشان تعرفي تصحي بادري
مريم :ماشي تصبح على خير
وخرجت راحت للوضه بتاعتها قابلت مؤمن
مؤمن: اي هنعمل اي مع معاذ
مريم: هسافر بكره واشوف هعمل اي
مؤمن: هنعمل اي خلاص يا مريم انتي بقيتي زاي اختي ولازم اساعدك
مريم: ربنا يخليك يا مؤمن خلاص هشوف وهكلمك
ودخلت نامت
في القاهره
ناهد :عرفو يوصلو للدكتور يعني معنها انهم عرفو كل حاجه واللعب بقه على المكشوف
هاجر :طب وهنعمل اي
ناهد :احنا لازم نظهر بس يكون في حد حامينا لان مش ضامنه هما هيعملو اي
هاجر بخوف :طب ما نهرب
ناهد بشر: واسيبهم يتمتعو بلعز ده كلو لوحدهم
هاجر بطمع: عندك حق
معاذ :انا عايزك تقلب الدنيا وتجبهالي
رجل ضخم جدا :مش لما تصفي الحساب القديم بتاع الدكتور
معاذ :حاضر بكره الصبح هيكون عندك الفلوس بس المهم تقلب الدنيا وتجبهالي انت فاهم
الرجل: فاهم
معاذ: وانت كمان يا عمار روحت فين
وراح الفيلا لقي عمار هناك
معاذ: عمار اسمعني انا كنت متخدر والله ماكنت في واعي
عمار بعصبيه: واي اللي يدخلك الاوضه اصلا طلعت وسخ وهي اوسخ منك غور من وشي وسابو وطلع الاوضه وقفل على نفسو الباب
معاذ قعد على الأرض مش عازف يتصرف ازي ولا يعمل اي لحد منام مكان ما هو قاعد
طلع النهار
ومريم كانت قاعده بتفطر معاهم قبل ما تمشي
محسن: عملت اللي قولتلك عليه
رجل: ايوا يا محسن باشا قطعت سلك الفرامل
محسن بشر: تمام
وبعد الفطار قامت مريم وسلمت على الكل وركبت عربيتها وفضلت تتدور في العربيه العربيه مش راضيه تدور علشان كانت مفيهاش بنزين
مؤمن :خلاص تعالي معايا انا هوصلك
محسن في سره اي الحظ ده
ركبت مريم مع مؤمن ومشيت
في القاهره
ناهد: صباح الخير يامعاذ يابن اخويه
معاذ بصدمه انو شايفها بعد كده فاق: انتي انا لازم اموتك وكان لسه هيقرب منها لقه رجاله ضخمين جدا وقفو قدامهم كان في نزول عمار من فوق
ناهد: اهدو كده علشان نتكلم في هدوا
اول حاجه كده انا هورث كل حاجه ومن حنيتي بس هسبلكو شقه تقعدو فيها
معاذ: انتي اتجنيتي ده ورثنا احنا من ابونا
ناهد: بس ابوكو ضحك عليا انا وعمك وسرق ورثنا وجيه وقت علشان ترجعو الورث ده واحسلكو ترجعو الورث وانتو عايشن احسن ما نترحم عليكو يلا سلام انا هسبكو تفكرو
عمار :هاجر عايز اسالك سؤال هو انتي فعلا حبيتيني ولا اتجوزتيني علشان الورث
هاجر: انا عمري ماحبيتك ولا حبيت معاذ حته اه انا عارفه انك اكيد شوفت الفلاشه علفكره انا اللي حطيط حبوب هلوسه لمعاذ وخليتو ينام معايا وانا برود اللي فضلت اهددو كل مره بالفديو كل ده علشان ادمرو زاي ما ابوكو موت ابويا بحسرتو
ومشيت وسابتو و هما قاعدين ساكتين فاقو علي دخول مريم ونزول الممرضه اللي بتساعد امل من على السلم وهي بتقول ان مدام امل اتحركت
طلعو كلهم على فوق واتصلو بالدكتور
وبعد فتره
الدكتور: حلتها بتتحسن وده شي كويس مع المراعيه هتكون احسن
معاذ: مريم عامله اي
مريم: انا كويسه هو في اي واي اللي حصل
وانا داخله شوفت هاجر خارجه مع واحده مين دي
معاذ: حكلها هاجر عملت فيهم اي
مريم..............
لو جاب تعليقات حلوا هنزل واحد كمان هديه ليكم ياحلوين
بقلم_فرحه_احمد
•تابع الفصل التالي "رواية ظلم و انتقام" اضغط على اسم الرواية