Ads by Google X

رواية فاطم الفصل الثالث عشر 13 - بقلم فاطمه الدمرداش

الصفحة الرئيسية

  رواية فاطم الفصل الثالث عشر 13 - بقلم فاطمه الدمرداش 

الثالث عشر 
فاطم 
دخل رامز دا انتي زودتيها اوى بقا استحملي اللي هيجرالك 
من دلوقتي 
محمود خبط الباب بعنف : افتح يارامز
رامز: اي اللي رجعه تانى ده
خرج بغضب انت عايز اي بدل ما اعمل فيك اللي يدمر عيشتك 
محمود: وحليم فين عملت في اي
رامز: معرفش
تمكنت فاطم بعد معاناة أن تكسر شئ اخر
محمود: اي الصوت ده 
يارامز ولاخر مرة بقولك مين جوه
رامز: حاجه متخصكش 
امشي دا انت بجح ياخي 
محمود: يسيدي انا بجح متاكدأن دى عملة جديدة 
ياخي اتقي الله 
فوق يا رامز كما تدين تدان 
رامز: امسك راسه خلصت امشي بقا وياريت مشوفش وشك تاني
محمود: مش بمزاجك لازم اعرف في اي جوه

بنهيار: يطنط يطنط فوقي بالله عليكي 
رغد: متخافيش هي كويس بس من الصدمه اغم عليها وارد جدا

عمرو: جميلة عايزك
جميله: حاضر 
عمرو: احكيلي بالظبط اللي حصل 
جميله: اخدت نفسها 
والله اتصلت علي طنط قالتلي هي فالبيت مش هنا روحت البيت لقيت الباب مفتوح والصاله متلغبطه كده
وكمان فونها ع الأرض والنقاب 
وحقيقي قلبي واجعني عليها 
عمرو: انا دماغي وجعتني اعمل اي قوليلي 
جميله: مش عارفه لازم نبلغ ونروح المركز مافيش حل غير كده بجد
عمرو: هات العواقب سليمه يارب 

لو سمحتي لو سمحتي 
تقي: نعم
علفكرة كل صحابك اللي بتطلعي معاهم يوميا طلعو للمدرج وقالولي لو جات تقي بلغيها
تقي: ازي ده عمرها ماحصلت 
وانتي تعرفيني منين
=بتوتر انا بشوفك وانتي جميلة اوى بجد وبحبك المهم هما قالولي كده لما لقيوكي متاخرة والدكتور مش هيدي المحاضرة انهارده فالمدرج اللي بيشرح فيه لا المدرج اللي قبالنا علطول ده هو نبه بِـ كده علشان تعبان شويه 
مش قادر يطلع لتالت 
دخلت للمدرج لكن تفاجئت بان مافيش راحت تخرج سمعت صوت حد جاي عليه 
وقفل الباب بسرعه
تقي: بخوف مين برا
 الشخص المجهول: ليخرج الله الله دا اي النور ده
تقي مسكت خشبه كان مسنوده علي جمب  والله لو قربت مني هموت نفسي
مسك دراعهالو اتحركتي بس او طلع منك  نفس مش هيحصلك كويس
قدامي 
بقا رامز العره أخته دى 
تقي: سيب ايدي انا ماليش دعوة برامز 
=لالا دا انت الطعم 
تقي: هلم عليك الناس هو الدكتور أتاخر كده لي 
انا غلطانه اني طلعت للمدرج وحدي 
مش هتقدر تعمل حاجه احنا فجامعه يعني اقل صوت مني هيوديك فداهيه
ابعد عني أبعد 
وضع منديل علي فهمها
رشا: دخلت شيلها وانا هتصرف وهطلعك 
وسعو وسعو صاحبتي اغم عليها صاحبتي اغم  عليها ياناس وسعو 
الله يباركلك يا أستاذ 
كتر خيرك 
الامن: يبنتي ابقي طمنيني عليها اسمها اي طيب 
رشا: حاضر عنيا مش وقته احنا في ايه بس 
وسعو وسعو وسعو 
يالا يا استاذ ياحبيبتي ياتقي يانور عيني ياتقي 

نعمه: حد يجبلي بنتي ياناس انا قلبي مش مستحمل 
عمرو: فنفسه محدش ضيعها غيرك الله يهديكِ

فك البلاستر 
فاطم: ميه ميه هموت 
رامز: انا رامز عملت البدع 
وحده زيك تعملي القلق ده كان يوم باين يوم م فكرت اني اجيبك 

سحر: يا إنتصار لازم نتحرك دلوقتي ونعلم رامز درس
انتصار: دى اخر مرة نتكلم بهدوء اكيد لو عملنا حاجه هنتفضح
سحر: انتي اي مكفكيش اللي عملو 
إنتصار: يوه بقا انا خايفه
سحر: متخافيش احنا مظلومين وربنا هيقف معانا 
يبنتي دا إحنا عايشين فرعب اسمعي كلامي وتعالي نبلغ 
احنا مش ضامنين ممكن يعمل اي تاني واحد معندهوش دم هنستني منه اي يعني 

رغد: الساعه 6 الساعه 6استر يارب
ريم: اهدي يماما مش كده
رغد: اهدى ازي يبنتي اختك مختفيه
وصحابها بيقولو انها مجاتش انهاردة من اساسه يبقي ايه الحكايه حته التلفون مقفول
في حاجه مش مفهومه 
امبارح فاطم اختفت وانهارده تقي 
الحكايه دى ملغبطاني معقول يكون رامز ازى طيب اي دخل فاطم 
حليم ايوه حليم  نطق باسمه عمرو قال كده 
معقول يكون هو
ولي لأ عمل اكتر من كده لازم اتاكد بنفسي  
ريم: يماما في اي مين فاطم دى استهدى بالله 
رغد: هو محدش هيعرف طريقها غيره 
ريم: هو مين
يماما انتي بتجري كده لي رايحه فين طيب قوليلي


  •تابع الفصل التالي "رواية فاطم" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent