Ads by Google X

رواية الجميلة و الوحش الفصل الثالث عشر 13 - بقلم نونا

الصفحة الرئيسية

  

  رواية الجميلة و الوحش الفصل الثالث عشر 13 - بقلم نونا




مساءا في القصر
في غرفه ادم
احلام اخدت شاور وغيرت هدومها ل بيجاما نوم
وقاعده ع السرير بترسم تصاميم
ادم دخل الغرفه واحلام تجاهلته بزعل وكملت رسم

ادم راح لها وقعد جمبها ع السرير
ادم بص لها/لسه زعلانه مني؟
احلام من غير ما تبصله/لاء هزعل لي
ادم/طب بصيلي
احلام بصتله/ولو مبصتش هتعمل اي .هتزعقلي وتتعصب عليا زي ما عملت من شويه؟
ادم مسك ايدها وباسها /وهو ينفع برضو تعلي صوتك عليا؟ مش انتي عارفه اني دي اكتر حاجه بتضايقني


احلام بزعل وغيره/عايزني اعمل اي يعني لما انزل من الشركه الاقي الصفرا دي بتهزر معاك وبتبصلك ب الطريقه دي والعشم واخدها
ادم رجع خصلها من شعرها ورا ودنها/ونا قلت لك انا معرفهاش ولا حتي سلمت عليها لما مدت اياها تسلم .. قبل ما تدخلي حياتي كان ممكن اعمل اي حاجه مع اي بنت بس دلوقتي مستحيل اسمح ل اي واحده تلمس ايدي حتي
احلام بغيظ/خلي واحده تجرب تقرب منك بس وشوف انا هعمل فيها اي
ادم ابتسم وباس خدها ورقبتها
ادم/انتي تعملي ال انتي عيزاه
واحلام ابتسمت بحب بس تراجعت
ادم/لسه زعلانه مني
احلام ربعت ايدها بزعل زي الأطفال/ايوا
ادم /طب انا جايبلك هديه ع فكره
وجاب من جمبه شنطه فيها 3 كتب
احلام هزت راسها بمعني مفيش فايده /يعني مش كنت تعتذر اسهل ؟بس ازاي ادم بيه الحديدي يعتذر من حد ..كنت مفكره اني هقدر اغير دا بس مفيش فايده
ادم/يعني مش هتشوفي الهديه؟هتعجبك ع فكره

احلام /لاء شكرا مش عايزه اشوف حاجه
ادم طلع من الشنطه ال 3 كتب
ادم/خلاص بقي هرجع الكتب دي اصلا مفيش حد هنا ف البيت بيحب يقرأ كتب وروايات غيرك
احلام بصت ع الكتب لقت 3 كتب دورت عليهم كتير اوي بس كانو خلصانين وزعلت انها مقدرتش تقرأهم
احلام بابتسامه خدت الكتب منه
احلام بابتسامه/انت لقتهم فين..دورت عليهم كتير اوي ملقتهمش .واصلا عرفت منين اني نفسي اجبهم
ادم رجع خصله من شعرها ورا ودنها وهو مركز مع عينها وضحكتها ال بيعشقهم


ادم/لازم اكون عارف كل حاجه عن مراتي بالذات الحجات ال بتفرحها
احلام ابتسمت وحضنته
ادم ابتسم وحضنها بقوه
ادم/لسه زعلانه؟
احلام ابتسمت/لاء خلاص مش زعلانه
ادم ابتسم وباس راسها و طلعها من حضنه
ادم/بعد شغلك بكره هاخدك ونروح نزور اهلك .هما اكيد وحشوكي
احلام بابتسامه باست خده
احلام/انا بحبك اوي
ادم قرب منها وباس شفايفها
وبعد ثواني بعد عنها
ادم/ونا مقدرش اعيش من غيرك

وباس شفايفها تاني وبدأ يفك زراير البيجاما بتاعتها
في اليوم التالي
عصرا
بعد شغل آدم واحلام
في منزل كرم
قاعد ف الصالون كرم و ادم و حمزه
كرم/واخبار صحتك اي
ادم/الحمد لله بقيت احسن
كرم/طب الحمد لله يارب ديما
ليليان طلعت من غرفتها بابتسامه وهي بتلعب ب اللعبه ال ادم جبهالها هديه
ليليان ابتسمت/حلوه اوي ي اونكل ادم اللعبه
كرم/شكرتي اونكل ادم ي لي لي
ليليان بابتسامه/شكرا
ادم ابتسم/العفو ع اي
احلام طلعت من المضبخ و ف ايدها صينيه شاي وحطتها ع الطربيزه وقعدت وبتحكي لهم عن شغلها الجديد وقد اي هي مبسوطه فيه وكرم وحمزه كانو فرحانين لها انها قدرت تحقق حلم من حلمها ف مجال تصميم الازياء
احلام بابتسامه/والشركه كبيره وتحفه
كرم بابتسامه/الف الف مبروك ي حبيبه ابوكي ع الشغل الجديد ..تستاهلي المكان ال انتي في واحسن كمان
وخدها ف حضنه

احلام بابتسامه/حبيبي ي بابا
حمزه بابتسامه/الف مبروك ي روح قلبي
احلام ابتسمت/الله يبارك فيك ي حبيبي
ادم جاله مكالمه
ادم ل كرم/عن اذنك
كرم/اتفضل ي ابني
وآدم دخل البلكونه يرد ع التليفون
وبعد شويه خلص كلام
حمزه خد كوبايتين شاي وراح البلكونه ل آدم
حمزه/شايك هيبرد
ادم خد منه كوبايه
وبدأو يشربو الشاي
حمزه/واضح ان احلام مبسوطه اوي معاك ..شكلي غلطت لما طلبت منك تبعد عنها وتسيبها
ادم/حاولت أعمل دا ومقدرتش ..
انا مقدرش اكمل حياتي من غيرها .
حمزه/انا كل همي بس انها تفضل مبسوطه وبخير ومتشفش وحش ابدا ..ولما اتعرضتو للخطر انا كنت هتجنن ع اختي ..وكنت عايزها تبقي ف أمان ب اي طريقه
ادم/انا افدي احلام ب روحي ومستحيل اسمح ب اي حد يأذيها مهما كان مين طول ما انا عايش.ف اطمن ..ي ابن حمايا
حمزه ابتسم /ماشي ي جوز اختي..اشرب اشرب الشاي
ادم ابتسم وبيشرب ف الشاي

في حي شعبي بسيط
في منزل جنات
قاعد ف الصالون مالك وام جنات
مالك/و الف الف سلامه ع حضرتك .انا عرفت من جنات متأخر والله .لولا كدا كنت جيت ل حضرتك من بدري
ام جنات بابتسامه /الله يسلمك .فيك الخير والله ي ابني.
مالك ابتسم
ام جنات/جنات حكت لي أن برضو اخوك كان عمل عمليه ..اخبار صحته اي دلوقتي
مالك/الحمد لله بقي زي الفل
ام جنات ابتسمت/طب الحمد لله
جنات طلعت من المضبخ وهي ف ايدها صينيه عليها قهوه
وقدمت ل مالك بابتسامه
مالك ابتسم واخد منها فنجان قهوه
وجنات حطت الصينيه ع الارض
الام /عملالك كيكه بقي إنما اي .هتحبها اوي اوي…استني ابص عليها ف الفرن ..عن اذنك
مالك/طبعا اتفضلي
والأم قامت ودخلت المضبخ
وجنات قعدت
مالك/ربنا يخليهالك يارب
جنات ابتسمت/ياارب .انا مليش غيرها ف الدنيا دي

مالك/بعد كدا لو انتي ومامتك احتاجتو اي حاجه مهما كانت هي اي هتعرفيني فورا .ولو حصل غير كدا هتبقي مشكله ما بينا
جنات ابتسمت/حاضر
مالك ابتسم
جنات/صحيح كنت قايلي انك كنت عايش زمان ف حاره شبهه دي ..مش ناوي تحكيلي؟ هموت واعرف اي الحصل
مالك/مفيش ي ستي . زمان كنا عايشين ف حاره زي دي وبيت بسيط. مع ماما الله يرحمها .وبابا واخواتي..وكنا مبسوطين ومرتاحين حتي وحنا عايشين ع قدنا ..وبعد ما امي ماتت .. ادم علشاننا بدأ يشتغل من وهو صغير وبدأ يكبر من نفسه واسمه .. علشان يعيشنا عيشه كويسه و منحتاجش لحد


جنات بابتسامه/ربنا يخليهولكم يارب …باين عليه بيحبكم اوي
مالك ابتسم/يارب
مساءا
ف القصر
ادم واحلام نزلو من العربيه ودخلو القصر
وكان موجود ف الصالون طارق و مالك و روان
احلام بابتسامه/مساء الخير
مالك وروان/مساء النور
طارق بابتسامه/حمد لله ع السلامه
احلام ابتسمت/الله يسلمك
احلام همست ل آدم
احلام/خد روان و روحو اتمشو شويه
ادم بص ل احلام

احلام /ع ما اظن عمرك ما اخدتها وخرجتو او حتي اتمشيتو سوا.. ف خدها تشم هوا شويه
ادم ل روان ال قاعده ع الكنبه
ادم/قومي عايزك
روان بصتله/في اي
ادم/تعالي هنتمشي شويه
روان بابتسامه ومش مصدقه
روان/ماشي يلا
طارق ومالك ابتسمو
وروان اخدت موبايلها والجاكيت بتاعها وطلعت هي وآدم برا القصر
واحلام ابتسمت
بعد نص ساعه
عند آدم و روان
ادم ركن العربيه امام محل ايس كريم
و روان واقفه جمب العربيه و آدم جاب ايس كريم وعدي الطريق وراح ل روان
روان بابتسامه اخدت منه الايس كريم
آدم /اجبلك حاجه تانيه؟
روان بابتسامه/لا شكرا دا حلو اوي
ومش مصدقه ان ادم مخرجها وجاب لها ايس كريم زي ما كان بيجب لها وهي عندها ٦ سنين
وبدأت تاكل

روان ابتسمت/فاكر لما كنت بتاخدني ف ايدك وبتجبلي ايس كريم ونا صغيره ؟ كان عندي ٦ سنين تقريبا ..وكنت لازم اخليك تجبلي كل مره بترجع فيها من برا
آدم ابتسم/فاكر .. وكنت لو ف مره نسيت اجبلك ورجعت من غيره تقعدي تعيطي


روان بابتسامه/ايوا و علشان مزعلش كنت بتنزل تاني تجبلي حتي لو ف نص الليل .. حتي مالك كنت بتاخده ياكل معاك كفتة عم حامد علشان بيحبها
ادم ابتسم
روان/كنت حنين عليا انا ومالك ديما يمكن اكتر من بابا ..انا عارفه كويس اوي انك بتحبنا اكتر من نفسك وبتخاف علينا اكتر من نفسك حتي لو انت مبتظهرش دا..ومالك كمان عارف دا كويس ..وحتي لو مبينتش قد اي بتحبنا احنا بنحبك ومنقدرش نعيش من غيرك
آدم حضنها و روان ابتسمت وحضنته ب قوه و ادم باس راسها
بعد ساعه
عند احلام
خدت شاور وغيرت هدومها ل توب كات ابيض وبنطلون رصاصي وعامله شعرها كعكه عشوائيه وقاعده ع السرير بتكلم مريم ف التليفون
مريم بابتسامه/فرحت لك موتت لما عرفت انك اشتغلتي ف الشركه ال كنتي بتحلمي تشتغلي فيها .الف الف مبروك
احلام بابتسامه/حبيبتي ي مريومه الله يبارك فيكي..انتي وحشتيني اوي هترجعي من اسكندرية امتي
مريم/انتي كمان ي روحي وحشتيني
..هانت اهي كلها كام يوم وارجع
احلام/تيجي ب السلامه ان شاءالله
مريم ابتسمت/قولي طيب..انتي مبسوطه؟ انا بصراحه كل مره بكلمك فيها بلاقي صوتك اتحسن عن المره ال قبلها
احلام ابتسمت/مبسوطه اوي ..عمري ما كنت مبسوطه ومرتاحه كدا من يوم وفاه ماما تقريبا
مريم ابتسمت/ربنا يجعلك مبسوطه ديما ي روح قلبي .قلبك الحلو دا يستاهل يفرح طول
وخلصو كلام ف الموبايل و احلام مسكت الكتاب ال جمبها تاني تكمل قرآه

و ادم دخل الغرفه بعد ما رجع هو وروان من برا
احلام بابتسامه/حمد لله على السلامة
ادم ابتسم/الله يسلمك
وباس راسها واعطاها الكيسه ال كانت ف ايده وقعد جمبها
احلام/دا اي
وفتحت العلبه لقت التشيز كيك ال هي بتحبه
احلام ابتسمت/الله تشيز كيك…انا كان نفسي فيه اوي . شكرا
وباست خده
ادم ابتسم وباس شفايفها
ادم/هقوم اخد شاور
احلام ابتسمت/اوك
وقام دخل الحمام
واحلام بابتسامه بدأت تاكل التشيز كيك
بعد شويه ادم خرج من الحمام بعد ما اخد شاور وغير هدومه ل تيشرت اسود بنص و بنطلون اسود
وبدأ يظبط المنبه وحرك رقبته ب تعب ..اليوم النهارده كان مرهق ب النسبه له .خلص شغل واخد احلام من شغلها و راحو زارو أهلها و اخر اليوم اخد روان واتمشو
احلام كانت نايمه ع السرير وبصاله
احلام/تعبان؟
ادم/شويه
احلام فتحت له دراعتها علشان يجي ينام ف حضنها

احلام ابتسمت/تعالي
ادم راح نام ف حضنها وحضنها بقوه ..حضنها دا المكان الوحيد ال بيرتاح فيه ودفن وشه ف رقبتها
واحلام ابتسمت و ادم بدأ ينام واحلام باست راسه وبدأت تنام هي كمان
في اليوم التالي
عصرا
ادم سايق واحلام جمبه
ادم لابس بنطلون اسود و هايكول اسود واحلام لابسه بلوفر زيتي اوفر سايز وبنطلون اسكيني جينز
ووصلو حاره بسيطه وكل ال فيها ناس باين عليها البساطة والطيبه
ادم نزل من العربيه واحلام نزلت هي كمان
احلام بصت ع الحاره بابتسامه ومبسوطه انها هتشوف بيت ادم ال كان عايش فيه وهو صغير
ادم مسك ايدها /تعالي
احلام ابتسمت واخدها وراحو البيت بتاعهم
وآدم طلع المفتاح من جيبه وفتح الباب
ودخلو
وكان البيت بسيط وهادي مكون من 3 اوض و صاله ومطبخ وحمام
و نضيف ومرتب
احلام بابتسامه/البيت تحفه…بس ازاي نضيف كدا ومحدش قاعد فيه
ادم/انا بجيب ناس تنضفه ع طول ..اوقات لما الدنيا بتضيق بيا باجي هنا


احلام ابتسمت وقربت من برواز محطوط ع الطربيزه جمب الكنبه

والصوره فيها العيله كلها ..نور شايله روان وهي عندها سنه تقريبا و طارق ع رجله مالك عنده 7 سنين وجمبه ادم 10 سنين طارق واخده ف حضنه وكان كلهم مبتسمين وباين عليهم مبسوطين
احلام ابتسمت/مامتك زي القمر ..كان شكلك حلو اوي وانت صغير ..كنت شبهها
ادم ابتسم
احلام بصت ع اوضه من الاوض وبصت ل آدم
احلام/دي اوضتك؟
ادم هز راسه ب اه
احلام دخلتها ب ابتسامه وآدم راح وراها
وكان الاوضه فيها سرير صغير ودولاب وطربيزه وكرسي للمذاكرة وعليها كتب
والحيطه مليانه استيكرات وصور للممثلين ومغنيين اجانب و رجاله بتلعب مصارعه كان بيحبهم وهو صغير
احلام جابت صوره من صور ممثلين محطوطه ع الطربيزه وكانت صوره فيها مصارعه بين اتنين رجاله
احلام /اي دا؟
ادم/كنت بتفرج ع المصارعه وبحبها ونا صغير
احلام ضحكت وهزت راسها بمعني مفيش فايده
احلام/طيب ممكن توريني صوركم وانتو صغيرين؟ اكيد مخبي صور غير الصوره ال شفتها برا
ادم راح فتح درج من الإدراج وجاب بوكس اسود
وقعد ع السرير واحلام قعدت جمبه
ادم فتح البوكس وطلع الصور أعطاها ل احلام
احلام مسكت صوره كان مامته شايله ادم فيها

ادم/كان عندي سبع سنين هنا
احلام ابتسمت و بصت ع صوره تانيه وكان ادم ملفوف ب شاش ع راسه
احلام/اي الحصل هنا؟لي متعور
ادم/كان عندي ١٢ سنه ..حد اتخانق مع مالك وضربه ف الشارع ونا رحت اتخانقت مع الشخص ال ضربه و واحد منهم غفلني وضربني ب طوبه..وقتها دماغي انفتحت ورحت المستشفى..بس مزعلتش ولا عيطت اهم حاجه عندي اني اخدت حق مالك ..بس ماما ال زعلت مني وقتها
احلام كانت بصاله بحب وهو بيتكلم و ابتسمت
ومسكت صوره تانيه ادم كان شايل روان فيها وهي عندها سنتين
احلام/واضح روان كانت متعلقه بيك اوي
ادم/مكنتش بتسكت الا مع ماما او معايا
وبص ع صوره تانيه كان فيها نور مبسوطه وبتضحك
ادم مسك الصوره ولمس وش نور وبلع ريقه بحزن
ادم/مكنش فيه أطيب ولا احن منها .كانت بتحب الناس كلها وبتحب لهم الخير ..كانت حنينه علينا حتي وهي كانت بتموت بسبب مرضها
احلام دمعت بحزن ومسكت وشه ب ايدها
احلام/هي ف مكان احسن واكيد ربنا رحمها من التعب ال كانت فيه
وباست خده ادم مسح لها دموعها وباس خدها وباس شفايفها
احلام ابتسمت/بص بقي …احنا هنقضي اليوم هنا سوا وانا هضبخلك بنفسي
ادم وهو بيمسح لها دموعها/كدا هنتعب احلام هانم
احلام بابتسامه/عمري ما حس ب تعب ونا بعمل حاجه علشانك
ادم باس ايدها

احلام ابتسمت /يلا قوم هاتلي حجات التلاجه من السوبر ماركت
ادم/هاخدك معايا مش هسيبك لوحدك هنا
احلام ابتسمت/مين قال اني هبقي لوحدي
والجرز رن
ادم ب استغراب راح يفتح واحلام راحت وراه
وفتح الباب
روان دخلت بابتسامه/هاي
مالك دخل وهو بيجر كرسي طارق
مالك بابتسامه/اي الأخبار
طارق ابتسم/السلام عليكم
احلام بابتسامه/وعليكم السلام ..تعالو ادخلو
ودخلو الصالون وآدم قفل الباب
ومالك و روان بصو بعنيهم ع البيت وقد اي هما وحشهم ال طمأنينه والهدوء والسعاده ال كانو عايشينها سوا هنا
روان جابت صوره كان عندها فيها ٣ سنين ونور شيلاها
روان ابتسمت/بابا بص.. صوره ليا مع ماما ونا صغيره
مالك ابتسم
وطارق كان بيبص ع كل حته ف البيت .وكان بفتكر ذكرياته مع نور وعياله..وقد اي هو ندمان انه سابهم وراح اتجوز
طارق اخد الصوره من روان وبص فيها ولمس وش نور بحزن وندم
احلام حبت تغير مود حزنهم دا

احلام ابتسمت /مالك ممكن تروح مع ادم تشترو لنا حجات للبيت هنا علشان انا هعمل لكم الغدا النهارده
روان ابتسمت/انتي بتعرفي تطبخي؟
احلام بابتسامه/اه طبعا انا هفاجئكم
طارق ابتسم
مالك ابتسم/ماشي يلا بينا
ادم دخل الاوضه ال كان فيها مع احلام يجيب موبايله ال نسيه
واحلام دخلت وراه
ادم اخد الموبايل وحطه ف جيبه
احلام/انا قلت لهم يجو يقضو معانا يوم وننبسط بس من غير ما اقولك ..زعلت مني؟
ادم ابتسم وباس راسها
ادم/مقدرش ازعل منك
احلام ابتسمت /ربنا يخليك ليا
وباست خده
ادم /دا انا ال ربنا يخليلي قلبك الحنين الحلو دا ليا
وباس ايدها واحلام ابتسمت وطلعو برا الغرفه
بعد ساعه
ادم ومالك جابو الحجات ال ناقصه للمطبخ وحطوها ف المطبخ واحلام بدأت تطبخ وروان معاها بتساعدها
ف الصالون قاعد ادم وطارق ومالك
ادم/اخبار شغلك وشركتك ؟ ماشي كويس

مالك/اه الحمد لله كله زي الفل
طارق ابتسم وبدأ يكح
مالك/بابا انت كويس؟
وناوله مايه بسرعه
طارق شرب شويه
طارق/كويس ي حبيبي متقلقش
ادم/خدت ادويتك؟
طارق ابتسم/اخدتها ..روان ادتهالي قبل ما نيجي
مالك/ نروح نكشف عليك بكره ي بابا نطمن لان بقالك كام يوم تعبان
طارق/لالا مفيش داعي ..انا ال شكلي بودع
مالك مسك ايده/بابا متقولش كدا ربنا يخليك لينا
ادم من غير ما يبصله/بكره نروح نكشف عليك وبالمرة ناخدك عند اكبر دكاتره ف البلد علشان تعرف تقف ع رجلك تاني .وان منفعش نطلع برا مصر
وموبايله رن وقام راح الجنينه يرد
طارق ومالك ابتسمو
طارق بابتسامه/انا مش قادر اصدق ان دا ادم ابني ال كان بيكرهني ومبيطقش يسمع صوتي .دلوقتي قاعد معايا وبيسألني عن ادويتي و هياخدني ل احسن دكاتره كمان
مالك ابتسم وباس ايد طارق
في المضبخ
روان/اوف ريحه الاكل تحفه

مالك دخل المضبخ بابتسامه/انا شامم ريحه اكل جامده
احلام وهي بتقلب صوص البشاميل
احلام ابتسمت/يارب يعجبكم بس
روان/هيعجبنا طبعا انا متأكده
وتليفونها رن ف الصاله وطلعت تجيبه
احلام /محكتليش العشا المميز بتاعك عدي ع خير
مالك ابتسم/اه ..دا احلي عشا عدي عليا ..وهي كانت زي القمر
احلام ابتسمت/قلتلها انك بتحبها
مالك/هو انا كنت المفروض اقول؟
احلام/ايوا طبعا لازم تقول ..هي كمان من نظراتها ليك وال شفته ف المستشفى باين انها معجبه بيك .وانت كمان ..متضيعش وقت وقول لها ع طول
مالك /خايف ترفض ..لانها ملحقتش تعرفني كويس .انا يدوب عرفتها ب اهلي كدا ..انا عايزها تاخد وقتها ف انها تعرفني
وتثق فيا
احلام ابتسمت/طب انا عندي فكره هايله .اعزمها ف البيت عندنا .هاتها القصر .قولها انب عزماها ع العشا..وبكدا تتعرف بينا اكتر
مالك ابتسم/انتي رايك كدا
احلام /ايوا طبعا
مالك ابتسم/ماشي هقول لها ف اقرب فرصه ..شكرا ي احلام بجد
احلام ابتسمت/ع اي احنا اخوات
روان دخلت/انا جعت اوي احنا هناكل امتي
احلام/هانت اهو

ادم دخل المضبخ
روان /اهو حتي ادم جاع اهو
احلام ابتسمت
مالك/هروح ادي دوي بابا ال قبل الأكل
روان/خدني معاك
وخرجوا من المضبخ
احلام ابتسمت ل ادم/جعت؟
ادم/شويه
احلام/نص ساعه بالضبط والاكل هيكون جهز
ادم قرب منها وحاوط وسطها ب ايده بتملك وباصص ف عينها واحلام بصتله ف عينه
ادم/ع مهلك انا مش مستعجل
احلام ابتسمت/ادم سبني ل حد من أهلك يدخل علينا لو سمحت
ادم وهو باصص ف عنيها/انا ميهمنيش حد الا انتي
احلام ابتسمت وآدم باس شفايفها وفي تليفون رن برا
روان من الصالون/احلام موبايلك بيرن
احلام بخجل وتوتر حاولت تبعد عنه بس ادم مش راضي
احلام ابتسمت بخجل/آدم روان جايه علشان خاطري سبني
ادم/هاتي بوسه الاول
احلام ابتسمت وباست خده وبعدين باست خده التاني

احلام ابتسمت/يلا سبني بقي
ادم ابتسم وباس خدها و راسها وسابها
واحلام بعدت عن آدم بخجل وآدم ابتسم
وروان دخلت المضبخ وف ايدها موبايل احلام
احلام اخدت منها موبايلها/اه شكرا ي روان
روان/العفو
بعد نص ساعه احلام و روان بدأو يطلعو الاكل ع الطربيزه ال قاعد عندها ادم وطارق ومالك
احلام و روان حطو كل الاكل
مالك ابتسم/اوووه شكل الاكل تحفه
طارق ابتسم/دا و ريحته كمان ..تسلم ايدك ي بنتي
احلام ابتسمت/الف هنا دوقو يارب يعجبكم
روان قعدت/ونا مش هقدر اقاوم لازم ادوق
واحلام قعدت جمب ادم
والجرز رن ومالك قام يفتح وكان فراس
فراس بابتسامه/السلام عليكم
مالك ابتسم/وعليكم السلام ي اخويا ادخل
فراس دخل وراح لهم
طارق ابتسم/اتفضل ي فراس ي ابني
فراس/انا سمعت ان مرات اخويا ال طابخه النهارده قلت مينفعش افوت حاجه زي دي

ادم/اقعد
فراس قعد جمب روان
فراس ابتسم/عامله اي
روان ابتسمت/الحمد لله .اغرفلك؟
فراس/ياريت
روان اخدت طبق وبدأت تغرف له وفراس ابتسم واخد منها الطبق
و الكل بدأ ياكل و ادم بيحط اكل ف طبق احلام وبدأ ياكل هو كمان وعجبه أكلها اوي ومش هو بس .دا الكل كمان انبهر بيه
احلام بصت ل ادم /حلو؟ عجبك
ادم ابتسم وخدها ف حضنه/الاكل حلو اوي ..تسلم ايدك
وباس ايدها واحلام ابتسمت وفرحت انه عجبه
روان بابتسامه/احلام الاكل تحففففه
فراس/فعلا جامد والله
مالك ابتسم /تسلم ايدك والله فكرني ب اكل ماما الله يرحمها
طارق ابتسم/تسلم ايدك ي حبيبتي
احلام ابتسمت/مبسوطه انه عجبكم الف هنا
والكل بدأ ياكل وهما مبسوطين وبيتكلمو وقضو اليوم كلام وهزار وسهر سوا والكل اتبسط باليوم دا

 
google-playkhamsatmostaqltradent