رواية الجميلة و الوحش الفصل الرابع عشر 14 - بقلم نونا
عصرا في اسطبل الخيول
احلام واقفه بتلعب مع الحصان الأبيض ال بتحبه وبتملس عليه بابتسامه
ادم خرج من جوه الاسطبل و ف ايده ملف وراح ل احلام
احلام بابتسامه بصت ل ادم /انا بعشق الحصان دا..هو ازاي ملوش اسم لحد دلوقتي
ادم/انتي ال ليكي الحق تسميه
احلام/انا؟ اشمعنا انا
ادم/الحصان بقي بتاعك خلاص
واعطاها الملف و احلام بعدم فهم اخدت الملف وكان الحصان مكتوب ب اسمها وبقي بتاعها
احلام ابتسمت وبصتله/لي ي آدم عملت كدا
ادم/مينفعش حاجه تعجبك ومتبقاش بتاعتك
احلام حضنته بابتسامه وادم ابتسم وحضنها بقوه
احلام/ربنا يخليك ليا
ادم ابتسم وباس راسها
احلام طلعت من حضنه بابتسامه
احلام/ينفع نسميه بشري ؟
ادم ابتسم/ينفع
احلام ابتسمت وملست ع الحصان
وراحت تملس ع الحصان الاسود بتاع ادم
وآدم موبايله رن وكان من الشغل
ادم/تمام جاي
وقفل المكالمه
ادم/يلا هروحك وهروح الشركه
احلام بغيره افتكرت مرام
احلام/هاجي معاك
ادم/تيجي معايا فين
احلام بغيره/الشركه ..ولا مش عايزني اجي علشان فيه حاجه
ادم ضحك/هيكون في اي بطلي عبط
احلام بغيره وغيظ/لاء في مرام ال لازقه حواليك ف كل حتي ف الشركه وحتي لما بتخلص شغل بتتصل بيك .انا هاجي معاك الشركه مليش دعوه
ادم ابتسم/ماشي تعالي
احلام ابتسمت/يلا
ومسك ايدها وراحو ناحيه العربيه
في القصر ف غرفه روان
روان /قلت ي كريم احتمال مجيش الحفله
كريم/مفيش حاجه اسمها إحتمال مجيش انا أجلتها كذا مره علشان انتي تبقي موجوده
روان/
كريم بخبث/انتي لو مجتيش ي حبيبتي انا هلغي الحفله خلاص وبجد هزعل منك
روان اتنهدت/خلاص هاجي
كريم ابتسم بخبث/حلو اوي
في شركه مالك
ف مكتبه قاعد بيشتغل بس سرحان ف جنات ال مجتش الشغل من الصبح وبين عليها مبتردش
وقام من المكتب وطلع برا وبص ع مكتب جنات لقاه فاضي
موظفه وقفت قصاد مالك/حضرتك تأمر ب حاجه ي مالك بيه
مالك /احم .هي جنات لسه مجتش
الموظفه/لا مجتش وكلمتها قالت مش هتيجي
مالك دخل مكتبه بغضب
يعني ردت ع الموظفه ومردتش ع كل مكالمته ال من الصبح
قبل المغرب عند آدم واحلام
وصلو قدام الشركه ونزلو من العربيه والشركه كانت كبيره جدا
ادم مسك ايد احلام
وطلعو الشركه سوا وكل الموظفين كانو بيقفو ل آدم احترام واحلام كانت مبهوره ب جمال الشركه وكبرها و التزام الموظفين للشغل وكل موظف بيشتغل ب جهد و بيقفو احترام ل ادم
وراحو ناحيه مكتب آدم والسكرتيره راحت له بسرعه
السكرتيره/حمد لله ع السلامه ي ادم بيه ..حضرتك تأمر ب حاجه
ادم/هاتيلي قهوتي واعملي ل احلام حاجه تشربها
السكرتيره/امر حضرتك
ادم/فراس فين
السكرتيره/ف ميتينج مع العملاء الجداد
ادم/تمام تقدري تمشي
والسكرتيره مشيت
مرام راحت ل آدم بابتسامه اول ما شافته
مرام/اهلا وسهلا ي آدم بيه
ادم/اهلا
مرام بصت ع احلام ب غيظ و احلام كانت بتبص لها بغيره ومسكت ايد آدم وآدم مسك ايدها وباسها
مرام/اه مدام احلام هنا ..اهلا وسهلا
ومدت ايدها تسلم و احلام سلمت عليها بغيظ
مرام بصت ل ادم بابتسامه/محتاجين نتكلم ف الصفقه الجديده ضروري ..ممكن نشرب قهوتنا ونتكلم فيها
احلام بصت ل ادم بابتسامه /ادم حبيبي ممكن نقعد لاني تعبت من الوقفه بقالنا حبه واقفين
مرام بصه بغيظ وهتولع
ادم/اه تعالي ندخل مكتبي
مرام /بس الصفقه ا
ادم /بعدين ي مرام
واخد احلام ودخلو المكتب ومرام ربعت ايدها بغيظ
جوه المكتب احلام سابت ايد آدم وربعت ايدها بغيره
ادم قرب من احلام وحاوط وسطها ب ايده وبص ف عينها
ادم/يعني قدامها تدلعي عليا بالطريقه الحلوه دي ولوحدنا تبعدي عني
احلام بغيظ/لاء مش كدا بس انا مش حابه وجود البنت دي حواليك كدا ي آدم
ادم ابتسم/غيرانه عليا يعني
احلام بصتله /ايوا غيرانه عليك وكل ما بشوفها بتبص لك كدا او تدلع عليك بتجنن ..مينفعش اي بنت تدلع عليك غيري
ادم رجع خصله من شعرها
ورا ودنها/اي ال يرضيكي ونا اعملهولك …امشيها؟
احلام/لاء حرام برضو تقطع عيشها..انقلها اي فرع تاني او اي شركه تانيه
ادم/اعتبريه حصل
احلام ابتسمت/بجد
ادم /بجد.. انتي متحطيش نفسك ف مقارنه مع حد ..الكون كله ف كفه وانتي ف كفه تانيه ..ف اكيد لو وجود مرام حواليا بيضايقك مش هخليها حواليا تاني
احلام بصتله بحب/انا بحبك
ادم ابتسم وباس شفايفها
ادم/الكلمه دي اوعي تقوليها برا البيت علشان بتقلب كياني كله
احلام ابتسمت وآدم قرب منها وكان هيبوسها تاني
والباب خبط
ادم غمض عينه بغضب وعايز يقتل ال بيخبط ايا كان هو مين
احلام ضحكت وبعدت عنه
ادم اتنهد/ادخل
فراس دخل/ي هلا ي هلا ..مراته اخويا كمان هنا ..عامله اي
احلام ابتسمت/الحمد لله
ادم /عايز اي ي زفت انت
فراس/مش انت كنت طالب مني ملف اخر صفقه . اهو يعم جبتهولك
وحطه ع المكتب
فراس/في اجتماع كمان ساعه مهم جدا متمشيش الا لما تحضره ..العملا عايزين يقعدو معاك انت بالأخص..يلا عن اذنكم
وخرج برا المكتب واحلام جالها مسدجات من روان
روان/احلام انا لبست ورايحه الحفله ال كريم عاملها..قلت ل بابا ان دا عيد ميلادي واحده صحبتي والبودي جارد معايا
ادم بصلها/في حاجه؟
احلام بصتله و ابتسمت /لاء ابدا دي روان بتسألني انا مش ف البيت لي ..هطلع اكلمها برا لان تقريبا مفيش شبكه هنا
ادم /ماشي
واحلام طلعت من المكتب وادم قعد ع كرسيه يبص ع ملف الصفقه
عند احلام رنت ع روان
و روان ردت
روان/ايوا ي احلام
احلام/انتي فين
روان/ف العربيه البودي جارد بتوصلني زي ما فهمتك
احلام/انتي ازاي تعملي حاجه زي كدا ي روان مش اتفقنا انا وانتي انك مش هتروحي الزفت الحفله دي
روان/ما اعمل اي اضطريت أوافق واروح (وقالت بصوت واطي)علشان ميزعلش مني ..متقلقيش عليا كلها ساعه واحده وهرجع البيت
احلام اتنهدت /خلي بالك من نفسك وابعتيلي اللوكيشن للمكان ال ريحاه علشان اكون مطمنه
روان/حاضر يلا باي
واحلام قفلت المكالمه وروان بعتت اللوكيشن وفراس كان رايح ل ادم ولما سمع احلام بتتكلم مع روان وباين عليها التوتر وقف ف جمب يسمع
وطلع موبايله حاول يرن ع روان بس روان مردتش
احلام دخلت مكتب آدم تاني
عند مرام وجمبها موظفه مراقبين احلام من بعيد ومرام مربعه ايدها بغيظ
مرام بغيره/مش فاهمه يعني انا قدامه كل الوقت دا ومبصليش حتي ويتجوز دي ف خلال فتره صغيره ..عجباه في اي دي
الموظفه/لاء بصراحه دي زي القمر ..الموظفين كلهم بيتكلمو عنها
مرام بصت لها بغضب
الموظفه/في اي بقول الحقيقه
موظف راح لهم و ف ايده فنجان قهوه
الموظف/سايبين شغلكم وبترغو ف اي
الموظفه/قاعدين عادي .ما تجيب شويه قهوه
واخدت منه فنجان القهوه
الموظف/شفتو مرات ادم بيه ..بيعرف يختار مشاء الله عليها جامده .
مرام كانت بتسمع الكلام وبتولع
الموظفه/خد بالك بقي علشان ادم بيه لو سمع الكلام دا هيطربق الشركه فوق دماغك .اكيد بيغير ع مراته يعني
الموظف/بس باين عليه مبسوط معاها اول مره اشوف ادم بيه مرتاح كدا
مرام سابتهم بغضب ومشيت
مساءا عند روان
البودي جارد وصلها لحد بيت كريم
روان نزلت من العربيه وراحت عند البيت وخبطت
بعد دقيقه كريم فتح الباب بابتسامه
روان ابتسمت/ عامل اي
كريم ابتسم/انا زي الفل ..ادخلي
روان دخلت البيت وكريم قفل الباب ومبتسم بخبث
روان بصت حواليها ملقتش حد من صحابها وصلو ..لان كريم اتصل بالكل قال لهم انه لغي الحفله الا روان طبعا
روان باستغراب/فين الشله
كريم/زمانهم ع وصول اتفضلي اقعدي
روان قعدت
كريم ابتسم/تشربي اي .بيره؟
روان/لا انا مبشربش .شكرا مش عايزه
كريم/لاء ازاي لازم تشربي حاجه..عصير برتقال؟
روان ابتسمت/ماشي اي حاجه
كريم دخل المضبخ وصب كوبايتين عصير
بص وراه وطلع من جيبه حبوب منومه وخد حبابه ودوبها ف كوبايه العصير
وطلع ل روان بابتسامه واعطاها كوبايتها
روان /بس هما اتاخرو اوي
كريم/زمانهم ع وصول ي روان قلقانه من اي
روان/لا اكيد مش قلقانه من حاجه
كريم قعد جمبها
كريم بخبث/أشربي العصير هيكونوا وصلو
في الشركه في مكتب آدم
ادم قاعد ع مكتبه بيشتغل
واحلام قاعده ع المكتب قصاده
السكرتيره خبطت
ادم/ادخل
السكرتيره دخلت و ف ايدها قهوه ادم و عصير ل احلام
وحطت الحاجه ع المكتب
السكرتيره/حضراتكم تأمرو ب حاجه تانيه
ادم/لاء كملي شغلك
احلام ابتسمت/ميرسي
السكرتيره ابتسمت/العفو ع اي
وطلعت برا المكتب وقفلت الباب
واحلام باصه ع ادم بابتسامه وهو مندمج ف الشغل حتي وهو شغال شكله حلو اوي
ادم بص لها
ادم /زهقتي؟
احلام ابتسمت/لاء خالص خد وقتك انا مستنياك
ادم/نص ساعه بس احضر الميتنج لانه مهم و نمشي ع طول
احلام/اوك
وبعتت مسدجات ل روان بس روان مردتش
ورنت عليها برضو مردتش
واحلام قلقت عليها
احلام/احم ادم حبيبي
ادم بصلها
احلام/هروح انا البيت علشان تعبت شويه وانت خلص شغلك وتعالي ورايا
ادم /تعبتي مالك. انتي كويسه
احلام ابتسمت/اه اه كويسه انا بس علشان مرتاحتش طول اليوم
ادم قام/طب تعالي هوصلك
احلام قامت بسرعه /لالا انت وراك ميتنج مهم ولازم تحضره ..انا هروح مع البودي جارد ال تحت
ادم/يولع ال ميتينج ي احلام قلت انا هوصلك
احلام /هزعل والله لو سبت شغلك وميتنج مهم زي دا ووصلتني .كدا كدا البودي جارد هيوصلني لحد باب البيت كالعاده يعني
ادم/ماشي ..خدي بالك من نفسك
احلام ابتسمت/حاضر
وباست خده وآدم باس راسها
واحلام طلعت من المكتب بتوتر ومتضايقه انها بتكذب ع ادم وهي باصه ف عينه
وادم مسك تليفونه يقول للبودي جارد ال تحت يوصل احلام ويخلو بالهم منها
عند احلام طلعت من الشركه البودي جارد فتح ل احلام الباب
احلام/احم قبل ما نروح البت هعدي ع روان اخدها من العيد ميلاد
البودي جارد/امر حضرتك ي احلام هانم
واحلام ركبت وانطلقو بالعربيه
وفراس نزل من الشركه وركب عربيته وراح ورا احلام لان قلبه اتقبض ومش مرتاح وحاسس ان في حاجه احلام مخبياها بخصوص روان
واحلام طول ما هي ف الطريق بتتصل ب روان بس مبتردش
في بيت كريم
قاعد ف الصالون ع الكنبه وجمبه روان بتشرب العصير وبدأت تدوخ
روان بدوخه/كريم انا اتاخرت ولازم امشي
كريم بخبث/تمشي تروحي فين بس الحفله لسه مبدأتش
روان/ل لالا عايزه اروح
وحاولت تقوم كانت هتقع كريم سندها
كريم ابتسم بخبث/تعالي طيب اطلعك فوق ترتاحي شويه لحد ما صحابنا يجو
روان بهلوسه/ل للء ي كريم روحني علشان خاطري ادم لو عرف اني اتأخرت هتبقي مشكله
كريم ساندها وطالعين ع فوق/لا متخافيش تعالي بس ارتاحي
وطلعو غرفه كريم و قعدها ع السرير وروان بدوخه اغم عليها
وكريم ابتسم بخبث وعدلها ونيمها ع السرير
ورجع خصله من شعرها ورا ودنها
عند احلام البودي جارد وصل قدام البيت
احلام نزلت من العربيه
لقت فراس وراها بيركن ونزل بالعربيه
احلام بصدمه/فراس .بتعمل اي هنا
فراس/اي الموضوع ي احلام .مخبيين اي انتي و روان ..روان جوه؟ وبيت مين دا وبتعمل اي هنا
احلام بصوت واطي/اهدي بس وهفهمك كل حاجه بس مشي البودي جارد علشان لو ادم عرف هتبقي مصيبه
فراس للبودي جارد ال جابو احلام و ال مستنين روان
فراس/تقدرو تمشو انتو ونا هوصل روان واحلام هانم
واحد من البودي جارد/امر حضرتك
وكلهم مشيو الا واحد فراس قاله يستني
فراس /فهميني ي احلام اي ال بيحصل وروان بتعمل اي هنا .بكلمها مبتردش
احلام بتوتر/جت حفله هنا حد زميلها عاملها وعازم كل صحابهم .بس انا برن عليها مبتردش وخفت عليها
فراس بصدمه/اي
وراح بسرعه خبط ع الباب بقوه واحلام راحت وراه
عند كريم ف الغرفه
كان لسه هيشيل الشال من ع رقبه روان لقي الباب بيخبط بقوه
كريم بعد عن روان بتوتر
عند فراس
بيخبط جامد ولما محدش رد حاول يكسر الباب والباب اتكسر
فراس دخل بسرعه واحلام دخلت وراه
فراس /روان انتي فين..روان
احلام/روان
وفراس رن عليها سمع رنه تليفونها ف اوضه فوق
فراس طلع الاوضه بسرعه واحلام كمان
وفتح الباب بقوه لقي روان نايمه ع السرير غايبه عن الوعي وجمبها كريم باين عليه التوتر
كريم/انتو مين
احلام راحت ل روان بسرعه تطمن عليها وتفوقها
فراس الدم غلي ف عروق وبقي بركان من الغضب ومش شايف قدامه
راح ل كريم وضربه بوكس
ووقع ع الارض وشده قومه وضربه تاني وفضل يضرب فيه ف وشه و ف بطنه وكريم بيتوجع ووشه بقي كله دم
احلام بتوتر/روان..روان فوقي علشان خاطري
وبصت ع فراس
احلام بخوف/خلاص ي فراس هيموت ف ايدك ..هيموت ف ايدك ي فراس
فراس سابه وكريم رجله مش شيلاه ووقع ع الارض
وفراس راح ل روان بسرعه بقلق وبيحاول يقومها
فراس بقلق مسك ايدها/روان..روان فوقي
احلام مسكت شنطتها وطلعت منها ازازه مايه وبدأت ترش ع روان براحه
وروان بدأت تفوق
وبصت حواليها لقت نفسها ف اوضه غريبه ..وبصت ع احلام وفراس وافتكرت ال حصل وانهارت من العياط واحلام حضنته بسرعه وملست ع شعرها وبتحاول تهديها
احلام بحزن/اهدي ي حبيبتي ..اهدي متعيطيش علشان خاطري
فراس مسك قبضه ايده بغضب واتوعد ل كريم يخليه بتمني الموت ويقتله
فراس/يلا علشان نروح
احلام/يلا ي حبيبتي
روان طلعت من حضن احلام ومسحت دموعها
فراس شد كريم من هدومه وجره ع تحت لحد ما وصل للبودي جارد ال فراس قاله يستني
فراس/الكلب دا حطه ف مصنع من مصانعنا ..واوعي ادم يعرف حاجه عن ال ** دا
البودي جارد/امر حضرتك ي فراس بيه
وشد كريم وحطه ف العربيه وانطلق
واحلام وروان نزلو من فوق واحلا بتسندها
وفراس فتح لهم باب العربيه وساعد روان تركب براحه واحلام ركبت جمبها واخدت روان ف حضنها وفراس قفل الباب وغمض عينه ف غضب ..مش قادر يتخيل انه لو ملحقش حب عمره كان هيحصل فيها أي..جواه غضب وبركان عمره ما هيخمد
وركب العربيه يسوق
روان بصت ل فراس/ف فراس
فراس بص وراه وبص لها /متخافيش ي روان انتي ف أمان دلوقتي..متخافيش
روان بخوف/آدم .ادم لو عرف
فراس/متخافيش مش هيعرف حاجه .
احلام/محدش هيقوله حاجه الموضوع هيفضل بينا متشغليش بالك
روان هزت راسها بموافقه ومسحت دموعها
في القصر
ادم خلص شغل ودخل القصر لقي طارق ومالك قاعدين
ادم/السلام عليكم
طارق ومالك/وعليكم السلام
ادم/احلام رجعت البيت
طارق/لاء مرجعتش .مش هي كانت معاك؟
مالك/و روان ف عيد ميلاد صحبتها باين زمانها ع وصول
ادم طلع للبودي جارد ال برا
ادم/هو انا مش متصل بيك قايلك توصل احلام هانم ع البيت
البودي جارد وقف قدام ادم ب احترام/حصل ي آدم بيه بس موصلتهاش ع البيت لان احلام هانم قالت لي عايزه تروح تاخد روان هانم من العيد ميلاد .ولما وصلتها فراس بيه كان هناك وقال هو هيوصلهم وطلب مننا نمشي
ادم بغضب/ونا معنديش خبر لي ..ها؟معرفتنيش لي الكلام دا وقتها ي بني ادم
البودي جارد/اسف ي آدم بيه انا فكرت فراس بيه قال ل حضرتك
ادم طلع موبايله من جيبه/هحاسبكم ع دا بس مش دلوقتي
ودخل القصر وهو بيحاول يرن ع احلام
مالك/متقلقش ي آدم اكيد زمانها جايه دلوقتي
طارق/متقلقش ي ابني ممكن تكون مع روان
وفجأه دخل القصر فراس و احلام و روان ..و روان كانت بتحاول تبان طبيعيه ومتعيطش
ادم بغضب/انتو كنتو فين ..وانتي مش كنتي مروحه ع البيت؟
احلام /ايوا بس روان رنت عليا قالت تعالي خديني من العيد ميلاد بالمره ف طريقك لان المكان كان ف طريقنا ف قلت للبودي جارد ورحنا خدنا روان
فراس/ونا برضو كان عندي خبر بموضوع العيد ميلاد ف قلت اعدي عليهم اخدهم انا أأمن من البودي جارد
ادم بعصبيه/يعني كلكم عندكم خبر بالعيد ميلاد ال الهانم ريحاه ونا اخر من يعلم .. و حضرتك قلت للبودي جارد يمشو وانت ال هتوصلهم من غير ما تتصل بيا تعرفني كل دا ..لو الحصل دا اتكرر تاني واتصرفتو من دماغكم انا هيبقي ليا تصرف تاني بعد كدا
وبص ل احلام بغضب وطلع الغرفه واحلام اتنهدت ومتضايقه من نفسها انها بتكذب عليه
طارق اتنهد/مكنش ينفع برضو ال عملتو من غير علم ادم كدا ..قلق عليكم وفكر جرالكم حاجه بعد الشر
روان بتحاول متعيطش
طارق بص لها/مالك ي حبيبتي وشك اصفر
روان/ها لا ابدا ي بابا مفيش
مالك راح لها وخدها ف حضنه/انتي كويسه؟
روان حضنته بقوه
مالك/في اي ي روان
وفراس طلع برا القصر بغضب
روان طلعت من حضنه
روان ابتسمت/كويسه مفيش حاجة ي حبيبي متقلقش .انا بس علشان مكلتش حاجه من الصبح
مالك باس راسها/طيب ادخلي ارتاحي ونا هقول ل الخدم يعملو لك حاجه تاكليها
روان /حاضر
وبصت ل احلام واحلام بصت لها تطمنها
وروان دخلت الغرفه
احلام/عن اذنكم هطلع اوضتي
طارق/اتفضلي ي حبيبتي
وطلعت غرفتها لقت الاوضه فاضيه وادم ف اوضت مكتبه
احلام دخلت خدت شاور وغيرت هدومها ل بيجاما وعملت شعرها كعكه عشوائيه ولبست روب وراحت تطمن ع روان
احلام خبطت ودخلت الغرفه لقت روان نايمه ع السرير وضامه ركبتها ل صدرها وسرحانه
احلام راحت قعدت جمبها
احلام /عامله اي دلوقتي ي حبيبتي
روان انهارت من العياط واحلام حضنتها وبتحاول تهديها
احلام/متعمليش ف نفسك كدا ي حبيبتي واحمدي ربنا انك كويسه وبخير ..متعيطيش
روان بدموع/..انا مش عارفه لو انتي وفراس ملحقتونيش كان هيحصل فيا اي من الكلب الواطي ال كنت فكراه بيحبني زي ما انا بحبه
وطلعت من حضنها
روان بدموع/انا بوظت كل حاجه بال عملته ..انتي متعرفيش فراس كان بيبصلي ازاي علشان خذلت ثقتكم كلكم وكذبت .. هيضطر يخبي ع صاحب عمره بسببي. وانتي كمان كذبتي ع ادم بسببي ..يارتني سمعت كلامك ومرحتش
احلام مسكت ايدها/متلوميش نفسك ي روان انتي بس حبيتي الشخص الغلط ووثقي ف الشخص الغلط وهو كان بيحاول يستغلك ..احمدي ربنا انك اكتشفتي حقيقته بدري
روان/هو فراس هيعمل فيه اي .
احلام/وهو فارق معاكي؟
روان/لا طبعا مش فارق معايا انا دلوقتي بكرهه …بس مش عايزه فراس يقتل حد بسببي. انا عمري ما هسامح نفسي كدا
احلام/قتل اي لاء ان شاءالله فراس كويس ومش هيقتله ..انتي بس متشغليش بالك بالحجات دي أهم حاجه انك ف بيتك ف امان وبخير
وباست خدها
احلام/ارتاحي انتي بس وكل حاجه هتبقي تمام
روان/ربنا يخليكي ليا ي احلام
وحضنتها
احلام ابتسمت/ويخليكي ليا ي روح قلبي
وطلعت من حضنها
احلام/يلا هسيبك تنامي ..تصبحي ع خير
روان/وانتي من اهل الخير
واحلام طلعت من الغرفه
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية الجميلة و الوحش) اسم الرواية