رواية فاطم الفصل الرابع عشر 14 - بقلم فاطمه الدمرداش
رغد: محدش هيعرف طريقها غيرهريم: هو مينيماما انتي بتجري كده لي رايحه فين طيب قوليليرغد: يارب انت عالم بالحال ياربافتح يارامز
رامز: لفاطم ياوش المصا**يب حته وانتي مطحونه وطالع عينك الناس سامعه صوتك مش لوكنت سمعتي الكلام مكنش جرالك ده كلهرغد: بصوت عالي افتح بقولكرامز: مرات ابويا اااااه يمرات ابويا مبتجيش هنا خيروهيجي منين الخير بوشك ده انا رامز حتت بت زيك من اول م اجيبها يحصلي ده كلهرغد: بانهيار والله هلم عليك امة لا إله إلا اللهريم: يماما مش كده الناسلم تستمع لها واستمرت بطرق الباب بعنففتح البابنزل قلم علي وشه من رغداوعي من وشيرامز: مسك دراعها بعنفانتي قد اللي عملته يامرات ابوياريم: سيب ماما علشان خاطريرامز: عايزة ايهرغد: شدت ايدها انت اللي عايز ايلي بتعمل كده مش حرام عليك الشباب اللي دمرت كام شاب رح ورا الشمس بسببكدمرت كام جيل يامحترماستمرت فاطم فالمقاومهوظلت تصدر صوت خافت من شدت الألم
رغد: اي الصوت ده دخلني جوهرامز: لا اطلعي بدل ما اعلم عليكي شكلك مش عارفني يمرات ابويارغد: ابعد انت اخرة باينه من اعمالكلكن مسك حديده بقولك ابعديرغد: ابدا دخلت ووجدت فاطمفاطم ياحبيبتيمنك لله منك لله معندكش قلبزي م بتعمل فبنات الناس بيترد فالغلابه دولرفع الحديده لكن صرخت ريم ومسكتها بقوة حرام عليك لأرغد: موت اختك موتها واحده مخوفه ووحده هتموت بس علي ايدي مين علي ايد اخوهرم الحديده فالارض بقوةتقصدي ايريم: تقي مش موجوده من الصبحرامز: لا محدش يقدر يمس شعره من اختياخواتي خط أحمراحكي ياريمرغد: بتعجب والله صعبت عليك أختكرامز: اهو قولتي بلسانك اختي يعني اللي يمسها اقطعها بسنانيرغد: طيب والغلبانه دى فاطم المسكينه اللي جسمها متهمد مش بنت ناس يارامز
دمرت ابن خالتها ولم حسيت انه ممكن يكشف قولت يالا نحرق قلب امها زى م حرقنا قلبها علي حليميالا ياريم اتصلي علي الدكتور عمرورامز: لا مينفعش هنا هروح فالحديدرغد: متخافش حسابك بعدين تجيب اختك وبعدين اللي يحصل فيك يحصلاختك ترجعلي بالكتير اوى بكرهياترا عملو فيكي اي يضنايارامز: وانا اعرفهم منينريم: اتصرف مش انت اخونارامز: هتصرف هتصرف وهجيبها دلوقتي مش بكرهفؤاد: يجميلة يبنتي الساعه9فينكجميلة: يبابا معلش سيبني مع طنط تعبانه وفاطم مختفيه مش عارفنلها أثرفؤاد: ازي يبنتيجميله: اهو اللي حصلفؤاد: انا هاجيجميلة: تمامانتصار: البنت غلبانه اوى امها ست محترمهرشا: هي مفاقتش لي لدلوقتي ياريتني م سمعت كلام خالد اخوكي دهسحر: مالكم احنا مش هنعملها حاجهنسيتي اللي عملو رامز ع صورنا وضربنا
احنا عملنالها اي شويه وهتفوقانتصار: انا همشيسحر: مش هتمشيانتصار: متخافيش مش هقول حاجهسحر: انا مش مطمنه ليكما امي مرميه فالمستشفي اهو ومروحتلهاش هنمشي سواخالد: يستي كل واحد تروح لحالهامتخافوش اللي محيرني البنت محترمه وبنت ناس اخت رامز ازي يعنيوفجاة…
رغد: محدش هيعرف طريقها غيره
ريم: هو مين
يماما انتي بتجري كده لي رايحه فين طيب قوليلي
رغد: يارب انت عالم بالحال يارب
افتح يارامز
رامز: لفاطم ياوش المصا**يب حته وانتي مطحونه وطالع عينك الناس سامعه صوتك مش لوكنت سمعتي الكلام مكنش جرالك ده كله
رغد: بصوت عالي افتح بقولك
رامز: مرات ابويا اااااه يمرات ابويا مبتجيش هنا خير
وهيجي منين الخير بوشك ده انا رامز حتت بت زيك من اول م اجيبها يحصلي ده كله
رغد: بانهيار والله هلم عليك امة لا إله إلا الله
ريم: يماما مش كده الناس
لم تستمع لها واستمرت بطرق الباب بعنف
فتح الباب
نزل قلم علي وشه من رغد
اوعي من وشي
رامز: مسك دراعها بعنف
انتي قد اللي عملته يامرات ابويا
ريم: سيب ماما علشان خاطري
رامز: عايزة ايه
رغد: شدت ايدها انت اللي عايز اي
لي بتعمل كده مش حرام عليك الشباب اللي دمرت كام شاب رح ورا الشمس بسببك
دمرت كام جيل يامحترم
استمرت فاطم فالمقاومه
وظلت تصدر صوت خافت من شدت الألم
رغد: اي الصوت ده دخلني جوه
رامز: لا اطلعي بدل ما اعلم عليكي شكلك مش عارفني يمرات ابويا
رغد: ابعد انت اخرة باينه من اعمالك
لكن مسك حديده بقولك ابعدي
رغد: ابدا دخلت ووجدت فاطم
فاطم ياحبيبتي
منك لله منك لله معندكش قلب
زي م بتعمل فبنات الناس بيترد فالغلابه دول
رفع الحديده لكن صرخت ريم ومسكتها بقوة حرام عليك لأ
رغد: موت اختك موتها واحده مخوفه ووحده هتموت بس علي ايدي مين علي ايد اخوه
رم الحديده فالارض بقوة
تقصدي اي
ريم: تقي مش موجوده من الصبح
رامز: لا محدش يقدر يمس شعره من اختي
اخواتي خط أحمر
احكي ياريم
رغد: بتعجب والله صعبت عليك أختك
رامز: اهو قولتي بلسانك اختي يعني اللي يمسها اقطعها بسناني
رغد: طيب والغلبانه دى فاطم المسكينه اللي جسمها متهمد مش بنت ناس يارامز
دمرت ابن خالتها ولم حسيت انه ممكن يكشف قولت يالا نحرق قلب امها زى م حرقنا قلبها علي حليم
يالا ياريم اتصلي علي الدكتور عمرو
رامز: لا مينفعش هنا هروح فالحديد
رغد: متخافش حسابك بعدين تجيب اختك وبعدين اللي يحصل فيك يحصل
اختك ترجعلي بالكتير اوى بكره
ياترا عملو فيكي اي يضنايا
رامز: وانا اعرفهم منين
ريم: اتصرف مش انت اخونا
رامز: هتصرف هتصرف وهجيبها دلوقتي مش بكره
فؤاد: يجميلة يبنتي الساعه9فينك
جميلة: يبابا معلش سيبني مع طنط تعبانه وفاطم مختفيه مش عارفنلها أثر
فؤاد: ازي يبنتي
جميله: اهو اللي حصل
فؤاد: انا هاجي
جميلة: تمام
انتصار: البنت غلبانه اوى امها ست محترمه
رشا: هي مفاقتش لي لدلوقتي ياريتني م سمعت كلام خالد اخوكي ده
سحر: مالكم احنا مش هنعملها حاجه
نسيتي اللي عملو رامز ع صورنا وضربنا
احنا عملنالها اي شويه وهتفوق
انتصار: انا همشي
سحر: مش هتمشي
انتصار: متخافيش مش هقول حاجه
سحر: انا مش مطمنه ليك
ما امي مرميه فالمستشفي اهو ومروحتلهاش هنمشي سوا
خالد: يستي كل واحد تروح لحالها
متخافوش اللي محيرني البنت محترمه وبنت ناس اخت رامز ازي يعني
وفجاة…
•تابع الفصل التالي "رواية فاطم" اضغط على اسم الرواية