Ads by Google X

رواية الوشم السائر الفصل الخامس عشر 15 - بقلم اسماعيل موسى

الصفحة الرئيسية

    

رواية الوشم السائر الفصل الخامس عشر 15 -  بقلم اسماعيل موسى

 الوشم_السائر

            ١٥

كانت سيارة كيا بيضاء تقف خارج المطعم، والمفاتيح  المعقودة فى رأس دمية دب قطبى تتراقص بين يدى نيرة
عندما خاطبتنى !! 
هتسوق يا عونى ولا اسوق انا؟
_مش بتسوق غير لما تكون العربيه بتاعتى يا نيرة!!
وهى العربية مش بتاعتك يا عونى!؟
منحتها نظره هادئه،فأنا يقلتنى الشك قبل اى مبادرة بعدما تلقيت من صفعات الخذلان..

_ليه مش متأكد يا عونى انت مش بتعرف تسوق؟
همست وابتسامه باردة مثل الثلج تتراقص فوق شفتى الخمريتين المعقودتين مثل سنارة صيد نمرة خمسة فرنساوى
تستخدم فى صيد شاموش بحيرة ناصر... ممكن سواقتى متعحبهاش يا نيره
_وهى يعنى العربيه هتعترض يا عونى؟
اذا لم تعترض السياره، اذا لم يكن لها موقف فأنا غير مهتم بسواقتها
وتراقصت على وجه نيرة نظرة حائرة تقيميه عابثة
وهمست بتفكير اذا كانت معترضه ليه هتسوقها اصلآ؟
قلت لك لأن لدى مزاجيتى المتفرده والتى قد تبدو مجنونه، لكن لا متعه اطلاقآ اذا لم تمرر دوافعك ورغباتك يالضربة القاضيه، أحيانآ يا نيره

خلاص هسوق انا طالما دى رغبتك انا قلت بس اشوفك الأول
جلست نيره خلف عجلة القياده وانطلقت بالسياره ولاحظت انها تقود ببطيء، عكس اختها شروق التى تنطلق بسرعه وبين هذا وذاك ارتبك عقلى
ذلك اللاختلاف يرهقنى جدا ولا يسمح لى بوضع افتراضيه للعمل بمنطق ثابت
مش المفروض تكونى مع شروق اختك دلوقتى يا نيره؟
ليه يا عونى؟
يعنى جوزها مات واكيد هى حزينه ومتوتره ومحتاجه حد جنبها
انا علاقتى مع شروق مش احسن حاجه يا عونى وبعد كل إلى بيحصلنا ده انا مش عدتش فاهمه حاجه
لكنها اختك يا نيره وجوزها مات
انا كمان جوزى مات، قتل فى شقتنا واتهمت بقتله، شايف العبثيه وصلت لحد فين يا عونى؟
وكان هناك اطفال يلعبون فى الشارع تحت بناية نيرة الجديده، رفعو رؤسهم عندما مرت وطالتنى بعض النظرات المتطفلة ليس بسبب طلتى البهيه بالطبع، بل لأننى رفقة نيرة الجميله
صعدنا درج السلم حيث قادتنى نيره لشقتها الجديدة التى استأجرتها بعد خروجها من السجن

كانت الشقه فاخره ولم تشعرني بالراحه فأنا لا أحب الاناقه الزائده وشعرت ان ترفضنى
قعدت على الأريكه والقت نيره حقيبتها بلا عنايه على الكرسى مما اشعرنى بالراحه، سأخرج من هنا حى
شايك ايه يا عونى؟
خفيف سكر زياده
ياه انت لسه مغيرتش رأيك؟
تعرف يا عونى واحد مثلك يليق به ان يشرب قهوة ولاشيء اخر،
 وانا لن اشرب القهوه ولا الشاى بالقرنفل ولا هوت تشيكلوت ولا آيس تى ولا اى شيء قد يعجب الأخرين وغير مهتم انا اعجبهم، انا الذى يركض الأخرين نحوه ولست الشخص الذى يلهث خلف اشياء لا تخصه، ولن افتح يدى عبثا لكل من يطلبنى
لا أحب القهوة يا مدام نيرة، جربتها مره ووجدتها مره وليس لها مفعول السحر ويمكننى ببساطه ان اكره العالم الذى يحبه غيرى
__مثير للأهتمام انت يا عونى وهذا ما يمنحك فرصه كام ملعقة سكر؟
اربعه لو صغيره
تركت نيره الماء يغلى فى الابريق ودخلت غرفتها وعادت بعد دقائق مرتديه ملابس المنزل
تموت المرأه، يموت جسدها وروحها وتبقى عينيها متقده لا تفقد بريقها
لم أخشى فى حياتى سوى المرأه التى تهرب الحياه من عينيها
وضعت نيرة كوب الشاى امامى بطريقه رسميه
تفضل يا عونى
شكرتها واشعلت لفافة تبغ من الحماقه ان تركض من مصيرك الذى ينتظرك فأنت واقع على كل حال
برأيك يا عونى من قتل اسامه زوج شروق؟
__ اعتقد شروق او عشيقها
هى شروق ليها عشيق يا عونى؟
_اه ليها عشيق وانتى كمان
رفعت نيره حاجب محدد رفيع ومرسوم بعنايه فائقه، بطل هزار يا عونى
أطلقت دفعه من الدخان الأزرق وتنهدت بضيق اكره من يستغبينى واكره أكثر من يتمثل الغباء عندما يتحدث معى
والأكثر كرها بالنسبه لى الذين يدعون الذكاء فى حديثهم معى
شروق قتلت عشيقها يا نيره، لقيوه ميت صباح اليوم فى شقته، شاب مسالم يعيش بلا هدف ويركض خلف الحب كاكلب يستحق هذا المصير البائس
انا معرفش أن شروق ليها عشيق يا عونى، قلتلك علاقتنا مش احسن حاجه ومعتقدش ان شروق ممكن تقتل اى حد
شروق طيبه ورقيقه جدا، انا مش بقول كده لأنها اختى
لكن لانى اعرفها كويس

وانتى طيبه يا نيره؟
دا سؤال ولا مدح يا عونى؟
امرأه قويه مثلك لا يمكن أن تكون ضحية فى قصة أحدهم
وثبت عيني على وجه نيره الصافى احفر فيه بكل قوتى
انت الشريرة
عونى كلامك يخوف
google-playkhamsatmostaqltradent