رواية الجميلة و الوحش الفصل الخامس عشر 15 - بقلم نونا
معملتش حاجه
احلام بحزن/انا ا
ادم بغضب/مش عايز اسمع منك زفت حاجه و قومي نامي
احلام دمعت/اوك تصبح ع خير
ادم لما شافها بتعيط مقدرش يقسي عليها اكتر من كدا دموعها دي اكتر حاجه بتقتله
واحلام معيطتش بس علشان ادم اتعصب عليها .عيطت كمان علشان بتصلح كذبه ب كذبه ومازالت بتكذب عليه وهي باصه ف عينه وهي عارفه انه بيثق فيها
ادم شد احلام من دراعها قعدها تاني جمبه وحاوطها من وسطها قربها منه ومسح لها دموعها
ادم/طب انتي بتعيطي ليه دلوقتي
احلام بدموع/علشان بتتعصب عليا
ادم/هو انا كدا لسه عملت حاجه؟ انا ماسك نفسي بالعافيه علشان متعصبش عليكي اكتر من كدا
احلام /انا اسفه
ادم/انا زعلت منك اوي ي احلام ..بتكذبي عليا؟
احلام بدموع/ا انا مقصدتش اكذب عليك انا فعلا كنت مروحه البيت..بس روان اتصلت بيا قالت لي تعالي خديني بالمره ف قلت للبودي جارد ورحنا اخدناها..ولقينا فراس هناك كان رايح ياخد روان اصلا ف وصلنا احنا الاتنين البيت
ادم/ومتصلتيش بيا تعرفيني لي انك مش راجعه البيت وهتعدي ع روان الاول
احلام/معاك حق انا اسفه .انا كان لازم اقولك ..بس انا قلت هي كدا كدا ف طريقنا وانت كنت مشغول ف ميتنج ف مرضتش اعطلك ع الفاضي
ادم بيمسح دموعها/طب خلاص كفايه دموع
وباس خدها وراسها
احلام/لسه زعلان مني؟
ادم باس ايدها/لاء مش زعلان خلاص ..بس ال حصل دا ميتكررش تاني
احلام بابتسامه حضنته بقوه
احلام /انا بحبك اوي
ادم باس راسها/مش أكتر مني
احلام ابتسمت وموبايل ادم رن واحلام طلعت من حضنه
وكان ال بيتصل مرام
احلام اتنهدت بغضب
احلام/هو انت لسه ممشتهاش ؟
ادم/هلحق اشوفلها مكان تاني ف شركه تانيه ف خلال يوم ازاي .الموضوع بياخد وقت
احلام بغيظ/تمام هسيبك تكمل شغلك وتكلمها
وقامت و ادم شدها قعدها ع حجره وحاوط وسطها ب ايده وقربها منه
ادم وهو باصص ف عنيها/خدي بس رايحه ع فين وسيباني
احلام بغيظ وغيره/لاء روح كلمها ونا اصلا كدا كدا هنام
ادم رجع خصله من شعرها ورا ودنها
ادم/مش انا وعدتك اني همشيها؟
احلام هزت راسها ب اه
ادم/خلاص يبقي انا همشيها .يومين بس اشوف لها مكان ف شركه تانيه
احلام ابتسمت/بجد
ادم باس شفايفها/بجد
وباس خدها ورقبتها
وموبايله رن تاني وكان موظف من الشركه
احلام بابتسامه حاوطت رقبته ب دراعها وقربت منه/طب مش هترد ع موبايلك ال بيرن دا ..شكل في حاجه مهمه ف الشغل
ادم قفل التليفون /يولع الشغل كله
احلام ابتسمت و ادم شالها وراحو ناحيه السرير
عند فراس
راح مصنع من المصانع ال خاصه بشغلهم
ونزل من العربيه ودخل المصنع لقي كريم قاعد ع الارض ومربوط وجمبه البودي جارد ووشه وجسمه متبهدلين وبينهج ومش قادر ياخد نفسه بسبب ضرب ال الاتنين البودي جارد ال تبع فراس
فراس للبودي جارد/استنوني برا
البودي جارد/امر حضرتك ي فراس بيه
وطلعو برا المصنع
كريم بيتكلم بالعافيه/ا انت ع عايز مني اي
فراس /عايز اخليك تتمني الموت
كريم كان قاعد مرعوب
فراس نزل ل مستواه وقعد قصاده وبيحاول يسيطر ع اعصابه علشان لو خضع ل غضبه هيخرب الدنيا
فراس /و دلوقتي قولي… جبت الجرأه دي منين علشان تحاول تلمس شعره من روان
كريم بلع ريقه
كريم/انا معملتش حاجه هي جت بمزاجها
فراس بغضب جهوري مسكه من هدومه وضربه بوكس وضربه بالروسيه
فراس بعصبيه/هي مين دي ال جت بمزاجها ي ابن ال **** ي حيوان …البنت كانت غايبه عن الوعي .
فراس قام
وطلع السلاح من ورا ضهره وصوبه ع كريم
فراس/و محدش يحاول يلمس شعره منها ونا هخليه كدا عايش ع وش الدنيا عادي
كريم بخوف/لا لا لا متقتلنيش..انا معملتش كدا ب مزاجي هحكيلك كل حاجه والله العظيم انا حد يعرفكم كويس قالي اعمل كدا انا معملتش كدا ب مزاجي
فراس بعصبيه/انت بتخرف بتقول اي حد مين وقالك تعمل اي ….انطق
كريم بتوتر وخوف/حاضر والله هقول ع كل حاجه بس متقتلنيش…انا و روان كنا زمايل ف الكليه عادي بعدين حبينا بعض ..او هي حبتني ..لحد ما جه شخص اسمه الصقراوي كان بيراقبنا ولما عرف ان انا وهي زمايل قريبين شويه طلب مني اعمل كدا مقابل الفلوس ..علشان يقهر ادم اخوها.. انا كدبت عليها وقلت لها ان عامل حفله كبيره لينا كلنا ك صحاب ولما مجتش لقت مفيش حد غيرها ومعزمتش الباقي..و دا كل ال اعرفه وكل الحصل والله العظيم
فراس نزل السلاح من ع كريم ومش مصدق ان الصقراوي وصل بيه ال حال انه يأذي بنات العيله اول مره حاول يقتل احلام وتاني مره حاول يأذي روان
فراس بيحاول الهدوء/قابلك فين او قالك الكلام دا فين
كريم/ ف ف مصنع كدا غريب وكان في حرس كتير اوي زي ما يكون معرض للخطر ديما
فراس بغضب/العنوان بتاعه فين ي روح امك
في اليوم التالي
صباحا في بيت جنات
قاعده ف اوضتها بقالها يومين مبتروحش الشركه ومش عايزه تروحها ولا تشوف مالك
مالك ال حبته وعشقته ومش قادره تسامح نفسها انها عملت خطه زي دي وهو باين من تصرفاته انه وقع ف حبها وخايفه يعترف لها ب دا
جنات تليفونها رن وكان مالك
جنات بلعت ريقها ..هو وحشها اوي ونفسها تشوفه او تسمع صوته بس هي كدبت عليه كدبه كبيره ومش عارفه تعمل اي
ام جنات دخلت الغرفه
الام/في اي ي جنات بقالك يومين مبتروحيش شغلك وقاعده ف الاوضه كدا
وقعدت جمبها
جنات/مفيش ي ماما بس تعبانه شويه
الام/وتليفونك ال مبطلش رن دا مش هتردي عليه
والتليفون رن تاني وكان مالك
والأم اتنهدت
الام/طيب ي حبيبتي انا هروح اجيب شويه طلبات ناقصه للبيت وادفع فاتورة الكهرباء بالمره ل تقطع علينا
جنات هزت راسها بموافقه
والأم قامت وطلعت برا البيت
وجنات بصت ع موبايلها ال بيرن ومش هاين عليها تبعد عنه بالطريقة دي ودمعت ومش عارفه تعمل اي
والجرز رن
جنات مسحت دموعها/هي ماما نسيت حاجه ولا اي
وطلعت من الغرفه وهي بتعمل شعرها كعكه عشوائيه
وفتحت الباب وكان مالك
جنات /مالك
مالك بغضب /اي ال انتي بتعمليه دا ..ها؟ اي ال انتي بتعمليه فيا دا
جنات وهي بصاله .كان وحشها اوي
جنات/بعمل اي
مالك بعصبيه/بقالك يومين مبتجيش الشركه وبرن عليكي طول اليومين مبترديش عليا ومت من القلق وكلمت مامتك قالت انك كويسه وقاعده ف اوضتك ..مبتتزفتيش تردي عليا لي
جنات/انا اسفه
مالك دخل البيت وقفل الباب وقرب من جنات وجنات كانت بترجع خطوات ل ورا
جنات بتوتر /م مالك ماما راحت مشوار وجايه لو دخلت فجأه هتفهم غلط
مالك قرب اكتر وجنات خبطت ف الحيطه وبصت ف عينه
جنات/مالك
مالك وهو باصص ف عينها/ انا كنت هموت من الخوف عليكي ..متعمليش فيا كدا تاني
جنات ابتسمت وقلبها كان هيطلع من مكانه
مالك/ادخلي البسي ونا هستناكي ف العربيه وهنروح الشركه سوا
جنات/انا مليش نفس ا
مالك بمقاطعه/مش عايز اعتراض ي جنات يلا ادخلي البسي
جنات ابتسمت/حاضر
مالك ابتسم/هستنيكي برا
جنات هزت راسها بموافقه
ومالك طلع من البيت وجنات ابتسمت واتنهدت
في القصر
في غرفه ادم واحلام
ادم نايم ع السرير واحلام نايمه ف حضنه بس صاحيه وباصه ع ادم ال نايم بعمق ومبتسمه
موبايل ادم رن
احلام /ادم
ادم/
احلام كف ايدها ع وشه بحنان /ادم موبايلك بيرن
ادم مسك ايدها ال ع وشه وباس باطن ايدها واحلام ابتسمت
ادم فتح عينه/صباح الخير
احلام بابتسامه/صباح النور
ادم باس راسها وجاب الموبايل من ع الكومودينو
ادم رد/في اي
الموظف/اسف جدا اني بزعج حضرتك ف وقت زي دا بس في ميتنج مهم كمان نص ساعة و المفروض ي حضرتك ي فراس بس محدش منكم موجود
ادم/فراس فين
الموظف/حاولنا نتواصل بيه بس بقاله يومين مبيجيش الشركه اصلا
ادم فصل المكالمه وحط الموبايل ع الكومودينو
ادم/صاحيه من بدري
احلام /لاء لسه صاحيه من شويه .كنت بفكر ف حاجه كدا
ادم /بتفكري ف اي
احلام بغيظ/انت مبتقوليش ان انت بتحبني خالص ..ممكن افهم انت مبتقوليش بحبك لي؟ ولا حتي بتقولي كلام حلو
ادم/يعني..ما انتي عارفه انا مبعرفش اقول كلام من دا.
احلام/لاء مليش دعوه المفروض تكون رومانسي مع مراتك اكتر من كدا حضرتك
ادم/منا رومانسي اصلا ي بنتي
احلام /ايوا ايوا طبعا (وبتقلده)قومي ..تعالي..اقعدي ..روحي
بدل ما تقولي بحبك ي مراتي ي حبيبتي
ادم ابتسم وباس خدها
ادم/وبعدين ما انتي عارفه يعني
احلام ابتسمت/عارفه اي
ادم/ان انا بعشقك مش بس بحبك
احلام ابتسمت/ونا بموت فيك
ادم باس شفايفها وحضنها واحلام حضنته بقوه
في جنينه القصر
روان قاعد ع الطربيزه وحاطه شال عليها وبتشرب حاجه دافيه وسرحانه
عند فراس وصل القصر ونزل من العربيه وكان جاي يشوف روان يمكن ل اخر مره لانه رايح مصنع الصقراوي ومش عارف هيقابله اي هناك..يمكن يقتل الصقراوي ويمكن هو ال يتقتل
روان/فراس
فراس راح لها وسحب كرسي وقعد قصادها
فراس/عامله اي دلوقتي
روان دمعت/علشان خاطري متبصليش كدا ي فراس ..نظرتك ليا دي بتقتلني ..انا روان ال انت مربيها مع ادم من سنين متغيرتش .
فراس /مش دي روان ال انا اعرفها ..مش دي ال انا مربيها ..روان ال اعرفها مبتكذبش ع عيلتها…مبتروحش تقابل ناس غريبه من وراهم ..مبتروحش بيوت الناس الغريبه وهي بتكذب وبتقول حفله وعيد ميلاد..مبتخبيش حاجه عن أهلها..وعني!
روان بدموع/معاك حق ..يارتني كنت مت قبل ما كل دا يحصل … حطتني وحطتكم ف مشاكل بغبائي.. خبيت ع صحبك بسببي واحلام اضطرت تكذب ع جوزها وتخبي .. ولسه ادم لو عرف كل دا مش بعيد يقتلني بس انا موفقه واستاهل ..أنا بس عيزاك تسامحني ي فراس ..انا مش عارفه من غيرك الحيوان دا كان ممكن يعمل فيا اي
فراس مسح وشه ب ايده وجواه بركان من الغضب مش قادر يخمد
فراس/انا مسامحك ..ومتدعيش ع نفسك ب الموت تاني…انتي حاجه كبيره عندي ي روان ..انا معنديش عيله وانتي عارفه دا ..وعيلتك اعتبرتني عيلتها ..من اول يوم عرفتكم فيه ونا بعتبرك كل حاجه ليا بخاف عليكي من الهوا الطاير…مجرد التفكير بس ان ال **** حاول يلمس شعره منك بيقتلني
روان مسحت دموعها/ يعني انت سامحتني بجد
فراس هز راسه ب اه
وقال ف سره
فراس/انتي ملكيش زنب ف الحصل ..شغلنا السبب ف كل ال حصل وبيحصل
روان ابتسمت ومسكت ايده
روان/انا مش عارفه اقولك اي بجد.. ربنا يخليك ليا
روان/ا انت عملت فيه اي
فراس سحب ايده من ايدها/هو لسه فارق معاكي؟
روان/لاء والله العظيم ابدا..انا بكرهه ومش عايزه اشوف وشه تاني ف حياتي ..انا بس مش عيزاك تقتل حد ب سببي ..انا مقدرش اكمل حياتي وفي حد مقتول بسببي
فراس فلاش باك
سايق ع طريق صحراوي وجمبه كريم مربوط
وهما الاتنين ف وسط صحرا مفهاش صريخ ابن يومين
كريم بلع ريقه/احنا رايحين ع فين
فراس وقف ع جنب ونزل من ال عربيه
وفتح باب كريم وشده من هدومه ووقعه ع الارض
وجاب رباط من العربيه
بعد ٥ دقايق كريم مربوط ف شجره كبيره
وعمال ينادي ع فراس ي فكه وبيتوسله
وفراس ركب عربيته وساقها ومشي
باااك
فراس/متشغليش بالك انتي بالمواضيع دي ..انا ورايا شغل ولازم امشي
وقام
ادم واحلام طلعو من القصر بعد ما غيرو هدومهم
وروان مسحت دموعها بسرعه
ادم ل فراس/اي ع فين كدا
فراس /احم ابدا مفيش ورايا كام حاجه كدا هعملها
ادم/حاجه اي ..وانت بقالك يومين اصلا مش ع بعضك ومش عاجبني
فراس حاول يبتسم/مفيش يعم كام حاجه كدا ف الشغل وبعدين هعدي عليك ف الشركه ..يلا سلام
وركب عربيته ومشي
وآدم كان شاكك ان فراس مخبي عليه حاجه .مش شاكك بس دا متأكد .فراس مش بس صاحبه دا اخوه ويقدر يفهمه كويس
ادم ل احلام/هروح الشغل محتاجه حاجه
احلام ابتسمت /لا ي حبيبي شكرا
ادم باس راسها
روان قامت/احم ..ادم انت لسه زعلان مني علشان ال حصل امبارح؟
ادم/اه زعلان ..من امتي وانتي بتخبي عليا حاجه؟ وازاي الكل يعرف انك رايحه عيد ميلاد ونا لاء
روان/انا اسفه والله مش هتتكرر تاني ..وعد ..بس متزعلش مني
ادم/. بس لو اتكررت تاني ا
روان بابتسامه حضنته/لا والله مش هتتكرر تاني
ادم ابتسم وباس راسها
واحلام ابتسمت
وروان طلعت من حضنه وادم ركب عربيته ومشي
احلام/عامله اي دلوقتي ي حبيبتي
روان /انا خايفه ي احلام
وقعدت ع الكرسي واحلام قعدت جمبها
احلام مسكت ايدها /خايفه من اي بس
روان دمعت/خايفه آدم ومالك وبابا يعرفو ال حصل .بالذات ادم ..هو صحيح اتغير وبفضلك .مبقاش ادم الصعب القاسي بس برضو لو عرف حاجه زي دي مش هيسكت
احلام/متخافيش..محدش يعرف الموضوع دا غيري انا وفراس واكيد محدش هيقوله. شيلي الموضوع من دماغك .ربنا انقذك الزفت دا ودا كان درس ليكي واتعلمي منه انك ولا تكذبي ولا تخبي ولا تعملي حاجه من ورا اهلك تاني …ونا جمبك وعمري ما هسيبك
روان حضنت احلام/ربنا يخليكي ليا… انتي اختي ال اتمنيتها من الدنيا
احلام ابتسمت
عند فراس عصرا
وصل ب عربيته عند مصنع ال صقراوي ال كريم قاله ع عنوانه
وخد السلاح من التبلوه ونزل من العربيه وراح ناحيه ال مصنع بحذر وبص ناحيته لقي حرس كتير معاهم اسلحه قدام المصنع و جوه المصنع
وفجأه ادم وصل عند المصنع بعد ما راقب فراس ونزل من عربيته وراح له
فراس بصدمه/ادم ..انت بتعمل اي هنا
ادم/انت ال بتعمل اي هنا ومصنع مين ال انت جيته من غير ما تقولي دا
فراس/احم ..دا ا
ادم بغضب/دا اي ي فراس…بقالك كام يوم مش عاجبني انت بتعك ف اي من ورايا ..من امتي وانت بتخبي عليا حاجه
فراس/احم مفيش حاجه مخبيها دا مصنع من مصانع الصقراوي ونا جيت لوحدي اتأكد انه هو ولا ولا واجي اتأكد
ادم بص ع الحرس الكتير ال معاهم اسلحه قدام المصنع
وطلع السلاح من ورا ضهره وعمره
ادم/يلا نتأكد سوا
وهما الاتين هجموا مره واحده ع ال حرس وضربو عليهم نار
داخل المصنع الصقراوي قاعد ع مكتبه وقدامه ملف وفي ٥ حرس حواليه
الصقراوي بصدمه/اي ضرب النار دا
حسني بتوتر/مش عارف .اي ضرب النار دا فعلا
الصقراوي قام بعصبيه/انت لسه هتسألني ..روحو شوفو اي اي ال بيحصل برا
حسني راح بسرعه يبص من الشباك اي ال بيحصل برا القصر
حسني بصدمه راح ل الصقراوي بسرعه
حسني/دا ادم الحديدي وبيقتل ف كل الرجاله بتاعتنا
الصقراوي بتوتر/اييييي.هو غرف مكاننا ازاي
فجأه باب المصنع اتفتح بقوه و آدم وفراس ضربو نار ع ال ٥ الحرس ال مع الصقراوي
الصقراوي واقف بتوتر وخوف
ادم بص ل الصقراوي ب توعد/واخيرا…وقت تحت ايدي ي صقراوي
الصقراوي/ادم الحديدي
وفراس كان واقف قلقان ل الصقراوي يجيب سيره روان
ادم/قولي ي صقراوي..اي ال يمنعني دلوقتي من اني اقطعك حتت
وصوب السلاح ناحيه الصقراوي
الصقراوي بتوتر/مش هتقدر تقتلني
ادم/مفيش قدره تمنعني عن قتلك ..حاولت تأذي مراتي وانا كنت بدور عليك طول الوقت دا واخيرا لقيتك
الصقراوي بغل/طول عمرك اناني ويهامك نفسك وبس .ايوا حاولت اقتلك اكتر من مره .وايوا انا ال بعت رجاله يقتلو مراتك اكتر من مره .والرجاله ال حاولو يقتلوها وانت ال اخدت الطلقه مكانها دول رجالتي ..حاولت اقهرك طول الوقت ال فات دا وحاولت أأذي كل ال بتحبهم علشان تتحسر عليهم
.. صحيح مقلتليش ..اختك عامله اي دلوقتي
فراس بغضب/اخرس ي صقراوي
الصقراوي/اي ي فراس هو مش لازم صاحبك يعرف زي ما انت عرفت يعرف حقيقه اخته
ادم بغضب شد الصقراوي من هدومه/ انت بتخرف بتقول اي . متجبش سيره اختي ع لسانك
الصقراوي/لاء بس انت محتاج تشد عليها شويه ومحتاج تاخد بالك هي بتعمل اي وبتروح فين
.أصلها كانت ف بيت واحد زميلها من يومين معرفتش دا؟ زميلها اي دا عشيقها
ادم بغضب جهوري ضربه ب الروسيه/اخرس ي حيوان انت واتكلم عن اختي كويس ي ****
الصقراوي بوجع/لو مش مصدق الصور ع المكتب اهي
فراس/ادم متصدقش اي حاجه من ال *** بيقولها
ادم كان هيروح يشوف الصور و فراس مسك دراعه يوقفه
ادم بغضب فلت دراعه من ايد فراس وراح ياخد الصور من ع المكتب و الصقراوي ابتسم بخبث
وآدم اخد الصور وكانت صور روان نايمه ع سرير كريم
الصور دي كريم صورها قبل ما فراس يهجم ع البيت
ادم بغضب جهوري مسك قبضه ايده
الصقراوي/عايز اقولك كمان ان صاحب عمرك ال بتثق فيه دا عارف الحوار هو كمان و رجالتي كانت بتراقبه وعرفت انه اخد كريم زميلها والله اعلم عمل فيه اي
فراس بغضب جهوري/اخرس ي صقراوي..اخرسسس .
وبص ل ادم
فراس/ادم متصدقش اي حاجه من ال بيقولها دا هو ال دفع فلوس للحقير دا علشان يأذي روان ونا رحت اخدت روان من قبل ما حد يمس شعرها منها .متصدقهوش
ادم صوب السلاح ع الصقراوي وضرب عليه ٥ طلقات ورا بعض بغضب جهوري
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية الجميلة و الوحش) اسم الرواية