رواية نغم وجاسر الفصل السابع عشر 17 - بقلم يارا أحمد
نغم بتنهد بياس:انا مقصدش
غرام بهمس:متخفيش رهف هتتفهمك
نهاد:يظهر انك اتعذبتي اوي ي نغم
نغم بتبص عليها:طبعا ي خالتو اوي
نهاد:ب..قصي بدخل بتقوم وتروح جنبه بسرعه..قصي كنت فين وتلفونك مغلق ليه انت كويس ي حبيبي
قصي بتعب:انا كويس بس تعبان شويه ي ماما
نهاد:ماشي ادخل ارتاح
قصي بكون رايح بس بشوف عشق وبتجمد في مكانه عشق بتشوفه وبتنصدم
عشق بصدمه:ا..انت؟؟!
قصي بقرب منها بعصبيه بمسك ايدها وبجرها عليه
قصي بعصبيه:انتي بتعملي ايه هنا وازي دخلتي واتجرتي تقعدي مع اسيادك على نفس الطاوله
نغم بتقوم بعصبيه وتضربه قلم:متكلمش اختي كدا وسيب ايدها ي حيوان
قصي ببص على نغم بعصبيه ببعد عن عشق وكان هيرد لنغم القلم بس بوقفه صوت جده
اسير بعصبيه خلت الكل يرتجف:قصي ايدك لو لمست نغم هقتلك هنا..ايه التصرف دا اعتذر من عشق حالا
قصي بعدم فهم:لمست نغم؟؟نغم؟؟ببص على اسير بعدها ببص لنغم بصدمه..ازي دي نغم؟؟بنت عمو ادهم!!ببص على جده..بس مين دي وازي دخلت هنا انا مش فاهم حاجه ي جدو
اسير:وبعد ما انت مش فاهم حاجه مالك بتصرف كدا
قصي بجز على اسنانه:جدو انت مش عارف البنت دي عملت ايه
اسير:طب قلنا عملت ايه!!
قصي بتذكر عشق والعملته في المطعم و ببص عليها بعصبيه
نغم بضيق:عشق الحمار دا عملك ايه
عشق بهمس وصدمه لسه:دا نفس الود بتاع المطعم ي نغم
نغم بتعصب اوي:انت ازي اتصرفت مع عشق كدا..بتلتفت وراها وتلقى كاس ميه و ترميه على راسه الكاس بتكسر في راس قصي ويبدأ ينزف كلهم بنصدمو
قصي بالم:ااا..ببص على نغم بعصبيه
اسير بعصبيه:نغم انتي اتجننتي
نغم بعصبيه:هو يستاهل اكثر ي جدو..اعرف انو اختي خط أحمر البهينها يستاهل الموت فاهم ي قصي
نهاد بخوف:ح..حبيبي هات اشوف..بتبص على نغم..انتي اكيد اتجننتي ي بنت ادهم
نغم بتمسك ايد عشق وتبص عليها:اه اتجننت كل واحد منكو يغلط مع عشق دي جزاته..بتروح غرفتها وهي ماسكه ايد عشق وتقفل الباب
نغم بعصبيه:انا هقتلهم واحد واحد كل واحد سيء في العيله دي هنهي حياته
عشق بتبص على نغم بعدم تصديق
عشق:نغم انتي ازي عملتي كدا؟؟
نغم بعصبيه:انا مستعده اعمل اكثر
عشق:اهدئي ي نغم اهدئي
نغم بتحاول تهدي نفسها وتقول بضيق:انا اسفه مقصدش اكلمك كدا
عشق:نحن مش في طريقه كلامك نحن في الهببتيه تحت دا
نغم بتنفخ بضيق:هو يستاهل اكثر عارفه حقك عليا المره الجايه بتكون السكين في نص دماغه
عشق بصدمه:ايه..نغم ايه البتقوليه دا..العملتيه دا غلط كبير
نغم:لا مش غلط كوني بدافع عنك مش غلط وبعدين مشفتش مسك ايدك ازي..لو حد عمل فيهم كدا اقتلهم كلهم
عشق بضيق:نغم دول اهلك بلاش تعملي كدا معهم
نغم بضيق:عشق انتي كل اهلي
عشق:لا انتي الظاهر انك اتجننتي على اخر..نغم العملتيه دا غلط وانا علمتك انو مينفعش نعمل كدا
نغم:اومال اسكت وانا شايفه هو بعمل ايه؟؟
عشق:اومال دا مبرر تعملي كدا؟؟
نغم:اه مبرر..بتبص على ايدها بتشوف دم بتخاف..عشق دا دم
عشق بتبص بصدمه:ازي جرحتي ايدك..بتمسك ايدها بخوف
نغم بتعيط:اااا ايدي هتشل صح انا عارفه
عشق بتضحك:لا اهدئي دا جرح بسيط اوي
اناا مستعده اعمل كل حاجه علشان عشق تضحك قدامي
نغم بوجع مصطنع:بسسس هي بتوجع اوي
عشق:ماشي اهدئي كدا وانا هسيب الوجع يختفي
نغم بحماس زي الاطفال:عشق عشق هي سندريلا قلبت جنيه
انا كرهت سندريلا من وراك ي نغم صدقيني!!!
عشق بتضحك وتقرب راسها من راس نغم:على فكره كدا انتي الوحيده البتقلبي مزاجي في ثانيه وتغيريه لأحسن
بتبص على عيون نغم..انا معرفش عملت ايه في حياتي علشان تظهريلي ي نغم بس انا مبسوطه اوي اني اتعرفت عليك انتي عملتي لحياتي معنى انتي اهم حد في حياتي وكل عيلتي ي نغم وهتفضلي كدا
نغم عيونها بتلمع بتبتسم:بجد بجد؟؟
عشق:عندك شك فيني؟؟
نغم:لا طبعا..الباب بدق بتكمل بحده..مين
غرام:انا
نغم:اتفضلي ي غرام..غرام بتدخل وتقعد جنبهم في السرير وتبص على عشق وتمسك ايدها الكان ماسكها قصي
غرام بزعل:هي بتوجعك؟؟
عشق بابتسامه:لا متخافيش
غرام:انا اسفه اني مقدرتش اعمل حاجه
عشق:انتي بتعتذري ليه؟؟
غرام:لاني واجبي احميك ي عشق..مش انا اختك الكبيره
عشق بتبتسم:لا كفايه انك بتهتمي
نغم بضيق:ايه دا؟؟ازي يعني اختها الكبيره..بتحضن عشق
مش قولتلك عشق ملكي انا وبس عشق معندهاش اخوات غيري انااااا فاهمه ي غرام
غرام وعشق بضحكو
#بقلمي_يارا_احمد
غرام بتضحك:ماشي بس سيبها تتنفس دي شويا وهتموت
نغم بضيق:وانتي مالك..بتبعد عن عشق بس بتفضل ماسكه ايدها..عشق اختي السندريلا وسندريلا معندهاش اخوات غيري
غرام برفعه حاجب:مش على اساس انها معندهاش اخوات ابدا؟؟
نغم:كان..قبل ما ادخل على حياتها
غرام بتبص على ايد نغم بتشوف الدم بتمسكها بخوف:نغم ايه دا؟؟؟ازي جرحتي ايدك!!
نغم:اهدئي هي مش بتوجع اوي
غرام:لسه مش عقمتيها..بتنزل من السرير و بتروح الدولاب وتجيب علبه الإسعافات الاوليه و تعقمها وتضمدها..هي صغيره بس الجرح عميق
نغم بالم:ااا عشق هي بتوجع..مكنش ينفع تسيبها بدون تعقيم مش كنت هموت
غرام بضيق:ازي يعني انتي عايزها تلتهب و توجعك اكثر
عشق بتضحك:دي شويه وهتقولك ايدي انشلت
نغم بضيق:ااا مش عايزه اكلمك..بتلفت
عشق:نغم..مش بترد..نغومه حبيبتي
نغم بضيق:مش حبيبتك ولا حاجه
عشق:والله طب ماشي انا اصلا بحب غرام اكثر
نغم بتبص عليها و تقول بضيق:لا لا بتحبيني انا وبس انتي مش بتحبي غرام
عشق بتضحك وتقرب من نغم:لا انا بحب غرام بس مش اكثر منك
نغم بفرحه:بجد..بتبص على غرام وبتطلع لسانها..عشقي بتحبني اكثر منك
بضحكو عليها
غرام بتضحك:هتحبني اكثر منك سيبها تتعود عليا شويه
نغم بضيق:عشق تعالي نروح من البيت دا
عشق بتضحك:غيورتي الحلوه..نامي ي نغمي نامي..بتقرب من نغم وتخدها في حضنها و عشق بتنام لانها كانت تعبانه من الشغل
نغم:غرام
غرام:هاه؟؟
نغم:انا لو حصلي حاجه اهتمي بعشق كويس ماشي..انا عارفه اني ممكن اروح فيها بالشجاعه العندي دي..بس انا هفضل احمي عشق وانتي اوعديني انك هتفضلي جنبها
غرام:نغم انتي بتقولي ايه انتبهي لكلامك..وبعدين عشق اختي زي ما قولت مش محتاجه وصيه عليها وانتي شفتي بابا بحبها ازي و غسان بتوقعي حد يلمس عشق بالسوء؟؟حتى لو جدو اسير كان هيفكر مرتين قبل ما يعمل كدا ويعادي بابا وغسان
نغم:هو انتو بتحبو عشق اوي ليه؟؟
غرام:معرفش..بتقوم..تصبحي على خير..بتروح
اكيد في سبب وهعرفه لوحدي
بتنام الصباح
نغم:عشق يلا فوقي هنتاخر كدا
عشق بتفوق وتقول بنوم:هي الساعه كم..بتبص على الساعه وتقوم بسرعه..انتي ليه مش فوقتيني
نغم:قولت اكيد تعبانه
عشق:اومال ليه ما روحتي المدرسه
نغم:عادي الدروس لسه عليها نص ساعه
عشق:هبله لو حصل حاجه واتاخرنا في الطريق ومسافه اجهز..ااا غبيه..بتروح الحمام بسرعه وتجهز وينزلو بسرعه
سيرين:عشق نغم الفطار
نغم:ماما هنتاخر هي رهف فين
رهف:انا جيت..انتي كنتي بتعملي ايه كل دا
نغم:مش مفروض تجي تفوقيني!!
رهف:وانا اعرف ازي انكو نائمين!!
عشق:هتفضلو ترغو كدا!!
رهف و نغم:يلا
سيرين:بس الفطار
نغم:ي ماما فطار ايه دا غسان هيعمل فطار من عشق لو اتاخرت عارفه انه مبحبش التاخير..بتمسك عشق وتجرها بسرعه وبخرجو..اللحقي قبل ما غسان يدبحك
عشق:ماشي روحو..بروحو عشق بتبص مش بتشوف عربيه غير عربيتين ولا واحده منهم هي العربيه الوصلتها امس فجاه بتحس بايد سحبتها وبتشوف قصي ماسكها وفي ضماد على راسه
قصي بضيق:اسمك ايه؟؟
عشق بضيق:بعد عني
قصي:انا ممكن اخرج منك كل حاجه بالطريقه المش هتعجبك بمسك دراعها جامد عشق بتصرخ من الالم..هاه يلا
عشق بالم:عايز باسمي ايه
قصي بضيق:قوليله وبلاش تلفي وتدوري
عشق:اسمي عشق..ممكن تسيبني بقا انا مش فاضيه اللعب معاك
قصي ببعد عنها و ببتسم:ماشي ي عشق
عدي بقرب منهم
عدي:عشق في حاجه؟؟ببص على قصي بحده..هو بضايقك
عشق:لا انا هروح
عدي:جدو قالي انو السواق اخد اجازه و انا هوصلك الايام دول لاني عندي شغل مع شركات المالكي
عشق:بس انا..
عدي:يلا..بمسك ايدها و بركبها العربيه ويقفل الباب ببص على قصي بضيق وبركب وبسوق..هو كان بضايقك صح؟؟ماما قالتلي على الحصل امس وقالت اخد بالي منك..لو ضايقك تاني قوليلي ماشي
عشق:انا مش محتاجه مساعده حد..و ي ريت دي تكون اخر مره تمسك ايدي فيها
عدي ببص عليها و بعدها ببص قدامه بوصلو
عدي:وصلنا..بتنزل بنزل و بدخلو بشوفو غسان وكيان و رعد وشريف
غسان بروح لعشق:صباح الخير..عشق بتجاهله وتروح لمكتبها..رعد ادخلو الاجتماع..بلحق عشق
عدي:هو ايه البحصل هنا دا!!!
كيان بضيق:علمنا علمك
شريف بضحك:شكلو الوحش وقع
عدي وكيان بحده:شريف انتبه لكلامك
شريف ورعد ببصو عليهم باستغراب
رعد:مالكم؟؟صراحه شكل كلام شريف صح
كيان بضيق:نحن بنتكلم عن غسان بالله دا شبه واحد يحب؟؟
عدي بضيق:نحن هنعديها كلام نحن جايين هنا نشتغل..بروحو غرفه الاجتماعات
غسان بقرب من عشق:انتي اكلتي؟؟بتبص عليه..هي النظره دي ايه بالضبط يعني لا؟؟طب ي ستي هناكل انا وانتي ايه رايك..عشق بتخد ملفات وبتروح غرفه الإجتماعات غسان بلحقها بتدخل و بدخل وراها بشوف عدي و الباقي
رعد بسخريه:مش على اساس مش جاي
غسان بنفس النبره:غيرت رايي عندك مانع
رعد:لا ي سيدي اتفضل..غسان بقعد وهو باصص على عشق وهي بتحاول تجاهله بس هو بشرد فيها..غسان
غسان بفوق من شروده:هاه؟؟
رعد:ممكن تلتزم حدودك بقا؟؟سيب البنت في حالها عمي وصاني عليها وهي امانه عندي
غسان بضيق:وانت شايفني هاذيها..بكمل ببرود..يبقى قول لعمك غسان بس البهتم بعشق وهو مش هيبعدها عنه سوا كنت مسافر او كنت موجود
الكل بتفاجا منه وعشق بتبص عليه بصدمه عدي بعصب
عدي بقوم بعصبيه:غسان احترم نفسك
غسان بحده:عدي عشق خط أحمر بلاش تحاول تقرب منها سوا دافع عنها او صداقه او اي حاجه..بكمل بتحذير..عشق مش من اللعابك ولا اللعاب عيله الكيلاني عشق بتخص عيله المالكي
كلهم بنصدمو وعدي بضايق ويقرب من غسان وبمسكه من لياقه القميص
عدي بعصبيه:غسان بلاش تعصبني
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية نغم وجاسر) اسم الرواية