رواية حب مخفي الفصل السابع عشر 17 - بقلم فاتن جمال
البارت الا قبل الأخير
مني بصدمه - زين ابني
زين- اه متخافيش يا ماما انا كويس
مني - قوم يا حبيبي
عادل- زين انت كويس
زين- متقلقش الرصاصه جت في دراعي
عادل- طب ياله نروح المستشفى
عندي فيروز
فاطمه - رؤيا انتي كويسه
فيروز- بقالك كتير اوي مقولتيش ليا باسمي الحقيقي
فاطمه - لما بشوفك واقفه سرحانه بعرف انك بتفكري في أهلك
فيروز- المره دي لا
فاطمه - امال مالك
فيروز- مش عارفه بس قلقانه علي زين اوي
فاطمه - فيروز انتي بتحبيه
فيروز- مش عارفه بس كل مره بشوفه فيها بحس بالأمان بحس اني اعرفه من زمان
فاطمه - هو دا الحب يا هبله
فيروز- لا مستحيل اكون بحبه
فاطمه - بكرا نشوف
فيروز- طب ياله ننام علشان بكرا مسافره
في المستشفى
الدكتور - حمدالله علي سلامتك يا زين باشا
زين- الله يسلمك
مني - حمدالله على سلامتك يا حبيبي
زين- الله يسلمك يا امي
عادل- الف سلامه عليك يا خويا
زين- قرب عايز اقولك حاجه
عادل قرب من زين وزين قاله - مها وافقت انها تتجوزك وجايه بكرا من امريكا
عادل ـ زين بعد الاحصل يمكن مها تغير رأيها
زين- هي وافقت بعد ما عرفت كل حاجه وقالت أنها بتحبك
عادل بفرحه - قول والله
زين- ههههه والله
سميره - زين انا اسفه
زين- طنط سميره انتي امي التانيه متنسيش
سميره - مني انا مش عارفه اقولك اي
مني- سميره انتي اختي وهنفضل عائله واحده مهم حصل
سميره - زين فين رؤيا
زين- رؤيا مع واحده صحبتها بس لازم امهد ليها الموضوع الاول
مني- لازم تيجي البيت
زين- هتيجي بس مش بصفة بنتي عمي
سعيد - امال بصفة اي
زين- بصفة مراتي
عادل- بس انا مش موافق
زين- ولا موافق علي جوزك من اختي
عادل- لا خلاص موافق
زين- طنط سميره انا طالب ايد رؤيا منك
سميره - رؤيا ليها ام اطلبها منها
ام احمد كانت واقفه علي باب الاوضه - بس هي كمان بنتك
عادل- طنط ام احمد
زين- انا الا طلبتها تيجي
سميره راحت حضنتها وقالت - انا اسفه حقك عليا والله ما كنت اعرف انها بنتك
ام احمد- انتي ملكيش ذنب لي في حاجه
زين- طيب بما أن حضرتكم موجودين انا بطلب منكم ايد رؤيا
سميره - اي رايك يا ام احمد
ام احمد بضحكه مكتومه - انا بقول أن البنت ليس صغيره
زين- دي صغيره دي عليها لسان عايز قطعه
مني- انا بقول الاحسن هي إلا تختار
زين- بقولكم اي اطلعوا برا احسن
عادل- اهدي يا زين انت تعبان
زين- م شايف بيقولوا اي
عادل- عندهم حق بردو بنتهم
زين- برا انت كمان معاهم
عادل ـ بق كدا
تاني يوم الصبح
فيروز- الجيبه انقطعت هسافر بق اي بق
فاطمه - خدي الدريس بتاعي
فيروز- شكلي هعمل كدا
ليس فاطمه هتتكلم الباب خبط
فيروز- مين
عادل- انا عادل ابن عم زين
فيروز فتحت الباب - خير يا استاذ عادل
عادل- طب مفيش اتفضلفيروز- تقريبا كدا مفيش بنا حاجه علشان اقولك اتفضل
عادل- يعني اي مش فاهم
فيروز- يعني حضرتك احنا بنات وعيب أن حضرتك تدخل الشقه ف قول حضرتك عايز اي
عادل- اي حضرتك حضرتك دي اولا انا اسمي عادل بس ثانيا انا كنت جاي اقولك أن زين مات قصدي بيموت ليس
فيروز بصدمه - انت بتقول اي
عادل ببرود - زي ما بقولك هو دلوقتي قاعد في المستشفى بيموت ف لو عايزه تشوفيه تعالي معايا
فيروز بسرعه وبدون تردد - طبعا عايزه اشوفه
عادل- طيب ادخل لحد ما تلبسي
فيروز- تمام
عادل- طيب عايز عصير ويكون مانجه علشان الجو حر
فيروز- انت بارد كدا لي دا اخوك الا بيموت
عادل- عادي مانا عندي اخ كمان المهم انتي تلحقي تشوفيه اصله من امبارح وهو بيعيط وعايز يشوفك
فيروز- ثواني وهاجي
بعد وقت فيروز وعادل في العربيه
فيروز- هو حضرتك ماشي براحه لي
عادل- مش شايفه الطريق زحمه ازاي
فيروز- الطريق فاضي علي فكره
عادل- والله طب نجري لي بق ما نروح براحتنا حتي يكون زين مات وارتاح
فيروز- بعد الشر عنه
عادل بحب - انتي بتحبيه
فيروز بدموع - ايو بحبه اوي
عادل- طب بطلي عياط متخافيش هيكون كويس لما يشوفك
فيروز- يارب
بعد وقت في المستشفى
ف
عادل- دكتور فين زين
الدكتور - زين باشا في العمليات حالته الصحيه وحشه اوي
فيروز- زين زين
يتابع
•تابع الفصل التالي "رواية حب مخفي" اضغط على اسم الرواية