رواية الجميلة و الوحش الفصل السابع عشر 17 - بقلم نونا
الجميله والوحش البارت السابع عشر
مساءا عند فراس و روان
وصلو الفيلا بتاعت فراس و فراس فتح الباب بالمفتاح ودخلو
وروان دخلت وبصت ع البيت وكان زوقه حلو اوي
وفراس دخل شنط روان جوه
وروان كانت واقفه بتوتر
فراس/انا عارف ان الوضع غريب عليكي ومتوتره وخايفه بس انا مش عايزك تقلقي .انا فاهم كويس انك متجوزاني غصب عنك لان ادم أمر ب كدا ..ونا مقدر دا علشان كدا اعتبري ان الجواز دا مش حقيقي لحد ما ادم يهدي و ينسي ووقتها انا تحت امرك لو عايزه تتطلقي
روان عمرها ما شافت راجل بجد زي ادم اخوها ومالك وكان نفسها تتجوز راجل بجد زي أخواتها و ربنا رزقها بفراس .
فراس لما عرف الموضوع وقف جمبها ووقف ف وش صاحب عمره ودافع عنها و ووافق يتجوزها وحتي بعد ما اتجوزو حس ب قلقها وخوفها وطمنها
روان/شكرا ي فراس
فراس/انا اوضتي بس ال متاحه دلوقتي لان الباقي عاملهم اوض مكتب للشغل واوضه جيم ف انتي تقدري تنامي ف اوضتي ونا هنام ع الكنبه هنا
روان/الاوضه فين
فراس/تاني اوضه ع اليمين
روان هزت راسها بموافقة وطلعت فوق
و فراس بص لها وهي بتطلع مش مصدق ان حب عمره بقت مراته وع ذمته وبقت ف بيته ..كان بيحلم باللحظه دي من سنين بس كان نفسه روان تتجوزو بمزاجها مش غضب عنها
أمام منزل كرم
التاكسي وصل قدام البيت بعد ما وصلو مريم بيتها
واحلام نزلت و سواق التاكسي نزل بسرعه جاب الشنطه من العربيه
السواق/تحبي ادخلها ل حضرتك جوه
احلام/لاء متشكره جدا انا هدخلها
وطلعت من شنطتها فلوس وادتهاله و السواق ركب ومشي
واحلام مسكت الشنطه وجرتها ودخلت الجنينه ورنت الجرس
حمزه فتح الباب
حمزه بابتسامه/احلام .
وحضنها و احلام ابتسمت وحضنته بقوه
حمزه/وحشتيني ي جزمه
وطلعها من حضنه
احلام ابتسمت /وانت كمان وحشتني اوي
ليليان بفرحه اول ما شافت احلام
ليليان/احلاااام
وجريت عليها حضنتها
وكرم طلع من الصالون بابتسامه وراح لهم
ليليان/وحشتيني اوي اوي
احلام بابتسامه/انتي كمان وحشتيني اوي
كرم بابتسامه/نورتي البيت ي نور عيني
احلام حضنته بابتسامه وكرم ابتسم
كرم/تعالي ادخلي
حمزه بص ع الشنطه ال جمب احلام باستغراب
حمزه/اي الشنطه دي
احلام طلعت من حضن كرم
كرم/صحيح ي احلام اي الشنطه دي
احلام /ا
كرم/تعالي ادخلي مش هنتكلم ع الباب
واحلام دخلت وحمزه اخد الشنطه ودخلها جوه
وقعدو ف الصابون
كرم/امال فين جوزك
احلام /انا عايزه اقول لكم ع حاجه الأول...انا حامل
حمزه بفرحه/ايييي
كرم بابتسامه وفرحه/انتي بتتكلمي جد ي بنتي
احلام ابتسمت/ايوا
كرم حضنها بفرحه وباس راسها
كرم/مبروك ي روح قلبي الف الف مبروك..والله فرحتي قلبي
حمزه بابتسامه حضنها بقوه/الف مبروك ي حبيبتي. هبقي خال انا مش مصدق نفسي
احلام ابتسمت/هتبقي احسن خالو ف الدنيا
حمزه ابتسم وباس راسها
ليليان ابتسمت/يعني انتي ف بطنك نونو دلوقتي ولما تتولد هلعب معاها وابوسها
احلام ابتسمت/ايوا ي روح قلبي. هتبقي خالتو صغنونه
ليليان حضنتها بفرحه واحلام ابتسمت
كرم/ادم مجاش معاكي يقولنا الخبر الحلو دا لي
احلام مقدرتش تزعلهم وتقول لهم انهم هيطلقو
حمزه/هو عارف انك هنا
احلام / احم اه عارف .هو مشغول جدا ونا قلت هاجي اقعد معاكم يومين
كرم بابتسامه/تنوري ي حبيبتي متعرفيش البيت وحش من غيرك قد اي
احلام ابتسمت/هروح ارتاح ف اوضتي شويه
كرم/روحي ي حبيبتي
ودخلت الاوضه
ليليان بابتسامه/انا هبقي خالتو
حمزه مسك خدوها/ايوا ي اختي هتبقي خالتو عسل
ليليان ضحكت بفرحه و كرم ابتسم
بعد نص ساعه
ادم وصل ب عربيته قدام بيت كرم وخبط ع الباب
كرم فتح الباب
كرم بابتسامه/اهلا ي آدم ي ابني اتفضل
ادم /احلام فين
كرم ابتسم/بترتاح ف اوضتها ..والف مبروك ي البيبي.اتفضل ادخل
ادم دخل
حمزه طلع من المضبخ
حمزه ابتسم/اهلا اهلا ي جوز اختي ..الف مبروك ع البيبي
ادم/عن اذنكم هدخل ل احلام
كرم/طبعا اتفضل
في غرفه احلام
قاعده ع السرير سرحانه بعد ما غيرت هدومها ل بيجاما ورابطه شعرها كعكه عشوائيه
وماسكه التليفون وبتتفرج ع صورها هي و أدم ال كانت بتصورها ف كل مره خرجو فيها سوا
فجأه الباب اتفتح و ادم دخل
احلام /ادم
ادم قفل الباب
ادم بغضب/كنتي ناويه تقولي لي امتي ان انتي حامل.. ولا مكنتيش ناويه تقولي خالص
احلام قامت بغضب/ اه ي آدم مكنتش ناويه اقول خالص
ادم بعصبيه/مش من حقك تخبي عليا انك حامل ف ابني سامعه ولا لا ... انتي ازاي اصلا اول ما تعرفي متقوليليش..ازاي الكل يعرف ونا اخر من يعلم
احلام بغضب/مش انت قلت هنتطلق ؟ مش انت وقفت قدامي وعينك مليانه غضب وقلت لي اعملي حسابك هنتطلق ؟
ادم بعصبيه/ انتي كدبتي عليا ..كدبتي عليا وانتي اكتر حد بثق بيه ف الدنيا دي
احلام بغضب/انا مكدبتش انا بس خبيت ..علشان خايفه ع روان من ردة فعلك ..علشان انا بعتبرها اختي الصغيره
ادم بعصبيه/انتي عايزه تجننيني .انك تخبي او انك تكدبي هما واحد ب النسبه لي
احلام/مش انت وقفت قدامي وقلتي لي اجهزي علشان هنتطلق انا بقي موافقه
و قاعده مستينه ورقه طلاقي
ادم بعصبيه/دا قبل ما اعرف انك حامل
ومسك دراعها بغضب /و يلا غيري هدومك علشان هنرجع البيت
احلام بعصبيه/انا مش هرجع معاك ف مكان ونا بحقق رغبتك وموافقه نتطلق..وسيب دراعي
ادم بغضب وعصبيه /احلام
الباب انفتح بسرعه وكرم و حمزه دخلو بقلق
كرم/في اي صوتكم واصل ل اخر البيت ..بتتخانقو لي
حمزه /هو في اي ي آدم سيب دراعها انت هتمد ايدك عليها قدامنا ولا اي
ادم ساب دراعها ومسح وشه ب ايده بغضب
كرم/في اي ي حبايبي بس صلو ع النبي دا شيطان ودخل ما بينكم
ادم/مفيش حاجه احلام هتلم هدومها دلوقتي وترجع معايا البيت
احلام بغضب/ونا قلت لك مش هرجع معاك ف مكان
كرم/خلاص ي آدم ي ابني سيبها بس ترتاح يومين عندنا وبعدين تعالي اتفاهم معاها براحه . ال عيند مش هيوصلكم ل حاجه والله
حمزه/بابا عنده حق ي آدم سيبها ترتاح عندنا شويه وارجعو اتكلو
ادم بص ل احلام و طلع من الغرفه وطلع من البيت كله
و احلام دمعت و حمزه خدها ف حضنه
كرم /لا حول ولا قوه الا بالله اي ال حصلكم بس ما انتو كنتو كويسين
وملس ع شعرها وباس ايدها و حمزه بيحاول يهديها
كرم/اي ال حصل بس ي حبيبتي
احلام طلعت من حضن حمزه ومسحت دموعها
احلام/مفيش ي بابا انا و ادم هنتطلق
كرم بصدمه /اي
حمزه/هتطلقو ازاي يعني
احلام/عادي زي ما اي اتنين متجوزين بينفصلو
كرم/ازاي بس ي حبيبتي و اي ال حصل لكل دا..وابنك ال ل بطنك؟ دا انتي لسه عارفه انك حامل
احلام دمعت/عادي انا مش محتاجه لحد انا هربيه
حمزه/طب مش هتحكلينا هتطلقو لي
احلام /
كرم/خلاص ي حمزه سيبها ع راحتها مش عايزين نضغط عليها اكتر من كدا وهي حامل كل دا غلط عليها ..هنسيبك ترتاحي شويه وربنا يعمل ال فيه الخير
واتنهد وباس راسها
و حمزه باس ايدها وطلعو من الغرفه
كرم اتنهد وقعد ع الكنبه /اي ال حصلهم بس
حمزه/متقلقش ي بابا واضح بيحبو بعض اوي ومش هيقدرو يعيشو من غير بعض ..ان شاءالله مشاكل عاديه بتحصل بين اي اتنين متجوزين
كرم/تفتكر؟ بنتي عنيده ونا عارفها كويس ..وهو كمان شكله اعند منها
حمزه اتنهد وقعد/خير ان شاءالله
عند آدم فضل يلف ب العربيه لحد نص الليل
ورجع القصر ودخل البيت وطلع الاوضه وبص عليها وخلع الجاكيت ومش قادر يقعد فيها دقيقه واحده من غير احلام
ادم اتنهد واخد الجاكيت تاني وطلع برا الاوضه
في بيت كرم
عند احلام في غرفتها
نايمه ع السرير بس صاحيه وبتفتكر كل لحظه حلوه بينها وبين ادم وبتدمع و حاسه انها مبتنتميش ل اي مكان ادم مش موجود فيه ...مبتنتميش لمكان الا حضنه
عند آدم وصل بعربيته قدام بيت كرم وخلع حزام الامان ونزل ازاز الشباك
وبص ع اوضه احلام وبص ع دبله الجواز ال ف ايده واتنهد وسند ضهره ع الكرسي
في اليوم التالي
في القصر في غرفه مالك
قاعد ع السرير وسرحان
وموبايله رن وكانت جنات و مالك رد
جنات بقلق /اخيرا ي مالك رديت عليا ...أنا بقالي يومين بكلمك مبتردش ومجتش الشركه امبارح مت من القلق
مالك/
جنات /مالك انت مبتردش عليا لي انت كويس
مالك بيحاول يسيطر ع نفسه ويبان طبيعي
مالك /انا معاكي
جنات ابتسمت/بس اي الدريس التحفه ال انت باعته مع المندوب دا ..وجايبه بمناسبه اي
مالك/البسي واجهزي بليل وفي عربيه هتيجي تاخدك ع مطعم وهنتعشي سوا
جنات بابتسامه/ماشي
ومالك قفل المكالمه ومش قادر يستوعب انه حب واحده كدبت عليه ف كل حاجه ولسه مستمره و بتكدب وبتمثل
ف الصالون طارق قاعد
وآدم نزل من غرفته بعد ما غير هدومه
منمش طول الليل ورجع البيت يغير ويروح الشغل
وكان هيمشي طارق وقفه
طارق/ادم
ادم وقف
طارق/ينفع تيجي اتكلم معاك 5 دقايق بس
ادم راح قعد جمبه و طارق ابتسم انه سمع كلامه
طارق/لي ي آدم سبت احلام تمشي من البيت دا وقلت لها هنتطلق ..هي زنبها اي ي ابني ف كل الحصل
ادم/زنبها انها كدبت وخبت عليا وهي باصه ف عيني ...لو مقدرتش اثق ف مراتي هثق ف مين
طارق/عملت كدا علشان بتحب روان وخايفه عليها .. احلام غيرت حجات كتير ف البيت دا ..قبل ما تيجي القصر هنا كان ضلمه وبارد وهي غيرته ب وجودها
غيرتك للأحسن وبقيت بني ادم تاني خالص بعد ما دخلت حياتك. بقيت مبسوط وبتضحك ومرتاح. مبقتش طول الوقت عصبي وغضبان زي زمان ..بقيت بتتفاهم بالكلام بدل العصبيه ...بقيت أقرب ل اخوك و اختك وبتخرجو وبتتكلمو وبتتفاهمو بدل ما كنتو بتتقابلو صدفه ف البيت
اعتبرت روان اختها و طول الفتره ال فاتت كانت جمبها ومهتميه بيها .. حتي مالك اعتبرته اخوها الكبير... ونا كانت ديما بتعتبرني ابوها التاني ومهتميه بيا و ب ادويتي وصحتي وبتفكرني ب مواعيد الادويه وزياره للدكتور انا اصلا ببقي ناسيها
ادم/
طارق/البنت دي بتحبك وعمرك ما هتلاقي واحده تحبك قدها ..اسمع مني ي ابني او تضيعها من ايدك
مالك خرج من غرفته
مالك/دا يبقي غبي ي بابا لو ضيعها من ايده
ادم/لو خلصتو انا مضطر امشي..وبالمناسبة احلام حامل
طارق بفرحه/اي؟
مالك بابتسامه/انت بتتكلم جد؟ احلام حامل
ادم/ايوا
و خرج برا القصر
طارق بفرحه وابتسامه/انا مش مصدق نفسي انا هبقي جد
مالك حضن طارق بابتسامه
مالك طلع من حضنه
مالك/ادم اخويا ال انا اعرفه بعد ما عرف ان مراته حامل أأكد لك انه عمره ما هيطلقها وهيرجعها ف اقرب وقت انا متأكده
طارق بابتسامه/يارب يارب
مالك ابتسم
في فيلا فراس
دخل غرفته براحه يغير هدومه علشان يروح الشركه وبيحاول ميصحيش روان
وبص ع السرير لقي روان نايمه بعمق وكان شكلها حلو اوي وهي نايمه
فراس ابتسم وقرب منها وقعد جمبها ع طرف السرير ومتأملها
مش مصدق ان حب حياته ف بيته و ف اوضته وبقت مراته خلاص ..فرحان حتي لو كان جوازهم مش حقيقي
ورجع خصله من شعرها ورا ودنها وغطاها كويس
ودخل الدريسنج يغير هدومه
وبعد شويه طلع بعد ما غير هدومه وكان بيلبس الساعه
روان بدأت تصحي وصحيت
روان/فراس
فراس/اسف لو صحيتك ..انا كنت بلبس علشان اروح الشركه
روان قعدت ع السرير وربطت شعرها كعكه عشوائيه
روان/لا ولا يهمك
فراس/انا همشي اروح الشركه و في حرس برا البيت علشان ابقي مطمن عليكي ونا مش موجود. و متخرجيش من البيت الا لما تقولي لي
روان/حاضر
فراس/ يلا انا همشي ...عايزه حاجه؟
روان /عايزه سلامتك. ولو ينفع متتأخرش علشان هخاف افضل لوحدي بليل
فراس ابتسم/حاضر هاجي قبل ما الدنيا تليل
روان ابتسمت و فراس اخد مفاتيح العربيه وطلع برا الغرفه
عند احلام
طلعت من البيت بعد ما غيرت هدومها ل بنطلون كلاسيك اسود وتوب بيج وعليه بليزر زيتي وعامله شعرها كعكه ولابسه هيلز سودا
وراحت توقف تاكسي علشان تروح شغلها
وتاكسي وقف واحلام ركبت
احلام/شركه***بعد اذنك
السواق/امر حضرتك
وبدأ يسوق وفجأه لقي عربيه وقفت قدامه وقفلت ع التاكسي الطريق
احلام/في اي وقفت لي
السواق/معرفش في عربيه وققت قصادي مش فاهم في اي
احلام بصت ولقت ان دي عربيه آدم
احلام اتنهدت
احلام/متعرفش تلف وتمشي من طريق تاني
السواق/لا الطريق ضيق مش هعرف الف
احلام/تمام ثانيه واحده
احلام نزلت من التاكسي وراحت ل ادم
وآدم نزل من العربيه وخلع نضاره الشمس
احلام/ممكن تبعد عربيتك علشان عايزه امشي اروح شغلي
ادم باصص ف عيونها/
احلام بصت ف عيونه وبتحاول متضعفش قدامه
قد اي هو وحشها و نفسها تترمي ف حضنه
احلام /ممكن تسبني ف حالي؟
ادم/لاء مش ممكن ..ونا سبتك ترتاحي ومرضتش اضغط عليكي امبارح ويلا هترجعي معايا بيتنا
احلام/لاء انا ف بيتي دلوقتي..ومش هرجع معاك ف مكان ..وبعد اذنك ورقه طلاقي توصلي ف اسرع وقت
ادم/انسي ...مفيش طلاق هيحصل
احلام /مش بمزاجك
ادم/لاء بمزاجي
احلام بغضب/لاء مش بمزاجك تقول هنتطلق ومره تقول مش هنتطلق..
وبعدين مش دي كانت رغبتك ف الأول؟ اننا نتطلق ؟ونا بقولك انا موافقه.
ادم/دا قبل ما اعرف انك حامل
احلام بغضب/مفيش حاجه هتتغير بعد حملي ..انا لسه عند قراري وقلت هنتطلق ...انا هبدأ اكلم محامي والموضوع هيطول حبه بس علشان انت مش موافق بس بعدها الطلاق هيتم عادي..وبعد اذنك ابعد عربيتك علشان اروح شغلي والا والله العظيم هروحها مشي
ادم بغضب فتح باب عربيته وركب وبعد العربيه عن طريق التاكسي
واحلام اتنفست بهدوء وراحت ركبت التاكسي تاني
ومشيو ورضا بدأ يشغل عربيته ويروح ورا احلام
في شركه آدم
ادم نزل من عربيته ودخل الشركه
وهو باين عليه الغضب و الموظفين خايفين يتعاملو معاه
في مكتب فراس قاعد بيشتغل
وموبايله رن وكانت روان
فراس ابتسم و رد/الو
روان بابتسامه/فراس انا اسفه لو بعطلك عن شغلك بس انا لازم اقولك حاجه مهمه اوي
فراس ابتسم من نبره صوتها ال باين منها انها فرحانه
فراس/قولي
روان بفرحه/احلام حامل ..بابا ومالك كلموني من شويه وقالولي
فراس بابتسامه/بجد...دا خبر حلو جدا ربنا يتمم حملها ع خير
روان بحزن/تفتكر ادم هيرجع ف كلامه ف موضوع طلاقهم. انا مش عيزاهم يتطلقو بسببي
فراس/لا ان شاءالله مفيش طلاق ولا حاجه ..وهيرجعو لبعض
روان ابتسمت/يارب
بعد ساعتين في فيلا فراس
الباب خبط
روان راحت عند الباب وبصت من العين السحريه تشوف مين ولقت احلام
روان بابتسامه فتحت الباب
روان بفرحه/احلام
احلام حضنتها بابتسامه/عامله اي ي روحي
روان بابتسامه/بقيت احسن بكتير لما شوفتك
احلام ابتسمت /قلت اجي اشوفك بعد الشغل
روان بابتسامه/احسن حاجه عملتيها انا كنت محتاجه اشوفك علشان وحشتيني اوي اوي
وقفلت الباب وراحو ناحيه الصالون
احلام قعدت/فراس هنا
روان قعدت جمبها/لاء لسه ف الشغل ما انتي عارفه مبيرجعوش من الشغل دلوقتي
روان بابتسامه/ صحيح فرحت اوي اوي لما عرفت انك حامل واني هبقي عمه .الف الف مبروك
احلام ابتسمت/الله يبارك فيكي ي حبيبتي
روان/لسه مُصرين برضو ع الطلاق ي احلام؟ انا مش عيزاكم تطلقو بسببي ..انتو لو اتطلقتو انا مش هسامح نفسي
احلام /مش بسببك ولا حاجه ي روان متلوميش نفسك هو ال ف اول مشكله طلب ال بعد والطلاق وانا بحقق له رغبته
روان اتنهدت بحزن
احلام ابتسمت/سيبك انتي من كل الكلام دا. انا رجعت بدري من الشغل مخصوص علشان اطمن عليكي واشوفك عامله اي مبسوطه ولا لاء
روان ابتسمت/انا الحمد لله بخير
احلام ابتسمت/طب الحمد لله
روان/وهبقي مبسوطه اكتر لو ادم سامحني
في الشركه في مكتب ادم قاعد ع مكتبه وقدامه ملف ومش عارف يركز ف الشغل
ادم قفل الملف بغضب وقام وفتح باب المكتب
ادم بعصبيه/لي محدش اتزفت جابلي قهوتي لحد دلوقتي
السكرتيره راحت له بسرعه بتوتر/حاضر ي آدم بيه ثواني وتبقي عندك
ادم دخل المكتب بغضب
موظفه راحت للسكرتيره بتوتر/ انا مش عارفه اي ال معصبه النهارده اوي كدا
السكرتيره بصوت واطي/مش عارفه اي ال حصل بس هروح اعمل له القهوه بسرعه ل يجي يهب فيا تاني
ومشيت بسرعه
فراس طلع من مكتبه و راح للموظفه ال قافله قدام مكتب آدم بتوتر وماسكه ورقه
فراس/ادم جه ولا لسه ؟ وانتي واقفه عندك كدا لي
الموظفه بتوتر/الورقه دي لازم ادم بيه يوقع عليها ضروري ونا بصراحه ي فراس بيه خايفه ادخل له وهو متعصب كدا
فراس اتنهد/هاتي
واخد منها الورقه
ودخل مكتب آدم
ادم ال قاعد ع مكتبه
ادم بغضب/خير
فراس قفل الباب وراح حط الورقه ع مكتب آدم
فراس/الورقه دي محتاجه توقيعك
ادم اخد الورقه ووقع عليها
ادم/خدها واطلع برا
فراس/اي ال معصبك اوي كدا؟
ادم/
فراس قعد قصاده ع المكتب
فراس/او متجاوبش انا عارف...موضوع طلاقك انت واحلام ..بس بصراحه هي معاها حق
ادم بصله
فراس/ايوا متبصليش كدا هي معاها حق متوافقش ترجع لك ..مش انت وقفت قدامها وقلت لها بكل قسوه هنتطلق ؟ وهي ملهاش زنب ف اي حاجه حصلت هي عملت كل دا علشان بتحب روان وبتعتبرها اختها
ادم/خد الورقه وروح كمل شغلك ي فراس
فراس قام/ماشي
وابتسم
فراس/..و مبروك ع البيبي بالمناسبه فرحت اني هبقي عم ..روان كمان فرحت اوي ..ومنتظره منك تيجي تقول لها انك مسامحها زي ما بباك ومالك ونا سامحناها ..بلاش تخلي غضبك وعيندك يبعدوك عن الناس ال بتحبهم
واخد الورقه وطلع برا المكتب
عصرا في بيت كرم
في الصالون قاعد كرم و طارق و مالك
حمزه طلع من المضبخ بعد ما عمل لهم قهوه وقدمهالهم
طارق ابتسم /تسلم ي ابني تعبانك
حمزه ابتسم/ولا اي تعب
وقعد وبدأو يشربو القهوه
كرم ابتسم/نورتونا والله زيارتكم دي فرحتنا
طارق ابتسم/تسلم .. احلام بنتي وحشتني حتي وهي لسه ماشيه مكملتش يومين وقلت ل مالك يجبني اشوفها
فرحت اوي اني هيبقي عندي حفيد
مالك ابتسم/انا كمان متتصوروش فرحت قد اي اني هبقي عم .ربنا يقومها بالسلامه
كرم و حمزه ابتسمو/يارب
كرم/هي ف شغلها وزمانها ع وصول ..قلت لها والله بلاش شغل ف فتره الحمل دي بس هي بتحب شغلها اوي ومش عايزه تخسره
والباب خبط
حمزه/اكيد دي احلام
وقام فتح واحلام دخلت
حمزه /حمد لله ع السلامه.
احلام /الله يسلمك
حمزه مسك ايدها/انتي احسن النهارده؟
احلام ابتسمت/متقلقش انا كويسه
حمزه ابتسم
و احلام دخلت ولقت طارق ومالك قاعدين ف الصالون
احلام ابتسمت/اونكل
طارق بابتسامه/عامله اي ي حبيبتي
احلام راحت سلمت عليه بابتسامه وحضنته
احلام /انا بخير الحمد لله
وسلمت ع مالك
طارق بابتسامه/متتصوريش فرحنا قد اي بحملك ..الف الف مبروك
مالك ابتسم/مبروك ي احلام
احلام ابتسمت/الله يبارك فيكم
وقعدت وحمزه قعد
طارق/لسه برضو ي بنتي مُصره مش عايزه ترجعي البيت..دا انتي حتي حامل
مالك/متنشفيش دماغك وارجعي البيت ي احلام..ادم مش مبسوط من غيرك وانتي كمان واضح انك مش مبسوطه من غيره
احلام /هو ال طلب دا..ونا بحقق له رغبته ...و دا قراري النهائي ومش هرجع فيه
طارق اتنهد/ربنا يهديكم يارب ويهدي سركم
كرم اتنهد
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية الجميلة و الوحش) اسم الرواية