رواية اختفاء مجهول الفصل الثامن عشر 18 - بقلم يارا محمد
18/
Flash back
اوسكار : خير يا روزالين فيه ايه طلبتيني بتمني يكون موضوع مهم
روزالين: وليه الحدة دي ف كلامك حتي أنا محضرة عشا لينا وعايزة اقولك كلام مهم.
اوسكار: مش عايز اكل خير اتكلمي
روزالين: أنا بحبك يا اوسكار وجاهزة اكون مراتك ف اي وقت
اوسكار: بضحك مراتي بس أنا مش بحبك يا روزالين انتي كنتي مجرد وقت يا روزالين مجرد وقت وبس وبعدين أنا بحب واحدة تانيه وهتجوزها.
روزالين: بصدمه وعدم تصديق وقربت منه وقت طول الفترة اللي فاتت كنت مجرد وقت مش اكتر وبعدين مين اللي لفتت نظرك قولي.
اوسكار: مش مجبر اقولك يا روز اممم عن اذنك أنا ماشي مش فاضي لحركاتك دي
روزالين: تعالي هنا مش فاضي ليا ازاي انت سامع نفسك أنا بحبك يا اوسكار افهمني مش معقول تعمل فيا كده .
اوسكار: ببرود مش ذنبي انك افتكرتي معاملتي ليكي حب وهقولها تاني انتي مجرد وقت وخلاص.
مشي اوسكار وروزالين كانت بتبكي هي اترفضت بطريقه مهينه اوي رجعت الفيلا وستيف قابلها.
ستيف: طمنيني حددته معاد لخطوبتكم أنا عايز ايطاليا تحكي عليها
روزالين: ببكاء رفضني ورفض حبي بطريقه مهينه اوي وقالي أنه بيحب واحدة تاني بس أنا مش هسيبه هنتقم لكرامتي المجروحه.
ستيف: ودي تعمليها ازاي اوسكار بالذات مينفعش يا روز لو حصله حاجه واندريا عرف هيصفينا ف ثانيه.
روزالين: ومين قال إني هنظهر ف الصورة من بعيد كأننا مش عملنا حاجه.
ستيف: قوليلي هتعمليها ازاي
روزالين: هو هيروح هولندا بعد يومين وزاك رايدر نفسه يخلص من اوسكار باي طريقه هي معلومه صغيرة تتسرب ل زاك ان اوسكار هيكون ف الطيارة وهو عليه الباقي.
روزالين بلغت زاك من رقم مجهول ان اوسكار بيرلو هيكون ف طائرته متجهه ل هولندا يعمل شغل
زاك جاتله فرصته ع طبق من دهب لتصفيه اوسكار ف زرع قنبله ف طائرته عن طريق جاسوس ليه
بس من حظه السئ أن معلومه اغتياله اتسربت ل اوسكار وقلب الخطه عليهم وحط حد مكانه وانفجرت الطيارة بيه اوسكار رجع البيت.
Back
روزالين بغضب كسرت المرايا ونزلت متهشمه واتكلمت بغضب
مش هسمحلك بده ابدا حتي لو اضطريت اقتلك زمان امك سرقت مني اوسكار وانتي دلوقتي بتعملي نفس الشي لا مش هسمح بده.
تاني يوم ريما وادريانو راحوا الشركه وهي بدأت تشتغل وف شاب جه وطلب يقابلها.
الشاب: عايز اقابل ريما لو سمحت.
كريستين: بعمليه ف معاد سابق ولا لا.
الشاب: لا بس قوليلها اني صديق وبس
كريستين: اسفه مش هقدر ادخلك .
الشاب: ممكن تقوليلها اني منتظرها وبعدين ف شغل بينا.
كريستين بلغتها وقالتلها تدخله واتصلت ب ادريانو
كريستين: سير ادريانو ف شخص دخل مكتب المدام بس شكله عربي
ادريانو: تمام أنا جاي بسرعه.
عند ريما رفعت راسها وشافت اوس.
ريما: بسعادة اوس انت رجعت تاني
اوس: مش قدرت اتحمل اسيبك ف رجعت تاني انتي كويسه
ريما: لا مش كويسه ابدا أنا ف دوامه ومش هخرج منها خلاص بحاول كل يوم افكر أخرج من هناك ازاي بس مش عارفه كاني ف سجن.
اوس: مش تخافي أنا معاكي ومش هسيبك ابدا وهنرجع مع بعض.
سمع صوت تكه مسدس واتصدموا من وجود ادريانو
ادريانو: ده بجد وريني بقي هتاخدها ازاي.
اوس: اعمل ما بدالك مش هسيبها فاهم اقتلني بس مش هسيبها هنا ومش خايف منك.
ادريانو: طيب لو مش خايف ع نفسك خاف ع دول
وراه فيديو بث مباشر لفيلته وعائلته موجودة وف قناص موجهه بندقيته عليهم.
ريما: بخوف لا ارجوك سيبهم ملهمش ذنب هو هيمشي خلاص يالا يا اوس امشي ارجوك.
اوس: لامتي هتخافي منهم اعمل ما بدالك مش هتقدر تعملهم حاجه.
ادريانو: بنظرة باردة وصوت قاتل للاسف فات الاوان انك تمشي انت اخترت نفذ.
اوس شاف أهله وهما بيموته كلهم ومش مصدق معقول معندوش رحمه ولا انسانيه
ادريانو : دلوقتي دورك
و ف ثانيه الرصاصه مخترقه دماغه وريما كانت مدمعه ومصدومه من اللي حصل ف غمضه عين .
ريما: ببكاء اوس ارجوك مش تسيبني أنا كمان ارجوك لا انا اسفه انا السبب والله .
ادريانو: رافي خد جثته وديها المشرحه وهمس ف ودنه ونفذ وانت يا سيزر متخليش اثر لحاجه فاهم
وانتي تعالي معايا
اخدها وكانت ف وضع لا يحسد عليه مش قادرة تتكلم ويتمشي مسلوبه الإرادة وصلها البيت ووقعت من ع الأرض
اندريا: ف ايه ومالها شكلها عامل كده ليه.
ادريانو حكاله اللي حصل وهو اتكلم بهدوء.
اندريا: اخد جزائه حذرناه وهو مش سمع كلامنا.
قامت وهي مش حاسه بحاجه فاقدة الاحساس باللي حواليها طلعت اوضتها وهي كاتمه صوتها والمنظر اللي شافته وهدومها كلها دم منه وفضلت تبكي .
ووو يتبع
•تابع الفصل التالي "رواية اختفاء مجهول" اضغط على اسم الرواية