رواية الجميلة و الوحش الفصل التاسع عشر 19 - بقلم نونا
الجميله والوحش البارت التاسع عشر
في يوم جديد
في مكتب محاماه مكون من كذا محامي وكل محامي ليه مكتب خاص بيه
في غرفه المحامي حسن الشحات
المحامي رجل ف الثلاثينات قاعد ع مكتبه بيشرب قهوه
واحلام قاعده ع المكتب قصاده بتشرب حاجه دافيه
المحامي/فهمتك ي احلام هانم .. انا دلوقتي هتصل ب جوزك ويجي هنا ونتفاهم معاه بتحضر ونحاول نحل الطلاق ودي
احلام بصوت واطي/معتقدش يتفاهم بتحضر
المحامي/قلتي حاجه
احلام/لا ابدا ي استاذ حسن
حسن /ثانيه واحده برن عليه اهو
في شركه آدم ف مكتبه ادم موبايله رن
ادم/الو
حسن/معاك المحامي حسن الشحات ..دلوقتي مدام احلام شرحت لي الوضع وانها عينتني المحامي بتاعها ل قضيه الطلاق. ولو حضرتك تتفضل ف مكتبي ونتكلم عن الموضوع دا هيكون افضل
ادم فصل المكالمه وقام بغضب
بعد نص ساعه
ادم وصل مكتب المحاماه وسال سكرتيره ع مكتب حسن الشحات والسكرتيره وصلته لحد المكتب
ف مكتب حسن
ادم دخل و حسن قام
حسن/اهلا استاذ ادم اتفضل
واحلام كانت قاعده ومبصتلوش
ادم سلم ع حسن وضغط ع ايده بقوه وحسن اتوجع
ادم/ادم الحديدي
حسن /احم . اه طبعا غني عن التعريف ..حضرتك مقلتليش ي احلام هانم انك مرات ادم بيه الحديدي
احلام/مراته مؤقتا
ادم قرب من حسن
ادم بصوت واطي/لو عايز تحافظ ع مكتبك ومهنتك تسيب القضيه حالا ومشفش وشك تاني
وبعد عنه و ساب ايده وحسن مسكها بوجع وتوتر
حسن/احم انا بعتذر جدا ي احلام هانم طلع عندي جلسه مهمه جدا ف المحكمه
ولازم امشي
واخد شنطه الشغل بتاعته
حسن/وكمان مش هقدر اخد قضيه الطلاق بتاعت حضرتك لاني اكتشفت ان معنديش وقت..عن اذنك
وطلع برا المكتب وقفل الباب وراه
احلام قامت بغضب/هددته صح؟علشان كدا خاف ومرضيش ياخد القضيه بتاعتي ..بس في الف محامي غيرو وهيطلقونا عادي
ادم بغضب وغيره/انتي ازاي اصلا تيجي مكتب محامي وتقابليه لوحدكم ؟ ازاااي
احلام بغضب/زي ما انت شايف دا مكتب محاماه كبير وفي برا الفين محامي ومحاميه ومعاهم ناس ماسكين القضايا بتاعتهم يعني مش ف مكان مع حد لوحدي ..وحتي لو ..انت مالك اصلا احنا كدا كدا هنتطلق مش من حقك تتحكم فيا
ادم بغضب/احلام متختبريش صبري اكتر من كدا وقلت لك مليون مره انسي اني اطلقك انتي فاهمه ولا لا
وريني بقي مين ال محامي ال هيعرف يطلقنا
احلام ربعت ايدها بغيظ/ونا عامله حسابي ف محامي تاني مش هيخاف زي ال انت هددته
ادم قعد ع الكرسي /وريني المحامي خليه يتفضل
احلام بغضب فتحت باب المكتب
وطلبت من السكرتيره تطلب من المحاميه حسناء تيجي
واحلام قعدت قصاد ادم بغضب
المحاميه حسناء خبطت ودخلت
المحاميه بابتسامه/اي الأخبار .حضرتك احلام هانم صح
احلام قامت وسلمت عليها/اه انا
حسناء بابتسامه/يارب ديما وحضرتك ادم بيه الحديدي طبعا غني عن التعريف
ادم سلم عليها/اهلا وسهلا
حسناء/اهلا بيك
احلام/احنا كنا متفقين مع استاذ حسن انه يطلقنا بس تقريبا هو مشغول .حضرتك تقدري تعملي دا
حسناء/اه طبعا مفيش مشكله .
وقعدت مكان كرسي حسن
وطلعت ملف وقلم وحطته قدامها
حسناء /ممكن اعرف سبب الطلاق اي ؟ يعني العنف .ادم بيه بيمد ايده عليكي
احلام/لاء
حسناء/طب خانك قبل كدا
ادم/اكيد لاء
احلام بصتله بغيظ/بتسألني انا
احلام/احم لاء مخانيش
حسناء/طب عايزه تطلقي مثلا علشان ظروف معيشتكم مش قد ك
وقبل ما تكمل كلامها أدركت ان احلام متجوزه ادم الحديدي
حسناء/انا بعتذر عن السوال دا لانه غبي جدا .حضرتك متجوزه ادم الحديد يعني .طب عايزه تطلقي مثلا علشان بيشرب او مدمن
احلام/لاء برضو
حسناء/طب كدا ي مدام احلام مفيش سبب صريح عايزه تطلقي علشانه او اقدر أقدمه للمحكمه .كد مفيش قاضي اصلا هيرضي يطلقكم
وقامت وخدت الملف
حسناء/عن اذنكم
ادم/طبعا اتفضلي
وقامت وطلعت برا المكتب
واحلام بغضب قامت واخدت شنطتها وكانت هتمشي ادم قام و مسكها من دراعاها وقفها ومسكها من وسطها بتملك وقربها منه
احلام من غير ما تبصله/ادم سبني خليني امشي
ادم باصص ف عينها/مستعجله ع الطلاق مني للدرجه دي ..عايزه تخلصي مني
احلام بصتله و دمعت/انت ال اتخليت عني بسهوله .حسستني اني مليش قيمه عندك خالص ..ف اول مطب حصل ف حياتنا قلت هتطلقني .
ادم مسح لها دموعها
ادم/اوعي تقولي ع نفسك كدا تاني..انتي اغلي حاجه ف حياتي.انتي حياتي كلها انا مقدرش اعيش من غيرك ي احلام..انا اسف ...حقك عليا انا اسف
ودي كانت أول مره ادم الحديدي يعتذر فيها
وباس شفايفها وباس راسها وعينها وخدها وباس كل حته ف وشها وهو بيعتذر منها
وحضنها وباس راسها واحلام حضنته بدموع حضنه وحشها اوي
احلام طلعت من حضنه وبصتله ف عيونه/انت ممكن تعمل اي علشاني
ادم وهو باصص ف عينها /اي حاجه ف الدنيا...مستعد اضحي بحياتي علشانك
احلام مسحت دموعها
احلام/ونا مش عيزاك تضحي ب حياتك ..انا مقدرش اخلي ابني يعيش حياه زي دي
ادم/يعني اي
احلام/شغلك ..ال هو السبب ف كل حاجه وحشه حصلت وبتحصل ولسه هتحصل تقدر تسيبه علشاني؟
ادم/
احلام/ انا مش كل يوم هستني انا وابننا ابوه يرجع من برا كويس مش متصاب ب طلقه بسبب اعداءه الكتيره...مش كل يوم هقعد افكر اقول ي تري هو كويس ولا يتري حصله هجوم مسلح..هقول ل ابننا اي ي آدم لما يكبر ؟ هقول له بباه بيشتغل اي .ف تجاره السلاح والحاجات المشبوهه؟ بدل ما تعلم ابننا يركب عجله هتعلمه ازاي يمسك سلاح؟ انا عايزه اعيش مع جوزي وابني حياه طبيعيه من غير اسلحه وضرب نار وبودي جارد بتحمينا ف كل حتي .. انا عيزاك ادم الحديدي راجل الاعمال المحترم ال معروف ب شريكاته. مش عيزاك ادم الحديدي ال بيتاجر ف الاسلحه و الحجات ال بتحصل من تحت ل تحت.. انا تعبت ي آدم من كل دا ..تعبت ونا حاطه ايدي ع قلبي من ان يحصلك حاجه ف شغلك..لو هتقدر توفرلي انا وابني العيشه ال طلبتها منك انا موافقه اسامحك وارجعلك..غير كدا بعد اذنك نتطلق بهدوء
ادم بغضب/انتي بتهدديني ي احلام لو مسبتش شغلي هتبعدي عني؟
احلام /لا ي آدم مبهددكش .انا عايزه اعيش معاك ف سلام انا وانت وابننا ..لو انت شايف ان دا كتير علينا واخترت شغلك ..يبقي دي مشكلتك انت
واخدت شنطتها وطلعت برا المكتب
العصر
في شركه مالك
جنات وصلت الشركه وركبت الاسانسير ووصلت مكتب مالك
جنات اتنفست بهدوء وخبطت ودخلت بس المكتب كان فاضي
جنات اتنهدت ودخلت المكتب وافتكرت كل ذكرياتهم هنا سوا وطلعت من شنطتها علبه الخاتم ال مالك سابو معاها
وحطتها ع الطربيزه
مالك واقف عند الباب بغضب
مالك/انتي بتعملي اي هنا
جنات /ا انا ..كنت برجع لك الخاتم
مالك راح ناحيه المكتب واخد الخاتم ورماه ف الزباله
مالك/رجعتيه خلاص ..اتفضلي اطلعي برا
جنات بصت ع الخاتم ال ف سله ال زباله ال كانت بتحلم ب اليوم ال مالك هيلبسهولها فيه ودمعت
جنات خدت شنطتها وكانت هتمشي
بس وقت وبصت ل مالك
جنات دمعت/حقك تعمل معايا اكتر من كدا ..انا عارفه ان انا استاهل..بس مستاهلش منك تبص لي كدا ي مالك .اكني واحده غريبه وخاينه ومش طايق حتي يجمعنا مكتب واحد ...انا عملت كل دا غصب عني
والله العظيم كان غصب عني .ماما كانت بتموت ومحتاجه عمليه ولو مكنتش اتصرفت ف فلوس كانت هتموت مني .هعمل اي من بعدها لو حصل لها حاجه..مقدرش اكمل لوحدي
مالك /انتي لو مفكره اني هصدق اي الكلام ال انتي بتقولي دا يبقي وفري ع نفسك الكلام احسن...مالك المغفل ال كان بيثق ويصدق اي كلمه بتقوليها مبقاش موجود...واتفضلي اطلعي برا علشان وريا شغل محتاج اخلصه
وقعد ع مكتبه وجنات مسحت دموعها وطلعت من المكتب
ومالك باصص عليها وهي بتمشي حتي بعد كل ال عملته فيه مش قادر حتي يشوف دموعها وخبط ع المكتب بغضب من قلبه ال مش عارف يقسي عليها وينساها
وقام من المكتب وبص ع الخاتم ال ف سله الزباله واخد علبه الخاتم وفتحها ومسك الخاتم واتنهد
ع المغرب
في القصر
في غرفه مالك
قاعد ع الكنبه سرحان وع الطربيزه قدامه الاب توب وبيفكر ف جنات..كل ما يحس انها وحشته يشغل الفديو ال اتبعت له مره واتنين وعشره لحد ما قلبه يقسي ويكرهها
واخد الخاتم من ع الطربيزه وفضل ماسكه وهو سرحان
في بيت جنات
جنات قاعده ف غرفتها من وقت ال حصل وهي قاعده ف غرفتها بتعيط ولا بتطلع منها ولا بتاكل ولا بتشرب زي الناس
ام جنات دخلت الغرفه وهي ماسكه صينيه اكل
ام جنات/جي جي حبيبتي ..عملت لك اكل يلا علشان تاكلي
وحطت الاكل جمب جنات وقعدت جمبها
جنات مسحت دموعها/شيلي الاكل ي ماما انا مش جعانه
ام جنات مسكت ايدها /ي نور عيني متعمليش ف نفسك كدا ...هتموتي نفسك ب البطئ الف بعد الشر عنك ..انتي بقالك يومين ع الحال دا
جنات بدموع/انا مش هسامح نفسي طول عمري ع ال عملته فيه
ام جنات/دا كان غصب عنك ..انتي لما حكيتلي من كام يوم زعلت منك اوي لان الشاب كان محترم وابن أصول. بس لما عرفت انك عملتي كدا بسببي زعلت من نفسي انا .انا السبب ال حطيتك ف موقف زي دا يارتني كنت مت قبل ما تتقهري كدا بسببي
جنات مسحت دموعها ومسكت ايدها/اوعي تقولي كدا تاني ي ماما بعد الشر عنك .انا هعيش ف الدنيا دي ازاي لوحدي لو انتي حصلك حاجه ؟وبعدين انتي ملكيش زنب انتي تعبتي غصب عنك اسيبك تتعبي يعني؟
ام جنات حضنتها/ربنا يخليكي ليا ي نور عيني .من وقت ما ابوكي مات وانتي ال شيلاني وشايله البيت دا
وباست راسها
في القصر
ادم وصل القصر ب عربيته
ونزل من العربيه ودخل القصر
وكان في الصالون طارق قاعد
طارق ابتسم/حمد لله ع السلامه ي ابني
ادم/الله يسلمك..اخدت ادويتك؟
طارق بابتسامه/اخدت العصر بس لسه في واحد معاده دلوقتي
ادم راح يجيب كيسه الادويه من الدرج
ادم وهو بيدور ف الكيسه/انهي واحد
طارق بابتسامه مش مصدق ان ادم ال بيجبله الدوا بنفسه
طارق/العلبه الزرقا
ادم اخد حبايه وجاب كوبايه مايه واعطاهم ل طارق
طارق ابتسم/تسلم ي ابني
وشرب الدوا
ادم/مالك فين
طارق/كان ف اوضته اخر مره ...بس بقاله فتره مش عاجبني ي آدم. بيمثل انه كويس بس هو مش كويس ..دا ابني وانا حافظه كويس .
ادم/هدخله
طارق/ماشي ي ابني
وراح غرفه مالك ودخل الغرفه لقاها فاضيه و بص ع الطربيزه ال عند الكنبه لقي الاب توب مفتوح وشغال
ادم راح قعد عند الكنبه ولقي ع الشاشه فديو..ادم شغل الفديو ب استغراب وسمع أتفاق راجل الصقراوي وجنات
ادم مسك قبضه ايده بغضب ودمع
هو السبب ف كل حاجه وحشه بتحصل للناس ال حواليه...بيدمر اي حاجه بيقرب منها او بيلمسها
مالك دخل الغرفه
مالك باستغراب /ادم
ادم بصله /مقلتليش لي؟
مالك/اقولك اي
ادم لف الاب توب ناحيه مالك
مالك ابتسم/اقولك اي؟ ان حد من اعدائك جابلي واحده احبها واثق فيها بعدين تبعد عني وتخلع وانا قلبي يتكسر ؟ تقريبا كان هدفه ان دا يحصل بعدين اجي اتخانق معاك واقولك انت انت السبب.
ادم قام ودمع وقال بغضب/بس انا فعلا السبب .انا السبب ف كل حاجه وحشه حصلت او بتحصل..وجودي جمبكم بيأذيكم ..كل كلمه قولتها صح وكل كلمه روان قالتها صح .انا السبب
مالك/متلومش نفسك انا مش زعلان منك ..شغلك هو السبب و دي حاجه غصب عنك ..سيب الشغل ي آدم بدل ما يدمر حياتنا اكتر من كدا
ادم راح حضن مالك بقوه ومالك حضنه بقوه و ادم عينه احمرت من الغضب ودمع...دمر حيات اخواته ال هما اغلي حاجة عنده بسبب شغله
واتمني انه يقدر يحي الصقراوي علشان يقتله تاني وتالت
مساءا في بيت كرم
احلام قاعده ف غرفتها و كرم بيذاكر ل ليليان ف اوضتها
والجرز رن وحمزه راح يفتح
وكان ادم
حمزه بابتسامه/جوز اختي. ي اهلا
ادم/احلام صاحيه
حمزه/اه ف اوضتها ادخل انت مش غريب
ادم دخل و حمزه قفل الباب
في غرفه احلام
قاعده ع السرير سرحانه بعد ما اخدت شاور وغيرت هدومها ل سوت رصاصي
و فجأه باب الاوضه انفتح وادم دخل
احلام/ادم
ادم قفل الباب وراح نام ع رجلها بهدوء من غير ولا كلمها هو مش محتاج غير حضنها
احلام قلقت عليه لأنه باين عليه مش كويس
وحطت ايدها ع شعره وملست ع شعره
احلام/مالك ي آدم
ادم بوجع/كل ال بقرب منهم حياتهم بتدمر بسببي ..انا بخرب اي حاجه بقرب منها ..روان كل كلامها قالتها كانت صح..انا اناني ومبفكرش غير ف نفسي و اخترت الاسهل .اني ابقي انسان مش كويس...حتي مالك قلبه اتكسر بسببي ..
(وحكالها ع الفديو ال شافه ف اوضه مالك)
انا عمري ما كنت اخ كويس او أبن كويس..معرفش هبقي اب كويس ولا لا
احلام دمعت وبصتله/لا ي ادم متقولش كدا ...انت ملكش زنب ف حاجه متلومش نفسك علشان خاطري ..انت مش وحش ابدا..انت احسن اخ ل مالك و روان واحن حد واكتر حد بيحبهم و بيخاف عليهم و ع مصلحتهم ومستعد تضحي ب حياتك علشانهم..وكنت احسن ابن ل مامتك وعملت المستحيل علشان تفضل عايشه ...وهتبقي احن اب ف الدنيا انا متأكده
ادم بصلها /متأكده؟
احلام ابتسمت/متأكده
ادم مسح لها دموعها وهو نايم ع رجلها. وباس ايدها
ادم/انا بحبك
احلام ابتسمت وآدم قام من ع رجلها وبص ع بطنها
ادم/واخده بالك منه ومن نفسك كويس ؟
احلام ابتسمت ومسكت ايده وحطتها ع بطنها
ادم ابتسم
ادم/هيحس بيا
احلام بابتسامه/ايوا هيحس بيك
ادم ابتسم وباس بطنها
ادم/انا مبقتش قادر اكمل حياتي وانتي بعيده عني
وقام
ادم/علشان كدا انتي هتيجي معايا
احلام/اجي معاك فين
ادم شال احلام ل حضنه
ادم/هتيجي معايا البيت
احلام بصدمه/ادم نزلني
ادم/ فين الادويه بتاعتك
احلام/ادم بقولك نزلني انا مش هاجي معاك ف مكان
ادم اخد كيس الادويه من الكومودينو وهو شايلها
احلام /ادم انا بكلمك بقولك نزلني..احنا هنتطلق لو انت ناسي
ادم/افضلي ارغي كتير زي ما انتي عايزه انتي كدا كدا مش هتبعدي عني ومفيش طلاق
واخدها وطلعو برا الاوضه
حمزه طلع برا المضبخ وهو بياكل تفاحه
حمزه /اي دا ع فين كدا
احلام بصت بخجل ل ادم
احلام/ادم نزلني لو سمحت
ادم ل حمزه/انا واحلام راجعين بيتنا
احلام بصت ل حمزه/حمزه خليه ينزلني انا مش عايزه اروح معاه ف مكان
حمزه/انا اسف اعزريني مقدرش أتدخل بين اتنين متجوزين ..يلا تصحبكم السلامه
ادم/يلا مع السلامه ي ابن حمايا
حمزه/مع الف سلامه
وآدم اخد احلام وطلعو من البيت وحمزه ابتسم وقفل الباب
كرم طلع من غرفته
كرم/اي دا هي احلام راحت ع فين
حمزه ابتسم/جوزها جه اخدها ورايحين ع بيتهم .شكلهم هيتصالحو خلاص
كرم ابتسم/ربنا يهديهم يارب
قدام البيت عند آدم
اخد احلام ورايح بتجاه العربيه ومتجاهل كلام احلام ال مُصره انه ينزلها وركبها العربيه
ادم/حطي حزام الامان
احلام ربعت ايدها بعيند/مش حاطه حاجه
ادم قرب منها وحط لها حزام الامان وقفل الباب
احلام كانت هتفك الحزام بعيند وفتحت الباب
ادم بصلها/جربي كدا تنزلي من العربيه
احلام بغضب قفلت الباب تاني
ادم/شاطره
وراح ركب جمبها
احلام بغيظ و بغضب /اي ال انت بتعمله ..هتاخدني معاك ف العافيه
ادم/اه هاخدك بالعافيه
احلام ربعت ايدها بغيظ ومن البرد
ادم/بردتي؟
احلام بغيظ وغضب/ايوا
ادم ابتسم وخلع الجاكيت ال هو لابسه
ادم/خدي البسي دا
احلام/لاء انا مش عايزه منك حاجه
ادم/احلام كفايه عيند والبسي الجاكيت
احلام اتنهدت واخدت الجاكيت وخلعت حزام الامان ولبست الجاكيت وحطت الحزام تاني
و ادم شغل العربيه وانطلق
احلام/ادم رجعني البيت بعد اذنك احنا اتفقنا هنتطلق
ادم وهو مركز ف السواقه/لاء انا متفقتش معاكي ع حاجه انا كنت سايبك بس كام يوم ترتاحي فيهم من الضغط والتوتر اما اكتر من كدا انا مقدرش اتحمل بُعدك عني ..انا منمتش ف اوضتنا ولا مره من وقت ما مشيتي ..كنت بنام ف العربيه قصاد بيت بباكي
احلام ابتسمت لانها كانت بتراقبه من اوضتها كل يوم وهو نايم ف العربيه
احلام/انت ال وصلتنا ل كدا
ادم /عارف.. انا ال بوظت ونا ال هصلح
عند القصر
بعد شويه ادم وصل بعربيته قدام القصر ونزل من العربيه و راح فتح الباب ل احلام
ادم/انزلي
احلام بغيظ/هنزل ازاي ونا جايه حافيه من البيت اصلا
ادم ابتسم وشال احلام وقفل باب العربيه
وراح بتجاه القصر
احلام بخجل من الحرس ال ف الجنينه خبت وشها ف صدر ادم
احلام/الله يسامحك ي ادم
ادم ضحك وباس راسها ودخلو القصر وطلعو غرفتهم وادم نزل احلام براحه
احلام/ممكن افهم اي ال انت بتعمله دا
ادم/بعمل اي
احلام /جبتني هنا بالعافيه ونا بقولك هنتطلق
ادم قرب منها وحاوط وسطها ب ايده بتملك وبص ف عينها
ادم/متأكده
احلام وهي سرحانه ف عينه/متأكده من اي
ادم/انك عايزه تطلقي
احلام باصه ف عينه وسرحانه من نظراته
احلام بعدت نظرها عن عينه/احم اه متأكده
ادم وهو باصص ف عينها/بصيلي ف عيني كدا وقولي لي انا مش عيزاك وطلقني
احلام بصت ف عيونه ومقدرتش تقولها
ادم/انا مقدرش اعيش من غيرك وعمري ما افكر اطلقك او اسيبك تبعدي عني
وباس شفايفها ورقبتها واحلام تاهت من لمساته
و ادم بدأ يخلعها الجاكيت ال لبساه واحلام استسلمت له واستسلمت ل حبه
في ال يوم التالي
في غرفه ادم
نايم ع السرير بس صاحي و باصص ع احلام بابتسامه ال نايمه بعمق ف حضنه كان خايف يخسرها لان لو دا حصل عمره ما يقدر يعيش من غيرها . هي حياته كلها
ادم باس شفايفها وخدها وعينها
واحلام ابتسمت وبدأت تصحي من لمساته وفتحت عينها
ادم بابتسامه/ .اي كل ال نوم دا
احلام ابتسمت/صباح الخير
ادم ابتسم/صباح الفل
ورجع خصله من شعرها ورا ودنها وبص ف عينها
ادم/كنت خايف تبعدي عني اكتر من كدا ..انا مقدرش اعيش يوم واحد من غيرك ..لما بعدتي عني الكام يوم ال فاتو انا كنت اتعس شخص ف الكون ..حتي النوم مكنتش بعرف انام وانتي بعيده عن حضني
احلام ابتسمت وحطت ايدها ع وشه/انا بحبك
ادم ابتسم وباس شفايفها/ونا بموت فيكي
وموبايل ادم رن
ادم/الموبايل دا انا هكسره قريب
احلام ضحكت وادم جاب الموبايل من ع الكومود
ادم/هقوم ارد وارجعلك
وكان هيقوم يرد
احلام بغيظ/ انت طول عمرك بترد قدامي و لو الشغل كنت بتكنسل .مش دا شغل برضو
ادم /
احلام بصتله بحزن/ادم المكالمه مش من الشغل ؟ انت سكت علشان مش عايز تكذب عليا صح ..قولي الصراحه دي واحده استغلت اني كنت بعيده عنك وبتحاول تقرب منك صح
ادم ضحك
احلام ضربته ف كتفه ب غيظ/انت بتضحك ع اي
ادم ابتسم وقرب منها وبص ف عينها/ع السنريوهات ال دماغك دي ..معقوله انا اسمح ل واحده تقرب مني؟ بوقفهم عند حدهم ع طول علشان انا مبشفش غيرك
احلام ابتسمت/بجد
ادم /بجد
احلام /امال مش عايز تقولي مين بيتصل لي
ادم اتنهد/علشان عاملك مفاجأه وكنت بحاول اخبي ع حضرتك بس انتي بوظتيها
احلام بفرحه/بجد .مفاجأه اي
ادم وهو بيعدل لها شعرها/اكيد مش هقول كفايه انك بوظتيها .بس النهارده هنروح الاول للدكتوره نطمن ع البيبي
وحط ايدها ع بطنها
ادم/وبعدين هتروحي شغلك تاخدي اجازه علشان مسافرين قريب
احلام بابتسامه/مسافرين فين ؟قولي علشان خاطري والله ما هقدر اتحمل من فضولي
ادم/لاء مش هقول
احلام ابتسمت وقربت منه وباست خده/علشان خاطري
ادم ابتسم وقرب منها/انتي بتغريني علشان أضعف واقول
احلام بابتسامه/بحاول
ادم باس شفايفها ورقبتها
احلام بابتسامه/ها هتقولي المفاجأة ؟
ادم باس خدها/لا برضو هتعرفي قريب..يلا علشان تاخدي الدوا و نجهز ونروح للدكتوره
احلام اتنهدت بابتسامه/اوك
بعد ساعه
تحت ف الصالون
طارق قاعد بيقرأ ف الجرنال
و مالك طلع من غرفته بعد ما غير هدومه
مالك/صباح الخير ي بابا
طارق ابتسم/صباح الخير ي حبيبي .رايح الشغل
مالك/اه بقاله فتره مهمل الشغل والشغل فوق بعضه هناك
طارق/ربنا يعينك يارب
والخادمه طلعت من المضبخ وقدمت القهوه ل طارق
مالك/اعملي لي فنجان قهوه انا كمان ي ناديه
ناديه ابتسمت/امر حضرتك .. حضرتك عرفت ان احلام هانم رجعتي مع ادم بيه امبارح
طارق ابتسم بفرحه/بجد
مالك ابتسم/تفتكر اتصالحو
طارق بابتسامه/يارب ان شاءالله يكونو اتصالحو
وناديه دخلت المضبخ
وبعد شويه ادم واحلام نزلو من الغرفه بعد ما اخدو شاور وغيرو هدومهم
طارق بابتسامه/ي اهلا ي اهلا
مالك ابتسم/صباح الخير
احلام بابتسامه/صباح النور
طارق بابتسامه/لما ناديه قالت لي انك رجعتي مصدقتش نفسي نورتي بيتك من تاني ي حبيبتي
احلام ابتسمت وحضنته/حبيبي ي اونكل
مالك/اتصالحتو الحمد لله ومفيش طلاق ولا كلام من دا
ادم/ايوا
طارق بابتسامه/الف حمد وشكر ليك يارب
احلام ابتسمت
- يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية الجميلة و الوحش) اسم الرواية