رواية صقر الصعيد الفصل التاسع عشر 19 - بقلم نجلاء عبد الظاهر
فارس حضن وشها ب ايديه. وانا هفضل معاكي لحد اخر يوم في عمري يلا روحي بسرعه البسي عشان ننزل سوا
ملك .طيب خلاص روح انت شوف اللي وراك وانا هنزل بعدين
فارس.قولت لاه هننزل سوا
ملك بتوتر.طيب كنت عايزه اقولك علي حاجه بس متزعقش
فارس بضيق.مزعقش! طب قولي
ملك بتوتر.مش هلبس النقاب انهارده وكنت عايزه انزل ب
فارس..اهدي اهدي كده انتي واعيه لكلامك
ملك.ايوه وبعدين كلنا حريم والرجاله بره عشان خاطري
فارس. طب ايه اللي خلاكي تقولي كده اكيد في حاجه
ملك.عشان ابقي قاعده براحتي
فارس.عشان تبقي قاعده براحتك قولتيلي طيب بصي هتنزلي بالنقاب ومش هيترفع ولو اترفع هتزعلي
ملك بضيق. فارس متقيدش حريتي
فارس بتريقه .ماشي يا ام حريه خلصينا
بعد شويه
ملك .عجبك ده
فارس قرب منها. زي الجمر
ملك .فاضل النقاب بس هربطه وننزل
فارس. طيب مشوفتيش الدهب
ملك.ايوه صح طب يلا وريني
فارس. امسكي افتحيها
ملك فتحتها
ملك بضحك .الله شكلها حلو قوي ايه دا
فارس.شايفه ايه
ملك.دي سلسله مكتوب عليها اسمي
فارس قرب منها با”س شفايفه’ا عجبتك
ملك بابتسامة.شكلها حلو خالص بس باين عليها غاليه
فارس. مفيش حاجة تغلي عليكي
فارس.تعالي اقعدي علي السرير البسهملك
فارس لبسهملها
ملك بضحك.الله بص الغوايش بتشخلل ازاي
فارس بضحك. شكلهم عسل
ملك طيب ايه ده التاني
فارس بغمزه.خلخال
ملك بتبص بعيد عنه.جايبه لمين
فارس بتريقه. جايبه لامي
ملك.يبوي خلاص انت فصيل
ملك خلصت لبس .طب يلا
فارس .بصي قبل مننزل ايه رايك في دول
ملك.الله شكلهم حلو دول ليا
فارس بضحك.والله يجلبي ميغلوش عليكي بس دول لامي ومرتعمي وكريمه ومي وزينب
ملك بغيره. قولتلي كريمه
فارس.ماالها كريمه
ملك.طب وانت جايبلها ليه
فارس.ايه المشكله ده خاتم بس
ملك بضيق. طب يلا ولا فيه حاجه تاني
فارس بحده .ملك في ايه مالك اتعدلي
ملك علي وشك الدموع. اتعدلت
فارس بضيق. يبوي ياريت كنت نزلت مفيش مره نكون قاعدين مرزوعين سوا الا لما تقلبيها غم
ملك بدموع.طيب انا قولت ايه
فارس. منتي قلبتي وشك
ملك بدموع. طيب وانت جايبلها ليه
فارس. دي بت عمي يعني زي اختي دي اول حاجه تاني حاجه اجبلها مجبلهاش متدخليش فيه
ملك.ايه مش من حقي اعرف ولا مش مرتك
فارس بتريقه .مرتي قولتيلي بأمارة الكنبه اللي بنام عليها صح هههه
ملك بدموع. مشيت علي تحت
فارس بضيق. ربنا يعدي الليله دي علي خير ونزل تحت
فارس نزل عند امه تحت. عايزك تغمضي عنيكي
فهيمه بفرحه.اهه غمضت
فارس لبسها سلسله .استني متفتحيش
ولبسها خواتم وغوايش فتحي
فهيمه بدموع.ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ولا من حنيتك عليا واشوفك عيل يكون سند وضهر ليك يولدي ٠٠
فارس ميل علي رأسها وايدها وباسهم .ومنتحرمش منك ولا من دعواتك الحلوه دي
فارس .خدي يا مرت عمي
ناديه قربت منه.وفارس مسك ايدها ولبسها غويشتين
ناديه. متحرمش منك يولدي حقك عليا متزعليش مني يا ملك والله حسيت بغلطتي
ملك .ولا يهمك يا مرت عمي كلنا بنغلط
فارس.تعالي يا كريمه
قربت كريمه .امسكي الخاتم ده انتي زي اختي الصغيره برضك
وبص علي ملك اللي بعدت وشها عنه
كريمه بلئم.تعيش يواد عمي مجبتش حاجه ل ملك ياك
ملك جت لم فارس ووقفت جنبه
ملك بدلع ازاي يحبيبتي تقولي كده ايه سلامة نظرك يعنيا مشيفاش الغوايش اللي عماله تحشيش في ايدي ولا الخواتم ولا الدبله ده جاب لي انا اول واحده وهو اللي لبسهملي عقبال ان شاء الله اما تتجوزي وجوزك يلبسك وعلفكره هو وراني الخاتم بتاعك وانا قولتله اديهولها هتفرح وبصت علي فارس مش كده ولا ايه يحبيبي
فارس قرب منها وحاوط وسطها ب ايده .كده يجلبي
فهيمه بفرحه.وطي يا ملك تعالي اقولك
وطت ملك عندها وميلت ودنها ليها. قولي يا مرت عمي
فهيمه. جدعه عجبتيني. الدغيها كده علطول
ملك.صوح يا مرت عمي انا كنت خايفه تزعلي من الكلام اللي قولته
فهيمه.لاه مزعلتش
فارس .طيب انا هطلع اشوف الرجاله
الحلقه 19
يتبع…
•تابع الفصل التالي "رواية صقر الصعيد" اضغط على اسم الرواية