Ads by Google X

رواية قلبي اختارك الفصل الاول 1 - بقلم رحاب دراز

الصفحة الرئيسية

 رواية قلبي اختارك (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم رحاب دراز

رواية قلبي اختارك الفصل الاول 1 - بقلم رحاب دراز 

بت يا فاطمه هي الطرحه بتاعتي  باظت صح 

فاطمه: لا حلوه وبعدين حتي لو هتعمليها ازاي احنا فى الشارع 
فرح : يعني هي دي مشكلتك يعني تبقى بايظه وانتي مش عايزه تقولي" واتحركت ناحيه عربيه واقفه على جنب 

فاطمه وهي ماشيه وراها " انتي يبت المجنونه رايحه فين 
فرح وقفت عند زجاج  العربيه وبتظبط طرحتها وهى بترد " زي منتي شايفه الله العربيه دي زجاجها حلو جدا شايفه نفسي بوضوح وطلعت روج من شنطتها وبتحط 

فاطمة كانت واقفه جنبها بتضحك عليها "يخربيتك ايه الي بتعمليه ده احنا فى الشارع حد يشوفنا 

ردت  وهي لسه قدام العربية  وبتظبط نفسها  " مفيش حد متقلقيش وبعدين دي عربيه مركونه وفاضيه ف ايه ولسه مخلصتش كلمتها لقت ازاز العربيه بينزل لتحت ولقت واحد قاعد جوه  وبيضحك  علي الي هي بتعملو 
 هي  اتكسفت جدا وثبتت مكانها ومش عارفه تنطق بكلمه وفضلت تبربش بعنيها مش مصدقه نفسها 
مهاب : مسك نفسو من الضحك ب العافيه  وبصلها من فوق لتحت بنظرات كلها جرائه  وغمزلها بعينو  بس بصراحه انتي قمر مش محتاجه حاجه 
فرح : انتا انتا ازاي جيت هنا 

مهاب : ضحك بصوت عالي انا اللي ازي جيت هنا دي عربيتي علفكره وقاعد فيها 

فرح : وهي مكسوفه من نفسها مش عارفه تقولو ايه 
فاطمه : خلاص ي فرح يالا بينا بقا 
فرح مصدقت تقولها كده ايوه انا اسفه  على الي حصل واتحركت علشان تمشي 
مهاب نزل من العربيه بسرعه ومسك ايدها استني استني طيب 
فرح : اتعصبت جدا من حركتو دي وشدت ايدها بسرعه منو ف ايه  يا عم انتا انتا ازاي تمسكني كده انتا مجنون
 ومشيت بسرعه هي وصاحبتها من غير اي كلمه تانيه 
هو بص عليها وابتسم لا جامده وعجبتيني ومش هسيبك 
وركب عربيتو ومشي وراهم من غير مياخدو بالهم 
هي وصاحبتها دخلو يقعدو ف كافيه وهو دخل وقعد على تريبزه بعيد عنهم شويه

 وبعد شويه قرب عليهم واحد وشكلو كان بيتخانق معاها هي بس وكان صوتو عالي جدا وكل الي ف المكان اخدو بالهم  
عندها هي وليد : بزعيق  الله الله يست فرح هو ده الي ف الكليه بتلفي هنا وهنا من ورانا ليلتك سوده 

فرح : بترد بكل بروود وطي صوتك الناس بتتفرج علينا وملكش فيه واتكل ع الله يالا 
وليد مسكها من ايدها وهو بيضغط عليها جامد وقفها وكمان بتردي بقلت ادب طب يالا امشي قدامي 
فرح يزعيق والم من ضغطو على ايدها سبني مش همشي قولتلك ملكش دعوه 
مهاب مقدرش يسكت وهو شايف 
كده وانو كمان ابتداء يشدها با العافيه ومحدش مداخل قام وراح عندهم ومسك ايدو الي بيشدها بيها عيب الي بتعملو ده ي كابتن دي وحده ست برضو
وليد شد ايدو منو وبزعيق انتا مال اهلك انتا غور من وشي انا مش ناقصك 
مهاب اتعصب منو الله الله طب وليه الغلط انا بكلمك بادب وضربو ب البكس ف عينو 
وليد وقع ع الارض من قوة الضربه ولسه مهاب هيكمل ضرب فيه قام بسرعه وبعد عنو واتاكد انو مستحيل يقدر عليه لان فرق الجسم واضح بينهم ان مهاب هيغلبه ومشي ناحيه الباب وقالها جيبالي واحد يضربني وديني لاوريكي ي وسخه ومشي بسرعه قبل م يضربو تاني
 هي جت وقفت قصادو وبزعيق انتا مالك بيا ي جدع انتا بتدخل ليه اصلا انتا تعرفني منك لله انتا وهو فضحتوني قدام الناس 
مهاب اتعصب من رد فعلها ده انتي مجنونه انا لحقتك منو انا غلطان اني سعدتك يعني
فرح بصتلو وعنيها كلها حزن انتا عملتلي مشكله انا مش عارفه هطلع منها ازاي ولا انتا عارف البني ادم ده هيقول ايه ولا هيعمل ايه واخدت شنطتها ومشيت بسرعه من المكان من غير متسمع منو اي كلمه تانيه وصاحبتها مشيت معاها 
مهاب مستغرب من كلامها ومش فاهم ليه قالت كده" ايه البت الغريبه دي بس مش هسيبك غير لما اعرف كل حاجه عنك واعرف مين الواد ده الي خايفه منو اووي كده 

يترا مين ده الي هي خايفه منه
وايه حكايتها ومهاب هيعمل ايه لما يعرف عنها كل حاجه🤔
لو عجابتكم ياريت تتفاعلو عليها لوفي تفاعل هكملها أن شاء الله ويارب تعجبكم  😊

  •تابع الفصل التالي "رواية قلبي اختارك" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent