رواية انتقامي و حبك (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم رحمه تاج
رواية انتقامي و حبك الفصل الاول 1 - بقلم رحمه تاج
دخل حي في القاهره
صفاء مرات الاب عندها 28سنه مبتخلفش
طفل الأكبر ادم عنده 10سنه
طفل الوسط مازن8سنين
طفله اسراء 4سنين
الاب فارس الصياد متوفي منذ 10ايام
و الام وفاء متوفيه منذ خمس سنين
-------------
صفاء بزعيق ادمممممم
ادم جيه يجري نعم ي ماما
صفاء صفعه بقلم قويه انت ي حيوان انا زهقت منك و من اخواتك انا مصدقت اني ارتاح من ابوك جي انت و اخواتك تقرفوني
ادم بدموع طيب اعمل اي ي ماما
صفاء متقولش ماما فهم انا مش امك انا مرات ابوك
ادم حاضر اعمل اي
صفاء مفيش فلوس ليك انت و اخواتك انزل اشتغل
ادم ازاي ي طنط بابا سيب فلوس كتيررر اوي و شركات
صفاء نعم سيبلي انا مش سيبلك انت
ادم ازاي
صفاء زي الناس ي بابا يله انزل دور علي شغل
ادم حاضر و نزل الشارع دخل محل ملابس
ادم لشخص المسئول لو سمحت ي عمو مش محتاج حد يستغل معاك
الشخص لا ي حبيبي شكرا
ادم العفو ي عمو
بعد 6سعات لف في الشارع علي شغل قعد علي الرصيف في الشارع و حط ايدو علي دمغوه و بدأ يعيط
ادم خرج صوره أبوه
ادم ليه ي بابا عملت كده ليه تسبلها كل حاجه طنط صفاء بتعملني انا و اخواتي قصدك كويس حضرتك بعد متوفيت بتعملنا وحش جدا الله يرحمك انت و ماما انا مش عرف اعمل اي انا مكلتش من الصبح وخايف علي اخواتي من طنط صفاء حط الصوره في جيبوه تاني و وقف مشي في الطريق لقا محل حلاقه مفتوح و عليه زحمه و ناء كتير جدا شغاله
دخل بسرعه لو سمحت ي عمو فين صاحب المكان هناك اهو و شور علي شخص لبس لبس شيك جدا بيلعب في الفون
ادم شكرا و جري علي المسئول
ادم لو سمحت
شاب محتاج حاجه
ادم انا بدور علي شغل معندكش شغل
شاب اقعد طيب هناك كده و شور علي مكان مفهوش زحمه
ادم قعد
الشاب رح قعد جنب ادم
الشاب اسمك اي
ادم اسمي ادم
الشاب وانا يزن
ادم اتشرفت ي استاذ يزن
يزن احكيلي بقا انت عندك كام سنه
ادم 10سنه
يزن محتاج شغل ليه فين باباك مامتك
ادم انا ماما متوفيه من 5سنين و بابا متوفي من عشر ايام
يزن الله يرحمهم عندك اخوات
ادم ايوه بنت و ولد
يزن صغيرين
ادم ايوه
يزن طيب انت في سنه كان
ادم اخر سنه في ابتداي
يزن طيب بتعرف تشتغل اي
ادم بعرف اعمل اي حاجه امسح اروق اعمل اي حاجه
يزن طيب ماشي تروق و تمسح لغيت معلمك الشغل كويس و كمان تكبر شويه
ادم ماشي
يزن تروح دلوقتي ولا تيجي بكره ولا تشتغل من دلوقتي
ادم لا من دلوقتي
يزن طيب ماشي المرتب
ادم الي حضرتك هتدهولي
يزن ادم صعب عليه جدا
يزن بابتسامه انا عمري مهسرقك لاني انا كمان يتيم بص انا هديك الفلوس كل يوم وانت مروح تمام علشان لو اخواتك حبو يطلبوه حاجه
ادم بسعاده شكرا جدا ي استاذ يزن
يزن علي اي ي حبيبي يله قوم شوف هتعمل اي
ادم بسعاده ماشي بس
يزن في أي
ادم ممكن اخد فونك بس اتصل علي اخواتي اطمن عليهم
يزن ماشي و خرج فونه و حطو في أيد ادم
ادم خد الفون و بيتصل علي صفاء
صفاء ردت الو
ادم اي ي طنط صفاء اخواتي عاملين اي
صفاء زفت ي اخويا انت فين اصلا
ادم انا في الشغل ينفع تدي الفون لمازن
صفاء ماشي استنه مازنننن خد اخوك الزفت عوزك
مازن الو اي ي ادم انت فين
ادم انا في الشغل انت عامل اي و اسراء
مازن احنا كويسين و اسراء نامت
ادم طيب ماشي نام وانا لم اخلص هاجي
مازن حاضر بس انت كلت
ادم لم اجي هاكل يعني انتو كويسين
مازن اه الحمد الله مش هنام غير لم تيجي يله شوف شغلك و قفل الفون
ادم اتفضل شكرا
يزن العفو
ادم قام بدأ يعمل الي يزن يقول عليه
الساعه 2بليل
و يزن بيقل المحل بص لادم ادم
ادم بصلوه نعم
يزن تيجي اوصلك
ادم لا شكرا انا هخدها مشي
يزن انت بيتك فين
ادم بعد نص ساعه
يزن مش هتلاقي مواصلات دلوقتي تعاله كده كده في طريقي متخفش مش هخطفك يعني
ادم لا انا مش خايف
يزن طيب يله و لو احتجت اي اي حاجه كلمني فون بس اوعه تتاخر بكره
ادم حاضر
يزن تعاله بقا ندور علي اي محل اكل انا مكلتش من الصبح
ادم شكرا انا شبعان
يزن طيب انا جعان ومش هاكل غير لم تعوز تكل يله و ركبو العربيه و دخلوه محل كبير
دخلو و ادم طلب اكل
ادم قعد بيبص حوليه و بيضحك بسخريه
يزن بتضحك علي اي
ادم مش علي حاجه
المسئول جيه ادم بيه عامل اي البقاء لله
ادم شكرا
المسئول حضرتك عامل اي و مازن بيه و صفاء هانم
ادم كويسين
يزن بصص ليهم بستغراب
المسئول لو حضرتكو احتاجتوه اي حاجه انا موجود
ادم شكرا بس هطلب طلب
المسئول اتفضل
ادم متقولش لصفاء هانم اني جيت هنا
المسئول بستغراب حاضر و مشي
يزن اي ده بقا يعرفك منين
ادم عادي
يزن هي مين صفاء دي الي خايف منها كده
ادم مرات بابا
يزن انت خايف ليه كده
ادم علشان ده المطعم بتع بابا و هي خداتوه لم توفه و لو عرفت هتضربني
يزن و هي بتضربك
ادم ايوه
الاكل نزل و قعدوه يكلوه
يزن فونه رن
يزن حط الفون علي ودانوه نعم ي تيتا
....
يزن لا نص ساعه و جي متخفيش
....
يزن حاضر
....
يزن سلام و قفل
بعد نص ساعه كان ادم في العربيه مع يزن و وقفه قصد بيت ادم
ادم شكرا جدا ي عمو
يزن بص ي ادم
ادم نعم
يزن انا مش قصدي حاجه بس لم مرات ابوك تسئلك علي الفلوس الي بتخدها قول ليها انك مثلا بتخد فلوس بسيطه و خبي الفلوس التانيه علشان لو اخواتك احتاجوه حاجه
ادم حاضر
يزن مسك قلم و ورقه و كتب رقموه امسك ده رقمي لو حصلتلك اي مشكله كلمني
ادم حاضر و خد الورقه شكرا ي عمو و نزل دخل البيت
دخل اوضت اخواته لقهم نيمين نام جنبهم من غير ميغير من التعب
بعد شهر
ادم دخل البيت لقا مرات أبوه
صفاء اهلا شرفت ي باشا بقلك اي انا اتخنقت
ادم في أي
صفاء انا عوزه اشوف حياتي عوزه تجوز ي اخويا انا مش هقعد عليكو يعني
ادم حاضر
صفاء تخد اخواتك و تمشي
ادم حاضر يومين بس و طلع اوضه اختوه لقها نايمه مسك الفون الارضي و رن علي يزن
يزن الو
ادم عمو يزن
يزن اي ي ادم فيك حاجه ارجعلك
ادم لا مفيش حاجه بس مرات بابا عوزه تمشينا من البيت مفيش قصدك اي شقه
يزن في عندي في العماره
ادم ماشي بكام
يزن بستغراب بكام اي
ادم الشقه الي هقعد فيها انا و اخواتي
يزن ازاي يعني هتدفع فلوس
ادم طبعا
يزن لا مش طبعا ازاي يعني انت عندك 10سنه
ادم خلاص هدور علي شقه تانيه
يزن لا خلاص انت اخواتك صغيرين مش هتلاقي حد يقعد بيهم انا عندي تيتا و اختي كبيره يخدوه بلهم منهم وانت مش موجود و اخوك في المدرسه
ادم بمتنان شكرا
يزن علي اي ي ادم انت اخويا بكره هعدي عليكي تشوف الشقه ماشي
ادم تمام تصبح علي خير
فعلا ادم رح سكن في الشقه هو و اخواتوه و بقا يدفع حقه كل شهر و عدات السنين و بقا ادم عنده
28سنه و بقا صحاب فندق و مازن ليدرس طب 24سنه و اسراء 19سنه سنه
ادم افتكر يزن
فلاش باك
ادم كان عنده 19سنه و حد قت لوه قصد المحل
ادم جري عليه بيعيط عمو يزن عمو يزن
يزن ادم خلي بالك من المحل و من اختي و عيالها و تيتا
ادم متقولش كده
يزن اسمع كلامي انت اخويا
يزن توفه
باك
ادم مسح دموعها و قال عمو يزن و دخل البيت
ادم تيتا تيتا
جدت يزن اسمها عنود
عنود تعالي ي ادم اتاخرت ليه كده ي حبيبي
ادم معلشي الشغل بقا عامله اي و بس أيدها
عنود كويسه عامل اي اتعشيت ولا لسه
ادم لسه ي حبيبتي
عنود طيب هقوم احطلك تكل اه صحيح البت ماس جيه بكره هي و عيلها و جوزها
ماس اخت يزن عندها ولدين شهاب 20سنه و عز 15سنه و ورد 10سنين
ادم بفرحه بجد
عنود ايوه بجد ي حبيبي انا هقوم اجبلك اكل
ادم فين مازن
عنود فوق نام
ادم و اسراء
عنود فوق بتذاكر
ادم طيب هطلع اشوفها و بيخبط علي اوضه اسراء ادخل
ادم دخل بتعملي اي
اسراء بذاكر ي حبيبي
ادم طيب تعالي كلي معايه
اسراء حاضر
ادم دخل اوضه مازن
ادم مازن مازننن
مازن اممممم ي ادم في أي
ادم قوم كل معايه
مازن حاضر
ادم قوم يله
مازن حاضر
ادم دخل الاوضه بتعتوه غير و نزل لقا اسراء بتهزر مع مازن
ادم قعد
اسراء ادم
ادم افندم
اسراء مش انا قمر
ادم ايوه
عنود اسراء ي بت.
اسراء نعم
عنود تعالي كلمي ماس
اسراء حاضر
مازن قومي كلمي ماس
اسراء تعرفوه مش مصبرني ع الدنيا غير ان خطوبتي بعد 5 سنين
مازن يختي حلوه و زقها
مازن بعصبيه قومي ي حيوانه انتي
اسراء اوعه بس كده متزقش و دخلت المطبخ
ادم قعد حطط ايوه علي راسوه
مازن مالك
ادم مفيش
مازن اه صحيح انا هنزل شغل معاك
ادم تنزل شغل ليه لسه بدري عيش حياتك الاول
مازن ضحك بسخريه هههههه ي شيخ وانت الي بتشتغل وانت عندك 10سنه
ادم انا غير انت دكتور اد الدنيا
مازن منتا الله و اكبر عليك
ادم معلش عيش حياتك الاول الهم جي جي
مازن لا منتا العمر بيعدي بيك وانت بتشتغل
عنود قعدات جنب ادم و بصتلوه
عنود كل ما العمر يعدى بيك هتكتشف ان الاهداف الحقيقية للحياة هى الستر و راحة البال والخروج من الدنيا بسلام وان ربنا يغنيك بفضله ومتحتاجش من حد حاجه مش شغل علي طول ي حبيبي انت عمرك مخت اجازه ربنا يوفقك
عنود بصت لمازن خلي بالك انت بس من المذكره
مازن حاضر و بص لادم بحنان
قعده يكلوه
بعد وقت
ادم قعد مع عنود
ادم تيتا
عنود نعم
ادم خرج فلوس كتير اتفضلي ده مصروف الشهر و لو اسراء أو البيت عاز حاجه و ده فلوس الشهر بتع المحل
عنود ي حبيبي معايه فلوس من الشهر الي فات
ادم مليش دعوه اتفضلي انا طالع انام تصبحي علي خير
عنود وانت من اهل الخير ي حبيبي ربنا معاك و يقويك
ادم طلع نام علي السرير من التعب و بص لسقف
ادم الله يرحمك ي ماما انتي و بابا و يزن
تاني يوم كان وقفت قصد التسريحه بيسرح شعروه الباب خبط
ادم ادخل
عز و شهاب و ورد دخلوه
عز خالووووو
ادم بفرح حبيب خالوووو وحشتني و حضنهم
شهاب عامل اي
ادم كويس امك فيه
ورد اي ده بقاااا مشمعنه انا ولا انا بنت البطه السوده
ادم هههههه وحشتيني و بس راسها
ورد تعاله يله بسرعه ماما تحت و شداتوه نزلوه
ماس اول مشفتوه بفرحه ادم
ادم سلم عليه عامله اي ي حبيبتي
ماس كويسه انت عامل اي
ادم كويس و بص لجوزها حسام
ادم عامل اي ي استاذ حسام بيه
حسام هههههه كويس انت عامل اي
ادم كويس و قعد
اسراء جت تجري علي ماس حضنتها و سلمت علي الكل
ماس امال فين مازن
عنود بيلبس فوق
الكل قعد علي السفره يكل
ماس عامله اي في المدرسه ي اسراء
اسراء تمام ي ماس
ماس شدي حيلك ي مهندسه كده
اسراء ودوني علي بيت حبيبي نعيش مع بعض فيه
الكل ضحك
مازن بعصبيه اففففف بس بقا بطلي الكلام ده
اسراء ملكش دعوه انا بهزر ي ادم اكلم بقا
ادم خلاص ي اسراء متكلميش كده تاني خلاص ي مازن
فون ادم رن وقف بعد اذنكو و خرج الجنينه حط الفون علي ودانوه الو
...
ادم ابتسم بثقه تمام سلام و قفل الفون و دخل تاني لقا الكل بيضحك
ادم ضحكونا معاكو
عنود هههههه اسراء و ورد بيتخنقوه مين النهارده الي هتعمل لينا كيك
ادم ولا دي ولا دي انتو عوزين تودونا المستشفي
الكل ضحك
بعد يومين
ادم نزل الفندق بثقه و شموخ دخل الفندق لقا و دخل علي المطعم دخل علي تربيظه معينه قعده عليها صفاء و جوزها
ادم اهلا اهلا شرفتوه
صفاء بصدمه انت ازاي تقعد كده حضرتك
ادم انتي مش فكراني ي مدام صفاء
صفاء لا اسفه مش وخده بالي حضرتك مين تعرفني منين
ادم حط رجل علي رجل ادم فارس الصياد
جوز صفاء ايوه يعني حضرتك مين
ادم بصلوه هي تعرف
صفاء بصدمه و دهشه انت كدب
ادم بجد ي مدام صفاء بشكرك ليكي الفضل اني اوصل للي انا فيه دلوقتي بسبب انك نزلتيني شغلتيني من بعد 10يوم من موت بابا
صفاء بصدمه انت بتهزر
ادم ههزر في أي ي مدام صفاء اه صحيح انتي متعرفيش اني عرفت انك الي مموته ابويه و امي
صفاء بصدمه ....
ادم بثقه انا مش هسكت غير لم اوديكي بايدي عند عشماوي
•تابع الفصل التالي "رواية انتقامي و حبك" اضغط على اسم الرواية