رواية احفاد الطوبجي الجزء الثاني 2 الفصل الثلاثون 30 - بقلم اميرة اسامة
🔥🔥البارت الثلاثون🔥🔥
💔❣️ مشاعر ❣️💔
خرج الدكتور من غرفه منذر بعد ما قال لمنذر يستعد عشان يرجع تاني ياخده و يجهزه للدخول لزيد.
فضل منذر ساكت شويه بعد خروج الدكاتره كان هيتجنن ويدخل لزيد ويطمن عليه ويكون قريب منه وفجأه بقى حاسس ان أن فكرة دخوله مش بس هتقصر على انه يطمن عليه لا ده شال مسؤوليه انه يكون سبب في رجوع زيد وسطهم من تاني مسؤوليه كبيره اوي فضل يبص في عيون الكل حواليه شايف في عينهم امل وكأنه فجأه بقى هو طوق النجاه بالنسبالهم
مكانش قادر ينكر ولا يكدب على نفسه انه خايف و متوتر بيحاول يتلم على اعصابه وبيحاول يدور على كلام يقولوا لزيد لما يدخل كلام بينهم حكايات وتفاصيل كتير جمعتهم لكن الكلام كان تايه منه لصعوبة الموقف 💔
راجح....منذر لو حاسس انك مش قادر بلاش تدخل انت يا حبيبي.
منذر....بتوتر ظاهر لا ليه بتقول كده يا عمي.
راجح....عشان حاسس انك متاخد يا منذر و عارف كمان انك بتفكر بينك وبين نفسك انك فجأه شلت فوق كتافك حمل ان الامل في ايدك بعد ربنا
بصلوا منذر وسكت لانه فهمه.
راجح....متستغربش يا منذر اني فاهمك الموقف اللي انت فيه الوقت لو اي حد فينا بدالك كان حس بنفس الاحساس بس الفرق بينا الوقت انك لسه تعبان فا لو شايف انك مش هتقدر خليك انت
منذر....لأ انا هدخل يا عمي..
لازم ادخل زيد محتاجني وانا محتاجه يمكن مش هكدب عليك اللي انت وصفته هو اللي انا حاسس بيه بالظبط فكرة اني مش معايا وقت غير كام دقيقه بس لازم احاول اوصل فيهم لزيد صعبه بس مفيش قدامنا اي وقت للتفكير او الرجوع انا قولت اني هدخل لاني واثق ان زيد مستسلمش بالشكل ده غير لما فكر اني جرالي حاجه لما كنت بقع خلاص وبستسلم صوت زيد وهو بينادي عليا مش راضي يروح من عقلي لمحتهم بيقربوا من زيد وهو سايبهم خلاص وكل همه يعرف انا فيا ايه وبعد كده مدرتش بالدنيا زيد فكر انه خسرني واللي هو في ده بسببي وان لازم اعمل كل حاجه في ايدي عشان ارجعه وسطنا من تاني💔
حط مراد ايده على كتفه
مراد....وانت قدها يا منذر❣️ يلا اجهز واحنا هنيجي معاك مش هنسيبك تمام
بصلوا منذر وهز راسه بهدوء.
دقايق بسيطه مرت وجات الممرضه نادت على منذر وخدته وراح معاها عشان يجهزوا ويقدر يدخل غرفه الرعايه
اما الباقي فا كلهم وقفوا قدام الزجاج منتظرين منذر يدخل
ثواني و اتفتح باب داخلي من غرفه الرعايه ودخل منه منذر بعد ما لبس لبس التعقيم
وقف منذر ثواني زي ما هو قدام الباب عينه على زيد ورجله مش مطوعاه انه يروح لحد عنده
رفع وشه و بصلهم راجح هز راسه عشان يشجعه كل نظراتهم ليه كانت تشجيع عشان ياخد الخطوه دي
خد نفس طويل وحرك رجله بأول خطوه وفضل يمشي ببطئ شديد لحد ما راح وقف قصاده ضربات قلبه كانت واضحه بشكل ملحوظ.
رفع منذر كف ايده السليم لمس ايد زيد وبعد كده قرب ايده من خده وفضل يمشيها على وشه كأنه بيحفظ ملامحه
بدأ دموعه تتجمع جوه عينه لكن فضل ماسك نفسه وحاول بكل قوته انه يفضل ثابت و مينهارش
منذر....بصوت كله ضعف زيد
حبيبي انا هنا يا صاحبي انا جنبك
حاسس بيا يا زيد 🥺💔
زيد قوم يا صاحبي نومتك طولت اوي ابتسم ابتسامه تقتل كلها حزن و وجـ ـع
اول مره تغيب عني كده يمكن كان اوقات بيعدي علينا كام يوم مش بنعرف نشوف بعض بس كنا طول اليوم بنتكلم مع بعض وصوتك اللي بسمعه كان كفيل يحسسني بالامان 🥺 صوتك وحشني اوي يازيد قوم يا اخويا متوجعش قلبي
مسك كف ايده بقوه ورجع بصلوا أقولك على سر يا صاحبي أول مره اقولهولك
فاكر الحكايه اللي حكيتها لما كنا بنلعب عن معرفتنا ببعض زمان لما جيت عليكم المدرسه كنت لسه جاي جديد لما شوفتك حاجه من جوايا خلتني احبك واتعلق بيك و أتمنيت نكون صحاب كنت بفرح لما اشوفك اوي وقتها انا مكانش ليا صحاب خالص حتى حسام اخويا كان صغير وقتها مكانش ليا صحاب حتى في مدرستي القديمه وقتها مكنتش بعرف أصاحب ولا كنت اجتماعي بس انت الوحيد اللي أتمنيت اكون صاحبك لكن انت وقتها مكنتش بتحبني حاولت أتقرب منك بكل الطرق ودي كانت حاجه جديده عليا اني اعملها بس انت مكنتش بترض 🥺
الغريب اني معرفتش ابعد ولا قدرت أشيل حبك من قلبي وكنت ديما اتخيل اننا صحاب جامدين اوي🥺💔 رغم ان مكانش في بينا حتى الكلام
ابتسم بوجـ ـع وقبض على كف زيد بقوه
انت يوم ما حكيت الحكايه دي قولت ان سبب صحوبيتنا كانت خناقه وانت دافعت عني و صعبت عليك ومن بعدها بقينا صحاب🥺
بس السر اللي انت متعرفهوش اني كنت لاول مره اصمم اني يبقالي صاحب واحارب عشان يحبني زي ما بحبه
كنت عارف انك جدع يا زيد وكنت بشوفك ديماً بتدافع عن صحابك وعن اي حد بيستنجد بيك من يومك وانت جدع يا صاحبي عشان كده فكرت في طريقه تقربني منك روحت للولاد اللي اتخانقوا معايا واتفقت معاهم اني هديهم مصروفي لمدة اسبوع بس يتخانقوا معايا و يضربوني قدامك وقتها هما فرحوا ونفذنا الخطه دي قدامك🥺💔
وانت مقدرتش تسيبني دافعت عني وضربتهم عشاني يومها طبطبت عليا كنت وقتها بعيط بس مكنتش بعيط من الخناقه كنت بعيط ان خطتي نجحت وشوفت في عينك خوف عليا بعد ما كنت مش طايقني ويومها قولتلي اننا هنبقى صحاب ومش هتخلي حد يقرب مني تاني ومن يومها فعلاً عمرك ما فارقتني يا صاحبي💔💔💔
كنت مستعد اعمل اي حاجه عشان نبقى صحاب وقدرت وانت وعدتني تفضل جنبي ولحد اللي حصلنا من كام يوم كنت قد الوعد يا زيد
عايز تخلف وعدك الوقت ليه يا اخويا وتفضل بعيد عني🥺
انت طول عمرك بتقول يا زيد اننا شبه بعض في كل حاجه وجعنا واحد وفرحنا واحد قدرنا واحد اللي بيحصلك بيحصلي حتى الطريقه اللي حبينا بيها يا زيد كانت واحده🥺💔
بتغير القدر الوقت ليه يا زيد💔
طيب مخدتنيش معاك في نومتك دي ليه لو زي ما بتقول ان اللي بيحصلي بيحصلك سيبتني صاحي وانت نمت ليه يا زيد💔💔
وفي لحظه نسي منذر روح وراجح والشباب نسي فيروز ونسي الكل
🥺💔
وأول ما افتكر كلمه الدكتور
(معاك دقيقتين)
بسرعه انحنى لمستواه وهو حاضن كف زيد في ايده و سند راسه على كتفه و إنهار حرفياً.
منذر....زيد قوم يا صاحبي قوم يا اخويا قوم عشان خاطري يا زيد متعملش فيا كده يا اخويا انا عايش يا زيد بس والله العظيم انا ميت من غيرك🥺💔
قوم يا عشرة عمري انت واعدني يا زيد اننا هنفضل على الحلوه والمره سوا بتخلف وعدك ليه يا صاحبي عايز تعرف غلاوتك عندي؟ طيب ما انت عارف ان النفس اللي بيطلع مني مبيطلعش غير في وجودك💔
الكل كان شايف انهيار منذر ومنهارين حرفياً عشانه
سالم.....لا يا منذر ليه كده💔
روح....قوم يا زييييد💔🥺
مراد....طلعه يا سالم 💔
منذر......يا زيييييد قوم عشان خاطري قوم بالله عليك
سمع صوت الباب بيتفتح بص بسرعه على الباب بصة صدمه وخوف وكانهم جايين ياخدوا روحوا منه بص بسرعه على زيد ومسك بقوه في ايده
منذر.....قوم يا زيد بسرعه عشان خاطري قوم يا صاحبي كفايه كده انا عايش يا زيد وجنبك بلاش تموتني انت
الدكتور.....بحزن على حاله منذر كفايه كده
منذر.....كمان دقيقه بالله عليك خليني جنبه انا عارف انه هيقوم والله لما يحس بيا
الدكتور....احنا اتفقنا اسيبك دقيقتين عشان ميتعبش وعشانك انت كمان
منذر....انا كويس وهو كويس وهيقوم صدقني خليني بس معاه شويه كمان انا ملحقتش يا زيييييد قوم بقىىىى🥺💔
الدكتور.....هدخلك تاني صدقني بس كفايه عليه كده
قرب منذر من كف زيد باسه
منذر.....قوم وحياة اغلى حاجه عندك يا زيد قومي يا حبيبي 🥺
الدكتور.....استاذ منذر من فضلك يلا لو بتحبوا كده انت بتتعبه.
حاول الدكتور معاه لحد ما سحب ايد زيد منه وفضل ماسكه لحد ما خرجوا واول ما خرج لقى سالم قدامه دموعه نازله اترمى في حضنه
منذر.....خليهم يسيوني معاه شويه ياسالم بالله عليك💔
سالم....اهدى يا منذر هيفوق يالا وهيبقى كويس💔
فضل منذر يعيط في حضن سالم زي العيل الصغير.
سالم....امسح دموعك دي يالا زيد لو صاحي وشافك في الحاله دي كان قتلك
منذر....يصحى بس ويعمل اللي هو عايزه 💔🥺
سالم...هيقوم وهيرجع وسطنا من تاني انا واثق وعارف ان ربنا هيرجعوا وسطنا في اقرب وقت يلا يا صاحبي تعالى ارتاح انت شكلك تعبان
خدوا سالم وخرج بيه عندهم
اول ما خرج راجح خد منذر في حضنه وفضل يطبطب عليه بوجع💔
راجح....سالم خد منذر على الاوضه يرتاح💔
سالم....حاضر يا باشا يلا يا منذر
جهزوا روح عشان تدخل ثواني وهي كمان دخلت عند زيد
قربت روح منه مسكت ايده باست كفه وهي دموعها نازله وفضلت تبوس في وشه وتحسس عليه كأنه طفل
روح.....زيد يا حبيبي يا أبن قلبي و أبن عمري و أبن روحي 🥺💔
قوم يا حبيبي متوجعش قلبي اكتر ما هو موجوع وحشتني يا زيد و وحشني كلامك وصوتك و حضنك 🥺
ده انا مقدرتش على بعدك انت وصبا يا زيد و متحملتش اكون انا في مكان وانت في مكان تقوم تعمل فيا كده يا حبيبي💔
انت عارف غلاوتك في قلبي يا زيد عارف ان الدنيا كلها في كفه وانت ونادر في كفه تانيه🥺💔 عشان خاطري قوم
طيب موحشكش كلامنا سوا حضني موحشكش يا زيد لو خايف على منذر فاهو كويس يا حبيبي و هيتجنن عليك
قوم يازيد كلنا تعبانين من غيرك يا ابني
قربت من راسه باسته بوسه طويل مع تنهيده كلها وجع 💔
انا بحبك اوي يا زيد بحبك يا اغلى من روحي و هستناك تفوق وتطمني 🥺عشان انا عارفه ان مفيش حد في حنيه قلبك ومش ههون عليك تسيبني كده
زيد انت سامعني صح يا حبيبي💔
صبا هتتجن عليك قوم يا حبيبي خدها في حضنك و طمنها و طمني
دخل الدكتور في الوقت ده عشان يخرجها قربت من كف ايده باسته وضمت كفه لصدرها وهي بتبوسه وبتعيط وبعد كده خرجت.
اول ما خرجت نادر كان واقفلها خدها في حضنه وفضل يطبطب عليها
نادر....هيفوق ياروح وهيخرج بالسلامه انا حاسس والله انه هيفوق قريب
روح....يارب يا نادر يارب يا حبيبي💔
نادر...روقي ياروح عشان خاطري مش عايز اشوفك كده
روح...متقلقش يا حبيبي انا بخير اطمن🥺
قرب منها راجح بابتسامه حب حط ايده على شعرها❣️
راجح....اظن انا وفيت بوعدي ليكي يا روح وخليتك تدخلي تشوفي زيد اوفي بوعدك انتي بقى وخدي بالك من نفسك ماشي ياروح❣️
هزت روح راسها بضعف مسحلها نادر دموعها وبعدين راحوا على الاوضه عند منذر .
.................
تقى....خلود تعالي لحظه.
خلود....ايوه يا تقى في ايه
تقى....انا ممكن اطلب منك طلب؟
خلود....طبعاً يا قلبي اطلبي
تقى....بارتباك وحزن باين على ملامحها بصي من غير ما تسأليني ليه؟ علي الاقل الوقت انا عيزاكي تعملي انك تعبانه وعايزه ترجعي ترتاحي 🥺
خلود...بأستغراب لا لحظه مش فاهمه
تقى....مش فاهمه ايه انا عيزاكي تقولي ان ضهرك واجعك ومحتاجه تروحي عشان ترتاحي🥺 وانا هقول اني هاجي معاكي عشان مسبكيش لوحدك
خلود....انا لو قولت اني تعبانه يوسف هياخدني من ايدي ويكشف عليا حالاً
تقى...لا انتي قولي انك محتاجه تنامي ضهرك تاعبك وبعدين انتي كنتي في الشغل من بدري يعني كانك مرهقه
خلود....طيب حتى لو انا لو قولت كده يوسف هيروح معايا
تقى...مش مهم عادي انا هقول اني هروح معاكم عشان مسبكيش لوحدك و بعدين هو ممكن ميجيش عشان الراجل اللي قالوا عليه عاصم ده هيجي
خلود....طيب براحه كده ممكن تفهميني في ايه وليه شكلك حزين ومتغير كده
تقى....هفهمك والله يا خلود بس مش الوقت 🥺
خلود....طيب تمام يا حبيبتي انتي شكلك متخانقه مع مراد صح؟
تقى....لا خالص والله بس ارجوكي ساعديني في اللي طلبته منك يا خلود انتي عارفه انك اقرب حد ليا وانا مش عايزه اطلب من اي حد الطلب ده
خلود....حاضر يا حبيبتي خلينا طيب ندخل الاوضه وانا هقول ليوسف
تقى....طيب يلا الوقت على طول 🥺
خلود....بتنهيده حاضر يا خلود بس اهدي شويه لان باين عليكي جداً التوتر
تقى....حاضر🥺
......................
فيروز....منذر انت كويس؟
منذر....ايوه يا فيروز بخير
فيروز.....هيبقى كويس مش كده
منذر....يارب يا فيروز يارب
فيروز.....يارب يا حبيبي طيب طمني دراعك لسه واجعك
منذر....لا احسن شويه الحمد لله.
فيروز.....طيب نام شويه لو عايز
منذر...لا لا مش عايز انا كويس طمنيني على فيروز
فيروز....بخير وحشتها على فكره🥺
منذر....هي اللي وحشتني اوي ❣️بوسيهالي كتير لحد ما اطلع واشوفها
فيروز....حاضر يا منذر.
راجح....ايه يا داوود عاصم مجاش ليه لحد الوقت
داوود....هو قال انه في الطريق
راجح....ياسين حاولت توصل لاي حاجه عن الخبر اللي انتشر
ياسين.....اتصلت يا باشا وعملت كام اتصال كده و اول ما يوصلوا لحاجه هيتصلوا عليا.
راجح....خير إن شاء الله
خلود....بهدوء يوسف يوسف
يوسف.....ايوه يا خلود
خلود....هو انت مطول شويه يا حبيبي ولا ايه ؟
يوسف....مش اوي مستني بس عاصم يجي يمكن نعرف حاجه انتي زهقتي ولا ايه؟
خلود....اا لا يا حبيبي خالص بس يعني انا حاسه اني تعبانه شويه وكنت عايزه اروح ارتاح بس خلاص خلينا
يوسف....تعبانه مالك حاسه بأيه؟
خلود....لا لا متقلقش ده مجرد ارهاق وضهري واجعني شويه عشان طول اليوم واقفه محتاجه انام شويه بس
سمعتهم زهره.
زهره...بصوت واضح للكل شويه يوسف لو مش وراك حاجه خدها انت وروح عشان متتعبش
راجح....مالها خلود يا يوسف؟
يوسف....مرهقه وضهرها تاعبها شويه
راجح....طيب ومستني ايه يلا قوم روحها وبعدين ياريت الكل يروح خلاص اطمنتوا على منذر وزيد احنا هنفضل شويه لحد ما عاصم يجي
روح....خليني شويه معاكم خدها انت يا يوسف وروحها هي من الصبح بره البيت وده غلط عليها يا حبيبي
راجح.....خليكي يا روح لو عايزه انتي وكاريمان هانم بس باقي البنات تروح كلهم تعبوا وخلاص وجودهم هما ملهوش لازمه
ياسين....ملك روحي انتي كمان انتي وميار مع يوسف هبلغ الجارد تحت يوصلوكي عشان العربيه مش هتقضي لان انا لسه هوصل چورچ
ملك....تمام يا ياسين بس عادي انا ممكن افضل شويه انا بخير
تقى...بارتباك ااا انا ممكن أروح معاها عشان مسيبهاش لوحدها ولو حابين تفضلوا انتوا خليكوا
راجح....الكل هيروح اسمعوا الكلام انتوا من بدري بره البيت واكيد تعبتوا احنا شويه وهنيجي وراكم مفيش غير روح وكاريمان وزهره عشان لسه جايه
بصلها مراد بسرعه لمحها بتبصلوا وبسرعه بعدت عينها عنه وكان باين عليها التوتر.
مراد....وتقى🤨 هتفضل عشان عايز اعملها شويه تحاليل كده واطمن عليها وادام البنات كلهم هيروحوا مع خلود يبقى خليكي انتي معايا 🤨
روح.....تحاليل ايه دي مالها تقى؟
مراد.....لا دي تحاليل عاديه عشان اشوف لو في انيميا او اي حاجه هي مش مظبوطه بقالها فتره وانا حابب اطمن عليها.
تقى.....ااا طيب ما تخليها يوم تاني كمان عشان الراجل اللي جاي ده 🥺
بصتلها خلود باستغراب مكانتش فاهمه حاجه
مراد....لا ملكيش دعوه بالراجل دي تحاليل سريعه وبعدين هنعملها ونرجع تاني نشوفوا🤨
راجح....خلاص يلا يا بنات قوموا عشان تروحوا انتوا
بصت تقى لخلود عشان تقول اي حاجه🥺🥺🥺💔
رفعت خلود كتفها بمعنى مش عارفه.
خلود....احممم طيب لو تقى تعبانه هي كمان ممكن تروح معانا ولو على التحاليل انا بعد بكره كنت هعمل شويه تحاليل انا والبنات ممكن تيجي معانا
ابتسم مراد بهدوء وعرف ان تقى اللي قايله لخلود
مراد.....لا يا خلود خلينا نخلص انا حابب اطمن عليها وبعدين ما احنا موجودين في المستشفى نستنى ليه تعملوا بالمره.
يوسف.....خلاص يا حبيبتي خليها هي تعمل التحاليل ويطمن عليها
بصت خلود لتقى 🥺 طيب اللي تشوفوا
سالم...بهدوء قرب من شمس حبيبي
شمس....نعم يا سالم
سالم....انت كويسه؟
شمس...اه بخير الحمد لله ليه السؤال
سالم....بطمن عليكي عشان عايز امير وجلال يروحوا انهارده وانا اقعد مكانهم
شمس....براحتك يا حبيبي خليك
سالم....يعني مش محتجاني؟
شمس....بحب انا طبعاً مقدرش استغنى عنك بس خليك انا بخير اطمن
سالم....تمام يا حبيبي❣️
امير انت وجلال انهارده روحوا انا هفضل مع منذر وزيد
امير....ليه ما احنا موجودين وبعدين احنا روحنا غيرنا ونمنا شويه
سالم....تمام بس انهارده انا هفضل انتوا امشوا معاهم ولو حابين تفضلوا شويه خليكم بس انا بعرفكم اني هبات انهارده
راجح....روحوا انتوا انهارده يا ولاد انتوا بقالكم كذا يوم بتباتوا هنا
جلال....لو عشان تريحنا فا احنا تمام والله لو حابب تقعد خلاص
سالم....لا روحوا انتوا ارتاحوا وانا كده كده حابب ابات مع منذر انهارده.
امير....خلاص زي ما تحب طيب مش عايز حد فينا يبات معاك
سالم....لا لا روحوا انتوا
ياسين....خلاص بدل ما اكلم الجارد روحوا انتوا البنات بقى
امير....طيب تمام
بدأ البنات تقوم ويستعدوا عشان يروحوا
صبا....بحزن راحت لراجح خالو🥺
راجح....ايوه يا حبيبتي
صبا....انا عايزه افضل شويه🥺
راجح....بتنهيده قعدتك ملهاش لازمه يا صبا روحي يا بنتي ارتاحي عشان الحمل انتي لا بتاكلي كويس ولا بترتاحي ومن الصبح وانتي هنا
صبا....بس انا كويسه🥺💔
راجح....لا يا صبا انتي مش كويسه خالص اسمعي الكلام يا حبيبتي روحي ارتاحي واهدي شويه كده احنا قعدتنا هنا ملهاش لازمه زيد لسه مافاقش روحي يمكن ربنا يكرمه ويفوق وساعتها ياستي لو فاق ليكي عليا لما يتنقل في اوضه عاديه هخليكي تفضلي معاه بس ريحيني يا حبيبتي وروحي فيروز كمان هتمشي معاكم واحنا شويه وهنيجي وراكم ماشي يا صبا❣️
صبا....بدموع حاضر🥺
راجح....امسحي دموعك دي لو بتحبيني بجد يا صبا ❣️
صبا.....حاضر ياخالو🥺
مرت دقايق بسيطه وقام الكل نزل
فضلت روح وكاريمان وزهره وتقى وباقي الشباب.
تقى كان باين عليها انها مش على بعضها وبتحاول تبعد عينها عن مراد بأي شكل
اتصل عاصم على داوود في الوقت ده
عشان يعرف هما في انهي دور وغرفه رقم كام ويعرفوا انه وصل رد عليه داوود وقاله على مكانهم
داوود.....عاصم طالع .
راجح....تمام واحنا في انتظاره.
مراد....طيب انا هاخد تقى شويه وهرجع على طول .
راجح....تمام قوموا يلا
تقى.....بتوتر طيب استني لما يمشي🥺
مراد....يلا يا تقى🤨
بلعت ريقها بصعوبه وقامت بهدوء
خرجوا بره الاوضه مسكها مراد من ايدها واول ما مسكها اتصدم ايدها كانت زي التلج.
بصلها مراد باستغراب 🤨
مراد....تقى انتي بردانه؟
تقى.....ااا لا 🥺
مراد...امال ايدك متلجه كده ليه🤨
تقى....بدموع مسكت ايده بايدها الأتنين ووقفت مراد عشان خاطري انا مش عايزه اعمل التحاليل🥺
مراد....بتنهيده وغضب بسيط وقف وبصلها مش معقول تكوني خايفه من شكه ابره بالشكل اللي انا شايفه ده يا تقى انتي عارفه يا تقى انا كان ممكن استنى أأجل بس تصميمك على عدم عمايل التحاليل بتخليني انشف دماغي معاكي اكتر وحاسس ان الموضوع مش خوف انتي مخبيه عني حاجه يا تقى
تقى...بدموع وتوتر هخبي ايه يا مراد
مراد....مش عارف بس في حاجه غلط وكمان نظراتك انتي وخلود لبعض وطلبها انك تروحي معاها وبعدين تبقوا تعملوا التحاليل كل دي انا واخد بالي منها صح ولا انا غلطان
تقى....لا غلطان طبعاً وبعدين هنخبي ايه هي قالت انها تعبانه وانا قولت هروح معاها عشان مسبهاش لوحدها كنت فاكره يوسف هيفضل معاكم عشان يشوف عاصم ده وبعدين انت عارف ان خلود بترتاح معايا اكتر 🥺
مراد....تمام يا تقى هعمل نفسي مصدقك عشان متعودتش عليكي وأنتي بتكدبي 🤨
تقى...يعني مش هنعمل التحليل🥺
مراد....لا يا تقى هنعملوا يلا معايا🤨
بصتلوا تقى برجاء وهي دموعها نازله شدها من ايدها وراحوا مع بعض..
وصل عاصم سلم على الجميع وسلم على منذر
غرفه منذر كانت عباره عن غرفه هو قاعد فيها وغرفه في داخله الباب للناس اللي بتزوره بيقعدوا فيها
اول ما دخل عاصم روح وكاريمان وزهره قاموا قعدوا بره وسابوهم جوه مع منذر.
راجح.....عامل ايه يا عاصم
عاصم....بخير يا راجح باشا الف سلامه على زيد باشا والف سلامه عليك يا منذر باشا
راجح....الله يسلمك.
منذر...الله يسلمك.
راجح....طمني داوود قال ان علي حصلوا نفس اللي حصل للشباب.
عاصم....ايوه مع الاسف وحالته صعبه جداً لسه مخرجش من الرعايه لحد الوقت
راجح....ايه اللي حصل وحصل ازاي وامته.
عاصم.....في نفس اليوم تقريباً اللي حصل للشباب بس كنا بدري شويه يعني على تسعه انا كنت معاه بس لحسن الحظ كنت محتاج اسحب فلوس جربت مكنه ومكانش فيها فلوس مشينا ووقفت في مكان هو كان هادي شويه سيبت علي حوالي ربع ساعه في ضهر المكان اللي سيبت علي في عرفت ان في مكنه مشيت على رجلي وروحت كان واقف قبلي اتنين واحد منهم كان راجل كبير وتقريباً مش عارف يتعامل مع المكنه اللي قدامي ساعده وعلى ماخلصوا هما الاتنين كان مر حوالي ربع ساعه خدت دوري وسحبت الفلوس وجالي مكالمه شغل وقفت دقايق بسيطه خلصتها وبعدين رجعت لقيت علي واقع على الارض وجنبه شابين بيحاولوا يفوقوا و واحد فيهم كان اتصل بالاسعاف معرفوش يتصلوا عليا من عند علي لانه عامل باث وورد على موبايله.
جريت عليه لقيت علي في حاله صعبه مكنتش عارف الدم اللي شايفه خارج منين وللاسف لما ضربوا وقع على ازازه كانت مكسوره ودخلت في جنبه عرفت من الشباب ان في كذا واحد نزلوا من العربيات ضربوا ولما وقع على الازازه سابوا وجريوا بسرعه الشباب اللي كانت واقفه معاه قالوا انهم خافوا يقربوا لانهم كانوا حوالي سبعه او تمانيه وهما شابين صغيرين في السن في العشرينات طبعا شافوا الرجاله اجسام طول وعرض خافوا بس لما سابوا علي وجريوا هما راحوا عليه بسرعه وواحد منهم قدر ياخد رقم عربيه منهم.
وانا خدتوا بسرعه على العربيه وجريت على المستشفى طبعاً الضرب والاعتداء عليه كان اغلبوا كدمات هي قويه شويه بس الحمد لله هدت على خير هنا مطولوش معاه لما وقع والازازه دخلت في جنبه دخل عمليات فوراً الحمد لله قدروا يلحقوا هو نزف كتير اوي بس الي حداً ما الدكتور طمنا عليه هو فاق بس لسه في الرعايه.
راجح.....ربنا يطمنكم عليه الحمد لله انها عدت على خير طيب عملتوا محضر.
عاصم....اه طبعاً وادتهم رقم العربيه اللي الشباب كتبوا واتعمل بلاغ بالرقم واتوزع على المرور ولسه لحد الوقت العربيه ملهاش اثر
سالم....طيب مكانش في كاميرات
عاصم....كان فيه اربعه منهم وشهم ظاهر في مكان الحادثه والباقي مكانوش ظاهرين اوي صورهم بالجنب الصور معايا لو تحبوا تشوفوهم
سالم....وريني صورهم
طلع عاصم موبايله وشغل مقطع فديو صغير من الاعتداء اللي حصل لعلي وبعد كده وراهم صور عن قرب للاشخاص اللي وشهم كان ظاهر.
سالم...بابتسامه بسيطه نتكلم بصراحه يا عاصم باشا لولا الڤديو اللي شوفتوا الوقت
مكنتش هصدق بردوا كنت هفكرها لعبه متزعلش مني انت عارف اني صريح بس بيتهيالي الڤديو مبين ان الضرب مش مجرد لعبه ولا تضليل
ابتسم عاصم وضحك بهدوء
عاصم....عارف لما عرفت من داوود باشا اللي حصل قولت ان لولا اللي حصل لعلي كنا هنبقى اول المتهمين
راجح....متفهمناش غلط يا عاصم بس احنا ملناش اعداء يمكن لينا اعداء بس عمرها ما وصلت للمرحله دي
عاصم...فاهم يا باشا وحقكم انا مش زعلان من سالم باشا خصوصاً بعد اللي حصل بينا اخر مره لما المشروع رسي عليكم حصل مشادات من علي ومني كمان مش هكدب عليك المشروع ده كنا ماليين أيدينا منه وضامنينه لحد ما اسم المجموعه بتاعتكم اتحط ضمن قايمه الترشيحات وطبيعي نضايق لما يروح مننا مهما كان احنا في بينا منافسه على الشغل بس صدقني مهما حصل عمر منافستنا ليكم ما هتبقى بالشكل ده حتى علي هو يبان عصبي ودمه حامي بس ملهوش في الدم ولا الاذيه صدقني وعلى فكره لما حصل اللي حصل لعلي مش هكدب عليك انا اول حد قولت ان اللي عملها مش هيطلع من عيله الطوبجي يعني بسبب الشد اللي حصل توقعت ان حد تبعكم اللي عملها بس وقتها الحاج مهيب هو اللي قالي مستحيل يمكن استغربتوا وقتها لاني طول عمري شايف ان حضرتك وابويا مفيش بينكم اي ود خالص بس هو قالي راجح الطوبجي وعيلتوا ميعملوهاش
راجح....بابتسامه فيه الخير ابوك عارفني يا عاصم وعارف اني ربيت ولادي كويس وعمري ما ربيت فيهم الشر والقسوه يمكن زي ما بتقول احنا مفيش بينا اي ود خالص واللي بينا ديماً منافسه لكن هو عارف اني معملهاش
عاصم....قاللي ورفض رفض قاطع اني اذكر اسمكم في المحضر.
بس اللي عملها كان قاصد يوقعنا في بعض وانا اشك ان اللي عملها كان حوالينا يوم اجتماع اللجنه عشان يبلغونا بالمشروع اللي كسب وشاف اللي حصل بينا واستغل ده لصالحه ونجح وزي ما انا شكيت فيكم انتوا شكيتوا فينا
داوود....طيب يا عاصم انت قولتلي انك تقريباً عرفت مين اللي ممكن يكون عملها.
عاصم....بص انا قبل ما اجي هنا كنت شاكك في خيري المحمدي صاحب شركه إعمار المحمدي لانه كان قبل ما انتوا يتحط اسمكم كان بيحارب عشان يقدم مشروع كويس يتوافق عليه وطبعا انتوا اكيد عارفين الراجل ده بيكره ابويا قد ايه ومعروف عنه انه منافق وملهوش صاحب يمكن علاقتكم بيه افضل من علاقتنا بيه بس هو بياع وعشان مصلحته ممكن يدوس على اي حد .
ياسين....بس هو اسمه اتشال اصلا من قبل اسمنا ما يتحط بكتير
عاصم...عارف ومش هو بس في شركه تانيه بتاعت ارت ديزاين بردوا المشروع المبدأي بتاعهم اترفض بس خيري وقتها عرفت انه تعب في نفس اليوم وسمعت ان جالوا جلطه بس لحقوا وكنت واثق انه مش هيعديها لانه ديماً فاكر اننا لينا يد في اي حاجه بتحصلوا في الشغل
بس رغم اني كنت شاكك فيه اتأكدت من شويه وانا جاي انه بعيد كل البعد عن اللي حصل لعلي واكيد بعيد عنكم
داوود....معنى كلامك انك حالياً متعرفش مين اللي عملها؟
عاصم....لا لحظه انا يمكن لسه معرفش
بس جالي معلومتين مهمين و المعلومتين دول خلوني أولاً اتأكد ان خيري بعيد خالص عن اللي حصل والاهم انا قولت من شويه ان اللي عملها قصد يوقعنا في بعض واكيد كان قريب مننا وعرف المشادات اللي حصلت بينا
وانا اول خطوه عملتها اتواصلت مع شخص اعرفوا يجيبلي تسجيل الكاميرا وقت ما كنا واقفين بره عشان اتاكد وبنتكلم عشان اتاكد من شكي كان في حد حوالينا وشاف اللي حصل بينا ولا لا واللي حسبتوا لقيتوا كان في شخص حوالينا وبيتهيألي الشخص ده انتوا اللي تعرفوا.
بصوا كلهم لبعض بصدمه
ياسين.....مين هو وريني التسجيل😡
سالم....وريني يا عاصم😡
عاصم...لحظه هوريكم بس اخلص كلامي.
اتنين من الاربعه اللي صورتهم ظهرت كانوا اجانب ودول كده مش تبع خيري نهائي واحنا في العموم ملناش علاقه بالاجانب خالص إلا شخص واحد بس بنشتعل معاه والجارد بتوعوا في اجانب
يمكن الشخص ده كنا نعرفه وعارفين اخوه بس من بعيد لبعيد بس بعد اللي حصل جبت كل المعلومات اللازمه عنه انهارده وجاتلي وانا جاي وده اللي أخرني.. انا كنت بدأت افهم الشخص ده ليه بيعمل كده لاننا من فتره حصل بينا خلاف ولما داوود قالي اللي حصل بقيت اسال نفسي انتو ايه علاقتكم بالشخص ده خصوصا انا عارف انكم مشتغلتوش معاه قبل كده بس انهارده لما طلبت ان كل معلوماته تجيلي لقيت انكم ليكم علاقه شويه بأخوه
سالم....مين هو يا عاصم؟
عاصم....تعرفوا واحد اسمه طارق؟
سالم...بصدمه طارق المعداوي؟ده في السجن هو وابوه😳
عاصم...لأ مش المعداوي يا سالم
سالم...امال طارق مين احنا منعرفش غيره؟
عاصم...طيب يمكن لما اقولكم الاسم التاني هتعرفوا بص على نادر بهدوء ( عزيز خطاب)
وقف نادر بصدمه😳😳 عزيز
سالم...نعممممم انت بتقول ايه يا عاصم
ده اتحكم عليه بالاعدام
راجح....لا براحه وفهمني؟
عاصم....الشخص اللي بتكلم عنه اسمه هاني عز وده يبقى اخو طارق اللي كان صاحب عزيز خطاب لما جبت معلومات عن هاني عرفت ان اخو طارق كان شغال مع عزيز وطبعاً انا عارف عزيز عن بعد بس عرفت ان المدام بتاعت نادر كانت زوجه سابقه لعزيز وتقريباً عرفت اللي حصل والمشاكل اللي كانت بينكم
نادر....ايوه مش فاهم وايه علاقه عزيز وطارق باخوهم وبينا احنا اصلا مكانش في بينا شغل علاقات عاديه
عاصم...عارف بس بعد اللي حصل ميتهيأليش ليها غير تفسير واحد هاني بينتقم مننا عشان الخلاف اللي حصل بينا وبينتقم منكم عشان اخوه
سالم...لحظه نادر هو ايه اللي حصل مع طارق انا اللي اعرفه ان عزيز اتعدم بس طارق حصلوا ايه
نادر...انا معرفش متابعتش اللي حصل معاه
عاصم.....طارق كان شريك عزيز وهو كمان اتعدم بعد عزيز بفتره
نادر....حتى لو بينتقم مننا ليه احنا كان هدفنا عزيز.
عاصم.....بس الاتنين مصيرهم كان الاعدام واتمسكوا عن طريقكم ومش بس كده طارق كان ممول لاخوه في كل شغلوا وبعد ما اخوه مات هو اهمل شغلوا شويه وخسر كتير اوي وبعدها الشركه بتاعته بدات تعلن افلاسها واحنا وقفنا شغل معاه وهو اعتبر اننا اتخلينا عنه وبعدها اختفى شويه ورجع تاني وقف علي رجله وبقى اقوى الفلوس جابها منين وازاي مش عارف بس الاجانب اللي ظهر بيهم دول يأكدوا ان هاني بيشتغل نفس شغل اخوه تقدروا تقولوا بيكمل مسيرته هو وعزيز مع الخواجه اللي كان عزيز بيشتغل معاه
نادر....يعني هو راجع ينتقم
عاصم....ده الاكيد امال ويمكن كمان يكون مكانش قاصد منذر وزيد يمكن يكون كان قاصدك انت قاصد المدام ولو زيد كان ليه يد في اللي حصل لاخوه يمكن يكون قاصده
نادر....زيد تقريباً هو اللي كان واقف معايا في القضيه دي وقدر يرجع مريم لما عزيز خطفها هي والداده بتاعتها
عاصم....يبقى اللي بنفكر فيه صح هو راجع ينتقم من الكل والخواجه بيساعده لانه خسر كتير بعد عزيز وطارق واكيد هو شايفكم سبب اما اللي حصل لعلي فا ده بعيد عن الخواجه هو تصفيه حساب من هاني عشان شايف اننا موقفناش معاه
المهم الصور اللي ورتهالكم محتاج منك يا نادر تعرضها على المدام الاربعه وشهم ظاهر اتنين منهم اجانب واتنين مصرين يمكن تكون شافت حد فيهم قبل كده
راجح....طيب وصوره الشخص اللي كان حواليكم بعد ما خرجتوا
عاصم....لحظه واحده هطلعها بس انا ليا طلب انا عارف انكم اكيد هتعرفوا مش عايز اي حد يعمل اي تصرف إلا لما نجمع معلوماتنا كلها عشان نقدر نبلغ من غير ما يحسوا عشان ميهربوش
سالم...من غير ما تقول يا عاصم مفيش اي حاجه هتتم غير لما زيد اخويا يفوق وهو ومنذر يخرجوا من هنا زيد ومنذر اتغدر بيهم واتكاتروا عليهم اكتر من عشرين راجل😡 وانا اخويا ميتاخدتش غدر وقبل ما الشرطه تجيب حقهم لازم احنا نجيب حقهم بايدنا
كرامه زيد ومنذر هترجع بأيدهم من كل واحد فكر انه يمد ايده عليهم وعشان الاتنين دول يرتاحوا لازم حقهم يرجع بالطريقه اللي زيد هيقول عليها😡
عاصم.....وانا معاك يا سالم هنستنى وحق اخويا انا كمان هجيبه نطمن عليهم الاول وبعد كده نتصرف بس اللي بنقوله ده ميخرجش لاي حد برانا عشان الكلام ميوصلهمش
سالم....وريني الصوره😡
فتح عاصم الموبايل وطلع فديو صغير ليهم وهما واقفين على باب مقر اللجنه وبيتكلموا مع بعض
عاصم....بص كده يا سالم على الشخص اللي ورانا.
مسك سالم الموبايل وجنبه ياسين ونادر وراجح وداوود
والصدمه ظهرت على ملامحهم😳😳
منذر.....مين يا سالم؟
ياسين....مستحيل يا ابن الكلبببببب😡
سالم....بغضب جز على سنانه وطلعت صوت قوي😡😡
راجح....ازاي ده زيد لو عرف هيروح فيها
منذر...ماتقولوا مين ؟
سالم....مصطفى الجارد بتاع زيد😡
منذر....مش ممكن ياسالم مصطفى
سالم....اهو امسك واقف ورانا بيصور اللي حاصل بينا وبعدها ركب ومشي معانا.
منذر....لو زيد فاق محدش يعرفوا حاجه غير لما يبقى كويس زيد كان ييثق فيه جدا وبيحبوا هو وامين الجارد بتاعك ياسالم
سالم....محدش هيقولوا اي حاجه ولا لازم يعرف الكلام ده اصلا عشان ميقولش قدامه اي حاجه بالغلط يقوم بس بالسلامه وهنعرفوا كل حاجه
چورچ...بحزن ده كان ديماً يوصيه عليا ويبعتهولي لما ميعرفش يجيلي عشان يطمنوا عليا.
قاسم....چورچ تتعامل معاه عادي ولو جالك في اي وقت خليك على طبيعتك
چورج...اطمن يا ابني ولا كاني عرفت حاجه🥺💔
داوود....طيب في حاجه كمان انت عرفت يا عاصم ان اللي حصل لزيد ومنذر نزل في الاخبار من شويه
عاصم....عرفت وشوفت الاخبار وانا جاي و اللي حصل لعلي كمان نزل
ياسين....طيب مين اللي نزل الخبر ده وسربه اكيد حد تبعهم ودي في صالحنا
عاصم....لا يا ياسين الخبر اللي نزل مش منهم هما اذكى من كده وللاسف الخبر اللي نزل ده يعتبر نزل بسببي في صحفي وصديق ليا بيشتغل في الجريده اللي نزلت الخبر عرف اللي حصل لعلي واتكلمت معاه عادي وعرفتوا اللي حصل لزيد ومنذر على سبيل الكلام ده بعد ما عرفت من داوود وهو للاسف نشر الخبر لانه متعود بينشر ديما اخبارنا انا اتكلمت معاه وشدينا هو قالي ممكن يمحي الخبر حالا بس كان انتشر الي حد كبير قولتلوا مفيش لازمه انا اسف بس والله مكنتش اعرف ان كل ده هيحصل
راجح....حصل خير كده كده الخبر انتشر ملهوش لزوم الندم المهم ننيم الاخبار الفتره الجايه
في الوقت ده فريده وصلت واتصلت على قاسم
خرج قاسم بهدوء وراح يستقبلها عند الاسانسير .
...........
عند مراد وتقى دخلت تقى مع البنت اللي هتسحب العينه في غرفه صغيره
مراد....هروح يا تقى ادفع الفلوس واجيلك ولا عيزاني اقف معاكي
تقى....لا روح🥺
خرج مراد وسابها راح للدكتور بتاع التحاليل.
مراد....مساء الخير يا دكتور
الدكتور....مساء الخير
مراد...المدام بتعمل تحليل دم بس عايز اسأل عن حاجه
الدكتور ...اتفضل
مراد....هو تحليل الدم ده بيبن اي حاجه
الدكتور....اكيد حضرتك عرفني بس عايز تعمل تحليل لايه بالظبط
مراد....انا عايز التحليل يكون شامل يعني يوضح اي حاجه لو في اي تعب لو في انيميا اي حاجه عايزها تظهر في التحليل
الدكتور....يعني عايز صوره دم شامله
مراد....ياريت.
الدكتور....تمام
مراد...النتيجه هتطلع امته؟
الدكتور.....بكره باذن الله ولو مستعجل يبقى كمان ساعتين
مراد....لا خلاص خليها بكره انا كده كده باجي كل يوم لان ابن اخويا محجوز هنا
الدكتور...تمام يبقى بكره باذن الله وهسلمك تقرير كمان
مراد...تمام يا دكتور الحساب كام.
في الداخل عند تقى كانت متوتره جداً
الممرضه....بلاش تنشفي دراعك متخافيش دي شكه بسيطه
تقى...ممكن أسالك سؤال
الممرضه اتفضلي
تقى....هو تحليل الدم ده بيبن اي حاجه
الممرضه....اكيد بس على حسب انتي طالبه تطمني على ايه؟
تقى....يعني مثلاً لو في حمل🥺 هيظهر
الممرضه....اكيد بس بردوا لو انتي عامله التحليل ده لحاجه معينه هتعرفي اللي انتي عيزاه بس
تقى....طيب انا حامل بس مش عايزه ده يظهر في التحليل🥺 يعني احنا حاليا بنمر بظروف مش حلوه اخوات جوزي محجوزين في المستشفى وحالتهم مش حلوه وانا بصراحه مش حابه اقول اني حامل الوقت
الممرضه....بابتسامه بسيطه ااا بصي هي دي مش بتاعتي بصراحه بس ممكن تعرفي الدكتور بره
تقى....انا مش هعرف ممكن انتي تعرفيه بعد اذنك 🥺
الممرضه...بتنهيده اممم تمام هقولوا بس يعني
تقى...من فضلك حاولي 🥺
الممرضه....تمام.
خلصت تقى التحليل وخرجت لمراد وبعدها رجعوا تاني على اوضه منذر
شاف مراد عاصم سلم عليه وعرف في السريع كده اللي حاصل واتصدم
.....................
قاسم....ازيك يا فريده
فريده....الحمد لله يا قاسم ايه اخبار زيد ايه
قاسم....تعالي شوفيه
مشيت فريده معاه على مكان العنايه واول ما شافت زيد اتصدمت😳
فريده....انا مكنتش متخيله حالته دي ابداً🥺
قاسم....للاسف زيد تعبان اوي
فريده....معرفتوش مين اللي عمل كده؟
قاسم....للاسف لسه يا فريده بس هنعرف.
فريده....بجد زعلت عشانه اوي طمني مراته عامله ايه وروح
قاسم...هيتجننوا طبعاً كلنا نفسياً مش احسن حاجه خصوصاً موضوع الغيبوبه ده
فريده.....طيب مسألتوش الدكتور لو محتاج يسافر بره
قاسم...اكيد سألناه بس قال لا مش مستاهله هي غيبوبه مؤقته وهيفوق منها يعني كام يوم كده
فريده....انا لما شوفت الخبر اتصدمت زيد كان لسه مكلمني قبلها بيوم او اتنين تقريباً
قاسم...بابتسامه بسيطه شايف انكم بقيتوا صحاب.
فريده...بابتسامه وانت ايه اللي مضايقك
قاسم....ياستي مش مضايق ربنا يهني سعيد بسعيده اهو على الاقل لاقيتي صاحب يقف معاكي ضدي🤨
فريده....مش للدرجادي يعني متقلقش مكناش بنقطع في فروتك😒
قاسم....مع زيد 🤨 لا ميتهيأليش زيد واقف في صفك
فريده....نتكلم بجد بقى يابختك بزيد يا قاسم انت عندك اخ مفيش زيه زيد الفتره اللي فاتت كان واقف معايا بجد كان ونعم الاخ والصديق بجد انا قلبي وجعني عشانه اوي🥺
قاسم....زيد طول عمره جدع وحنين ومفيش حد في طيبه قلبه وادام هنتكلم بجد انا مبسوط انه كان جنبك الفتره اللي فاتت عشان كنت عارف انك مش طيقاني وفي نفس الوقت عارف انك كنتي محتاجه حد يكون جنبك وانا مكنتش هلاقي حد اطمن عليكي معاه غير زيد.
فريده.....وهو مقصرش معايا يا قاسم وقدرت اتخطى وجع كتير بالكلام معاه
قاسم...مش بقولك🤨 بقيتوا صحاب
فريده....بإبتسامه صاحب جدع و مستمع كويس مش زي اخوه🤨
قاسم...بضحك الله هي بقت كده ماشي يا ستي 🤨
في الوقت ده خرج سالم ومراد مع عاصم عشان يشوف زيد وبعد كده يمشي.
فريده.....🙈قاسم
بص قاسم عليهم وبعدين بصلها
قاسم....متقلقيش يا فريده ده مراد وسالم.
وقف عاصم بعيد يرد على موبايله وقرب منهم مراد وسالم
مراد.....بابتسامه مساء الخير
فريده....مساء الخير
قاسم....مراد الطوبجي عمي او اخويا زي ما تحبي وده سالم اخويا فريده لاشين
سالم....اهلا وسهلا مدام فريده.
فريده...اهلاً بيك سالم باشا
مراد....مش محتاجه تعريف مدام فريده اشهر من النار على علم
فريده....بابتسامه مش للدرجادي ❣️ الف سلامه على زيد ربنا يطمنكم عليه
مراد...الله يسلمك
عاصم....بابتسامه حلوه ايه الصدفه الحلوه دي يا مدام فريده.
ابتسمت فريده ومدت ايدها اهلاً يا عاصم انا كمان متوقعتش اشوفك هنا
قاسم....🤨انتوا تعرفوا بعض؟
عاصم...بإبتسامه والله انا من يوم ما شوفتها والصدف هي اللي بتجمعنا
مراد....صدف؟
قاسم...ايوه يعني تعرفوا بعض😒
فريده....اااا كان عندي من فتره افتتاح للفرع بتاعي في اسكندريه كنت رايحه لوحدي وانا رايحه البنات والتيم بتاعي كانوا سبقوا من بدري وانا في الطريق العربيه وقفت مني من غير سبب ولقيت عاصم قدامي ركن ونزل ساعدني وانقذني بصراحه وبعد كده مشي وبعد الافتتاح بليل روحنا انا والتيم نتعشى وشوفتوا تاني في المكان اللي كنا فيه وانهارده تاني مره اشوفه
عاصم....بس صدفه حلوه معرفش انك ليكي علاقه بعيله الطوبجي يعني عشان المجالات مختلفه.
قاسم....فريده تقدر تقول انها من العيله يا عاصم انا وفريده تقدر تقول اصدقاء طفوله كنا مع بعض طول سنين الدراسه بتربطنا علاقه قويه🤨
عاصم.....عموما انا اتشرفت بمعرفتها وسعيد اني شوفتك تاني
فريده.....انا اسعد يا عاصم.
قرب عاصم من الازاز يبص على زيد
عاصم....ربنا يقوموا بالسلامه ونطمن عليه هو وعلي في اقرب وقت
مراد...يارب يا عاصم بكره باذن الله لو موجود هعدي عليك عشان اشوف علي
عاصم....اكيد هكون موجود انا تقريبا في المستشفى معاه طول الوقت
مراد....خلاص هعدي عليك بكره باذن الله
في التوقيت ده راجح وروح والجميع خرجوا عشان يروحوا
عاصم....طيب انا هستاذن انا بقى مبسوط اني شوفتك يا فريده
فريده...انا كمان يا عاصم❣️
مراد....تعالي هوصلك
راجح....هنمشي احنا كمان يا مراد يلا خلي بالك منهم يا سالم.
سالم....حاضر يا باشا هروح انا لمنذر عشان مسيبهوش لوحده.
وقفت زهره مره واحده اول ما شافت فريده واقفه جنب قاسم 🥺🥺🥺 ضربات قلبها كانت سريعه بشكل مش طبيعي
راجح....اهلاً وسهلاً
قاسم....فريده لاشين يا باشا اشهر ميكب ارتست في مصر
راجح ...اهلا بيكي يا فريده
فريده...عينها كانت رايحه جايه على زهره 🥺اهلاً بحضرتك يا باشا
الف سلامه على زيد ربنا يطمنكم عليه
راجح....اللهم امين تسلمي تعبناكي
فريده....تعبكم راحه
راجح....هسبق انا عشان اقول لعاصم حاجه
قاسم...تمام يا باشا جايين وراك
سبقت كاريمان وتقى وراء مراد وراجح وعاصم وسالم راح لمنذر
قاسم....بص لروح بحزن فريده ياروح💔
بصتلها فريده وابتسمت بهدوء قربت منها ومدت ايدها
روح....ازيك يا فريده
فريده...بابتسامه هاديه الحمدلله الف سلامه على زيد ربنا يطمن قلبك عليه
روح...يارب شكراً بجد على زيارتك يا فريده
فريده....ده واجب عليا زيد حد مفيش زيه في الدنيا ومكانش ينفع اعرف اللي حصلوا ومجيش اشوفوا انا اسفه بجد على الازعاج
روح ...متقوليش كده تقدري تيجي اي وقت
قاسم كان عينه على زهره وبيراقب ملامحها
حاولت زهره على قد ما تقدر تكون متماسكه مشاعرها متخبطه غيرانه ومضايقه وفريده وحشاها بطريقه غير طبيعيه مش لاقيه كلام تقولوا حتى انها تسلم عليها خافت لا فريده تحرجها اكتفت بالصمت.
فريده....شكراً لحضرتك بجد وكنت اتمنى اشوفك في وقت افضل من ده
روح....تتعوض يا فريده لما زيد يقوم بالسلامه اطمن بس عليه 🥺
فريده...هيبقى بخير اطمني زيد ربنا بيحبه واكيد هيطمنك عليه قريب
روح...يارب يا فريده انا هسبقكم انا
قاسم....تمام ياروح
روح...فرصه سعيده يا فريده
فريده...انا اسعد❣️
روح....بعد اذنك
فريده...اتفضلي.
مشيت روح خطوه ومشيت وراها زهره بخطوات بطيئه من غير ما تقول ولا كلمه لكن كانت حاسه ان قلبها هيقف🥺💔
فريده...ازيك يا زهره🥺
وقفت زهره فضل قاسم يبص عليها وعلى فريده.
لفت زهره ببطئ وبصت على فريده
زهره.....الحمد لله يا فريده🥺 انتي كويسه؟
فريده....بابتسامه هاديه كويسه يا زهره ايه مكنتيش عايزه تسلمي عليا
بصت زهره على قاسم🥺 وبعدين رجعت بصتلها ليه بتقولي كده؟
فريده....لانك مشيتي من غير ما تسلمي
زهره....عشان عارفه انك مش عايزه تشوفيني يا فريده 🥺💔 وانا مش عايزه اكون سبب في تعبك انتي وقاسم
فا الاحسن ليا وليكم اني اكون بعيده عنكم عشان انا عارفه انكم لما بتشوفوني بتتعبوا🥺
بصت فريده لقاسم 🥺 ورجعت بصتلها
زهره.....بوجع وضعف ودموع متجمعه جوه عينها🥺
يمكن متوقعتش اني اشوفك هنا وخصوصاً اني اشوفك جنب قاسم🥺💔 بس يمكن الصدف اللي ربنا بيعملها بيكون ديماً ليها هدف مبسوطه اني شوفتك يا فريده رغم اني عارفه انك اكيد مش مبسوطه خالص بس ادام اتجمعنا احنا التلاته بعد السنين دي كلها
خليني اقول كلمتين وهمشي🥺
انا غلطت في حقكم وكنت اسوء حد في الدنيا كلها قدمتولي كل حاجه حلوه وانا مقدمتش غير وجع وغدر مش هقدر اعتذر ولا هقدر اقول اسفه ولا هعرف ادافع عن نفسي لاني مهما قولت كلامي واعتذاري ليكم مش هيمحي اللي عملتوا معاكم ولا انتوا هتقدروا تنسوا ولا كلمه اسفه هتعوضكم العشرين سنه اللي سرقتها من حياتكم🥺💔
خصوصاً انتي يا فريده🥺 انا وجعت بأيدي اغلى صاحبه ليا وكنت انانيه وحقك تكرهيني و متحبيش تشوفيني
الظروف اللي احنا بنمر بيها حالياً يا فريده تمنعني اني اسيب العيله دي و أتخلى عنها🥺💔
بس اوعدك انتي وقاسم بمجرد ما زيد يفوق و أشوف العيله دي بتضحك من قلبها ومبسوطه زي ما كانت 🥺
انا هختفي من حياتكم خالص عشان انا مستاهلش اكون وسطكم بس لازم تعرفوا حاجه مهمه انتوا الأتنين انا حبيتكم من قلبي بجد💔🥺
لفت ضهرها ليهم وخدت خطوه عشان تمشي وبسرعه في نفس اللحظه قاسم وفريده كل واحد فيهم مسك كف ايدها💔🥺
بصتلهم زهره بصدمه🥺🥺🥺💔
وللحديث بقيه....
•تابع الفصل التالي "رواية احفاد الطوبجي الجزء الثاني 2" اضغط على اسم الرواية