Ads by Google X

رواية غرام النمر الجزء الثاني 2 الفصل السادس والثلاثون 36 - بقلم جنة ياسر

الصفحة الرئيسية

  رواية غرام النمر الجزء الثاني 2 الفصل السادس والثلاثون 36 - بقلم جنة ياسر 

✨البارت الخامس و الثلاثون قبل الاخير ✨
✨روايه عشق اولاد النمر ✨
✨ غرام النمر 2 ✨️
جواد نظر للاسلاك ثم ركز جيد وفجاءه غمض عيونه 
ودعي ربه في سره ثم قطع سلك لونه احمر...وبالفعل القنبله اتعطلت ونديم صرخ بفرحه وقال : عععععااااا اتعطلت الحمد لله مموتناش...
عشق فتحت عيونها بارتياح ونظرت لجواد 
وقالت : انت وقفتها 
جواد ابتسم لها ثم قرب منها وزال القنبله من علي بطنها ثم حضنها ورفعها ودفن وجهه في عنقها وقبل عنقها باشتياق ...
جاسر كان ابتسم في الأول علي المشهد جواد وعشق وتذكر مشاهده مع غرام عندما كانت انخطفت وانقذها ....كان يشبهه المشهد هذا ..
وبعد ذالك شعر بغيره وذهب وبعد عشق عن جواد .. 
نديم : يلا يا جماعه نمشي من المكان ده انا مش مطمن حاسس في قنا*بل تانيه ...
جواد : ايوه يلا 
وبالفعل خرجوا اخيرا من المستودع والملك عندما رأي عشق تخرج معهم غضب بشده ...ثم بسرعه سحب مسد*س من خصر العسكري وصوبه في اتجاه عشق ...
وجواد انتبه عليه وصرخ وجذب عشق ووقفها خلفه ورفع سلاحه وكان اسرع من الملك وإطلاق طلقه علي ذراعه ووقع للسلاح من يده ..
جاسر انتبه ثم اخذ عشق بلهفه في حضنه 
وقال بخوف : عشق بنتي.....
نديم ذهب الي سياره البوكس وامر السواق انه يذهب علي قسم ________ ويأخذون الملك علي مشفي وأمر القوات انه يكون عليه حراسه مشدده علي الملك ..بدأ السياره القوات تتحرك 
جواد نظر لعشق وتفقدها جيد اوقال بلهفه : حصلك حاجه يا عشق 
عشق قالت : لا انا كويسه .
جاسر زق اللورد بغضب وغيره 
وقال بحده : انت ازاي تقرب من بنتي كدا 
جواد ببرود : اظن انها مراتي
جاسر : ههه لا مش مراتك هو انت نسيت وله اي ماتقوله يا نديم ان كان جواز كدا و كدا 
جواد نظر لنديم بغضب ان خبر جاسر انه لم يتزوج عشق و كان المأذون الذي كتب الكتاب كان مزورا 
عشق قالت : ثواني يا بابا يعني اي جواز كدا وكدا 
جاسر قال : يعني يا حبيبه بابا هو بيكون مش جوزك ...
عشق بصدمه : ازاي المأذون كتب كتابنا 
جاسر : كان مأذون مزور كان تبع عمك نديم ..
عشق نظرت لجواد وقال : يعني كل المده دي معيشني معاك في حرام وكل ما اتنفس وله اقول حاجه تفضل تقولي انتي مراتي ومن حقي ....انت ازاي تعمل فيا كدا ازاي تضحك عليا ازاي تستخفلني رد عليا. 
جواد كان هيقرب لاكن جاسر وقف امامه 
ونظر له بغضب : اوعي تقرب ليها ....مهمتك خلصت يا سيادة المقدم انا بشكرك جدا انك حميت بنتي كل الفتره دي ...
عشق نظرت لجاسر : حمي اي ...انا مش فاهمه حاجه ..
نديم قال : من الاخر يا عشق جواد يا بنتي بيكون ظابط وكان بيحميكي من الملك ورفاعي اللي هما خطفوكي 
انا وجواد اتفقنا مع بعض انو يخطفك وتختفي عن عيون الكل .....والناس كلها عارفه انك موتي ووو
عشق نظرت الي جواد و قالت : يعني انا كنت مجرد مهمه فقط بالنسبه ليك ....كل الرعب اللي عيشتني في ده طلع تمثيل يعني انت مش مجرم وله زعيم مافيا ....طب لي مقولتليش انا جيت ووجهتك ووقولتلك ان انت ظابط ونفيت كلامي ....
جواد قال : عشق انا هفهمك 
عشق قاطعته وقالت : مش عاوزه اسمع حاجه ياتري كمان كنت بتمثل كمان خوفك ولهفتك عليا ...وياتري بجد بتحبني وله بردو ده من ضمن التمثيليه اللي انت عاملها ..
جاسر قال : تمثيليه طبعا اكيد مش بيحبك .
جواد بغيظ : ولعها اكتر ....
جاسر قال بغضب : ده انت حسابك معايا بعدين ....مش هرحمك انت واللي وراك ( قصده نديم ) 
يلا يا عشق نمشي ...
عشق نظرت لجواد وقال : تاني مره اندم اني حبيتك 
يا جواد كان واقف ببرود وكان ينظر لها بمكر 
جاسر اخذ جاسر وركبوا السياره وذهبوا . 
ونديم قال : انت يا بني اي البرود اللي فيك ده ....ماتروح وراهم ووقف جاسر ...وفهم عشق ليه انت كدبت ومثلت عليها ...
جواد ببرود : انا عارف انا هعمل اي كويس ...وانا..و انت يا نمر والزمن طويل ما بينا.....يلا اركب يا سيادة العقيد ...هوصلك في طريق 
عند عشق وجاسر ....جاسر كان ينظر لها وكان فرحان بشده وأخيرا رجعت ابنته المدللته في حضنه مسك كف يده وقبلها 
وقال : حمد الله على سلامتك يا عشقي الدنيا كانت وحشه من غيرك ...انتي متعرفيش انا وامك كنا عاملين ازاي كنا بنموت الف مره...
عشق نظرت له : هو انت عرفت امتي يا بابا اني انا عايشه ..وماما واخواتي كمان عرفوا اني انا عايشه وله لا 
جاسر : انا لسه عارف من اسبوعين وانا كنت قلبي حاسس لما دخلت وشوفتك في المشرحه وانا قولت ان مش انتي هم يقولولوا بنتك وماتت وانا اقولهم لا انا كان عندي دايما شعور انك عايشه 
عشق : طيب وعرفت امتي ان انا عايشه ..
جاسر : شكيت في نديم يوم فرح روح انا شوفتك وقولت لنديم ان شوفتك في عربيه وهو وشه قلب الوان وشوفته وهو بيشاور لجواد ....من ساعتها شكيت في وتجثثت علي تليفونه وسمعت مكلمه بقي بينه وبين جواد و عرفت انك عايشه وروحت ووجهت نديم و_______
وبدأ جاسر يقص لها كل شئ والاتفاق الذي اتفقه جواد مع نديم وكيف عرف مكانها )...
"وبعد ساعه كان جاسر دخل القصر ونزل من السياره ثم توجهه باب عشق وفتحه ومد يده لعشق ...وعشق مسكت يد جاسر وخرجت من السياره والحارس اتسعت عيونهم بالذهوف الخوف . 
احد منهم قال : الحقوا مين اللي نازله مع جاسر بيه ....هي مش دي عشق بنته اللي ماتت 
&&: يلههههوي هي ازاي احنا شايفنها ..هو في حد بيصحي بعد ما يموت ...
جاسر وعشق وصلوا الي باب وكان جاسر اخذ مفتاح من جيبه وفتح الباب...
قال جاسر لعشق : عشق خليكي ثواني بره هجمعهم جوا واخليهم يتفاجئوا مره واحده 
عشق : انا خايفه ليتخضوا مني 
جاسر ضحك وقال : اكيد هيتخضوا يلا انا داخل
جاسر دخل وقال بصياح : غرام يا غرام ...
غرام اتت ركض واسد وحور وماسه ركضوا خلفهم عندما سمعوا صراخ جاسر وكانوا جالسين في الريسبشن ...
غرام بخضه : في اي يا جاسر بتصرخ كدا لي 
اسد بلهفه : اي يا بابا خضتنا اي اللي حصل
جاسر بفرحه : في مفاجاءه حلوه هتعجبكم...فين بقيت اخواتكم 
غرام : مفاجاءه اي يا جاسر حرام عليك يا أخي فزعتني ....كل الصراخ ده عشان عامل مفاجاءه 
جاسر : اه مفاجاءه حلوه و هتموتي من الفرح ...
غرام باستغراب : اموت من الفرح ...شوقتني 
ماسه : قول يا بابا بقي احنا اتشوقنا فعلا
جاسر : هما فين بقيت اخواتكم 
اسد : همس نايمه واسر لسه راجع من بره وبيغير هدومه واوس بايت انهارده عند جدو عشان بيذاكر مع شغف .. 
جاسر : طيب روح انده اسر وانتي يا ماسه صحي همس لان عاوز الكل يشوف المفاجأة...
غرام : عارف يا جاسر بعد هيصه اللي انت عاملها دي طلعت مفاجأه وحشه هعمل فيك ..
وبعد دقائق الكل اتجمع وجاسر خرج وغمز لعشق ومسك يدها ودخلوا الي الداخل واول ما عشق دخلت غرام برقت واتصدمت وقالت : بنتي عشق 
اسد بذهول : عشق مش معقول ...
همس بدموع : بابا دي عشق بجد 
ماسه بذهول هي الاخري : طب ازاي 
اسر بخوف : يا ماااما الحقيني انا اتلبست انا شايف اختي عشق دلوقتي قدامي...
غرام تقدمت من جاسر ونظرت لعشق ودققت في ملامحه ثم غمضت عيونها وفقدت الوعي في أحضان جاسر 
جاسر بلهفه : غرررام
عشق بخوف : ماما 
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
بعد مرور اسبوعين...
(نسارع الاحداث )
كان حمزه كل يوم يذهب الي عند ماسه ويحاول يقنعها وكان كل مره يفاجئها بهديه كان يحاول يصلح الذي عمله بها كان يحاول يعوضها عن كل شئ عمله فيها .....وطبعا الذي كانت تشجعه وواقفه جمبه هي ساندي كانت دائما تدعمه ....وكانت حزينه عليه نفسها تواجهه جاسر لاكن حسن مانعها ممنعه تامه لم يريد أن تتواجهه مع جاسر او تتجمع به خائف لساندي مشاعرها تتحرك مره تانيه اتجاه جاسر ...
*************************************
نذهب لعشق كان الجميع عرف ان عشق عائشه وكل سعد بالخبر وانهاروا من البكاء جميعهم وكانوا لم يصدقوا وجاسر قص لهم كل الحكايه .... 
وجواد كان يحاول في بعده محولات ان يأخذ عشق ويتحدث معها ليشرح لها كل شئ لكن جاسر كان مانع عشق تخرج وتذهب لمكان كان حابسها ...خائف لتضيع منه مره اخري حتى الكليه لم ترجع تذهب عليها للأسف سوف تعيد السنه الاخيره مره اخري بسبب انها لم تمتحن امتحاناتها....كان سيجن اشتاق لها اشتاق لعيونها واشتاق لصوتها وضحكتها وجنونها كان يتذكر كل الذي مضي ما بينهم ....وقرر يذهب الي جاسر ليطلبها للجواز 
كان يريد قبل ما يطلبها من جاسر عاوز يتحدث معها 
ويقص لها كل شئ عنه ... 
*************************************
اما تولين ومصطفي وديما واسر وهمس ويامان .
كانوا يستعدوا لفرحهم كان في التجمع العائلي حددو ان سوف يعملون فرح كبير وعشق هي الذي اقنعت جاسر ونديم والياس.....ان يعملون الفرح بعد ثلاث اسابيع .....
وجاسر لم قدر يرفض لعشق طلبها ووافق ان يعمل الفرح بعد ثلاث اسابيع ويفرحون لان بقالهم مده طويله لم يفرحوا .. 
**************************************
اما قيس وروح كان علاقتهم اتطورت اكتر ومشاعرهم بدأت تتحرك ....تغيرت معامله قيس نهائي صار هادي ولم يكن مغرور ومتكبر زي الاول تغيرت شخصيته ١٨٠ درجه والسبب روح وكمان اتقرب جدا من ابنه زيد وصار يحبه ويتفاهمون مع بعض وعوضه كثيرا عن الايام الذي كان بعيد عنه ...وكتب له قصر باسمه ودخله المدرسه النمر الانترناشونال وصار صديق لؤي ابن ادهم 
روح كانت بالأول تخاف من قيس ودائما كان تهرب ولم تحب تقرب منه ...لاكن الان حابه قربه شعرت معه بالامان كبر في نظرها عندما تغير شخصيته ومعاملته معها تغيرت وصار حنين ويخاف عليها ويهتم بها ويحترمها ... 
**************************************
وبالنسبه للملك ورفاعي اتحكم عليهم بالإعدام شنقا من خلال جلستين والسبب جواد اقدم كل المعلومات الذي جمعها من خلال السنوات الذي عمل معهم فيها 
والامبراطور اتقبض عليه لاكن للأسف هرب لاكن جواد يحاول يوصل له ولم يسكت غير لما يقبض عليه ويتحكم عليه بالإعدام مثل الملك ورفاعي ...
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
في السجن كان رفاعي في زنزانه لحاله والملك في زنزانه بجواره وضعينهم كل واحد لوحده لان كانوا مشددين عليهم 
كان رفاعي يقرأ في مصحف كان طلبه من العساكر وكان يبكي بشده ويدعي ان ربنا يسامحه ويغفر له كان يرتدي البدله الحمراء ....لان اليوم هيتم تنفيذ حكم الإعدام 
واتفتح باب الحجز واترعب رفاعي وصار يرتجف بشده ليأخذه ....رأي اللورد يدخل وكان يرتدي نظاره خلعها ونظر لرفاعي وقال : ازيك يا عمي 
رفاعي نظر له بضعف وقال بصوت خافت جدا : كويس 
جواد جلس علي كرسي كان موجود في الزنزانة. 
وقال : اممم كويس بس انا شايف انك مش كويس خالص هههههه شوفت أخرت الحرام اي يا عمي 
فاكر لما بابا قالك هتندم يا رفاعي أخرت السكه اللي انت ماشي فيها دي وحشه أخرت الحرام وحشه انا خايف عليك ....وانت مسمعتش كلامه .....عارف لو كنت خدت بنصحته مكنش حصل فيك كدة...
رفاعي قال بدموع : عندك حق أحمد نصحني بدل المره الف بس انا مسمعتش كلامه ...
جواد : فاكر نظرته ليك لما انت قت*لته فاكر قد اي كان مخذول واتوجع منك ازاي قدرت ت*،قتل اخوك عارف يعني اخوك يعني المفروض لو كان الدنيا كلها ضده تقف معاه لان من دمك....نفسي اعرف ازاي قدرت تكمل حياتك وتعيش وتاكل وتشرب وتنام وانت قاتل اخوك ازاي عملتها ازاي انت قلبك اي حجر ....
رفاعي : كان غصب عني كانو هيقت*لوني الملك كان هيقتل،ني ..
جواد : اااه يعني عشان تنقذ حالك ومتتق*تلش تروح قات*ل اخوك ...
رفاعي جث علي ركبته امام جواد وامسك يديه 
وقال بترجي : سامحني يا جواد وارحمني ابوس ايدك خرجني من هنا وانا والله موافق اعيش تحت رجلك خدام العمر كله بس انا مش عاوز اموت ..
جواد ضحك بصوت عالي ثم قال : اااه بطني وجعتني من كتر الضحك ...اعمل اي اسمحك وارحمه واخرجك ده في أحلامك ده انت احمد ربنا اني سايبك عايش لحد دلوقتي ....قال ارحمني قال وانت لي مرحمتش بابا 
وماما لي ق*تلتهم لي اه انا كنت صغير لاكن فاكر قد اي اترجاك بابا انه تسيبه عايش بس انت وله اتهزت منك شعره وقتلته بدم بارد ...اشرب يا رفاعي من نفس الكأس بس في فرق كبير ما بينك انت وبابا ....بابا انا متأكد انه مكانه دلوقتي في الجنة بس انت اكيد هتبقي في جهنم....
قطع كلامه بدخول عسكري واده التحيه العسكريه للورد
وقال : سيادة المقدم جه وقت تنفيذ الحكم الإعدام ...
رفاعي صرخ : لااااا يا اللورد ابوس ايدك متخلهمش ياخدوني انقذني ارجوك 
اللورد نظر له وضحك ثم ارتدي النظاره...
وقال للعسكري : خده اهو عندك .....ربنا يرحمك يا عمي رفاعي في جهنم بأذن الله ...
ذهب جواد والعساكر دخلوا الي رفاعي واخذوه وكان يصرخ ويستنجد بجواد .....وجواد كان يضحك بشده وسعيد اليوم هيأخذ حق والده والدته ...اليوم نفذ كلام والده ....
نديم وجاسر كانوا يأتوا في اتجاه جواد ليروا حكم الإعدام وهو بيتنفذ واتقابلوا مع جواد. .
نديم : ازيك يا جواد 
جواد ينظر لجاسر بمكر : الحمدلله يا سيادة العقيد...
ازيك يا حمايا 
جاسر نظر لجواد بغيظ وقال : ولا متقولش كلمة حمايا دي انا مش حماك وله انت جوز بنتي ...هفهمها ليك كام مره ..
جواد ببرود : هبقي جوز بنتك قريب ...انا بطلبها منك عاوز اتجوزها علي سنه الله و رسوله 
جاسر بقرف : ولا انت مزهقتش كام مره هتترفض انا مش موافق ومش هتتجوزها يا جواد ...
جواد : طيب انا عملت الأصول وقولت اطلبها منك وانت مش عاوز توافق ...عشق هتبقي ليا وغصب عن أي حد ومحدش هيقدر يبعدها عني ..لو بكره مجبتهاش لعندي بنفسك انا هخطفها ومش هتعرف ليها مكان وسبق وعملتها ....والمره دي هتجوزها انت حر هديك مهله لحد بكره ....لا بكره اي كتير ...انهارده بعد ساعه لو مجبتهاش ورحمة بابا لخطفها ومش هتعرف توصل ليها انت حر ..سلام يا حمايا.... 
ذهب جواد بغرور وجاسر برق كيف ولد مثل هذا يهدد النمر اغتاظ وقال : يا ابن *** اقسم بالله عشق مش هتبقي ليك ومش هجبها ليك طبعا وشوف انت هتعمل اي ...
نديم ضحك وقال : هو علفكره مشي ومسمعكش....جاسر عاوز رأي وافق بذوق ....انت متعرفش اللورد وبعدين باين ان بيحب عشق ومتنساش ان خاطر بحياته كذا مره عشان خاطر بنتك ....اسمع كلامه وخدها لي انهارده بدل ما يخطفها بجد ومتعرفش مكان ليها ...وانت عارف كويس ان يقدر يعملها ...
جاسر : وله يقدر يعمل حاجه ...
نديم : يقدر وهتشوف ابن الإمبراطور عمرو ما يرجع في كلمه ابدا ..
جاسر اتغاظ وقال : الله يرحمك يا احمد بلتني بمصيبة قعدت تقولي ان هنبقي نسايب وابنك هياخد حد من بناتك صدقت يا احمد ....استغفر الله يعني بذمتك يا نديم بنتي العصفوره لايقه علي الوحش زي ده 
نديم ضحك : ههههههه زي مانت لاقت علي غرام يا جاسر هو لايق علي عشق ....الله يرحم ايام زمان فين انكل عبدالله دلوقتي ...
جاسر اتغاظ : اووووووف بقي انا رايح ده انت عيل سئيل ورخم ...
نديم : هتودي عشق لجواد وله لا 
جاسر بغيره : لاااا وانا عند كلمتي ويبقي يوريني هيقرب من عشق ازاي ده انا اقتله لو قربلها 
ذهب جاسر ونديم ابتسم ثم بعث رساله لجواد ان جاسر لم هينفذ كلامه ...وجواد قرر يخطف عشق مره اخري 
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
في قصر النمر بالاخص في المطبخ كانت واقفه غرام تحضر الطعام مع الخدم كانت تعمل جميع أصناف الطعام الذي تحبه ابنتها عشق ...وعشق دخلت الي مطبح وكانت تتسحب علي طراطيف اصابعها وشاورت للخدم وغمزت لهم وهم ابتسموا ثم عشق قبضت علي غرام من الخلف واحضنتها 
وقالت بدندنه : امي يا نور بيتنا ...يا ست الكل بموت فيكي ..
ثم التفتت له وقبلت يدها وكملت : بوجودك تضحك دنيتي......لو بوست إيديكي
ربنا يحميكي يخليكي يبارك فيكي
غرام بدموع : كان واحشني جنونك وهبلك يا عشق 
عارفه من بعد ما انتي مشيتي ومفيش حد بيحبني ويحضني زي ما بتعملي .
غرام غمزت لها وقالت : اخس حته النمر يا غرومه مش بيحضنك ...لا ده انا ازعل اوي 
غرام : زي ما انتي متغيرتيش ....ده ابوكي الوحيد اللي لي الحق ان يحضني...... قوليلي يا عشق عاوزه اي علطول انا عارفه ان الدخله اللي دخلتيها وراها حاجه 
عشق : احم مامتي حبيبتي حافظني..بصي يا غرومه انتي عارفه من ساعت ما رجعت وانا مش بشوف حته الشارع وو
غرام قاطعتها وقالت : لا يا عشق مش هيحصل اللي انتي عاوزه ...استحاله تخرجي احنا مصدقنا انك رجعتي لينا ..
عشق بخنقه : يا ماما بقي انا بقالي اسبوعين مشوفتش الشارع حته انا بقيت حاسه اني سجينه بليز يا غرومه خليني اروح لديما ....انا مش هروح في اي حته اروح لديما بس 
غرام : لا جاسر محرج عليا انك متخرجيش خالص واسمعي الكلام يا عشق احنا خايفين عليكي ...اتصلي علي ديما تيجي لهنا ..
عشق بعناد : لا يا ماما انا عاوزه اروح ليها انا بجد زهقت من الخنقه دي صدقيني هاخد الحراس ومش هيحصل اي حاجه 
غرام رمقتها بخبث وقالت : بنت اوعي تكوني عاوزه تروحي لي اسمه اللورد اوعي ده ابوكي يطين عيشتك لو روحتي لي 
عشق عندما سمعت اسم جواد ...شعرت بقشعريره اصابت جسدها وقلبها نبض بشده ....عشق نظرت لغرام 
ثم رفعت يدها ووضعتها علي قلبها وقالت بسرحان 
: واحشني ونفسي اشوفه ...بس هو ضحك عليا حته مكلفش نفسه ان يجي ويتكلم معايا ...
غرام قالت بخبث : بتحبي يا عشق 
عشق بتوهان : اوي انا بعشقه ..
غرام : هو شكله عامل ازاي هموت واشوفه بس جاسر مش راضي يوري ليا صوره لي 
عشق تنهدت وقالت : هو طويل وعنده عضلات زي بابا ويمكن اكتر اامم ولون بشرته قمحاويه عيونه بني زي القهوه وشعره اسود ...
غرام : يعني من الاخر مز وله لا 
عشق : مز اوي يا ماما ..
غرام قالت : ماتوريلي صوره لي 
عشق بحزن : مش معايا 
غرام : يا خساره...
عشق : ماما بقلك انتي في نظرك اسامحه وله لا يعني لو كنتي في مكان وضحك عليكي واستخفلك ان طلع متجوزكيش وطلع مش زعيم مافيا زي ما هو معرفك هتسامحي وهترضي تدي لي فرصه وله لا ...
غرام : يعني ممكن اه اسمعه انا من نظري هو ضحك عليكي عشان خايف عليكي ومتجوزكيش عشان عاوز لما يرجعك لينا تاني يتجوزك في العلن ويطلبك من جاسر وتعملوا فرح كبير 
يمكن هو تفكيره كدا ..وكمان موضوع ان خبي عليكي ان بيكون ظابط خاف لتهدي اللي عامله من سنين خاف لتكشفي سره قدام العصابه اللي هو اقبض عليها ....انا من رأي يا بنتي لو انتي شوفتي وطلب منك انك تسمعي وتدي لي فرصه ...اديله فرصه واسمعي مش هتخسري حاجه وغير كدا انتي بتحبي وهو اكيد بيحبك 
عشق بحزن : خايفه ليكون بيضحك عليا وميبقاش بيحبني وله حاجه ..
قطع كلامها برنة هاتف عشق برقم ديما ....فتحت الخط 
ديما : الو يا عشق فينك مش قولتي جايه ده انا مستنيه من بدري 
عشق : خدي قولي لماما مش عاوزه تخليني اخرج 
عشق مدت لها الهاتف وغرام اخذت الهاتف ....وتحدثت مع ديما ..
غرام : يا ديما يا حبيبتي مش هينفع جاسر لو رجع وملاقهاش هيعمل مشكله معايا..
وبعد دقائق قفلت غرام وعشق عبثت وجهها واربعت ذراعها بقمص...
اسر فجاءه دخل المطبخ وقال : ماما انا جيت من الامتحان ...عملتي الاكل وله لسه ...
عشق : اسر انت ممكن توديني عند ديما عاوزه اروح ليها وماما مش راضيه بليز تعالي نروح 
اسر : انتي تأمري يا شوشو تعالي نروح 
غرام : لا يا اسر ابوك مأكد عليا ان عشق متخرجش 
اسر : بس هيا معايا يا ماما يعني ..
عشق : ايوه اسر معايا وهروح وارجع معاه مش هروح في حته بليز يا ماما وافقي بقي 
غرام : خلاص ماشي روحوا اسر خد بالك من اختك 
اسر : متخافيش يلا باي 
غرام : هو انت عملت اي في الامتحان صح 
اسر : كان حلو ...يلا عشقي عشان منتأخرش 
عشق بفرحه : يلا ...
وركضت عشق وسبقت اسر ...وكان اسر خارج غرام مسكته 
وقالت : اسر اوعي تسيب عشق وتنشغل عنها ارجوك خلي بالك منها انا خايفه لجاسر يعمل مشكله 
اسر : متخافيش وبعدين احنا مش هنروح في حته 
غرام بقلق : ربنا يستر طيب يلا روح 
اسر قبل جبينها وخرج الي الخارج....وبعد دقائق دخلت حور الي المطبخ وكانت بطنها بارزه ومنتفخه وكان باين انها في الشهور الاخيره 
حور : مساء الخير يا ماما 
غرام : اهلا يا حبيبتي رجعتي من الكليه 
حور بتعب : اه وتعبانه اوي 
غرام : يا حبيبتي معلش ربنا يقومك بالسلامه يارب 
حور : يارب يا حبيبتي...انتي بتعملي حاجه اساعدك 
غرام : لا روحي ارتاحي شكلك تعبان ...وصحيح عملتي اي في الامتحان وهمس مجتش معاكي وله اي 
حور : الامتحان كان حلو الحمدلله....وهمس اه مجتش معايا يامان خدها وقال إن مستأذن من انكل جاسر ان يخرجوا مع بعض بعد الامتحان ...
غرام : اه طيب ...روحي يا حبيبتي انتي عقبال ما اخلص الاكل ...
قطع كلامها بدخول ماسه عليهم وكان باين علي ملامحها القلق والتوتر ...
وقالت : احم ماما 
غرام : اي يا ماسه انتي جيتي حمدلله على السلامه 
حور قالت : ازيك يا ماسه عامله اي ...فينك امبارح مجتيش ومشوفتكيش 
ماسه بتعب : كان عندي نبطشيه وكان في حالات بشرف عليها 
حور : اه ربنا يعينك يارب 
ماسه ابتسمت لها ثم نظرت الي غرام وقالت لها : 
ماما انا عاوزه اتكلم معاكي شويه 
غرام : اتكلمي يا حبيبتي..
ماسه قالت بتوتر : انا عاوزه اتكلم معاكي لوحدك
حور فهمت علي ماسه وقالت : طيب انا هطلع علي اوضتي بعد اذنك يا ماما ...
غرام : ماشي يا حبيبتي 
غرام نظرت لماسه وقالت : اي يا حبيبتي عاوزه اي ..
ماسه نظرت للخدم وقالت : ممكن تخرجوا وشوفوا حاجه تانيه اعملوا انا هساعد ماما في الأكل..
الخدم ابتساموا لها ثم خرجوا وماسه وقفت بجانب 
غرام وقالت : ماما انتي كل يوم بتسأليني ليه انا هنا ولي فجاءه عاوزه اطلق من حمزه ...وانا كل مره بتهرب منك ومش بجاوبك وانا انهارده قررت احكيلك بس مش عاوزه بابا يعرف باللي انا هحكي ليكي ..
غرام كانت تركت الاكل ثم اخذت اناء فيه خضار ثم جلست علي مقعد وأمام طاوله ووضعت الاناء وامسك السين وبدأت تقطع الخضار لشرائح ....
ثم قالت غرام : اخيرا اتكرمتي وقررتي تحكي ليا اي السبب احكي يا ماسه قلبي اتوغوش 
ماسه جلست علي مقعد مقابل مقعد غرام 
ثم قالت : هو ليه ماما انتو مقولتوش ان بابا لي عم اسمه زين وان لي بنت اسمها ساندي 
غرام اتسعت عيونها بالذهول وقالت : وانتي عرفتي منين ان جاسر لي عم لا يا حبيبتي معندهوش ومنعرفش حد بالاسم ده جدك يونس كان وحيد 
ماسه : لا يا ماما جدو يونس لي اخ اسمه زين لان يا ماما حمزه جوزي بيكون حفيد زين الحديدي وبيكون بنت ساندي بنت عم بابا ..
غرام شهقت وقالت : نعم اي اللي بتقولي ده حمزه مين اللي بيكون حفيد زين وابن ساندي انتي بتهزري صح 
ماسه : لا يا ماما انا مش بهزر ..
غرامه بصدمه : يلههههوي طب ازاي حمزه ابن ساندي ....هي ساندي اتجوزت وخلفت وليه معلش لما جه حمزه طلبك من ابوكي مقالش انه مامته بتكون ساندي ...انا مش فاهمه حاجه .
ماسه بحزن : انا هفهمك يا ماما كل حاجه....
ماسه بدأت تقص لغرام كل شئ وغرام كانت تستمع بصدمه لم تصدق ان كل هذا صار في ابنتها ...لم تقدر تستوعب الكلام...
وبعد حوالي نصف ساعة نهت ماسه من الحديث وماسه قامت وقالت : لاااا انا مش قادره أصدق معقول يا ماسه كل ده حصل ومتقوليش لينا لي يا بنتي لي خبيتي ...كل ده عيشتي لوحدك ازاي حصل كل ده ومحسناش بيكي 
والله كان جاسر حاسس ومش مطمن لحمزه وعمره ما طاقه وكان دايما مش حبه كان قلبه حاسس ...وبعدين انا مش قادره استوعب ان ممكن ام تعمل في بنتها كدا ازاي فيروز الحيه دي عملت في بنتها كدا ازاي ...اتصدقي انا دلوقتي صدقت انكل يونس لما قال استحاله اخويا يبقي بشر ده السبب في الي حصل لي هي فيروز ....
ليه يارب حظ بناتي وحش كدا استغفر الله العظيم 
ماسه قامت ووقفت امامها وقالت : هاااا يا ماما انا اعمل اي ادي لحمزه فرصه وله لا وفعلا اسمع كلام طنط ساندي ان ارجع لي يعني هو فعلا كان ضحيه فيروز جدته 
غرام قالت بشهقه وخوف : جاسر ..
ماسه نظرت لغرام : لا يا ماما اوعي تقولي بابا حاجه ده ممكن يقتله لو عرف بكل اللي عمله فيا ..
جاسر كان قال وهو واقف خلف ماسه 
قال بنبره جهوريه : هو انا فعلا هقتله يا ماسه 
التفتت ماسه بصدمه وقالت : بابا 
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
نذهب الي فيلا نديم كانت عشق وصلت وكانت جالسه مع ديما في الحديقه واسر ذهب لان أتي له مكلمه هاتف مهمه من صديقه انه في المشفي وعامل حادثه ذهب له وترك عشق وأكد علي ديما انها لم تذهب لمكان لحد ما هو يأتي وياخذها...
ديما كانت تنظر لعشق وقالت : انا مش قادره أصدق أنك عايشه بجد انا كنت من غيرك مدمره يا عشق 
عشق قالت : ما هو باين ....كدا يا بنت يا ديما تصدقي اني موت ازااااي ده انتي الوحيده اللي كان المفروض متصدقيش 
ديما : ما انتي ادفنتي قدام عيونا ...وانا مدخلتش وشوفتك في المشرحه لو كنت دخلت كنت عرفك انك مش انتي 
عشق : يا سلام ثبيتيني بكلمتين ثبيتيني ...بس عارفه يا بنت يا ديما انك كنتي وحشاني اوي 
ديما : والله وانا ....بجد انا بحبك ويارب متحرمش من وجودك ابدا وتفضلي علطول في حياتنا ..
عشق قالت : يارب يا روحي تعالي بقي هاتي حضن ..
حضنها بعضهم ثم قطع اللحظه بتقدم سيلا وهي حامله صنيه بها اطباق بسبوسه 
وقالت : عملت بقي احلي بسبوسه لبنوتي القمر حمد الله على سلامتك يا عشق 
عشق اخذت الصنيه منها ووضعتها علي الطاوله 
وقالت : تسلم ايدك يا خالتو ليه تعبتي نفسك بس 
سيلا : دي حاجه بسيطه ده انا اعملك الحلو كله يا عشق انتي متعرفيش قد اي انا بحبك وغاليه عليا ..
ديما : يا سلام علي الكلام الحلو ...هو ليه انا الوحيده اللي مش بسمع منك كلام حلو 
سيلا : بس يا لمضه وتعالي معايا جوا عاوزاكي ثواني 
ديما : حاضر ....ثواني يا عشق وهاجي هشوفها عاوزه اي اوعي تاكلي البسبوسه من غيري ...
عشق بضحك : هو انا اقدر بردو مستنياكي ..
دخلت ديما وسيلا الي داخل وعشق مسكت هاتفها الجديد الذي جاسر اعطي لها وفجاءه رأت كلب يدخل الفيلا ويقرب منها وعشق رأته ثم نظرت له باعجاب 
وقالت : الله اي الكلب الجميل ده ...انت جيت ازاي يا جميله.انت .
كلب اخرج لسانه ثم جذبها من ملابسها كان يعض ملابسها ويجذبها ...
عشق : اي ده عاوز اي طب استني اديك بسبوسه 
الكلب مصر ان يجذبها الي الخارج وعشق لم تفهم عليه 
ثم نظر الي حقيبتها التي كانت موضوعه عي المقعد أخذها وركض الي الخارج وعشق ركضت خلفه 
وقالت بصراخ : يا كلب يا حرامي هات شنطتي 
الكلب فجاءه وقف امام قدم اللورد وعشق وقفت ورأت اللورد بذهول ابتسم لها ثم نظر الي الكلب وملس عليه ثم اخذ الحقيبه منه وقال : ذكي يا ضخر زي صحبك ....يلا اركب العربيه...
عشق قالت بغضب : انت .....بتعمل اي هنا 
اللورد نظر لها : الكلب طلع اذكي منك يا عشق ..تعالي اركبي معايا عاوزك 
عشق قالت بغضب : اجي مع مين ...اظن ان مهمتك خلصت يا حضرة الظابط بعد اذنك ..
عشق كانت هتتلفت لاكن اللورد حاملها علي كتفه وذهب وفتح السياره وكانت عشق تعضه وتصرخ 
وقالت : سيبني انا مش هاجي معاك يا ديمااااا ويا انكل نديم الحقووووني 
اللورد ركبها وركب سيارته بسرعه وتحرك باقصي سرعه 
في داخل الفيلا ديما ونديم ويلا خرجوا عندما سمعوا صراخ ..
نديم قال : مين اللي كان بيصوت كدا ....فين عشق يا ديما ..
ديما قالت : كانت قاعده هنا ...راحت فين ..
نديم قال بصياح : انت يا زفت ياللي اسمك ظاهر 
كان الحارس ركض اليه وكان في غرفته....
وقال الحارس بخوف : ايوه يا بيه خير في حاجه ...
نديم قال : كنت فين ..عشق راحت فين ..
ظاهر : انا يا بيه دخلت اعمل شاي وكنت سايبها مع بنت حضرتك ...
نديم وهي يجز اسنانه وقال لديما : سيبتيها لوحدها لي 
سيلا : انا اللي ندهت ديما كنت عاوزها تعمل حاجه. ..بس هي عشق كانت قاعده فجاءه كدا اختفت يعني ..
نديم : انا رايح اشوف الكاميرات 
ركض نديم الي غرفه الكاميرات وفتح اخر التسجيلات ورأي اللورد وهو الذي قام باختطاف عشق امام بوابةالفيلا ...
ديما : بابا ده ده خطف عشق يا بابا 
سيلا شهقت : يلههههوي هنعمل اي ...بنت اتخطفت 
نديم خرج واتصل علي اللورد لاكن لم يرد عليه واتعصب نديم ولام حاله لان هو الذي بلغه ان جاسر لن يأخذ عشق له ..
نديم قال : انا رايح أبلغ جاسر هو اللي هيتصرف معاه ...وحلال اي حاجه هيعملها جاسر في ...
" في السياره اللورد كانت عشق تضربه وتعضه 
وقالت بصراخ : وقف العربيه انا مش عاوزه اجي معاك في حته ...
اللورد نظر لها : اتهدي بقي يا عشق ....هنعمل حادثه 
عشق : بقلك وقف العربيه ...انا هتصل بي بابا 
وفتحت حقيبتها ودورت علي هاتفها وتذكرت انها تركته علي المقعد التي كانت جالسه عليه ..
قالت بغضب : اووووف نسيته علي الكرسي ..
جواد لو سمحت ممكن توقف وترجعني بابا لو عرف باللي انت عملته وانك خدتني هيعمل مشكله ومش هيسيبك ..
نظر اللورد لها وقال بمكر : ميقدرش يعمل حاجه متنسيش انا بكون مين يا عشق 
عشق قالت باستفزاز : بتكون غبي ورخم وكداااااب 
اللورد نظر لها وقال بغضب : عشق انتي استحالتيها وله اي ما تلمي لسانك اللي عاوز قطعه ده ...
ثم نظر لها وكمل بخبث : اسكتي بدل ما اعقبك وانتي عارفه عقابي عامل ازاي ...انا معنديش مانع ان اعاقبك هههه...
عشق انكشمت بخوف ثم قالت بتوتر : متقدرش تعمل حاجه احنا في الشارع ... 
اللورد : ميهمنيش المكان ...
عشق : طيب انا هسكت بليز قولي احنا هنروح فين وبعدين انا عاوزه ارجع صدقني انا مش عاوزه ارجع ابعد عن عيلتي تاني بليز انت مشوفتش قد اي كانوا موجعين عليا ....
اللورد نظر لها وقال بحنان : عشق انا هنروح لمشوار وهرجعك تاني ليهم ...
عشق : طب احنا هنروح فين ..
اللورد : هتعرفي لما نوصل ...
عشق زفرت بغضب ثم نظرت الي الشباك السياره ثم ابتسمت كانت مشتاقه لها لاكن هي تريد أن تأدبه وتعقبه لان ضحك وكدب عليها ....لاكن هي تحبه بل هي تعشقه .
وبعد حوالي نصف ساعه كان اللورد ذهب الي داخل المقابر ووقف سيارته 
وقال : يلا يا عشق احنا وصلنا ..
عشق رمقت المكان بخوف وقالت : احنا فين ..
قال اللورد : انزلي وانتي تعرفي ..
عشق قالت له بخوف : انت هتقتلني وله اي 
ضحك اللورد بشده وقال : والله مجنونه 
عشق رمقته برعب ونظرت لضحكاته وقالت : ايوه الضحكه دي انا عارفاها كويس ...انت هتقتلني. 
فتحت عشق الباب ثم ركضتت بخوف واللورد نزل وركض خلفها وقال : يا عشق انتي يا مجنونه هقتلك اي
اللورد ركض باقصي سرعه ووصل لعشق ثم حاملها علي كتفه ثم دخل الي مقابر ووقف امام قبر كان في لوحه رخام مكتوب عليها الشهيد احمد الدسوقي...نزل عشق وكانت متغاظه من جواد وضربته علي صدره وقالت : انت ازاي تشيلني هو انت فاكر نفسك جوزي حرام انك تشيلني وتلمسني كل شويه اوووف ...
اللورد نظر لها وقال بتعب : حرام عليكي يا شيخه قطعتي نفسي 
ثم رمقها بخبث وقال : علفكره بكره انتي هتكوني مراتي يا عشق والمره دي هيكون جواز حقيقي مش كدا وكدا ...قولتلك يا عشق انتي بتكوني ملكي انتي ملك اللورد..
عشق باستفزاز : ده في أحلامك بابا استحاله يرضي يخليني علي ذمتك ...ومش هيوافق انك تتجوزني..
اللورد : لا هيوافق. ..ممكن بقي تهدي وتسمعيني يا عشق 
عشق : لا مش عاوزه اسمعك وانا مش طايقاك ومش هسمعك وانا همشي ...
وعشق كانت لسه هتلتفت لتذهب اللورد غضب ومسك ذراعها بقوه ....
و اللورد نظر لها وقال بصراخ : عشق انا بجد خلقي ضيق انتي هتسمعيني غصب عنك ....بلاش تقفي قصادي واتقي شري انا بحاول اكون لطيف معاكي علي قد مقدر ....انتي مصره تخرجيني عن شعوري وابقي وحش معاكي. . 
عشق انكشمت وخافت ونظرت له ...
اللورد تنهد و قال بهدوء: ممكن تسمعيني 
عشق : نعم عاوز تقول اي ...
اللورد نظر لها وقال : انتي عارفه احنا فين ..
عشق هزت رأسها بمعني لااا..
نظر اللورد الي قبر وقال : احنا عند ماما وبابا ...كنا لما في الصعيد انتي ساعتها سألتني سؤال انت مين وأهلك مين ساعتها رديت وقولتلك هتعرفي كل حاجه في الوقت المناسب ..
عشق نظرت له وقالت : ااه دلوقتي جه الوقت المناسب 
اللورد : اه يا عشق جه الوقت المناسب انهارده انتي هتعرفي عني كل حاجه وهتعرفي لي انا ليه حميتك وامتي حبيتك ومين اهلي وانا لي خبيت عليكي ان بكون ظابط 
عشق نظرت له : طيب قول ..
جواد تنهد وقال : انا يا عشق اسمي جواد احمد الدسوقي من حوالي ٢٣ سنه كان عمري ١٠ سنين... والدي اسمه احمد الدسوقي محامي وكان مشهور ولقبه الامبراطور ......والدتي رحمه القاسمي كانت ربة منزل ...طبعا عارفه اختي جيسي كان عمرها ساعتها ٥ سنين ...المهم كنا عيله عاديه ومتوسطة حال عايشين في شقه كان بيتنا مليان دفئ وحنان وسعاده كان مليان حب كنا عايشين في سعاده لحد ما ظهر في حياتنا عمي رفاعي الدسوقي انتي عارفه ..... كان بيكره بابا ومكنش يجي لبابا غير فين لفين وكان شغال في شغل مشبوه مع عصابه مافيا كبيره منهم الملك وأخوه دول ....اخو ملك اتقبض علي وعمي جه عندنا عشان يخلي بابا يمسك القضيه بتاعته ويطلعه .....وبابا ساعتها رفض ....وقعد ينصح في عمي ان اخر السكه اللي ماشي فيها دي وحشه وكلام من ده هو بابا كان عارف ان رفاعي اخوه شغال في شغل وحش بس مكنش يعرف ان بقي زعيم مافيا المهم فضل عمي يجي ويهدد بابا بينا ان هيقتلنا وهيوجعه علينا وبابا مصر علي قراره وقرر يمسك القضيه ضد اخو الملك وكان عاوز يجيب لي حكم اعدام وبالفعل جاب لي حكم اعدام بعد كام جلسه ....وكان اخوه الملك استسلم وأقدم افادته للمحكمة...
نيجي لي اوحش يوم في حياتي يوم لما فقدت اهلي 
هحكيلك بتفاصيل اي اللي حصل في يوم ده ...
"فلاااااااااااش بااااااااااااك "
كان احمد ذهب واخذ جواد وجيسي من المدرسه لان كان خائف عليهم ان رفاعي ينفذ تهديده ..وصلوا الي المنزل ودخلوا واحمد ذهب الي الصاله وجلس علي الاريكه بتعب وجواد بعد ما دخل الي غرفته خرج بعد ربع ساعة كان بدل ملابسه وذهب الي والده ..
وقال جواد : بابا انا رايح العب ماتش في النادي مع صحابي انت بقالك اسبوعين مانعني اخرج انا زهقت ...
قال أحمد بغضب : خش يا جواد جوه مفيش زفت خروج 
جواد بزعل : ليه يا بابا انا عاوز اروح العب مع صحابي بقي 
احمد ببرود : انا كلامي مفهوم يلاااااا خش لجوا 
جواد نظر له ثم دبدب علي الارض بطفوله ودخل الي غرفته ووالدته رحمه ذهبت الي احد وجلست بجانبه ..
وقالت : مالك يا احمد وليه بتصرخ علي جواد كدا 
احمد : عاوز يروح يلعب ماتش مع صحابه وانا مرضتش اودي انتي عارف ان رفاعي مهددني خايف ان يعمل لجواد حاجه 
رحمه : طيب واحنا هنفضل متهددين طول عمرنا يا احمد ...امتي بقي نرجع نعيش بحريتنا زي ما كنا عايشين انا بجد زهقت ومبقتش قادره استحمل الرعب اللي احنا في ده ..
احمد قال : قريب يا رحمه هنخلص من الرعب ده وانا هدفع رفاعي التمن قريب وهخلي يندم باللي بيعمله ..
رحمه : طيب يا احمد خش طايب خطر جواد مش كل يوم تفضل تزعله كدا 
احمد : طيب 
دخل احمد الي غرفه جواد وكان جواد جالس علي الفراش وكان يبكي وعندما رأي والده مسح دموعه 
احمد جلس علي الفراش ونظر لجواد وقال : جواد 
جواد نظر له وبال : نعم ..
احمد : مش قولت ليك كذا مره بلاش عياط انت راجل مش عيل صغير عشان تعيط ....
جواد نظر لها وقال بطفوله : انا زعلان منك
احمد بغضب : اتفلق 
جواد قال له : بابا هو انت جاي ليه عشان تكمل عليا
احمد : جواد انا عاوزك تتغير جواد انا عاوزك تبقي راجل جواد انا لو جري ليا حاجه عاوزك تاخد بالك من مامتك واختك تبقي ساندهم وتكون راجلهم ....جواد انا عاوز الكل يحسبلك الف حساب عاوز الكل يخاف ويترعب منك عاوزك تبقي قوي وترعب الكبير قبل الصغير 
عاوزك يابني تحقق حلمي اللي انا معرفتش احققه ...تبقي ظابط قد الدنيا تقبض علي المجرمين ولو موت مقدرتش ادخل عمك رفاعي واللي زيه السجن انت تكبر و تقبض علي عمك رفاعي وكبيره انت اكيد عرفت انه هو وحش وبيأذي ناس كتير لو انا زي ما قولت لو حصل حاجه ليا ومدخلتهوش السجن انت تتدخله وتعقبه ....انت فاهم كلامي يا بني وله مش فاهم ..
جواد قال : انت لي بتقولي الكلام ده دلوقتي ولي اخد بالي من ماما واختي وانت موجود ....بابا هو انت هتروح فين 
احمد بخيبه امل : هو ده اللي فهمته من كلامي يارب تصبرني علي آخرة صبري ...
قطع كلامه برنة هاتفه برقم جاسر ..فتح الخط وابتسم 
وقال : ابو نسب ازيك عامل اي 
جاسر : ولا بلاش كلمة ابونسب دي احنا استحاله نكون نسايب 
احمد قام وكان يتوجه الي باب الغرفه ليخرج ...
وقال : اخس عليك يا جاسر كدا مش عاوز تناسبني ..انا لو ربنا اداني العمر بكره هبقي افكرك ان ابني هياخد بنت من بناتك هههههه
جاسر : اقفل علي السيره يا احمد عشان متخسرنيش المهم بكره هيتنفذ حكم الإعدام لجلال اخو الزفت الملك هتيجي تشوفه ...
احمد بكره: اكيد هاجي اومال ...
جاسر : طيب انا هقفل دلوقتي ...ابقي عد عليا في الشركه ونروح مع بعض ..
احمد : جاسر انا بوصيك علي جواد وجيسي ورحمه خلي بالك منهم لو حصلي حاجه ارجوك متسبهومش...
جاسر : مالك يا احمد وبعدين انت هتروح فين ...اوعي تكون حاطط في دماغك تهديد رفاعي ...يابني ده بوق مش هيقدر يعمل حاجه خالص متقلقش ..
احمد : مع سلامه يا صاحبي وهتوحشني اوووي انت أعز صديق علي قلبي ...
جاسر: ولااا بطل كلامك ده لو حاسس ان في خطر وانك مش مطمن بلعت ليك حراس من عندي ...انا مش هسمح ان حد يأذيك يا احمد...
احمد : سيبها علي الله انا هقفل وابقي اكلمك بعدين ...
قفل احمد وبعد نصف ساعة كانت رحمه حضرت الاكل 
واجتمعوا علي السفره ليتناولوا الطعام ..
احمد : روح يا جواد انده جيسي عشان تاكل معانا ..
رحمه : جيسي عند جارتنا رودي قاعده بتلعب مع بنتها فايا ..
احمد : طيب كنتي تندهيهها عشان تاكل معانا 
رحمه : هبقي ااكلها بعدين يلا انت كل ...يلا يا جواد يا حبيبي كل انا عملت الاكل اللي انت بتحبه ..
جواد ابتسم لها ثم مد يده وبدأ يتناول الطعام  ..
وبعد ساعه كانوا جالسون في الصالون ويشاهدون فيلم مع بعضهم وكانوا بيهزروا ويضحكون وكان احمد ورحمه يبادلون الكلام وجواد جالس بجانبهم وكان يرسم رسمه لهم الجو كان دافي وكان مليئ بضحك ..
قالت رحمه : جواد يلا قوم ذاكر انت من ساعت مرجعت من المدرسه وانت قاعد 
جواد : خليني شويه يا ماما كمان ..
احمد : قوم يلا يا جواد اسمع كلام ماما ..
جواد قام وكان متوجهه الي الغرفه وللاسف لم يوصل فجأءه باب الشقه اتكسر ودخل رفاعي وخلفه رجالته احمد قام واتفزع واخذ رحمه خلفه ..
رفاعي قال : سبق وحذرتك يا اخويا ...انا اسف 
وشاور برجالته انهم يط*لقوا ال*نار عليهم وبالفعل بدأ يطل*قون الن*ار واحمد عيونه علي جواد شاور له ان يتخبى تحت الطاوله وبالفعل فهم عليه واتخبئ تحت الطاوله 
وفجاءه رأي احمد ورحمه يوقعون تحت أنظاره ....دابت الرعب في عيون جواد ثم رأي رفاعي يتوجهه الي احمد 
احمد كان يحاول يأخذ نفسه بانتظام وقال بصوت خافت : رحمه لااا مت*موتيش ..
رفاعي قال : هتموت يا احمد انا حذرتك لي مسمعتش كلامي لي خلتني اقتلك لي 
احمد قال بصوت خافت : افتكر كل كلمه هقولها ليك بكره ابن الإمبراطور بيكبر ومحدش هيقف في وشه هيدمرك يا رفاعي هياكلك باسنانه ...ابني هياخد حقي بايده وهيدفعك التمن غالي افتكر اسمه كويس جواد احمد الدسوقي هينهي عليك يا رفاعي انت والملك وكل اللي زيكوا ..
رفاعي : جواد هههه ماشي ان شاء الله ده جواد ده ادوس علي وافعصه برجلي ...قول كلام ابنك يكون قده هو صحيح فين 
احمد بخوف : مش هنا ...
غمض احمد عيونه وسمع رفاعي سرينا سيارات الشرطه اترعب قام بسرعه وركض هو ورجال وكان في سياره تنتظرهم ركب رفاعي هو ورجالته وتحركت السياره باقصي سرعه ..
جواد خرج من تحت الطاوله وكان يزحف لعند والده كان لم يقدر يقف علي قدمه ...
جواد ذهب لوالدته والده وبكي بشده وقال : لاااا ماااااااما ....بااااااااابا ..بببابااااا ارجوك متسبنيش لا يا بابا قوم باباااااا ماااااااما 
فتح احمد عيونه وقال : جواد افتكر الكلام اللي قولته ليك خلي بالك من اختك ....وخد بالك من نفسك ونفذ الكلام اللي قولته ليك يا جواد انا واثق فيك يا بني 
جواد : هنفذ بس ارجوك متسبنيش بابا انا من غيرك وله حاجه ارجوك ...مااااااما ..
احمد ابتسم ثم رفع يده وملس علي وجهها ثم وقعت يده وغمض عيونه وتوفي ...
جواد قام وكان يرجع الي الخلف ويهز رأسه يمينا ويسار 
وقال : لاااااااااا .....باااااااابا ..
باااااااااااااااك
عشق كانت جالسه وكانت تبكي بصوت عالي اتأثرت بكلامه وقد اي المشهد صعب كيف قدر يعيشه 
قالت : وبعدين عملت اي ..
جواد نظر له وقال : خالي خدني الي صعيد انا وجيسي وربانا مع بناته وكل يوم كنت بتوعد لعمي رفاعي المهم كملت دراستي في الصعيد ودخلت كليه الشرطه زي ما بابا عاوز واجتهد لحد ما وصلت وبقيت ظابط في امن الدوله وفتحت تاني قضيه اللي بابا كان شغال عليها هو و باباكي ...كان بابا مصاحب باباكي جدا المهم اشتغلت علي نفسي كويس....ولعبت علي عمي دور كويس جدا طبعا بعد ما انا فهمت انا هعمل اي في المهمه روحت مسافر علي أمريكا وخدت جيسي معايا وروحت لعمي رفاعي برجلي وقولت لي أن انا عاوز اشتغل معاه وعاوز اعيش معاه في الأول قلق مني وافتكر كلام بابا بس انا عملت لي البحر طحينه طمنته جدا وبدأ فعلا يطمن وانا طبعا كنت مفهم اختي جيسي كل حاجه وهي كانت بتمثل معايا .... نيجي لسؤال لي خبيت عنك أن بكون ظابط ...لان كان لازم اخبي لان المهمه سريه ومكنش ينفع تعرفي بس انا كنت هقولك اكيد ...
عشق قالت: طيب وامتي عرفت انك بتحبني 
جواد : يوم ما رفاعي عمي جاب ملف ليكي في كل المعلومات عنك وطلب مني ان اقتلك.....اليوم ده اللي بدأت مشاعري تتحرك و ساعتها حسيت باحساس اول مره يجي ليا انا واحد عمره ما حب وله أمن بالحب لاكن انتي الوحيده يا عشق اللي وقعتيني في حبك من وعلفكره من اول يوم شوفتك في وانتي جذبتيني ...انا شوفت بنات كتير واتقربت منهم بس عمري ما حسيت بيهم ابدا انتي الوحيده اللي لفتت انتباهي انا عمر ما كنت اتخيل احب انا واحد طول عمري مليش في حجات دي كنت بحس الحب تفاهات لما كان اصدقاءي في الشرطه كان بيحكو مثلا عن الحب كنت بقول اي التفاهه دي ومفيش حاجه اسمها حب... وامتي حبيتك بظبط يوم ما ضربت عليكي الرصاصه وشوفتك وانتي بتموتي قدام عيوني انا كنت في عالم تاني بس كان لازم اعمل كده عشان احميكي ....كان حبي بيكبر اكتر عن اليوم اللي قبله مبقتش اقدر ان ازعلك وكنت اي طلب بتطلبي بنفذه اينعم كنت مش ببين بس غصب عني هي دي شخصيتي يا عشق انا مكنتش وحش بس الدنيا جت عليا واللي مريت بي كان صعب وكان لازم ابقي وحش كدا 
عشق نظرت له وقالت بحب : انا بحبك يا جواد ومستعده نبني مع بعض حياة جديده وهخليك انسان كويس وهخليك تتغير للأحسن...اظن انك خلاص انت جبت حق باباك ومامتك ونفذت كلام باباك ...جه الوقت انك تتغير يا جواد لو بتحبني اتغير ..
جواد قال : انا مستعد اتغير يا عشق ...بس المهم تكوني معايا انا بجد بحبك ولاول مره في حياتي احب حد ....وانا اوعدك ان هعوضك عن كل اللي انا عملته معاكي هخليكي تمحي كل ذكري وحشه عشناها مع بعض ..
عشق : واثقه فيك خلينا نقوم بقي وروحني لو سمحت ..
جواد قام ومسك ايد عشق وخرجوا الي الخارج ورأي جاسر كان يتوجهه في نحايته ثم انقص عليه ..
وعشق صرخت : بابا لاااااااا 
جاسر : انت ازاي تتجرء تخطف بنتي يا حيوان انت ...
جواد : انا حذرتك انك لو مجبتهاش هخطفها انت اللي مسمعتش كلامي ...
جاسر نظر لعشق وقال : اجري اركبي العربيه يا عشق ..
عشق قالت : بابا لو سمحت متعملش لي حاجه لو بتحبني ...جواد مخطفنيش انا اللي مشيت معاه برغبتي 
جاسر قال : ازاي عمك نديم شاف الكاميرات وهو بيخطفك .. 
جواد ضحك في وجهه : صح انا خطفتها ...عشان افهمها كل حاجه و انا وعشق قررنا نبدأ مع بعض من جديد واه وان شاء الله بكره هجيب المأذون وهكتب كتابي علي عشق 
جاسر قال بغضب : نعم يا خويا ......يتبع 

  •تابع الفصل التالي "رواية غرام النمر الجزء الثاني 2" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent