Ads by Google X

رواية جنون العشق الفصل العشرون 20 - بقلم دينا عبدالله

الصفحة الرئيسية

   رواية جنون العشق الفصل العشرون 20 - بقلم دينا عبدالله

هديه عشان حبابي ميزعلوش 🥹❤

خرجت طلقه من المسدس بصو التلاته لبعض مين اللي اتصاب...... اتفاجأو بجوري وهيا بتقع علي الارض وطلقة الرصاص جات في قلبها ودمها كان بيتصفي من جسمها

بصو لبعض بصدمه وقع المسدس من ايدهم...... قعد كريم علي ركبته وخد جوري في حضنه و دموعه بتنزل وقال: جوري.... جوري فتحي عنيكي عشان خاطري..... جوري

كان ياسين واقف مصدم من اللي حصل... بص علي ايده اللي كان فيها المسدس... هز راسه بالنفي مش هوا اللي ضرب النار 

بصله كريم بغضب شديد و دموعه بتنزل وقال: انت السبب منك لله يا شيخ 

ياسين بدموع وغضب: انت كمان معايا مش انا السبب في اللي حصل لها لوحدي 

مسح كريم دموعه وقام شال جوري وجري بيها علي عربيته حطها في العربيه وقفل الباب وركب وطلع بسرعه علي اقرب مستشفي وهوا كل شويه يبصلها بخوف شديد وهوا شايف جسمها اللي بيتصفي من الدم

ركب ياسين عربيته وطلع وراه بسرعه

كانت واقف ساره وشافت كل حاجه حصلت وهوا بتبتسم بخبث.... حصل اللي هيا عايزاه 

ساره : الله يرحمك يا جوري كنتي بنت كويسه والله 

ورفعت ايديها وهيا بتقرا لها الفاتحه 


................... 


فتحت رهف الباب وابتسمت اول ما شافت باسل: اتفضل احمد مستنيك جوا 

دخل باسل جري احمد عليه وهوا بيقول بسعاده: اخيرا جيت اتأخرت ليه 

باسل: معلش كان عندي شغل 

جي وليد وقال: نورتنا يا بني 

باسل: ازيك يا عمي عامل ايه 

وليد: الحمدلله بخير 

رهف: طيب انا هروح اعمل الشاي 

بصلها باسل وقال: لا مفيش داعي انا شويه و همشي علي طول 

وليد: مستعجل ليه يا بني 

باسل: معلش تتعوض المره الجايه 

 وليد: كنت عايز اتكلم معاك شويه ممكن 

باسل: اكيد مفيش مشكله 

استغربت رهف وهيا مش عارفه باباها عايز يتكلم معاه في....شاور لها وليد تاخد احمد و تسيبهم هزت راسها: طيب تعال يا احمد نجيب اللعبه الجديده اللي جبتهالك عشان توريها لـ عمك باسل 

وخدت رهف احمد وطلعة بيه فوق.... قعدت وليد وقعد باسل جنبه بصله وليد وقال: بص يا بني انا انت شاب كويس وابن ناس وابن اصول... عشان كده كنت عايز اقولك حاجه بس قلقان 

باسل: قول متقلقش انا سامعك

وليد: بيقولو اخطب لبنتك ولا تخطب لابنك عشان كده انا مش هلاقي لبنتي رهف واحد احسن منك يصونها و يحافظ عليها 

بصله باسل بدهشه مكنش يتوقع انه يقول كدا.... كانت رهف واقفه علي السلم و مصدومه من اللي قاله ابوها...... 


................ 


نقلو جوري علي اوضة العمليات بسرعه وقفلو الباب.... قعد كريم قدام الارضه وهوا باصص علي دمها اللي علي ايديه و دموعه بتنزل بحزن و خوف عليها 

بص وشاف ياسين بيقرب وقف وقال له بغضب شديد و دموع: انت جاي ليه مش خايف اطلبك البوليس 

ياسين: اللي حصل لجوري مش انا السبب فيه وانت كمان احنا الاتنين كنا ماسكين المسدس يعني مش انا بس اللي هيقبضو عليا 

كريم بغضب شديد: انت اللي خطفتها +معاك سلاح غير مرخص وكنت عايز تقتلني... اما كنت بدافع عن نفسي وكنت بحميها منك 

ياسين: وفين دليلك علي كلامك 

كريم بغضب: كلامي معاك بعدين وحسابك هيكون عسير بس الاول اطمن علي جوري 

خرج الدكتور جري ياسين و كريم عليه بلهفه وخوف 

الدكتور: الرصاصه كانت في القلب احنا طلعنا الرصاصه بس حالتها حرجه جدا واحتمال ضعيف جدا انها تعيش 

كريم بدموع ورجاء: ارجوك اعمل اي حاجه بس انقذها 

ياسين: لو مش هتقدرو تنقذوها انا ممكن اسفرها برا 

الدكتور: حتي لو سفرتها برا مصر مش هيتغير حاجه هيعملو نفس اللي احنا بتعملو 

كريم بدموع: ارجوك اعمل اي حاجه 

الدكتور: هنعمل اللي نقدر عليه والباقي علي ربنا.... ادعولها 

وسابهم الدكتور ومشي.... قعد كريم ودموعه بتنزل بغزاره وهوا قلبه مقبوض وخايف اوي عليها خايف يخسرها مش هيقدر يعيش من غيرها لو حصلها حاجه ممكن يموت نفسه وراها 

مشي ياسين ورا الدكتور وهوا بيمسح دموعه اللي نزلت من فرط غضبه وخوفه الشديد عليها 


.............. 


باسل: بنتك رهف بنت محترمه واي حد يتمنها عارفه حدودها كويس قريبه من ربنا بتخاف تعصيه او تعمل ايه حاجه غلط... وانا نفسي اتمني واحده زيها في حياتي... بس هسألك سؤال وترد عليا بصراحه

وليد بقلق: قول يا بني 

باسل: انت تقبل ان بنتك تعيش عمرها كله من غير خلفه و عيال في حياتها 

سكت وليد وهوا مش فاهم اي لزمة سؤال زي دا دلوقتي 

باسل: هتقبل بكدا لبنتك

وليد: اي اب يتمنا يشوف احفاده حوليه ومالين حياته.... بس انت بتسأل السؤال ده ليه دلوقتي 

باسل: لاني لو اتجوزت بنتك هتعيش عمرها كله من غير خلفه ومن غير ما تبقا ام 

بصله وليد بصدمه... بصتله رهف من فوق بشده من اللي قاله 

قام باسل وقال بابتسامة حزينه: صدقني من غير ما انت كنت هتقول كان نفسي رهف تبقي معايا بس مش هقدر اظلمها واحرمها من ابسط حقوقها لاني لو عملت كده هبقا اناني اوي 

بعدين سابهم ومشي... كانت بتبصله رهف بدموع وحزن... بص وليد علي طيف باسل بحزن وتفكير 


............... 


قعد ياسين قدام الدكتور علي مكتبه وقال بحزن و دموع: طيب مفيش اي طريقه او اي وسيله ننقذها بيها انا ممكن اعمل المستحيل عشانها بس هيا تعيش 

الدكتور: الرصاصه استقرت في تجويف القلب ودا اتسبب في تمزيق عضلة القلب.... عشان اكون صريح معاك صعب جدا انها تعيش 

ياسين بحزن و دموعه: اكيد في طريقه ننقذها بيها ارجوك انقذها اعمل اي حاجه 

سكت الدكتور شويه وهوا بيفكر بعدين قال: هوا في طريقه بس مش متوفره عندنا في الوقت الحالي 

ياسين بلهفه: اي هيا قول انطق 

الدكتور:............ 


............... 


وليد بحزن: بتعيطي ليه دلوقتي 

رهف بدموع: مش عايزاه يبعد عني... نفسي يكون جنبي ومعايا

وليد بحزن: طيب موضوع الخلفه 

رهف: كل حاجه بايد ربنا..... ربنا قادر علي كل شيء 

وليد: والله مش عارف اقول ايه 

رهف: انت هتلاقي حد احسن منه ليا

وليد: للحق لا مش هلاقي 

رهف: طيب خلاص وموضوع الخلفه ربنا قادر يرزقنا لانه قادر على كل شيء 

وليد: ونعمه بالله 


................. 


رجع ياسين ووقف قدام باب الاوضه العنايه المركذه بصله كريم وقال بغضب: مرتاح دلوقتي 

بصله ياسين شويه ملامح حزينه راح بص لجوري من ازاز الاوضه وهيا متوصله بالاجهزه دموعه نزلت بحزن شديد.... مسح دموعه وبص علي كريم وقال: بتحبها 

بصله كريم وهوا مستغرب السؤال وقال: لو مش بحبها هبقا واقف قدامك هنا بعمل ايه 

ياسين: هتحافظ عليها هتخلي بالك منها 

كريم: مش محتاجه سؤال دي روحي اضحي بأي حاجه عشانها 

جي باسل بعد ما كلم ياسين وعرف منه اللي حصل بصلهم باسل بغضب وقال: عجبكم اللي حصل فيها

كريم بغضب: اخوك السبب 

بص باسل علي ياسين بغضب شديد من كدبه عليه وانه مقلوش انه هوا اللي خطفها وعرض حياتها وحياته للخطر 

باسل بغضب: حسابي معاك بعدين.... هيا عامله ايه دلوقتي 

كريم بحزن و دموع: الدكتور قال احتمال ضعيف جدا انها تعيش 

زعل باسل اوي وقال: ادعولها وان شاء الله هتبقي كويسه.... قولته لـ امها علي اللي حصل 

كريم: لا محدش في البيت يعرف حاجه لحد دلوقتي 

باسل: محدش يقولهم لحد ما نطمن علي حالتها 

بص باسل علي ياسين اللي كان باين عليه الحزن و الندم وشكله كان بيفكر في حاجه.... حط باسل ايده علي كتفه وقال وهوا بيحاول يطمنه: متقلقش هتبقي كويسه ان شاء الله 

استغرب باسل لما لقي ياسين حضنه جامد و دموعه بتنزل بغزاره وحزن شديد... طبطب باسل علي ضهره بحنان وقال بحزن: اهدى صدقني هتبقي كويسه 

ياسين ببكاء من فرط حزنه: اللي حصل كان غصب عني صدقني مكنتش عايز أأذيها ولا بأي شكل 

بعده باسل وبصله وكان اول مره يشوف ياسين بالحاله دي وقال صدقني هتبقي كويسه هتفوق وهترجع 


........................ 


بعد فتره 


كان قاعد باسل و كريم قدام اوضة العناية المركذه مستنيين اي خبر بحالة تحسن جوري بس للاسف حالتها بتذيد سوءا 

في مكتب الدكتور 

الدكتور بدهشه: اللي انت بتقوله ده يا استاذ ياسين اسمه انتحار وانا مش هقدر اعمل كده 

ياسين: بس انا عايز اعمل كده ولو انت مش موافق هجيب الف دكتور غيرك 

الدكتور: بس يا استاذ ياسين...... 

ياسين: مش هرجع في قراري هتعملها انت ولا اجيب حد غيرك 

الدكتور بقلق: بس انا مش مسؤول عن اللي هيحصل لان دا ممكن يأثر علي شغلي 

ياسين: متقلقش مفيش حاجه هتأثر علي شغلك اطمن 

الدكتور: راجع نفسك مرة تانيه القرار ده صعب وانت عارف نتيجته اي 

ياسين: كلنا في الاخر هنموت 

بصله الدكتور بشده وهوا شايف ياسين مصر علي قراره ومهما عمل مش هيغيرو 

الدكتور: طيب لازم اهلك يعرفو..... 

ياسين: بعد ما نخلص كل حاجه هيعرفو لوحدهم 

الدكتور: بس..... 

ياياسين بحده: قولت محدش يعرف اي حاجه دلوقتي 

الدكتور بخوف: براحتك...... بس علي الاقل راجع نفسك مرة كمان

ياسين بحزن: راجعت نفسي مليون مره دي الطريقه الوحيده اللي هقدر اصلح بيها غلطي............... 


google-playkhamsatmostaqltradent